Samla feministpoäng och feministisk procenträkning

Att samla feministpoäng är viktigt idag. Det är så viktigt att man är beredd att helt ogenerat försöka göra det på twitter. Offentligt… Som t ex en journalist som heter Per-Ola Mjömark, han ville samla lite fina feministpoäng sådär lite allmänt. Utan jobbiga frågor om vad han menade… Nu är det ju twitter och enda sättet att slippa undan frågorna är en för dem själva en förnedrande block på frågeställaren vilket troligen skett här. En sådan block SKRIKER ut att man gjort bort sig och bara pratade skit och ville smöra in sig för det var verkligen inga svåra eller fula frågor! Så här såg det ut

feministpoäng

Haha, prata om mansprogram där diverse feministiska hatobjekt ska vara, feministpoäng in på kontot. KA-CHING!

feministpoäng1

feministpoäng2

Så här kan det se ut när folk ogenerat försöker samla feministpoäng och få smekningar istället för twitterfeministerna mot sig. För vem vill drabbas av det som en av hans deltagare i det påhittade mansprogrammet råkade ut för? Bättre då att försöka hacka lite själv på det aktuella offret så man samtidigt slipper vända rumpan i vädret för det förnedrande feministiska riset. STOR HUMOR!

Det andra exemplet står Medievärlden och SR för och är egentligen lite värre Jag såg ett tweet från Medievärlden där de skrev ut att SR var i jämställdhetstoppen. Jag läste deras artikel och där stod det att SR var näst bäst med 59% kvinnor i ledningsgrupp och styrelse. Jag ställde den naturliga frågan vilka som hamnade på första plats och tog för givet att det företaget då måste ha MINDRE än 59%. Inget svar…

feministpoäng3

Eftersom Medievärlden och SR själva säger att SR är näst bäst så skulle det vara intressant att veta hur man kan vara näst bäst när man är så långt ifrån 50%? För nog borde finnas företag där t ex andelen kvinnor är 42% vilket då är MER jämställt än 59%.

Men jag gissar att Medivärlden ville samla lite feministpoäng de också. Och inget annat. Annars så förstår jag inte hur de tänkt eller om de tänkt alls för det är inte universitetsnivå att veta att 59% är längre ifrån 50% än vad 42,43 osv ända upp till 58% är.

Men man förstår ju vilken jämställdhet som menas när man får reda på att det är Fritidsresor som är mest jämställda med 64% kvinnor…

HAHAHA, DET ÄR DEN BERÖMDA FEMINISTISKA JÄMSTÄLLDHETEN SOM AVSES DÄR RIKTIG OCH FÄRDIG JÄMSTÄLLDHET ÄR 100% KVINNOR OCH FÖR ATT FÅ IHOP DET SÅ ANVÄNDER MAN FEMINISTISK PROCENTRÄKNING DÄR MAN NÄRMAR SIG HÄLFTEN JU NÄRMARE 100% KVINNOR MAN KOMMER… OCH  MEDIEVÄRLDEN REAGERAR INTE UTAN NICKAR MED!

4scha

Cilla Benkö, SR, gillar feministisk procenträkning

Så nu vet vi att SR och Medievärlden använder feministisk procenträkning! Vore kul att se hela listan så man kan publicera den och visa alla företag som skryter med att de använder denna hemkokta variant av procent. Fritidsresor är bara höga på att de har många kvinnor och använder inte själva begreppet jämställdhet, men höga är de…

Det är ju lite komiskt att Medievärlden vill samla feministpoäng med tanke på att medievärlden är extremt feministisk  🙂

Men för helvete, kan man inte begära mer från Medievärlden? Det är ju inte ens mellanstadienivå att fatta att feministisk procenträkning inte är användbar någonstans!

Är det verkligen en så här mörk framtid vi har att se fram emot?

Malte on the Roxxx: ”Motargument.

Susanna Varis: ”Trötta funderingar

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

191 kommentarer

  1. MiT

     /  11/14/2013

    Hahaha

    Svara
  2. MiT

     /  11/14/2013

    https://twitter.com/jamstallnu/status/400897585948291072

    Svara
  3. MiT

     /  11/14/2013

    Svara
    • Det nya feministiska sänket borde kampanjen kallas med honom i spetsen. Har V inte hört talas om Quick-skandalen ännu?

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Ekvalist:
        Om de ignorerar det så har det aldrig hänt…

        Svara
        • Problemet med Quick är ju att det skulle ju faktiskt trots allt, mot all logik och lite alibin och frianden och så… vara sant. (som med de omhändertagna barnen av socialtjänsten för några månader sedan). Och vad gör vi då? Ska vi bara stå där med mössan i hand medan denne man går fri?

          Nej, det krävs förstås en riktig försvarsadvokat, sådana som ser förbi sina klienters intressen och vågar skåda könsmaktsordningen. En sådan som antyder till pressen att han ”vet hur mycket mer skyldig” hans klient är än vad andra vet, och därför tycker han ska hållas inlåst. Och där finns det bara en som riktigt kan mäta sig. Förstår inte att inte fler partier var sugna.

          Svara
          • MiT

             /  11/15/2013

            Larsson:
            Det otäcka är att han fortfarande ses som en advokat…

    • notsure

       /  11/14/2013

      Månstråle Eriksson jobbar på enheten för feminsitisk zoologi på institutionen för genusvetenskap på Södertörns högskola, där man testar ett nytt koncept med barn som matas med plastic padding.
      Reporter: Allmänheten har reagerat starkt på att ni matar barnen med plastic padding.
      Månstråle: Ja, vi har förstått det.
      Reporter: Vad tror du det beror på?
      Månstråle: Jo, vi tänjer ju på de gammalmodiga strukturerna om kost hos barn. Att tänja på strukturer skrämmer ju alltid folk.
      Reporter: Men plastic padding innehåller ju bara svaveldioxid, fosfater och makadam, behöver inte människor protein och kolhydrater?
      Månstråle: Nej, vi anser att strukturer styr detta till 100%. Det går lika bra med makadam som kost till barnen.

      Svara
  4. Mitt äktenskap är helt jämställt. Vi är lika många makar av varje kön.

    Svara
    • Fugen

       /  11/14/2013

      Det tycker inte jag låter jämställt. Du måste skaffa dig en fru till, så att det är mer kvinnor än män. Först då blir det VERKLIGT jämställt.

      Svara
    • MiT

       /  11/14/2013

      Hahaha!

      Svara
  5. Anonymouse

     /  11/14/2013

    http://instagram.com/kvinnolobbyn bild nummer 41 för närvarande (Fred).

    Har man lyckats avslöja en manlig infiltratör mitt under fotograferingen och sedan lagt upp i avskräckande syfte? Frågetecknen hopar sig. 🙂

    Svara
  6. MiT

     /  11/14/2013

    Svara
    • notsure

       /  11/14/2013

      Det är inte alltid talgboll hinner tänka innan heller. Det hade underlättat för alla om så vore fallet.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/14/2013

        Vet inte om det hjälper för Talgbollen att försöka tänka.Han verkar ha otur jämt när han försöker.

        Svara
    • ”Han sköts som ett djur”

      Som alla skjutna män då

      Svara
      • MiT

         /  11/15/2013

        bashflak:
        Finns det något annat sätt att skjutas på?

        Svara
        • Ja precis.

          Men jag tänkte mer på att alla män är djur, så hur ska de annars skjutas

          Svara
  7. MiT

     /  11/14/2013

    Och så lite hudfärg, retweetad av talgboll givetvis
    https://twitter.com/HarneskL/status/400919239277940736

    Svara
    • Fugen

       /  11/14/2013

      Fakta för känslor? Så förtryckande

      Svara
    • Pelle2

       /  11/14/2013

      Och varför skall kvinnorna ha tolkningsföreträde om jämställdhet ?

      Svara
      • Jonte

         /  11/14/2013

        För att könsmaktsordningen

        Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Pelle2:
        Jaha, så du hatar verkligen kvinnor 😉

        Svara
        • Pelle2

           /  11/14/2013

          Ja, precis som alla män som inte håller med om feministernas slutsatser
          och inte tycker att de skall ha tolkningsföreträde så är jag naturligtvis en hatare.
          Det vet ju alla kunniga feminister;-).

          Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Enligt Lady Dahmer är alltså kvinnor som barn som inte kan hållas ansvariga för någonting?

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Jupp! Och när man intelever som man lär så så ska man hitta på massor med ursäkter också.

        Svara
    • petter

       /  11/14/2013

      läste kommentarerna hos LD igår och det är skrämmende måste man ju säga, och oerhört förvirrat. Men det var roligt för en av feministerna ifrågasatte LD egna roll i ”patriarkatet” 🙂

      Cecilia E
      13 november, 2013 kl. 16:11
      Självklart bär både kvinnor och män ansvar för ett mer jämlikt och jämställt samhälle. Men vet du, ibland blir jag fullständigt urtrött på bilden som ni mer aggressiva feminister målar upp – att kvinnor alltid slår ur underläge. Är det verkligen riktigt sant i Sverige 2013? (Läs nu inte in att feminismen skulle vara oviktig, den är oerhört viktig, men ibland upplever jag en enorm offermentalitet bland vissa grupperingar av feminister.)

      Och så undrar jag om jag får ställa en privat och kanske en smula ofin fråga till dig Lady D?

      Står du på egna ekonomiska ben? Får ibland intrycket av att det är din man som är finansiär i ert hem? (Förlåt om jag tar fel). För mig blir det så oerhört dubbelbottnat att en feministisk kvinna tillåter att sätta sig i en situation där hon är beroende av en man som försörjer henne. DET om något är ju att upprätthålla den patriarkala strukturen.

      Hur resonerar du kring detta?

      Svara
      • petter

         /  11/14/2013

        Och hennes svar blev =)

        Lady Dahmer
        13 november, 2013 kl. 16:48
        Självklart finns det andra strukturer än den patriarkala. En egenföretagande kvinna från övre medelklassen har t.ex mer makt än en svart man från arbetarklassen. Osv. Osv.

        När det gäller din fråga så börjar det lukta skuldbeläggande. Jag pratar gärna om vikten av egen ekonomi och det negativa att hamna i beroendeställning men att hålla kvinnor ansvariga för situationer som är en direkt produkt av patriarkala strukturer är unket. Kvinnor upprätthåller inte patriarkatet när de utsätts för det. De upprätthåller det däremot när de skuldbelägger.

        Svara
        • petter

           /  11/14/2013

          She is unstoppable :-). Hon är helt fråntagen nåt eget ansvar i frågan! Undra vem hon förväntar sig ska ändra på nåt när alla är födda i samma patriarkat och då är offer för den och inte kan ändra de rådande strukturerna och inte ska ifrågasätta det för att det är skuldbeläggande. Det blir ett märkligt cirkelresonemang och ifrånskjutande av skuld. Fascinerande och hopplöst!.

          Svara
          • Pelle2

             /  11/14/2013

            Hon kan inte ha det lätt som inte kan påverka något i sitt liv. Även om hon försöker så vinner alltid det jäkla patriarkatet och sruktiurerna.

          • MiT

             /  11/14/2013

            petter:
            Det går runt och runt och runt…

      • MiT

         /  11/14/2013

        petter:
        Och när det blir lite jobbigt så låtsas man inte förstå, alt så har den som ifrågasätter inte alls förstått… 🙂

        Svara
  8. MiT

     /  11/14/2013

    Hahaha, slår man upp ordet ”fjortisbeteende” så dyker den här konversationen garanterat upp
    https://twitter.com/Julia_ATC/status/400923719557578752

    https://twitter.com/Julia_ATC/status/400924524968828928

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Daddy issues igen…

      Svara
    • Fugen

       /  11/14/2013

      Dra in veckopengen

      Svara
    • Björn

       /  11/15/2013

      Japp, det är pappas fel att Julia har ont i halsen av allt hennes skällande. Makes perfect sense.

      Svara
      • MiT

         /  11/15/2013

        Björn:
        De är ju inte så gamla, lite får väl ursäktas med ålder antar jag…

        Svara
  9. Uschäckta, OT:n, men mitt blodtryck rusar i höjden
    för var dag som går:
    http://www.dads-r-us.se/2013/11/14/melodifestivalen-2014-svt-provocerar-arbetsgivarna-licensbetalarna/

    Svara
    • Pelle2

       /  11/14/2013

      Journalisten Helena Hägglund är ytterligare ett feministiskt offer.
      som måste skriva om militären,parlamenten,polis och stenkastning.
      Dessa saker klassar hon som manliga.
      Vad jag vet så förekommer det kvinnor i alla dessa sammanhang inklusive i jornalistiksammanhang. Men naturligtvis är det män som ändå ligger bakom allt samhället för feminister med superstarka genusglasögon.

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Var det inte hon som sa att problemen i Egypten var Ingrid Carlkvists fel?

        Svara
  10. MiT

     /  11/14/2013

    En sågning av Ehsan Fadakars horribla krönika i Aftonbladet

    Ehsan Fadakar – Sveriges Kipling?

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      David Lindén är en av sveriges bästa ledarskribenter, hoppas SvD värvar honom snart.

      För övrigt är Ehsan Fadakar en äkta rasist, kolla in bloggposten som David länkar till:

      http://copyriot.se/2009/03/10/ehsan-fadakar-en-antisemit-pa-nyheter24/

      Svara
      • Bo

         /  11/14/2013

        Kanske tips till Aftonblaskans alla politiska korrekta redaktörer? Men det kanske inte räknas när man ”slår” uppåt från en underordnad roll? Han är ju inte ”vit kränkt heterosexuell medelåders man” och då kan man tydligen säga vad som helst.

        Svara
        • Jonte

           /  11/14/2013

          Att hoppa på svarta sydafrikaner kan väl fan inte vara att sparka neråt?

          ”Bloggen från Sydafrika kryddas med fördomsfulla och ytterst generaliserande utfall mot landets svarta befolkning. “De är ignoranta till att sort [sic] personlig utveckling”, skriver Ehsan Fadakar i juli 2007. Även om berättar att han träffar ett undantag på en grillfest: “Första mörka tjejen som faktiskt hade nåt i huvet” ”

          Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Lindén är bra! Har sett det från Fadakar tidigare. Ganska självklart att den skulle pysa upp till ytan nu, skit brukar göra det 🙂

        Svara
  11. MiT

     /  11/14/2013

    ”Nu är det klart, jag är den 100 000:e gnällfian som lever på att gnälla” borde hon kanske skrivit?

    Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Jag försöker rulla skit i pärlsocker och marknadsföra det som delikata chokladbollar, ingen vill köpa *snyft*
      Men jag tycker själv att jag är jättebegåvad och alla mina vänner på twitter håller med och säger ”pepp pepp fina du puss”.
      Min slutsats är att det beror på strukturer,vita män och patriarkatet.

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Kalle:
        Aha, du börjar greppa det! Få med några fler buzzwords och du är inne i värmen! 🙂

        Svara
  12. MiT

     /  11/14/2013

    Undrar om Plan Sverige bara hjälper tjejer i katastrofens spår eller om även killar kanske kan tigga till sig några smulor utan normkritik?

    Svara
  13. MiT

     /  11/14/2013

    Ännu en om artikeln om kroppsideal

    http://debatt.svt.se/2013/11/14/las-pa/

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Hon inte bara ser ut som en stroppig besserwisser hon skriver som en också…

      Svara
    • Anonymouse

       /  11/14/2013

      Vilket snömos. Vad ville hon säga? Det var ju inga argument alls varför hon var kritisk. Ett händelseförlopp och lite pekpinnar?

      Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Jag kom så långt som ”Läs på..” sen slutade jag
      #googlapatriarkatet

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Kalle:
        Det är nog så att kvinnor vill bara höra sin egen åsikt fast med mörkare röst…

        Svara
  14. Flest feministpoäng innan man dör vinner?

    Svara
    • notsure

       /  11/14/2013

      Poängpromenad på Södermalm?
      Fråga 1: KUKEN!!!!111
      Fråga 2: KLIPP KUKKEN!!11!!

      Efter promenaden pratar vi om och dricker nordkoreanskt dessertvin gjort på politiska fångar tillverkat av kvinnor.
      Folk med Tourettes eller ADHD får 10% rabatt på inträdespriset, om du har båda går du gratis.

      Svara
      • notsure

         /  11/14/2013

        Det framgår inte av texten men det vi skall prata om är KUKEN!!!11!!!

        Svara
  15. MiT

     /  11/14/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/14/2013

      Bara för att Felix är ett sexistiskt svin som tvingar sin fru,sambo,mamma eller flickvän att tvätta kläder och laga mat så behöver det inte innebära att alla män gör det. Dags att sluta projicera sin egen svinighet på andra män.
      Samma sak gäller hans försök att påstå att alla män har makt och pengar.
      Dags för
      Att ta av sig genusglasögen och offerkoftan;-)

      Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Vilka män är det som har mera makt och mera pengar, är det precis ALLA män?
      Här hemma delas det på hushållsuppgifterna och ingen av oss tror på en massa vidskepligt genusdynga.

      Felix du är ett tvättäkta hen!

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Kalle:
        japp, alla män har makt och pengar, visste du inte det? 😉

        Svara
        • Kalle

           /  11/14/2013

          Ok ska skynda mig ner till stationen och berätta det för Roffe och Berra, som ligger skitiga i misär och fryser på en tidning.

          Svara
          • MiT

             /  11/14/2013

            Kalle:
            De vet bara inte om än hur rika och privilegierade de är…

    • Felix Kroon kan kontakta den enligt egen uppgift fattiga och förtryckta Veronica Palm (S) och tvätta och laga mat åt henne. Så det blir jämställt nån gång.

      Svara
  16. MiT

     /  11/14/2013

    Hahaha, det blev lite jobbigt när logik och verklighet gjorde sig påmind

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Otippat att Fanny blir ägd gång varje gång hon ger sig in i en diskussion med någon som tycker annorlunda.

      Förhållandet med laxsill verkar hänga på en skör tråd…

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Hon vill att det ska vara som hon vill och blir sur när det inte blir så… 🙂

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/14/2013

      Dålig förlorare…

      Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Men denna gång kan hon väl knappast skylla på ”mannen”?
      För det kräver ju att hon bor ihop med en man och inte någon androgyn päronformad blobb.

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Kalle:
        Men nu förutsätter du att hon kan handla och tänka någorlunda logiskt… Generalfel 1A att tro det när feminister är inblandade på något sätt! 😉

        Svara
    • ”Detta att alltid alltid behöva ta det övergripande ansvaret för Hemmet. Blir så trött.”

      #perksofbeingsingle

      Svara
  17. QED

     /  11/14/2013

    Feministisk matematik enligt Simpsons

    Svara
    • MiT

       /  11/14/2013

      QED:
      kanske är så som Cilla Benkö, SR och Medievärlden ser på det? 🙂

      Svara
  18. MiT

     /  11/14/2013

    Obegripligt vad de menar faktiskt. Menar de verkligen att alla ska ha samma lön? Fanns det ens i Sovjet?

    Jag får väl anta att de inte pratar om Norden eller Europa här? Eller?

    Här kam man se lite slagord. Jag saknar ”Dags för att klippa kuken” dock men den kanske kommer?

    Hon har tänkt att skriva mycket på Wikipedia i framtiden förstår jag?

    Vad är ojämställt? Om man bortser ifrån att de vill införa sånt som inte ens Sovjet klarade av alltså?

    Hoho, varför gör de inte det då? De väljer att stå och sprida dynga istället för kunskap själva. Aha, de menar att andra ska stå för kunskapen…

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Håller med om att alla ska ha rätt till utbildning oavsett kön, men menar dom att kvinnor i Sverige diskrimineras i det avseendet? Flickor har ju bättre betyg och kvinnor dominerar ju högskolorna. Men såklart det är ju inte 100% jämnställt än…

      Svara
      • Petter

         /  11/14/2013

        Det måste ju vara den ojämställda arbetsfördelningen dom är upprörda över såklart! Kvinnor jobbar inte med anläggning svetsning mm och män jobbar inte med sociala frågor service osv. Jag letade efter ett demonstrations plakat där det stod ”krossa jämställdhetsparadoxen” men hittade ingen, hmm konstigt!

        Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Klart att alla ska ha rätt till det!

        Svara
    • Fulla kvinnors mänskliga rättigheter?

      Självklart ska även fulla kvinnor
      ha mänskliga rättigheter!
      Det gäller givetvis även fula kvinnor….

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Ulf Andersson:
        Haha, bara de inte är så fulla så de inte kan rösta så…

        Svara
  19. MiT

     /  11/14/2013

    Så här enkelt kan man se igenom det
    https://twitter.com/idamork/status/401020365335699457

    Några till, kolla hennes tweets för att få bakkgrunden till det första
    https://twitter.com/idamork/status/401019839713935360

    https://twitter.com/idamork/status/401021442672046080

    Blir lite blandat, inte i rätt ordning och så men ni får leva med det
    https://twitter.com/idamork/status/401019015516393472

    https://twitter.com/idamork/status/401020567480201216

    https://twitter.com/idamork/status/401022319956856832

    https://twitter.com/idamork/status/401023392188731392

    Som sagt, lite från här och där…
    https://twitter.com/idamork/status/401023392188731392

    https://twitter.com/idamork/status/401024417289207808

    https://twitter.com/idamork/status/401025533892648961

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/14/2013

      ”Nej Ida, du får inte leva såhãr, du är förtryckt då. Klart lilla du inte förstår det, låt Staten bestämma istãllet.”
      Så enkelt kan man säga det… *applåd*

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/14/2013

      Går det att se hela trådar om man inte har twitter själv?
      Allt jag får är hennes inlägg och jag hittar ingen ”visa tråd” eller meny någonstans (tack så djävla mycket förbannade Applegeneration och din förkärlek till ”intuitiva” gränssnitt).

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Grodan Boll:
        Tror inte du kan se hela trådar, när jag testar med annan webläsare där jag inte är inloggad på twitter så ser jag bara några svar på ett tweet sen står det bara att man måste följa. Men vad fan regga ett konto? Om inte annat så bara för att kunna se konversationer som länkas?

        Svara
    • Freudiansk typo: ‘fet feminism’

      Svara
  20. MiT

     /  11/14/2013

    Hoppas de blir glada över stödet!

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/14/2013

      Ja, de verkar ju behöva en hel del hjälp… Fortsätt så! 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Hjalmar:
        Eftersom de inte diskuterat den kampanjen och dess lämplighet offentligt så kommer jag givetvis att påminna dem om detta med jämna mellanrum!

        Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Varför inte klippa in en bild på en skäggig taliban och skriva ”snitta fittan”?

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Kalle:
        Jag är för snäll…

        Svara
        • Kalle

           /  11/14/2013

          Jo jag vet det skulle vara kontraproduktivt, men kan du tänka dig vilken underbar twitter shitstorm det skulle bli hahahahaha…..tänkt dig hennisarna åh fy fan 🙂

          Svara
          • MiT

             /  11/14/2013

            Kalle:
            Hehe, det räcker med ett par byxor om du kommer ihåg vad som drabbade Mårten som fotade ett par och kommenterade… 🙂

  21. Hjalmar

     /  11/14/2013

    ”Tiden är inne för en ny våg av feminism”
    ”Vänsterpartiet: Fyra områden där vår politik gör skillnad”
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article17838567.ab
    Blodtrycket steg… men det var mest gammal skåpmat, som (V) har levt på länge. 😉

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Vem hindrar dig Angela?

      Är inte sims ett stereotypt kvinnligt spel förresten?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/14/2013

        Jo.
        Det är också det enda spelet som räknas när ”kvinnliga gamers” ska uttryckas i procenttal.

        Svara
        • Jonte

           /  11/14/2013

          Du glömde Singstar 😉

          Själv spelar jag bara Fifa

          Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Hehehe, precis min tanke. Visst är Sims ett TYPISKT kvinnligt spel?

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/14/2013

      Ja, i vårt hus så är det tanten som går som tank och jag som healer i WoW. Det måste väl vara normkritiskt så det räcker.

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Blåval Rödval:
        Nu kan jag säga att jag aldrig spelat WoW… Så du kan lika gärna prata om maträtter 🙂

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  11/14/2013

          För allt i världen börja inte spela WoW. Jag brukar säga att jag fungerar som ett varnande exempel. 🙂

          Svara
          • MiT

             /  11/14/2013

            Blåval Rödval:
            Haha, då håller jag mig undan i fortsättningen också!

        • Den som spelar WoW har ingen praktisk erfarenhet av maträtter, såvida det inte är ingame. Typ ‘chrunchy spider leg stew’

          Svara
          • Fugen

             /  11/15/2013

            Åt get i somras, mer praktik än så kan det knappast bli i verkligheten. 🙂

          • MiT

             /  11/15/2013

            bashflak:
            Låter gott…

      • Fugen

         /  11/14/2013

        Orc Warrior

        Svara
    • Kalle

       /  11/14/2013

      Oh nej maten och hyran betalar sig inte av sig själva, kan inte sitta och spela hela dagarna….jävla patriarkat!!!!!!

      Svara
  22. MiT

     /  11/14/2013

    Politisk sekreterare säger hon att hon är

    Jag kunde inte låta bli…

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/14/2013

      Hahaha, det var inte snällt… Du vet juh hur feminister hatar sanning… 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Hjalmar:
        Jag tycker det var snällt jag, nu fick hon ju höra en kvinna tjata konstant…

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/14/2013

      HATARE!!!! 🙂

      Svara
  23. MiT

     /  11/14/2013

    Hahahaha! Så klockren!

    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Hahaha vänstermuppar alltså…

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Jonte:
        Visst är de fina? Kan man gissa att det var en hel del genusfolk med i ”aktionen”?

        Svara
        • Kim Jong Skill

           /  11/14/2013

          Jotack vi har en hel drös av de där nere i Lund 😦

          Svara
          • MiT

             /  11/15/2013

            Hahaha, såg du något av ”aktionen”? Såg de slokörade ut? 🙂

    • Anonymouse

       /  11/14/2013

      Haha! Fantastisk!
      – Huvudsaken är väl inte vad vi protesterar mot o så utan att vi protesterar!? 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Anonymouse:
        fatta hur slokörade de måste sett ut! 🙂 🙂

        Svara
  24. MiT

     /  11/14/2013

    Kolla vad hennes blogg heter…

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/14/2013

      Ännu en tourettesfeminist…

      Svara
    • Hon kallar sig för ”skrivbordskrigare”.
      Hehe………..

      En annan har ju blivit benämnd
      ”Paul Revere”
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Revere

      Referens
      http://www.dads-r-us.se/2010/10/29/it-eran-skapar-tangentbordshjaltar/

      ”Flera MansRättsAktivist-bloggar (MRA = Men´s Rights Activist)
      har låtit sina besökare höra talas om detta, men de kunde lika gärna
      ha låtit nyheten passera utan att rapportera om den.
      Likt en modern Paul Revere
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Revere
      som under Amerikanska Frihetskriget (1775 – 1783)
      [inlägget avser natten till den 18 april 1775, min notering]
      red land och rike runt för att förvarna alla stridsdugliga män
      om britternas framryckningar, är det Andersson som är att tacka för
      att antifeminister över hela världen nu riktar sina blickar mot Zürich.”

      Svara
      • MiT

         /  11/14/2013

        Ulf Andersson:
        Hehehe! Hon kanske ser sig själv som den näst sista i den här bilden?

        Svara
        • ”Hon kanske ser sig själv som den näst sista i den här bilden?”

          Kanske det.
          Men det är en viss skillnad på revolutionshjältar
          (Paul Revere/Ulf Andersson) och Svarta änkor
          som Ellaritter (eller va´re Elin Carlsson?).

          Svara
          • MiT

             /  11/14/2013

            Ulf Andersson:
            Hehehe!

          • Hej Ulf! jag skulle nog snarare säga att jag ser mig själv i den fjärde bilden. Men det är kul att ni inte har något bättre för er än att diskutera en (då) 18-årig feminist. Hoppas ni hittat någon bättre sysselsättning än att prata om unga okända tourettesfeminister.

  25. MiT

     /  11/14/2013
    Svara
    • Jonte

       /  11/14/2013

      Att diskutera med såna muppar kräver ett oändligt tålamod

      Svara
      • MiT

         /  11/15/2013

        Jonte:
        Det går inte att diskutera med dem för regler, definitioner och betydelser ändras konstant…

        Svara
  26. MiT

     /  11/14/2013

    Ida Ali-Lindqvist retweetade

    Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2013

      Tja, så länge hon inte kräver att jag skall sörja för hennes uppehälle med mina pengar så är det ingen som tvingar henne att arbeta.Då är det bara att lägga sig på soffan och se om hon överlever.

      Svara
    • Fugen

       /  11/15/2013

      Hon skall vara jävligt glad att folk jobbar, så hon kan löka omkring och pilla sig i navel. Fy fan vad arg jag blir sådana uttalanden.

      Svara
    • Jonte

       /  11/15/2013

      Ännu en till normkritisk feminist som vill äta nutella och spela i sims dagarna i ändarna medan någon annan försörjer henne?

      Svara
  27. MiT

     /  11/14/2013

    ”Sverige, ett feministiskt helvete” säger Anne Holt… 🙂
    http://www.svt.se/nyheter/anne-holt

    Svara
  28. MiT

     /  11/14/2013

    Svara
    • Ja, om alla män tillåts vara närvarande pappor
      i sina barns liv efter skilsmässor och separationer.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/15/2013

      Om vi inte får tycka till om abort som sakfråka, vad får vi då tycka till om?
      Om aborten och graviditeten i sig har vi ju ingen talan.

      Svara
      • MiT

         /  11/15/2013

        Grodan Boll:
        Bara hålla käften ska vi göra. Har du inte sett det i VERSALER många gånger nu? 😉

        Svara
  29. Jan

     /  11/15/2013

    Apropå 59% kvinnor i ledningsgruppen på SVT: Är det därför SVT inte klarar av att producera en lördagsunderhållning värd namnet? Att kvinnor går om männen i representation är heller ingen kvalitetsstämpel på organisationen som många feminister tycks tro. Snarare tvärtom. När kvinnor får mer inflytande i organisationer tycks makt och anseende för företaget vara på väg någon annanstans. Se på riksdagen, Svenska kyrkan och universitetsvärlden. Eller SR och SVT…

    Svara
  30. Jonte

     /  11/15/2013

    Här har vi någon som verkligen försöker vinna feministpoäng, han kan vänta sig många ryggdunkar på twitter idag

    http://www.dn.se/debatt/lat-pia-sundhage-ta-over-herrlandslaget-i-fotboll/

    Svara
    • Fugen

       /  11/15/2013

      Som före detta fotbollsledare, styrelseledamot, ansv för ungdomsverksamhet så kan jag bara konstatera att i de föreningar jag varit verksam i har det funnits så otroligt få kvinnliga ledare att det varit omöjligt att låta någon träna lag högre upp. Jag har DiplomB (fd Steg3) som både utetränare och målvaktstränare, det är ganska många timmar, jag tror jag har haft 2 tjejer med på alla de timmarna.
      Jag har varit verksam i samma förening som Anna Svenjeby (Stor tjej i landslaget) fantastiskt duktig, men inte ens hon ville träna senior verksamhet. Föreningarna VILL ha kvinnliga ledare, men det finns inte.

      Jag skulle tro att Pia Sundhage skulle bli en utmärkt ledare även för herrlandslaget, är dock inte säker.

      Egen erfarenhet, nämligen. Jag tror inte man kan vara bra herr och dam tränare. Det är sådan skillnad på grupperna. Sedan minskar nog skillnaderna ju högre nivå man kommer på, grupperna liknar varandra mer och mer.
      Jag tränade damer div3, på ett lag under en säsong omsatte vi nästan 40 spelare och snittade på våren 5 på träning och 7 på hösten, 2dagar + match. Svårt att få ihop lag? Skulle tro det.
      Herrar div 4, på två lag, 32 spelare snittade drygt 20 varje träning och då var några juniorer med egna träningar, 4dagar+match.
      Ni får gissa själva vad som var roligast att träna.
      För övrigt har jag aldrig hört användande av ordet Fitta så ofta som på damträningarna, könstouretts?

      Svara
      • Jonte

         /  11/15/2013

        Framförallt är jämförelserna vid antal vunna titlar rent horribla eftersom den internationella konkurrensen inom damfotboll är betydligt mindre. Sen undrar jag om någon manlig tränare tränat damlandslaget utan att först ha tränat några andra damlag? Jag skulle inte ha något emot att se Sundhage som tränare för herrlandslaget men då måste hon börja med att ta över en klubb i superettan eller nåt och nå framgångar där, spelet i herrfotboll är annorlunda och pressen från publik och media är långt mycket större.

        Att kräva att Pia Sundhage tar över herrlandslaget på direkten är bara populistiskt feministtrams.

        Svara
  31. Jonte

     /  11/15/2013

    Hahaha, den patriarkale talgboll talar om för kvinnor vad de ska gilla…

    https://twitter.com/talgboll/status/401255887555534848

    https://twitter.com/talgboll/status/401288302877093888

    Svara
    • MiT

       /  11/15/2013

      Jonte:
      Haha, bra att han ser sig som en trygg fadersgestalt som ska tala om för dem vad de ska gilla!

      Svara
  32. Nils Jungenäs

     /  11/21/2013

    59% är farligt nära att inte vara det minsta jämställt utan istället en kvinnofälla.

    Svara
    • MiT

       /  11/22/2013

      Nils Jungenäs:
      Fast det blir i o f aldrig en kvinnofälla när det handlar om statusjobb plus att med feministisk procenräkning så kan det bli hur många procent som helst utan att det ens är konstigt. 350%? Inga problem!

      Svara
  1. Referensinlägg – Ju fler kvinnor, desto bättre jämställdhet | Susanna's Crowbar
  2. Jobbigt med frågor SR och Medievärlden? | WTF?
  3. SR vet inte själva hur de definierar jämställdhet! | WTF?
  4. Tweets från 2013 del 3 | WTF?
  5. Hot mot demokratin om kommuner styrs av män anser S-kvinnor | WTF?

Lämna ett svar till Bo Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.