Blocken är deras vän

Det måste bara vara stor humor att bli blockad på twitter av Jonas Sjöstedt!! som jag aldrig ens skickat ett enda tweet till eller ens nämnt i något tweet (vad jag kommer ihåg i alla fall). Jag är inte säker på att jag ens följt honom…  🙂

sjöstedtblockar

Kan det ha samband med  Kvinnolobbyns kampanj ”Klipp kuken”? Någon från riksdagen har ju varit inne och läst… Det är förmodligen några i V som är med i Kvinnolobbyn och som tycker att det är en jättebra ide att klippa kukar och då inte gillar att jag vill behålla min? Kanske Sjöstedt själv är lätt snöpt? Om inte så kanske han är villig att ställa sig först i kön?

För kvinnolobbyn gör ju givetvis samma sak. Varför ens fundera på om det är de själva som har allvarliga mentala problem när de glatt twittrar ut att det är dags för att ”klippa kuken”? Bättre att blocka och tro att problemet inte finns längre bara för man inte ser att folk påpekar det…

blockad

Nu senast är det genusfolket som använder den metoden… När det skedde vet jag inte och det är ointressant egentligen.

genusblock

Det som är intressant är att det sker och att man kan se vilken typ av människor det handlar om. När det gäller genusfolket var deras kommentarsfält extremt hårt modererat tidigare och nu tillåts inte kommentarer alls. Men det är ju nästan samma sak! För varför ska någon totalitär tillåta någon att tycka något annat?

För givetvis så skulle de garanterat förbjuda mig att ens tycka någonting annat än vad de själva gör om de bara hade möjlighet. Vi har sett ganska många exempel på just sånt i Europa de sista 100 åren.

Varje gång blocken används i detta syfte så har jag ju vunnit en liten seger till för det visar bara tydligare att det handlar om förespråkare för totalitära ideologier och att det jag skriver har betydelse och kanske (förhoppningsvis) även svider lite. Rädsla är det som triggar blockfingret, rädsla för att bubblan man själv basunerar ut ska spricka, rädsla för att man kanske börjar tvivla på sig själv och de egna idéerna, rädsla för att andra ska börja tänka själva och kanske även de börja ifrågasätta…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

49 kommentarer

  1. Jonas Sjöstedt sa på tv för någon dag sen att det är han själv som sköter allt på sociala medier. Det är någonting halvlurigt med det här eftersom du säger att du inte haft någonting med honom att göra förut. Till det påståendet har jag en egen pusselbit som jag än så länge håller för mig själv. Om mina misstankar besannas lite till ska jag berätta mer.

    Svara
    • MiT

       /  10/04/2013

      Malte Skogsnäs:
      Jag är 99% säker på att jag aldrig nämnt honom överhuvudtaget på twitter men det finns ju den där enda %:en kvar… Men någon från riksdagen hade varit inne på bloggen och läst inlägget om Kvinnolobbyn och att de ville klippa kuken på folk och det var i samma veva som jag upptäckte detta 🙂

      Svara
      • Hjalmar

         /  10/05/2013

        Sjöstedt = talgboll? Retoriken är densamma…

        Svara
        • MiT

           /  10/05/2013

          Hjalmar:
          Hehe, nä så illa är det inte, det är värre. Talgbollen är lärare i Malmö!

          Svara
  2. Dyker det upp i ens flöde om man blir blockad? Jag har inte sett någon sån info från något annat konto, trots att jag t.ex. skickar olika varianter på kombinationen #klippkuken @kvinnolobbyn #nf2014 flera dar i veckan.

    Svara
    • MiT

       /  10/04/2013

      bashflak:
      Nä, det får man inte veta. Finns i o f tjänster som kan tala om sånt men inte annars vad jag vet. Han retweetades in i mitt flöde och jag tänkte att jaha, honom kan man följa för att se vad det kommer därifrån men se det gick inte… 🙂

      Svara
  3. Jag har bloggat och twittrat om ”Klippa kuken” men aldrig om Sjöstedt. Han har inte blockat mig än. Men du är ju mer aktiv än jag, både på bloggen och microbloggen.

    Svara
    • MiT

       /  10/05/2013

      Ekvalist:
      Jag upptäckte det i samband med det, vet inte om det skedde just då.

      Men det roliga är att jag i många sakfrågor är just vänster men jag håller inte med dem i deras sjuka kollektivism.

      Svara
      • Jag känner ungefär likadant. Jag har många vänsteråsikter, men fasar ändå lite för att vänsterblocket ser ut att vinna nästa val om opinionen håller i sig.

        Svara
        • Sossarna får vinna för mig, ingen större skillnad jämfört med Moderaterna. Bara inte V och MP släpps in i regeringen.

          Svara
          • Hjalmar

             /  10/05/2013

            Ska sossarna bilda regering så krävs MP:s stöd, och troligen även (V) som stödparti. Når SVMP inte 50% av Riksdagen så kommer de bli nedröstade då och då. Jag avundas inte Lövén… och tror inte han lyckas.

          • Jag hoppas att S inte ska behöva de två andra partiernas stöd. Åker C och FP ur kanske det inte behövs heller.

            Jag är mycket tveksam till Stefan Löfvén som eventuell statsminister. Han verkar mer vara en slags marionett. Då gillar jag Magdalena Andersson bättre.

          • S – 35
            V – 7
            MP – 8
            M – 30
            C – 3
            FP – 3
            KD – 4
            SD – 9
            Övriga – 1

  4. AV

     /  10/05/2013

    See no evil, hear no evil, say no…? Shit!

    Svara
    • MiT

       /  10/05/2013

      AV:
      Haha, ungefär så. Om de bara kunde tvinga mig att hålla tyst så skulle det inte ta många millisekunder innan jag var tyst…

      Svara
  5. Vänsterblocket

    Svara
  6. Pelle2

     /  10/05/2013

    Det visar ju att ränderna inte har gått ur vänsterpartiet i alla fall. Censur var ju definitivt en del av kommunisternas arsenal så det passar väl den gamle kommunisten Sjöstedt,
    Vad gäller feministiska bloggar som har blockat dig så visar ju även det att de beter sig som gamla kommunister. Med andra ord så är feminismen en del av den kommunistiska ideologin med sin kollektivistiska sida och censurmentalitet.Åtminstone resonerar de och beter sig som kommunister,
    Du får se det som en hedersutmärkelse att du blir blockad från dårarnas bloggar och twitterkonto.

    Svara
    • MiT

       /  10/05/2013

      Pelle2:
      De beter sig mer som gamla kommunister nu än vad de gjorde förr verkar det som. Och det gäller feministerna också, det är extremt tydligt var de står och vill.

      Svara
    • Patrik S

       /  10/05/2013

      Angående punkt 1 så förmodar jag att SKR själva har tänkt sig att stå för den föreslagna ”kompetenshöjningen”.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/05/2013

      Dom skriver bl.a:
      ”Förväntar vi oss att killar ska gå igång sexuellt på att ha ett maktövertag? Att de har en sexualitet som är gränslös?
      Att vara lojal med polarna, inte vika sig och vara ständigt kåt är exempel på typiska manlighetsnormer. Hur påverkar dessa enskilda killars benägenhet att säga ifrån när de deltar i eller bevittnar ett övergrepp?”
      Jag har aldrig hört någon säga att vi förväntar oss att killar skall gå igång sexuellt på att ha ett maktövertag. Förvisso finns det dom som gör det men att det skulle vara förväntat är ju helt absurt. Möjligen är det förväntat av Sveriges kvinno -och tjejjourers riksförbund.

      Att vara lojal med polarna är väl långt ifrån detsamma som att man passivt eller aktivt skulle delta i sexuella övergrepp ? Detsamma gäller för att inte vika ner sig.
      Bara för att jag inte viker ner mig i de flesta sammanhang så innebär det inte att jag av den anledningen skulle delta i sexuella övergrepp. Dessutom är det ju enbart löjligt att påstå att manlig kultur går ut på att män är ständigt kåta.
      Vad jag har läst så är det många kvinnor som vittnar om att de är ständigt kåta
      och tänker på sex under sin ägglossning. Innebär det att vi förväntar oss att det är en del av kvinnorollen att ständigt vara kåt under ägglossningen och att det leder till övergrepp ?
      Båda könen är väl också mer eller mindre kåta under tonåren.Sedan brukar det väl för det mesta lugna ner sig.
      Dessutom innebär inte kåthet att man börjar begå sexuella övergrepp.

      De försöker som vanligt få manlighet att vara något dåligt och försöker skapa en bild av att majoriteten av män skulle begå sexuella övergrepp.

      Allt detta för att kunna skapa underlag för tanken på att vi skall införa omvänd bevisföring i form av samtyckeslagstiftning som de skriver om längre ner i artikeln.

      Svara
      • David

         /  10/05/2013

        Det bör här tilläggas att just de män som begår denna typ av övergrepp mot kvinnor är dem som föraktas allra mest av män överlag. Detta till den grad att de måste avtjäna sina straff på särskilda fängelser för att inte bli ihjälslagna av de andra internerna. Att våldtäkter på något sätt skulle ingå, eller legitimeras av den manliga kulturen är således enbart ett feministiskt påhitt för att kunna klumpa ihop sexualförbrytare med män generellt.

        Svara
      • MiT

         /  10/05/2013

        Pelle2:
        De är inte kloka… 😦

        Svara
    • Pelle2

       /  10/05/2013

      Anders Lindberg skriver,som så många andra feministiska män, om att män måste flytta sig från höga positioner för att släppa fram kvinnor. Jag har dock aldrig sett sådana män förgå med gott exempel. Så Anders, när säger du upp dig från ditt jobb som ledarskribent och ger det till en kvinna ?

      Något säger mig att det aldrig kommer att ske för det är ju mycket lättare att säga till andra att de skall frånträda sin höga position än att själv göra det.

      Han skriver också, vilket feminister brukar göra, att kvinnor måste prestera bättre än män för att få ett toppjobb. Detta exemplifierar han med Annie Lööf.
      Det är möjligt att en manlig partiledare inte hade lyckats bättre än Annie att få Centerns siffror att stiga men ingen kan väl påstå att Annie har varit speciellt framgångsrik på det heller ? Ändå har hon ett toppjobb.Med andra ord går det att komma till toppen utan kvotering för den som är tillräckligt sugen och talangfull på att göra en karriär oavsett kön.

      Svara
      • MiT

         /  10/05/2013

        Pelle2:
        Jovisst gör C helt rätt? Om balansera på spärrgränsen hela tiden är vad de önskar vill säga… 😉 Eller så visar det tydligt hur det går när könet är den viktigaste kunskapen.

        Svara
  7. Jonte

     /  10/05/2013

    Trivs man i sin bubbla är man rädd för att någon ska sticka hål på den.

    Svara
    • MiT

       /  10/05/2013

      Jonte:
      Frågan är hur de trivs egentligen? Tänk på Löfvens installationstal…

      Svara
  8. Det är skitkul, jag har börjat fetta och peppa feministerna på Twitter. Fan vad mycket skit de skriver. De kan inte ha mycket att göra…

    Svara
    • MiT

       /  10/05/2013

      juggen:
      Twitter är en grotesk kanal för dyngsprättande av enorma proportioner!

      Svara
  9. Claes-Peter

     /  10/06/2013

    Skulle det inte gå att trolla och plantera en falsk nyhet om att Anders Lindberg säger upp sig från sitt jobb för att släppa fram en kvinna? Blir genant när han måste dementera… 🙂 Har hört om liknande när det sprids falska nyheter om att kändis skänker stor summa till välgörenhet…

    Svara
    • MiT

       /  10/06/2013

      Claes-Peter:
      Det skulle vara sjukt kul! Han (eller någon annan) skulle ju vrida sig som en mask…

      Svara
  10. Jos

     /  10/06/2013

    Gillar verkligen den här knivskarpa bloggen. Alltid lika vass!
    Fortsätt så!

    Svara
    • MiT

       /  10/06/2013

      Jos:
      Man tackar!

      Jag kör på så länge jag har lust och det forsar fram material! 😉

      Svara
  11. Har tydligen blivit blockad av Cissi Wallin.

    Själv skriver hon precis:

    ”Om feminismen överlag däremot slutade vara så stundom elitistisk och därmed polariserande skulle vi nå vårt mål med jämställdhet snabbare.”

    Då är det väl lite kontraproduktivt att blocka mig som jobbar på min kant med att få till ett mer jämställt samhälle och som dessutom är intresserad av vad feminister har att säga.

    Hmm, jag bara undrar.

    Svara
    • Det är ju inte så att jag stoppas från att läsa hennes tweet-flöde. Om problemet är att jag inkluderar henne (@cissiwallin) hade hon ju kunna be mig sluta. Det hade jag så klart respekterat.

      Svara
    • MiT

       /  10/07/2013

      enstillaundran:
      Det är många som undrar… Såg att du även försökte diskutera lite på en blogg, gissar att det går sådär 😉

      Svara
      • Är det fler som blivit blockade, menar du?

        Jag undrar vad jag gjort för att bli blockad, eftersom jag gärna vill be om ursäkt om det varit opassande eller dumt.

        Angående bloggdiskussionen:

        Det går väl ganska bra med tanke på förutsättningarna. Det är mer gästerna på den bloggen som inte har förstått att jag menar allvar med mina försök att ha en vettig dialog.

        Svara
        • MiT

           /  10/07/2013

          enstillaundran:
          Haha, vet inte hur det är med Wallin just (jag är det av henne, i samband med hennes ”dispyt” med Roberto) men det är ju inte ett ovanligt fenomen från ”den sidan”.

          Svara
        • Att du inte är feminist är anledning nog.

          Svara
    • Jag har nu också blivit blockad av (minst) en annan feminist. Det är mördarsnigel (@springskor) som tydligen inte längre ville prata med mig.

      Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna en block, men jag gissar att hon inte längre orkade att jag ställde frågor. De vill tydligen bara att man håller med.

      Jag håller på att sammanställa en lista på folk som blockat mig, men jag hänger inte riktigt med. De stänger av mig så fort jag försöker prata med dem.

      Svara
      • MiT

         /  10/08/2013

        enstillaundran:
        Hahaha!

        Det blir så när man faktiskt tror att folk använder huvudet ibland och man blir nästan lite chockad när man upptäcker att nä, det gör de inte alls… 🙂

        Svara
  12. Claes-Peter

     /  10/07/2013

    Är det inte ett väldigt KVINNLIGT sätt att diskutera – att vägra svara eller att avbryta kontakten? Det är nog det beteende hos kvinnor som jag tycker är allra mest idiotiskt. Tur att inte USA och Sovjet hade kvinnliga ledare under Kubakrisen – som hade vägrat att svara på den ‘heta linjen’!

    Fler har tydligen tänkt i liknande banor (ett freudianskt undermedvetet patriarkat?):

    Jobbar på Aftonbladets kultursida? Super-hen? http://trickfist.com/trickfist/image/5/if-women-ruled-the-world.jpg

    Svara
  1. En vit kränkt Kawasaki | WTF?
  2. ”Felet med Pär Ström är Pär Ström” | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: