Roberto vs Tokfeminismen: 10-0

OBS! Eftersom den här har fått lite spridning igen så vill jag passa på att säga följande:

Det som har hänt är att Wallin inte längre är en tokfeminist alls utan tvärtom, en ganska vanlig människa med ganska normala åsikter när det gäller jämställdhet. Hon är fortfarande feminist men ingen galen sådan längre! Hon har brutit med den värsta falangen galningar och det märks tydligt. Jag tror INTE att nedanstående hade skett idag!

Slut på OBS!

Paolo Roberto blev hastigt och lustigt indragen i lite feministtjafs, det var Cissi Wallin som helt plötsligt slängde ur sig att Roberto hade en unken kvinnosyn

Fler tweets som hör till just denna i länken http://bit.ly/13PjKGA Det kommer en sådan här länk under nästan varje bild

Det fortsatte ju eftersom Roberto givetvis vill ha ett svar på det som Wallin kastade ur sig. Det kan man tycka inte är så konstigt med det är det tydligen. Han vill ha svar och inte skitsnack

http://bit.ly/11HDWIX

Att vilja ha svar på var det uttrycks att han skulle ha en unken kvinnosyn som påstås är tydligen aggro när man efter skitsnack tröttnat på ickesvaren som är det enda som levererats från Wallin hittills. Och SVOOOSH, så dyker det upp en riddare på sin vita springare som tror han har en prinsessa i nöd att rädda  :-). Synd bara att riddaren inte verkar ha en susning om vad som egentligen påståtts av Wallin…

http://bit.ly/18O44dG

Svaren lyser ju med sin frånvaro så nog har Paolo Roberto rätt

knock

Som om inte försöken med härskarteknik var nog tidigare så fortsätter det, det som jag såg var bara frågor om hennes belägg, att begära att en som twittrat ut påståenden till 17 000+ följare också har belägg gör tydligen att man tillhör begåvningsreserven.

http://bit.ly/13TikuD

Och PANG, där satt det! Att efterfråga belägg på rena anklagelser är numera kvinnohat! Det går fort i den feministiska världen!

http://bit.ly/13TiCBT

Japp, det var tydligen sakligt att påstå att Roberto har dålig kvinnosyn utan att belägga det med någon som helst fakta…

http://bit.ly/12Q7lH6

Och notera den fina jämförelsen mellan fantasier om någons kvinnosyn, som hon uppenbarligen inte har en aning om, och med idioter som prejar någon av vägen!

http://bit.ly/17fAYTT

Visst är det en fantastisk slutsats hon drar? Hon påstår att Paolo Roberto har unken kvinnosyn utan att belägga det alls och menar att kraven att belägga är kvinnohat?

http://bit.ly/1akqf9v

Och så var det ju det där med att verkligen veta vad någon har sagt, det verkar vara sisådär med det.

http://bit.ly/14Fli8K

Paolo Roberto talar om att hon har ganska så grovt fel och att hon ska sluta ljuga. Jag tycker det är ett självklart krav.

http://bit.ly/12E77BO

Han konstaterar också ett faktum som tyvärr verkar vara sant

knock1

Nu har det Roberto sade förvandlats från att faktiskt vilja ha svar och inte nöja sig med dynga till att skrika och att det skulle vara manligt på något sätt… Känns som om någon inte riktigt greppat hur det funkar med att i princip anklaga någon för att vara sämre människa på något sätt!

wallin21

http://bit.ly/18SvL55

Detta fattar jag inte, HUR kan man ens uppfatta detta på det här viset? Några försöker upplysa om det absurda i påståendet men det går nog inte fram tror jag…

wallin22

Tror ni att Paolo Roberto någonsin får svar på sina frågor om detta?

wallin23

http://bit.ly/10r8u6F

Det som är så talande är hur sakliga frågor om detta så noga undviks konsekvent av de som tror att man kan hålla på och sprida dynga hur som helst. Så fort någon frågar VAD som är fel med hans kvinnosyn och också efterfrågar NÅGOT konkret som styrker det påstådda så lyser svaren med sin frånvaro, oavsett från vem det än är som försvarat påståendet, bara tystnad…

Det är ju denna som Cissi Wallin hänger upp allt på, var och en kan ju bedöma HUR långt ner i diket hon är och cyklar… Jag kan i och för sig ha missat det men jag har fortfarande inte sett någonting alls som ens är i närheten av att styrka Cissi Wallins påstående som hon har spridit ut till 17 000+ följare på twitter…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

47 kommentarer

  1. Carl

     /  06/19/2013

    Alltså, det är ju intellektuellt ohederligt att inte belägga sina påståenden, framför allt på begäran, eller att backa och be om ursäkta för att man saknade grund. Ja, Paolo är färgstarkare och rakare än gemene man (vilket nästan odelat är av godo) men det betyder inte att hans argument kan ignoreras med ”Aggro” eller att versaler betyder att vad han säger kan struntas i (generellt tyder VERSALER eller höjt tonläge på att argumenten tagit slut, i Paolos fall bara ett förtydligande där Cissi uppenbarligen inte kan förstått eller kan svara tillfredställande. Man blir så trött….

    Svara
    • Carl:
      Håller med i allt vad du skriver! Varför inte bara backa och säga ”sorry, blev lite för ivrig” så hade det inte blivit mer?

      Svara
  2. Kim Jong Skill

     /  06/19/2013

    Fan vad tragisk ”debatt”. Roberto har i mina ögon de senaste åren gått från en riktig jävla tomte till sund människa som står upp för viktiga ideal i en grav motvind. Har kikat lite på vad Wallin skriver, har aldrig egentligen haft uppfattningen om att hon varit riktigt dum, men detta tar ju något form av pris. Det sjuka är att hon inte kan komma med NÅGOT alls mer än ”känslan” av att Roberto har en osund kvinnosyn. Och så fort någon inte håller med är det män som hatar kvinnor som ”tar plats”. När ska de förstå att män faktiskt respekterar kvinnor som tar plats lika mycket som män respekterar andra män som tar plats? Det är de retarderade ”ARGUMENTEN” vi blir tokiga på, inget annat.

    Som vanligt.

    Inte VAD som sägs.

    Utan VEM som säger det.

    Fy fan.

    Svara
    • Kim Jong Skill:
      Man kan nog stämpla dem på näsan om vad som är fel, de begriper det nog inte ändå.

      Svara
  3. MiT

     /  06/19/2013

    Haha, ja så blir går det när man sammanställer vad HON SJÄLV sagt och påstått. När man läser det sammanställt så blir JAG otrevlig och obehaglig…

    Svara
  4. Jonte

     /  06/19/2013

    Att ständigt låta genier som Cissi Wallin, Kakan Hermansson och Lady Dahmer leka ”experter” på genus och jämställdhet och ständigt får representera feminister i media måste ju bara resultera i en backlash…

    Apropå roliga tweets, tycker twitterkonversationen nedan är skitkul. Inte bara danskarna utan även norrmännen ser på oss som totala aliens numera…

    https://twitter.com/segrov/statuses/346308155883520003

    Svara
    • Mia.

       /  06/19/2013

      Precis! Det är självmål på självmål. Keep digging!

      ”Att försöka diskutera jämställdhet med en feminist är som att försöka läsa en tidning i en storm…” *LOL…ROFL* 🙂

      Svara
    • Jonte:
      Jo till slut så ger det nog resultat.

      Har blivit blockad av talgboll, har inte skickat ett enda tweet till honom överhuvudtaget… Tror inte att jag retweetat något heller… Tror inte ens att jag länkat något som han skrivit… Säger väl allt om vilket folk det är antar jag!

      Svara
  5. Vad betyder en osoft kvinnosyn? Jag antar att det är motsatsen till en soft kvinnosyn, som betyder??? Ja, vad?

    Ungefär lika dumt och tvetydigt som att påstå att någon har en grym kvinnosyn. Som Djingis Khan då eller?

    Svara
    • Bashflak:
      Det vet de nog inte själva, det låter väl bra att säga ”osoft” antar jag… Ja när det räcker att inte hålla med för att tituleras kvinnohatare så kan man undra vad en Djingis Khantyp skulle kallas?

      Svara
      • MJ

         /  08/04/2013

        Temudjin blev den legendariska Djingis Khan när han skulle rädda sin fru 😉

        Svara
        • MJ:
          Huh? Det låter ju i o f hedervärt att göra. Vet inte så mycket om honom faktiskt men han är ju erkänd som en grym typ åtminstone… 🙂

          Svara
    • Hjalmar

       /  06/20/2013

      En soft kvinnosyn, lite som de slaka grabbarna på Söder då…?
      Vad har Janouch att säga om det?
      Jaja, som Cissi Wallin bäddar får hon ligga… 😀
      Stor varningslampa på den bruden.

      Svara
  6. Versaler är väl ett ekonomiskt sätt att betona ett ord på i en tweet. Man kan förstås köra *fetstil*, men då slösar man två tecken i onödan.

    Svara
    • Ja, det är patetiskt av Wallin, som i princip brukar skriva ‘Expert på sociala medier’ på sitt visitkort, att inte begripa att versaler är ett sätt att betona ETT ord i ett tweet.

      Svara
    • Ulf T:
      Och framför allt när det bara är vissa ord så är det ju övertydligt att man vill betona något som är viktigt om resten är gemener.

      Svara
  7. Säger man emot mig eller Cissi Wallin så hatar man kvinnor. Det har feministisk forskning visat.

    Svara
  8. robjoh

     /  06/19/2013

    För mig visar det bara hur lågt svensk utbildning har fallit när man inte ens har lärt sig att man ska motivera det man påstår.

    Svara
    • Hjalmar

       /  06/20/2013

      Cissi Wallin har just bevisat att dumheten är gränslös. 🙂
      Utförslöpan fortsätter, och botten är inte nådd ännu…

      Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      I alla fall om det är rena anklagelser man sprutar ur sig så kan man tycka att det åtminstone är minimum att kunna belägga det på något sätt.

      Svara
  9. Feminister som Wallin borde få varje sunt tänkande och ärlig kvinna att se rött av ilska och bli röd av skam.

    Svara
    • AV

       /  06/20/2013

      Varför skam? Jag tänker inte skämmas som man för vad andra män gör. Skulden och skammen är personlig.
      Om mina barn gjort något fel då skulle jag kunna skämmas som ansvarig för deras fostran. Men för vad vilt främmande människor av samma kön/hudfärg/läggning? Icke!

      Ilskan att tomtar tar på sig rollen att representera en utifrån kön borde vara självklar. När feministiska män pratar om mäns och manlighets uselhet är svaret: Tala för dig själv!

      Svara
    • robjoh

       /  06/20/2013

      Varför skulle kvinnor skämmas? Feminister kanske borde skämmas men vad har det med kvinnor som grupp att göra?

      Svara
    • Hjalmar

       /  06/20/2013

      Skulden och skammen är individuell, i det här fallet Cissi Wallins.
      Jag har dock inget hopp om att CW skulle drabbas av självinsikt, de närmaste åren.

      Svara
  10. Man kan lära sig mycket om maktutövande av att studera feminister. Hade hon inte haft så mycket makt hade hon inte kunnat bete sig så. Eftersom hon har makten blir hennes mobbning av Roberto en bekräftelse av hennes position. Intressant.

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      Johan Grå:
      Det var en mycket intressant analys! Och säkert så sann den bara kan bli! Men hon skulle aldrig erkänna att hon har sådan makt…

      Svara
      • Nä, det är ju ytterligare en maktstrategi som fungerar för feministerna, att utmåla sig som maktlösa offer även när deras tyckare får helsidor i DN och deras motståndare skriver på små bloggar.

        Svara
  11. Genusföljaren

     /  06/20/2013

    En sak är rätt intressant när man läser, tittar och försöker begripa vad den arga ungdomen skriver och säger på sina bloggar och på twitter.
    De vill krossa/ta bort allt som de tycker är hämmande. Allt skall vara fritt (Planka verkar ju vara ”modernt/inne”) Alla över 30 är ”Id*oter” som inte förstår något. De skryter över sitt stora inflytande och de har ett språkbruk som är ”anmärkningsvärt” dåligt. Men en sak mer än allt verkar de anse att alla andra skall ta på sig, men att de själva inte skall ta för absolut någonting. Oc Och det är Ansvar!

    Sedan är det ganska kul och och se hur ”toleranta” de är mot att bli utsatta för kritik. Undrar hur de skulle kunna överleva utan funktionen ”blockera”?

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      Genusföljaren:
      Ansvar och skyldigheter är ord som inte finns hos vissa. Rättigheter däremot står med VERSALER överallt och trumfar allt annat. Utan blockera skulle de inte ens finnas på något medium…

      Svara
  12. AV

     /  06/20/2013

    Vi lär oss mycket av Cissi.

    1. Man kan lite generellt anklaga andra för ”osoft” inställning till kvinnor och unken kvinnosyn, utan att backa upp det med citat.
    Dåså: Cissi har en osoft inställning till Amazonasindianer och människor med albinism! Bevis? Osakliga anklagelser? Nä, jag känner så och i övrigt vägrar jag ta debatten.

    2. Om man är opåläst om feminism har man en unken kvinnosyn.
    Hmm, så man kan inte hitta andra vägar till jämställdhet än genom feminism? Är okunskap ett bevis för avog inställning till en grupp?
    Jamen det bevisar ju mitt påstående ovan. Jag är övertygad (utan bevis givetvis) att Cissi är opåläst om både Amazonasindianer och de genetiska orsakerna till albinism. Då gillar hon inte dem!

    3. Den som inte ser världen som hon gör och de strukturer hon gör är idioter.
    Det är jätteintelligent att utmåla andra som idioter. Enligt detta måste hon själv vara en idiot som inte ser strukturer och biologi som jag gör. Bevis? För att jag tycker det!

    4. Om man anser att kvinnor (och män såklart) ska få välja om de vill vara hemmafruar (hemmamän) är det samma som att anse att ALLA kvinnor vill vara hemma.
    Ok, så när hon pratar om t ex Mäns våld mot kvinnor, så ska vi tolka det som det gäller att ALLA män slår? Osoft!

    5. Om man använder versaler och kräver att någon ska svara på en fråga är man agro och kvinnohatande.
    Bra, ska vi komma ihåg nästa gång hon kräver svar av någon. Gör hennes jobb som journalist ganska ”agro”.

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      AV:
      Ja nog är hennes syn på saker och ting ett facit över hur man INTE ska göra. Tyvärr så är de flesta som följer henne förmodligen inte tillräckligt läskunniga för att se det

      Svara
  13. Hjalmar

     /  06/20/2013

    För feminister som Wallin räcker det med att tycka – bevis är både förlegat, patriarkaliskt, och unket. Nej, det räcker med att tycka (något feministiskt) ! Sen vet man sanningen…

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      Hjalmar:
      Hon verkar inte ens förstå att hon anklagat en annan människa för att vara lite ”sämre” och sen blir hon upprörd när folk vill att det ska beläggas på något sätt. Som Roberto själv sade, en mening ett tweet hade räckt

      Svara
  14. Dreadlock

     /  06/20/2013

    Bra försök Roberto. Men den aggrokulturella Cissi Wallin bara återger sin syn på en intorkad trädgård utan att vattna diskussionen med klargöranden. Det blir väl ganska självklart att Wallin med släptåget LD , alla de duktiga vita riddarna + begåvningsreserven och beundrarna , livnär sig på statliga politiska beskyddarprivilegier och där lyssnare/tittare blir serverad en ständig återkommande problematisering av män och deras egenskaper, under en ”vetenskaplig” mantel av jämlikhet. Det vänsterideologiska feministiska svaret på jämlikhet, möter PRECIS alla kriterier på en nytotalitär folkutbildning för en kulturrevolution som brukar ha hemvist i forna nationalsocialistiska statsbildningar.

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      Dreadlock:
      Och sen blir de sura och blockar när man som jag sammanställer deras egna ord och påståenden… Och tycker att man är obehaglig 🙂

      Svara
  15. Torbjörn

     /  06/20/2013

    Wallin, lady Dahmer, Kakan, Arsinoe och allt vad de där tokfeministerna heter är det bästa som hänt. Ju mer de skriker och gapar desto fler kommer inse vilken skit feminismen är.

    Svara
    • MiT

       /  06/20/2013

      Torbjörn:
      Men tyvärr så sitter det idioter högt upp som har mycket att säga till om och som är precis lika galna. Hade det bara varit dessa galningar så hade det varit lugnt…

      Svara
  16. Magnus

     /  06/28/2013

    Asperger-feminism… Vi snackar alltså om en lättare utvecklingsstörning här

    Svara
  1. Dagens humor… « Toklandet
  2. Pålitliga twitter « Toklandet
  3. Twittershit « Toklandet
  4. Tweets från 2013 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: