Alltid livat om jämställdhet!

Så fort någon skriver något om jämställdhet i någon krönika eller debattartikel så blir det livat i kommentarsfälten. Det blir ett jäkla liv varje gång. Den ena efter den andra gnäller på än det ena och än det andra på t ex twitter. Från alla håll, även jag…

Är det så konstigt då? Vad som varje gång kommer upp är ju vem som vill bestämma vad som är jämställdhet och håller man inte med så blir det ju livat eftersom det är ett viktigt område där vissa med lagar vill bestämma ända in i sovrummet vad som ska vara just jämställdhet.

Genusfältet

Har genusfältet med jämställdhet att göra? Nej inte ett skit! De säger att det handlar om jämställdhet men det som kommer från dem handlar om att attackera män/manlighet eller vad som än hänger ihop med det. Jag har t o m mailat Nationella sekretariatet för genusforskning kryptozoologi och frågat om de kan hjälpa mig att hitta några avhandlingar inom jämställdhet som INTE går ut på att attackera män på något sätt och också ta fram några som går ut på ATT attackera kvinnor/kvinnlighet på något sätt. Inget vettigt svar fick jag utan de ville att jag skulle precisera mer och mer. Jag förstår dem för vad ska de svara? Ingen skugga ska falla över den som svarade för det verkade vara en en vänlig själ och det är väl inte så kul att det man investerat både pengar och socialt kapital i anses värdelöst. Jag förstår att man hela tiden vill ha mer och mer och mer för att till slut slippa svara och kanske då till slut säger ”googla patriarkatet”… Jag ville verkligen hitta några som faktiskt INTE går ut på att hacka på män eller hitta några som faktiskt hackar på kvinnor (för omväxlings skull alltså, jag vill inte att det hackas på någon alls!). Jag ville verkligen kunna säga ”titta, jag har hittat några som inte går ut på att hacka på män. De finns!” och samtidigt inte bara vara negativ mot dem. Men när de själva tydligen inte kan plocka fram några så…

De kommer inte att hitta några hur mycket jag än preciserar eftersom jag i sista svaret fick det här: ”Strukturer, normer och maktordningar är snarare fokus för forskningen”.

Varje gång det handlar om jämställdhet på något sätt så är det samma sak som att hacka på män. Aldrig hacka på kvinnor… Finns det någon som sett något där man faktiskt inte bara letar fel hos männen? Någon tidningsartikel? Kan någon visa mig en tidningsartikel där det pratas om jämställdhet och där man pratar om kvinnan som problem istället för mannen? En enda måste väl ändå finnas?

Feminism

Är feminism jämställdhet? Nä inte ett skit! Varför inte då? För att det är samma sak som genusfältet, same shit defferent name. Och kom inte dragande med att alla inte är likadana och att min feminism minsann… Ledsen, det är bullshit på låg nivå! Det som räknas är den feminism som praktiseras och inget annat. Vad Feministiska Märta säger är feminism betyder inte ett skit om inte Märta är en som syns, hörs och har inflytande. Och den feminism som praktiseras i Sverige är samma sak som manshat! Inget annat. Och OM man verkligen inte vill inte att den ska vara det så får man faktiskt bita i det sura äpplet och protestera mot de som drar feminismen i smutsen. Vill man inte göra det så får man räkna med att klumpas ihop med manshatare för den feminism som dominerar i Sverige på alla plan är manshat helt enkelt.

Igår var det en krönika på Nyheter24 ”Vi behöver riktiga karlar och män – inga jävla hen”. Det var ju ingen bra krönika, det tror jag att de flesta är överens om. Fast den var jävligt bra på ett sätt, den rökte fram de toleranta som var inne och gapade och skulle mästra alla om vad som är jämställdhet. Till det var den alldeles utmärkt! Det strömmade in kommentarer där manshatarnas definiton av jämställdhet skulle in i huvudet på andra till varje pris. Gärna med hela fältet av härskartekniker till sin hjälp. Det funkade sådär vad jag såg…

Men vad var det hon sa i krönikan egentligen? För ingen är väl så jävla dum att man tolkar den bokstavligt? Jodå, det finns de som tog den bokstavligt… Jag ser i alla fall att hon menar att det som feministerna kallar jämställdhet har gått för långt. För det är ju inte jämställdhet alls men begreppet används för att sätta press. Det som hon förmodligen menar är att i feminismens manshatets namn så är det en sådan press på männen att de helt enkelt inte orkar med mycket mer. De hackas på ständigt, vad de än gör så är det fel (genusfältet och media) samtidigt som de kämpar för sin familj och för att få det att funka. Har han en son så betygsdiskrimineras  han som extra topping på glassen i den extremt feminiserade skolan som verkar vara till för att han ska vantrivas. Till och med drömmarna ska tas ifrån dem.

Ordet ”hen” togs upp. Jag hävdar att det är det nya ”kamrat”. En del gillar inte det utan säger att det bara är ett pronomen som är praktiskt och jag skulle kunna hålla med fullt ut om det inte vore för de små detaljerna att ordet har en jättetung ideologisk ryggsäck. Det går inte att bortse från den. Det ÄR samma typ människor som gillade det stora landet i öster som vill pressa på folk det de inte villa ha. Få ordet accepterat bland folk är kört, ni brände chansen när ni försökte pressa på det med ideologi. Det är inte alls konstigt att de som vill forska i Stasiarkiven måste hålla käft om det. Hur många genusprofessorer t ex skulle ryka i första vändan?

Män ska bara hålla käften och får inte tycka något som ev kan röra en kvinna. Det är tydligen helt förbjudet eftersom en man inte kan veta hur det är att vara kvinna. På politism kan man läsa

Varför det blev en så stor shitstorm mot Karl-Johan Karlsson är bara ett symptom på ett väldigt stort problem. Det när välvilliga män vägrar att ta ett steg tillbaka och lyssna på oss kvinnor när det handlar om just ”kvinnofrågor” eller ”kvinnoproblem”. Det är därför vi blir så jävla förbannade.”

Det låter ju fint och så. Ungefär som kvinnor gärna tar ett steg tillbaka om det handlar om män då gissar jag? Vem kläckte denna superintelligenta text ovan? Jodå, det är en som hatar vita män och gillar att pluta med munnen

BWOaHAPCAAAzGWJ

Läs hennes punkt 1, det kanske är bättre att hon problematiserar sin könsroll som får henne att pluta så mycket med munnen istället för att klaga på andra…

Vad kokar allt detta ner till? Jo att det som galningar kallar jämställdhet inte är det som normala kallar jämställdhet. Det är inte ens i närheten… Därför blir det så livat varje gång. Och det faktum att de som står för manshatet fullständigt saknar självinsikt utan hellre ljuger och hittar på orsaker till varför folk blir upprörda. De till och men ljuger för sig själva, kanske de även fuskar i patiens också? Jag är ledsen, men mobba pojkar i skolan är inte jämställdhet, betygsdiskriminera dem är inte heller jämställdhet, klippa kuken som kvinnolobbyn kampanjade för är inte jämställdhet, vem som diskar är inte jämställdhet, kvotering av maktkåta kärringar till styrelser har inte med jämställdhet att göra alls, mm mm mm mm. Det handlar om galningar som vill lagstifta om allt ända in i sängen, snart kommer det direktiv om att lampan ska vara släkt innan nuppa också. Och det som inte passar just dem ska förbjudas. Direkt utan att passera gå. Nu är det reklam som Klippakukenlobbyn ger sig på, undrar vad det blir nästa gång?

Det är inte bara jag som tycker att alla dårar ovan har en jävligt konstig syn på jämställdhet!

1479174_548832495197718_237175683_n

Feminism

Jämställdhetsfeministern: ”Doris Lessing – en feministisk hyllning

Kimhza Bremers Bodega: ”Svenska Dagbladet hyllar aktiv kommunist och radikalfeminist

Flying Martin: ”Karl-Johan Karlsson problematiserad

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

165 kommentarer

  1. Nog var det en skitkrönika allt. Intressantast var kommentarsfältet med Axel Kaspar Edgren i spetsen.

    Jämställdhet, känns som ett jävligt uttjatad ord nu för tiden. Tror fan ingen vet vad det betyder längre.

    Svara
    • MiT

       /  11/24/2013

      Malte Skogsnäs:
      Hehe, det var hög klass på honom igår… 😉

      Svara
    • Jonte

       /  11/24/2013

      Det var ju medvetet för att provocera genusdårarna och visst fan lyckades hon bra. Har inte slutat garva än 🙂

      Svara
  2. MiT

     /  11/24/2013

    Har varit upptagen idag, inte bara med att skriva. Jag har dock läst alla kommentarer tidigare men vet inte om jag hinner svara på dem (eller orkar inte kanske är bättre, har varit uppe sen kl 2 inatt…)

    Svara
    • Nämen, shit vad lik han är
      Christer Björkman, SVT:s schlagergeneral,
      på bilden ovan. De hade ju nästan kunnat vara
      bröder eller kusiner.

      Svara
  3. MiT

     /  11/24/2013

    Svara
    • Jonte

       /  11/24/2013

      Vilket kön har alla dessa journalister som delar upp kvinnor i kroppsdelar?

      Svara
  4. Jonte

     /  11/24/2013

    Klockren sammanfattning som alltid. Vila upp dig för vi behöver pigg och kry!

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Å ena sidan hävdar feministerna att kön är en social konstruktion men om man då inte ser en kvinnas kön så är hon osynligjord och tas för en man.
      Om kön inte är något annat än en social konstruktion så kan det väl inte vara intressant att könsbestämma någon överhuvudtaget.

      Svara
  5. MiT

     /  11/24/2013

    Fast det är en ganska kul bild. Men hon förstår nog inte att det är hon själv som står för just den dubbelmoral som bilden visar

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/25/2013

      Sen att det mest är kvinnor som köper kvinnokläder… 😀
      Nej, kom inte dragande med sånna där patriarkala fakta…

      Svara
  6. MiT

     /  11/24/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Det finns väl knappast,eller åtminstone väldigt få, hela arbetsplatser som bara består av kvinnor. Då borde väl i så fall männens arbetsförhållande på de arbetsplatserna vara lika dåliga.Fast det är naturligtvis inte intressant.
      Dessutom finns det ju manligt dominerade arbetsplatser som knappast har en bra arbetsmiljö…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Det var verkligen rätt person att uttala sig.Det mesta,för att inte säga allt,
      Talgbollen publicerar är skit.

      Svara
    • Kalle

       /  11/25/2013

      Han är så söt med sitt sektledarskägg, har ni tänkt på att många av dessa hen-män som tex tomboll verkligen anstränger sig för att se ut som någon rocka billy skogshuggare från bushen.
      Vilket är konstigt för det är denna kategori av personer som hen-män föraktar mest.

      Svara
  7. Kim Jong Skill

     /  11/24/2013

    Det var ord och inga visor idag 🙂

    Hennes krönika var kanske ingen fullträff, men den gav intressanta effekter. Har faktiskt sett den delas bland mina polare på Facebook, ur en positiv synvinkel – det var en riktig högoddsare.

    Svara
    • MiT

       /  11/25/2013

      Kim Jong Skill:
      Haha, man blir så trött ibland… Och varje gång man inte tror att det kan bli värre så dyker det upp ett helt gäng och bevisar motsatsen omgående. Det finns verkligen många som tar det hon skrev bokstavligt…

      Svara
  8. MiT

     /  11/24/2013

    Svara
  9. Anders/AV

     /  11/24/2013

    Attladottirs ”lista” till män som vill skriva om kvinnoproblem: skriv om män istället. Ok, om vi män inte ska skriva om kvinnors problem, så kanske hon och hennes gelikar slutar att skriva om mäns ”problem” och tolka hur det är att vara man. Börja skriva om just interna kvinnoproblem själv. Deal? Skulle inte tro det va?
    När hon ber andra att inte tolka hennes liv fungerar det åt båda hållen, men det där med att följa sitt eget förslag i konsekvensens riktning är inte precis deras grej.

    Svara
    • MiT

       /  11/25/2013

      Anders/AV:
      Du kan skriva det ovan med tusch på ett papper och klistra fast det på en ställning runt hennes huvud så hon alltid har det framför ögonen men det kommer inte att hjälpa.

      Svara
  10. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
  11. MiT

     /  11/25/2013

    Jag kan avslöja hemligheten, vi tror inte på vad idioter säger…

    Svara
    • Anders/AV

       /  11/25/2013

      Hahaha. Han börjar med att acceptera Attladottirs begränsning: Män, skriv inte om kvinnor, skriv om män. Sen rekommenderar han en bok av en kvinna som skriver om män och maskuliniteter. Visst är han en uggla i mossen.

      Sen kommer hans slutsats. Om män talar om för kvinnor hur de ska vara är det sexism och förtryck. Om kvinnor talar om för män hur de ska vara är det INTE sexism för att könsmaktsordningen och patriarkatet. Det är något alla maskulina män skapar själva och drabbar alla andra män som inte lever upp till rollen.

      Jomenvisstserrö!

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Anders/AV:
        Äh, var nog lite trött när jag klistrade in för jag kom inte ihåg det så nu finns en länk till längre ner… 🙂

        Svara
    • Larsson

       /  11/25/2013

      Man blir ju bara ledsen att läsa detta inlägg. Försöket till flödes-schema är så absurd…

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Larsson:
        Det finns en post till längre ner om detta, jag hade förträngt att jag postat detta…

        Svara
        • Ja, ibland är det roande att läsa de förvirrade argumenten med baklänges logik, motsägningar och rationaliseringar som AV pratar om. Men när de gör flödesschema över det hela blir det nästintill surrealistiskt.

          Svara
  12. MiT

     /  11/25/2013

    Nu vet jag inte hur det funkar i Frankrike men nog verkar det vara samma sak som här, de gillar inte en liten elit (eller galningar) ska tala om för dem vad man ska tycka och därför blir det livat?

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/franska-protester-mot-leksakskataloger_8760880.svd

    Svara
    • Vive la France(?)!

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Ulf Andersson:
        Haha, de borde ha lärt sig av historien att fransoserna gillar inte konstiga direktiv från en liten elit 🙂

        Svara
        • Under den franska revolutionen halshögg de adeln.
          Adeln hade nog varit jävligt glada om de hade haft
          en spik i foten

          Svara
          • MiT

             /  11/25/2013

            Ulf Andersson:
            Många i Sverige är så förbannat bortskämda att det gör ont. Jag lovar att två tredjedelar av alla feminister som bara gnäller aldrig ens har skitit utan att ha en uppvärmd toa med spolning…

  13. MiT

     /  11/25/2013

    Jodå, detta var en bra förklaring, eller? Han tar bl a upp varför hon på politism blev så arg att hon plutade lite extra med munnen så där härligt normbrytande. Visst funkar ord som de nedan alldeles utmärkt som stenhårda fakta när man ska förklara något?
    ”könsmaktsordning”, ”patriarkat”, ”överordning”, ”maktposition”, ”maskulinitetsnorm”, ”manlighet är en konstruktion” mm mm mm.

    http://mossuggla.blogspot.se/2013/11/feminism-for-killar-del-3-men-mannen-da.html?m=1

    Herregud…

    Och sen finns det några som tycker den är så bra att de gärna sprider den till 17 000 följare på twitter också… 😉

    EDIT 29/5-2015: Tänk på att detta var innan hon blev fri från sekten.

    https://twitter.com/cissiwallin/status/404867080480391168

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Ja, det var ett enda långt feministiskt floskelbingo.

      Svara
    • David Holman skrev ett par riktigt skarpa kommentarer som förklarade varför Mossugglans resonemang inte håller. De har i god kommunistisk ordning raderats nu. Den nya betydelsen av ordet ‘communist block’

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        bashflak:
        Självklart har de raderats, inget som visar att de är nere i diket och cyklar får ju synas…

        Svara
      • Anonymouse

         /  11/26/2013

        Såg det! Bloggägaren hade bemödat sig med att svara med ett enda ord i versaler innan radering, i sann feministisk anda.

        Svara
  14. MiT

     /  11/25/2013

    Jomen, nu vet vi. En som är med i Fi har ju sagt att det är såhär och då måste det vara så. Hon har googlat patriarkatet…

    Svara
    • Anders/AV

       /  11/25/2013

      Och metoden att rättfärdiga sina låtanden och göranden är sig likt i alla tider. Eftersom vi är de förtryckta har vi rätt att använda metoder andra inte har. Det är inte samma sak eftersom vi slåss för det goda. Det var alltså OK att terrorbomba Dresden eftersom Tyskland terrorbombat London (I en rättvis värld borde båda sidor åtalas för krigsbrott). Vi är inte simpla rånare och kidnappare eftersom vi är en vänstergerilla som slåss för frihet. När vi generaliserar om män och manlighet är det inte sexism eftersom vi är underdog. Män som generaliserar mot kvinnor är däremot sexistiska mansgrisar.

      Svara
    • Petter

       /  11/25/2013

      Ja där har vi det igen, alla är offer för den vita förtryckarmannen. Därför blir hat och sexism mot denna bara uppror mot förtrycket och skall inte räknas som hot och sexism utan motstånd mot förtryckaren bara, och med all rätt. Det går inte att mobba en vit man och en vit man kränker och mobbar mörka och kvinnor oftast utan att ens veta om det. Fantastisk jämställdhet!

      Svara
  15. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Dom verkar ha en vid definition på ordet män.Jag tycker mig se ett antal kvinnor på denna bild men det kanske beror på att jag har slarvat bort mina genusglasögon;-).

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Pelle2:
        Sånt får man inte slarva med för då kan man få en släng av verklighet.

        Svara
    • Var ser ni männen någonstans
      på denna bilden?

      Svara
  16. MiT

     /  11/25/2013

    https://twitter.com/AxelEdgren/status/404900460081205248

    Svara
    • Fugen

       /  11/25/2013

      171 milj, det är ett stort land det, 19ggr större än Sverige.

      Svara
    • Anders/AV

       /  11/25/2013

      Sverige skulle visserligen ha plats för 95 miljoner. Då skulle vi vara lika tättbefolkade som Tyskland.

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Anders/AV:
        Ett stort land i världen befolkningsmässigt det!

        Svara
    • Grodan Boll

       /  11/25/2013

      Eller runt 40 000 invandrare till ett land med 9 500 gånger tusen invånare, men varför bry sig om detaljer.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Undrar om det var Talgbollen som var Axels mattelärare;-).

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Pelle2:
        Hahaha! 🙂 🙂

        Svara
      • Anders/AV

         /  11/26/2013

        Nu ska vi inte ta i här. Talgbollen må solka ner lärare i allmänhet och SO-sidan i synnerhet, men matematiken den vackra och exakta lämnar vi utanför. Som straff får du be 10 Ave Pythagoras och 10 Euler in Memoriam. 10 dagar på vatten och bröd, läsandes Euklides Elementa.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/26/2013

          Eller kanske jag skall läsa något av Ingemar Gens,Yvonne Hirdman eller någon annan feministisk tänkare 😉

          Svara
    • Steffen

       /  11/25/2013

      Feministisk matematik kanske?
      Det där med siffror är väl överskattat om man är kandidat på Handels….?
      (Som Axel själv titulerar sig, när han ”grottmannar” sig på nyheter24.)

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Steffen:
        När Edgren är igång så är inget trivialt som fakta och sånt speciellt viktigt alls… 😉

        Svara
  17. MiT

     /  11/25/2013

    Fråga 1: Varför är det viktigt?
    Fråga 2: Har någon hindrat tidigare?

    Svara
    • Anders/AV

       /  11/25/2013

      Svar 1: Kan väl vara en fördel om halva befolkningen slutar ligga på sina lagrar och bara nyttjar andras arbete.
      Svar 2: Nej. Sent ska syndarn vakna.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Det viktiga är väl om det som skrivs är fakta och inte vilket kön skribenten har.
      Fast Petra kanske tänker att de skall kunna smyga in lite ”feministisk fakta”
      så att det som står i Wikipedia bättre motsvarar feministernas ideologi

      Svara
    • Kalle

       /  11/25/2013

      Men vänta Petra det blir värre, 100% av de som drabbas av prostatacancer är män. Så kan vi ju inte ha det!
      Upp till kamp mot patriarkatet syster! EN HEN PEPP PEPP!

      Svara
  18. MiT

     /  11/25/2013

    Hahaha

    Svara
  19. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
  20. Kristian

     /  11/25/2013

    ”Ordet ”hen” togs upp. Jag hävdar att det är det nya ”kamrat””

    Där trillade den ner för undertecknad. Perfekt beskrivning.
    Det finns olika stora guldkorn: tummen upp, kommentar, skriv ut på papper, skicka vidare. Den här var närmre ”tatuera i pannan så all ser.”

    Stort tack.

    Svara
    • MiT

       /  11/25/2013

      Kristian:
      De borde se den här, klicka på länken i tweeten till dokumäntären ”Stalins yngsta fiender”.

      Svara
      • Kristian

         /  11/26/2013

        Jag bor i utlandet så jag kan inte se den utan diverse trollerier med tor och liknande. (Kanske lika bra det, jag är lite för känslig för vissa typer obehagligheter.)

        En parallell med diverse politiska ideer:
        http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/11/22/varfor-skams-kommunisterna-for-att-de-ar-antidemokrater/

        ”Kommunister vill avskaffa demokratin, exempelvis genom att skrota äganderätten och minska de medborgerliga fri- och rättigheterna. Detta är objektivt sant. Inte bara finns det otaliga historiska exempel – det är liksom inbyggt i själva ideologin. […] Som stolt vänsterintellektuell, borde […] i stället rakryggat stå för att han tycker att det är en sympatisk idé att avskaffa demokratin som vi känner den.”

        Svara
        • MiT

           /  11/26/2013

          Kristian:
          Synd om du inte kan se den, skitbra om hur det såg ut hos den stora grannen i öster och hur de jobbade och mot vad!

          Svara
          • Kristian

             /  11/27/2013

            Tillgänglig i ett par veckor till, skall pröva med tor eller få någon ej utflyttad släkting att spara den.
            Tack för tips.

          • MiT

             /  11/27/2013

            Kristian:
            Så programmet funkar inte att se utomlands? OM du kommer åt att se programmen och vill ladda hem dem så funkar Pirateplayer bra

    • Kalle

       /  11/25/2013

      ”De har missbruksproblem, personlighetsstörningar och är ofta involverade i annan kriminalitet.”

      NEJ FEL! Det är helt vanliga män som är våldsamma på grund av att det ingår i mansnormen och den patriarkala strukturen.

      Svara
    • Jonte

       /  11/25/2013

      Hade forskning bitit på radikalfeminister hade den ideologin varit död för länge sen.

      Svara
    • Noger

       /  11/25/2013

      Men, men…

      Betyder det att Eva Lundgren hade fel?!
      Så kan det väl inte vara?

      Svara
    • MiT

       /  11/25/2013

      CarlK:
      Det är väl den maskulinitetsnormen de pratar om som alla män fostras i. Konstig norm dock när 1% definierar normen för de andra 99%…

      Svara
  21. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Jag har aldrig sett någon man be feministerna diskutera mansrollen. Däremot är vi många som säger att vi är trötta på att det alltid är mest synd om kvinnorna och att män alltid har alla fördelar enligt extremfeministerna.

      Vi behöver dessutom inte be extremfeministerna om att diskutera mansrollen. Hela deras existens och levebröd verkar handla om att diskutera män och manlighet i en negativ kontext. Detta är ju signaturen vardagssexism ett paradexempel på.
      Det finns ju en hel genusindustri som lever på att problematisera män och manlighet.
      Hur skulle det vara om det genusindustriella komplexet höll upp en spegel och såg de negativa sidorna av kvinnlighet och som skapas av kvinnorna själva ?

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Pelle2:
        Nu hatar du kvinnor igen! 😉

        Svara
        • Pelle2

           /  11/25/2013

          Det får bli 500 ave Maria(Sveland) och lite björkris ikväll igen ;-).

          Svara
    • Kristian

       /  11/25/2013

      Halmgubbarna flyger.
      Som Billing sade: ”Mansrollen är vad en majoritet av män faktisk gör.”

      Svara
    • Ligneto

       /  11/25/2013

      Fattar jag fel eller är detta ett twitter-konto som ska ge exempel på vardagssexism genom att skapa egna tweets som är sexistiska?

      ”Att utöva maskulinitet är något av det mest destruktiva och förtryckande en kan göra.”

      Herregud det måste vara det sexistiska jag hört i år…

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Ligneto:
        Haha, vad de säger är liksom bara trams alltihop. De retweetar ofta sånt som folk skriver till dem om vad de anser är vardagssexism. Som en skrev, att det var en lastbilschaufför som tittade på henne vid ett övergångsställe… Och jo, det är sant!

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/25/2013

      LD är arg på ouppfostrade småpojkar som inte kan sluta kladda på småflickor. Lärare och föräldrar bryr sig inte. Ja, när föräldrarna är frånvarande och lärarna inte vill/vågar säga ifrån, då blir det så här. Trist att det producerar feminister, för hat löser inte problemen.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Skolans lärarkår är väl extremt kvinnodominerad så varför ser inte de goda kvinnorna till att tafsandet upphör ?

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Pelle2:
        Det kan man undra, men om man gör det så är man en kvinnohatare…

        Svara
  22. MiT

     /  11/25/2013

    Den här tweeten säger väldigt mycket vilken typ av människor de är

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Japp, alla män våldtar kvinnor hela dagarna och ingen gör något åt det.
      Tvärtom applåderas det av samhället som består av en våldtäktskultur.
      Att vi har en lag mot våldtäkt innebär inte att samhället ser något negativt på våldtäkt.
      Vi har även en stöldkultur, en mordkultur, en ekonomisk brottslighetskultur,en misshandelskultur mm eftersom dessa brott begås varje dag…

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Pelle2:
        Hon verkar vara helnöjd över att ha lyckats skrämma människor i onödan… Fräscht.

        Svara
  23. MiT

     /  11/25/2013

    Japp, om Vingren säger det så är det sant…
    https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/405005485176549376

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/25/2013

      Ja, Sveriges Kvinnolobby verkar ju ha fattat galoppen. Hur många miljoner av våra skattepengar dom fick igen?

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Blåval Rödval:
        Gökungar kan svälja hur mycket som helst…

        Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Det finns en ekonomisk drivkraft att göra män till förövare och kvinnor till offer. Det är många som jobbar heltid med detta och då företrädesvis kvinnor.

      Svara
    • Säger hon vars mediekarriär började med att hon fotade mäns skrev i tunnelbanan och lade ut fotona på nätet. Det finns en ekonomisk drivkraft hos många mediefeminister att göra män till objekt som själlösa avskum.

      Svara
  24. Hur mycket en än tjatar så förstår inte dumma svenssons vad flera hyllkilometer av feministisk forskning har bevisat. Fler skattemiljoner krävs för vår folkbildningskampanj. PS: #klippkuken.

    https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/405007848134156288

    Svara
    • MiT

       /  11/25/2013

      Ekvalist:
      Klistrade in ett helt gäng till alldeles fantastiska från dem.

      Svara
  25. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
    • Vi måste nog skapa en Homo Feministicus helt utan manliga avvikelser. För kvinnor kan inte vara förövare – de kan bara reagera mer eller mindre konstruktivt på det patriarkala förtrycket.

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/25/2013

      Oja, blir garanterat normbrytande och bra.

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Blåval Rödval:
        Men tänk vad kränkande mot de som inte är lesbiska…

        Svara
    • Petter

       /  11/25/2013

      Man kan ju undra varför kakan tycker att det spelar roll vad konstnären har för sexuell läggning?? Kakan ska ge fan i att yttra folks sexuella läggningar, sånt kan va privat och är helt ointressant, självklart är det bara om konstnären är kompetent eller inte som ska räknas. Sen tycker jag man kan strunta i könsepitet som lesbisk, bättre hade varit att säga gay då det är könneutralt! 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2013

        Petter:
        Det är viktigt ibland, när de tycker att det är relevant så är det jätterelevant. Om du skulle tycka exakt samma sak så är du en kvinnohatare

        Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      På tal om kakan så finns det ju en kaka som heter drömmar. Det verkar som om kakan nu skall uppgradera receptet till mardrömmar ;-).

      Svara
  26. MiT

     /  11/25/2013

    https://twitter.com/atladottir/status/404943631556947968

    Detta är den ena. Alla höjer förvånat ögonbrynen och säger ”Nääää, en feminazi på Politism? Det trodde vi aldrig. Men det är bra med olika åsikter eftersom de in…” Just det ja de gillar ju lika.

    Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

    Svara
  27. MiT

     /  11/25/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2013

      Oj, hur kan någon säga något så vedervärdigt. ? Stackar Lisa. Vad är väl svälten i afrika och en tsunami på Fillipinerna mot att få höra att man är söt när man är arg 😉

      Svara
    • Kristian

       /  11/26/2013

      ”Minst en gång under sin livstid”. Det är till att sätta ribban ”lagom.”

      Mitt förslag på definition av förtryck: ”Har du, någon du känner, eller någon du hört talas om, någonsin behövt göra något du inte väldigt gärna ville göra just då?”

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/26/2013

      Herregud, en man som har sagt emot/inte behagat en kvinna (minst en gång under en livstid) – vilket fruktansvärt kvinnohat! Polis! Lagstiftning! SAX!!! 😉

      Svara
      • MiT

         /  11/26/2013

        Hjalmar:
        Gissar att man med den tolkningen kan täcka in exakt alla som är över 3 år. Alla alltså… 😉

        Svara
  28. MiT

     /  11/26/2013

    En till som på allvar verkar tro att den uppmärksammade krönikan ska uppmuntra till våldtäkt…

    Det är grottmannen som våldtar och krigar, Gabriella Bark

    Svara
  29. Ett bevis för hur överlägsna mammor är som föräldrar (IRONI):
    http://www.dads-r-us.se/2013/11/26/mamma-atalas-tog-inte-sonen-till-akuten/

    Mamma åtalas – tog inte sonen till akuten

    ”Den femårige sonen blev påkörd av en bil – och skrek av smärtan.
    Men mamman vägrade köra honom till akuten.
    Nu åtalas mamman för misshandel, skriver Metro i dag.

    [……….]

    Pojken fick hjälp först när pappan, som inte bodde tillsammans
    med mamman och barnet, kom på besök, skriver Metro.
    – Jag kände inte igen min egen son, det syntes tydligt att han hade ont,
    säger pappan i polisförhören. Han fortsätter:
    – Han sa till mig ”Pappa, jag har jätteont”.
    Pappan insisterade på att ta pojken till sjukhuset. Det visade sig då att
    han hade brutit ett ben.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17909887.ab

    Uffes kommentar
    Ja, jävlar vad bra det kan vara att ha en pappa!
    Vilken tur att han fanns tillgänglig.
    Och Sveriges Förenade Feministmarionetter (tingsrätterna)
    anser fortfarande att det är ”förenligt med barnets bästa att bo
    med sin mamma”. Denna händelse säger att så inte är fallet.

    Svara
  30. Anonymouse

     /  11/26/2013

    Men vad är det då Fanny blir upprörd över?
    Jo detta:
    http://tenebrism.wordpress.com

    Bloggägaren hanterar allt trams på ett skönt vis.
    Varför inte nöja sig med att ibland klämma fram ett:
    ”Detta är en uppfattning som saknar vetenskapligt stöd”
    🙂

    Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2013

      Han gjorde väl misstaget att tro att det gick att resonera med en uppenbart tokig människa som Fanny.

      Svara
      • Anonymouse

         /  11/26/2013

        Jag vet inte, det kan också vara diskret humor. Huvudsaken är att det retar gallfeber på feministerna.

        Svara
    • Jonte

       /  11/26/2013

      Hahaha vilken underbart rolig blogg, att den är så torr i tonen gör ju att humorn blir mångdubbelt större.

      Min favorit är denna:

      Feminism och globalt folkmord

      Svara
    • MiT

       /  11/26/2013

      Anonymouse:
      Som du såg så hamnade bloggen i inlägget. De verkar reta upp sig något alldeles på den 🙂

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/26/2013

      🙂
      Det verkar vara ”döden genom tusen nålstick”…

      Svara
  31. Anonymouse

     /  11/26/2013

    Välskrivet inlägg för övrigt! Intressant att du varit i kontakt med Nationella sekretariatet för genusforskning också. Inte så oväntat resultat dock. 😉

    Svara
    • MiT

       /  11/26/2013

      Anonymouse:
      Nä, vad ska de säga? De vet ju alltför väl att vad deras ”arbete” går ut på…

      Svara
  32. Grodan Boll

     /  11/26/2013

    Helt OT.
    Jag snubblade över det här när jag ville hålla mig ajour med den nya djurskyddslagen (mot tidelag):

    4.2 Sexuella handlingar med djur i Sverige i dag

    Det är svårt att få en bild av i vilken omfattning som sexuella handlingar med djur förekommer i Sverige i dag. Djurskyddsmyndigheten har dock, på uppdrag av regeringen, genomfört två undersökningar om i vilken omfattning djur används för sexuella ändamål (Jordbruksdepartementet, dnr Jo2005/1146 och dnr Jo2007/202). Undersökningarna bedrevs genom enkäter till kommuner, länsstyrelser, veterinärer samt kvinnojourer.

    Ehm, kvinnojourer? Jag hade haft mer förståelse för gynekologer eller RFSL…

    Svara
  1. Tweets från 2013 del 3 | WTF?
  2. Nr 10 till nr 1 | WTF?
  3. Unicef kritiserar Skolverket | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.