Experter på män, eller nåt

Det finns ju en utredning om männens villkor i Sverige, här är namnen på de som tydligen ingår i ”expertgruppen

Sammansättning

Särskild utredare: Dahl, Svend, fr.o.m. 2013-04-02 tom 2014-02-01
Särskild utredare: Nilsson, Per Magnus, fr.o.m. 2012-10-02 tom 2013-04-01
Sakkunnig: Vrethem, Karolina, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Bergström, Andreas, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Chavez Perez, Inti, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Farahani, Fataneh, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Johansson, Thomas, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Johnsson, Göran, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Nordberg, Marie, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Expert: Ulmanen, Petra, fr.o.m. 2013-05-06 tom 2014-02-01
Sekreterare: Järvklo, Niclas, fr.o.m. 2012-12-15 tom 2014-02-01
Sekreterare: Sonnerby, Claes, fr.o.m. 2012-12-01 tom 2014-02-01

Kollar man listan så hittar man inte speciellt mycket som ens är nära att kalla sig manligt eller har med män att göra överhuvudtaget.

Svend Dahl vet jag inte så mycket om. Han är dock gift med en ärkefeminist och och tycker förmodligen likadant som hon gör. Och nej, jag tror inte bättre än så om folk. Finns för många som vill vara feministers hjältar…

Han och Andreas Bergström har skrivit denna och där finns en del bra och en hel del dåligt.

Ulmanen hittar du här

Här hittar du Marie Nordberg

Här hittar du Fatande Farahani

Och här hittar du en bok hon skrivit tillsammans med flera andra,kolla titeln…

Var Karolina Vrethem står någonstans på skalan kan man nog utläsa av hennes fåtal tweet som finns

vrethem

Inti Chavez Perez känner vi ju till tyvärr… Han som hatar heterosexuella!

Niclas Järvklo vet vi ju också var han står någonstans, han vill ju också vara feminismens egen lilla hjälte. En Don Quixote som rider in på åsnan och slåss mot feminismens fiender. Detta lever han av, på de frikostiga skattebetalarnas bekostnad.

De som är kvar har lite för vanliga namn för att man ska kunna googla fram något fast har för mig att jag tidigare hittat något om Tomas Johansson, kommer inte ihåg vad bara. Sonnerby är politiker vad jag kunna se, åtminstone tidigare på Finansdepartementet.

Jahapp, detta är alltså hjärntrusten som är sakkunniga och experter på män och manlighet… Samtliga är förmodligen radikalfeminister, att det står att de ”forskar” om maskulinitet betyder ju bara att de är feminister och inget annat. Bara för att man kallar det ”maskulinitetsforskning” så betyder det inget annat än att det fortfarande är samma typ av människor som ”forskar”, dvs de som enbart kan se män och manlighet som ett problem. Det är alltså ”kritisk mansforskning” det handlar om, i princip institutionaliserat manshat bedrivet av radikalfeminister…

Om vi tar bort de jag inte vet något om (gäller även Dahl) så är ju resten radikalfeminister… Det är alltså vad radikalfeminister tror är manlighet idag och vad de vill ska vara det sen som ska tvingas fram, inte hur det ligger till i verkligheten? Om man nu verkligen är intresserade av hur det ligger till, varför samlar man då ihop en bunt feministiska clowner som inte är ett dugg intresserade av verkligheten och som ska tala om det? Vad vet de? De vet ju absolut inget alls om det. Vad de vet är hur man ska förknippa allt dåligt och löjligt i världen med män och få betalt för det…

Nästa gång om det är svenska kvinnor som ska utredas, hämtar ni in några män från något gäng i LA då? De vet nog ungefär lika mycket om svenska kvinnor som det här gänget vet om svenska män och manlighet…

Genusdebatten har publicerat det förmodligen viktigaste inlägget på väldigt länge! Där petar fingret på ömma punkter…

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. MiT

     /  09/26/2013

    Om ni är riktigt uppmärksamma så ser ni det ser lite annorlunda ut… 😉

    Svara
  2. Ulmanen var med och startade den feministiska tidskriften Bang. Ja jäklar i det. Hon är säkert en utmärkt expert på manlighet.

    Svara
    • MiT

       /  09/26/2013

      dolf:
      Säger väl en hel del om vad detta ska landa i antar jag 😦

      Svara
  3. Fugen

     /  09/26/2013

    Ja, bloggen stressar mig nu 😦 Fast man vänjer väl sig

    Svara
    • MiT

       /  09/26/2013

      Fugen:
      Haha, inte meningen att stressa upp folk… 😉 Ville bara testa något annat för att se hur det blir. Kanske byter igen rätt vad det är! 😉

      Svara
  4. MiT

     /  09/26/2013

    Aha, jag förstår. De som inte vill jobba på en plattform vet precis vad det innebär? Och givetvis vad som är helt fel och absolut inte funkar och är jättejättedåligt?

    Svara
    • David8

       /  09/26/2013

      Vilken dynga. Ordet machokultur och sedan massa ord. Fokus på prestation istället för vad? Vad fokuserade man på innan? Konstig machokultur där det skulle anses imponerande att snurra med hårlockarna istället för att vara duktig på sitt jobb. Modig, stark och kontroll skulle alltså vara dåliga egenskapar på en oljeplattform? Beror väl på om man vill ha upp någon olja eller inte…

      Svara
      • David8

         /  09/26/2013

        Skulle vara kul att se feministiskt initiativ driva en oljeplattform 🙂 Sen kan alla andra oljeplattformar utformas efter samma överlägsna modell 🙂

        Svara
      • MiT

         /  09/26/2013

        David8:
        Klart att en jämställdhetssamordnare eller nåt vet precis hur det är att jobba på plattform. De skulle säkert se fler kvinnor där fast inte på de tunga skitiga jobben utan på de med status givetvis. Det är det som hon menar.

        Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

        Svara
        • David8

           /  09/26/2013

          Den riktigt feministiska modellen (den vackra ”bästaste” drömmodellen) är ju en liten kvinnlig ledningsgrupp och några hundra män som gör det skitiga mansjobbet. Givetvis har alla manliga arbetare genomgått #Klippkuken hos Sveriges Kvinnolobby så de inte springer och våldtar ledningsgruppen hela tiden. Det flyger de in Micke Persbrandt för en gång i veckan.

          Svara
          • MiT

             /  09/27/2013

            David8:
            LOL ”den vackra “bästaste” drömmodellen”!

            Och heter han inte Mycke Porsbränt egentligen… 😉

  5. MiT

     /  09/26/2013

    Svara
  6. MiT

     /  09/26/2013

    Svara
    • Jonte

       /  09/26/2013

      Kristina Henkel har något frireligiöst i blicken…

      Svara
    • robjoh

       /  09/27/2013

      Förstår faktiskt inte varför Sveriges lärarkår gör uppror och kräver mer resurser istället för genuscoacher och annan skit. Lärarfacket måste väl inse att detta resursslöseri tas från resurser som kunde gått till lärarna.

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        robjoh:
        Du tycker alltså inte att genuscoacher är bra… 😉

        Och inte bara de specifika resurserna utan det skulle nog frigöras många fina miljoner om de försvann från ”utbildningsmarknaden”, både direkta miljoner och indirekta.

        Svara
        • robjoh

           /  09/27/2013

          @Toklandet
          hahah nej.

          Och skulle jag diskutera frågan med mina vänner som är lärare hoppas jag att de skulle instämma i att högre lärartäthet, skolbibliotek, mer praktiska experiment och liknande åtgärder hade varit bra mycket viktigare.

          Svara
          • MiT

             /  09/27/2013

            robjoh:
            menmenmenmen jag trodde att strävan var att bara genuscoacher skulle finnas på skolor/dagis i framtiden. De ser ju sig själva som innehavare av den högsta kompetensen, allt som behövs, så varför ens ha något så trivialt som lärare?

    • Pelle2

       /  09/26/2013

      Kanske dags att köpa lite valium 😉

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        Pelle2:
        Minst! För det var känslor staplade på en hög som heter duga!

        Svara
  7. MiT

     /  09/26/2013

    Skulle vara jättebra men jag gissar att genustroll vill vara med och bestämma så det blir ”rätt” litteratur. Och då händer absolut ingenting alls… För så fort det vankas lite pengar någonstans så sticker de fram sina giriga trynen.

    http://www.svt.se/nyheter/sverige/30-miljoner-kronor-ska-fa-man-att-lasa

    Uppdatering:

    Så här tycker talgbollen att man ska lösa det…

    https://twitter.com/talgboll/status/383143525098876928

    Svara
    • Jag kan inte tänka mig att det går att hitta någon person i den sfären som inte skulle kunna beskrivas som genustroll. Kanske är jag för pessimistisk men jag minns inte senast jag hörde något i svensk media som andades förståelse för mäns villkor.

      Svara
      • MiT

         /  09/26/2013

        Johan Grå:
        Jag tror inte du har fel 😦

        Svara
        • Synd, det hade varit så skönt om någon pekade ut en massiv motoffensiv jag missat. 😦

          Svara
          • MiT

             /  09/26/2013

            Johan Grå:
            Den dagen det blir en massiv motoffensiv så lär vi nog märka det. Liksom vi skulle märka om media började arbeta normalt för kontrasten skulle bli så hiskeligt stor!

    • Pelle2

       /  09/26/2013

      Talgbollen har,precis som sina feministiska systrar,hittat en universalmedicin.
      Utrota patriarkatet,riv ner strukturerna och klassamhället,satsa på mera genusvetenskap och genusutbildning så kommer vi alla komma till den feministiska himlen på Södermalm.

      Som någon annan skrev i ett inlägg,kommer ej ihåg var, så tror jag nog att man kan få dom flesta
      att börja läsa och uppskatta det.Se bara till att man får börja läsa böcker och tidningar med ämnen
      som intresserar personen ifråga så kommer de säkert fortsätta att läsa. Om man istället tvingar
      på ungarna ltteratur som de tycker är tråkig så är risken stor att de inte fortsätter att läsa.

      Personligen började läsa Biggles och tidningarnas serier när jag var liten. Eftersom jag tyckte att det var kul
      så har jag fortsatt läsa hela mitt liv. Om någon hade tvingat mig att läsa Dostojevski,Strindberg,Kulla-gulla
      eller något liknande så hade jag kanske inte läst böcker idag.

      Svara
      • Om nån hade tvingat dig att läsa Strindberg hade du haft en fet samling citat att gnugga feministernas nosar i… 😉

        ”Bröllopsresan är det första försöket att fly från äktenskapets verklighet” eller ”I varje äktenskap kommer den dag då man avundas andra män deras lomhördhet” 😉

        Svara
        • Pelle2

           /  09/26/2013

          Så kan det vara Magnus :-).
          Ville bara exemplifiera med litteratur som kanske inte är något för nybörjaren.

          Ditt citat från Strindberg innebär kanske att jag måste omvärdera honom ;-).

          Dostojevski däremot måste vara en av de mest tråkiga författare jag någonsin har stött på. Tog mig an Brott och straff under min skoltid eftersom jag trodde att det skulle vara något deckaraktigt och det såg bättre ut än alternativen. Det är nog en av de mina mest deprimerande läsupplevelser. Varje person hade minst ett smeknamn och hela miljön andades tristess.

          Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        Pelle2:
        Jag började läsa västernböcker när jag var 6-7 år… Kanske inte sånt som rekommenderades ens då men… 😉

        Svara
    • robjoh

       /  09/27/2013

      Låter ärligt talat som resursslöseri. Du kommer inte få mina ickeläsande kompisar att börja läsa genom att följande:
      ”– Det skulle kunna gå till så att ett studieförbund tillsammans med ett folkbibliotek ordnar författarträffar eller bokcirklar eller delar ut böcker. ”

      Har vi 30 miljoner bör vi lägga dem där det gör nytta. Sätt igång och forska på VAD män och pojkar läser och vad de anser är intressant att läsa. När vi sedan har de forskningsresultaten, börja bygg skolbibliotek som kan erbjuda sådana böcker.

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        robjoh:
        Klart att den metoden måste vara den bästa! Men det sättet skulle betyda att de har fel i sitt arbete med att konstruera…

        Svara
        • robjoh

           /  09/27/2013

          Det roligaste med att studera vad du hittar för idioti är att man börjar undra hur mycket nytta vi hade kunnat göra om vi bara slutat med idiotin. Förstår mig inte på svensk höger eller vänster nu för tiden. Högern borde vara emot sådant slöseri på grund av att de borde vara emot skatter. Vänstern borde vara emot det då det tar resurser från vad de verkligen vill göra.

          Svara
    • Kalle

       /  09/27/2013

      Om det är patriarkatet och klassamhället som ligger bakom, då borde väl vara så att män har gått från att läsa lite -> läsa mycket.
      Men så ser det ju inte ut, utan utvecklingen är den motsatta.
      Därav satsningen på mäns läsning.

      Så hädanefter är min nya benämning på denne hen, tombollen.

      Svara
  8. MiT

     /  09/26/2013

    Här ser vi nu resultatet av Roks ”utbildning”. Vad får socialtjänsten ”lära” sig när Roks ”utbildar”?

    Helt plötsligt blev det ointressant att svara mer…

    Svara
    • AV

       /  09/26/2013

      Undrar hur hon hade reagerat om det var en massa pappor som anklagade mammor för att slå barnen. Statistiskt vanligare än pappor. Styvpappa, mamma, pappa i den ordningen. Risk att det hade varit patriarkala strukturer som misstänkliggör mammor.

      Svara
      • MiT

         /  09/26/2013

        AV:
        Hon är ju väldigt tydlig med vilka hon menar som drabbar resp drabbas så det kommer hon inte att reagera på alls. Sen är det så sorgligt att de enda som orsakar misstänksamhet som gör att barn faktiskt kan drabbas är de själva och ingen annan! För varje fall som kommit fram att någon jour hjälpt till att få bort en pappa så har de själva grävt gropen lite djupare, för varje ”Erik på UG” så grävs det lite till eftersom detta är feminism i arbete. Så här funkar det. Hon håller på att gå en utbildning som Roks håller i (eller är färdig?) och så här ser det ut.

        Svara
        • Pelle2

           /  09/26/2013

          Hon skriver att ingen har rätt till sitt barn men verkar mest argumentera för att kvinnorna skall ha vårdnaden. Om ingen har rätt till barnen så varför skall just kvinnan ha vårdnaden i så fall ?

          Det värsta hon skriver är dock detta:
          ”Idén om att en måste kunna bevisa att brott har begåtts är konstig. Att inte få vara med sitt barn är inget straff, det är en åtgärd.”

          Hon menar alltså att man på subjektiva, säkert extremfeministiska, grunder skall ta ifrån någon rätten
          till att träffa sitt barn.Sedan drar hon till med med lite orwellskt nyspråk där straff kallas för en åtgärd.

          Men jag är ju inte förvånad.Om man är kommunist och extremfeminist så är ju rättssäkerhet,yttrandefrihet
          och rätten till sitt liv inget värt.

          Skulle nästan vara lite kul om hon fick smaka på sin egen medicin.Dv.s att hon utan bevisning blev av med
          vårdnaden av sina barn. Något säger mig att Fanny skulle gråta ut i media och på andra ställen om det hände.

          Svara
          • MiT

             /  09/27/2013

            Pelle2:
            Och folk undrar varför sånt som visades i UG förekommer? Här är svaret, det är feminism i hårt arbete…

    • Så den första som anklagar någon vinner helt enkelt, för jag antar att hon menar att man ska ta alla anklagelser från män på lika stort allvar? Trevliga incitament.

      Vad säger att den som kommer med anklagelser är den bästa föräldern? I allt för många fall jag sett är den som kommer med anklagelser psykiskt sjuka och bevisar snarare sin inkompetens som förälder med anklagelserna. Men enligt henne ska förälder med så kraftiga psykiska störningar få barnen istället för den mer sansade föräldern.

      Om man nu ska följa hennes argument om att genast ta hand om barnen och reda ut situationen så fort något händer så bör man ju ta barnet från båda föräldrarna tills dess att man tagit reda på vad som händer.

      Svara
      • MiT

         /  09/26/2013

        Johan Grå:
        Nej, den första mamman som anklagar vinner… Det räcker i deras värld att man ”leker med tanken”.

        Svara
        • måns

           /  09/26/2013

          Leker med tanken att Fanny..inte bör hamna i en position där hon ges makt över levande varelser. I rent presumtivt syfte bör socionom- och veterinärutbildningen.. skyndsamt införa nån form av lämplighetstest/gallringsfunktion.

          Svara
          • MiT

             /  09/27/2013

            måns:
            Hon läser någon statsvetenskap eller nåt tror jag…

          • måns

             /  09/27/2013

            Aha trodde hen hoppat av…”för att materialet hade för lite klassanalys”

          • MiT

             /  09/27/2013

            måns:
            Eller för lite kommunism i allmänhet kanske. Hon borde läsa historia tycker jag…

  9. Grodan Boll

     /  09/26/2013

    Varför inte låta en ”expertgrupp” av Sverigedemokrater utreda romers situation i Sverige? Chansen för en balanserad och rättvis beskrivning är ju lika hög (dvs låg).

    Sedan undrar jag vad och hur mycket mer-av-samma de kommer komma fram till, men det visar väl sig när de utrett klart…

    Svara
    • MiT

       /  09/26/2013

      Grodan Boll:
      Det är en helt absurd situation vi har i Sverige… Det går ju inte ens att fantisera ihop något liknande!

      Svara
    • Kalle

       /  09/27/2013

      Varför inte hämta ett gäng hårdnackade talibaner från Afghanistan och låta dem utgöra en expertgrupp som utreder och tar fram jämställdhetssatsningar för kvinnor.
      Ett kriterium för att ingå i gruppen ska vara att man har attackerat och bränt ned minst en skola för flickor.

      Svara
  10. Jonte

     /  09/26/2013

    Arnholm siktar på att bli alliansens svar på Margareta Winberg verkar det som

    Svara
  11. MiT

     /  09/26/2013

    Och whhhooooppppssss så var det inte så längre utan bara något som påstods för att vara lite spydig…

    https://twitter.com/diskrepans/status/383230483980500993

    Svara
    • Haha! Hon försöker komma undan svepande ogrundade anklagelser mot en person som hon anser ”kommer undan med mycket”.

      Svara
    • Haha! Hon försöker komma undan med svepande ogrundade anklagelser mot en person som hon anser ”kommer undan med mycket”.

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        lavazza1891:
        Och med en ”sanning” som hon trodde alla trodde på… Slängde fram sådär lite nonchalant ”ni vet det där att…” 🙂

        Svara
  12. Björn

     /  09/26/2013

    Talgbollen var inte med på expertlistan. Där finns det rejält med kompetens att hämta. Hoppas de rättar till sitt misstag.

    Fanny förnekar sig inte. Jag är helt övertygad om att hon säger den totala motsatsen i de fall en kvinna är utsat för samma behandling.

    Svara
    • David8

       /  09/26/2013

      Ja Talgbollen är ju veritabelt orakel, hur kan de ha missat henom? Hen kan ju visserligen ha haft konferens på blåkulla eller mässat på hemma i garderoben när de ringde.

      Svara
    • MiT

       /  09/26/2013

      Björn:
      I hennes värld så händer inte det, de ser till att en kvinna inte hamnar där.

      Svara
  13. MiT

     /  09/26/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2013

      Har dom slipat saxarna och bjudit in lite män 😉

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        Pelle2:
        De är nyvässade! För besvärliga fall tar de grensaxen…

        Svara
    • notsure

       /  09/28/2013

      Bedrövlig studie. Vettiga forskare hade kontrollerat för olika faktorer vilket jag på 1 minut kom på hur man gör. Det är bara att jämföra med homosexuella föräldrar och hur detta i så fall skulle påverka barnet. Naturligtvis, precis som med lönerna så ”missar” man detta.

      Svara
      • MiT

         /  09/28/2013

        notsure:
        Tror du det blir en hit i framtiden det där att nyblivna föräldrar är så nyfikna på om det blev en hen?

        Jag undrar varför någon överhuvudtaget ens får för sig att ens fundera på en sådan sak som varför det meddelas så fort det går…

        Svara
  14. MiT

     /  09/26/2013

    Skulle vara intressant att veta vilka osakliga skillnader som finns

    Svara
  15. MiT

     /  09/26/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2013

      Hon är som sagt var en av de mest extrema näthatarna just nu. Konstigt att inte Pastor Sveland gråter ut i tv och tidningar om hennes hat.

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2013

        Pelle2:
        Gissar att hon skulle kalla mig hatare som klistrar in hennes tweet… 😦

        Svara
    • Grodan Boll

       /  09/26/2013

      …mycket hat är det. Institutionaliserat hat till och med. Känns patriarkalt på något sätt.

      Svara
    • David8

       /  09/26/2013

      Bor fanny i ett vadderat rum utan vassa föremål? Annars är det dags att flytta dit.

      Svara
    • Björn

       /  09/26/2013

      8: Educate yourself – listen and learn from women…
      Hå hå jaja…
      Och Fanny blir bara knasigare och knasigare… Jag tror det är dags att lämna landet snart

      Svara
  16. markus

     /  09/27/2013

    Hej jag tyckte mer om den bloggdesignen du hade förut men om du tänker fortsätta med denna design så snälla visa antalet kommentarer per post då detta är rätt bra för att se om roliga poster har fortsat postats efter ett nytt inlägg postats 🙂

    Svara
    • MiT

       /  09/27/2013

      markus:
      Jag tycker i o f att denna är snyggare, men vet du? En av de sakerna som jag helt enkelt missade att kolla var just det om kommentarerna, jag vill också att de syns. Nu är detta ett gratistema och man kan inte ställa in så mycket då men jag kommer att leta upp något annat som är ganska likt detta men där kommentarerna syns direkt. Men jag gör inte det direkt utan ska kolla vad som finns när jag har lite tid i lugn och ro att göra det.

      Svara
  17. Björn

     /  09/27/2013

    http://ladydahmer.nu/ska-vi-snacka-systerskap-sa-kan-vi-inte-halla-patriarkatet-om-ryggen-och-det-gor-vi-varje-gang-vi-tar-mannens-fortryckarens-parti/

    ”Jag tror inte längre på att avskriva sig ansvar för det förtryck man deltar i bara för att man inte rår för att man är född man (eller vit eller rik). Jag tror att alla som inte aktivt motarbetar sina egna privilegier bär skuld. Och jag tror att alla med privilegier har dessa på bekostnad av andra. Vilket då innebär att alla med privilegier faktiskt förtrycker.”

    från kommentarsfältet:
    ”Jag har ett gäng manliga vänner som alla tar ansvar för sin del i patriarkatet och som medvetet försöker jobba emot det”

    ”Jag tror jag håller med om att alla män förtrycker kvinnor. Som alla vita förtrycker människor med alla andra hudfärger genom deras blotta existens och tillhörande privilegium. Män och vita som grupp. Det är viktigt att påpeka, att det är just som grupp”

    ”Kanske det bästa som du någonsin skrivit Lady D <3"

    Dessa människor är sinnessjuka. Helt skvatt galna. Ta ansvar för sin del i… Alla män förtrycker kvinnor, alla vita förtrycker folk med annan hudfärg…

    Vad gick fel? 😀

    Svara
    • MiT

       /  09/27/2013

      Björn:
      Hahaha, jag har sett det inlägget… Gissar att de som kommenterar är fjortisar helt enkelt som söker någon att följa på livets stig eftersom den kanske verkar lite otäck och snirklig.

      Svara
  1. Referensinlägg – experterna i utredningen Män och Jämställdhet | Susanna's Crowbar
  2. Vem är extremist? | WTF?
  3. Politikerförakt | WTF?
  4. Tweets från 2013 del 1 | WTF?
  5. En film från Kvinnolobbyn | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: