Den hemliga feministbibeln

Jag har hittat den! Den heliga boken som feminister hämtar sin oändliga kunskap ifrån och där de hela biblioteken av feministisk forskning härstammar från! Där alla deras påståenden finns bevisade och där deras hemligheter står i klartext. Nedan en film där den förekommer, den kloka ugglan gör misstaget att visa upp den så alla kan se vilken det är, stort misstag! Håll tillgodo!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

163 kommentarer

  1. MiT

     /  11/28/2013

    Här kan man se en jättelång lista på folk som förmodligen inte tänkt igenom vad det egentligen är utan förmodligen hakat på något som de tror ska ge dem uppmärksamhet
    http://tackanej.se/

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Men, men … det verkar vara några kvinnor med på den listan?

      Det hela känns väldigt svenskt på något sätt. Ett slags tävling i att vara mest anspråkslös.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Kristian:
        Det är bara en lista fär sådana som tror att de ska få en fördel själva.

        Svara
    • QED

       /  11/29/2013

      ”Självklart kan taggen #TackaNEJ utvidgas till att omfatta fler aspekter av underrepresentation, det är du som bestämmer hur långt du är beredd att gå för att alla ska få samma möjligheter.” (http://tackanej.se)

      Kanske någon med twitter-konto ta dem på orden och tacka nej till feminism …

      Svara
  2. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/28/2013

      Hahaha, den roligaste på länge… är det ‘Häxa som flyger kossa’, ‘Kossa som flyger kossa’ eller ‘Flata som rider brasse-biff’? 😀 rofl…

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Hjalmar:
        Det är Kalle Strokirk som ritat, länk till hans sida finns i min bloggroll fast det inte är en blogg på det viset men du kan hitta många lysande grejer där.

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/28/2013

      Och vem är den begåvade konstnären…?
      Det ser väl inte ut som Lindström.
      ‘Det lackar mot Jul’: http://www.bonton.se/?d=2013-11-27

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Hjalmar:
        Svarade visst under fel, svaret finns i min kommentar nedan.

        Svara
  3. MiT

     /  11/28/2013

    Ojojoj, detta måste svida i genustarmen!

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Ja, fy så hemskt. Hela världen kommer att gå under för att någon tillverkare av snusdosor har skojat till det lite. De kommer ju dessutom tvinga alla att köpa deras dosor. Särskilt kvinnorna då för dom kan ju inte säga nej när patriarkatet tvingar dom att köpa saker :-).

      Svara
    • Nc

       /  11/28/2013

      Jag blir också så trött – det saknas ett bindestreck i tjejsnus…

      Svara
  4. MiT

     /  11/28/2013

    Oavsett om det är skämt eller inte så säger det rätt mycket

    Svara
  5. MiT

     /  11/28/2013

    Ser sig som guds gåva till mänskligheten very much?

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Varför är jag inte förvånad att hen är kommunist ?
      Ser också att hen behöver ett besök hos kvinnolobbyn så att
      hen kan påbörja sin övergång till kvinna ;-)..
      Verkar också som om hen borde byta parti till FI. Då kommer hen till ett parti som till 99,9% består av kvinnor och dessutom har de en gammal kommunist som partiledare. Det borde väl vara en bra bit på vägen till det feministiska nirvana :-).

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Pelle2:
        Och inga dåliga tankar han har om sig själv heller… 🙂

        Svara
    • Anders/AV

       /  11/28/2013

      Nr 1: Jaha här ska icke tackas nej själv då? Sätt dig på läktaren och lyssna. Avsäg dig alla uppdrag och ge plats för en kvinna. Börja med dig själv och lev som du lär.
      Nr 2: Partipiska är tydligen en bra sak. Fan att folk inte bara kan acceptera mina dekret och ansluta sig. Jag har ju rätt! LYD!!111!!!!!!11!
      Nr 3: Som man känner sig själv känner man andra. Lite självhat här? Ett liknande uttalande mot någon annan grupp än heterosexuella män och han hade åkt ur partiet med huvudet före. Det är ok att generalisera så länge det är mot rätt grupper, tydligen.

      Svara
      • lavazza1891

         /  11/28/2013

        Ja, det är en kombination av mindervärdeskomplex och storhetsvansinne.

        Svara
    • Jonte

       /  11/28/2013

      Hahaha, detta bekräftar bara vad jag har hört att bland gräsrötterna inom såväl sossarna som vänstern så är radikalfeminismen inte särskilt poppis. Den är en angelägenhet enbart för medelklassvänstern på Södermalm

      Svara
  6. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  7. MiT

     /  11/28/2013

    http://unvis.it/www.politism.se/genusfolket/mitt-namn-ar-my/

    Hittade den här

    Och här

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Tyckte att hon gav en nyanserad bakgrund till varför hon är feminist
      och de hemska saker hon uppenbarligen har upplevt.
      Problemet, som jag ser det, är att hon och många andra feminister vill kleta hemskheterna som våldtäkter och hot på alla män och påstår att det är en del av manligheten att vara våldtäktsman eller våldsman och det är det som jag vänder mig emot.
      Jag köper heller inte att det finns strukturer i det svenska samhället som förtrycker kvinnor och det är definitivt i så fall inte något som uppmuntras.

      Vidare köper jag inte att jag som man förväntas ta ett kollektivt ansvar för vad sjuka och kriminella män gör. Förväntar mig naturligtvis inte att den vanliga kvinnan skall ta på sig en kollektiv skuld för kriminella kvinnor.

      Om hon var lika nyanserad i sina tweets och på sin blogg så skulle hon inte dra på sig en bråkdel av den skit som hon gör nu. Om man som hon slänger ur sig onyanserade och ofta helt obevisade eller helt felaktiga påstående så får man ju räkna med att få en hel del skit tillbaka. Jag tänker då inte på rena hatattacker utan på verbalt mothugg.

      Så med andra ord, debattera på ett vettigt sätt så kommer du få vettiga svar
      tillbaka. Vi kommer säkert inte hålla med om varandras åsikter men debatten
      blir ju otroligt mycket trevligare och kommer förmodligen leda till ett bättre samhälle för alla.

      Svara
      • Kristian

         /  11/28/2013

        Precis. Fantastiskt och skrämmande. Man blir lite ledsen, men samtidigt är det nästan så patetiskt att det blir parodi.

        ”Du ber mig att sluta stirra mig blind på strukturer. Förstår du inte att det är min tröst, mitt framtidshopp? Om sociala konstruktioner som skapar det överrepresenterade mansvåldet finns det möjlighet. Möjlighet till en bättre värld.”

        Ett ”som” för mycket har blivit över tredje meningen tror jag. Eller ett ”det är” har försvunnit. Nog om det, så blir det när man skriver snabbt, det vet jag själv.

        Det här låter som alla tiders vänster och religion: allt som krävs för ett bättre samhälle är att vi förändrar människorna från grunden. Tyvärr fungerar det inte i längden – det ”goda samhället” kan bara komma till stånd om man utgår från världen och människor som de faktiskt är.

        Två tredjedelar av det där våldet utförs av 1% av befolkningen. Där krävs inga strukturer – fängelse och vård räcker.


        ”Då skulle du också kommer ner hit, till det smutsiga, illaluktande skyttegraven. Och du, det är inte bara dåligt. I det här diket har vi alltid varandra.”

        Slår upp ”medberoende.” Hmm, inte riktig det jag tänkte på.

        Vet inte vad jag skall säga. Låter som en religiös övertygelse där alla andra har fel.

        Svara
        • Jonte

           /  11/29/2013

          Reagerade också på den där meningen om framtidshopp och tro. Att tro på något för att det ger tröst och framtidshopp kanske är bra som någon slags självterapi. Men när kommer till politik så funkar det alltid bättre om vi utgår från verkligheten hur tråkig den än är.

          Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Pelle2:
        Så där värst nyanserad vet jag inte om hon är alls, glöm inte bort att hon är Roksare och är ”utbildad” av dem. Det gick ju ut på att män är svin oavsett. Ungefär.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/28/2013

          Allt är ju relativt ;-). Om man jämför med en del blogginlägg och tweets
          så var det ju ganska nyanserat.Skall dock erkänna att jag bara hann läsa lite snabbt innan jag skrev mitt inlägg.

          Svara
        • Kristian

           /  11/29/2013

          Försöker förgäves komma ihåg var jag läste en beskrivning av vissa feministers skrivande som ”närmast ett medvetet försök att framstå som ‘patriarkatets’ stereotyp av en känslostyrd och ologisk kvinna.”
          (Jag tror det var en kvinna som skrev det. Sannolikt i USA.)

          Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      De senaste åren har jag har varit anställd på en ideell förening för våldsutsatta, en tjejjour. Som en av de få anställda vi har haft möjlighet att ha. Varje dag i fyra år pratade jag med tjejer som blivit våldtagna, utnyttjade, trakasserade. Unga tjejer. En del inte ens tonåringar. Har du upplevt det

      Om jag inte är helt ute och cyklar är Birro nykter alkoholist med rejäla depressioner i bagaget. Han har nog haft sina egna ok att axla.

      Svara
  8. MiT

     /  11/28/2013

    Och det som hon länkar till har absolut inget alls med något om området genus att göra. Överhuvudtaget. Sen är jag allergiskt mot ord som ”uppmuntra” när det gäller vissa typer av lekar…

    Svara
  9. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  10. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Har du blivit utsatt för tjejnormer Inti och vägrat ge upp och följa strömmen?

      Svara
  11. MiT

     /  11/28/2013

    ”15% har en rimlig arbetsbelastning”
    http://www.skolvarlden.se/artiklar/15-procent-har-en-rimlig-arbetsbelastning

    Hur bedömer man en sådan sak? Alltså, jag tvivlar inte på att det kan vara körigt, bara nyfiken.
    Sen i texten, nu är jag ingen svenskaexpert alls men visst ser det konstigt ut när man använder ordet ”dels” tre gånger i samma mening? Ser bara konstigt ut.

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Den meningen hade sett bättre ut om man helt slopat ”dels”. Det är väl underförstått att det är olika delar av samma problem?
      Självrapportering kan vara en första instans, men sedan får man nog konkretisera och mäta.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Kristian:
        Tyckte bara det såg så underligt ut med tre st dels i en mening. Och att det kommer från Skolvärlden också… 😉

        Svara
  12. MiT

     /  11/28/2013

    Men folk vet ju rätt mycket, om hon inte ljuger förstås. Men snask kanske är både billigare och bättre?

    Svara
    • Anders

       /  11/28/2013

      Som vanligt hänger det inte ihop. Ett linne med ”Kön finns inte” och en med SCUM is impatient. Den handlar bara om kön. Dessutom No uterus no opinion. Det är kön om något. Hur är det med de som opererat om sig. De har inte uterus. Förvirringen i deras tankar är total.

      Svara
    • QED

       /  11/29/2013

      ”Duktiga personer som snackar om att en ska prioritera ekologiskt framför snask.” Hon använder ”en” i stället för ”man”. Skriver hon på dialekt? Aha, nu förstår jag, man = karl. Texten kan förbättras ytterligare ur radikalfeminisk synvinkel:

      ”Duktiga per***er som snac*** om att en ska prioritera eko****** framför ****k.”

      Svara
      • Kristian

         /  11/29/2013

        heh!
        Ja, en del har sagt att det blir lite Västgötsk (Eddie Meduza eller Bengtsson – välj själv), men det slug mig nu att det kunde ju vara Värmländska.
        Salig Fröding skulle nog klarat sig bra på Twitter.

        Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        QED:
        Fan, vi är snart bättre än dem själva på att skriva feministiskt!

        Svara
  13. MiT

     /  11/28/2013

    Intressant, för att se hela så måste ni ha twitter

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Det var väl bara lite fint vänsterhat som Timbuktu och hans polare visade upp.
      Det är ju inte alls lika skadligt som hat från den andra sidan.

      Svara
    • Kalle

       /  11/29/2013

      Ja tar avstånd från våld men jag gör låtar med och backar upp ett drägg som går runt på stan med pistol, påverkad av alkohol och anabola.
      Hyckleri det är så fräscht.

      Svara
  14. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Skall jag tala om en hemlighet Linnea ? Du behöver inte titta på tv4 om du inte vill. Du måste lova att inte berätta det för någon annan feminist så att de inte förleds att tro att dom kan göra egna val i livet.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      Hahah! Jag har sett en kvinnlig motsvarighet och den hade ironiskt nog större dimensioner.

      Svara
  15. MiT

     /  11/28/2013

    Om mossugglan och hans flödesschema?

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      En av de roligaste bilder jag sett på länge!
      Vet inte varför!

      Svara
    • Jonte

       /  11/28/2013

      Många bra frågor av Mattias Svensson men Arnholm svarar på typiskt undvikande politikervis, det blir så pinsamt uppenbart att Folkpartiet är ett parti som inte har något med liberalism att göra.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Jonte:
        Vet inte vad som är värst faktiskt, Arnholm eller Ylva Johansson som det säkert blir om de vinenr valet…

        Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Kors. Bra frågor.
      De vanliga flosklerna till svar, de vanliga feministiska sammanblandningarna. Likhetstecken mellan ”mäns våld mot kvinnor” och ”våld i nära relationer”.

      Svårt att se hur FP skiljer sig de flesta andra partier.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Kristian:
        I de frågorna är det inget som skiljer så om just dessa frågor är väldigt viktiga för någon, vad finns att göra då?

        Svara
        • Kristian

           /  11/29/2013

          Bra fråga. Kalle Anka får nog inte sina 4% hur jag än gör.

          Svara
          • MiT

             /  11/30/2013

            Kristian:
            Men tänk vad kul om Kalle Anka fick över 4%… 🙂 Vilket kackel det skulle bli!

  16. MiT

     /  11/28/2013

    De vanliga trollen dyker upp i kommentarsfältet, t ex Madegård givetvis (vilken otrolig spammare hon är!) och så nomissogyni som är misstänkt lik feministkommissarien på twitter
    http://debatt.svt.se/2013/11/27/delat-barnbidrag-ar-ett-litet-steg-mot-jamstalldhet/

    Svara
  17. MiT

     /  11/28/2013

    En del har perspektiv på tillvaron. Vilket brott han begått! Han har lagt ut en video på sin facebook! Häng, bränn, lås in!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      Jon ”Skidbox på min Lamborghini” Olsson?
      Om så, då är han immun mot all kritik för något någonsin. Skidbox på lambon väger helt enkelt tyngre =)

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Grodan Boll:
        Haha tror du inte han sitter i Monaco och bryr sig om vad en fd skribent på låtsastidningen Feministisk Pärspektiv tycker 😉

        Svara
    • notsure

       /  11/28/2013

      De var ju helt grymma!
      Badass så att säga!

      Svara
  18. MiT

     /  11/28/2013

    Första stycket, är det en normal arbetsdag?
    http://unvis.it/ladydahmer.nu/hur-kan-forskolan-forbattras/

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Läste slarvigt så det tog några sekunder innan jag såg vad du menade.

      Det är ansträngande att hantera bullar och kaffekoppar som anpassats efter normen ”stora tjocka svenska karlar” (Ramel).

      Svara
  19. MiT

     /  11/28/2013

    Jomen, är man journalist så är allt Vingren säger alltid sant.

    Svara
  20. MiT

     /  11/28/2013

    Det finns fler som verkar tycka att Vingren är pålitlig och balanserad nog för att tas på allvar

    Bara för att påminna något som hon sagt nyligen…

    Svara
  21. MiT

     /  11/28/2013

    Kommer ihåg att jag i början av min twitterkarriär såg honom och tänkte ”en galning, han följer jag” och att det sen inte tog lång tid förrän han blockat mig. Utan att jag ens nämnt honom givetvis… 😉

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Där hör ni, uteliggare, ni har privilegier för att andra uppfattar er som män!

      Svårt att parodiera.

      Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      ”föreställningen om att radikalfeminism per definition har en essentiell syn på kön”

      Finns det någon genustalande som kan översätta detta till svenska?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Erik:
      ”Bara för att en talar om ”män som grupp” så betyder det inte att en vill reducera alla inom den gruppen till en viss könsidentitet.”

      ”Men det går inte att komma ifrån att du har privilegier kopplade till att andra UPFATTAR dig som man.”
      ”Därför är du fortfarande en del av patriarkatet och ”män som grupp”. Men din egen könsidentitet bestämmer du och bara du över.”

      Jag:
      Först säger han att bara för att man talar om män som grupp så betyder det inte att man vill reducera alla inom gruppen till en könsidentitet.
      Sedan säger han att jag som man har privilegier och är en del av patriarkatet.
      Vad hände med uttalandet att han inte reducerar alla inom gruppen till en könsidentitet ? Logik ?
      Erik:
      ”Men din egen könsidentitet bestämmer du och bara du över.”

      Hur kan då Erik säga att jag är en priviligierad man ? Jag kanske är en hen
      även om mina yttre attribut talar emot det.

      Svara
  22. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  23. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  24. MiT

     /  11/28/2013

    ”Vi behöver ingen ny ”nationalhäxa””
    http://dagensseglora.se/2013/11/28/vi-behover-ingen-ny-nationalhaxa/

    Svara
    • Försvar beror endast p.g.a. att hon var en kvinna. Patetiskt?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Dagen Seglora är en rejält feministisk bastion så vem är förvånad att de vill försvara psykologen utifrån hennes kön.

      Svara
    • Missar hela poängen med filmen. De flesta skiter väl i Norell?

      Men problemet är att det finns betydligt fler Norell därute som sprider sina narcissistiska fantasier och sina psykotiska, gränslösa världsbilder, i en värld som saknar förståelse för den vissa dolda processer (i detta fall psykolog-handledning).

      Dessa personer är ju ondskan själva. De bedriver sin kamp, samvetslöst och över andra människor. Målar med breda penslar. Några av dem vet vi vilka de är, de flesta verkar i det fördolda. Tidningar och tidskrifter, tankesmedjor och andra har ett ansvar att faktiskt belysa detta, inte sopa det under mattan.

      Fy f*n vilken vidrig krönika. Att hon trodde på det gör det hela inte bättre.

      Svara
      • Kristian

         /  11/29/2013

        Nej, med motiveringen ”de trodde på vad de gjorde” kan man ursäkta allt från inkvisitionen till [error godwin violation error end statement]

        Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Larsson:
        Det finns många Norell där ute, speciellt inom feministrörelsen…

        Svara
  25. OT: Hur män skulle kunna vara genetiskt styrda att gilla bilar är för mig en gåta. Bilen uppfanns för bara c:a 8 generationer sen.

    http://www.expressen.se/motor/volvo-man-ar-genetiskt-styrda-att-gilla-bilar/

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Tja, det kan alltid finnas gener som vi inte använder till något eller som får ett annat uttryck idag. Det ligger någon i stereotypen ”Kvinnor vill ha kontakt med människor, män vill ha kontakt med ideer och saker.”

      Men visst är det litet krystat.

      Svara
    • Jonte

       /  11/28/2013

      Pojkar leker med bilar för att de har hjul och rullar. Det stimulerar den visuo spatiala förmågan.

      Svara
    • Casey Jones

       /  11/28/2013

      Tror inte man ska stirra sig blind på att det är bilar. Det lär väl ha varit häst som gällde innan. Bägge är redskap.

      Svara
      • Största intresset för hästar finns i dag bland tjejer/kvinnor. Så var det troligtvis inte för några hundra år sen. En social konstruktion?

        Svara
        • robjoh

           /  11/29/2013

          Min flickvän är häst tjej, hennes beskrivning av män och kvinnor i stallet skulle kunna förklara din fråga:
          1, Tjejer är där för att till stor del gulla med hästarna.
          2, Män är där för att tävla.

          Svara
        • Kristian

           /  11/29/2013

          Red när jag var yngre, och var alltid en av högst tre pojkar bland 90-95% flickor.
          Hade inget som helst intresse i hästarna, att ständigt, rykta, kamma, hämta hö, etc. Alla dessa olika borsta och kammar …

          Jag var där för att rida.

          Svara
  26. MiT

     /  11/28/2013

    Den där Doris måste ju vara dubbla måttstockar och dubbelmoralen personifierad eller levt under en sten de senaste 20 åren
    http://dorisfilm.se/?p=702

    Svara
    • oldaren

       /  11/29/2013

      Klockrent av Utas! Synd att inte alla miljöpartister är som henne.

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        oldaren:
        Undrar hur länge hon tillåts tänka själv i det partiet?

        Svara
  27. MiT

     /  11/28/2013

    Men att klippa kuken är bra…

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Jo, det är skillnad om det handlar om människor eller män.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      ”KappAhls kampanj är bara en i mängden reklam som uppvisar en stereotyp bild av kvinnor. Kvinnokroppen exploateras gång på gång för att sälja produkter, för att företagen ska tjäna pengar på kvinnors underordning. Att se reklamens sexualiserade och avklädda kvinnokroppar har blivit en naturlig del av vår vardag. Särskilt julen har blivit synonym med halvnakna kvinnokroppar i det offentliga rummet. ”

      Om jag skullle sälja underkläder till kvinnor så skulle jag definitivt låta en kvinnlig modell sätta på sig dom och visa upp dom i reklamen.Om jag däremot sålde något helt annat än underkläder och lät en halvnaken kvinna vara med på en bild tillsammans med den saken så skulle jag kunna förstå kvinnolobbyns kritik.

      Sedan är det ju så att kvinnolobbyn har diskvalificerat sig själva från att kritisera andra för sexism när de själva drog igång kampanjen klipp kuken…

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Pelle2:
        Jag tänker ta varje chans att påpeka deras egen kampanj…

        Svara
  28. MiT

     /  11/28/2013

    Jaha, ska det vara ett L också eller bara feta fingrar som oss andra ibland?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      Kanske en finmotorisk vurpa för att han hade LGBT i huvudet?
      ‘L’ är annars en bra bit från HBTQ på tangentbordet.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/28/2013

        Trodde att de hade utökat bokstavskombinationen hbtq med ett L. Skulle inte ha förvånat mig om att skulle vilja bryta ut de lesbiska från de homosexuella. Då skulle ju ett L komma till pass 😉

        Vad gäller Wetterberg så tänker jag mest på bosktavskombinationen
        ADHD ;-).

        Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Grodan Boll:
        Bäst är väl att dra hela alfabetet innan man säger något så dårarna blir nöjda.

        Svara
    • Kristian

       /  11/29/2013

      Certifiering? Till och med RFSL säger att de inte vet om det går!

      ”I suspect she means embrace diversity, […] But we don’t do that here because we don’t know what it means. We’ll employ anyone who can […] do the job”
      -Terry Pratchett, ”Going Postal”

      Svara
  29. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  30. MiT

     /  11/28/2013

    Allvarligt, hon säger ju absolut ingenting mer än att hon anser att alla män är svin?

    Svara
  31. MiT

     /  11/28/2013

    Går det ens logiskt att vara biolog och feminist samtidigt?

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Tveksamt.

      (Flera äldre ”klassiker” från samma person.)

      Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Har Birro sagt att han pratar för Daniel ?

      Svara
  32. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
  33. MiT

     /  11/28/2013

    Hahaha, undrar vilka som har pinnar i rumpan! 🙂

    Svara
    • Pelle2

       /  11/28/2013

      Och Erik har kommit med någon analys överhuvudtaget ? Han sysslar enbart med härskartekniker verkar det som. Han,liksom de flesta extremfeminiisterna,
      verkar helt ha gett upp att försöka bevisa sina ståndpunkter.
      Alla skall bara hålla med om deras tokigheter eller så skall man hålla käften.

      Svara
  34. MiT

     /  11/28/2013

    Svara
    • Kristian

       /  11/28/2013

      Fler höjdare:
      Kristina Wicksell ‏@kickanwicksell
      @skevheten Ihopbuntad med vilka? Jag menar snarare att det är positivt för feminismen att den är så radikal att vissa inte kallar sig det.

      Gjorde misstaget att läsa ett inlägg på hennes blogg. Same old.

      Svara
      • MiT

         /  11/28/2013

        Kristian:
        Huh, det gäller att inte göra misstaget att gå in på en del bloggar utan solglasögon på sig om man är rädd om synen… 😉

        Svara
        • Kristian

           /  11/28/2013

          Förvisso. (Gjorde misstaget att mata trollen hos tenebrism idag. Inte bra för blodtrycket!)

          Svara
          • MiT

             /  11/30/2013

            Kristian:
            Haha, de hittade dit omgående, djungeltrumman gick väl varm… 🙂 Tenebrism är så där härligt torr! Älskar sånt.

  35. MiT

     /  11/28/2013

    Spöken är bara fantasi och inget att tro på men patriarkatet och könsmaktsordningen är helrätt…

    Svara
    • ”men finns ganska många som casually tror på feminism pga bristande analys/källkritik eller önsketänkande.”

      så nu blev det rätt!

      Svara
    • Kalle

       /  11/29/2013

      Erik borde prova att byta ut spöken/chemtrails mot patriarkat/strukturer/könsmaktsordning och elallergi mot ”känslan av att dagligen bli förtryckt av normer” sedan hålla upp en spegel framför ansiktet.
      Den där stackars pojken verkar ju mer vilsen i pannkakan än Axel ”olyckan” Edgren.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/28/2013

      I stället vill hon lyfta fram positiva exempel som Halebop, Ving och Pressbyrån som går emot normerna i kommunikationen

      Vilket gör saker så mycket enklare att förstå och ta till sig.

      Svara
    • robjoh

       /  11/29/2013

      Personligen måste jag erkänna att jag tyckte mediamarkts reklam var rätt humoristisk som spelade på missförstånd och olika inställningar till saker. I en av reklamerna var det ju till och med en kvinna som skulle hjälpa en av männen med hans smartphone.

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        robjoh:
        Undrar hur många hundra år det tar innan de fattar att man inte MÅSTE vare sig tittat på reklam från eller handla på de ställen som man inte anser är bra?

        Svara
  36. MiT

     /  11/28/2013

    Finns mer än detta

    Svara
    • Pelle2

       /  11/29/2013

      Är det en vidareutveckling av fittbyxorna ;-).
      Allvarligt talat så måste det ha brunnit ordentligt i proppskåpet på den kvinnan
      som kom på detta eller så är hon en exhibitionist av det allvarligare slaget.

      Svara
      • Kristian

         /  11/29/2013

        ”Why can’t it be both?” (Skall sluta använda den i minst en vecka.)

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/29/2013

      De har visst feministdårar i England också… mensfärgat tyg, något för H&M?
      Kommentarerna var riktigt roliga, tex:
      ”Norrmännen har sin lusekofta, hennes variant är en musekofta.” 😀

      Svara
    • Kristian

       /  11/29/2013

      Är det någon som kommer ihåg en tid när ”konstnärer” behövde en viss teknisk skicklighet inom teckning, skulptur, målning … ?

      (Ursula Martinez ”hanky panky” är nog roligare. Framförallt kortare.)

      Svara
    • Ärligt talat var det sånt svenska fjortisar satt och stickade på syslöjden på 30-talet: en menstrasa. De hade ett par stycken som de använde och tvättade ungefär som söderhipsternas tygblöjor. Det har en av mina jobbarkompisars farmor berättat för honom.

      Svara
    • MiT

       /  11/30/2013

      Malte Skogsnäs:
      Huh…

      Svara
  37. Jonte

     /  11/29/2013

    Såhär funkar en religion, bekräfta det som dom troende vill tro på.

    Svara
  38. Håll i plånböckerna för snart kommer småtjuven Edwards.

    ”Jag ska resa runt i Sverige och prata med de män som haft starka åsikter om föreställningen, inte minst bloggare.”

    http://www.svd.se/kultur/tv-dokumentar-om-scum-manifestet_8776092.svd

    Svara
  1. Tweets från 2013 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: