Drick inte kamelpiss!

WHO går ut med larmet om att man inte ska dricka kamelpiss… Sorlet som sprids över hela världen är från 7 miljarder människor som suckar tungt och säger klagande ”Oh no, min favvodryck, vad ska jag nu dricka till den lättstekta kamelbiffen?”. Eller inte…

kamelpiss

Nu vet ni det om ni åker på en resa till området, UNDVIK ATT DRICKA KAMELPISS! Det är svårt att låta bli de lokala delikatesserna, jag vet, men försök  i alla fall…

Hur många semesterresenärers drömmar har WHO nu slagit i spillror?

Nu bor jag här i Sverige, i norra Europa, nästan på nordpolen så att säga. Det är inte så gott om kameler här. Så jag undrar, dricker folk verkligen kamelpiss på den arabiska halvön? I så fall, är det vanligt? Och den viktigaste frågan, om de dricker det, VARFÖR? Jag ställde frågan igår i kommentarfältet till mitt förra inlägg och Anders svarade att det faktiskt förekommer! Är det sant så vet jag inte riktigt vad jag ska säga faktiskt…

De andra varningarna om kamelmjölken och kamelköttet kan jag förstå men…

313316_10150305753426621_1957764513_n

Ett ställe där man dricker kamelpiss måste vara Bear Grylls favoritresmål…

********************

AVfM Sverige: ”Feminist? Nej jag vill ha jämställdhet, inte privilegier

Genusdebatten: ”När kvinnor förminskar andra kvinnor tycks sexism vara helt okej

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. MJ

     /  06/17/2014

    I bibeln berättas ju om att Jesus som barn tvättas i kamelpiss. Kan det inte vara sådana vanor som gör att folk får i sig pisset.

    Svara
    • Patrik

       /  06/17/2014

      Var i bibeln? Jag lyckas inte hitta det. Det enda jag hittar om urin i bibeln (Jes 36:12) beskriver urin som något man inte vill dricka.

      Svara
      • MJ

         /  06/17/2014

        Nu vet jag inte var i bibeln det skulle vara. Men jag fick lära mig det i skolan, jag kommer tydligt ihåg den klassiska skolplanschen, vackert målad, fastlimmad på en skiva tretex med förstärkta hörn och en metallkrok där jesusbarnen hålls under en kameldusch. Sedan kommer jag också ihåg den smärtsamma återupplevelsen genom julkalendern 1987 då samma händelse illustrerades.
        Men det kanske, liksom annat, är uppfattningar som man lagt till utan bibliska källor.

        Svara
  2. Pelle2

     /  06/17/2014

    Är det kamelpissordningen som tvingar främst vita medelklasskvinnor på Södermalm, att dricka kamelpiss ?

    Svara
  3. Dreadlock

     /  06/17/2014

    OT

    Sveriges största oberoende ekonomiblogg (Och prisvinnare i samma kategori) gör upp med Feminismen. Resolut och slutgiltigt,läsning rekommenderas !

    http://cornucopia.cornubot.se/2014/06/kom-ihag-extraordinara-pastaenden.html#comment-form

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.