Nu är det ett år sedan Pär Ström drog sig tillbaka från offentligheten efter att ha näthatats av extremister under lång tid med näthatsspecialisten Kawa Zolfagary i spetsen som ledare för mobben. Samma Zolfagary som nu tydligen är pressekreterare för Kommunal som verkar gilla att ha mobbare och hatare som ansiktet utåt.
Vem skulle inte tröttna på skiten efter t ex bilder som den som pryder hans artikel på SVT-debatt där han meddelar att han lämnar offentligheten
Eller bilden som han fick när feministdrottningen Sveland med följe bestående av våldsamma män (sådana hon säger sig inte vilja ha…) trashade en pubkväll
Han blev hånad, hotad, hatad och häcklad av betalda skribenter och journalister på tidningar och politiker tyckte att det var jättebra och rätt. Jämför denna politikers försvar av VKM med hur de säger att andra skitsidor på Facebook försvaras… Och sen jämförs allt detta med anonyma kommentarer på bloggar! VKM fick till exempel gratis tid och reklam för VKM i kulturnyheterna på SVT!
De flesta nid- och hatbilder på Ström som finns kan på något sätt härledas till Kawa Zolfagay, antingen genom hans egen blogg där han uppmuntrade andra att skapa memes och även visade upp några egna alster eller genom hans skapelse VKM på facebook. Inlägget där han uppmuntrade andra försvann helt plötsligt för ett år sedan men det mesta från det inlägget finns här. Ett exempel på en bild som Kommunals nya pressekreterare skapat (resten finns att skåda i inlägget, de fyra första är från Kawa själv).
Bild skapad av Kawa Zolfagary
Så här såg det ut under lång tid för Pär Ström… Och som sagt, det mesta kan härledas till Kawa Zolfagary på något sätt!
Så jag hoppas att Pär Ström har det välförtjänt lugnare nu, han gjorde en enormt viktig insats under ett par år och fick betala ett högt pris. Att hans insats var jätteviktig visas av att radikalfeminister fortfarande är skitförbannade på honom och påstår än det ena och än det andra… 🙂
Papparättsgruppen: ”Ett år sedan Den Svarta Torsdagen”
Genusdebatten:”Dags för nya glasögon Andreas Ekström?
2:a oreviderade upplagan”
Ann-Mari’s Blogg: ”1 år efter, Vad är det för fel på debattklimatet i Sverige egentligen ?”
Daddys: ”Jag mår fysiskt illa av elitens hyckleri”
Ekvalist: ”Ett års bloggande”
Johan Grå: ”Den svarta torsdagen”
EnStillaUndran: ”Ett år efter Pär”
Kimhza Bremers Bodega: ”Tack igen, Pär Ström. Nu måste vi andra stå kvar på barrikaderna.”
MVH
MiT
/ 11/07/2013Hmmm…
https://twitter.com/talgboll/status/398162556361404417
AV
/ 11/07/2013Nästan så man hoppas att han verkligen försöker. Kan bli en präktig skandal om man i skolans regi uppmanar elever att begå lagbrott. Det skulle bli slutet för hans karriär.
MiT
/ 11/07/2013AV:
Hehe, nästan så jag räknade minuter tills du såg den 🙂
Jonte
/ 11/07/2013Håller helt med, det hade faktiskt varit askul, man får bara hoppas att ungarna inte kommer till skada. Hur kul skulle det inte vara att läsa hans tweets om det patriarkala kapitalistiska förtryckarsamhället efter att han förts bort av polisen? 🙂
Pelle2
/ 11/07/2013Hur kan den jubelidioten inte bara få vara lärare utan dessutom förstelärare ?
Det kan inte vara många sökande till lärartjänsterna om de anställer en sådan som talgbollen.
MiT
/ 11/07/2013Pelle2:
Hehehe, talgboll är den nya blodtryckshöjaren… 😉
MiT
/ 11/07/2013MFJ nyhetsbrev…
http://us6.campaign-archive2.com/?u=9b19066d0b45efa962eb0fa55&id=03b1c53633
Peter
/ 11/07/2013Ja, grisen bakom VKM belönades med fina jobbet för sina insatser av etablissemanget. Har han några andra meriter?
MiT
/ 11/07/2013Peter:
Meriter mer än att näthata? Nä tror inte det…
Adam Bek
/ 11/08/2013Vore jag med i Kommunal skulle jag seriöst fundera på att gå ur. Det är ju helt sanslöst att de anställer en person som uttryckligen underblåser hat mot människor baserat på deras kombination av kön och hudfärg. Lustigt nog är ”välkommen till kommunalartikeln” stängd för kommentarer.
http://www.ka.se/index.cfm?c=107937
Eric
/ 11/07/2013Pär Ström gjorde en stor och modig insats för samhällsdebatten. Det är mycket tack vare honom som jag och många andra fick upp ögonen för genusvansinnet. Framtiden kommer att minnas honom för det. Den där Kawa Zoflagary lär dock hamna i en smutsig vrå av vårt kollektiva minne precis så som genusfeminismen kommer att göra. Så ser den kosmiska rättvisan ut.
MiT
/ 11/07/2013Eric:
Han gjorde en jätteinsats!
Och jag hoppas att du får rätt om framtiden!
MiT
/ 11/07/2013Så här säger en som påstår sig vara DN-journalist
https://twitter.com/emmlof/status/398335752733736960
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013En tårta kanske döljer något annat betydligt mer skadligt (inte nödvändigtvis kniv) och används för att lura Säpo. En annan tanke bara.
MiT
/ 11/07/2013dolf:
Men så är du inte DN-journalist heller… 😉
bashflak
/ 11/07/2013En tårtspade
lavazza1891
/ 11/07/2013Det är väl inte särskilt troligt att Säpo vet att ingen har med sig en kniv och vet och har godkänt allt annat personer på en öppen boksignering (?) har med sig. Man kan också se tårtningen som en ”dry run” inför framtida attentat, där man kollar hur pass väl skyddet fungerar, utan att riskera hårda straff.
MiT
/ 11/07/2013lavazza1891:
Nä Säpo vet vet nog inte vad alla har i fickorna eller under jackorna, de kan väl mest gå på beteenden och sånt antar jag?
Hjalmar
/ 11/07/2013Vad har du i fickan Jan?
Är det en genuscertifierad banan…?
MiT
/ 11/08/2013Hjalmar:
🙂 🙂
Chade
/ 11/07/2013Försöker hon påstå att SÄPO såg tårtan och tänkte att det där är ju inte så farligt? De kunde alltså hindrat tårtningen, men struntade i det? Känns som hon har ett scoop på gång.
MiT
/ 11/07/2013Chade:
Och inget dåligt scoop heller!
MiT
/ 11/07/2013Agroetanol, det låter farligt. Kan de inte ta fram en mer fridsam?
http://www.nt.se/ekonomi/artikel.aspx?articleid=9001909
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/fraux/status/398336637278904320
Fugen
/ 11/07/2013Feministisk orwellianska?
Pelle2
/ 11/07/2013Vilket skämt att säga att Dn är kvinnohatande. Någon mer genuscertifierad tidning får man väl leta efter.
MiT
/ 11/07/2013Pelle2:
Va? Menar du att hon överdriver? Nääää, det kan väl inte vara möjligt att en feminist överdriver va? 😉
Märkligt det där, 1 artikel på 1000 slickar dem inte medhårs och de går bananas omedelbart…
Jonte
/ 11/07/2013DN är inte bara kvinnohatande dom är tydligen homofober också…
https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/398332858952990720
MiT
/ 11/07/2013Jonte:
Säger hon som vill bli kriminallare…
Jonte
/ 11/07/2013Den är odemokratisk…
https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/398343372999376896
Det är till oc med värre än så, den är rent av nazistisk…
https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/398324857701543936
Grodan Boll
/ 11/07/2013Har man ingen förståelse för vad demokrati är, så är det inte så konstigt.
Det är lite som ordet ”tolerans” som de tror visas mot en specifik given företeelse och inte alls mot otrevligheter relativt individen.
MiT
/ 11/07/2013”Att människor får panik är en myt.”
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/275033?programid=1302&playepisode=275033
bashflak
/ 11/07/2013Jag hörde det programmet och det var hur bizarrt som helst. Forskaren sa nåt i stil med detta, om diskoteksbranden i Göteborg: ”Folk trampade inte ihjäl varandra för att de fick panik, utan för att utgången var trång. Det ska till riktigt extrema situationer för att man ska kunna tala om panik.”
Räcker det med att man håller på att dö, eller krävs det ännu mer extrema situationer för att paniken ska infinna sig? *Facepalm*
MiT
/ 11/07/2013bashflak:
Jag har inte hört programmet utan bara läst texten men nog låter det väldigt mycket som panik om man trampar ihjäl andra?
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013Jag tycker defintivit att ettårsdagen skall uppmärksammas. Råkar bara vara det att den är först imorgon.
MiT
/ 11/07/2013dolf:
Datummässigt ja, men jag tog fasta på Uffes inlägg om svart torsdag och inte datum. Tyckte det var ett bra sätt i år i alla fall.
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013Jag vet att Ulf Andersson ville uppmärksamma det idag för att han ser det som en ”svart torsdag”, men årsdagar uppmärksammas inte på en specifik veckodag. Att det finns dagar som t.ex. fars dag som är den andra söndagen i november är en annan sak, de är inte på något vis högtidlighållanden av en specifik händelse någon dag. Den svarta torsdagen har blivit ett uttryck för den stora börskraschen som inleddes på Wall Street den 24 oktober 1929. Det är väl ingen som skulle att ”det är nu x år sedan den svarta torsdagen 1929” något annat datum än den 24 bara för att uppmärksamma det på en torsdag?
Det irriterar mig faktiskt att man går ut en dag i förväg.
bashflak
/ 11/07/2013November är årets torsdag
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013???
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013ok. nu kopplade jag. glöm mina frågetecken.
Ulf Andersson
/ 11/07/2013dolf (a.k.a. Anders Ericsson) skrev den 11/07/2013 kl. 08:07:
”Det irriterar mig faktiskt att man går ut en dag i förväg.”
Du irriterad.
Pär Ström glad och tacksam
i mail till mig.
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013Det är inte att du uppmärksammar dagen som irriterra mig. Det är att du gör det på fel dag som irriterar mig. Jag uppmärksammar den själv lite, men imorgon.
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/idaalilindqvist/status/398343043419754496
MiT
/ 11/07/2013MiT
/ 11/07/2013Chade
/ 11/07/2013Och framförallt så var det ju en person med fel åsikter som utsattes. Och då vet vi att det aldrig kan vara något allvarligt hot. Eller hur?
Denna relativism. Är jag för enkelspårig som tycker det är enklare att fördöma allt våld, oavsett vem som är utförare och mottagare? Måste jag ta med intersektionalitet? Jag behöver inte tycka om någons åsikter bara för att jag ska anse att det är dåligt att de utsätts för (förvisso) lindriga attentat.
MiT
/ 11/07/2013Chade:
Själva tårtan är ju inget, det överlever alla utan annan skada än egot. Vad man vill visa är att de kan göra vad de vill och att nästa gång, då kanske…
Grodan Boll
/ 11/07/2013Sedan var han ju inte ensam. De SD:are som fick bomber vid sina bilar och snubben som fick sin sommarstuga nerbränd håller nog inte med.
MiT
/ 11/07/2013”Sjukskrivningar som ny pysventil”
http://unvis.it/www.dagensarena.se/opinion/sjukskrivningar-som-ny-pysventil/
Sverre
/ 11/07/2013Undrar hur singelkvinnor utan barns sjukskrivningstal förhåller sig till sammanboende kvinnor utan barns sjukskrivningstal….
Sverre
/ 11/07/2013Och i förhållande till sjukskrivningstalen för singelmän utan barn.
MiT
/ 11/07/2013Sverre:
Skulle TRO att det är ungefär samma sak som med det sk ”obetalda arbetet” som ensamstående kvinnor förmodligen lägger MYCKET mer tid på än ensamstående män…
MiT
/ 11/07/2013http://sweden.se/
MiT
/ 11/07/2013Blåval Rödval
/ 11/07/2013Ah, men är inte dessa människor förkämpar för all sorts kultur?
Hjalmar
/ 11/07/2013Inte den svenska då, den är ju så barbarisk och efterbliven…
Grodan Boll
/ 11/07/2013Har torskarna ”städad ekonomi”, lär de inte befatta sig med rumänska traffickingoffer, utan vända sig till en egen entrepenös som säljer sina tjänster som andra säljer pizzor.
Men varför låta statistik punktera ett färdigslipat brandtal?
MiT
/ 11/08/2013Grodan Boll:
Färdiga brandtal och slagord är bra, då slipper man tänka.
Jonte
/ 11/07/2013När Lady Dahmers blogg övertrumfar universitetsstudier i Genusvetenskap enligt studenterna själva så säger det en del om nivån på ämnet…
https://twitter.com/SohHedlund/status/397922029589893120
MiT
/ 11/07/2013Jonte:
Hahaha!
Jonte
/ 11/07/2013Snart blir väl hennes blogg kurslitteratur i genusvetenskap på Södertörns Högskola
Fugen
/ 11/07/2013Säg inte så, det KAN bli verklighet
Hjalmar
/ 11/07/2013Det är väl målet, att bli anställd på Södertörn för att blogga…
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
NEJ! 🙂
Blåval Rödval
/ 11/07/2013En tom kartong övertrumfar genusvetenskapen när det gäller innehåll. Den är också verklig och IRL.
Ulf Andersson
/ 11/08/2013Tomma kartonger ska inte underskattas.
Varför tycker barn att tomkartonger
är roligare än innehållet?
Jonte
/ 11/07/2013Avdelning kvinnor som fattar…
https://twitter.com/AndraAnais/status/398213756519317504
https://twitter.com/AndraAnais/status/398214767120117760
MiT
/ 11/07/2013Jonte:
De flesta fattar nog alldeles utmärkt vad det handlar om, det är de som inte fattar som ges för mycket utrymme.
Jonte
/ 11/07/2013Ute i verkligheten fattar de flesta kvinnor detta, på twitter däremot verkar de vara en minoritet.
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
De hörs mest i alla fall, de kloka vill nog inte veta av gaphalsarna
Grodan Boll
/ 11/07/2013Thigh-gap är inte samma sak som spinkig och thigh-gap är definitivt attraktivt… på en kvinna som dessutom har lår större än midjemåttet.
*hämtar kleenex*
MiT
/ 11/07/2013Han har nog inte riktigt förstått vad det handlar om alls.
MiT
/ 11/07/2013Jenny Sandsten kanske borde fundera på varför Kapten Klänning kunde hålla på så länge som han gjorde
MiT
/ 11/07/2013Ja jävlar i det…
http://unvis.it/sarastromvall.blogg.se/2013/november/det-surras-om-jamstalldism.html
MiT
/ 11/07/2013http://unvis.it/ceciliaedstrom.se/2013/11/04/jag-vill-skrika-rakt-javla-ut/
Finns en del kommentarer också som inte syns med unvis.it
MiT
/ 11/07/2013Och är det någon som har hyfsad kontakt med någon inom genusfältet och som vet om några arbeten som inte går ut på att leta fel på och hacka på män så be gärna om länkar och klistra in i kommentarsfältet. Jag vill ärligt se om det finns några!
MiT
/ 11/07/2013Kära nån, var får de allt ifrån? Sitter det någon Roksare kanske bakom kontot? Verkar så med tanke på allt underligt som kommer därifrån.
Jonte
/ 11/07/2013Kvinnor drabbas alltid värst…
Det är ju klart värre att bli kalad sexig än att misshandlas? Fakta talar sitt tydliga språk hatbrotten mot homosexuella män är skyfallt högre än mot dito kvinnor.
MiT
/ 11/07/2013Jonte:
Det är garanterat någon som gått Roks ”utbildning” som sitter där och skriver.
Hjalmar
/ 11/07/2013”Bitter flata söker status…”
MiT
/ 11/08/2013Hjalmar:
🙂
MiT
/ 11/07/2013Gissa varifrån… 🙂
”Såsom jag ser på kvinnoförtrycket så handlar det just om kontrollen över de reproduktiva förmågorna. Det är liksom det som patriarkatet vill åt, det är det som patriarkatet behöver eftersom alla samhällen behöver att det kommer nya barn till världen. Kvinnor i allmänhet har en produktivkraft; förmågan att skapa barn, och detta skapar incitament för exploatering, den patriarkala exploateringen.”
Jonte
/ 11/07/2013Underligt då att i det patriarkala Sverige så har kvinnor total kontroll över reproduktionen tack vare fri abort, preventivmedel mm . Då måste väl det betyda att inget kvinnoförtryck alls finns här?
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
Va? jag varken ser eller hör vad du säger, det står en stor genustrumpetande elefant ivägen… 😉
Grodan Boll
/ 11/07/2013Och hur var det med surrogatmödraskap och prostitution?
Vad tycker patriarkerna som vill kontrollera kvinnors reproduktionsorgan om det?
MiT
/ 11/08/2013Grodan Boll:
LALALALALALA
Grodan Boll
/ 11/08/2013Precis,
men det är frustrerande när man påpekar sådant uppenbart hyckleri och möts av tystnad eller ”google patriarkatet” svar. De hade haft så mycket att vinna (om de nu faktiskt brydde sig om kvinnor och att få med män i fackeltåget) på att vara stringenta. Med reservation för projicering så hade nog många män slutit upp i det mesta genustomtarna hittat på, bara de spolat skitsnacket, lögnerna och de dubbla måttstockarna. Raka puckar, ärlighet och konkreta exempel när de efterfrågas hade betytt så mycket.
MiT
/ 11/09/2013Grodan Boll:
De bryr sig bara om sig själva…
MiT
/ 11/07/2013Måste vara satir va?
https://twitter.com/redundans/status/398426594907545600
Hjalmar
/ 11/07/2013Jesper Nilsson citerar ur ”Hej Politik”, politik för nybörjare….
Jonte
/ 11/07/2013Med tanke på att deras politiska idéer och analyser är på en sån nivå att man förväntar sig det av trettonåringar så är det nog inte det
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
Men usch, vilken världsbild har man som 13-åring?
Pelle2
/ 11/07/2013Politik for dummies 🙂
MiT
/ 11/08/2013Pelle2:
🙂 🙂
MiT
/ 11/07/2013Den är lite rolig faktisk!
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/funkmigej/status/398126402501095424
https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/398409492007620609
https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/398422047379828737
https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/398422346681176064
http://unvis.it/nyheter24.se/nyheter/756473-kvinnors-kroppar-som-en-handelsvara
Blåval Rödval
/ 11/07/2013Kan man inte reklamera lejonet istället? Ett lejon på ett par skidor är ju löjeväckande och totalt osannolikt.
MiT
/ 11/08/2013Blåval Rödval:
Hahaha!
Men man undrar hur de orkar bry sig om sina skitsaker och gapar som om de vore de viktigaste i världen…
Grodan Boll
/ 11/07/2013Antar de att fäder är hetrosexuella penisbärare?
Så normativt…
MiT
/ 11/08/2013Grodan Boll:
haha, de får fan skärpa sig! 🙂
MiT
/ 11/07/2013Någon har ringt in till radio1 och låtsas vara Kawa. Han blir lite sur givetvis, inte så roligt kanske att någon vill säga att man står för vissa saker. Undrar om han tänkte på det när han skapade sin meme (+allt annat) i inlägget?
Jonte
/ 11/07/2013Lågt, men fortfarande inte lika lågt som Zolfagarys lägstanivå
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
Nä, ingen kan ens komma i närheten av hans egna ”arbete”! Men jag förstår att han tycker det är olustigt.
Chade
/ 11/07/2013Vad då? Det var väl bara lite satir. Humor som Zolfagary dessutom borde kunna relatera till.
MiT
/ 11/08/2013Chade:
Lite satir borde han väl både tåla och gilla, framför allt när den sparkar uppåt för nog har Kawa klättrat uppåt och hamnat på en privilegierad ställning som Kommunals pressekreterare?
Chade
/ 11/07/2013Kanske ska tillägga att jag inte tycker det är alls ok, att ringa in och låtsas vara någon offentlig person. Men för någon som ägnade något år eller så åt att hitta på åsikter åt Pär Ström så känner jag ändå inte jättemycket sympati.
MiT
/ 11/08/2013Chade:
Jag förstår helt och hållet att han tycker det är jobbigt och obehagligt men så länge han inte bett om ursäkt, djupt och med hjärta, för sitt egna aggressiva näthat så känner jag inte heller någon sympati utan jag är faktiskt nästan skadeglad. Och hans arroganta sätt att bara blocka och sen tweeta om alla ”rassar och kvinnohatare är samma sak” efteråt är det som skapar skadeglädjen. Hade han en gång för alla bemött det ordentligt utan massa skitiga undanflykter så hade problemet varit löst.
Hjalmar
/ 11/07/2013‘Karma is a bitch’, och den bitchen har taskig karma…
MiT
/ 11/08/2013Hjalmar:
På något sätt så får man vad man förtjänar även om jag förstår att han tycker det är jobbigt och obehagligt.
QED
/ 11/07/2013svinhugg går igen, som man säger.
MiT
/ 11/08/2013QED:
Det gör ju det, på ett eller annat sätt till slut.
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013påminner om när lo kauppi låtsas vara strömmingen på teaterscen.
MiT
/ 11/08/2013dolf (a.k.a. Anders Ericsson):
Jag förstår inte hur de ens kunde gå på det alls?
Jonte
/ 11/07/2013Fram med saxen bara…
https://twitter.com/talgboll/status/398195588686041088
Fugen
/ 11/07/2013Stackare, det är att ha det jobbigt
Pelle2
/ 11/07/2013Det är lugnt talgbollen. Du är ingen man.Du är en kärring och en idiot.
Hjalmar
/ 11/07/2013Att kalla ‘talgboll’ för kärring och idiot är nedsättande mot kärringar och idioter… 🙂
David8
/ 11/07/2013Det märks.
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
Hehehe
MiT
/ 11/07/2013http://www.aftonbladet.se/kultur/article17801726.ab
Jonte
/ 11/07/2013Allas vår Fanny levererar ännu en knivskarp analys…
Pelle2
/ 11/07/2013Japp, alla fäder har haft med sig en hagelbössa i sängen för att tvinga fram en
graviditet. Särskilt de män som aldrig har fått veta att de har gjort en kvinna gravid alternativt får veta det när det är dags att betala underhåll.
Känner personligen en kvinna som medvetet har sett till att bli gravid utan den blivande faderns medgivande och en kvinna som har lämnat ett långt förhållanden för att den hon levde med inte ville ha barn. Var det fortfarande patriarkatet som tvingade dom kvinnorna att reproducera sig ?
Och de kvinnor som åker till t.ex Danmark för att bli inseminerade och skaffa barn på egen hand. Är det patriarkatet som tvingar dom att skaffa barn ?
Vi får vid gud hoppas att Fanny aldrig skaffar barn av många orsaker..
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/TomasWe/status/398456276310433792
MiT
/ 11/07/2013Om den falska Kawa i radion
http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3785616.ece
Björn
/ 11/08/2013”– Jag blev så fruktansvärt ställd. Det här var en riktigt feministhatande människa. Men han var duktig, jag och Gert trodde ju att vi kände honom så jag höll tillbaka och det ångrar jag.”
Jaha, så eftersom riktiga Kawa är en kompis och kanske till och med lite känsligt att angripa för han har lite invandrarbakgrund så vågar hon helt enkelt inte att säga emot? Sjukt oväntat faktiskt.
MiT
/ 11/09/2013Björn:
Det är en intressant tanke!
enstillaundran
/ 11/07/2013Jag blev blockad av Kawa Zolfagary idag efter att jag twittrat hens (skrivfel som blev rätt, sic) egen nidbild på Ström. Han tål tydligen inte ens sina egna vidrigheter.
enstillaundran
/ 11/07/2013MiT
/ 11/08/2013enstillaundran:
Tror du att någon på kommunal är intresserad av bilden eller vet de om att Kawa har näthatat ganska hårt under ganska lång tid? Eller det kanske är så att det är Kawa som numera spakar Kommunals twitterkonto så han bestämmer vad de ska se?
enstillaundran
/ 11/08/2013Vi kanske skulle gå ihop några stycken som har material om Kawa (tex ift Ström) och skicka til Kommunal för kännedom. Jag har lite bilder och tweets som skule kunna intressera personalansvarig.
MiT
/ 11/09/2013enstillaundran:
Det vore inte fel! Dock så vill jag kanske inte att någon ska förlora jobb pga åsikter. Men att de borde få reda på hur han beter sig mot andra, med bevis, tycker jag dock är i sin ordning och att Kommunal då kan gå ut och faktiskt förklara hur hans beteende är ok i deras organisation.
enstillaundran
/ 11/09/2013Jag är inte ute efter hämnd eller att skada någon, men nog skulle jag själv vilja veta liknande saker om mina anställda om jag vore personalchef på Kommunal i Stockholm. Speciellt när det gäller positionen som press- och kommunikationsansvarig!
MiT
/ 11/09/2013enstillaundran:
Precis, jag undrar faktiskt om de ens är medvetna om hur Kawa höll på under ganska lång tid och på vilket sätt?
Pelle2
/ 11/07/2013Så jäkla bra gjort av dig en stilla undran att konfrontera hataren och rasisten Zolfagary med hans egna vidrigheter på det området.
enstillaundran
/ 11/07/2013Tack, men jag konfronterade inte Inti (sic), jag påminde honom om att vi andra minns vad han gjort tidigare och gav honom ytterligare en chans att ta avstånd från det. Hittills har han inte gjort så.
Sålunda drar jag slutsatsen att han fortfarande står för de åsikter som framförs i videon (heterohat, deklarera krig mot regeringen! etc).
enstillaundran
/ 11/08/2013Sorry, men jag blandade ihop Kawa och Inti i mitt svar till dig då jag höll på att tweeta om båda samtidigt. De är lika goda kålsupare dock, verkar det som.
MiT
/ 11/08/2013enstillaundran:
Hahaha, så du har också drabbats nu. Mig blockade han utan att jag ens skickat ett enda tweet eller ens nämnt honom… 🙂
Fast det är ju märkligt att han inte ens vill se sin egna bild som han ganska säkert har skrockat ganska mycket åt medan han skapade den.
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/IntiChavezPerez/status/398473451494584322
Jonte
/ 11/07/2013Känns konstigt att hålla med ICP för en gångs skull…
Grodan Boll
/ 11/07/2013Nästan hela vägen. Han föll på målsnöret:
Hjalmar
/ 11/07/2013Men, men, vi har ju fått lära oss ända sedan -68 att det inte finns några rätt eller fel… Hur ska PK-folket ha det egentligen…?
MiT
/ 11/08/2013Jonte:
I det mesta i alla fall.
MiT
/ 11/07/2013https://twitter.com/svennebanangbg/status/398482579692986368
MiT
/ 11/07/2013Grodan Boll
/ 11/08/2013Uppdatera gärna om Inti kommer tillbaka i tråden =)
MiT
/ 11/09/2013Grodan Boll:
Det gör han inte… Han verkar vara arrogansen personifierad.
MiT
/ 11/07/2013Är det verkligen möjligt att vara så uppfylld av sig själv att inte ens minsta lilla självrannsakan finns fast det serveras varför det skulle behövas framför näsan?
Blåval Rödval
/ 11/07/2013Lite som feminism och misandri går hand i hand.
MiT
/ 11/08/2013Blåval Rödval:
Så länge de tjänar på det själva i alla fall…
Anonymouse
/ 11/07/2013Massa pepp till dig Kawa!
Ulf Andersson
/ 11/07/2013Anonymouse skrev den 11/07/2013 kl. 19:15:
”Massa pepp till dig Kawa!”
En pepparkaka till Suzuki-killen?
dolf (a.k.a. Anders Ericsson)
/ 11/07/2013jo, vi har ju onekligen förstått att han inte är en man.
MiT
/ 11/08/2013dolf (a.k.a. Anders Ericsson):
Den vita kvinnan Kawa klagar lite menar du… 😉
Jonte
/ 11/07/2013Fanny blir lite ägd här…
Ulf Andersson
/ 11/07/2013Helt, j-vla OT:
Var inne på ICA för ca. 10 minuter sedan.
Jag står vid kassan.
Bakom mig kommer en tjej med famnen full
av en massa läskflaskor av ett ökänt amerikanskt
märke från 1886 och ett berg med energidrycker.
Hon tappar en burk energidryck på golvet.
Vad gör patriarken och gentlemannen Andersson?
Plockar givetvis upp burken energidryck från golvet
och lägger den på bandet. Och får ett tack av tjejen.
Reflexer? Hövlighet? Vit Kränkt Man/Spettekaka?
Förtryckare som övar sig inför för stora förtryckardagen,
Fars Dag, på söndag?
Blåval Rödval
/ 11/07/2013Vanligt hyfs och +1 i karma. 🙂
Hjalmar
/ 11/07/2013Ja usch, du är en hemsk förtryckare…
Att nedvärdera en tjej på det där sättet… 🙂
MiT
/ 11/08/2013Ulf Andersson:
OffTopic är alltid OnTopic här… 🙂
Du förstår väl att du tvingade henne att bete sig underdånigt mot det förtryckande patriarkatet när hon kände sig skyldig att tacka? Har du övat färdigt inför den stora Förtryckardagen nu eller ska du förtrycka några fler innan dess?
Ulf Andersson
/ 11/08/2013MiT,
du har mail.
MiT
/ 11/08/2013”Duktig, duktigare, duktigast blir sjuk”
http://helahalsingland.se/ledare/1.6463705-duktig-duktigare-duktigast-blir-sjuk
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/398723473327263744
MiT
/ 11/08/2013Ehrenberg igen…
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article17801820.ab
Jag blev lite less
MiT
/ 11/08/2013http://debatt.svt.se/2013/11/08/min-bild-av-sverige-har-raserats/
Jonte
/ 11/08/2013Hanna Gadban har till sist fått uppleva den sanna bilden av Sverige. Ett konsensusland där den som inte tycker som konsensuseliten ska mobbas ut och jämföras med Breivik.
MiT
/ 11/09/2013Jonte:
Man får tycka som man vill bara alla andra också tycker så…
MiT
/ 11/08/2013Pelle2
/ 11/08/2013När skall skolan och sjukvården bli mer jämställd då ? Skärpning kärringar !
Fast å andra sidan har de aldrig lovat att jobba för jämställdhet i skolan och vården eftersom kvinnlig dominans aldrig är ett problem. Mer än 50% kvinnor är lika med jämställdhet och 100 % kvinnor=maximal jämställdhet.
MiT
/ 11/08/2013Vad menar hon? Att hon tycker det är jobbigt att bete sig anständigt? Eller?
http://stockholm.etc.se/kronika/jag-gar-som-en-oskyldig
MiT
/ 11/08/2013MiT
/ 11/08/2013Någon i Stockholm som kanske vill läsa om det?
http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/nyheter/2013/Pages/utbildning-av-kvinnojourer-och-andra-ideella-organisationer-drar-igang.aspx
MiT
/ 11/08/2013Förslag på feministiskt tryck? ”Säg NEJ till din dildo” kanske. Eller nåt… 😉
https://www.surveymonkey.com/s/6BZ3B9J
notsure
/ 11/08/2013”Fittpyssel”
MiT
/ 11/09/2013notsure:
KLOCKREN!
Pelle2
/ 11/08/2013Eller kanske en bild på Gudrun,Maria Sveland, Fanny Åström,My vingren
eller Lady Dahmer ? Och för de lite mera Kinky en bild på Kawa Zofalgary, Axel Edgren,Tomas Wetterberg,Talgbollen eller Inti Chavez Perez
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
Hmmm, då slipper man garanterat besök där i alla fall…
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/398736304458182656
MiT
/ 11/08/2013http://manboobz.com/2013/11/07/mens-rightser-on-the-bechdel-test-why-do-women-need-to-talk-to-each-other-i-dont-get-it/
JonasBsson
/ 11/08/2013Undrar hur det blir när en kvinna gör en film…..
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Women_%282008_film%29
MiT
/ 11/09/2013JonasBsson:
Haha, den feministiska drömfilmen?
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/jamstallnu/status/398757586666676224
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/ViktigaNyheter/status/398756263175397376
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/TomasWe/status/398781446602510336
Pelle2
/ 11/08/2013Kaka söker maka.Kanske i dubbel bemärkelse om Johan blir Jenny igen ;-).
MiT
/ 11/08/2013Kanske något för någon inom Plan Sverige så de kan bli ännu bättre att servera normkritik till hungriga pojkar? Eller nåt.
MiT
/ 11/08/2013Blåval Rödval
/ 11/08/2013Shut up Meg.
Hjalmar
/ 11/08/2013…och där satt den… +10
😀
Pelle2
/ 11/08/2013Hon är så gullig lilla Fanny. Internationella kvionnodagen kan vara den allmänna offerkoftedagen och mors dag kan vara den stora offerkoftedagen.
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
Helt otroligt vad en del slänger ur sig. Undrar om man får se någon spya från en Roksare inför fars dag i år igen?
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/FEMMANAZI/status/398784761415471104
https://twitter.com/talgboll/status/398787415869251584
https://twitter.com/FEMMANAZI/status/398787928903516162
Pelle2
/ 11/08/2013Kan inte feministerna göra egna filmer med bara kvinnor som de kan titta på tillsammans samtidigt som de virkar på sin offerkofta och dricker lite från en bag in box ? Efteråt kan de ha lite fittpyssel och dansa en lesbisk marsch.
Hjalmar
/ 11/08/2013Pollettfeminister jobbar bara om de får pengar från Pappa Staten…
Hmm.
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
Grejen är ju att det bara är de själva som vill se sådan film, inga andra…
MiT
/ 11/08/2013http://unvis.it/minasannaord.wordpress.com/2013/11/08/bade-ren-ilska-sansad-tydlighet-och-pepp-behovs-i-kampen-for-ett-jamlikt-samhalle/
MiT
/ 11/08/2013Jomenvisstserru
Blåval Rödval
/ 11/08/2013Hön får nog allt definiera ”folk”. För sist jag såg hön skriva nått så duggade dyngan tätt. VKM-tourettes hela tiden. Stackars MMKK.
MiT
/ 11/09/2013Blåval Rödval:
Man saknar ju ord, hur kan han säga något sådant? Han måste ha en grandios självbild!
Hjalmar
/ 11/08/2013KZ kan väl börja kränka svarta män… Det vore en cirkus att skåda! Men KZ är en mobbare, och vet vilka hin kan ge sig på…
MiT
/ 11/09/2013Hjalmar:
Mobbare har näsa för sånt…
Anonymouse
/ 11/08/2013Om Kawa krigat mot rasister och kvinnohatare istället för ”rasister” och ”kvinnohatare” så skulle kanske någon haft lite sympati.
Nu verkar det som att han försöker spela att han blivit så missuppfattad av alla när minnet av VKM börjat suddas ut lite i ur folks huvuden. Känns som att det är dags att kolla lite i arkivet från när han sprätte i dyngan som värst. 😉
MiT
/ 11/09/2013Anonymouse:
Jag har inget från VKM i mitt arkiv utan bara det jag publicerat, men gissar att en del andra har lite i skafferiet…
Pelle2
/ 11/08/2013Snacka om självkännedom. Jag undviker att kränka folk överhuvudtaget.
Jo,tjena.Fast han menar väl att han kan slänga ur sig vad som helst och om du ifrågasätter det så är det du som är kränkt och det beror inte på skiten han häver ur sig.
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
Tycker du inte att det låter ärligt när han säger det? 😉
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/ehsanfadakar/status/398756284318887936
https://twitter.com/Robin_Hkd/status/398788251907293184
https://twitter.com/ehsanfadakar/status/398790483021160449
https://twitter.com/Robin_Hkd/status/398792040546570240
https://twitter.com/ehsanfadakar/status/398792943898984448
https://twitter.com/Robin_Hkd/status/398793088342437888
Blåval Rödval
/ 11/08/2013Han får nog rådet att ”googla”.
MiT
/ 11/09/2013Blåval Rödval:
Googla är det universella svaret. Men visst är Fadakar väldigt arrogant här?
MiT
/ 11/08/2013Vad ska genusfolket säga nu då?
http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2013/11/08/flickor-har-forsprang-redan-arskurs-3
Pelle2
/ 11/08/2013Förmodligen att pojkarna får skylla sig själva eftersom de odlar sin antiplugg-kultur.Dessutom är det ändå mest synd om flickorna bara för könsmaktsordningen;-).
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
Jodå, så räknar jag med att man resonerar. Men det blir svårare och svårare för dem att hävda det.
MiT
/ 11/08/2013FNISS
Hjalmar
/ 11/08/2013Den patriarkale Daniel Wångsten fastnade just med skägget i brevlådan… Fram med saxen! 😉
Ulf Andersson
/ 11/08/2013Hjalmar skrev den 11/08/2013 kl. 18:10:
”Den patriarkale Daniel Wångsten fastnade just med skägget i brevlådan… Fram med saxen!”
Är det skägget eller kuken som ska klippas?
Hjalmar
/ 11/08/2013Feministisk valfrihet enligt ‘den heliga Solanas’:
Först det ena, sen det andra…
MiT
/ 11/09/2013Hjalmar:
Hehehe, han fastnade på eget grepp så att säga…
MiT
/ 11/08/2013http://www.gpcc.gu.se/aktuellt/fulltext/gpcc-sprakligt-banbrytande–1-a-anvandningen-av-konsneutrala-pronomenet-hen-i-larobok.cid1190662
De kallar henne ”etnolog”. Är det samma sak som feminist?
http://webappl.web.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget?openagent&key=sh_personal_profil_sv_251323
MiT
/ 11/08/2013http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5696940
Pelle2
/ 11/08/2013Wow,vilken offerkofta som skrev detta. Hon skriver att kvinnor mår dåligt för att
de tar huvudansvar för hem och förväntas vara duktiga på jobbet.
Vem är det som tvingar kvinnor att ta huvudansvar för hemmet och anledningen till att de gör det är völ som vanligt att de har högre krav än männen på städning,hålla reda på födelsedagar och att allmänt ha den utåt sett perfekta familjen ? Om dom kunde tagga ner lite på dom kraven så skulle dom förmodligen må bättre.
Sedan skrev hon om att en chef på länsstyrelsen hade kallat jägare för alkoholiserade landsortsbor. Det tyckte hon var helt ok eftersom det mest rör sig om män och hon påstår att chefens uttalande handlade om att dessa män hade klagat på kvinnliga tjänstemän. Det innebar ju naturligtvis att det är mest synd om kvinnorna och självklart kan du kalla en man vad som helst. Snacka om dubbelmoral.
Fast det nästan roligaste med hela artikeln var att hon påstår att det är kvinnor som ser till att bilen lämnas in. Kan lova att de flesta kvinnor skiter i det och det är mannen i familjen som tar hand om den delen. Inte för att det friskriver mannen från att göra andra saker i familjen men det blir ju löjligt när feministerna påstår att kvinnor är ansvariga för t.ex att bilen är servad,tvättad
och besiktigad mm när det nästan aldrig är dom som gör det. Då anstränger man sig verkligen för att göra kvinnorna till offer.
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
De ska utnyttja detta skitsnack så mycket att de inte ens ser vad de skriver och påstår själva.
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/LottaLjungqvist/status/398805113663655936
https://twitter.com/LottaLjungqvist/status/398805980588564480
MiT
/ 11/08/2013Just det ja, och hon är gift med?
MiT
/ 11/08/2013https://twitter.com/JacobyReyes/status/398824238900981760
notsure
/ 11/08/2013Fast han har ju rätt dålig koll.
Feminismen som pratar om konspirationsteorier (patriarkatet) skapades efter det att alla de ovan nämnda sakerna genomfördes. Marxisterna tog över begreppet när alla människor som man kan ha i möblerade rum tyckte att det var klart.
MiT
/ 11/09/2013notsure:
Fast man ska komma ihåg att han tillhör de självutnämnda gooooooooda på twitter, dock inte lika extremistisk som en del andra men tillräckligt…
Pelle2
/ 11/08/2013Det är väl inga jämställdister som tycker att det är fel att kvinnor har rösträtt,rätt att äga saker och rätt till utbildning. Problemt är väl att dagens feminister inte har nöjt sig förrän allting går ut på att gynna kvinnorna i alla sammanhang.Samtidigt skall männen acceptera att ta hand om de farliga jobben och le lite mjukt när feministerna spottar på oss.
MiT
/ 11/09/2013Pelle2:
De skiter i vad jämställdister tycker , tänker och vill. De slåss mot sin egna fantasi av det.
Hjalmar
/ 11/08/2013Jack Reyes har inte ett enda rätt…
Men femifisterna brukar ju sno åt sig.
MiT
/ 11/08/2013Hon är alltså redaktör på SVT Debatt…
Hjalmar
/ 11/08/2013http://www.dn.se/nyheter/sverige/muf-bjod-pa-hamburgare-pa-vegetarisk-dag/
”Det var vegetarisk dag på Vasaskolan i Gävle på fredagen. Då köpte Moderata ungdomsförbundet, Muf, in hundra hamburgare och delade ut. ”
Man kan tycka vad man vill om MUF, men de vågar gå mot strömmen… +1
Synd bara att de inte gjorde det på Söder (då hade det väl blivit upplopp)… 😀
notsure
/ 11/08/2013Lite som när fetton till föräldrar i USA står och delar ut snickers och coca-cola till sina 10-åringar med kärlkramp efter det att dietister ansett att det kan vara lägligt att ta bort godisautomaterna…
Hjalmar
/ 11/08/2013Nja, nu ska visst amerikanerna alltid vara värst…
Personligen hade jag nog föredragit varmkorv med senap. Att vi får välja är summan av kardemumman…
MiT
/ 11/09/2013Hjalmar:
De väckte lite uppmärksamhet i alla fall och i sak har de ju rätt.