Ajajaj, hon är dragen i örat!

Ni vet den där lilla studien som handlade om att även män är utsatta förr våld? Nu har författaren blivit dragen i örat och fått kalla fötter…

Professor vill stoppa debatt om mansvåldsstudie

””Eftersom våld mot män är mer spektakulärt än våld mot kvinnor så har det blivit en rasande debatt med feltolkningar”, skriver forskaren Gunilla Krantz i ett mejl till redaktionen.

Hon skriver att mäns våld mot kvinnor ”är det allvarligaste våldet” och fortsätter:

”För att inte göra skadan större än vad den redan är […] så har vi dragit in all information och ger inga fler intervjuer i nuläget och vi ska absolut inte delta i Debatt.”

Gunilla Krantz uppmanar Debatts reporter att ”undvika allt som har med denna pressrelease att göra. För att vara riktigt tydlig så vill jag säga att vi i forskargruppen inte kan gå med på att du eller någon annan tar upp vår studie i något tv-program”.

”Vore osolidariskt att ta upp”

Krantz avslutar mejlet med att ”det vore oerhört osolidariskt av er att ta upp detta mot vår uttryckliga önskan – och det skulle enbart leda till att arbetet med mäns våld mot kvinnor försämras än mer”.”

Så kan det gå i lilla Sverige. Läs själva vad hon uttrycker… Kanske någon penisräknande ideolog blivit lite upprörd över att offerkoftan fick så stora hål helt plötsligt? Med tanke på hur många som trodde på Vetenskapens Värld så vågar jag inte ens tänka på hur det kommer att se ut nu…Fortsättning lär väl följa!

TILLÄGG

Är det bara jag som ser vissa likheter med Könskriget och intervjun där en kvinna säger att hon (intervjuaren) inte ska vänta sig någon hjälp om hon behöver det eftersom hon förstör för kampen?

Mera om detta

””En total förvrängning av våra resultat””

De har fått kritiska mail från sekretariatet för genusforskning…

Kritik mot våldsrubrik från genussekretariat

Flying Martin om detta.

Ni känner ju till Kvinnolobbyns kampanj om reklam? En Moa Egonson är ju med och driver den, det ser ut som samma Moa är med här om ni scrollar ner lite…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

104 kommentarer

  1. Pelle2

     /  10/25/2013

    Helt sjukt att man inte kan skriva att något faktiskt kan drabba män mer än kvinnor utan att genusmaffian skall tysta ner det. Det är väl ingen som förnekar att män som misshandlar kvinnor
    oftast orsakar mer skada än tvärt om. Det innebär väl inte att det är acceptabelt att kvinnor misshandlar män ?
    Varför skulle man inte kunna ta en sådan debatt utan att förminska det våld som vissa kvinnor utsätts för ? Tror dom att folk är dumma i huvudet eller är dom rädda att den feministiska bilden av kvinnor som det enda offret skall tonas ner ?

    Svara
  2. Grodan Boll

     /  10/25/2013

    Så de vill tysta en rapport som med stor sannolikhet skulle göra ”motståndarsidan” villigare att sluta upp bakom mäns-våld-mot-kvinnor samtidigt som den skulle ge hela genusfältet mer trovärdighet och nyans?

    Varför?

    Svara
  3. Kim Jong Skill

     /  10/25/2013

    Det var som fan. The failness.

    Skulle för övrigt hellre hugga av mig ena handen än att delta i Debatt.

    Svara
  4. Eftersom studien bara upprepar de resultat som hundratals liknande studier gett i andra länder, är den vare sig kontroversiell eller överraskande. Kvinnor slår oftare, män slår hårdare, helt i överensstämmelse med siffror från BRÅ (där det milda våldet inte syns).

    Svara
  5. Petter

     /  10/25/2013

    På expressen stod det igår på löpet ”KÄNDA KVINNOR HÅNAS AV POLISER” när jag slog upp tidningen så var det 2 sidor med citat och bilder på dom drabbade. Det var 6 män och 5 kvinnor som hade hånats och vad jag kunde se så ingen pga kön. Varför gör dom så här? Förstår dom inte att detta polariserar samhället massor, det är så jävla tröttsamt! Dom vinklar artiklar/löpsidor så kvinnorna ser ut som offer för män, det måste vara såna som säljer bäst nu!

    Svara
    • Både män och kvinnor reagerar starkare på om en kvinna är offer och det kan översättas i fler klick/lösnummer.

      Se bara DN igår:

      http://www.dn.se/nyheter/sverige/lagt-idrottsbetyg-halsofarligt-for-kvinnor/

      http://www.dn.se/ekonomi/ojamstalldhet-leder-till-sjuka-kvinnor/

      Svara
      • MiT

         /  10/26/2013

        Den där om ojämställdhet leder till sjuka kvinnor, är det verkligen möjligt att de uttryckt sig på det viset? Det är ju i så fall nästan i samma klass som de fantastiska norska genustyperna i Hjernevask som bara viftade bort befintlig forskning som ”omodern” och ”gammaldags”… Helt otroligt om det är så. Har sökt lite på författarna till rapporten som arbetsmiljöverket beställt men hittar inget konstigt direkt som kan förklara det, i alla fall inte från Svend Erik Mathiassen. Har i o f inte kollat så noga. Carlotte Lewis var det däremot svårare att hitta något alls av. Eller så är jag dålig på att söka… 😉

        Svara
  6. Hjalmar

     /  10/25/2013

    Oj, ‘någon’ är rädd för indraget anslag… Ja, i plånboken sitter åsikterna.

    Svara
  7. MiT

     /  10/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/25/2013

      Ja, självklart har det onda patriarkatet tvingat kvinnorna att söka de jobb som de har. Det går ju inte att söka ett jobba som inte är monotont och ger belastningsskador.

      Svara
    • Ninni

       /  10/25/2013

      Har ni läst rapporten bakom? Hinner jag ska jag slänga in ett inlägg om den under nästa vecka. Det är en mycket underlig känsla att läsa dessa rapporter.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/25/2013

        Nej,jag har tyvärr inte läst rapporten. Är väl lite slö och väntar på att ni ambitiösa bloggare som Ninni,Erik och många andra biter tag i rapporten. Sedan slänger jag in en kommentar om jag tycker att jag vill eller att det behövs:-).

        Svara
      • MiT

         /  10/25/2013

        Ninni:
        Hehe, det enda jag hinner med är att rota fram grejer… Jag gissar på goda grunder att du och de andra på GD är enormt mycket bättre och snabbare än jag på att läsa dem och hitta det relevanta!

        Svara
        • Nu är du överdrivet ödmjuk MIT, jag är förundrad över alla tentakler du har ute för att leta upp alla vansinnigheter vårt avlånga genusland producerar. Du brukar vara först med att rapportera både djupa akademiska studier, tillrättalagda myndighetsrapporter och tramsiga kvällstidningsreportage. Hur hinner du allt?

          Svara
          • Ninni

             /  10/26/2013

            Absolut. Via denna sidan hittar jag massor. Det underlättar att ha en spion på twitter 😉

          • MiT

             /  10/26/2013

            bashflak:
            Haha, för det mesta så kollar jag inte ens vad det är, ser jag något från vissa personer så platsar det säkert… 😉 Oftast så klistar jag ju in en länk bara rakt upp och ner och för det mesta är det vad jag tror, dvs galenskaper, men ibland är det något bra som den där filmen på Jämställ? som du använde.

            Så sådär jättemycket tid går det inte åt, jag hittar mycket för att det produceras mycket… 😉

            Och att jag såg denna om påtryckningarna från sekretariatet var bara en tillfällighet, jag brukar inte kolla av twitter så tidigt utan senare på dagen…

          • Ja, där var jag nog för en gångs skull först (på Twitter) med påståendet ‘locket läggs på’, som nu många bloggar använder.

  8. MiT

     /  10/25/2013

    En 10 år gammal artikel…

    Och en till, en bekanting…

    Svara
    • Arvssynden har fått ny skepnad.

      Alla vita är rasister
      Alla män är våldtäktsmän (borde det inte heta ”våldtäktsperson”?)
      Alla medelålders stänger ute unga från arbetsmarknaden
      Alla långa förtrycker korta
      Alla högerhänta diskriminerar vänsterhänta (den har jag lånat)

      Det nya mantrat är:

      ”Den som är född är inte utan skuld.”

      Så genom att helt enkelt bara bli född in i ett samhälle ska man personligen axla alla dess problem. Fast bara om man passar in i mallen ovan. Alla andra går fria eftersom de är drabbade.

      Svara
    • AV

       /  10/25/2013

      Han beklagar sig över att män inte skulle klumpas ihop i samhället, när kvinnor, invandrare, journalister mm blir det. Det har inte slagit kollektivisterna att det kanske är ihopbuntandet i dessa grupper som är problemet. För att en generalisering ska ha någon bäring måste det gälla en klar majoritet i gruppen. Annars är den orättfärdig. Eftersom det visats att en majoritet av kvinnorna INTE diskrimineras är generaliseringen fel. Eftersom gruppen ”invandrare” är synnerligen divers är det meningslöst att prata om ”invandrares arbetslöshet”. De flesta invandrare är nämligen från nordiska länder och Västeuropa. Till det kommer arbetskraftinvandring och studenter, vilka inte har problem. De flesta från Ostasien har jobb. Likaså flyktingar från medelklass som de flesta Iranier och Chilenare. Ska man prata om invandring och arbetslöshet är det främst vissa grupper från MENA-länder och Balkan. som har problem.
      Men han vill att vi ska prata om män som grupp utifrån ett fåtals illgärningar. Varför inte då tala om män som grupp utifrån diskriminering i lagen, utifrån makt i hemmet och andra mansfrågor som faktiskt rör betydligt fler män? Nä, män duger bara att buntas ihop när man vill påföra hela gruppen negativa egenskaper utifrån fåtalet. Herr Ehrenberg borde ha stannat kvar som Hederskvinna.

      Svara
      • AV

         /  10/25/2013

        BTW. ”
        Den här texten går inte längre att kommentera

        Vi har rundat av diskussionen. Tidigare inlägg går dessvärre inte att se, ett tekniskt bekymmer vi är medvetna om. /Redaktionen”

        Kan tänka att Ehrenbergs förslag inte möttes enbart av jubelkörer.

        Svara
  9. ”För att vara riktigt tydlig så vill jag säga att vi i forskargruppen inte kan gå med på att du eller någon annan tar upp vår studie i något tv-program”

    En forskare som inte vill att dess forskning ska få publicitet är antingen lite korkad eller vet med sig att resultaten inte tål solljus.

    …eller är rädd för repressalier från forskarkollegor/finansiärer/feminister.

    Ingen av dessa tre förklaringar är förtroendeingivande.

    Svara
    • MiT

       /  10/25/2013

      enstillaundran:
      Och någon av de tre är nog sann, troligtvis det sista alternativet…

      Svara
  10. MiT

     /  10/25/2013

    Svara
    • Sverre

       /  10/25/2013

      Sinnesjukt, paranoia…

      Svara
      • MiT

         /  10/25/2013

        Sverre:
        Jo men troligtvis enormt jobbigt för henne. Det måste det vara, det måste ju vara verkligt för henne? Jag skulle inte vilja byta med henne i alla fall, Måste ju vara skitjobbigt.

        Svara
    • Pelle2

       /  10/25/2013

      Eller så är det ett önsketänkande att hon tror att alla män har ett sexuellt begär efter just henne.

      Svara
      • MiT

         /  10/25/2013

        Pelle2:
        Nä, för henne är det säkert på det viset som hon beskriver, måste vara skitjobbigt!

        Svara
        • Pelle2

           /  10/26/2013

          Tror faktiskt inte på att hon känner så. Det handlar om att förmedla den feministiska bilden av mannen som förövare och förtryckare och kvinnan som offer.

          Svara
    • AV

       /  10/25/2013

      Hon har ingen aning om vad han tänkte, utan projicerar sina egna snuskiga fantasier på honom. Han kan ha tänkt precis vad som helst. Vilken fin tröja, en sån ska min fru få på mors dag. Att hon har fördomar om hur män tänker är ganska uppenbart, att hon sen kritiserar män för hennes egna nojjor är slående.

      Hon är lika mycket sexist som när folk förr var rasister och hade fördomar om hur ”niggern” tänkte och var rädda att de skulle våldta vita kvinnor bara de fick chansen.

      Hon borde söka terapi och ett exitprogram för sina vanföreställningar.

      Svara
    • Björn

       /  10/25/2013

      Och om en stilig man hade tittat lite skälmskt på henne? Eller en man med dålig syn som tycker sig se en bekant? Eller en man som tänker att ”hon ser vettig ut, henne vågar jag fråga om vägen”? Eller en man som går i egna tankar och råkar ha huvudet vridet i riktning mot henne av ren slump? Angela behöver ta sig en funderar på sitt eget ego kanske?

      Svara
      • MiT

         /  10/25/2013

        Björn:
        Det finns nog många alternativ men det hon säger är nog verkligt för henne.

        Svara
  11. MiT

     /  10/25/2013

    Han verkar inte riktigt gilla deras ”arbetsmetoder”, många tweets om detta från honom (han har skrivit artikeln på SVT)

    Svara
    • AV

       /  10/25/2013

      ”Projektsamordnaren svarar att ”tyvärr är jag rädd för att med den rubriksättning som är gjord så kan pressmeddelandet användas av grupper som vill säga att det är ’lika synd om männen’ och därmed relativisera det våld som kvinnor utsätts för.””

      Det är ju hon som relativiserar våldet mot kvinnor genom att endast fokusera på det och negligera våldet mot män. Vad ”vi” säger är att våld är lika allvarligt oavsett mot vem det riktas och att alla borde ha rätt till skydd oavsett kön på offer eller förövare. Det är att orelativisera. Det är ju hon som säger att våld mot män ”inte är lika farligt” vilket graderar och sätter dem i relation till varandra.
      Inte lätt att leka med svåra ord.

      Svara
      • Detta är inte överraskande, och helt i linje med de metoder som Murray Straus har talat om, när det gäller att dölja kunskap om obehagliga fakta om relationsvåld.

        Artikel: Straus: Thirty Years of Denying Evidence on Gender Symmetry in Partner Violence

        En intressant sak med Straus är ju att han själv beskriver hur han i början av sin forskning ignorerade sina egna observationer om kvinnors relationsvåld. Mycket sevärd presentation.

        Svara
        • Ninni

           /  10/25/2013

          Men va du avslöjar då! Fy dig! ;D

          Den kommer i mitt inlägg på GD om 2,5 h.

          Svara
      • Kalle

         /  10/25/2013

        Jag tycker att deras tillvägagångssätt säger allt om vilka vi har att göra med.
        Totalitära, dogmatiska antidemokrater.

        Svara
      • MiT

         /  10/25/2013

        AV:
        Och de har fått påstötningar från myndigheter och organisationer… Detta stinker otroligt!

        Svara
  12. Det förstår väl alla att det krävs genusutbildning för att tolka statistik om relationsvåld, ja, egentligen för att tolka all statistik.

    Om fakta talar emot teorin om könsmaktsordning så gäller naturligtvis teorin fortfarande som den sannaste sanningen.

    Svara
    • MiT

       /  10/25/2013

      Ekvalist:
      Om kartan inte stämmer överens med terrängen så gäller kartan… 😉

      Svara
  13. MiT

     /  10/25/2013

    Har varit lite upptagen idag och kommer att fortsätta vara det ett par timmar till. Ser att jag har en del kommentarer att läsa då… 😉

    Svara
  14. Genusföljaren

     /  10/25/2013

    En sak som jag inte förstår, och som jag hoppas ni kan förklara för mig?

    A, I debatten om våld inom förhållanden så vinklades omedelbart till mängden och styrkan av våldet? Att det var stor skillnad på om en kvinna gav en man en örfil, mot om en man gav en örfil på en kvinna. Även om kvinnan slog först, så var det ursäktat då hennes styrka var så låg.

    B, I debatten om #Fatta, och allt om ”Våldtäktskulturen” så var det så viktigt att bara tanken, kanske till och med en blick var ofredande? Det gjorde i princip ingen skillnad om det var en överfallsvåldtäkt, eller om tjejen ångade sig eftersom killen var ”dålig”.

    Varför gör man skillnad på mängden styrka/våld i de olika sakerna? Borde man inte i logikens namn ha samma ”nivå” ?

    Eller är det så att det bara är den gamla vanliga skenheliga skitsnacket för att åter framställa kvinnan som ett offer och mannen som förövaren?

    MVH
    Genusföljaren

    Svara
    • MiT

       /  10/25/2013

      Genusföljaren:
      Jag önskar att jag kunde förklara men det kan jag inte för jag vet inte varför det ska vara skillnad… 😦

      Svara
  15. MiT

     /  10/25/2013

    Svara
  16. MiT

     /  10/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/25/2013

      Enligt vem då ?Lekskolan på södertörrn under ledning av Moira von wrong
      eller kanske pastor Sveland Af Södermalm ?

      Svara
      • MiT

         /  10/26/2013

        Pelle2:
        Det finns väl något feministiskt index gissar jag. För kolla taggarna hon använder…

        Svara
  17. MiT

     /  10/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/25/2013

      Japp,alla män är våldverkare,krighetsare och en del av våldtäktskulturen.
      Självklart kan vi inte kommunicera eller vara bra på relationer enligt den duktiga feministen Sigrid. Tur att alla kvinnor är så duktiga,kommunikativa och fredsälskande. Hur skulle världen se ut utan dom ;-).

      Svara
      • MiT

         /  10/26/2013

        Pelle2:
        Det har ju varit ett antal idag som hyllat svinet Ehrenberg… Så speciellt bra hade det nog inte varit eftersom de inte är så smarta heller. Till och med Schyman hyllade honom

        Svara
    • ”Män startar krig.”

      Hon borde ta ett snack med Madelaine Ahlbright

      Svara
    • ‘Nuff said

      Svara
    • AV

       /  10/25/2013

      ”Och de män som bryter normen/könsrollen och kommunicerar och är omhändertagande bestraffas av de inom normen.”

      Ett solklart fall av projicering. Hon har inte fattat den manliga homosociala miljön alls utan utgår från att vi fungerar som kvinnor. Där är nämligen straffet för att inte följa gruppen stark. Det är manligt att gå sin egen väg. Visst finns det socialt tryck, men resultatet är att mannen drar och hittar likasinnade annorstädes. Det är betydligt svårare att tubba vuxna män att blint följa gruppen. Det är därför man rekryterar unga män.

      Sen hennes vanliga fördomar om vad män gör. Dessa damer ser på för många dåliga amerikanska filmer och tror att världen ser ut så.

      Svara
      • Ninni

         /  10/26/2013

        ”Ett solklart fall av projicering. Hon har inte fattat den manliga homosociala miljön alls utan utgår från att vi fungerar som kvinnor. Där är nämligen straffet för att inte följa gruppen stark. Det är manligt att gå sin egen väg. ”

        Absolut är det projicering så det smäller om det. Det beundras oftast att avvika så länge det inte går ut över annan, därför att det ses som mod (d.v.s. manligt). Det är just den skillnaden, att man inte bestraffar varandra i alls samma utsträckning eller på samma sätt som kvinnor gör, som gör att jag hör hemma på ”fel” sida. Jag är för mycket individ för att anpassa mig efter andra, bara för att det ska så vara.

        Jag läste en rapport från genusvetenskapen om manlig homosocial gemenskap bland brandmän igår (eller förrgår nu, klockan är mycket ser jag). Jag blir bara helt tagen av att man överhuvudtaget klarar av konststycket att bedriva forskning vars syfte är att skapa förståelse för ett socialt fenomen och man bara inte fattar alls. (Jag var rätt så irriterad när jag läste den, för jag anser man, med sina feltolkningar, nervärderar ”vårt sätt”.)

        Svara
        • För den med hammare är förmodligen det mesta man slår på spik…

          Svara
          • En annan Andreas

             /  10/29/2013

            I alla fall så tror man att det man slår på är spik (eller män), tills det råkar bli den egna tummen som träffas i alla fall.

    • Kalle

       /  10/26/2013

      Hur tror Sigrid att vårat samhälle hade sett ut om ALLA män uppfostrades till att bli våldsverkare.
      Borde vara något i stil med Rwanda när det var som värst.

      Svara
  18. MiT

     /  10/26/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/26/2013

      På tal om fredliga kvinnor då.Håller du inte med feministerna så skall du dö.
      Fast det är ju naturligtvis bara ett exempel på fint och feministiskt hat.

      Svara
  19. MiT

     /  10/26/2013

    Fortsättning från Sigrid

    Svara
    • Kalle

       /  10/26/2013

      Rasisterna på flashback brukar använda samma resonemang, fast då handlar det om etnisk homogenitet.

      Säga vad man vill men väljer man att sätta allt fokus på enbart en faktor, när t.o.m ett barn förstår att det inte är så enkelt.
      Då är man dum i huvudet.

      Svara
  20. Claes-Peter

     /  10/26/2013

    Hädelse! Kätteri! Till bålet, till bålet!

    <>
    ———————————————————————————–
    http://www.highbeam.com/doc/1G1-53520086.html

    Critical Issues in Managing Female Offenders
    Corrections Today December 1, 1998 | Cranford, Susan; Williams, Rose | Copyright

    Women Offenders Have Unique Needs Which Impact the Ways in Which Staff Manage Them

    ”Unprecedented growth in the number of female offenders entering the criminal justice system has created a need to examine the profession’s ability to properly classify and house them, to provide appropriate treatment and training for them, to ensure an adequately trained professional work force to manage them and to return them to their worlds better equipped to lead productive lives. Understanding the critical issues in working with female offenders will lead to solutions which make this work more rewarding and the efforts more successful.

    I. WOMEN ARE NOT MEN

    Women are not men, and they should not be treated as if they are. But if we’ve heard it once, we’ve heard it a thousand times, that ”an inmate is an inmate is an inmate.” The fact is that female behavior is different than male behavior, and just because a woman enters prison, it doesn’t make her any less a woman.

    A critical issue surrounding this truth is how corrections professionals approach female offenders. Frequently, when referring to how the female offender will be managed, we rely on the adage, ”We should treat all inmates the same.” In fact, we do not do this, nor do we condone it, in other groups of inmates. We do not treat inmates with mental impairments the same as we treat mentally well-functioning ones, nor do we treat elderly inmates like we treat young ones. Why, then, is it so important to espouse the theory that incarcerated women should be treated like their male counterparts? In fact, we should abandon that idea, accept the natural order of things, and train to work professionally and productively with the differences./—/”

    Svara
    • Hmm…

      Not unlike their free-world counterparts, women offenders are generally much more verbal, more open, more willing to share the intimacies of their lives, and more emotional. Men, especially men in prison, do not communicate in the same ways. Men are much more guarded about the information they share, the manner in which they share it, and the reason for sharing it in the first place. Men share information on a ”need to know” basis; for men, information is power. For women, talking helps establish a common ground, a way to relate to others.

      Nästan rätt, skulle jag säga. 🙂

      För dessa män i synnerhet, är nog information makt i betydelsen som speglas i Miranda-deklarationen: ”Anything you say can, and will, be used against you” (min kursiv.). Man kan gissa att det gäller i mycket större utsträckning för män än för kvinnor (minns det från vittnesmål i rättegången mot Jodie Arias bland annat). Fenomenet återspeglas också i uttrycket ”Jag säger inget, så har jag ingenting sagt”, och det faktum att när män och kvinnor grälar i ett förhållande, och den ena parten drar sig undan och tiger, är det i 85% av fallen mannen som tiger.

      Kommunikation är främst ett kvinnligt maktmedel. Information kan möjligen ses som ett manligt, men är egentligen inte könsbundet. Genom att kommunicera, ”öppna upp”, kan kvinnan öka sin egen skyddsvärdhet i omgivningens ögon. Manliga fångar är inte skyddsvärda, och måste därför skydda sig själva.

      Men nog köper jag att det är skillnad. 🙂

      Svara
      • En annan Andreas

         /  10/29/2013

        Det gynnar ytterst sällan mannen att ”öppna upp”, däremot kan all information han släpper utnyttjas mot honom eller för att framställa helt påhittade saker om honom som mer trovärdiga.
        Mannen kan däremot inte utnyttja information om en kvinna på samma sätt eftersom hon nästan alltid ses som mer trovärdig än han gör, undantagen är antagligen fotobevis eller inspelningar.

        Svara
  21. Det är märkligt:
    när det finns forskning som visar att män
    är mer utsatta för våld än kvinnor feltolkas den
    (enligt personen som har genomfört den),
    och när forskningsresultaten visar att kvinnor
    är lika våldsbenägna som män i parförhållanden
    http://www.dads-r-us.se/wp-content/uploads/Kvinnor-lika-valdsbenagna-som-man-i-parforhallanden.pdf
    ja, då plockar man bort studien – och artikeln från nätet.
    Det som finns kvar är en skärmdump som en flitig privatperson
    har sparat – jag tror att det var Yakida i detta fallet.

    Feministerna kan försöka att mörka.
    Det förlorar de bara själva på.
    Man får hoppas på ett massivt uppvaknande
    av allmänheten när feministernas lögner
    uppdagas i media: förlåt, sociala media,
    skulle det givetvis vara.
    På gammelmedias redaktioner sitter fortfarande
    feminister, som aktivt jobbar med att förtiga sanningen.

    Svara
  22. MiT

     /  10/26/2013

    Svara
  23. MiT

     /  10/26/2013

    Jomen, man är säkert helt frisk om man gör sådant. Hon har visst jobbat som socialsekreterare också…
    Säger om sig själv
    ”En före detta socialsekreterare som återgår till magisterstudier för att kunna påverka på en högre nivå. Brinner för #socpol och missbruksfrågor.”

    https://twitter.com/ordbaraord/status/394004087483543553

    Svara
    • Pelle2

       /  10/26/2013

      Ytterligare en extremfeminist med Tourettes syndrom alltså.

      Svara
  24. MiT

     /  10/26/2013

    Svara
  25. MiT

     /  10/26/2013

    Det sitter ett gäng i en bil och ingen vet hur man hanterar en handbroms och sen blir hon sur när någon tröttnat på att sitta där med ett gäng klåpare som kanske knappt borde få närma sig en trehjuling vad det verkar och åtminstone försöker göra något. Varför blir hon sur? Jo det var en ”cis-man” som tröttnade på henne och de andra klåparna…

    Svara
    • Pelle2

       /  10/26/2013

      Och flugan hade svaret på hur hon skulle lösa problemet ? Det är möjligt att mannen som försökte lösa problemet inte lyckas bättre men är det fel att han försöker ? Snacka om prinsessan på ärten. Om hon misslyckas med att lösa ett problem så får ingen annnan försöka.

      Svara
    • Claes-Peter

       /  10/27/2013

      Svara
      • MiT

         /  10/27/2013

        Claes-Peter:
        Hahaha, vem vet? Det kanske var det gänget som pratade på twitter… 😉

        Svara
    • Ännu ett bevis för det antiintellektuella Twiter!

      Svara
  26. Claes-Peter

     /  10/27/2013

    Den enda gång jag direkt hotats med svårt våld från en annan, enskild människa var vid ett tillfälle för många år sedan i mitt eget kök, då jag trängdes mot spisen av en rasande kvinna med en stor kockkniv riktad mot min mage. Men det var väl mitt eget fel, Jag hade vaskat hennes vodka – det som fanns kvar i flaskan.

    I somras satt jag bredvid mitt ex på en fikaruta i odlingslotten i kolonin, då hon utan någon speciell anledning tryckte sin cigarett mot min överarm. Överraskad av den plötsliga smärtan slog jag ut med armen mot hennes arm – vilket jag fick kritik för.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17203100.ab
    Våldtäktsdömd kvinna skållade medfånge // Fick svåra brännskador
    ”En månad efter att 23-åringen börjat avtjäna sitt fängelsestraff för våldtäkt begick hon ett nytt brott. Kvinnan slängde kokande vatten på en medfånge, som fick svåra brännskador. Nu har hon dömts till tre års fängelse. Den 23-åriga kvinnan förekommer tidigare under tio avsnitt i belastningsregistret. I april i år dömdes hon till 2,5 års fängelse för för olaga tvång, utpressning, ringa narkotikabrott samt våldtäkt på en 48-årig tvåbarnspappa, som bjöd henne på fika i sin bostad./…/”

    http://www.youtube.com/watch?v=f7uBwQAs2uE That’s why women shouldn’t play soccer…

    Svara
    • MiT

       /  10/27/2013

      Claes-Peter:
      Fotbollsvideon är fantastisk! Kvinnor kan de också… 😉

      Svara
  27. ”Så fungerar ideologiskt driven forskning.”

    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ovalkomna-resultat-tystas_8661668.svd

    Ljuset finns på SvD!

    Svara
  1. Inga nyanser av svartvitt | Susanna's Crowbar
  2. Lite genusblandat | WTF?
  3. Stånd på fittfestival | WTF?
  4. Gunilla Krantz ”backar” om partnervåldet | bittergubben
  5. Gör som Schyman, premiera svinaktigt beteende | WTF?
  6. Varför turbulent flöde inte kan förklaras. En feministisk vetenskaplig analys. | snurrigtdotcom
  7. Konspiration… | WTF?
  8. Offentlighetsprincipen is a bitch - MyPress.SE - Universal News Agency
  9. Say NO till City Gross? | WTF?
  10. Tweets från 2013 del 2 | WTF?
  11. Vi kastar bort en miljard till i stället | WTF?
  12. Feminism är numera vetenskap enligt kunnig feminist! – AVFM Sverige
  13. Att briljera i selektiv empati | WTF?
  14. ”En ojämn fajt för pappa Roger” | WTF?
  15. ”En ojämn fajt för pappa Roger” | WTF?
  16. Frias efter 10 år i fängelse | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: