Bomb i brevlåda

Det small till hos en SD-politiker igår, någon petade in något explosivt i brevlådan hemma hos en av de som Expressen hängde ut förra veckan och man behöver kanske inte vara jättekonspiratorisk för att se samband. Thomas Mattsson försöker antyda att han nog får skylla sig själv mellan alla rader han skriver.

Men vad hade Mattsson väntat sig? Han känner väl till vilka han lierat sig med, det är sådana här personer. Med tanke på att Expressen betalat STORA pengar till dem för att göra ”kartläggningen” möjlig så är han också med och direktfinansierar just sån här ”verksamhet”. Det går inte att komma ifrån. Thomas Mattsson kan från och med förra veckan nästan anses medskyldig till vad som händer de som finns i registret. Det gäller från och med nu att vara uppmärksam på vad som händer enskilda personer runt om i landet…

Gissar att även vi som kritiserar feminismen ligger pyrt till, för enligt feminismens definition av kvinnohat så är vi ju kvinnohatare. Deras definition är nämligen att man är en kvinnohatare om man inte håller med feminismen och uttrycker det på något sätt.

Det är ju känt sen innan att Researchgruppen/AFA dragit sig till feminismen som deras ”beskyddare”. Det är smart av dem för stödjer man feminismen så slipper man mycket kritik. Exakt samma metod använde Kapten Klänning för att slippa kritik och granskning, det var därför han kunde hålla på så länge. Hur länge kommer Researchgruppen/AFA att vara skyddad tack vare detta?

ThomasMattsson1

Expressen verkar ha dragit igång något som de inte ens kunnat föreställa sig och vad jag tycker är värst är inte att de tar reda på politikers dubbelmoral, det ska de göra, utan vilka de samarbetar med för att få fram detta. Expressen har betalat dem stora pengar för att de ska leta upp sina egna fiender…

Länkar om bomben i Skåne

Expressen

Aftonbladet

Fria Tider

Fria Tider

Fria Tider om Researchgruppen

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

70 kommentarer

    • Larsson

       /  12/18/2013

      Och feminismens viktigaste politiska fråga är kvinnors underrepresentation i bolags-styrelser…

      Svara
    • Björn

       /  12/18/2013

      Off topic men på samma sida

      http://www.expressen.se/halsa/orgasmen—10-skal-for-att-unna-dig-den-ofta/

      På tal om att manlig sexualitet är norm och allt det där. Testa att skriva en artikel om att runka och fördelarna med det 😀

      Svara
      • Björn

         /  12/18/2013

        Nej nu blev det fel 😛 tänkte svara på ”män som måste hålla med sina kvinnor” länken nedan… Aja, jag var förblindad av patriarkatet och överutnyttjande mina privilegier helt enkelt

        Svara
      • Kristian

         /  12/18/2013

        Eddie Meduza har väl redan skrivit sången … 🙂

        Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Björn:
        Hahaha, den skulle bli anmäld av Kvinnolobbyn som skulle komma rusande med saxarna i högsta hugg!

        Svara
  1. MiT

     /  12/18/2013

    Svara
    • Anders/AV

       /  12/18/2013

      Det visar bara att han låter en extrem karikatyr av manlighet representera alla män. Det finns massa av mjuka manliga uttryck.

      Svara
  2. Chade

     /  12/18/2013

    Axel Edgren twittrar om att bomben i natt skedde på grund av SD:s politik samt (vissa av) deras politikers retorik på nätet. Vilket förvisso låter fullt rimligt.

    Men jag trodde det var detta som var skuldbeläggning av brottsoffer, att ange en (del)förklaring för varför någon utsätts för våld? Och det brukar ju aldrig vara ok när man pratar om kvinnliga brottsoffer. Men det är väl skillnad på folk och folk.

    Svara
    • Pelle2

       /  12/18/2013

      Och tycker Axel E att det är ok att bomba sina politiska motståndare ?
      I så fall kanske åtminstone Jonas Sjöstedt bör se över sin säkerhet eftersom han representerar den andra ytterligheten på den politiska skalan.
      Fast något säger mig att Axel tycker att det är ok med lite fint vänsterhat i kombination med vänsterinriktade terroristdåd medan ett högerinriktat dito är förkastligt.

      Svara
      • Kristian

         /  12/18/2013

        Det är spegelbilden av de som säger ”jag är inte rasist, men …”

        Nej, förresten, det är inte en spegelbild. Det är exakt samma sak.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  12/18/2013

        ”Det är fel att våldta, men hon hade faktiskt en väldigt kort kjol…”

        Svara
    • MiT

       /  12/19/2013

      Chade:
      Men han är inte klok någonstans…

      Svara
  3. Pelle2

     /  12/18/2013

    Läste Thomas inlägg på Expressen. Där skriver han bl.a att Säpo anser att dom autonoma(läs t.ex AFA) just nu är mest aktiva med attentat mot politiker och annat. Det är människor med anknytning till AFA som Expressen arbetade med i sin kartläggning av sd-politiker och folk med invandrarkritiska åsikter.
    Hur kan han ens försöka försvara det samarbetet ? Han borde skämmas ordentligt när han märker vad kartläggningen leder till i form av upptrappat våld.

    Fast något säger mig att han skiter i det så länge han säljer lösnummer.

    Svara
  4. Hjalmar

     /  12/18/2013

    Mattsson och Ex-pressen verkar inte tro på ‘alla människors lika värde’… (ironi)
    Att skaffa sig terroristkompisar. Så. Jävla. Dumt.
    Mattsson, chefredaktör och kriminell.

    Svara
  5. Kristian

     /  12/18/2013

    Vi väntar med spänning på en samling godhjärtade människor som tyst tänder ett ljus mot våldet och för demokratin och yttrandefriheten.

    Och väntar …

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2013

      ”Vi arbetare är inte rädda för RF.”
      ”Vi Arier är inte rädda ” … nej, för #”!”%¤, vet ni vad.

      Svara
    • Pelle2

       /  12/18/2013

      Yterligare en samling idioter som hyllar våld från vänstern. Är säker på att det inte gör mindre ont att bli misshandlad eller bombad av järnrörsvänstern
      än av högerditot.
      De försvarar sig med att de bara ger sig på rasister. De kanske har börjat där,vilket är illa nog, men i sann kommunistisk anda kommer dom säkert ge sig på alla som inte håller med dom förr eller senare.

      Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Pelle2:
        Det är där det slutar. Har alltid gjort det och komemr alltid att göra det.

        Svara
  6. MiT

     /  12/18/2013

    Den här texten alltså, de pratar om ”studie”
    http://jamstall.nu/blog/2013/12/18/obetald-foraldraledighet-mycket-vanligare-bland-kvinnor/

    ”Studien visar också att fördelningen av föräldraledigheten samvarierar med fördelning av betalt och obetalt arbete. Den förälder som tar det mesta av föräldraledigheten utför också en större andel av hushålls- och omsorgsarbetet, och står för en mindre andel av förvärvsarbetet.”

    No shit sherlock, har ni äntligen kommit på att den som är hemma med barn också gör mest sysslor där och samtidigt lönearbetar mindre?

    Svara
  7. MiT

     /  12/18/2013

    Nä, det som Birro faktiskt tar upp är ju inte så viktigt tycker hon…

    Men å andra sidan, vad ska man vänta sig?

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2013

      Hmm. På 3200 ord nämns pojkar två gånger. Tre om man lägger till manliga författare. Resten handlar mer allmänt om ”barn” eller ”unga.”
      Hen ser de hen vill.

      Svara
      • Pelle2

         /  12/18/2013

        Det är väl skolan som gör en enögd analys av flickors problem och det är bara deras problem som existerar.Pojkar lider ju som bekant av en antipluggkultur
        enligt feministerna så dom kan vi skita i.

        Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Kristian:
        Det är ju två gånger för mycket i deras värld.

        Svara
  8. MiT

     /  12/18/2013

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2013

      Ja, om man multiplicerar med genomsnittslönen blir det en del.
      26 000 * 6 = 156 000
      30 000 * 1.5 = 45 000

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  12/18/2013

        Det stod ju faktiskt obetald föräldraledighet.

        0 * 6 = 0
        0 * 1,5 = 0

        Svara
        • Kristian

           /  12/18/2013

          Stämmer.
          Jag räknade från familjens synpunkt, inte statens.

          Svara
          • Blåval Rödval

             /  12/18/2013

            Familj? Varför så heteronormativ? Du ska nog använda nått nytt fräckt ord som beskriver det hela. LSDLFEYQWRHFSJDHFHLWWLKJEHRJKL (Ö) tror jag det kallas.

  9. MiT

     /  12/18/2013

    Hmmm, är det inte just genusperspektivet som de har tagit hänsyn till när de kommer fram till detta?

    Svara
    • Pelle2

       /  12/18/2013

      Så statistik är inte viktigt ?
      Huvudsaken är att man gör en genusanalys så att man kan hitta på en orsak till att kvinnor döms till mildare straff än män.
      Är ganska säker på att genusforskarna inte skulle anstränga sig särskilt mycket för att hitta några andra orsaker än strukturer och patriarkatet om det var männen som fick kortare straff.

      Idiotiskt att påstå att Brå gissar när de kommer fram till slutsatsen om att kvinnor får kortare straff. Följande står i artikeln:

      ”Generellt så vet vi att kvinnor får mildare straff för grova våldbrott jämfört med männen. Det finns dock inga siffror för just dödligt våld, säger Sven Granath, kriminolog och forskare vid Brottsförebyggandet rådet.”

      Var det något som var svårt att förstå i det citatet feministfestivalen ?

      Feministfestivalen skriver också ”det finns ingen legitim forskning som visar”.
      Vet Hen ens vad ordet legitim betyder ?
      Antar att Hen menar att endast genusforskare bedriver legitim forskning.

      Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Pelle2:
        Men tänk på att det är feministkommissarien som går loss lite… 😉

        Svara
  10. Kristian

     /  12/18/2013

    Hmm. Empiricism brukar väl annars mest förknippas med det som har sin utgångspunkt i verkligheten.

    Se även Lysenko, Trofim:
    ”So quickly did he develop his prescriptions — from the cold treatment of grain, to the plucking of leaves from cotton plants, to the cluster planting of trees, to unusual fertilizer mixes — that academic biologists did not have time to demonstrate that one technique was valueless or harmful before a new one was adopted.”

    Svara
    • Kristian

       /  12/18/2013

      Hmm, den skulle ha varit under BRÅ-rapporten ovan.

      Svara
    • Kristian

       /  12/18/2013

      Ja, det vill nog inte fan bli lärare. Ovanligt klokt i kommentarerna, förresten.

      Svara
  11. MiT

     /  12/18/2013

    Svara
  12. Kristian

     /  12/18/2013

    Blåval Rödval:
    ”LSDLFEYQWRHFSJDHFHLWWLKJEHRJKL (Ö)”!
    🙂

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  12/18/2013

      Ja? Skaffa dig en analys. Jag ska inte behöva utbilda dig. Googla patriarkatet. Det finns hela bibliotek med forskning. 🙂

      Svara
      • Kristian

         /  12/18/2013

        Ja, en får läsa på.
        För trettio år sedan hade det varit ”(R)” på slutet … 🙂

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  12/18/2013

          Trettio år sedan? Du hänger inte så mycket på Twitter hör jag. Där bor alla fåtöljrevolutionärer.

          Svara
          • Kristian

             /  12/18/2013

            Sant, varken på Twitter eller Facebook.
            Har nog att läsa med Twitter-referat på bloggar.

          • Blåval Rödval

             /  12/18/2013

            Smart drag av dig. Här får vi mintpastillerna som har ramlat ner i pissrännan.

  13. MiT

     /  12/18/2013

    Svara
    • Larsson

       /  12/18/2013

      Nästa termin: astrologi, kristallhealing och homeopati kanske…

      Svara
      • Pelle2

         /  12/18/2013

        Kansle lite feng shui och shamanism också ;-).

        Svara
        • Kristian

           /  12/19/2013

          ”Twittrar om livet på lärarprogrammet och som bibliotekariestudent. Men också om saker som rör anarkism, feminism, wicca, tv-serier, film och veganism.”

          Nu skall jag låta som en sur version av Gubben Gren:
          ”Barndomens glada lekar! Barndomens glada, oskyldiga lekar, ja ja.”

          Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Larsson:
        För att ta bort antipluggkulturen… 🙂

        Svara
    • Kristian

       /  12/19/2013

      En annan klassiker från samma person:
      ”Som svensk socialist kanske jag har mer kulturellt gemensamt med socialister från andra länder än med andra ”svenskar”.”

      Härligt när ”svenskar” får citattionstecken. Skulle vilja se den definitionen av ”kultur.”

      (Vet inte hur du lyckas kopiera så snyggt från twitter. Blir bara text när jag försöker.)

      Svara
      • MiT

         /  12/19/2013

        Jag klistrar bara in tweeten. Varje tweet har ju en unik länkadress som slutar med en massa siffror, jag bara kopierar den länkadressen och klistrar in. Om du klickar på t ex ”visa” under ett tweet så öppnas den tweeten och då är det bara att kopiera adressen.

        Svara
  14. Dreadlock

     /  12/18/2013

    Klart att Mattson är ansvarig till indirekt anstiftan. Men eftersom det inte finns ” Indirekt anstiftan” i svensk brottsbalk (Utan bara i länder med särskilda lagar för tankebrott) Så blir det omöjligt att driva ansvar mot Mattson med svensk lagstiftning. Om ”Jag” vill ha en sådan lag tillbaka ? Nej absolut inte. Med en sådan lag går ingen fri från tankebrott. Och Ryyyyys , om det skulle införas. Då finns möjligheten att åtala någon för något som denne har tänkt, men inte utförd.

    Svara
    • Jonte

       /  12/19/2013

      Kan inte klandra Expressen ett dugg för att dom hängde ut rasistiska politiker, det enda jag klandrar dom för är att dom gjorde det i samarbete med Researchgruppen och att dom även hängde ut privatpersoner.

      Svara
    • MiT

       /  12/19/2013

      Dreadlock:
      Nja, moraliskt har han ett jättestort ansvar. Och inte att förglömma, han har gett dem betalt för att de ska leta upp sina egna fiender. Genom pengar har han ju också direkt stött deras verksamhet.

      Svara
  15. MiT

     /  12/18/2013

    Svara
    • Kristian

       /  12/19/2013

      Ouch!
      Källa? Vem är det som har gjort den?

      Svara
    • Hjalmar

       /  12/19/2013

      Usch nej, där går gränsen, den gillar jag inte.
      Det ser dock ut som att någon insnöad vänstertyp med tjocka genusglasögon har ritat. En gammal kaptalist och patriark som ‘lär upp’ den yngre generationen.
      Smaklöst gjort, och inte värdigt.

      Svara
  16. Ligneto

     /  12/23/2013

    ”First they came for the racists,
    and I didn’t speak out because I wasn’t a racists.

    Then they came for the haters on the internet,
    and I didn’t speak out because I wasn’t a hater on the internet.

    Then they came for anyone with a different opinion,
    and I didn’t speak out because my opinions were not so different.

    If they come for me,
    will there be anyone left to speak for me?” – Ligneto

    Svara
  1. Flashback och RG | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: