Avrätta alla cismän som är jämställdister!

UPPDATERAT!

Gör som Malmöpolitikern, läs alla kloka tweets nedan!

politiker

SLUT PÅ UPPDATERING!

Nu har det gått två veckor av det nya året och twitterfeministerna har pålitligt levererat idioti motsvarande två månaders ranson. Ungefär. Det vill säga att allt är normalt.

Jag tänkte att jag börjar med några som jag missade att ta med i mina FYRA inlägg med tweets från 2013. Sen kommer de någorlunda i kronologisk ordning.

Guilt by association är ju populärt i de feminiztiska kretsarna

gba

Det där med hata män var det ja

hatamän

Vet inte vad som ligger bakom denna men sånt ses väl som ganska normalt i de kretsarna verkar det som

avrätta

Alla män förtrycker enligt en Malmöpolitiker

j2

Ännu en snilleblix från Malmöpolitikern! Otroligt vis är han

j3

De behöver nog bara en kram

j4

Den fantastiska Feministkommissarien slår världen med häpnad!

j6

Tror ni att det hjälper om hon får en kram till?

j7

Nästa är fantastisk, vet inte varför tweeten togs bort efter ett par minuter…

j9

Machete-döda all män, trevliga drömmar en del har

j11

Jomenserni, så ska man göra

j12

Ett jävla gissel är den. SCUMs frustrationsnivåer

j13

Nä det fattar ju alla att den som blir utsatt för hat, är vit och man bara myser lite och mår jättebra över det…

j14

Tycker inte du det? TYCKER INTE DU DET?

j16

Mansrollen är socialt handikappad…

j17

Dags för en logisk kullerbytta och givetvis måste ”avrättas” finnas med på ett hörn

j18

”Djupt inrotat i svensk kultur”… Ahhh, just det, det är ju därför sexbrottslingar får sitta på specialavdelningar på fängelserna, de gör det för att de förtjänar EXTRA lyx, så dum jag är som inte fattat att det är därför

j20

Japp, en sida på Facebook togs inte bort för att någon ville det vilket omedelbart är ett bevis på patriarkatet…

j21

Skönt att alltid ha något att skylla på, undrar om det går hem?

j23

”Alla män är påverkade av…”. Mycket versaler, väldigt många tror att ju högre man pratar desto mer rätt har man men det brukar bara betyda det motsatta. Hennes tweets är ibland så korkade att man undrar hur hon klarar av att gå och andas samtidigt

j25

j26

Malmöfilosofen igen

j27

Hehehe, hon med duplohåret är en övervakare på en mansträff så att inte männen pratar med varandra för det ska man som vänsterpartist vara vaksam mot  🙂

j28

Kommer ni ihåg det? När det satt jämställdister varje dag och berättade sådana saker? Någon mer än Hanna måste väl komma ihåg det, det var ju tydligen jättevanligt? Tweeten  försvann fortare än en avlöning, vet inte varför…

j29

Nästa får tala för sig själv

j30

Dickner igen

j31

Ahhh, lite fräscht om hudfärg och sexuell läggning, det var ju ett tag sedan

j32

Suger åsneballe minsann

j33

🙂 🙂 🙂

j35

Nästa får också tala för sig själv…

j37

Uhhhh, deras smarthet slår mig så hårt i magen att jag tappar luften

j38

”Avskaffa män som koncept”

j39

”En del av kulturen…”. Nya ord dyker upp också då och då, t ex ”ciscentriska”

j40

Hon verkar vara en trevlig prick

j41

Jaa, undrar vilken grupp av människor det är som omvänd bevisbörda ska gälla för? Kan det möjligtvis ha ett samband…

j42

Jo, så är det säkert…

j43

Från v.s kongress  🙂

j44

Jajamen, vi hör alla vråla det hela tiden, eller hur?

j45

Lite vanligt trevligt hat bara

j47

Japp, så gör man! Eller så tar man fram snaran och fixar det på det sättet istället…

j49

OHHHYYEEESSSS! Beliberskrig! Allvarligt, så tänker nog alla ibland, eller hur? Och när man fyller 15 ungefär så avtar sådana tankar mer och mer och vid 17-18 så finns de inte mer

j50

Kära nån

j51

j52

j53

j54

j55

Jomen ”falska våldtäktsanmälningar-gänget” Hur var det nu med alla som varje dag satt och berättade? Ni vet, den där tweeten som ”råkade” försvinna?

j56

j57

Nästan jämställt! De ska bara bli av med de där förargliga 7 männen som förstör jämställdhetsstatistiken!

j58

j59

Den där Jämställdhetsfeministern har varit på hugget de senaste dagarna!

j60

j61

Gör en Marxanalys! Använd med fördel det här testet för att se om du är ett förtryckande svin! Ett mycket enkelt men samtidigt träffsäkert test som alltid ger rätt svar!

j62

Talar för sig själv

j63

Dickner igen…

j64

Mmmm, smart… Eller inte

j65

Hon ställer en fråga till sig själv som hon inte svarar på. Klarar man inte av att svara på frågor man ställer till sig själv så kanske man inte ska ställa dem alls? Hon menar uppenbarligen alla UTOM sin egen farsa…

j66

En som inte vet vad fan hon pratar om överhuvudtaget

j67

Utom Dickners egen pappa då givetvis! Det fattar ju alla…

j68

Sådär, det var det jag hade den här gången. Kunde varit ungefär 5 gånger så många men man får ju sålla lite också… Men undrar om inte de ovan har besökt Systembolaget och inhandlat lite ur deras nya sortiment? Eller förlåt, jag menar att de bett någon köpa ut till dem givetvis!

j69

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

253 kommentarer

  1. GBA fungerar även mot feminister även om det är ett fult knep.

    Svara
    • MiT

       /  01/16/2014

      Malte Skogsnäs:
      Det är jättefult. Och feministerna använder det VÄLDIGT ofta. De är nästan mästare på det.

      Svara
      • Kalle

         /  01/16/2014

        Att behöva granska en text och bilda sig en egen uppfattning är jobbigt.
        GBA å andra sidan kräver väldigt lite tankeverksamhet.

        Svara
  2. lavazza1891

     /  01/16/2014

    Den första tweeten är ju faktiskt sann. Att en text blir gillad av Talgbollen är verkligen en dödskyss. Tur för henne att jag kan bedöma texter fristående, utan alltid först gå på författarens person eller vilka som gillar texten, för att utan att ens behöva läsa texten kunna gilla eller ogilla den.

    Svara
  3. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Halleluljah ! Om du bryter mot normerna så kommer du att hamna i det feministiska Nirvana 😉

      Svara
  4. MiT

     /  01/16/2014

    https://twitter.com/morpheo/status/423722813766533120

    Svara
  5. QED

     /  01/16/2014

    Verkligen kristen människosyn man har på Seglora smedja (Mattias Irving). Människan ska ju vara skapt till guds avbild. Det är väl skillnaden mot djuren. Tipsa Birro …

    Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      QED:
      De verkar minsann vara ett trevligt och glatt gäng där på Seglora!

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      ”underrubriken Har feminismen spårat ur?” har satt fart på rätt många, tydligen… Det blir debatt framöver.

      Svara
      • Kristian

         /  01/16/2014

        Om jag svarar ”Ja,” behöver den fortfarande sändas?
        Tror någon att den kommer att komma till en ”anti-feministisk” slutsats?

        Svara
        • Hjalmar

           /  01/16/2014

          Nej, ”Fittstim” behöver nog inte sändas.
          För vad skulle kunna vara kontroversiellt i den?
          Det blir väl bara ytterligare en feministisk hejaramsa…

          Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Hjalmar:
        Och jag somnade på soffan ca 20:00 och vaknade ca 01:30…

        Svara
    • Larsson

       /  01/17/2014

      Letade efter Nisses exempel på ironiska tweets – till slut hittade jag det.

      Svara
  6. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Nej, i alla fall är det väldigt få inom media och politik som ifrågasätter feminismen och det är väl så genusfanatikerna vill ha det.

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Pelle2:
        Han Andreas är ett verktyg som dyker upp så fort det anas någon kritik mot feminism.

        Svara
  7. Jonte

     /  01/16/2014

    Sveriges intelligensia filosoferar…

    Svara
    • Kalle

       /  01/16/2014

      Det är en kombination av glastak och åldersmaktsordning som hindrar fjortisar som Alicia att nå den position som behövs för att starta ett krig.
      JÄVLA PATRIARKAT!

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      ”Idén att tonårstjejer bara bråkar med varandra HELA TIDEN??”
      Nja, de bråkar inte bara med varandra, och alla andra, utan även med sig själva… Så vill vi rösta fram kaos och anarki, rösta på Alicia Dickne(r)!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/16/2014

      Tja, sedan Troja antar jag…

      Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Jonte:
      Alla vet ju hur kloka och visa tonåringar är, speciellt åldern i 13-17 år 🙂

      Svara
  8. MiT

     /  01/16/2014

    Jodå, här kommer ytterligare en del i DN om mannen
    http://www.dn.se/insidan/idehistorikern-den-nya-mannen-lanseras-med-jamna-mellanrum/

    Och visst är det otippat att det är en som heter Helena Hill, som de kallar ”idéhistoriker”, som ska tala om hur det är. Här hittar vi Helena Hill

    http://webappo.web.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget?openagent&key=sh_personal_profil_sv_985223

    Hon är ingen ”idéhistoriker”, hon är bara en genustomte och inget annat!

    Hennes ”forskning”
    ”Min forskning har hittills handlat om den svenska mansrörelsen i Sverige under 1970-talet och dess syn på genus, feminism och sexualitet. Jag har intresserat mig för rörelsens utmanande av den rådande genusordningen och hur mottagandet och reaktionen på rörelsen såg ut. Normer kring genus och sexualitet samt betydelsen av sociala rörelser är några av mina intresseområden.”

    Svara
    • Kristian

       /  01/16/2014

      1970-talet? Är det ”plysch-Björn” och hans ”kamrater” som avses tro?
      Återkom gärna när feminister inte väljer rikare äldre alpha.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Och som vanligt skall mannen och mansrollen kritiseras och länkas ihop med våld och brottslighet. Vad är det som är så himla fantastiskt med kvinnorollen som gör att den är det mest eftersträvansvärda i livet ?

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Pelle2:
        Det ska ju bankas in att den är så dålig så att ”idehistorikerna” ska få göra om den…

        Svara
  9. Hjalmar

     /  01/16/2014

    Hatet är starkt hos dessa feminister – Yoda…
    Där har vi dem – de feministiska näthatarna. Några av de värsta?

    Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Hjalmar:
      Nä, de är nog inte de värsta, jag letar inte efter sådana här grejer utan rätt var det är så retweetas något idiotiskt och då kan man kolla upp lite mer. Jag har ju inte följt några av dem utan det bara dyker upp.

      Svara
    • Kristian

       /  01/16/2014

      Tänkte kommentera om det goda och fina hatet. Det är inte värt besväret.

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      Vilka medeltida åsikter! Kombinera sen feministiska åsikter med bristande rättsäkerhet och felbar polis/åklagare. Hermansson borde läsa ”1984”. Risken är dock att h*n läser den som en instruktionsbok.

      Svara
  10. Kristian

     /  01/16/2014

    ”Har ni hört den om Bellman, Romson och 10 000 tyska bögar?..”
    http://blogg.vk.se/Mexan/2014/01/16/bellman-romson-och-de-10-000-bogarna/

    Sitter och nynnar på melodin ”Tiotusen röda rosor”. Kanske Vikingarna tillfälligt kunde återuppstå så här 10 år senare?

    Tyska bögar är mycket välkomna till Sverige. Kom hit, kom hit, och spendera era Euro under semestern!

    Svara
    • Kristian

       /  01/16/2014

      Jaha, då hänger jag med igen. Det handlar alltså inte om ”feminism” utan ”en feminist”?

      Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Ekvalist:
      Somnade ca 20:00 på soffan… 😦

      Svara
  11. ”Ebba Witt-Brattström funderar på att sluta kalla sig feminist”.
    http://hd.se/kultur/2014/01/16/stimmande-samtal/

    Svara
  12. Kristian

     /  01/16/2014

    ”Perspektiv på manlighet”
    http://hd.se/kultur/2014/01/14/perspektiv-pa-manlighet/

    Någon som tror att det blir ett positivt perspektiv?
    ”Kristina Fjelkestam jämför våldtäktsmännen hos Märta Tikkanen och Stieg Larsson, Lydia Wistisen analyserar tre samtida förortsskildringar och Anna Cavallin synar August Strindbergs försvar av könsmaktordningen i ”Giftas”.”

    Svara
  13. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Jomenvisst, folk som önskar livet av andra för deras kön, läggning och hudfärg. Förnuftiga människor, verkligen. Även om de inte kommer göra det i verkligheten räcker det med retoriken. Intressant med en medelålders vit cis-man som söker (och får) likes av uppenbart skadade unga kvinnor som hatar just medelålders vita cis-män. Men han är säkert den ”schyssta killen”, han som inte är som alla andra mansgrisar. Han som erkänner sin skuld som man på alla mäns vägnar. Bekräftar deras sjuka verklighetsuppfattning. Han får en klapp på huvudet som reformerad mansgris, men förväntar sig nog lite mer. En inte okänd strategi. Kapten Klänning-larmet börjar ringa.

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Anders/AV
        Visst är det kloka tweets från feministerna? Så kloka att en politiker till och med säger att de är kloka och rekommenderar andra att följa författarna…

        Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Jag dör av skratt 😀 😀

      Svara
      • Kristian

         /  01/16/2014

        Jag blir lite nedstämd personligen, men jag tror din reaktion är sundare.

        Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Jonte:
        Nä, inte dö, vi ska inte göra de kloka feministerna glada 😉

        Svara
    • Kristian

       /  01/16/2014

      Hmm. Blir det svar eller floskler tro:
      https://twitter.com/mitthuvud/status/423803055721558016

      Svara
      • Kalle

         /  01/16/2014

        På A svarar jag struuuukturer och på B säger jag patriarkat.

        Svara
      • Han är för djupt indoktrinerad alternativt för djupt i sin egen kognitiva dissonans för att ens se vad det finns att svara på. Han verkar inte ens förstå att hatet som uttrycks är äkta, han verkar ursäkta det med satir eller humor.

        Svara
        • Han sitter på allvar och försvarar tweets om lagstadgad utrensning av oliktänkande så jag tror inte det går att få något vettigt ur honom.

          Svara
          • Kristian

             /  01/16/2014

            Tror du har rätt.
            Tack för att du orkar försöka!

    • michael

       /  01/16/2014

      Så detta är kloka feministiska tweets undrar hur dom okloka ser ut.

      Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Jo för feministers svar när man försöker inleda diskussion är antingen blockgulag eller googla patriarkatet!

      Svara
      • Anders/AV

         /  01/16/2014

        Vad finns det att diskutera med de som förespråkar etnisk rensning och massmord, om än bara av retoriska skäl? En tvångströja och sluten psykvård är bättre.

        Svara
        • Kristian

           /  01/16/2014

          Våga vägra debatten, var det visst någon som sa.

          Svara
        • robjoh

           /  01/16/2014

          Var ska jag börja argumentera? Ska jag börja förklara mänskliga rättigheter?

          Svara
          • Hjalmar

             /  01/16/2014

            Om du börjar citera någon FN-stadga, något om alla människors okränkbara rättigheter, så blir du nog snabbt blockad… Logik är inte deras grej. Inte heller mänskliga rättigheter.

      • Pelle2

         /  01/16/2014

        Och hur mycket diskuterar t.ex Fanny Åström,Lady Dahmer och Alicia Dickner med sina åsiktsmotståndare ? Det återkommande svaret från dom när de blir ifrågasatta är att säga håll käften,jag orkar inte förklara,jag blockar dig och Googla patriarkatet.

        Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Jonte:
        Eller hur! Och vad finns att diskutera? Men skinande och blanka rustningar har de i alla fall!

        Svara
    • oldaren

       /  01/16/2014

      Vi skrattar åt det de skriver och de skrattar åt det vi skriver. Sounds fair to me 😉

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      När Nils Karlsson Pyssling bytte namn till Nils Karlsson Psykopat…

      Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Så det är bra enligt politikern Nils Karlsson att håna och hata människor pg.a deras kön ?
      Hoppas att väljarna i Malmö ser till att han blir arbetslös efter valet !

      Svara
  14. Anders/AV

     /  01/16/2014

    Lite roligt av herr tupp i hönsgården Filosofen Nils Karlsson.
    ”Nils Karlsson tar avstamp i filosofen John Rawls klassiska rättviseteori: En ojämlik fördelning är acceptabel om lägstanivån blir högre än vid en jämlik fördelning. Därmed accepterar Nils Karlsson att ett vårdboende drivs av en riskkapitalist med adress i ett skatteparadis – på villkor att de boende får bra vård.”
    http://www.sydsvenskan.se/malmo/filosof-trader-fram-for-de-grona/

    John Rawls är utpräglat socialliberal. Undrar om han får så mycket likes från de feminister som beskyller jämställdister för att vara liberala svin.

    Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Anders/AV:
      Hahaha!

      Svara
    • I så fall borde han inte ha problem med 100% manliga VD:ar och 100% kvinnliga städerskor på ett vårdboende så länge ”lägstanivån blir högre än vid en jämlik fördelning” eftersom

      ”Därmed accepterar Nils Karlsson att ett vårdboende drivs av en riskkapitalist med adress i ett skatteparadis – på villkor att de boende får bra vård.”

      Det är alltså en fråga om perspektiv och på så sätt är han inte en sann utilitarist utan snarare en smygrelativist.

      Svara
  15. MiT

     /  01/16/2014

    Heterohataren är igång, de verkar inte gilla vad de hittills sett av Olssons program…
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article18186654.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Heterohataren Chavez Perez är väl rädd för att Belinda Olsson på allvar skall ifrågasätta dagens feminism. Den dagen det sker på bred front kanske Chavez Perez måste söka ett riktigt jobb…

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Pelle2:
        Det som de är oroliga för verkar vara att det är en ”känd mediafeminist” som ev ska kritisera.

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/16/2014

      Feministiska barnböcker säger du?

      När kommer ”Klipp kuken, Alfons Åberg”, ”Totte skaffar sig en analys”, ”Castor googlar patriarkatet” och slutligen ”Pettson och Findus hamnar i blockgulag”?

      Svara
      • Kristian

         /  01/16/2014

        (Rocki och kommentatorer hade ett par bra förslag för ett tag sedan.
        http://rockibarocki.wordpress.com/2013/11/21/jattedagiset-sverige/)

        För något äldre barn:
        ”Du är inte cis, Madicken”
        ”Äntligen kommer Pippi Långstrump”
        ”Bror och syster Lejonhjärta” (Johanna och Skorpan)
        ”Patriarkat-mysteriet” (med Tvillingdetektiverna)
        ”Mia min mia”
        ”Mästerdetektiv-hen Blomkvist”
        ”Elin i Genusberga”
        ”Ronja Rövarbarn” (”Har jag bestämt att det ska bli en Ronja så blir det en Ronja”)

        (Det är värst vad Lindgren har skrivit ändå.)

        Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Blåval Rödval:
        Hahaha, jag kan knappt andas! 🙂 🙂

        Svara
        • Anonymouse

           /  01/17/2014

          Inte jag heller! Hahah! 😀 Förtjänar nästan en egen flik längst upp där vi kan samla?
          Genusfolket kommer gråta av tacksamhet, tänk så mycket tid det skulle bespara dem. 😉

          Svara
          • MiT

             /  01/17/2014

            Anonymouse:
            Det är faktiskt inte omöjligt att det kan bli något! 😉

    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Eller kanske askungen och intersektionaliteten.
      Asterix och hans tappra feminister.
      Snövit och de sju längdmässigt utmanade hensen.
      Rödgardisten och vargen.

      Svara
  16. Twitter verkar till 95 procent användas som
    ett verktyg av mindre intellektuellt bemedlade
    individer, som kallar sig för feminister.

    Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Det går inte föra en seriös diskussion på twitter eftersom den begränsar sig till 140 tecken. Man får hålla sig till floskler och tomma slagord. Därför passar den genusfeministerna perfekt.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/16/2014

        Nu tror jag inte det hänger på Twitters format utan mera på att dom inte har någon intellektuell kapacitet att säga något vettigt överhuvudtaget.

        Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Ulf Andersson:
      Ungefär rätt på siffrorna gissar jag. 😉

      Svara
  17. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/16/2014

      Jag misstänker att hon inte kan följa vettiga feminister på Twitter för att de hänger inte på Twitter.

      Svara
      • Frågan är om det finns vettiga feminister?
        Den enda ”vettiga” feministen jag känner till
        är John Lennon, och han mördades den 8 december 1980.

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  01/16/2014

          Saken är den att feminismen har gått samma väg som Green Peace gick. Green Peace togs över av krafter som såg naturskydd som ett sätt att få igenom sin egna agenda.

          Det här har Patrick Moore pratat mycket om i sina föreläsningar. Brytpunkten kom när det bland folk inom Green Peace på fullaste allvar pratades om att förbjuda grundämnet klor.

          Han uttryckte då ett visst tvivel över att Green Peace verkligen hade mandat att förbjuda ett ämne som hade sin alldeles egna plats i det periodiska systemet.

          Han lämnade rörelsen och har inte ångrat det en minut.

          Samma sak ser man även inom feminismen idag. De mer sansade rösterna tystnar och ersätts av frasfeminister på Twitter.

          ”The only thing we have are crazies – so crazies it is”

          Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      ‘Outar’ hatiska feminister gör vi gärna, men hatar gör åtminstone inte jag. Tokfeministerna är tillräckligt avskräckande exempel på näthatare.

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Hjalmar:
        Nja, de har ju själva outat sina fina feminiztiska åsikter offentligt. Tweets man skriver är ju helt offentliga.

        Hatar gör ju varken jag eller någon annan som skriver här, inte vad jag har märkt i alla fall. Men deras definition av hat är ju att man inte håller med dem… 😉

        Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Bokbål är ju så himla mysigt, brändes 50 shades of Grey också?

      Svara
      • Anders/AV

         /  01/16/2014

        Jättelänge sen, säkert ett halvår.
        Ja, att bränna böcker är ju så moget och leder inte alls tankarna till andra som ville hålla litteraturen och konsten ren.

        Svara
  18. MiT

     /  01/16/2014

    Debatt heter det visst numera när alla tycker i princip samma sak
    http://debatt.svt.se/2014/01/16/trailer-debatt-161-fittstim-och-tagproblematiken/

    Svara
  19. Jonte

     /  01/16/2014

    Börjar allt mer luta åt alternativ 2

    Svara
    • David8

       /  01/16/2014

      Mycket bra kommentar. Inom feminismen finns båda delarna men med kraftig slagsida åt att de inte har något val.

      Svara
  20. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Är hon nykter sedan Gräv 13?

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Anders/AV:
        Jaha, var hon också inblandad där? Känner till henne sen innan dock.

        Svara
        • Anders/AV

           /  01/17/2014

          mymlan ställde sig upp och skrek gubbslem.

          Svara
          • MiT

             /  01/17/2014

            Jaha, jag trodde du menade att Linder också var där! 🙂

  21. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      Det blir nog kallt. Men från medborgarplatsen på Södermalm så är det väl nära hem…

      Svara
  22. Jonte

     /  01/16/2014

    Ytterligare en feministisk raketforskare, gissa vem som retweetade feministerns svar? Jo hon själv 🙂

    https://twitter.com/Feministern/status/423610553752227840

    Svara
    • Kristian

       /  01/16/2014

      Men precis _hur_ får de till att det inte är omvänd bevisbörda? Finns det någon som kan förklara det ens hypotetiskt?

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/16/2014

        Det finns mängder av feminister som kan förklara det känslomässigt, argumenterar du emot – GULAGBLOCK…

        Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Jonte:
      Hahaha, ja jävlar i det!

      Svara
  23. Gösta

     /  01/16/2014

    Politiker som Nils Karlsson lever alldeles för säkert, men den dagen då han ställs inför folktribunal och avrättas rycker allt närmare.

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Vi ska inte falla i deras fälla! Eller menar du att de han lierar sig med skulle ställa till med folktribunal när han inte är nyttig idiot längre?

      Svara
    • Gösta är en false-flag operation med syfte att smutskasta denna blogg. Seså, tillbaka in i trollhålan med sig.

      Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Axel Edgren som kommenterar under falskt nick?

      Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Gösta:
      Nä, sånt snack överlåter vi till feministerna! Inget sånt här!

      Svara
  24. Axel Edgren

     /  01/16/2014

    Blir man rädd för eller upprörd av någon av tweetsen så saknar man inte bara humor utan också testosteron och perspektiv.

    Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Jag tycker inte vi blir särskilt rädda, mest roade bara. Du har förresten varit med och bidragit med rejält med skrattsalvor. Gå igenom tidigare bloggposter så får du se. Tack Axel 🙂 Den här bloggen lever på såna som dig.

      Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Haha skrapar man lite på ytan så är snacket om att man får välja sina egna roller, vara som man vill, bara fernissa. Du är inte den första feminist som refererar till manliga meningsmotståndare som småpojkar, rädda, ynkliga, inte man nog eller som du ”inte tillräckligt med testosteron”. Man kan inte säga sig stödja en frihetlig rörelse som vill luckra upp könsrollerna och samtidigt appellera till machoideal och ”inte man nog”.
      Men tack för skrattet.

      Svara
    • David8

       /  01/16/2014

      Ohh, han drar du är inte ”tillräcklig mycket man kortet” 🙂 Normkritiskt och allt!
      ”Perspektiv” – slå upp det ordet.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Så om jag skulle twittra om att vi alla skall hata feministerna för deras kön och deras åsikter så skulle du Axel sitta och skratta åt den underbara humorn i det ?
      Något säger mig att du inte skulle det utan att du skulle börja snacka om intersektionalitet,kvinnohat,patriarkatet,förtryck och strukturer.
      Jag tror verkligen inte att Fanny Å, Alicia D, kakan Hermansson med flera skriver sina texter om att hata män som något slags humor utan de menar det.Annars skulle de inte återupprepa det med en papegojas envishet.

      Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Axel Edgren:
      Tjenare Axel! Är erektionen fortfarande bra? Är det inte bättre att du tweetar om att din erektion är jättebra till feministerna som du brukar göra istället för att skriva dynga här?

      Svara
    • Kalle

       /  01/17/2014

      Kolla in Axels kommentarer till det där taffliga försöket till satir på svt debatt, enligt honom så fanns det inga feminister/miljöpartister/kommunister som gav uttryck för de åsikter som vi kan se här.
      Men nu så har han tydligen ändrat sig och menar istället att de finns men vi ska inte bry oss.
      Jävla hycklare.

      Svara
  25. Jonte

     /  01/16/2014

    Avdelning relevanta liknelser…. 😀

    Svara
    • Det där var verkligen smaklöst på så många sätt.

      Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Att jämföra kvinnors situation i dagens Sverige med slavar är både smaklöst, patetiskt och historielöst. Svenska kvinnors vardag är inte i närheten av slavar eller livegna. En jämförelse är en skymf för det lidande de riktiga slavarna utsattes och utsätts för. Att man tydligen kan skaffa sig en högre utbildning och vara så historielös är häpnadsväckande. Vad kan man filosofiskt säga om att förminska andras lidande på detta sätt?

      Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2014

      Så Nils Karlsson menar att svenska kvinnor är förslavade ? Snacka om att vara förblindad av sina genusglasögon.
      För övrigt så undrar jag när Nils Karlsson skall anmäla sig själv som varande slavägare ?
      Eftersom han själv är en vit,svensk man som påstår att vi förslavar de svenska kvinnorna så måste han väl ställa sig främst i ledet hos polisen och anmäla sig.. För det kan väl aldrig vara så att Nils karlsson tror att han är annorlunda än vi andra män är ?

      Svara
    • Kalle

       /  01/17/2014

      Men att hota och hata politiker, det är ajjabajja eller hur Nisse?

      Svara
  26. @Hjalmar:
    Grattis på namnsdagen!

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      Tack! Jag är dålig på att komma ihåg sånt…

      Svara
  27. MiT

     /  01/16/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Den intellektuella eliten samlas 🙂

      Svara
      • MiT

         /  01/17/2014

        Jonte:
        Undrar om det var någon som såg den hårda debatten? Måste ju bli en tuff debatt med så många olika ståndpunkter… 😉

        Svara
    • Grodan Boll

       /  01/16/2014

      Hahah!
      Jo, verkligen en brokig skara =)

      Svara
    • Steffen

       /  01/17/2014

      Men….?
      Var var dom som tyckte olika….??????

      Svara
  28. Jonte

     /  01/16/2014

    Okej, väldigt rättsäkert samhälle om dom här får bestämma. Även om den åtalade kan bevisa samtycke så ska det tydligen inte vara tillräckligt för att fria

    https://twitter.com/mart1na/status/423830052237635584

    https://twitter.com/mart1na/status/423832073892163584

    Svara
    • David

       /  01/17/2014

      Det skall bli intressant att höra hur de formulerar ett argument för att mäns tjatsex är detsamma som våldtäkt, medan kvinnors tjatsex inte ens är i närheten av ett övergrepp. Ett hett tips är: Eftersom att könsmaktsordningen.

      Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      De som startade skogskollektiv, var vänsterradikala och hade manifesterande bokhyllor endast med den rätta litteraturen på 70-talet trodde också att de var ”the good guys” som skulle revolutionera världen. Sen blev de ärkekapitalister, chefer och villaägare i Nacka, när deras medelklassrevolutionstid var slut. När barnen ville ha en snowracer och donkeykongspel. När de tröttnade på tjatiga husmöten, uteslutning av Trotskij-läsare och linssoppa. De flesta har klart ändrat klasståndpunkt sedan dess.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  01/16/2014

        Rösta rött, leva blått, snacka grönt, jobba svart. Det är väl melodin bland dessa människor.

        Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      ‘Vi har historien på vår sida’ är det många som har sagt.
      Det är dock inget smickrande sällskap att vara i…

      Svara
    • Jonte

       /  01/16/2014

      Rasförrädare, klassförrädare och nu också könsförrädare…

      Låter retoriken bekant? Kollektivistiska ideologier förnekar sig inte

      Svara
    • David8

       /  01/16/2014

      Malin & Co kommer att användas som avskräckande exempel på hur snett det kan gå när intellektet stängs av och blind hysteri tar över. och hur dyrt det kan bli.

      Svara
  29. Jonte

     /  01/16/2014

    Som exempelvis antipluggkultur?

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/16/2014

      Nils Karlsson borde ha en lapp för ena ögat, för enögd är han.

      Svara
  30. Jonte

     /  01/16/2014

    Hahaha

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/16/2014

      Så att inte kunna knyta sina skor är en egenskap som samhället premierar? Det är knappast ett privilegium att inte lära sig knyta skorna tidigt, utan att hålla kvar någon i utveckling, att inte ställa relevanta krav. Att inte lära sig något i barndomen och slippa göra det för ”att han är ju så liten” är inte ett privilegium utan en björntjänst.

      Svara
      • Jonte

         /  01/16/2014

        Hans fru knyter tydligen skorna åt honom idag, när han inte har loafers eller foppatofflor vill säga 😉

        Svara
        • Kalle

           /  01/17/2014

          Vad är det han säger?
          Att han är 40 år och fortfarande behöver hjälp med att knyta skorna?

          Svara
        • michael

           /  01/17/2014

          Om man läser filosofenNils resonemang så är det inte bara skosnören han behöver hjälp med att knyta ihop.

          Svara
        • Kristian

           /  01/17/2014

          Då gick han liksom andra i skolan på 1980-talet, dvs, kardborrebandets förlovade tid. Har sett mindre av detta på senare tid, i varje fall för friska vuxna.
          Alternativet var Converse All Stars med flera meter snöre. Endast Mr T har någonsin lyckats se normal ut i sådana.
          Är det konstig att ingen lärde sig knyta skosnören?

          Så jag håller med Nils, det var ett helvete att vara ung då.

          Svara
      • Jonte

         /  01/16/2014

        Det roliga är ju att hans påstående om att pojkar fostras till karaktärsdrag som samhället premierar rimmar ju väldigt illa med det faktum att män är ungefär 94% av alla fängelsekunder. Att hamna i fängelse är väl knappast att premieras av samhället? Det finns så mycket som talar emot det han säger men som den äkta fundamentalist han är så ignorerar han bara sånt rakt av. Det är bekvämast så.

        Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Jonte:
      Men va fan!

      Svara
    • Pelle2

       /  01/17/2014

      Så det är ett manligt privilegium att få frivillig hjälp att knyta skorna av någon kamrat ?
      Eller tvingade du flickorna att knyta skorna Nils ?skulle väl tro att du även fick hjälp av förskollärarna att knyta dina skor ibland fast det var väl också ett förtryck av den troligtvis
      kvinnliga personalen trots att de får betalt för att hjälpa barnen.
      Vad har skoknytning med att bli man att göra ? Klarar alla flickor att knyta sina skor utan hjälp redan från födseln eller får dom också hjälp av den kvinnliga förskolläraren/sina föräldrar ?

      Snacka om att inte kunna hitta några argument som styrker hans och feministernas snack om att män är priviligierade när han måste hitta på sådana krystade exempel.

      Svara
    • Fugen

       /  01/17/2014

      Hur får han ihop det egentligen?
      Sanningar ur mitt liv:
      Som fotbollsledare för pojkar mellan 6 och 14 så lovar jag att jag har knutit skosnören inför varje match och träning upp tills killarna var 12. I sammanhanget har jag knutit skor åt damseniorspelare och herrseniorer.
      Sist jag tittade efter var jag man. Hur ställer det mig i Nils privilegium trappa?
      Blev de 40 åriga kvinnorna män, bara för jag knöt deras skor?

      Om du har har problem med finmotoriken Nils så kan man få hjälp med det. Man börjar med att krypa och det är ju något du verkar vara bra på. Så småningom kommer de att börja med knyta knutar och då skall du se att bitarna faller på plats. Det är inget att skämmas för och det går att åtgärda. Lycka till

      Svara
    • Kristian

       /  01/17/2014

      Den här knuten har jag tränat in. Tog ett par veckor, sparar flera sekunder om dagen!
      http://www.fieggen.com/shoelace/ianknot.htm

      Svara
      • Fugen

         /  01/17/2014

        En råbandsknop?
        Det var nytt att använda den till skorna. Ok, den var mer avancerad än råbandsknop, men samma princip. Kul att se ett annat användningsområde.

        Svara
  31. http://debatt.svt.se/2014/01/16/sluta-dumforklara-man-dom-dem-istallet/

    Lorentz Tovatt (MP) borde föregå med gott exempel i förebyggande syfte. In med dig, utan att passera ”GÅ”.

    Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      Ekvalist:
      Tänk att det är så svårt att vänta med att tycka en massa om detta innan det är klart så att säga? Det finns nog mycket konstigheter i den domen men tror inte att Tovatt är rätt person att bestämma vad som är rätt och fel i alla fall.

      Svara
  32. Goran

     /  01/16/2014

    Håll i er nu. Snart blir det twitterstorm.

    Svara
  33. Jonte

     /  01/16/2014

    Okej?

    Svara
  34. Grodan Boll

     /  01/16/2014

    OT: Schyman i Svt (Belindas fittstim): ”Jag befinner mig i en annan verklighet”.
    No kidding.

    Svara
  35. soundtrack

     /  01/16/2014

    Såg på Atonbladets undersökning när man diskuterade feminism. 80% tyckte att feminismen gått för långt (vad man nu menar med detta) Sen kolla jag på fittstimm på SVT och Debatt. Det pratas om kvinnors rättigheter i lag. Men det finns ju redan på plats. Jämställdhet anser jag vara enormt viktig ingen ska diskrimineras. Att män är överreppresenterade inom vissa områden som VD poster tex, tyder ju inte på ett patriarkat. Att förskolan och övriga skolan är ett matriarkat är ointressant. Men i min värld så är det an att ha makt att uppfostra andras barn. Men för feminister så är det bara VD-poster som är makt. Inte de som uppfostrar barnen, Jag förstår inte denna logik.

    Svara
    • MiT

       /  01/17/2014

      soundtrack:
      Du förstår inte deras logik för att de har ingen!

      Svara
  36. Pelle2

     /  01/17/2014

    Kvinnorna och männen i ditt huvudinlägg har väl verkligen visat på det feministiska näthatet.När skall det bli en debatt i tv där kända feminister får stå till svars för sitt näthat ?
    När skall Expressen hänga ut dom som dom hatare dom är ?

    Svara
    • oldaren

       /  01/17/2014

      När Arktis behöver AC?

      Svara
      • Kristian

         /  01/17/2014

        Expressen: ”Jämställdisternas pingvinhat.”

        (Ja, jag vet att du skrev ”Arktis”.)

        Svara
  37. Maria Sveland förnekar sig inte: ”Trots att det inte finns en enda feminist vare sig i programmet eller någon annanstans som säger att de hatar män.”

    http://www.etc.se/kultur/driver-du-med-mig-belinda-olsson

    Svara
    • Kalle

       /  01/17/2014

      Fan vad hon ljuger, Toklandet borde samla alla dessa hatfulla tweets i en bok och skicka skiten till henne.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/17/2014

      Om du sätter på dig de extrastarka genusglasögonen och slutar hata starka feminister som Maria så kommer du se att det inte finns några feminister som hatar män 🙂
      Lady D, Fanny Å, Alicia D,Hårddisken mf.l existerar inte och om de gör det så har dom aldrig skrivit att de hatar män.

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/17/2014

      Om inte kartan stämmer med verkligheten, så ljug!
      Ja, feminister befinner sig i en helt annan verklighet…

      Svara
    • MiT

       /  01/18/2014

      Malte Skogsnäs:
      Nä de finns ju inte, de i inlägget måste bara vara en konstig illusion. 🙂

      Svara
  38. Jonte

     /  01/17/2014

    Feminister gillar som sagt GBA…

    Svara
    • Anders/AV

       /  01/17/2014

      Hitler var vegetarian. Det borde vara ett uppvaknande för alla vegetarianer varje gång de propagerar för selleri framför biff. Då kan de antas propagera för gaskamrar och kremeringsugnar i industriskala också. Typ…

      Svara
    • Goran

       /  01/17/2014

      Det vore på ett sätt skönt att vara i den världen. Den binära värld där det bara finns svart eller vitt, rätt eller fel, där ej feminist = Nazist. En värld helt utan skalor, men samtidigt är det nog inte så kul heller. Eufori eller djupaste depresion. Det är nog lite jobbigt…..

      Svara
  39. Jonte

     /  01/17/2014

    Hahaha, förvänta er en ny hatstorm mot Zlatan 😀

    http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/tvz/article30980.ab

    Svara
    • Fugen

       /  01/17/2014

      Ja, för visst har Zlatan skrivit ALL dialog i nike reklamen och manus. Man kan då ifrågasätta nikes idé om reklam, men att de använder de idrottsprofiler som är knutna till med personliga kontrakt, självklart. Går man igång på detta så är det bra utbränt i huvudet. Och visst lipade AB i början.
      Case closed

      Svara
    • ”Öhh…. Asså….
      Kim ville slå den, så ja´ slo´ den!”

      Zlatan stjäl en frispark från Kim Källström
      *klassiker*

      Svara
    • Kristian

       /  01/17/2014

      I ärlighetens namn har Nils protesterat lite mot detta.
      Dock väntar vi med spänning på hur sammanhanget förklarar liknelsen där Svenska kvinnor blir slavar. Kanske måste man först förstå att Svenska män är värre än Talibaner.

      Svara
      • Jonte

         /  01/17/2014

        Jadu Nils, det börjar nästan bli lyteskomik det här…

        Svara
        • Pelle2

           /  01/17/2014

          Är han så förvirrad att han inte vet vad han skriver i sina tweets längre ? Vi pratar om tweets och bloggar som skriver hatiska saker om män 2013 och han jämförde det då med att slavar har rätt att hata sina ägare.När han sedan blir konfronterad så vågar han inte stå för sin korkade jämförelse.
          Sedan är det ju ännu roligare när han skriver att antifeminister har svårt för logik och sammanhang. Är det några som avskyr logik och vetenskap i traditionell mening så är det väl ”genusvetenskaparna” och extremfeministerna.

          Svara
          • Jonte

             /  01/17/2014

            Han behöver nog hjälp med mer än att knyta skorna…

        • Kristian

           /  01/17/2014

          Ja du …
          De där 140 tecknen ställer till det igen. Svårt att komma ihåg vem som svarade på vad och vad sammanhanget var. Kanske bättre att förtydliga eller säga ”det där blev fel.”

          Svara
  40. Jonte

     /  01/17/2014

    En del växer helt enkelt aldrig upp 🙂

    Svara
  41. Olle

     /  04/16/2014

    Jag tycker verkligen synd om dessa människor, verkligen.

    Svara
  42. E. Derva

     /  07/12/2014

    kan inte låta bli att föreställa mig hur världen hade sett ut om Alicia hade fått som hon ville och tonårstjejer styrde världen. Vill vi verkligen leva i en värld där vi riskerar världskrig så fort en twilight film kom ut? Föreställ er team Jacob och team Edward tjafset…där tonårstjejerna har tillgång till allt från kärnvapen och biologiska vapen till tanks och attackhelikoptrar.

    Svara
  1. Våldtäkt är inrotat i svensk kultur | Det fina hatet
  2. Skitiga genusglasögon eller bott under en sten? | Genusdebatten
  3. Feminister på Facebook | Juggen reflekterar över intryck
  4. Besvikna feminister | WTF?
  5. En strid ström av skit | Tenebrism
  6. Kloka inlägg? | Det fina hatet
  7. Feminister på Facebook, del 2 | Juggen reflekterar över intryck
  8. Oisin Cantwells inkompetens och PK-ideologi är ett långt allvarligare problem | Aktivarum
  9. Burgschki 2.0 – Manshat, Vithetshat och Postkolonial omvärldsförvirring | Aktivarum
  10. Vita Virtanens privilegier | WTF?
  11. Tänkte skriva om #fittstim | WTF?
  12. Feministspråk 2 | WTF?
  13. ”Gotland förtjänar feministisk agenda” | WTF?
  14. 'Allå, 'allå, 'emliga feministarmén anropas! | WTF?
  15. Sekten | WTF?
  16. Aldrig feminist? | WTF?
  17. Lövengrip och feministsekten | WTF?
  18. Feminism i Sverige | WTF?
  19. Naiva texter måste bemötas | WTF?
  20. Nr 10 till nr 1 | WTF?
  21. Feministisk människosyn | WTF?
  22. Avrätta alla manliga ciskycklingar! | WTF?
  23. Ojämställd jämställdhet – AVFM Sverige
  24. Vad har Paolo Roberto med knivslagsmål i Malmö att göra? | WTF?
  25. Vad har Paolo Roberto med knivslagsmål i Malmö att göra? | Det fina hatet
  26. En lady på pottkanten | Häxanmexan
  27. Unga gröngölingar | WTF?
  28. April april | WTF?
  29. UR, det saknas en feminist! | WTF?
  30. #Trolljägarna avsnitt 2 | WTF?
  31. #trolljägarna avsnitt 3 | WTF?
  32. Hur är det med #Klippakuken #nf2014 och Kvinnolobbyn egentligen? | WTF?
  33. #MVH | WTF?
  34. Ni vet hat-och sexistbloggen Toklandet? | WTF?
  35. Feministsekten igen del 2 | WTF?
  36. Tweetar från 2014 del 1 | WTF?
  37. Nils Karlsson, Miljöpartiet: de flesta män är mördare | Jämställdhetsfeministerns blogg

Lämna ett svar till robjoh Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.