”Jag ser inga som helst skäl att prata med en rättshaverist”

sa Sture Bergwall och lämnade studion när Lambertz skulle komma in… Blev en komisk debatt efter Veckans Brott där GW:s kroppsspråk säger lika mycket som hans mun. Så pinsam Lambertz var, man ville ju knappt titta, det gjorde nästan ont i magen!

BaCI6t2CUAAh237

Men han är inte feg i alla fall i o m att han dyker upp. Finns det någon som skulle kunna backa ordentligt och erkänna sina fel och ändå klara sig någorlunda helskinnad i den soppan så är det ju Lambertz? Själva debatten finns här. Och återigen, kolla GW:s kroppsspråk… 😉

Enligt Lambertz så är likhunden Sampo jätteviktig eftersom han/hon tydligen markerat. Twitter trodde inte på att Sampo klarade av det utan letade upp en bild av Sampo

sampo

Undrar förresten om Vänsterpartiet fortfarande är så där jättenöjda med värvningen av Borgström? Han kommer ju att dras in, han måste ju bli indragen ordentligt! Det gäller även alla andra som varit inblandade i detta!

Men allt det här med bortträngda minnen som vissa påstår sig kunna plocka fram, det är ju inte bara i Quickfallet det har använts, var inte sådant också inblandat när massor av poliser letade nedgrävda halvt uppätna spädbarnslik utanför Södertälje? Sådana som satanistsekter hade offrat och ätit på? Var inte det något som Eva Lundgren bestämt trodde på? Jodå, t ex Expressen skrev om det. DN hade också en intervju med henne när det begav sig efter Könskriget. Jag tycker man ska kolla på Könskriget för samma typ av människor finns fortfarande i organisationerna, i vissa fall även samma människor…

Nu barn ska ni få höra något fantastiskt och häpnadsväckande otroligt: för inte så länge sedan gick det faktiskt att åtminstone lita lite på tidningarna, att de faktiskt granskade och inte bara var agendasättande! Jag vet, det låter alldeles otroligt och otänkbart men så var det faktiskt! Och på den gamla goda tiden, 2006, kunde man läsa denna kritik av feminismen signerat Jan Guillou. Men det förr det, nu är det annat som gäller! Hade t ex Kvinnobbyn kört sin kampanj om att det ”var dags att klippa kuken” då så hade det varit förstasidesstoff i flera dagar för tidningar och toppnyheter i tv. Nu tyckte Expressens chefredaktör Thomas Mattsson t ex att det nedan var en större och viktigare nyhet. Det tog ”hela” 7 år att gå från Guillous kritik till läget när Mattsson tyckte det var en större nyhet att någon pissat på Hemköp än att Kvinnolobbyn kampanjade om att klippa kuken…

mattsson

Jag fick för övrigt ingen reaktion alls på mitt tweet till honom.

Och sen finns ju Da Costafallet och några som blivit fängslade för övergrepp och pedofili och sen frikända. Ojojoj, om de bara ville rota i alla som varit inblandade i väldigt skumma saker. Det finns ju också sådana som specialiserat sig på andra sätt att få fram ”rätt” och, av vissa, ”önskvärda” resultat vid undersökningar. Hon drogs till Fi också minsann… Feminismen verkar ha en underlig attraktionskraft på en viss typ av människor, visst är det märkligt? Eller inte…

Om man går tillbaka till Eva Lundgren lite så var det inte så länge sedan som Roks skulle ge ut en nyutgåva av Lundgrens litteratur. De används alltså i ”utbildning” fortfarande…

Och Roks och t ex Kvinnolobbyn som vill klippa kuken är remissinstanser, dvs det är inga obetydliga små nissor i sammanhanget utan mycket mäktiga!

Svar Direkt från 92 där Lundgren hävdar bestämt att hon intervjuat massor av folk som varit med i satanistiska ritualmord. Detta är del 2 och resten finns på sidan också

Jaja, nedan är lite länkar om gårdagens Veckans Brott

Hashtaggen #veckansbrott

Leif GW: Är olyckligt att ett antal dårar sammanstrålar

”Quicklaget” umgås privat

Leif GW rasar mot Lambertz

Bergwall vägrade möta Lambertz

”Men starkast intryck gjorde Bergwall själv”

GW om Lambertz: En tillgång för Nordkorea

Får möta Bergwall för första gången

Daddys: ”Nu gläntar vi på Pandoras ask

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

168 kommentarer

  1. MiT

     /  11/27/2013

    http://unwomen.se/nyheter/16-anledningar-till-ett-battre-liv/

    Svara
  2. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      .Har hon börjat medicinera med lådvinet igen eller tror hon verkligen på vad hon säger ? Vet inte vad som är värst.

      Svara
      • Kristian

         /  11/27/2013

        ”Why can’t it be both?”

        Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2:
        Tar förgivet att du pratar om Güdrün nu… 😉

        Svara
        • Pelle2

           /  11/28/2013

          Sjävklart var det Güdrün jag pratade om även om man inte kan utesluta att syster yster har öppnat vintunnan också :-).

          Svara
  3. MiT

     /  11/27/2013

    Om ordet hen

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Ja,vilken underbar utveckling om vi börjar kalla varandra hen.Hur har vi kunnat leva utan det ordet tidigare ?

      Svara
    • Anders/AV

       /  11/27/2013

      Pratar de om en tredje person eller tilltalar hon en person i tredje person singularis? Om det är en tredje person som har ett definierat kön är det en förolämpning att kalla personen hen. Det är en förminskning av personens identitet.

      -…och då sa Chicken att han inte…
      – Men vänta nu, han heter väl ändå Kawa?
      – Jo, men jag vill inte använda namn som Kawa, Ahmed eller Johan eftersom det sätter honom i ett etniskt fack och då använder jag det etniskt neutrala Chicken eftersom ingen heter det.
      – Då berövar du ju personen hennes etniska identitet.
      – Etnicitet är bara en social konstruktion, som man kan gå in och ut ur som man behagar. På min senaste resa kände jag mig härligt Gambiansk när vi svettiga ”dansade” under stjärnorna.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/27/2013

        Va,har du varit på dansresa till Gambia ? Trodde bara att det var medelålder,vita,svenska hens(läs kvinnor) som åker på dansresa till
        Gambia ;-).

        Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Anders/AV:
        🙂
        Fast det blir lite scary när man förstår att HON jobbar med bran…

        Svara
  4. Anders/AV

     /  11/27/2013

    Lambertz var rent av pinsam när han med ett nöjt grin tvärsäkert hävdade att likhundar aldrig gör fel och kan användas som direkt teknisk bevisning. Även andra tränade knarkhundar, sprängämnes hundar osv direkt bevisning?

    -Hunden reagerade på väskan så vi dömer dig för grovt narkotikabrott för innehav av kokain.
    – Men väskan var ju tom!
    – Eftersom hunden markerat har det varit knark i väskan, så då är du skyldig.
    – Kan det inte vara så att hunden reagerat på min rökiga skjorta från raggaekvällen då flera rökte braj?
    – Nähä det reagerar inga narkotikahundar på. *flin* Det vet jag!

    Och detaljerna som endast mördaren kunnat veta. Jojo om man går igenom ett antal chansningar i en värld av ledande frågor och tydligt kroppsspråk prickar man rätt ibland. Dessutom fick han läsa på FUPet innan rättegången. Domstolen dömer på det som framläggs och då stämde storyn. Alla tidigare oklarheter förklarade med förträngda minnen. Lambertz kan dock ha rätt i att domarna i sig är korrekta med det som framlades. Dock var det som framlades ett falsarium från början till slut. Och det försvarar han också.

    Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Anders/AV:
      Det gjorde ont i kroppen när Lambertz gick i gång… Det är hårklyverier han håller på med. Domarna är ju inte korrekta eftersom domstolarna fåt fel underlag att utgå ifrån och detta har ju varit medvetet. Då är det ju felaktiga domar! Så att han håller på att tjatar om att domarna är korrekta blir bara jobbigt.

      Svara
  5. QED

     /  11/27/2013

    Schyman och Lambertz – lika som bär, se

    http://nonsensakuten.blogg.se/2012/august/

    Svara
  6. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Kalle

       /  11/27/2013

      Vill Tomas se en skitsnackande opportunist så är det bara att hålla en blank yta framför ansiktet.

      Svara
    • notsure

       /  11/27/2013

      Ja, tack! Wien är en av de finaste städer jag varit i.
      Vill du se postmodernistiska byggen (skönhet är bara en social konstruktion) så kolla förortsområden byggda under sovjettiden i Sovjet.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        notsure:
        Måste vara jobbigt att vara Wetterberg och hela tiden tänka på att försöka hålla galningarna glada med absurda grejer…

        Svara
    • Anders/AV

       /  11/27/2013

      Vill man se matriarkal arkitektur kan man åka till Petra i Jordanien. Då hade vi bott i jävligt fint inredda grottor.

      Svara
  7. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Kalle

       /  11/27/2013

      Det behöver inte ta 20 år, börja med att jobba med samma jobb och lika många timmar så ska ni se att det händer saker.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Den reella skillnaden när man räknar antalet arbetade timmar,typ av arbete
      och kompetens är omkring någon procent och dessutom händer det att kvinnor i samma yrke som en man tjänar mer än mannen.

      Jag googlade(say no more) på Odermalm Schei och i informationen jag hittade stod det att hon har jobbat i 20 år som nyhetsjournalist.
      Uppenbarligen har hon inte lärt sig något om faktagranskning och källkritik under de åren eftersom hon okritiskt publicerar ovanstående skit där man med all sannolikhet bara tar en genomsnittsinkomst för alla män och kvinnor och applicerar det på alla.
      Eller så agerar hon megafon åt extremfeministerna och hoppas att alla skall tro
      det hon skriver.

      Svara
    • notsure

       /  11/27/2013

      Om man inte kontrollerar för faktorer i statistiskt underlag utan gissar på en tes så är man inte forskare. Man kan ha ett rum på ett universitet, men man är inte forskare.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Jag hoppas att de män som skapade uppropet föregår med gott exempel och tackar nej om de blir tillfrågade att ingå i paneler som experter. För de är väl inte som andra feministiska män som vill att alla andra skall avstå från förmåner medan de själva behåller dom ?

      Svara
  8. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Så det är rätt att kvotera in kvinnor och fel att kvotera in män ? För jag antar att hon syftar på den feministiska floskeln att män blir inkvoterade i styrelser mm.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2:
        NEIN! Gäller bara kvinnor, Güdrün blir arg annars 🙂

        Svara
  9. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Ok, Kan Fredrik se till att jag blir inkvoterad i ett höglöneyrke ? Jag är ju man så det borde ju räcka.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2.
        Eller så kopplar han på hjärnan innan han pratar nästa gång. 😉

        Svara
    • notsure

       /  11/27/2013

      Jag ser fram emot en värld där folk får jobb för att de kan något.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        notsure:
        I deras värld så är könet så oviktigt att det blir det viktigaste

        Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Utmärkt som vanligt av Rayman i dag:

      ”Jag och mitt kompetenta underliv”
      http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/11/27/jag-och-mitt-kompetenta-underliv/

      ”Jag vill få frågor som är relevanta, frågor där den som förhör sig har en tanke med varför jag ska delta. Det jag inte vill är att bjudas in till paneler där min främsta uppgift är att vara ställföreträdande underliv i en debatt som inte intresserar mig.”

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Kristian:
        Det är ju så det ska vara men det fattar de inte, först så säger de ”precis som om att ha en kuk är en merit!” för att sen direkt mena att fittan är en merit…

        Svara
  10. MiT

     /  11/27/2013

    https://twitter.com/talgboll/status/405583097800192000
    https://twitter.com/HarneskL/status/405583169073602562
    https://twitter.com/talgboll/status/405583355955380224

    https://twitter.com/talgboll/status/405592181664006144

    Svara
    • Jonte

       /  11/27/2013

      I det feministiska paradiset bränns såna blasfemiska böcker på bål

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Självklart är det strukturerna och patriarkatet som har tvingat en kvinna att skriva boken och kvinnor att läsa den. Det är ju omöjligt att dom faktiskt kan tycka att den är bra och att det finns kvinnor som njuter av den typen av sex.
      Det har hela bibliotek av feministisk forskning visat.
      Om du ifrågasätter det så är du en kvinnohatare,Breivikare och kränkt ,vit man;-).

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2:
        De kopplar verkligen bort minst halva kapaciteten när de pratar…

        Svara
    • robjoh

       /  11/28/2013

      Jag undrar om Talgboll, Konstruerad och de andra mupparna tycker kvinnor ska ha rösträtt. Uppenbarligen så kan kvinnor inte ens välja vad de själva vill utan att strukturer ska påverka dem.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        robjoh:
        Tror fan inte det! Gissar att de ser sig själva som ev ledare som vet bäst. Så bäst att ingen anna ens ska behöva fundera på röstning och annat tjafs…

        Svara
  11. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Är det en manlig och en kvinnlig lucia då eller ?

      Svara
      • Anders

         /  11/27/2013

        Det är en trans trans lucia. Egentligen skulle det vara en manlig lucia, men eftersom det är en trans är det numera en kvinna och vi har gått varvet runt. Luciatåget är totalkvoterat. Kvällens höjdpunkt är när ”männen” sjunger tre gubbar från patriarkatets land och Staffan var en heterogris.

        Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2:
        Det är en ABCDEF…. änada till ÅÄÖ och alla kombinationer som är Lucia. För säkerhets skull. Så att det blir jämställt!

        Svara
  12. Jonte

     /  11/27/2013

    Dagens mest inteliigenta fråga

    Svara
    • chade

       /  11/27/2013

      Jämställdhet? Nej, du menar ett fullständigt totalitärt samhälle där alla är lika.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Kanske för att vi inte vill eller känner behov av att bära kjol.Sedan kan man fråga sig varför val av klädesplagg skulle visa graden av jämställdhet.

      Svara
    • Kristian

       /  11/27/2013

      Ja, varför skulle man få välja hur man klär sig. Det går inte längre.
      Och om vi nu inte är främlingsfientliga, varför har inte alla ta moko (maoriska tatueringar.)

      Svara
    • Petter

       /  11/27/2013

      Eller hur? Och skulle då kvinnor ha långt hår och män kort i den utsträckningen vi ser, nä just det! Patriarkatet är starkare än nånsin och inte förens vi klippt kuken på männen och vi alla bestämt en bra frisyr som vi kan ha gemensamt är det jämställt!

      Jag mår lite illa idag när jag läser allt på din blogg! 😦

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Petter:
        Ett sätt att må lite bättre är att hålla handen framför ansiktet och bara tjuvkika lite mellan fingrarna. Eller så läser man bara med ett öga så mår man bara hälften så illa? 😉

        Svara
    • Anders

       /  11/27/2013

      Skottland måste isf vara mkt jämställt. Och Massaierna i Kenya.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/27/2013

      Mest jämställda är nog nudisterna… Men nu är det väl bara vinterbadare som uppnår full jämställdhet. Dock blir mannens prydnad svårt förtryckt – män är också offer, ‘Ling0n’!

      Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Jonte:
      Hahaha!

      Svara
  13. MiT

     /  11/27/2013

    Eller den första mot sammansättningen av vitas groupie-beteende när stora artister från USA är här?

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      När skall du kliva åt sidan för någon minoritet Jonna ? För jag antar att du tänker kliva åt sidan och inte överlåta det åt någon annan ?

      Svara
  14. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Tur att Anna Troberg vet mer om Birro än han själv och att hon har något motargument att komma med.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/28/2013

        Han är en stolle och hon skrattar åt honom. Personligen gjorde jag en facepalm åt den skenhelige moralisten istället.

        For the record: pro-prostitutionsivrare som aldrig köpt.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      Låter som någat jag skulle kunna ha kläckt ur mig. Ironi? (Rackarns Poe’s law)

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Grodan Boll

        Tja, skulle kunna vara ironi men hennes beskrivning av sig själv motsäger det
        ” Matilda Birging
        @matildabirging

        Pluggar genus, är i allmänhet en väldigt ointressant person. Twittrar å min fittas vägnar. Lund”

        Svara
  15. Petter

     /  11/27/2013

    Det är väldigt skönt med internet nu när det blåser som hårdast från vänster och alla verkar köpa det dom säger. Nu kan man åtminstone välja att undvika de värsta ormgropparna. Tänk om det skulle blivit så här innan internet, och media rapporterade som de gör idag utan att man lätt kunde hitta kritik och fakta bara ett klick bort. Tack gode Gud!

    Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Petter:
      Fast undrar hur hur det EGENTLIGEN var förr i tiden? Grejen var att man var tvungen att lita på att journalister gjorde sitt jobb eftersom det var för mycket jobb att kolla upp. Men jo, det har nog blivit mycket värre även om jag tror att samma grejer skedde då också men jag inbillar mig att man hade en yrkesstolthet då som de inte har nu.

      Svara
  16. Kristian

     /  11/27/2013

    Var den 2006 Guillou ville sälja sin bok om häxjakter? Hmm. 2002 kom den ut. Lite sent, kanske.

    Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Kristian:
      Men han kritiserade feminismen i alla fall och utpekade dem ju som väldigt konstiga eller liknande” i sin artikel. En sådan har du knappt sett i dagstidningarna sen dess.

      Svara
      • Kristian

         /  11/28/2013

        Helt sant. Och i dag skulle häxboken säljas med ”patriarkat,” så visst såg det annorlunda ut.

        Svara
  17. Kalle

     /  11/27/2013

    Kalla mig konspiratorisk, men en tanke slog mig som gav mig kalla kårar.
    Ni vet ju att polisen har fått en hel del negativ publicitet i media den senaste tiden, det har varit REVA och Romregister mm.
    Jag har alltid tänkt varför håller de inte på detta lite längre till närmare valet?
    Men så såg jag idag att de har beslutat att polisutbildningen ska förläggas vid Södertörns lekskola……..som sagt lite väl konspiratoriskt men ändå.
    Kan

    Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Kalle:
      De ska skicka fram Genuspolisen nästa gång det blir kravaller…

      Svara
    • Anders/AV

       /  11/27/2013

      Du är en född syndare och endast ett erkännande, bot och ren rätta tron kan ge dig förlåtelse för dessa synder.
      Var har vi hört den förut?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Hen borde väl heta blindbock alternativt blindstyre istället.

      Svara
    • Kristian

       /  11/27/2013

      Mycket goddag yxskaft där. Marcus tidigare inlägg är klockrent:
      ”Men även män äger tolkningsföreträde till sina egna liv. Jag är en individ och inte en del av en förtryckande struktur.”

      (Skall man nu läsa twitter uppifrån och ned och inte nerifrån och upp? Jag blir alldeles vilsen. Hur länge har det varit så?)

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Kristian:
        När det finns två stycken så där så är det undre svar på det övre.

        Svara
    • Jonte

       /  11/27/2013

      Var det inte blindbank som erkände att talgbollen är hans stora förebild?

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Jonte:
        Hahaha, skulle inte förvåna mig!

        Btw, är det en fungerande mailadress som du angett? Skulle vilja fråga dig om en sak som du kanske kan hjälpa mig med. Dra iväg ett mail till mig så förklarar jag. Helt ofarligt, jag lovar… Muahahahaha

        Svara
        • Jonte

           /  11/28/2013

          Den fungerar, har mejlat

          Svara
        • Jonte

           /  11/28/2013

          När jag försöker mejla toklandet@hotmail.com studsar bara mejlen tillbaka? Mejla mig istället, mejladressen funkar

          Svara
          • MiT

             /  11/28/2013

            Jonte:
            Hehehe, årova med .se på slutet så funkar det utmärkt 😉 Men jag kan dra iväg ett mail senare ikväll

    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Själv blev jag undersökt av en kvinnlig Urolog vid ett tillfälle och blev inte ens tillfrågad om det var ok. Inte för att jag bryr mig, men jag antar att en kvinna aldrig skulle bli tilldelad en manlig gynekolog utan att bli frågad om det är ok.

      Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Maja:
      Jaha se där man! De t o m erkänner öppet att de diskriminerar män…

      Svara
  18. Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Han är förmodligen inte tillräckligt tokig för att hamna på säter men han måste i alla fall vara grovt imkompetent alternativt lida av lättare vanföreställningar.

      Svara
    • Jonte

       /  11/27/2013

      Han får gärna ta Claes Borgström med sig

      Svara
  19. Jonte

     /  11/27/2013

    Tacka vet jag Nordkorea där det bara finns en tillåten frisyr, fast den kanske är olika för män och kvinnor så talgbollen är väl inte nöjd ändå

    https://twitter.com/talgboll/status/405086656824619008

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Googla demokrati Talgbollen så att du kanske får reda på vad demokrati betyder.
      Är inte Talgbollen lärare i So-ämnen ? Skrämmande i så fall att han inte ens vet vad demokrati betyder och innebär.

      Fast hen bekänner ju sig till genustron och enligt den tron så är det ju du själv som bestämmer vad som är sant eller falskt samt vad ord betyder.

      Svara
      • Petter

         /  11/27/2013

        Att han är lärare är för fan helt otroligt! Det är ju för fan skrämmande, som tur är så är det små barn bara tror jag mig sett. Men att en sån efterbliven människa får roll som lärare i vårt samhälle måste vara tecken på nån väldigt skrämmande struktur, det är bizzzzzart!!!

        Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Jonte:
      Och han kan ta med sig Lambertz, han passade ju där tyckte GW… 🙂

      Svara
    • robjoh

       /  11/28/2013

      Han måste vara ett skämt, ingen kan vara så korkad. Att det är skillnad på människor är det största beviset på att vi lever i en demokrati. Det innebär att folk har kunnat göra sina egna val!

      Svara
  20. Jonte

     /  11/27/2013

    Vi kan inte ha människor som tänker själva

    https://twitter.com/talgboll/status/404551338702696448

    Svara
    • notsure

       /  11/27/2013

      Och dessa försvinner naturligtvis efter revolutionen, bara sådär?

      Svara
      • Självklart. Fråga onkel Josef. Han tyckte att ett dödsfall var en tragedi medan en miljon döda var statistik.

        Skulle vara intressant att ringa upp rektor på berörd skola och snacka värdegrund hos personalen.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Som sagt var Kuba ,Nordkorea och Kina ringde och ville ha Talgbollen tillbaka.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Tänk också på,Talgbollen, att bara för att du är en bekännande kommunist så är det inte säkert att du kommer tillhöra eliten eller att eliten tycker att du har rätt ideologisk inställning.Det finns säkert en plats i saltgruvorna för en fanatiker som du.

      Svara
  21. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Petter

       /  11/27/2013

      Jag har en polare som pluggar personalvetare som skickar mig intressanta meddelanden ibland när han vet att det skulle intressera mig!

      Detta fick jag sist:

      ”När vi delar upp frånvarotiden på dess delkomponenter finner vi att föräldraledighet inte har någon negativ, signifikant effekt på kvinnors löner. De typer av frånvaro som bidrar till att reducera kvinnors löner är hemarbete och arbetslöshet. För män är däremot löneeffekten av att ta ut föräldraledighet negativ och signifikant. ”

      Källa;

      Albrecht, J.W. m.fl.s (1996) ”Career interruptions and subsequent earnings: A reexamination using Swedish data”, Stockholm Research Reports in Demography 111, Stockholms universitet

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Petter:
        Det som de inte fattar är att folk har så aptråkiga jobb att de VILL vara hemma även om det är med influensabarn och även om båda har aptråkiga jobb så vinner mamman kampen om att vara hemma…

        Och det där med hemarbete? Menar de att folk är frånvarande från jobbet för att hemarbeta?

        Svara
  22. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Känsliga läsare varnas för den bild som dyker upp när man klickar på länken.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Ekvalist:
        Hehehe, du menar bilden på alkologen gissar jag… 😉

        Svara
  23. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Jag tjatar vidare om KD/KDU som det enda parti det går att rösta på.

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Malte Skogsnäs:
        Får se vad jag röstar på. Om jag röstar på något parti alls alltså…

        Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Som sagt var, kvotera kvinnor till sopåkare,stamrensare,gruvarbetare mm så skall vi se om genuseliten på Södermalm anmäler sig frivilligt eller om dom är rädda om manikyren

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Pelle2:
        De skulle inte rusa fram och vifta med armarna om de t frågades efter frivilliga till sådana grejer…

        Svara
        • Kristian

           /  11/28/2013

          Den militära urvalsprocessen är enklast: ”Jag behöver två frivilliga. Du och du! Ni är frivilliga, följ med här.”

          Svara
          • MiT

             /  11/28/2013

            Kristian:
            Hehehe, då var det aldrig några som ens behövde fundera på det.

  24. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
  25. MiT

     /  11/27/2013

    De stör sig verkligen på den här bloggen http://tenebrism.wordpress.com/

    https://twitter.com/jaylazkar/status/405735615318069248

    Svara
    • Jonte

       /  11/27/2013

      Hahaha, fortsätt Tenebrism din blogg är helt underbar 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Jonte:
        jag håller med! Och jävlar vad sura de är 🙂 Ytterligare en av de galna, engelvinge, har kommenterat hos tenebrism också… Under det korta men mycket kärnfulla inlägget om hur en gick från trevlig till otrevlig tack vare feminismen.

        Svara
    • Anders/AV

       /  11/27/2013

      Hysteriska kvinnor når kanske en kritisk massa?

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/27/2013

        Varning för revolutionära gubbkepsar…?

        Svara
    • Dom är bara avundsjuka för att dom inte har en pinne i röven. :>

      Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Men det förstår ni väl att det är ett patriarkalt förtryck av stackars Fanny att ni begär att hon skall kunna backa upp sina fantastiska påståenden med ens en gnutta av bevis.Hur kan ni vara så elaka ;-).

      Svara
    • De har liknande frisyrer. Undrar vem av dem som var först. Ny trend?

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Jaylazkar har klippt Fanny, har för mig att det var så.

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/28/2013

          Tydligen så klipper ‘en’ feminister med fårsax nuförtiden… 😀

          Svara
  26. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Anders/AV

       /  11/27/2013

      Jag är inte alltid överens med Marcus, men att få hans senaste krönika till att han hatar minoriteter är väl att ta i. Att han inte gillar radikalfeminister framgår tydligt. Det kanske är den minoritet som räknas?

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Anders/AV:
        De vill få vad som helst till vad de vill. Hela tiden. Fattar inte hur de orkar?

        Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2013

      Och Erik backar upp sina fantastiska påståenden med sedvanlig feministisk bevisning och sedvanliga härskartekniker. Han glömde bara säga Gooogla patriarkatet.

      Svara
  27. MiT

     /  11/27/2013

    Just det ja, det programmet som felra gånger sagt att de vill ha fler kvinnor, det är bara ca 2000 kvinnor och 8000 män som söker. Men av någon konstig anledning så är det ändå alltid 4 st av varje i programmen…
    http://www.svd.se/kultur/rattvisemarkt-i-vem-vet-mest_8770760.svd

    Svara
    • 50/50-tänket ger oss genusvetare från Göteborg som släcker lyset efter tre snabba fel. Du måste tillstå att det hade ett visst underhållningsvärde. 🙂

      Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Blåval Rödval:
        Hahaha, det programmet var fantastiskt! Tjopp, tjopp, tjopp så var genusvetaren inte med längre. 🙂

        Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Malte Skogsnäs:
      Inte en aning om hon har twitter, Men hon måste vara både blind och döv om hon frågar var de finns…

      Svara
  28. MiT

     /  11/27/2013

    Svara
    • Var det apropå hatvideon som SVT släppte idag? Alla som vill kan väl recensera musik. Jag tyckte att låten var musikaliskt bra men hatbudskapet i den kommer dels att göra det svårare för Timbuktu att få spelningar framöver, dels väcker det avsky mot musikerna och sympati för JÅ och SD hos befolkningen i stort.

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/27/2013

        Bland det mest obegåvade SVT har gjort, och det finns ju en del att välja på… JÅ och hans vänner tackar och bockar, skulle jag tro.

        Svara
      • MiT

         /  11/27/2013

        Ekvalist:
        Ett så kallat självmål…

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/27/2013

      ‘Musikrecensenter’ är misslyckade musiker och journalister, inte gudar.
      Slut på meddelande…

      Svara
    • Shut up Meg! Slut på meddelandet. :>

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/27/2013

      ‘talgboll’ hatar visst både kvinnor och barn…
      Anarki is teh sht!

      Svara
    • MiT

       /  11/27/2013

      Ekvalist:
      Hahaha!

      Svara
    • Anders/AV

       /  11/28/2013

      Så var vi här med bristande logik igen. Att man på ynka 140 tecken kan få in en självmotsägning. Om det inte finns något rätt eller fel fungerar allt lika bra och då finns det inget att lära sig ”den hårda vägen”. Om de har dyra erfarenheter av något som inte fungerat var det uppenbart ”fel” i någon mening.

      Svara
    • Jonte

       /  11/28/2013

      Med vänner som Eva Lundgren behöver inte genusvetenskapen några fiender

      Svara
  29. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  30. Grodan Boll

     /  11/28/2013

    Var det inte Lambertz som personligen hindrade Billy Butts överklagan/resningsansökan kontinuerligt också?

    Svara
    • MiT

       /  11/28/2013

      Grodan Boll:
      Oj, det var så länge sedan så det kommer jag inte ihåg alls!

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/30/2013

        Retorisk fråga =)
        Ville bara påpeka att det inte är första gången Lambertz fått skit för att han gjort en Lambertzare.

        Svara
  1. En del borde veta bättre | WTF?
  2. Tweets från 2013 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: