MP är EMOT jämställdhet!

Är lite sen på den här bollen men det går inte att tolka på något annat sätt när MP inte vill att barnbidraget delas mellan vårdnadshavarna. MP:s Gunvor G Ericsson tycker att det tillhör mammorna fast hon jävligt lamt försöker ljuga alla rakt i synen

”I 65 år har barnbidraget gått direkt till mammorna. Enligt ett lagförslag från regeringen är det nu dags att det delas lika mellan båda föräldrarna. Metro kan dock avslöja att Miljöpartiet kommer att rösta emot lagförslaget i riksdagen. ”Detta kommer att verka konfliktdrivande mellan föräldrar”, säger riksdagsledamoten Gunvor G Ericson (MP). ”Krystat”, säger trebarnspappan Robert Aschberg som i många år har förespråkat delat barnbidrag.”

Och lite längre ner i texten står det

”– I grunden vill vi att barnbidraget ska vara könsneutralt, men i en tid då ­inkomstklyftorna har ökat mellan män och kvinnor till 40 procent så är tiden ännu inte mogen, säger riksdagsledamoten Gunvor G Ericson (MP) som är ledamot av Socialförsäkringsutskottet.

Regeringen pekar i sin proposition på det principiellt viktiga med att dela barnbidraget mellan föräldrarna:

För att underlätta föräldrarnas förutsättningar för att samarbeta och att ta ett gemensamt ekonomiskt ansvar för barnet bör ­reglerna ändras så att de ­inte pekar ut den ena förälder framför den andra som lämplig bidragsmottagare.”

Miljöpartiet håller inte med. Gunvor G Ericson och partikamraten Magnus Ehrencrona lyfter i en motion fram att antalet vårdnadstvister har ökat och att mellan 8 000 och 10 000 barn varje år är föremål för en vårdnadstvist:

– Det är ännu mer angeläget att förebygga att tvister uppkommer. Vi bedömer att förslaget om att barnbidraget ska delas lika mellan föräldrar, även när de inte är överens, kommer att verka konfliktdrivande.”

Antingen är det så att Gunvor inte har en jävla aning överhuvudtaget om hur saker och ting ligger till utan bara svamlar för fullt! Eller så blåljuger hon folk rakt i synen. Jag tror hon blåljuger! För om hon inte ljuger så har hon NOLL KOLL för om det är något som är konfliktdrivande så är det just att den ena får hela oavsett! Stolpskott verkar dras till MP som flugor till en skit, miljöpartiet ÄR ett helt bisarrt parti!

väckelsemöte

Var tvungen att åka iväg lite hastigt och hade inte möjlighet att ens kolla något på nätet sen igår kväll. Nu är jag tillbaka!

Genusdebatten: ”Ljusets Fiender – del 4: Frågestund med Johan Lundberg, Lena Andersson och Håkan Arvidsson

Jämställdhetsfeministern: ”Stöd till pojkar och män är oacceptabelt!

Daddys med en fortsättning om Quick: ”Det finns fler vars insatser inte bör glömmas bort

Tenebrism, där finns det många inlägg att läsa!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

92 kommentarer

    • Grodan Boll

       /  11/30/2013

      Genom budskapet att ett samtycke krävs för sex premieras ansvarstagande och hänsyn. I rättsprocessen kan fokus flyttas till den misstänkte.

      Oskuldspresumtionen då? Trevligt att se i klartext att de faktiskt vill ha häxprocesser. Innan har de låtit bli att förklara hur det skulle förbättra bevisläget för offret och bara utgått från att det skulle bli bättre. Nu blir det istället ”bevisa att du inte våldtog”. Hur?

      Jag tänkte bli arg, men sedan såg jag att det var de vanliga stollarna som var i farten: Eva Diesen och stolpskotten emeritus, Christian Diesen och Madeleine Leijonhufvud

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/30/2013

      Bleeughh står för många fina förtydliganden om hur de tänker.

      Pether: Det beror på hur man ser på saken. Givet att presumtionen är att en sexuell handling sker med båda parters samtycke blir det naturligt att kalla det omvänd bevisbörda att instifta en samtyckeslag. Om vi dock tar ett steg tillbaka och ifrågasätter den ursprungliga presumtionen blir situationen en annan. Säg att du kommer in oinbjuden i mitt hus och tar min TV. Jag protesterar inte men ringer polisen och berättar att jag blivit bestulen. Du grips bärandes på TV och hävdar att du tolkat på TV. Är det då rimligt att du inte ska dömas för stöld bara för att jag var medveten om vad du gjorde även om jag inte aktivt försökte förhindra det? Bevisbördan blir alltså inte mer omvänd med en samtyckeslag än vad den är vad gäller stöld eller misshandel. Vill du ha någons ägodelar eller slå någon går det bra om du har deras samtycke, annars är det ett brott. Varför skulle vi förhållas oss på ett annat sätt inför människors sexuella integritet?

      Halmgubbe. Det är förstås två tjuvar i varandras hem som tar varandras TV. Min gissning är att Bleeurghh bara vill fälla den manliga.
      För att inte tala om okynnespotentialen det skeva bevisläget som Nisse påpekar:

      Bleeughh: Om jag går omkring med en TV och du påstår att du äger den måste du bevisa att du äger just den TVn och att jag inte har skaffat den på lagligt sätt. Den nya lagen kräver bara att du säger att du äger TVn utan att behöva bevisa det. Jag ska då behöva bevisa att ditt påstående är fel och att TVn faktiskt var min väns som jag köpt lagligt av honom. Vilket vore helt orimligt, för jag skulle kunna påstå att allt du äger är mitt och du måste bevisa att du köpt sakerna annars blir de mina.

      Svara
    • nissenyfiken2

       /  11/29/2013

      Den här var också intressant:

      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5719423

      Och låter inte definitionen av trakasserier kring 1:00 lite märkligt?

      ”Det finns ju många tjejer som tycker om att spela, det är väl mer att de inte vågar för att de är rädda för trakasserier som faktiskt händer när man är tjej.

      Om man säger att man är tjej online så vill ju alla hjälpa en och ge en grejer. De tror inte att man kan spela, man får inte en chans.”

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        nissenyfiken2:
        Allt är vad de själva vill att det ska vara. Nästa gång är det inte alls på det viset utan då är det något annat som gäller…

        Svara
  1. MiT

     /  11/29/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/29/2013

      Sagolikt bokförlag är alltid just sagolikt, Hur kan dom existera ?

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Pelle2:
        De kan existera för att det finns tillräckligt många som gillar att plåga barn… 😉

        Svara
    • Eller så uträttar man sina behov i en kartong och slår in den i fint julklappspapper. Garanterat lika uppskattat.

      Svara
  2. MiT

     /  11/29/2013

    Har bara sett enda enda undantag (hittills) till regeln om att de bara är stolpskott bland miljöpartister och det är Josefin Utas. Hon är å andra sidan jäkligt bra!

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/29/2013

      Utas tog hem den matchen, också… Är det inte dags snart att hon blir åthutad av MP-ledningen?

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Hjalmar:
        Man undrar ju hur länge till hon tillåts tänka själv…

        Svara
  3. MiT

     /  11/29/2013

    Om Birro igen
    http://www.gp.se/kulturnoje/1.2193503-feminister-ger-birro-svar-pa-tal

    Svara
    • Om GP-länken: Har inte kulturjournalister annat att göra än att försvara feminismen? Typ, skriva om kulturhändelser som teaterpjäser, filmer eller annat inom kulturen? Får GP-journalisten verkligen betalt för att göra den där sammanställningen av åsikter som vilken feministisk slöbloggare som helst kunde ha gjort gratis? Inte undra på att tidningsupplagorna sjunker.

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Ekvalist:
        Jag håller med för vad tusan har feminism med kultur att göra?

        Svara
      • notsure

         /  11/30/2013

        Inte för att vara djävulens advokat men jag tyckte nog att artikeln var ganska objektiv i att förklara vad ”the fuss was about” i den här frågan. Jag tyckte mig inte se att GP tog ställning varken för eller emot endera parten.
        Sedan har väl kultur”journalister” (om det var sådan som skrivit detta) kanske tröttnat på att skriva alster till varandra och sett en chans i något annat flummigt som de verkar tro att folk vill läsa om.

        Svara
  4. MiT

     /  11/29/2013

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/29/2013

      Och männen då…? Anser de möjligen också att det är svårt att bli befordrad?

      Svara
    • markus

       /  11/30/2013

      Tror det skulle vara ett dåligt företag om 100% tycker det är lätt att bli befodrad, menmen

      Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Att någon upplever något innebär inte att det är sant. Det vore väl mycket enkelt att ta fram en lönestatistik som visar om kvinnor har lägre lön än män i byggsektorn.
      Förr fanns det ju ackord inom byggsektorn och om det lever kvar
      så kan det ju tänkas att lönsekillnaden beror på att vissa jobbar snabbare än andra fast det borde ju drabba både kvinnor och män.
      Att det är svårt att bli befordrad ligger väl i sakens natur. Om det var för enkelt så skulle antagligen för många människor befordras över sin kompetensnivå.Även detta gäller både kvinnor och män.

      Svara
    • notsure

       /  11/30/2013

      Detta är ytterligare ett exempel på en vänster som fullständigt spårat ur. Det är väl knappast en hemlighet att byggbranchen består till stor del utav arbetskraft från andra länder. Detta förs dels för att det inte finns tillräckligt med arbetskraft i Sverige då det anses fult om man inte har 600 högskolepoäng och dels för att hålla nere kostnaderna. En riktig vänster försöker undersöka om löner dumpas och vilka arbetsförhållanden som råder för de som arbetar, oavsett om de är gröna, gula, svarta, vita, kvinnor eller män. En sådan vänster behövs, liksom en riktig höger behövs. Vänstern försvagas och tappar fokus av det här jävla tramset. Jag vill ha den tillbaka.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/29/2013

      Från Brottsförebyggande rådets hemsida:
      ”År 2012 anmäldes 16 900 sexualbrott, vilket är en marginell minskning jämfört med 2011. De anmälda våldtäkterna minskade med 3 procent till 6 320 anmälda brott, ”
      Med andra ord minskar antalet anmälda våldtäkter trots hårdare lagstiftningen
      kring vad som räknas som våldtäkt.
      Med andra ord ljuger Martina Sundman om att antalet våldtäkter ökar.

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Pelle2:
        Hehe, när blev sanning något viktigt för dem? 😉

        Svara
    • QED

       /  11/29/2013

      Apropå att utvisa dömda våldtäktsmän

      ”När Fria Tider frågar Jonsson om han, mot bakgrund av risken för att 34-åringen begår fler våldtäkter i Sverige, ändå inte känner att han har ett ansvar att försöka få mannen utvisad, svarar han nej.
      – Jag förstår inte varför en somalisk kvinna i så fall skulle vara mindre värd än en svensk kvinna i det här sammanhanget. Han kan ju lika väl begå brott där nere om han skulle bli utvisad, så där känner inte jag någon skillnad på människor på det viset, säger Jonsson.”

      Man får väl anta att mannen skulle vara inkapaciterad längre tid i Somalia för ett sådant brott.

      http://www.friatider.se/valdtog-doende-kvinna-far-stanna-i-sverige

      http://www.irinnews.org/report/98116/stiffer-penalties-formal-justice-to-curb-rape-in-somaliland

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        QED:
        Fast det vore ju jävligt intressant att se om han vågar säga det rakt i ansiktet på nästa ev offer?

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/29/2013

      Om Martina Sundman tror att svenska män på något sätt uppskattar våldtäktsmän, då är MS helt bortkopplad från verkligheten – något som MS förvisso delar med resten av feministerna… Beklagar!

      Min syn på: Våldtäktsmän – polisens jobb, sedan psykologernas.
      Feminister – psykologernas jobb…

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Hjalmar:
        Låter som en bra ordning!

        Svara
      • Kalle

         /  11/30/2013

        Anledningen till att våldtäktsmän får sitta på enskilda avdelningar är ju för att de andra männen i finkan tycker så jävla mycket om dem.
        Det skulle ju urarta i en enda stor kramfest och så kan vi ju inte ha det.

        Svara
  5. MiT

     /  11/29/2013

    Tunga argument från en ”frilansjournalist”. Betyder frilansjournalist att man läst en bok numera?

    Svara
  6. MiT

     /  11/29/2013

    ”Krönika: Tacka nej till Skavlans unkna gubbmönster ”
    http://www.gp.se/kulturnoje/1.2193063-kronika-tacka-nej-till-skavlans-unkna-gubbmonster

    Svara
    • Tur man inte prenumererar på GP. Förslag till kulturjournalisten: byt kanal på din TV när Skavlan visar sig.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Som vanligt skall det pratas om gubbar och gubbighet när man inte gillar något.
      Vad skulle Johanna säga om någon recensent skrev i dag var jag på en konsert med Eva Dahlgren och hon kväkte fram sin vanliga kärringpop och pratade vitt och brett om sina upplevelser av att vara kärring. Fy fan vad tråkigt.

      Svara
  7. MiT

     /  11/29/2013

    Jomen…

    http://pierredackmo.se/2013/11/oppet-brev-till-marcus-birro/

    Svara
    • Jonte

       /  11/29/2013

      Där har vi nog årets mangina! 😀

      Svara
      • MiT

         /  11/29/2013

        Jonte:
        Haha, en av många…

        Btw, jag skickade ett testmail till dig, kan du svara så jag vet att det är rätt adress?

        Svara
        • Pierre bör leva som han lär och hålla tyst. Manliga feminister behöver bli tystare och fundera mer över sin kollektiva skuld.

          Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Han måste ha fått många poäng i genusvetenskap från södertörn eller så kanske han umgås för mycket i kretsarna kring män för jämställdhet.

      Svara
  8. MiT

     /  11/29/2013

    Svara
  9. MiT

     /  11/29/2013

    Svara
  10. QED

     /  11/29/2013

    ”Alla miljöpartister borde nog vara tacksamma för att Gustav Fridolin fick Filippa Esayas som lärare i mellanstadiet. När Gustav störde ordningen i klassrummet gav Filippa honom ”straffet” att titta på en partiledardebatt i tv.”

    http://www.dn.se/insidan/gustav-fridolins-larare-gav-honom-en-chans/

    Svara
  11. MiT

     /  11/29/2013

    Den där Bruno har väl levt under en sten de senaste 20 åren. Eller så är hon dum. Eller så spelar hon dum.

    Svara
    • Eller så har hon stoppat in fingrarna så långt in i öronen att det har gett henne permanenta hjärnskador. Pick one…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Snacka om att vara både blind och döv. Har hon stoppat in öronproppar och satt på sig dom superstarka genusglasögonen 😉

      Svara
  12. MiT

     /  11/29/2013

    Har hon hittat in på min blogg kanske? 😉

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/29/2013

      ”Ingenjör med doktorsexamen. Till vardags forskningsutredare hos Sveriges Ingenjörer” Från Utas Tw-konto. Webansvarig (MP) Stockholm. Förklarar en del, hon är mer begåvad än resten i det partiet…

      Svara
  13. MiT

     /  11/29/2013

    Vad sägs om Intis beteende här?

    https://twitter.com/AnFager/status/406546279318036480

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/30/2013

      Elitism, besserwisser…?
      Sen vore det mycket bra om debatten fördes ”på en mer akadamisk(!) nivå än som är vanligt för närvarande”… Genusteorierna är ju korthus, ”aka-damerna” skulle åka ut på öronen.

      Svara
      • MiT

         /  11/30/2013

        Hjalmar.
        Han är så arrogant att jag faktiskt tror att han googlar patriarkatet varje kväll innan han somnar!

        Svara
    • Kalle

       /  11/30/2013

      Kan vi sluta ge medial plats åt mans-kritiker som inte vet någonting alls om män?

      Svara
    • notsure

       /  11/30/2013

      Jobbar inte han för regeringen? Kunde i så fall vara på sin plats att inte tala om för media hur de skall sköta sitt uppdrag.

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/30/2013

        ”tala om för media hur de skall sköta sitt uppdrag.”
        Missköta sitt uppdrag, menar du…
        För att ständigt trycka ned feminism i halsen på folk kallar inte jag ‘att sköta sitt uppdrag’… 😉

        Svara
  14. MiT

     /  11/30/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Eller så är det det så att feminister inte behöver någon anledning för att angripa män ? Dom gör det rent automatiskt eftersom de anser att alla män är ansvariga för allt dåligt.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/30/2013

      Så… 1?

      Svara
  15. MiT

     /  11/30/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Först börjar hon med att tala om att kvinnor inte tänder på män med muskler och att de tränar i onödan om de tror det. När karl-Johan Karlsson på Expressen skrev en artikel om att killar tänder på kurviga kvinnor och att det därför var onödigt för kvinnor att hårdbanta så fick han fan för det av extrem och andra feminister.Han skulle minsann inte ha några synpunkter på kvinnors kroppsideal.

      Matilda har dock inget problem med att som feminist ha synpunkter på mäns kroppsideal. Praktexempel på den feministiska dubbelmoralen.

      Sedan skriver hon att hon skall klä upp sig ordentligt när hon går på en kvinnoseparatistik fest där inget släm=män kommder att limma på henne.
      Jag tycker nog att hon först skall titta sig i spegeln och fundera på vad som får henne att tro att någon man vill limma på henne.Om man sedan kombinerar det med hennes hat mot män så är nog risken obefintlig att någon man skulle stöta på henne.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/30/2013

      Någonting för Farbror Blå? Grabben har knappast vapenlicens…
      Jo, den är nog äkta, han/det mäste ta i för att hålla upp den.

      Svara
  16. MiT

     /  11/30/2013

    Kan inte bli tydligare att för dem är vem som säger något mycket viktigare än vad. Hur hamnade vi i Sverige i den äckliga geggan?

    Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Erik är redan lurad av feministerna till sitt självhat så han har nog svårt att ta in några andra synpunkter.
      Dessutom verkar han ha svårt att argumentera för feminismen eftersom allt han gör är att gå till personangrepp och använda härskartekniker mot dom som är så otroligt fräcka att de kräver bevis för feminismens teser.

      Svara
  17. MiT

     /  11/30/2013

    Ordet patetisk får en ny innebörd

    Svara
  18. MiT

     /  11/30/2013

    Man ska inte bara skälla på talgboll, detta var jävligt roligt faktiskt!
    https://twitter.com/talgboll/status/406544223760961536

    Svara
  19. MiT

     /  11/30/2013

    Intelligensen är igång och pratar…

    https://twitter.com/talgboll/status/406524942592004096

    Svara
    • Kalle

       /  11/30/2013

      Men Birro, skaffa en slagruta, ok?

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/30/2013

      ”Alla har ett fritt val om en vill ingå i strukturerna eller inte.”
      Que?
      För ett tag sedan så ingick alla män i ‘de osynliga patriarkala strukturerna’… Nejvisstja, feminism har ju inget med logik att göra. *facepalm*

      Svara
  20. MiT

     /  11/30/2013

    Ehhh, säger han inte ”storsint” till fel människa här?

    Svara
  21. MiT

     /  11/30/2013

    Svara
    • notsure

       /  11/30/2013

      Nej, men övriga 80% av befolkningen skall väl ibland också få något ut av kvällspressen.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/30/2013

      Precis som vi män är oerhört tacksamma mot feministerna för att de talar om för oss män hur vi är, vad vi gör och vad de vill att vi skall göra.

      Svara
  22. MiT

     /  11/30/2013

    https://twitter.com/LinnOlauson/status/406557601242308608

    Svara
  23. MiT

     /  11/30/2013

    Vad Michea reagerade på från början? Det var detta

    Och jag sa så här om det, inget konstigt alls. Så får alla göra.

    Svara
    • Kalle

       /  11/30/2013

      Jobba? Varför det när det här med att vara ett ”offer” är en sådan lukrativ bransch.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/30/2013

      Vad patriarkalt OND du är… 😀

      Svara
  24. Var det inte Centerpartiet som föreslog att sharia light skulle införas i vårt land? Kvinnor skulle kunna få nöja sig med att ärva mindre än män, och månggifte skulle vara tillåtet? Men ändå har Centern segat sig upp över spärren. Tydligen tog inte de centerröstande kvinnorna så illa upp. Kanske de till och med ser fram emot möjligheten att ha en hustru till i hushållet som kan dela på alla sysslor, däribland att serva lille gubben?

    Svara
  25. Jan

     /  11/30/2013

    Vad inte Karl-Johan (han som kommenterade kvinnors utseendeideal) och Marcus (Birro) förstått är att dagens feminism är en svaghetsideologi. Det innebär att den inte får ifrågasättas och att kvinnor, allrahelst feminister, alltid har ett tolkningsföreträde i frågan. Eller för att uttrycka det som Pär Ström (som till slut mobbades bort av feminister) – en fackförening för kvinnor. Kvinnofrågan påminner på ett sätt om invandringsfrågan; även om du på logiska grunder vinner en debatt mot en feminist (eller invandringsvurmare) så har du ändå inte vunnit; de anser sig nämligen ha en moralisk rätt i frågan.

    All heder åt Josefin Utas dock. Hon visar att en verkligt stark kvinna (alltså inte ”stark” i den feministiska beteckningen) är intellektuellt hederlig och låter argumenten tala. Henne skulle jag rösta på om hon inte vore miljöpartist…

    Svara
  26. Här kommer jag sent till det sena partyt, men…

    ”– I grunden vill vi att barnbidraget ska vara könsneutralt, men i en tid då ­inkomstklyftorna har ökat mellan män och kvinnor till 40 procent så är tiden ännu inte mogen, säger riksdagsledamoten Gunvor G Ericson (MP) som är ledamot av Socialförsäkringsutskottet.

    Argumentet har lagts fram av (v) att inkomstklyftorna ökat med 40 procent under Reinfeldt. Mer specifikt menar man att ”andelen kvinnor som lever i relativ fattigdom ökat med nästan 40 procent”. Annars brukar man väl använda sig av SCB’s sätt att mäta, och de menar att ”kvinnors inkomster fortfarande är knappt 80 procent av männens”, baserat på 2011 års inkomster.

    Hursomhelst, ”ökat till 40 procent” är rent nonsens. Frågan är om det är journalisten eller Ericson som fått det om bakfoten?

    Svara
  1. Tweets från 2013 del 3 | WTF?
  2. Grön Ungdom | WTF?
  3. Halleluja, hon har skådat ljuset! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: