Bruce Springsteen är för vit!

Nu går Jonna Sima loss på Expressens sidan 4, den här gången är det Bruce Springsteen som är för vit för henne. Eller om det är de som bevakar honom i media. Eller så är det de som gillar hans musik som är för vita. Någon jävel är för vit i alla fall! Fast om det vore en tävling i hur vit man är så så vinner nog Jonna Sima lätt. Men det är väl en annan sak antar jag.

Redan rubriken skvallrar om vad hon menar ”Måttlös dyrkan av och för vita män” och hon går loss och kritiserar mediabevakningen av Springsteen

”Bruce-yran i kvällstidningarna har blivit ett jippo som få verkar ifrågasätta. För går det egentligen att överbevaka en artist som säljer ut en arena som tar över 50 000 konsertbesökare tre gånger inom loppet av en vecka?”

Ja varför ifrågasätta det obestridliga faktumet att han i mångas ögon är en av de största artisterna? Men hav förtröstan, kritvita Jonna Sima har snubblat över ett scoop

”Springsteens publik utgörs till stor del av kvällstidningarnas krympande kärntrupp: den vita medelklassen i medelåldern och uppåt som faktiskt betalar för en papperstidning.”

Naturligtvis, det är ju vita som gillar Springsteen! Hemska tanke, så kan man ju inte ha det, vita medelålders som gillar en artist som de vuxit upp med! Det måste genast kritiseras! Men det räcker inte med bara det

”Men det finns också andra orsaker till att just bevakningen av Bruce Springsteen är så massiv. Den vita, manliga rockgenren är fortfarande normen i kvällstidningarnas musikbevakning. Och det är också normen bland tidningarnas kritiker.”

Ja jävlar i det, Bruce Springsteen är för vit… Han måste bryta normen och ta sig en annan färg om han ska duga! Han kanske kan heta det något försvenskade Bruna Springsteen i fortsättningen om han solar tillräckligt hårt?

Men kritvita Jonna Sima gillar den alldeles för vita (nåja) Bruce Springsteen lite i alla fall och ger svaret till varför han bevakas. Det som från början berodde på att han var jättevit och att de som bevakade var för jättevita kokade nu ner till att han tilltalar många människor, gamla som unga. Så det kan gå när man ska kritisera normer…

”Den som inte utvecklar sig i takt med tiden riskerar som bekant att bli irrelevant. Bruce Springsteen når i år folkpensionsåldern. Hans musik fortsätter att tilltala nya generationer, mycket genom att fortsätta vara vital och nyfiken. Av det har kvällstidningarnas nöjesredaktioner en hel del att lära.”

Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som brunast är

sima Springsteen

A Voice For Men Sverige: ”Feminist prioriterades ned – var nämligen man

Ekvalist: ”Minskad rädsla för brott i Sverige

No size fits all: ”Tretal i källkritik: mail, marijuana och misogyni

Aktivarum: ”Domaren Ralf G Larsson friade i våldtäktsmålet – Motiverar på SVT debatt

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

130 kommentarer

  1. Sverre

     /  01/15/2014

    Kommentarer egentligen överflödiga, men tänk vilken skit man kan sälja bara genom att attackera samhällets syndabockar! Ja, det är ju den skiten man säljer, dvs attacken på samhällets syndabockar. Jösses!

    Svara
    • MiT

       /  01/15/2014

      Sverre:
      De är så fixerade vid hudfärg att man baxnar! Måste vara skadligt att vara så fixerad.

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/15/2014

        ”Bruce Springsteen är för vit!” Säg det till Mona Sahlin… (Känd Springsteen-dyrkare)
        Sahlin och Sima borde diskutera saken… 😉

        Svara
        • MiT

           /  01/16/2014

          Hjalmar:
          Men Sahlin tycker väl också att det finns för många vita på jorden?

          Svara
  2. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  3. MiT

     /  01/15/2014

    Ligger något i detta?

    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article18174968.ab

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Det går inte att säga något om detta om utan att läsa rapporten, ganska många faktorer som måste tas med om man ska jämföra löner.

      Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Jonte:
        Gissar att de bara tar med sådana faktorer som talar för det som de vill ”bevisa”…

        Svara
    • Anders/AV

       /  01/15/2014

      De verkar inte ha tagit hänsyn till att män och kvinnor jobbar med olika saker i välfärden. Män jobbar ofta med saker där kompetensen även efterfrågas på andra håll. Om man skulle jämföra skolan ser man att nästan inga män arbetar med de lägre åldrarna, medan desto fler med tonåringar. Skulle man se lärargruppen som helhet skulle man se att män tjänar mer i snitt eftersom de väljer de mer betalda lärarjobben med stora barn. Ofta är det manliga lärare på yrkesprogram till privata sektorn. Därmed konkurrerar man om hans kompetens med lönerna i yrket. För att få en svetsare att bli svetslärare får man punga ut med mer än om man vill få en sjuksköterska att bli vårdlärare.

      Svara
      • Chattanoga

         /  01/15/2014

        Det borde vara en ren förlustaffär att anställa män, om man kan få likvärdig personal 12 procent billigare. Ändå anställs män?

        Svara
        • Hjalmar

           /  01/15/2014

          Patriarkatet är starkt inom sjukvården – Yoda

          Svara
      • Jonte

         /  01/15/2014

        Jag blir alltid misstänksam när man inte länkar till rapporten eller eller undersökningen i texten. Det är inte så svårt, ger mig en känsla att man vill dölja något.

        Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Anders/AV:
        En sak är klar, det är jävligt komplext i alla fall och grymt svårt att få till en bild som är ”sann”. Men man kan närma sig den ”sanna” bilden så mycket det går. Synd att de inte har så stort intresse av det.

        Svara
    • Kalle

       /  01/15/2014

      http://www.tidningenvision.se/nyheter/kvinnor-i-valfarden-dubbla-forlorare
      ”Anställda i offentlig sektor, där flest kvinnor jobbar, tjänar mindre än anställda i privat sektor, där flest män jobbar. ”

      Åh neeeej! Anställda inom privat sektor tjänar mera!! Jävla patriarkat!! Detta beror helt och hållet på kön och INGET ANNAT!

      Svara
  4. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  5. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/15/2014

      Vissa elevers val av uttryckssätt är tydligen finare än andras? Hur reagerar hon om en pojke frågar: Fröken får jag sy spindelmansmärke på ena sidan av kudden och en lastbil på den andra?

      Svara
      • Jag minns att jag ville sy slagskeppet Bismark på ena sidan och ett gäng arga pissmyror på den andra. Men de motiven var lite för komplicerade, så det bidde en tumme.

        Svara
        • Måns

           /  01/15/2014

          Minns att jag råkade ha sönder symaskinen första dan. De blev på nåt sätt en gigantisk trasselboll av undertråden. Fröken: Neeeej!! förb…… (Sen var det iof kanske… mindre lyckat av henne att klippa bort trasslet, som hon kom åt med saxen, istället för att dra bort det). Maskinen fick lämnas in. Har en svag misstanke om att detta kan ha används emot mig i betygsunderlaget.

          Svara
      • Kristian

         /  01/15/2014

        Känner någon som en gång fick berömmet ”Bra åsikt!” i en uppsats. Det var på 80-talet.

        Svara
        • Hjalmar

           /  01/15/2014

          Nuförtiden är det mer inlindat, som ‘värdegrund’.

          Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Anders/AV:
        haha, tänkte inte ens på det! Reagerade bara på hennes helnöjda tweet 🙂

        Svara
  6. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/15/2014

      En del påverkas starkt av de feministiskt vinklade medierna.
      Men allt känns bättre om vi hittar något att demonstrera mot…

      Svara
    • Chattanoga

       /  01/15/2014

      Emelie Bardon känner ilska över att livmoderhalscancer nämns i radio?
      Varför får jag känslan att hon även skulle bli upprörd om de tar upp prostatacancer?

      Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Chattanoga:
        Fisare som hon lever på att vara kränkta, fick de inte vara kränkta och upprörda så skulle de gå under. Det är deras livsluft.

        Svara
    • Fredrik S

       /  01/15/2014

      Oj, henne känner ju jag. :-/
      Eller ”oj” förresten, jag är knappast förvånad över det hon skriver.

      Svara
    • Vad tror hon p:et i P1-P4 står för? Inte fan är det Program i varje fall.

      Svara
  7. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Ok, så DN har en artikelserie om män, tre artiklar så här långt

      http://www.dn.se/livsstil/stor-grupp-man-blir-valdigt-vilsna/
      http://www.dn.se/livsstil/nar-konet-inte-langre-spelar-sin-roll/
      http://www.dn.se/insidan/sex-blir-battre-utan-tydliga-roller/

      Någon förvånad att bara en enda åsikt får komma till tals? Ni kan gissa vilken…

      Svara
      • Kristian

         /  01/15/2014

        ”Stor grupp män blir väldigt vilsna”

        ”Ett viktigt perspektiv på livskvalitet är hälsa. ‘Riktiga män’ biter ihop när det gäller fysisk och psykisk ohälsa och väntar länge med att söka vård.

        – Att inte klaga ingår så att säga i mansrollen, men detta beteende gör att mäns vård kostar mer. Det är dyrare att behandla hjärtinfarkt än högt blodtryck.”

        Sveriges kommuner och landsting håller inte med.
        https://stat.skl.se/kpp/index.htm

        Analysvariabel Kön 2012
        Total kostnad, tkr Man 24 405 661
        Total kostnad, tkr Kvinna 25 748 837

        Ligger rätt jämt, tycker jag.

        (Eländigt långsam databas. Skall försöka dela upp på ålder också.)

        Svara
        • Kristian

           /  01/15/2014

          Okej, hurra för pivottabeller. Bu för databasens sökfunktion.

          Kvinnor som grupp kostar något lite mer för ”05 – Cirkulationsorganens sjukdomar”
          (58% av total kostnad.)

          Män kostar mer för ”00 – Ej meningsfull gruppering” (61%), ”05 – Cirkulationsorganens sjukdomar” (Där har vi hjärtoperationer av diverse sort, 61%), ”22 – Brännskador” (71%) och ”24 – Multipelt trauma utom ytliga skador och sårskador” (71%)

          Sedan har vi förstås
          12 – Sjukdomar i manliga könsorgan
          13 – Sjukdomar i kvinnliga könsorgan
          14 – Graviditet, förlossning och barnsängstid
          30 – Bröstkörtelsjukdomar

          Om man tar bort kostnader för dessa fyra hamnar vi på sammanlagd kostnad 2012 för samtliga åldersgrupper:
          Kön Kostnad
          Man 23 838 177
          Kvinna 21 482 367

          Svara
      • Kristian

         /  01/15/2014

        ”Och för att klara sig i ett samhälle som är under omvandling har de män som inte är så fasta i sina identiteter, i sin syn på maskulinitet, klara fördelar.”

        Hmm. Någonstans finns fortfarande alla de farliga och smutsiga jobben. Vill gärna se statistik på vem som gör dem. Är det de gammaldags männen som fortfarande gör detta medan alla hipsters stoppar korv med ungarna? Eller har vi äntligen fått en massa robotar överallt?

        Svara
        • Jonte

           /  01/15/2014

          Tror du att det kommer komma en fjärde artikel där en annan synpunkt presenteras? 🙂

          Svara
          • Kristian

             /  01/15/2014

            Om det skrivs om korvstoppande robotar som leker med förskolebarn skriver jag den själv om så behövs! 🙂

      • MiT

         /  01/16/2014

        Jonte:
        Haha!

        Svara
  8. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/15/2014

      Visst är det valår…
      (Who’s Aasa Romson?) 🙂

      Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Hjalmar:
        Det är visst valår… 🙂

        Obama skiter nog på sig av skräck när Aasa Romson säger något till honom 😉

        Svara
    • robjoh

       /  01/15/2014

      Men hon har inga problem med att stödja en politik som innebär ökad mängd kolkraft i Tyskland? Dubbelmoral?

      Dessutom måste frågan vara vart vi bygger kolkraft. Om vi pratar svenska biståndsmiljarde till Afrika. Låt dem bygga bara, mer människor dör nu pga bristen på el än vad växthuseffekten någonsin kommer göra.

      Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        robjoh:
        Äh, hon är precis som Peter ”sambons SUV” Eriksson…

        Svara
  9. Anders/AV

     /  01/15/2014

    För det skrivs ju knappt något i tidningarna när Rihanna, Kanye West eller Beyonce är i Sverige? Jag såg tecknen för några år sedan, men nu har det exploderat. Allt ska studeras och kritiseras ur ett vithetsperspektiv. Axiomet vitt är fult/dåligt. De har t o m tagit till sig rasisternas definition av vit och färgad, Antingen är man helvit eller färgad. Det spelar ingen roll om man har nästan alla släktingar kritvita. Finns det en med lite mer pigment är man genast ”rasifierad”.
    Ur led är tiden då feminister beter sig som värsta sexister och sk antirasister är minst lika fixerade vid hudpigment som rasisterna.

    Svara
  10. Är du så jävla brun själv då?

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/15/2014

      För Sima räcker det med att ha rätt åsikt, dvs brun tunga.

      Svara
    • Anders/AV

       /  01/15/2014

      Det viktiga är inte vithetstillhörighet utan vithetsståndpunkt. Vithet kan här bytas ut mot klass, kön eller genus för olika tidsåldrar.

      Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      bashflak:
      Jag eller Sima? Jag är brunare än Sima i alla fall, vilket i och för sig inte säger så mycket… 😉

      Svara
  11. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Ser framför mig en app där parterna kan fylla i vad som det samtycks till och sedan signerar bägge parterna med hjälp av sina respektive e-legitimationer plus två oberoende vittnens e-legitimationer överenskommelsen. En nuppapp helt enkelt.

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/15/2014

        En ‘nuppapp’… Sen är det bara att skicka in allt till Nuppverket som arkiverar. Bifoga video, med ljud! Det är viktig dokumentation som tjänstemännen och -kvinnorna på Nuppverket sedan poängsätter efter genusvetenskapliga kriterier… Feedback är viktigt!
        Äntligen får alla genusutbildade anställning. 🙂

        Svara
        • Pelle2

           /  01/16/2014

          Du menar väl normkritisk feedback ;-). Borde kanske streama själva sexakten och ange telefonnummer så att Nuppverkets tjänstemän kan ringa upp och avbryta sexakten om den är för heteronormativ eller något annat otäckt ;-).

          Såg på efterlyst igår att Thomas Bodström var emot samtyckeslagen. Han menade att det skulle bli en sämre lag för kvinnorna än den nuvarande. Man kan i och för sig ha en synpunkt på att han enbart ser det som ett problem ur ett kvinnoperspektiv men jag tycker att han skall ha lite pluspoängför att han vågar gå emot det feministiska drevet som vill ändra på lagen.

          Svara
          • Hjalmar

             /  01/16/2014

            Och självklart så måste alla kvinnor använda strap-on, det är en del av vår värdegrund… 🙂

      • MiT

         /  01/16/2014

        Blåval Rödval:
        Hahaha! ”nuppapp” 🙂

        Svara
  12. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Lina Thomsgård verkar drivas av övertygelsen att media är en slags allsmäktig gud som helt styr alla människors tankar. Allt människor gillar att göra, all musik vi gillar, ja precis allting vi uppskattar gillar vi bara för att media skriver om det. Att det också skulle kunna finnas en växelverkan som innebär att media också väljer att skriva om saker människor tycker om för att få fler läsare verkar inte ha slagit henne. Hon tror fullt och fast på att om media bara skulle visa en massa bilder på feta, håriga kvinnor med oljig hy och åderbråck så skulle alla heteromän tända på såna kvinnor istället för dagens utvikningsmodeller. Om media bara skulle skriva lika mycket om damfotboll som om herrfotboll så skulle alla gilla dam o herrfotboll lika mycket. Det är en så jävla obehaglig människosyn, hon ser på oss som viljestyrda robotar helt utan förmåga till självständigt tänkande. Därför måste någon (staten) ständigt tala om för oss vad vi ska gilla och vad vi ska göra med våra liv.

      Svara
      • David

         /  01/15/2014

        Vi formas och styrs ju som bekant endast av ”strukturerna” och ”normerna”, varför social ingenjörskonst av detta slag är en sorts universallösning på alla samhällsproblem. Om bara skolan, myndigheter och media säger rätt saker och inplanterar de rätta normerna i medborgarna så kan dessa således omformas till bättre människor med rätta värderingar och åsikter (dvs. de åsikter som slagits fast av den upplysta genuseliten).

        Svara
        • Jonte

           /  01/15/2014

          Därför snacket om våldtäktskultur, eftersom allt vi gör beror på normer, strukturer och kultur så måste det finnas en kultur och norm som säger att det är ok att våldta. Annars skulle ju ingen våldta någon annan. Feministisk logik i sitt esse.

          Svara
          • Kristian

             /  01/15/2014

            Det måste vara i hemlighet någonstans där vid busshållplatsen mitt i natten som alla får indoktrineringen i våldtäktskulturen. Har inte sett till den i media.

    • robjoh

       /  01/15/2014

      Roligt att läsa kommentarerna, hade nog aldrig trott att så många skulle reagera positivt på artikeln. Ett flertal som säger att de är kvinnor och som dessutom fördömer feminismen. Hade inte trott att jag skulle se det.

      Svara
  13. Bruce Springsteen får vara glad över att han iallafall inte är medelålders… 😉

    Svara
    • Kristian

       /  01/15/2014

      New Kids on the Block är numera 41-45. Spice Girls är bara 37-41. Hanson är bara 28-30.
      ”MMMBop, I guess”

      Madonna är 55.

      Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      bergersjo:
      Haha, han kan hänvisa till åldern nu om de hackar på honom för mycket! Eller vänta lite nu, glömde bort ”åldersmaktsordningen”… 😉

      Svara
  14. Jonte

     /  01/15/2014

    Hahaha nte så kul när twittermobbare får smaka på sin egen medicin tydligen… 😀

    Stackarna…

    Svara
  15. MiT

     /  01/15/2014

    Jag tror jag dör!

    Svara
  16. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Så här är det Gülsen, när rasifierade begår brott anser RASISTER att alla rasifierade har kollektiv skuld och att det beror på hudfärg. När män begår brott anser FEMINISTER att alla män har kollektiv skuld och att det beror på manlighet. Ser du en likhet?

      Svara
      • Bra skrivet! Men jag har ett förslag, Jonte. Om du slutar använda ”rasifierade” utan citattecken så slutar jag att använda ”hen” utan citattecken. Jag tycker att ”rasifierad” låter brunt 1930-tal, dvs hemskt. Vad sägs? Win-win 😉

        Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Jonte:
        +1!

        Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Det är en naiv men gullig tanke att våldtäkter skulle upphöra bara vi lär män att våldtäkt är fel (något som de allra flesta män faktiskt får lära sig). Gäller det bara våldtäkt eller alla andra typer av brott? Kommer mord och misshandel helt att upphöra om vi bara lär folk att inte mörda och misshandla? Kommer rån och stölder upphöra bara vi lär ut att det är fel?

      Saken är den att det tyvärr alltid kommer finnas människor som skiter i vad som anses rätt eller fel och bara tänker på egen vinning. Det är människor som saknar empati snarare än människor som aldrig fått höra att våldtäkt, mord och misshandel är fel och olagligt. Om nån bara hade talat om för Hagamannen att han inte fick våldta så hade inte gjort det? Jag är tyvärr inte så säker.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/15/2014

      Vi får väl ställa det kön som tagit ansvar för barnet till svars då…

      Svara
    • Anders/AV

       /  01/15/2014

      Hur går det med kampanjen att lära alla att inte mörda och stjäla saker?

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/15/2014

        Försöker de införa Tio Guds Bud igen…?
        68-orna kastade ut all moral, och nu vill deras elever att folk ska agera moraliskt?

        Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Anonymouse:
      Suck…

      Svara
  17. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  18. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  19. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  20. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
  21. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Jo för transfobi är ju något som inte alls förekommer inom delar av radikalfeminismen…

      en.wikipedia.org/wiki/Feminist_views_on_transgenderism_and_transsexualism

      Svara
    • Jag börjar ana att denna Alicia är en transa (det är ifs kanske redan känt?). Det är ofta den är inne på det spåret.

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Pinjata:
        Det kanske är möjligt? Vete fan faktiskt! Men hon får vara vad hon vill, det ger ingen rätt att sprida skit omkring sig för det. Och hon sprider mycket…

        Svara
  22. MiT

     /  01/15/2014

    Så inte sådana där unkna grejer som ”flicka blir kär i pojke” eller tvärtom inträffar antar jag

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Att evolutionen gjort heterosexualitet vanligare eftersom det underlättar reproduktionen är ju alldeles för långsökt för att ta på allvar

      Svara
      • Jonte

         /  01/15/2014

        Ska tillägga att jag fick precis det svaret av en feministisk bekant en gång. 😉

        Svara
      • MiT

         /  01/16/2014

        Jonte:
        Japp, fattar inte hur man kan tro att sådana unkna grejer kan få fäste någonstans 😉

        Svara
    • Kristian

       /  01/15/2014

      ”Feminister och religiösa högern överens: den går att bota bögar!”

      Svara
  23. Jonte

     /  01/15/2014

    Hahaha, man måste beundra Josefine Utas som står ut med sina muppar till partikamrater.

    Svara
    • Kristian

       /  01/15/2014

      Jo, det är starkt. Kanske tror hon att Miljöpartiet fortfarande har något med miljö att göra?

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/15/2014

      Snart så kommer Utas ut som folkpartist,
      och medlem i föreningen Darwinisterna…

      Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Jonte:
      Ok, han länkar glatt en film som sågar det han själv säger… 🙂

      Svara
  24. MiT

     /  01/15/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/15/2014

      Nån som kan förklara vad fan hon menar med det här???

      Detta är inte sant. Rådande formulering av samtyckeslag innehåller inget förslag om omvänd bevisbörda. En samtyckeslag innebär inte att vi tummar på några rättsprinciper. När folk påstår det här så talar de om något som kallas för ”Omvänd bevisbörda” vilket är en helt annan sak.

      Svara
      • Anonymouse

         /  01/15/2014

        Hade nog snarare sett att hon förklarade vad den innebär än vad den inte innebär.
        Kan man läsa själva förslaget någonstans?

        Svara
  25. MiT

     /  01/15/2014

    Kunde inte låta bli…
    Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

    Svara
  26. Magnus

     /  01/15/2014

    Förutom att Bruce Springsteen är en oerhört övervärderad treackords-rockare med kompband som bara kan låta på ett sätt, tänk uppskruvat dansband, så är Jonna Sima en vit medelklassig klassförädare och hum heter nog egentligen Jonas.
    Är inte Sima ett typiskt ren-rasifierat lappnamn?

    Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Magnus:
      Jag är inget jättefan av Springsteen, han har en del bra låtar. Ungefär som de flesta artister har. 🙂

      Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Han är en vit,medelålders,svensk man som tar plats från en duktig kvinna. Det är ju tillräckligt för att hata honom…

      Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Malte Skogsnäs:
      Japp både kränkt och alldeles för vit!

      Svara
  27. Jonte

     /  01/15/2014

    Citatet är det sista stycket i den här bloggposten:
    http://veronicasvard.wordpress.com/2014/01/10/rattsvasendet-later-valdtaktsman-definiera-valdtakt/

    Om inte detta är omvänd bevisbörda vad är det då?

    Svara
    • Kristian

       /  01/15/2014

      Bevisa att man inte gjort något …

      För övrigt:
      FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, Artikel 11
      ”1. Var och en som är anklagad för brott har rätt att betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen har fastställts vid en offentlig rättegång, där personen åtnjuter alla rättssäkerhetsgarantier som behövs för hans eller hennes försvar.”

      Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Jonte:
      Precis! De döljer det inte ens.

      Svara
  28. Jonte

     /  01/15/2014

    I knew it, nu kommer kraven

    Svara
  29. Är det bara jag, eller såg vår
    vän ”talgbollen” bättre ut i profil?

    Svara
    • Kalle

       /  01/16/2014

      Har han smetat bajs i ansiktet på det nya kortet?

      Svara
      • Eller så gick han för nära en talgboll
        som ”desintegrerades”.

        Kraften är icke med denne @talgboll,
        även om hen vandrar i feministiska luftslott.

        Svara
  30. Hjalmar

     /  01/15/2014

    Jonna Sima tjatar om vithet, själv så spacklar/pudrar h*n sig så vit som möjligt. Men dubbel moral är ju dubbelt så bra, som det brukar heta.

    Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Hjalmar:
      Visst är hon själv en normbrytare av stora mått? 😉

      Svara
      • Grodan Boll

         /  01/16/2014

        Hon var ganska normbrytande när hon hoppade in i ”taxin” utan att vara en groupie.

        Svara
  31. Hjalmar

     /  01/16/2014

    Feministern är vass…

    Svara
  1. Bruce Springsteen är för vit! | Det fina hatet
  2. Hur USA återupptäckte Darwin – Och hur Svensk media började vithetshata Bruce Springsteen | Aktivarum
  3. Vi kastar bort en miljard till i stället | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: