Tjejmjölk, burkburgare och ketoner, WTF?

Vad är det frågan om egentligen?

Nu är det tjejmjölk som säljs av Arla och reklamen har börjat… Åh, ni kan bara gissa hur många idéer jag hade om detta som inte skulle vara så ”gångbara” i en del mer eller mindre rabiata kretsar.   😉

tjejmjölk

Hmmm, tänk om denna funnits på marknaden ett tag utan att någon vetat om det i en variant som är spetsad med lite kvinnliga hormoner? Skulle ju förklara en del personers beteenden…

Annars kan man ju alltid köpa ostburgare på burk så man kan ta sig en när man är ute och campar och saknar det lokala hamburgerhaket. Här är en ”recension” på burgaren, var visst inte SÅ illa som man kunde tro…  🙂 Den kanske är ok om man dricker tjejmjölk till?

burkburgare

Räcker det inte? Varför inte testa algtalibanen Skippers Hallonketoner? Det är tydligen ett nytt? superdeluxespöaralltkickass bantningspreparat. Eller nåt, det brukar ju alla vara…

”Hallonketoner är utvunna ur hallon och inget syntetiskt. De har länge använts inom såväl kosmetika- som livsmedelsbranschen pga. sin starka hallonarom. Hallon är dessutom mycket antioxidant. Inga biverkningar har upptäckts. Hittills har studier enbarts gjort på djur, vilka har varit framgångsrika.

Vi vill dock betona att vi inte har någon erfarenhet av varken Green Coffe eller Raspberry Ketones och vill inte utlova några mirakler. I USA är det dock mycket stort och mirakler utlovas…”

Vill man inte lägga ut 900 kr/kg på något som är utvunnet ur hallon så kan man testa den revolutionerande metoden att ÄTA HALLONEN istället! Det är sådant som växer ute i naturen och är gratis att plocka, hur mycket ni vill… I och för sig så kanske det inte finns några studier om biverkningar av att äta hallon heller men skulle det finnas några biverkningar så har ni i alla fall inte BETALAT 900 kr/kg för att få dem.

Inga mirakler utlovas eller hur det nu var med Hallonketonerna… Fast det är inte bara hon som försöker blåsa folk med sånt här, det finns en uppsjö av liknande som säljer drömmar och förhoppningar på burk! Sök på hallonketoner på google…

Men det första jag såg var hallonketon.se och det är stor humor när man läser deras ”kundomdömen”, läs dem noga  😉

”Lennie, Dalarna

”För att vara ärlig, jag trodde inte att det skulle fungera. Jag har försökt allt. Jag vart till och med hypnotiserad! Varje dag brukade jag tycka så dåligt om mig själv! Lägg märke till att jag sa brukade … Tack för att jag känner mig lycklig med mig själv igen. jag känner mig levande! ””

”Markus, Södertälje

”Jag hade nyligen tillfälle att prova viktminskning genom Raspberry keton Classic och jag instämmer med de påståenden som finns om denna produkt. Denna typ avviktminskning är något som med största sannolikhet kommer att vara permanent och verkligen hjälpa dig att uppnå dina mål inom viktminskning! ””

”Jimppa C, Halstavik

”Jag brukade vara skämmas när jag gick till gymmet eftersom alla runt omkring mig verkade vara i mycket bättre form än jag var. Nu när jag har tagit Rapsberry Keton Classic i runt 6 veckor känner mig bättre och har redan förlorat 10 kilo! ! ””

Eftersom det tydligen finns så otroligt lättlurade människor att de faktiskt köper sånt här så lägger jag in en länk för er som inte vet hur hallon ser ut och som tänkt att köpa hallonketoner. Klicka på länken. Vad ser godast ut, hallon eller ketoner från hallon? Om hallon är gott med tjejmjölk vet jag däremot inte och jag kommer inte att ta reda det heller eftersom jag nog aldrig någonsin kommer att köpa det. Och jag kommer inte att köpa några hallonketoner heller…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

115 kommentarer

  1. Female mjölk får mig bara att tänka på bröstmjölk. Nästa bild som dyker upp i mitt huvud vill jag inte ens beskriva. 🙂

    Svara
    • rocki:
      Ojojoj, vilka bilder som dök upp i huvudet när jag hörde detta för första gången…. 🙂

      Svara
  2. MiT

     /  09/10/2013

    Samma sak som förra inlägget handlar om egentligen. Men man undrar lite vad de fått 37% ifrån?

    http://www.ingenjoren.se/2013/09/svarare-for-kvinnor-att-bli-professorer/

    Svara
  3. MiT

     /  09/10/2013

    Svara
  4. MiT

     /  09/10/2013

    Det FÖRUTSÄTTS att avsikten är att REDUCERA BARA för att det är en kvinna. De menar väl inte på allvar att det spelar någon roll? De pratar om människor med oändligt mycket mer makt än vad 99,9% av den övriga befolkningen har och så är det några som blir upprörda över att det står ett förnamn istället för ett efternamn?

    De är ju för fan helt goa i huvudet om de tror att det har den minsta betydelse för de som läser…

    Svara
    • Jonte

       /  09/10/2013

      Från och med nu ska jag konstant säga Angela istället för Merkel bara för att jävlas

      Svara
    • Jonte

       /  09/10/2013

      Betyder det förresten att Zlatan förminskas av pressen jämfört med övriga spelare? Kungligheter måste också känna sig väldigt förminskade.

      Svara
  5. MiT

     /  09/10/2013

    Jo vi känner ju jättemycket för att betala så att Fanny kan gå runt och fisa, läsa marx och gnälla för våra pengar resten av livet… Verkligen! Jättemycket!…

    Svara
    • AV

       /  09/10/2013

      Vi gör alla vad vi är bäst på. Fanny har tydligen hittat sin grej. Tyder på viss självinsikt.

      Svara
      • AV:
        Det är sant. Men hon tycker nog det är extra trevligt att kunna göra det för andras pengar. Gissar att det inte skulle vara så mycket fisande och marx om det sved i egna plånboken 🙂

        Svara
    • Pelle2

       /  09/10/2013

      Fanny är väl redan rejält olönsam och lever på bidrag när hon studerar. Tvivlar på att hon läser något av nytta heller utan det är väl mest marxism och genus ”vetenskap”.

      Svara
      • Pelle2:
        Alla är ju rejält olönsamma under de åren och så får det vara, blir konstigt annars. Men medan andra studerar för att kunna få ett bra jobb som kan ge tillbaka så verkar hon vilja gå och fisa och läsa sådant som inte kommer att ge tillbaka något (mer än elände) för andras pengar resten av livet

        Svara
    • Jonte

       /  09/10/2013

      Tror Fanny att det är olönsamma människor som tillverkar hennes dator, mobiltelefon, och producerar all mat hon äter?

      Svara
      • Jonte:
        Meh! De grejerna är ju hennes, de har bara materialiserats i butiken.

        Svara
      • Både Hewlett-Packard, Nokia, Findus och Coop har gått ned förlust de senaste åren, så nog fan är de olönsamma.

        Problemet är att det inte håller i längden, förr eller senare blir det konkurs om inte trenden bryts. Undrar om Fanny lärt sig det på sina ekonomikurser ännu?

        Svara
    • Hjalmar

       /  09/10/2013

      Är du lönsam, lilla feminist? 😉

      Svara
    • Pelle2

       /  09/10/2013

      @Toklandet.
      Självklart är alla olönsamma när de studerar i det korta perspektivet. Jag såg det bara som om hon faktiskt lever det liv hon förespråkar genom att var olönsam redan nu. Dessutom så tänker hon säkert jobba inom genusindustrin om hon kan och då kommer hon inte bara bli olönsam i sig själv utan hon kommer dra på samhället en massa onödiga kostnader samtidigt.
      Det måste vara så nära Nirvana en marxist och extremfeminist kan komma ;-).

      Svara
      • Pelle2:
        Hon verkar vara nöjd med att tillhöra den statliga mannen och verkar vilja göra det i all framtid…

        Svara
    • markus

       /  09/10/2013

      glastak? tycker det borde heta ”Låt oss våra olönsamma för fan”
      Där har vi anledningen till att kvinnor ligger under i lönestatistiken

      Svara
  6. ”Arla Wellness® Female har berikats med extra folsyra, kalcium och vitamin D. …
    Både män och kvinnor kan dricka Arla Wellness® Female. Namnet är valt utifrån att det är kvinnor som har störst behov av de extra vitaminerna och kalcium.” (länk)

    Varför inte helt enkelt döpa mjölken till ”Arla Wellness®”?

    Kan det ha att göra med att de är rädda att män ska dra på sig prostatacancer om de dricker för mycket av Arlas produkter och därmed avser att skrämma bort männen från deras potentiellt farliga produkt? (länk)

    I så fall är det ju av hänsyn till männens välfärd som Arla riktar sig till kvinnor specifikt.

    Svara
    • enstillaundran:
      Åhå, där ser man! Tur man inte dricker så mycket mjölk… Men det beror på att jag inte gillar smaken.

      Men vad jag tyckte var extremt roligt är namnet och att de vill tjäna pengar på att rikta sig mot kvinnor, ungefär som med nästan allt annat som det görs reklam för. Undrar varför? OM mjölken verkligen skulle vara bra så kan man egentligen säga att ät de här flytande pillren så slipper du äta bra vanlig mat.

      Svara
      • Det var en typiskt manlig kommentar från din sida, den där sista meningen.

        Menar du att Arla väljer att profitera på kvinnors underförstådda bristande förmåga att äta en balanserad kost och därmed behöver näringstillskott i vanliga livsmedel?

        Det vore ju patriarkalt översitteri och allmänt sexistiskt av Arla och något som feminister borde uppröras över!

        Din sista kommentar är också manligt patriarkal då en mer jämställd mjölk (utan epitetet Female) också skulle skada män, trots att den jämställda mjölken skulle vara förtryckande mot kvinnor genom att ignorera deras speciella behov.

        Hur man än vrider på detta kan Arlas satsning användas som ammunition av både feminister och antifeminister.

        Visst är det knepigt att vara PK ibland!

        Jag ser fram emot att läsa om detta på Twitter. Jag föreslår hashtaggen #mensmjolk.

        Svara
        • enstillaundran:
          Hehe, det går att vrida på allt tills det blir i det närmaste obegripligt 🙂

          Hashtaggen #mensmjölk är lysande!

          Svara
  7. Komjölk är att föredra framför tjurmjölk

    Svara
    • bashflak:
      Haha, gissar att de allra flesta håller med dig!

      Svara
    • Där finns kanske en affärside, förresten? Borde gå att sälja tjurmjölk till både muskelbyggare och som potensmedel till de skrockfulla asiater som annars köper malda tigerben.

      Svara
      • bashflak:
        Bara jag slipper mjölka tjuren… 😉

        Svara
        • Jag har sett en bild på hur det går till. Tjuren står mot en fyrbent ställning och en kvinnlig veterinär håller en gigantisk ‘Fleshlight’ med flaska i änden. Eller möjligen var det en hingst, men metoden är nog densamma.

          Undrar hur de triggar igång brunsten bara?

          Svara
          • bashflak:
            Gissar att det bara är korna som brunstar och att tjurarna är redo när det är dags. Så det räcker nog med en sprejflaska med ”rätt” doft… 🙂

      • Grodan Boll

         /  09/10/2013

        ”Undrar hur de triggar igång brunsten bara?”
        Av dräktiga djur i spiltan brevid.

        Svara
      • AV

         /  09/10/2013

        Bashflak. Det där med ”fleshlight” är inte långt borta.

        Svara
        • Vad lurad stackarn blir. Tjursperma är inte billigt, fråga vilken mjölkbonde som helst.
          De flesta har ingen egen tjur, det blir ännu dyrare.

          Svara
  8. MiT

     /  09/10/2013

    Nu är hon som vill att ”leka med tanken” ska räcka för att döma någon för resten av livet igång igen. Lundsberg är i fokus och det är en ”studie i makt”. Jag tycker också att det är något extremt unket över Lundsberg, men Vingren säger att det beror på att de med makt och pengar är mindre empatiska än andra. Det tror jag är bullshit liksom det mesta som kommer från henne. Hon styrker det med bl a ett experiment där några fått spela monopol med orättvisa regler…

    http://politism.se/genusfolket/lundsberg-en-studie-i-makt/

    Svara
    • Ja, för själv är hon ju en lysande stjärna av empati i samhällets inhumana mörker.

      Svara
  9. Schacket på politism.se gillar nog videon till Raise Your Glass, där P!nk bl.a. bjuder kalven på tjejmjölk. (Kan inte länka från mobilen). 3 minuters orgie i allt vad PK-vänstern älskar, i form av militant veganism och HBTQ

    Svara
  10. MiT

     /  09/10/2013

    Jomen

    Om jag nu påstår att det bara är att vända upp och ner på henne så har vi ju myntinkastet klart så är jag säkert jätteelak…

    Svara
    • Manlighet är det som heterokvinnor kåta. All annan form av manlighet är misstolkningar

      Svara
      • bashflak:
        Det erkänner de ALDRIG! Inte ens under den värsta tortyren man kan föreställa sig…

        Svara
      • Jodå, det erkänner de faktiskt, men att definiera ”manlighet” är inte lika lätt.
        Läste faktiskt en riktigt bra svensk artikel om vad ”manlighet” egentligen är, och vad det inte är, och jag säger som jag brukar – det bygger på självsäkerhet.
        Med tanke på hur mycket skit som skrivits om män, och till män, så har man skapat en massa män som är rädda för kvinnor, överidealiserar kvinnor,, skäms för kvinnor, är förbannade på kvinnor m.m. och då blir de allt annat än självsäkra. Och osexiga.

        Ska se om jag hittar artikeln.

        Svara
    • Hjalmar

       /  09/10/2013

      Pollettfeminist…
      Freud skulle ha varit överlycklig – alla diagnoser på samma gång!

      Svara
  11. MiT

     /  09/10/2013

    Nu är det synd om kvinnor igen. Stackare så mycket de är drabbade av allt…

    Svara
    • Ja, för kvinnor klarar ju inte av att vara trogna så länge 😉

      Svara
    • markus

       /  09/10/2013

      Men va? kan man inte bara komma in från gatan och få höga positioner? Tvi vale för patriarkatet!

      Svara
      • markus:
        Det där jävla patriarkatet som bara står i vägen för alla storsatsande som kommer direkt från gatan. Vilken diskriminering!

        Svara
  12. MiT

     /  09/10/2013

    Det gäller att uppmärksamma de viktiga sakerna. Onödigt? ja. Något att bli UPPRÖRD över? Nej…

    Svara
    • Inget fan av oralsex, ser jag ?

      Svara
    • AV

       /  09/10/2013

      Marknaden följer bara genusvetarna. De könar ju blåsinstrument, bestick etc.

      Svara
      • AV:
        Haha, det är ju sant! De enda som tjatar om det hela tiden är ju just genusvetarna själva, deras fantasi när det gäller att ”köna” (usch vilket extremt fult och onaturligt ord) har ju inga gränser!

        Svara
      • Det har jag missat helt. Hur har de könat blåsinstrument? Horn är ju neutrum (ETT horn), medan trumpet är ett låneord som är så nytt att det varken passar in i svenska språkets 1:a elle 2:a substantivdeklination, och de blir den tvåkönad (EN trumpet, utrum 3:e dekl, pluraländelsen -er).

        Kniv är maskulinum, eller var, dels för att den har pluraländelsen -ar, och dels för att man i den utmärkta filmen Korpen Flyger säger ”thungir knifur” och -ur är den maskulina nominativändelsen i fornnordiska. ”En tung kniv” på svenska. Isländskan och tyskan har kvar maskulinum, femininum och neutrum på sina substantiv. De överensstämmer väldigt bra med de genus som svenskan använde fram till 1500-talet, då maskulinum och femininum smälte samman till hen-genuset utrum. Danskan, norskan och nederländskan har genomgått samma förändring. I engelskan slopade man även neutrum.

        Sådär, dagens lektion i germanska språk är över 😉

        Svara
    • Casey Jones

       /  09/10/2013

      Är ”köna” samma som ”olla”? I så fall håller jag med, fruktansvärt äckligt! 😉

      Svara
  13. Var det inte Carlsberg som skulle ta fram en ”pige-öl” som inte skulle vara så besk?
    Tja, för det första är ju inte Carlsbergs produkter speciellt beska överhuvudtaget, eftersom humle är dyrt, och dansk öl överlag smakar utspätt piss. Men för den som vill ha öl men både rejäl smak, uttalad sötma och låg beska köper man lämpligen belgisk eller skotsk ale – Belhaven, Duvel, Kwak, Maredsous, Westvleeteren. Eller så dricker man mörk öl, som i sig är sötare eftersom den innehåller mer dextriner. All porter, imperial stout/porter och brown ale är mer eller mindre söt, så även wiener om man nu ska dricka lageröl. Sambon, som enligt utsago ”inte är nån ölfantast” (hon är en j-la ölsnobb, fast det medger hon inte) gillar belgrare och porters.
    ”Pige-öl”….danskjävlar!

    Skulle förresten tippa på att det är 25% kvinnor i Linköpings hembryggarförening.

    Svara
    • magnus5039:
      Haha, menar du att danskarna ville ta fram ett pige-öl? Låter ju helt sanslöst! Då faller ju det roliga med tjejmjölken ordentligt… 🙂

      Jag är ingen ölsnobb även om det i princip är den enda alkoholdryck som jag dricker (sparsamt) men en sak har jag märkt när man provat olika ölsorter och det är att smaken är verkligen annorlunda mellan dem, en del gillar man och en del inte.

      Svara
      • Jag, som är bryggare, känner faktiskt inte så stor skillnad på olika ölmärken OM det är samma stil – Pilsner Urquell, Hasseröder och Becks är ljus torr lager (pilsner) och smakar pilsner. Dansk öl smakar utspädd pilsner…

        Däremot är det en jäkla skillnad på olika ölstilar – amerikansk india pale ale, brittisk porter, belgisk blonde ale och tysk münchner är det lika stor skillnad på som chèvre-ost och svecia-ost.

        Kvinnor föredrar oftare mörk öl om de får välja. Den är iofs. besk men smakar lite rostat bröd och en ton av bränt socker. De belgiska mörka ölen är rätt söta, och förrädiskt starka. Brukar bjuda morsan på det, hon är ingen stor öldrickare men de gillar hon. Fast hon somnar efter 1-2 st. Jag bryggde en imperial porter förrförra julen, de slank också ner (9% och nattsvarta).
        Det är riktig pige-öl det!

        Mörk öl främjar mjölkbildningen, så på den tiden starköl var förbjudet i Sverige (1922-55) så fanns bara Carnegie porter på apotek, och som skrevs ut på recept, ofta till ammande kvinnor…och de nervösa nyblivna fäderna. Fortfarande en av Sveriges godaste öl.
        Det roliga är att sambon sa ayy man sa samma sak i hennes hemland, Rumänien, att ammande kvinnor skulle dricka mörk öl!

        Svara
        • magnus5069:
          Oj, min kunskap om öl varar tills den runnit ner i halsen… 😉 Inte riktigt kanske, men har inte satt mig in i det så som du har. Man provar ju någon annan sort då och då liksom, thats it… 🙂

          Men låter ju skitkul att brygga sitt eget öl! Har du sett Bondröven (det heter så på danska ju…) som går på svt1? Han gjorde ju eget öl och pratar ibland om det. Kommer inte ihåg vilket han gjorde dock.

          Intressant också det där med ammande och mörkt öl, har jag aldrig hör talas om innan. Men däremot vet jag att nästan alla barn älskar ölsmaken så de som druckit en öl till maten eller nåt bör vara noga med att ta bort burken/flaskan för annars är de där och tar slatten snabbare än blixten.

          Svara
      • Du får väl gå och köpa dig en lila påse blandat smågodis. Du kan få några bra förslag:
        Duvel (belgisk blonde), Fullers London Pride (brittisk pale ale), Jever (tysk pilsner), Rodenbach Grand Cru (spontanjäst syrlig öl, de flesta vägrar tro att det är öl, de tippar på cider), Lagunitas IPA (amerikansk IPA, så besk att den börjar smaka pelargon i blomlåda).

        Jo, jag har sett bonnröven, han mältade till och med kornet i en gammal byrå. Jag köper färdrig krossad malt, men annars gör jag samma sak som han gjorde. Brygger mest ale och porter (varmjäst), för jag saknar att kallt ”jästrum” så jag kan jäsa lager/pilsner, men jag har gjort det några gånger i kompisens stenkällare.

        Det är faktiskt inte en så totalmanlig hobby som man skulle kunna tro, som synes finns det lite fruntimmer med i Linköpings bryggeriskrå….
        http://lindh.olkartoteket.se/2013/07/sommarolstraff-med-linkopings-hembryggare/

        Svara
        • magnus5039:
          Ahh, ska testa framöver, är ju alltid kul att prova något nytt!

          Så amerikanarna kan göra gott öl också och inte bara budweiser?

          Vad är det för likhet mellan att pippa i en kanot och Budweiser? Fucking close to water.

          Svara
          • Amerikanerna är svinbra OM du köper från s.k. ”craft breweries” eller ”micro breweries”. Glöm Bud-Coors-Miller!
            Jag gillar Red Seal, en american amber ale, smakar massor. En av mina favoritöl.

          • magnus:
            Du ser vilken miserabel kunskap jag har om öl… Jag har faktiskt kopierat dina ölrekommendationer till ett dokument så jag inte behöver leta bland kommentarerna sen… 🙂

    • Hjalmar

       /  09/10/2013

      25%… Är inte det mycket för att vara ett tjej-öl… 🙂

      Svara
      • Jo, det är i överkant, men tanterna som kom med tävlingsbidraget ”Bitches Brew”, en imperial stout, på SHBF Linköpings träff i somras, tangerade snudd på hälften av 25%… Nu var de ju två så det kanske blir 25% i alla fall 😉

        Svara
    • Pige-öl

      Bättre val om man ska impa på damer, skit i Carlbergs klägg:
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Kwak

      http://sv.wikipedia.org/wiki/Duvel

      Svara
  14. MiT

     /  09/10/2013

    En del är verkligen korkade!

    Svara
    • Hjalmar

       /  09/10/2013

      TL resonerar emotionellt, logik är inte ‘hins’ grej…

      Svara
    • Pelle2

       /  09/10/2013

      Så att som vit, svensk man bli kallad jävla Svenne av en människa med ursprung i ett annat land är inte rasism och att bli kallad förtryckare, potentiell våldtäktsman, potentiell misshandlare
      och gubbslem av en kvinna är ingen sexism ?
      Nej, hur kan jag vara så dum ? Jag är ju en del av det förtryckande patriarkatet och struktuuuurerna så naturligtvis kan jag inte utsättas för rasism och sexism..

      Det är en av sakerna jag ogillar mest med extremfeministerna. Det kollektiva skuldbeläggandet av män och manlighet parat med tanken att man kan behandla oss hur som helst för att vi anses ha makten.

      Svara
      • Pelle2:
        Exakt! Du har förmånen att födas som man, har du dessutom fötts som vit man så kan ett gäng ickevita hacka ihjäl dig med macheter samtidigt som du skriker hur mycket de hatar dig för att du är vit och ändå är det de som du har förtryckt bara genom att finnas och förtjänar att dö. Logik vettu…

        Svara
  15. MiT

     /  09/10/2013

    Svara
    • Varför är det självklart, Åsa?

      Svara
      • bashflak:
        Det skulle vara väldigt intressant att få veta det. Jag tror dock inte att det hjälper att fråga henne

        Svara
    • Jonte

       /  09/10/2013

      Hon erkänner iaf att det finns rasism överallt och att alla kan drabbas av rasism. Jag väljer att se det som ett fall framåt. Nu väntar vi bara på att hon inser att även män kan drabbas av sexism.

      Svara
      • Jonte:
        Det enda hon ”erkänner” egentligen är ju att det givetvis är vita som är rasister.

        Svara
      • Jonte

         /  09/10/2013

        Tolkar det som om hon erkänner att rasism finns hos alla folkgrupper och kan drabba alla. Men jag kanske är snäll…

        Svara
        • Jonte:
          Jom nen den RIKTIGA kan bara vita stå för enligt henne och andra konstiga människor som spånar om ”vithet”. Fan, kan inte tro att vi lever i Sverige 2013…

          Svara
  16. MiT

     /  09/10/2013

    Universitetsranking. Man kan ju undra varför Sveriges hamnar så långt ner? Har VAD som anses viktigt och ”ska genomsyra” allt på universiteten något med saken att göra kanske?

    http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2013#sorting=rank+region=+country=+faculty=+stars=false+search=

    Svara
    • Hjalmar

       /  09/10/2013

      Å andra sidan så är vi ju världsmästare i feminism…
      och det, har vi lärt oss, är viktigare än allt annat.

      Svara
      • Hjalmar:
        Ohhh, det glömde jag! Någon får ta kontakt med dem som ställt upp listan och genast korrigera dem och tala om att alla svenska universitet ska ligga i topp bara pga det! 😉

        Svara
  17. MiT

     /  09/10/2013

    Vad praktiskt att bara kunna definiera om allt eftersom det dyker upp saker som inte riktigt ”stämmer”…

    Svara
  18. Hjalmar

     /  09/10/2013

    Eländet sprider sig…
    http://www.dn.se/ekonomi/leksaker-blir-konsneutrala-aven-i-storbritannien/
    ”Det är 2013 och fortfarande får pojkar och flickor växa upp i tron att vissa leksaker passar dem, och andra inte. Det är inte bara förvirrande, utan också extremt begränsande, eftersom det formar deras idéer om vilka de är”

    Låt inte ungarna välja själva… De kan ju välja fel.

    Svara
    • Hjalmar:
      Ja jag såg det där. De kommer att låtsas bli sååååå förvånade när de upptäcker att ungarna väljer samma saker ändå.

      Svara
  19. MiT

     /  09/10/2013

    Jag vet en som redan är förbi den riskzonen om det skulle vara verklighet

    https://twitter.com/talgboll/status/377433917852483584

    Svara
    • Jonte

       /  09/10/2013

      Talgboll anser förmodligen att sovjet hade ett effektivt system för att hindra sånt. Jag antar att talgboll själv tror att det är han och @sinoes som är bäst lämpade att avgöra vem som är idiot och inte.

      Svara
      • Jonte:
        De som älskar att förtrycka andra brukar ju anse sig veta vad som är bäst för pöbeln och att de bara gör det för ”deras egen skull”

        Svara
      • Jonte

         /  09/10/2013

        Frågan är bara vilka jubelidioter till människor som påverkat @talgboll & co. Jag har mina misstankar…

        Svara
        • Jonte:
          Antingen är det karismatiska människor som de lyssnar på, Hitler t ex var ju förmodligen väldigt karismatisk, eller så är de enormt lättlurade. Vet inte vilket som skulle vara värst.

          Svara
    • Hjalmar

       /  09/11/2013

      talgboll framstår som inskränkt när hin förnekar ensamma mammor rätten att klä sig sexigt… 😀

      Svara
    • R Persson

       /  09/22/2013

      Gubbslem, är det detsamma som manslem, fast äldre, om det stämmer är det gubbar som gör dataspel?

      Svara
  20. Jag skulle vilja diskutera könad mjölk ur ett kritiskt vithetsperspektiv. Är det någon som är intresserad? Vi kan söka bidrag, alltid är det någon myndighet man kan mjölka.

    Svara
    • rocki:
      Hahaha! Men gissar att jag sätter skrattet i halsen för det dyker säkert upp någon idiot och tar det på allvar… 🙂

      Svara
      • Jag tycker det är fruktansvärt ur ett postkolonialt perspektiv att all mjölk är vit. Den enda som inte är vit heter Pucko. Va, VA?? Det är det minsann ingen som har kommit på förut! Jag har sån’ jävla tur när jag tänker. Bidragsklockan ringer högt nu.

        Svara
        • rocki:
          Där snackar vi förtryck!

          Vänta bara, det dröjer nog inte länge förrän en masteruppsats om precis detta dyker upp. Just nu sitter en feminist som redan planerat detta fantastiska arbete och bara hoppar upp och ner på rumpan i ren ilska över att någon annan kommit på hennes revolutionerande ide.

          Svara
  1. Kvidevitt | En stilla undran

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: