Nu vet vi var gränsen går

Expressens desperation blir ju bara mer och mer tydlig, jag gissar att den första dagens stolthet sakta förbytts till svettiga pannor när de undrar var vart applåderna tagit vägen.

Igår satte de gränsen för vad som är hat mot kvinnor, ”Skribenternas hat mot kvinnor på hatsajterna”, där ingår te x ”Batikhäxa”, ”bitterfittor”, ”islamhoran” och ”genuspatrasket”. Batikhäxa och islamhora har jag aldrig använt och kommer förmodligen aldrig att använda heller.

Men bitterfittor och genuspatrask har jag alldeles säkert använt men om detta är ord som kvalificerar en person som kvinnohatare så sitter bitterfittorna själva i klistret då de använder uttrycket om sig själva, twitter svämmar över av just bitterfittor som t o m har det i användarnamnet. Genuspatrask är ganska snällt med tanke på att hela deras liv går ut på att leta ”fel” och försöka skylla de felen på män/manlighet. Allt detta med Nationella sekretariatet för genusforskning kryptozoologi i ryggen. De utgår från en saga som hur man än tolkar den så MÅSTE man leta orsaker till allt oavsett just hos män/manlighet. Det är Sagan om Könsmaktsordningen. Det är alltså vuxna människor som tror på sagan. Jag är så hatisk att jag t o m kallar genusprofessorer för Penisräknare! Lås in mig för fan! Man kanske kan kalla det en vuxensaga? Men då lurar man nog ev läsare som kanske förväntar sig något annat…

Men det är inte så lätt att slippa undan att kallas kvinnohatare och näthata mot kvinnor eftersom det enligt feministernas egen definition är att inte hålla med dem och våga säga det också. Så gissar att vi står på tur!

Eller låsa in mig, det kanske är bättre att Robert Aschberg gör ett besök med sitt basebollträ?

trolljägare

Han är ju AFA:s gode vän och försörjare och de sitter ju redan på ett enormt register, de behöver ju inte ens vara någon som faktiskt skrivit något så hatiskt som ”bitterfitta” alls utan det räcker med att det är någon de inte gillar.

Expressens tentakler når visst ända till Nordkorea verkar det som, har de en lokalredaktion där som hänger ut oliktänkande? Fan vet, men det är i alla fall samma metoder där som här, konsekvenserna och graden av fruktan är det enda som skiljer sig. Märkligt, det som är dåligt där är bra här, allt i samma tidning…

I sin blogg på Expressen skriver Thomas Mattssons om att det uppmanas till hembesök hos honom och de journalister som varit med i den smaklösa uthängningen. Hembesök, är det inte ungefär det som Expressens nya säng”kamrater” brukar syssla med? Ok, jag fattar, det är dåligt om det skulle hända er själva och bra när det händer sådana som ni inte gillar. Ungefär som med Nordkorea alltså fast då är det tvärtom som gäller…

Skånskan har en krönika av Ali­ce Teodorescu om Expressens uthängningar

Nima Dervish skriver om Aftonbladet som så gärna ville befinna sig på exakt samma nivå som Expressen. Samma enormt låga nivå alltså…

Högbergs tankar tog upp att Aftonbladet klivit över gränsen när de kallade en S-bloggare för hatsajt (ett ”misstag” enligt Aftonbladet)

S-bloggaren som drabbades av Aftonbladets ”misstag” är Johan Westerholm, Mitt i Steget.

Aktivarum tar också upp detta ”Om Researchgruppens (fd. AFA doku) och Expressens Kartläggning och Uthängning” och ”Pensionärer och Småföretagare – AFA-Expressens uthängning sparkar neråt mot vanligt folk

Ekvalist: ”Könsstympande läkares legitimation drogs in

Flying Martin: ”Mörka dagar för Sverige

Kimhza Bremers Bodega: ”Bodegan stänger” Han lägger ner bloggen som den ser ut nu men säger att han kommer tillbaka under egen signatur. Det hoppas jag på för jag gissar att vi är ganska många som uppskattat hans tänkvärda inlägg! Lycka till Kimhza!

Snurrigt: ”Vi har inget att frukta om vi bara tycker rätt!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

57 kommentarer

    • MiT

       /  12/14/2013

      @Benanderii:
      Haha, inte för att jag har en aning om hur du är så tror jag inte att ett hembesök av dig vore så farligt 🙂

      Hade faktiskt missat dig, brukar gå igenom och kolla vad som finns och som kan tänkas passa men ibland så glömmer man.

      Har säkert missat någon mer, man får påminna mig helt enkelt! 🙂

      Svara
  1. Alla som kritiserar en feminist eller genusvetare är näthatare som ska hängas ut i Expressen/Aftonbladet – med namn, bild och telefonnummer. Så att det blir jämställt! Och för att stärka svensk demokrati.

    Svara
    • MiT

       /  12/14/2013

      Jämställdhetsfeministern:
      Glöm inte att man även måste ta hand om näthatarnas barn och placera dem i genusrätta omskolningsläger!

      Svara
      • Ja så är det förstås. Men alla svenska barn bör placeras i genusskolor, för att förhindra att de ägnar sig åt fri lek och använder andra pronomen än hen.

        Svara
  2. MiT

     /  12/14/2013

    Svara
    • Anders/AV

       /  12/15/2013

      Hon verkar inte veta att det är skillnad på islam och islamism. Att vara antiislam är mot religionsfriheten, men islamism är en politiks vilja att religionen ska styra politiken. Antiislamist är alltså att vara sekulär, att vara emot religion som politisk grund. Det finns gott om sekulära muslimer som skulle kunna betecknas som antiislamister.

      Svara
      • MiT

         /  12/15/2013

        Anders/AV:
        Hon har garanterat inte en aning om den skillnaden!

        Svara
  3. MiT

     /  12/14/2013

    Mmmm, ”Kära sängKAMRATER” kommer Thomas Mattsson att börja sitt jultal

    Svara
  4. Och Ali­ce Teodorescu tillhör vilket parti tror ni.

    Svara
    • Larsson

       /  12/14/2013

      Berätta det för oss. Hon kallar sig själv för en borgerlig debattör.

      Svara
  5. MiT

     /  12/14/2013

    Ivrigt retweetat av LD

    Svara
    • Hjalmar

       /  12/14/2013

      Furir Fanny ska minsann lära er att marchera i takt! Avvikare får en känga ‘därbak’, övriga får en känga ‘därfram’… 😉

      Svara
    • Anders/AV

       /  12/15/2013

      Nä, ska man hänga ut och snacka skit om andra feminister är det bättre att göra det på egna bloggar. Känner du systerskapet, Cissi?

      Svara
  6. MiT

     /  12/14/2013

    Svara
    • Larsson

       /  12/14/2013

      Genusstrukturen var ett nytt namn. Men jag håller med. Små banala ting som DNA har alltid ställt till det för MFJ.

      Svara
      • Sen har vi fysikens lagar som får hela universum att sitta ihop. Där kan vi snacka om strukturer. Vissa så ondskefulla att dom verkar utan att synas.

        Svara
        • Larsson

           /  12/14/2013

          Gravitationsmaktordningen är inte att leka med.

          Svara
    • Kristian

       /  12/14/2013

      ”Men jag tror att biologin, generna, arvet påverkar också.”
      Kättare! Stening vid gryningen!

      Svara
  7. Kristian

     /  12/15/2013

    ”Bitterfittan” var Svelands titel på en bok hon skrev. Hatar hon sig själv?

    Svara
    • MiT

       /  12/15/2013

      Kristian:
      Det gör hon garanterat! Fast hon vill inte ens erkänna det för sig själv så hon försöker lura i sig själv att det är andra som hatar henne.

      Svara
  8. MiT

     /  12/15/2013

    Ännu en som har problem med verkligheten. Vem som helst kan gå in på #fempol och kolla. Feminister verkar ha otroligt svårt att hålla sig till sanning och verklighet

    Svara
    • Kristian

       /  12/15/2013

      Komiskt. Tragiskt. Dumt med yttrandefrihet.

      Tyckte om din länk till http://t.sr.se/Je66s9 som innehåller detta:
      ”Hon sitter dessutom i bland annat Investors och Getinges styrelser och är utbildad läkare.”
      Glastak!

      Svara
    • Well, det var min upplevelse för stunden. Du vet sånt där folk generellt skriver på Twitter. Ögonblick och upplevelser, tankar, whatever. Det ÄR en hel del kvinnohat under #fempol-taggen, kolla själv, mer än EN gång. 😉

      Svara
      • Svarade på fel post.

        Svara
        • MiT

           /  03/06/2014

          chillbabs:
          Men jag vet vilken du tänkte på 😉

          Allt beror på hur man definierar kvinnohat, lägger man i princip allt som finns i begreppet så visst, då är det mycket som platsar. Men det säger absolut inget.

          Svara
          • Nu vet jag inte om du själv är kvinna/man/annat, men begreppet inrymmer enligt mig en hel del, sedan kan vi ju slå fast att det har varit ett omtalat ord den senaste tiden.

            Hursomhelst – det är lite märkligt att säga att ett fenomen inte existerar bara för en själv aldrig upplevt det. Eller?

          • MiT

             /  03/06/2014

            chillbabs:
            Klart att det existerar, det vet alla. Jag vet det också, jag har sett det. Manshat existerar också i samma omfattning som kvinnohat, jag har sett det också. Jag tror inte det ena är mer frekvent än det andra utan skillnaden är att bara det ena får synas att det finns men inte det andra. Därför så vill man nog gärna lägga in mer och mer i begreppet för att det ska behålla sin ”laddning” men det är också det som fått begreppet att till slut bli urvattnat. För nu är det inte värt någonting längre och det kan man tacka alla som hojtar KVINNOHAT om allt.

            Instagramkontot Kvinnohat definierade kvinnohat som när man inte håller med en feminist eller kvinna och är fräck nog att säga det! Det kontot har mer än 30 000 följare… Med en sådan definition (som de INTE är ensamma om) så blir ju allt kvinnohat. Tycker det är en bra definition på kvinnohat?

            Jag är en man för övrigt 😉

          • Du får gärna komma med en källa på att ”kvinnohat” och ”manshat” existerar i samma utsträckning.

            För: Vilka bär skulden för flest våldtäkter, kvinnomord, barnamord, krig osv osv. Män eller kvinnor? Det betyder inte att alla män är potentiella mördande monster i min bok. Men diskussionen kring feminism blir ofta så sjukt svart/vit.

            På ett sätt är det detsamma att säga ”jag är feminist” som ”jag är politisk”; Ok . vilken bakomliggande ideologi osv, särartsfeminism skiljer sig mycket från ”mellanmjölksfeminism” och kan både vara lika radikal som sin motpart inom feminism-spektrat som tvärtom.

            Jag vill gärna se exempel på det du definierar som manshat och hur utspritt/vanligt det är. 🙂

          • MiT

             /  03/07/2014

            chillbabs:
            Hur definierar du kvinnohat? Samma definition bör ju även gälla för manshat i så fall, tycker du inte det? Ska vi gå efter instagramkontots definiton? Tycker du att det är lämpligt? Är manshat samma sak som när någon inte har samma åsikt som en man och vågar yppa det?

            Jag ställde frågan om du tycker att deras definition av kvinnohat är lämplig innan och jag börjar tro att du håller med dem eftersom du inte sagt något annat samt att du tyckte att fempoltaggen var översvämmad av kvinnohat vilket alla med egna ögon kunde se inte var sant alls. Om man nu inte verkligen tycker att ha en annan åsikt än en kvinna/feminist räknas som just kvinnohat.

            Det är inte män som kollektiv som gör något, jag har ingen arvsskuld eller kollektiv mansskuld. Vad t ex jag gör har mina barn inte det minsta ansvar för utan bara jag. Tycker du att det låter konstigt? Så tycker jag i alla fall och jag tror inte att någon tänkande individ faktiskt tycker ett ens barn ska behöva ta ansvar för vad föräldrarna gör/gjort. Då är man DJUPT inne i nazismen och gräver. Det är människor och inte något kollektiv som gör saker. Vad Nisse på Hörnet gör kan jag inte ta det minsta ansvar för, det vore ju mycket märkligt om det var så? Ska dina barn ta ansvar för dina ev handlingar? Har du ansvar för vad Lotta på Hörnet (som du aldrig har träffat alls och inte vet vem det är) gör?

            Här är LITE i alla fall, jag har mer om du vill se… Mycket mer har jag.
            https://toklandet.wordpress.com/2014/01/16/avratta-alla-cisman-som-ar-jamstalldister/

            Nu vill jag se exempel på det utbredda kvinnohatet 😉 Och bara för att göra det lite mer spännande, ta gärna fram något som folk på t ex twitter med 10 000+ följare sprider t ex skriver själva eller retweetar eller länkar till i positiva ordalag. Eller varför inte vad några betalda krönikörer/journalister inom media sprider (t ex retweetar kvinnohat, det är nämligen VANLIGT att de sprider manshat så)? De är ganska flitiga på att ligga på gränsen hela tiden när det gäller manshat i sina krönikor och ledare. För varje sådan betald skitspridare du kan hitta som sprider vad du kallar kvinnohat så lovar jag att hitta 5 st som sprider vad som åtminstone är på gränsen till manshat (och då menar jag min betydligt snävare definiton av vad som är mans- resp kvinnohat). Deal? Ex på vad JAG tycker är kvinno- resp manshat är att kollektivt beskylla hela könet, alla dess ”medlemmar” för dåliga grejer som någon/några få gör, dvs smeta ut det på oskyldiga. Ungefär som rasister gör med invandrare… Det är ju därför de är rasister.

            Fast allra helst så vill jag veta hur du definierar kvinnohat. För det verkar som om din definition av kvinnohat är mer öppet för fria tolkningar än vad din definition av manshat är. Våldtäkter mot kvinnor är nog till viss del kvinnohat, det håller jag med om. Men barnamord (som för övrigt mest begås av kvinnor, i alla fall på barn i de yngre åldrarna har jag för mig att jag läst någonstans) drabbar båda könen, krig drabbar främst män. Det har inget med kvinnohat att göra.

          • Jag kan ju inte sitta och säga att jag till fullo håller med vare sig ett visst parti, en viss politker eller en viss feminist. Håller med om en del, annat inte (gällande andra feminister som nämns).

            Snabba exempel på kvinnohat på min blogg: http://chillbabs.com/tag/kvinnohat

            Sedan har jag skrivit massa annat som handlar mer om genus/könsnormer osv. Tycker det är viktigt att lyfta fram hur feminismen får skulden för saker som patriarkatet har gjort till norm. Att alla tjänar långsiktigt på att gå ifrån nuvarande könsnormer.

            Nej, alla män har inget kollektivt ansvar för vad andra män gör. Däremot kan du som individ/man ta ställning på olika sätt. Vill du bli sedd som ett djur/vandrande dildo/noll impulskontroll/potentiell våldtäktsman? Antagligen inte, och det är definitivt inte så jag ser på män. De flesta feminister gör inte det, men som bekant är det dom som ropar högst som hörs mest…

            Du har fel när du säger att män drabbas mest i krig. Faktum är ju att 1. Män startar majoriteten av alla krig, män mördar/våldtar/misshandlar o större utsträckning och de som drabbas är väldigt ofta just kvinnor och barn. I krig är t ex våldtäkter välkänt som makthandling och tortyrmetod. Barn får i sin tur se sina föräldrar/syskon osv dödas av vapen som tillverkats av,… män. http://www.redcross.se/skolsajt/gymnasiearbete/manniskors-rattigheter-i-krig/kvinnor-i-krig/?view=related

            Du kan som man acceptera att det är så det ser ut i världen och ifrågasätta vad vi tillsammans kan göra för att det ska bli bättre. Jag tycker det behövs ännu fler manliga feminister, jag ser definitivt inte ”vita cisheteromän” som några som ska avrättas, det låter helt bisarrt för mig.

            Men jag tror att många kvinnor/feminister är trötta på att män ska ta plats och tolkningsföreträde i feministiska diskussioner. Har du inte varit kvinna och utsatt för förtryck/diskriminering/våldtäkt osv gör du faktiskt bäst i att, som man, ibland, vara tyst och lyssna lite. Och INTE ta åt dig personligen av generaliseringar som ”typ alla män hatar kvinnorrrrrr lovarrrr”. 🙂

            Let’s just make peace, love and rainbows. 😉

          • MiT

             /  03/07/2014

            Chillbabs:
            Ledsen, det blev en wall of text. Men det är lättare att ställa frågor/påståenden kort än svar och förklaringar.

            Jag såg inte så mycket kvinnohat där? Lite från den obehagliga SD-svansen fanns det men inte är det mycket. Inte mer kvinnohat än jag hittar manshat från Fi-svansen eller V-svansen och då är t ex Fi 10 ggr så litet som SD.

            Och det är ju det där med ”strukturer”, ”normer” och ”patriarkatet” som ställer till det (nej, jag vet att du inte har använt ordet struktur men det är vad som dominerar området och vad som avses. Det används konstant.). Struktur är resultatet av många individers handlingar när de gjort ungefär lika. Struktur är inget väsen som har bestämmanderätt över folk utan endast resultat av utförda handlingar. Struktur har ingen egen vilja, endast människor har egen vilja.

            Normer är ”oskrivna regler” som majoriteten av alla tycker är bra. Det här från FATTA är så korkat att klockorna stannar för vad menar de? Tycker de att de manliga normerna som säger att man inte ska slå en kvinna och våldta ska problematiseras och förändras? För de är nog de absolut starkaste manliga normerna som finns. De vill få det till att vad kanske 1% gör är norm, det funkar inte så utan tycker man det så visar man bara att man är dum i huvudet. Vilka manliga normer tycker du är dåliga? Då menar jag att normer är lika med vad en STOR majoritet män (och kvinnor) tycker är bra, andra definitioner är bara skitsnack. Vad bara en liten minoritet gör kan ALDRIG vara en norm för den stora majoriteten.

            Patriarkatet är nog den skönaste offerkoftan som finns, skönt att ha något att skylla på i alla lägen. Det finns inget patriarkat i Sverige för om det fanns så skulle feminismen inte existera, begreppet skulle inte heller finnas. Det behövs FLER normer, det brist på normer som får samhällen att rasa. Du och jag tror väldigt olika om normer och könsroller och vad det är och vad de är till för. Jag gissar att du tror att jag anser att en kvinnas plats är hemma? Det är fel i så fall… Jag tror att biologi OCH det sociala formar medan den rådande feminismen förkastar biologi. Och det märkliga är att det är kvinnor mest som förkastar biologins påverkan, är det några som VET vad biologin gör en gång i månaden är det väl kvinnor? Och det är ingen myt att kvinnor förändras under de dagarna… 😉 Det du kallar patriarkat är vad kvinnor gör, den kvinnliga homosociala gemenskapen som de tror att även män har och den projiceras över helt ogenerat på gruppen män. Män sitter inte och vaktar på varandra och kollar vilka kläder en annan man har, vi fryser inte ut en oliktänkande (inte i samma omfattning i alla fall) som kvinnor gör, vi inspekterar inte hemmen hos folk osv i all oändlighet. Patriarkatet som du kallar det är den sociala pressen som kvinnor sätter på varandra. Män sätter inte press på kvinnor (generellt).

            Man måste också förstå att INGET kan ändras alls (i den riktning du vill) så länge ledande och tongivande feminister premierar det som man säger sig vilja motverka. Kvinnor väljer och män blir valda i ett samspel, det kvinnor vill ha i form av män styr vilka män som blir valda. Du tror väl inte att det bara är en tillfällighet att Sanna Lundell ”råkar” vara tillsammans med Mycke Porsbränt? Eller att Kazmierska ”råkar” dra sig till ärkesvinet Aagård? Bara två exempel, jag är tämligen säker på att jag kan leta fram ett oändligt antal… Högljudda lever inte som de lär riktigt. Det gör nog inga andra heller eftersom sånt som partnerval är ganska omedvetna processer. Kort sagt är manlighet det som gör en kvinna kåt.

            Och nej, jag vill inte bli sedd som något sådant, varför ska jag det? För att ca 1% av männen är uppfuckade i huvudet? Vad ska jag ta ställning mot? Jag kan liksom inte tycka mer illa om den 1%:en? För det är vad det handlar om i så fall. Om jag blir sedd som en potentiell våldtäktsman av kvinnor så ligger problemet hos dem som inte klarar av att tänka, inte hos mig. Jag kommer alltid att vara en potentiell våldtäktsman i deras ögon, dvs en man, det spelar ingen roll vad jag gör eller säger.

            Och nej, jag har HELT rätt när jag säger att män drabbas absolut hårdast av krig (om man nu ska tävla i lidande vilket jag inte tycker att man ska)! Flest män dör i krig. Odiskutabelt!

            Jag ifrågasätter varje dag, det är feminister (generellt) som har en auktoritetstro som är bortom sans och värdighet. Det en ”professor” eller annan auktoritet (falsk eller riktig) säger är gudagivet och kan inte ifrågasättas, senast såg vi det i utredningen Män och Jämställdhet och det hänvisades till Kimmel in absurdum. SAMTLIGA i gruppen bestod av radikalfeminister och syftet med utredningen var att hitta på nya sätt att skylla saker på män/pojkar. Det visste man redan när det blev känt. Och att DU inte tycker att det är ok att säga sådana saker, att det låter helt bisarrt, betyder ingenting. Liknande saker säger de som sitter i morgonsofforna och myser. Feminism är inte vad du eller Lisa på hörnet tycker utan vad företrädarna säger och tycker, de som syns och hörs, som Kvinnolobbyn som tweetade ut att det var ”dags att klippa kuken”, som Lady Dahmer med nästan 11 000 följare som tweetar ”fy fan vad jag hatar 8-åriga pojkar”. Unga tjejer frågar Lady Dahmer om feminism, inte Lisa på hörnet… Gudrun Schyman hyllade Kakans extremt hatiska krönika, jag gjorde om den lite genom att byta ut ETT ord i den… Är den trevlig tycker du? Det duger inte att säga ”men det där är inte min feminism”. Och det spelar ingen roll vad jag visar upp att feminister tycker när det inte ens hjälper när man klistrar fast det på näsan på andra feminister. Som FilosofenNils som tyckte det var bra skit, borde inte första reaktionen vara ”Vad i helvete säger de? Är de inte kloka i huvudet?”? Feminism är en ideologi som man väljer om man vill tillhöra, jag kan inte välja om jag ska vara man. Är man radikalfeminist så VÄLJER man att tillhöra ett kollektiv där företrädarna hatar män. Så enkelt är det. Om ledande sossar säger att de hatar vissa så kan man välja att fortfarande vara med eller lämna. Lämnar man inte så accepterar man det.

            Det du tolkar som ”tolkningsföreträde”, hur många gånger är det rena attacker på män och där de bara försökt försvara sig? 50%? 60% 90%? Jag gissar på över 90%. Du kanske inte ser det som rena attacker men det kan det vara ändå. Feminister (generellt) är extremt dåliga på att ta till sig argument och det är inte så konstigt, fakta och logik har ju av ledande feminister sagts vara patriarkala härskartekniker… Fakta är att 1% av männen beter sig som svin, feminister säger det är fel på ”maskulinitetsnormer”. Hur ska man kunna diskutera med folk som tror att vad 1% gör är en norm för resterande 99%?

            Det är svårt att inte ta åt sig när attackerna riktas mot mig, för det är precis vad de gör. Feminismen gör inte direkt sitt bästa för att rensa ut sina avarter som det finns gott om. Jag tar åt mig av sådana grejer om det är i ett sammanhang där det är allvar, om det t ex får effekten att man försöker tuta i barn en massa skit som baseras på liknande grejer (det som sker nu, som sagt, norm är INTE vad en extremt liten minoritet gör). Jag är vuxen, jag ser igenom bullshit, barn gör inte det och de är tvungna att vistas i miljön som försöker indoktrinera dem med rena fantasier baserat på andra fantasier.

            Jag är ledsen men jag har sett feminismen i arbete på nära håll, på mycket nära håll. Den är vidrig…

            Och jag antar att du inte kan komma fram med så mycket. Jag kan plocka fram ett hundratal artiklar och sånt från från förra året från etablerad media som är väldigt föraktfulla mot män. Eller ska vi vänta med det till efter helgen så vi kan få ett antal färska? Just nu så tävlar de ju om vilka som kan vara mest föraktfulla och nedlåtande… Kan du hitta några sådana föraktfulla artiklar om kvinnor? Du undviker också att svara på vad du anser är kvinnohat… 😉

          • Här är ett skönt låttips som alla feministhatare borde se/höra/förstå innebörden av.

            http://chillbabs.com/2014/03/02/dag2blogg100-om-hur-feminismen-aldrig-kan-ga-for-langt-hart-mot-hart-svpol-sd-fempol-blogg100

            🙂

          • MiT

             /  03/07/2014

            chillbabs:
            Hehe, inte min musik direkt… Jag är en gammal hårdrockare 😉

          • En till form av kvinnohat, inte oväntat från SD: http://chillbabs.com/2014/03/01/tack-irm-for-att-ni-kampar-for-att-vi-inte-glommer-kvinnohat-inom-sd-migpol-svpol-fempol/

            Grejen är ju att jag som ”vit” inte kan sätta mig helt och fult in i vad det innebär att inte vara vit i vårt samhälle. När antirasister dissar svennar kan jag 1, bli arg, förnärmad, kränkt, ta åt mig personligen och börja härja om att sådär är inte alls alla vita!!! eller 2, Hålla käft och lyssna på den andra personens åsikter/upplevelser osv, och se att alla kan göra ngt för att bekämpa rasism. Inte att som vit och ”men jag är ju inte rasist” därmed ha ett skäl att inte engagera sig alls.

          • MiT

             /  03/07/2014

            chillbabs:
            Men det ”ni” inte ser är att de enda som använder hudfärg som argument för något är ni själva. Färgen på huden används för att hata. Liksom könet används för att hata. Ungefär det som rasister gör. Nu säger jag ”ni”, jag vet inget om vad du gör personligen, du förekommer inte med mer än två grejer på min blogg tror jag så du utmärker dig inte som en extrem bland extremer (jo, jag anser att feminismen i Sverige idag är en ren extremiströrelse).

            Men jag känner mig extremt obehaglig till mods när en som Hübinette får stålar för att starta upp ett nytt rasbiologiskt institut. För det är vad ett sådant kommer att utvecklas till fullt ut. Det samhälle som ”ni” vill ha är redan testat och förkastat, vi har facit över hur det funkar (eller inte funkar). Varför uppfinna hjulet igen och igen och…?

    • Grodan Boll

       /  12/15/2013

      Extra jobbigt om den stämde och dessutom drog in mest pengar till MH13.

      Det är tufft att tillhöra den Goda sidan, för en måste kontinuerligt hindra de Onda från att utföra snälla gärningar som skulle sabba ens uppfattning.

      Svara
    • Hjalmar

       /  12/15/2013

      Jösses, talgboll är då skitnödig…
      Endast Sverige svenska talgbollar har… 😉

      Svara
  9. MiT

     /  12/15/2013

    En retweet från ”fel” folk och ÅSPO slår tillomedelbart

    Svara
  10. Kristian

     /  12/15/2013

    Aschberg börjar se ut som Socker-Conny. Börjar, förresten …

    Svara
  11. @CHILLBABS
    ”Du har fel när du säger att män drabbas mest i krig. Faktum är ju att 1. Män startar majoriteten av alla krig, män mördar/våldtar/misshandlar o större utsträckning och de som drabbas är väldigt ofta just kvinnor och barn. I krig är t ex våldtäkter välkänt som makthandling och tortyrmetod. Barn får i sin tur se sina föräldrar/syskon osv dödas av vapen som tillverkats av,… män. http://www.redcross.se/skolsajt/gymnasiearbete/manniskors-rattigheter-i-krig/kvinnor-i-krig/?view=related
    Det är oerhört bra att du ger dig in på den här sajten för att diskutera. Det har jag uppfattat att du vill och inte för att ”tala om hur saker och ting faktiskt är”.
    Citatet ovan skulle jag vilja kommentera emellertid.
    1.Krig startas av män. Nej krig startas av den hierarki i samhället som har totalitär makt att av vilken anledning som helst starta krig. I denna övre del av hierarkin ingår kvinnor. Inga krig har startats av demokratier mot demokratier. Jag har läst 100-tals böcker och skrifter om krig och konflikter, ingen av dessa förhärligande eller glorifierande. Efter att ha läst dessa undrar man hur man kan få 17-18 åriga män ut på slagfältet?
    Fram till och med andra världskriget är det känt att att bakom de framryckande soldaterna gick profosser som sköt de soldater som försökte vända tillbaka. (Under WWII i sovjetiska och tyska kompanier.) Dessa pojkar och unga män har haft valet att dö för egna eller fiendens kulor. Desertörer har i alla arméer bestraffats med arkebusering. Det är inte dessa MÄN som startar krig!
    2. Fast än Röda Kors-artikeln kan anses som korrekt måste man ändå ställa sig frågan varför det är så. Varför drabbas civila kvinnor värre än män? Jo för att i ett civilt samhälle i en krigzon finns det INGA CIVILA MÄN. Åtminstone inte i åldrar mellan 10 och 70 år! Varför? Därför att civila män anses som förmodade soldater och dödas eller i bästa fall interneras. Om du tycker detta är bullocks kan du studera lite artiklar från balkankriget på 90-talet, om koncentrationsläger för män och nackskotten på cirka 7000 män i Srebrenica. Googla på det!
    Läsförslag. Antony Beaver, Cornelius Ryan, Leon Uris (Battle Cry), Alf Henriksson, Alf Åberg, Peter Englund, Attacken på Monte Cassino och många, många andra. Jag tänkte lägga till Ann Applebaum för att inte förstärka det ”Patriarkala intrycket” men vet ej om hon skrivit om kriget direkt.

    Svara
  1. Store- och lillebror ser dig | Susanna's Crowbar
  2. Feminism i verkligheten | WTF?
  3. Tweets från 2013 del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: