Besvikna feminister

Ni vet sådana människor som i vuxen ålder tror på sagor? Vill ni se sådana? Kolla då in twitter och taggen #fittstim och ni kommer inte att bli besvikna! Det kryllar av dem där.

Har faktiskt inte sett programmet än, somnade innan det började men om man går efter vilka som är sura som fan så är det säkert sevärt! De som är sura är de som är vana att inte bli ifrågasatta överhuvudtaget på något sätt oavsett vilken dynga de kastar ur sig. Nu verkar det ha varit en antydning till kritik mot dem och de går upp i falsett omedelbart!

Det finns fler som är vana att kasta ur sig skit. De är så vana att till och med politiker känner sig manade att beskydda deras skitkastande. Senast är det en Malmöpolitiker som tycker att de tweets som jag hade i ett inlägg är kloka feministiska tweets… Han tog på sig sin blanka välputsade rustning och red in på den vita springaren till deras försvar omedelbart. Oj vad rustningen blänker fint! Eller hör det bara ihop med personvalskampanjen som han är lite bekymrad över (och som han säger att han inte gillar) efter att ha upptäckt att det fanns fler som ville bli valda? Kan det vara så att röster inte luktar?

politiker

Detta är alltså hans reaktion efter att ha läst? vilka tweets det handlar om! Allvarligt, borde inte reaktionen vara ungefär ”Va fan sitter de och skriver? Är de inte kloka?”.

Det dyker givetvis upp en till som verkar tycka att det är så bra skit som feministerna tweetar ut i offentligheten att man ska följa dem och han tycker också att bara för man visar hur galna en del feminister verkar vara så är man rädd, rädd för jämställdhet. Hur man får ihop det till den betydelsen vete fan. Kanske krävs en blank och fin rustning för den slutsatsen? Men det är bara ytterligare en sak de inte fattat, det att tramsig härskarteknik inte funkar så bra för vem är det som verkar vara rädd, jag som visar upp idiotin eller ni som desperat försöker försvara den? Varför försöker ni så desperat försvara den? Vad är ni rädda för?

härska

Han ville ju så gärna vara med i min blogg så nu har jag uppfyllt hans önskemål! Han är med tre gånger till och med!  😉

listan

Men, for the record, vad tycker ni att det finns att diskutera? Kan ni berätta för mig vilka tweets ni menar är så kloka? Brukar ni  själva diskutera med starkt religiösa? Går det bra? Är sådana här personer mottagliga för något?

j49

Ojdå, nu ställer jag dessa frågor till folk som verkar vara starkt religiösa…

Hånar jag? Ja lite, jag har aldrig påstått något annat. Men mest visar jag upp idioti. Idioti som ni försvarar och tydligen tycker är bra. Så allra mest visar jag upp idioti! Även i det här inlägget visar jag ju upp uppenbar idioti…

Men jag vet var skon klämmer, det som är surt är att det blir samlat på ett ställe så folk ser hur idiotiskt det är i dag. Det är det värsta för er. Det blir mycket på en gång när man gör som jag gjorde för då blir det väldigt tydligt vilken jävla idioti ni försvarar. Och ni lyckades göra det ännu tydligare!

Annat:

Genusdebatten: ”Skitiga genusglasögon eller bott under en sten?” och ”#Fittstim #Fittstim #Fittstim – Hur Belinda Olsson visade vad Feminismen står för

A Voice For Men Sverige

Maniac Media: ”GothCon- traditionellt feministkonvent

Juggen: ”Feminister på Facebook” och ”Marimba och jag lever i exakt samma värld

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

137 kommentarer

  1. Om jag vore ett lamm som visste att jag en dag skulle bli slaktad, skulle jag inte få visa någon slags rädsla för det då?

    Svara
  2. Bra MiT, det behövs ditt grävande och din uppvisning i vad som egentligen är viktigt för dessa feminister som du avslöjar.
    Bra och fortsätt!

    Svara
    • MiT

       /  01/18/2014

      @Benanderii:
      Alltså, jag letar ju inte ens utan kollar bara vidare om jag ser något retweetas… Undrar hur mycket det skulle finnas om man verkligen letade?

      Svara
  3. Jättebra att du lyfter fram denna dårskap i dagsljus så att fler får se den.

    Svara
  4. Goran

     /  01/18/2014

    Att det finns fotfolk som skriver stolligheter är ju en sak, men att en politiker som vill bli vald till något uppdrag skriver en massa plattityder och förakt? Trro inte någon är speciellt rädd, mäjligen är den imbecilla nivån skrämmande. Ser han verkligen inte hur dumt det är? Fattar han inte att spegelbilden av det han och alla andra skriver är omöjlig (och lika oönskad)? Vilka enormt vackra koftor som skulle stickas i varenda tidning i landet? I varenda TV soffa skulle det sitta feminister och skrika näthat. Det är sorgligt, inte skrämmande.

    Svara
    • MiT

       /  01/18/2014

      Goran:
      Han har en väldigt blank och fin rustning på sig i alla fall, det måste man ju ge honom! 😉

      Svara
  5. notsure

     /  01/18/2014

    Jag fattar inte varför de är sura? Allt du gör är att sprida deras tweets, något som väl rimligen borde vara deras syfte från början? Eller publicerar man tweets av en annan anledning än att så många som möjligt skall läsa dem?

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/18/2014

      Så går det när man har sina terapisessioner på allmän plats.

      Svara
    • MiT

       /  01/18/2014

      notsure:
      Alla tweets är ju offentliga så förstår inte riktigt heller vad som är grejen. Mina tweets är lika offentliga som deras.

      Svara
    • Jonte

       /  01/18/2014

      Här snackar vi nyputsad fin skinande rustning

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Jonte:
        Japp, man måste ha solglasögon för att kunna titta på den! SVT har verkligen ingen kontroll alls på vad de släpper igenom!

        Svara
  6. Jonte

     /  01/18/2014

    Svara
    • MiT

       /  01/18/2014

      Jonte:
      Eller hur!

      Svara
    • Goran

       /  01/18/2014

      Är ”Utbilda” verkligen rätt ord? Det känns som det är något annat ord som borde användas….

      Svara
    • Casey Jones

       /  01/18/2014

      Ja! Då kan de sitta i TV och säga ”googla patriarkatet!” och ”läs en bok om genus”…

      Svara
    • notsure

       /  01/18/2014

      Skulle inget hellre vilja än att de fick göra ett program. Enda nackdelen är att SD skulle gå upp med 2% efter programmet.

      Svara
  7. Eric

     /  01/18/2014

    Jag tror du har helt rätt i att dom blir lite nervösa när du samlar många feministiska tweets på ett ställe. ETT ”mutilera alla vita män” ser väl lite skoj ut i ett flöde (i feministers ögon) men när man ser dussintals sådana poster samlade så blir intrycket att feministerna har någon slags decentraliserad näthatarklubb där ute. Så då tweetar dom lite mer elakheter mot dig för att skrämma dig till tystnad, och bygger därmed ytterligare på monumentet över sin egen ondska. Smart upplagt 🙂

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/18/2014

      Det var nog få som insåg vidden av det feministiska näthatet. Jag trodde länge att det var få, och bara spridda, kommentarer. Istället ser vi mängder av grova övertramp av HMF-karaktär, som få vågar kritiserera. Media har ju länge skrivit om att det är helt andra grupper som näthatar.

      Svara
    • MiT

       /  01/19/2014

      Eric:
      Det blir ju väldigt kompakt när man ser så många på en gång. Och det var ju ändå bara två veckor det handlade om. Två veckor av tweets där jag ändå har sållat mycket, kunde fyllt ett par lika långa inlägg med ganska tveksamma grejer.

      Svara
  8. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/18/2014

      Tomas Besserwisser, var det så…?

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Hjalmar:
        Fast för att inte göra det så tydligt så kallar han sig Tomas Wesserbisser.

        Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Manlig härskarteknik och osynligörande av en kvinna. Aja,baja Tomas 😉

      Svara
  9. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Feministern är ett ljus i genusmörkret 😉

      Svara
    • Casey Jones

       /  01/18/2014

      Feministern måste ju vara riktigt påfrestande för dom 🙂

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/18/2014

        Det vore kul med en tolv-femton feministrar… 🙂

        Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Casey Jones:
        Haha, tänk att få sagt till sig det man själv vill säga och menar men inte vågar hela tiden?

        Svara
  10. MiT

     /  01/18/2014

    Nja, jag såg någonstans att de fått 70 st. Men men, de kan ju ha trillat in några till efter det
    https://twitter.com/RebeckaEkdahl/status/424283231119486976

    Svara
    • notsure

       /  01/18/2014

      Skulle SD få motsvarande utrymme i media som FI får jämfört med antal röster hos folket så hade tidningarna haft plats till nyheter.

      Svara
      • notsure

         /  01/18/2014

        INTE haft plats skall det stå

        Svara
        • MiT

           /  01/19/2014

          notsure:
          Fi får mycket utrymme, det är helt klart. Men de är bara bra eftersom det finns tre partier som är extra galna som alla slåss om samma väljare.

          Svara
    • Anders/AV

       /  01/19/2014

      De har kanske lärt sig räkna medlemmar av SSU och andra ungdomsförbund?

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Anders/AV:
        Haha, de har ju visat sig vara kreativa förut så vem vet?

        Svara
  11. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Ja, man får ju inte ifrågasätta genusreligionen och definitivt inte som feministisk kvinna.

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Pelle2:
        De har visat med all önskvärd tydlighet vilken totalitär ideologi det är!

        Svara
  12. MiT

     /  01/18/2014

    Jomen visst kan de läsa detta först. Som om det ändrar något. Annars kan de läsa inläggen med feminister som hatar på den här bloggen 😉

    http://unvis.it/alveolarplosive.wordpress.com/2014/01/17/belinda-olsson-skapade-en-strawfeminist/

    Svara
  13. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/18/2014

      Och skattekronorna ‘rullar’… Skönt och veta att de går till något viktigt, som landet kommer ha nytta av i all framtid.

      Svara
    • notsure

       /  01/18/2014

      Skit i peak oil, vattenbrist, minskad medelklass, låneekonomi och klimatförändringar. Prata istället om viktiga saker som feminism. Bra där!
      Nästa generations politiker kommer inte kunna lösa några som helst viktiga problem. Hejdå pension, säger jag!

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        notsure:
        Japp, det gäller att vara så skicklig att man verkligen vet vad som är viktigt! 😉

        Svara
  14. MiT

     /  01/18/2014

    Mmmm, lite fräscht om hudfärg

    Svara
  15. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • David

       /  01/18/2014

      Känner någon till hur det ligger till med det återkommande påståendet att en samtyckeslag av den modell som här föreslås redan existerar i andra länder, såsom USA och Storbritannien? Det kan väl knappast vara fallet att man i dessa länders rättssystem är tvungen att bevisa sin oskuld inför anklagelser om våldtäkt? I så fall borde män i dessa länder vara totalt paranoida inför att följa med någon av motsatt kön hem, då man i ett sådant läge i praktiken är totalt utlämnad till dennes godtycke. Om en anmälan görs i efterhand så skulle man nämligen i praktiken vara körd.

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        David:
        Se Anders/AV:s svar.

        Svara
      • Magnus

         /  02/01/2014

        Vad de ljuger! Bevisbördan åligger ALLTID åklagaren. Det kommer att bli åklagaren som ska bevisa att det inte föreligger samtycke, istället för som dag, att åklagaren ska bevisa att den våldtagna sagt nej. Alltid ÅKLAGAREN.
        En åtalad behöver aldrig bevisa någonting i brottsmål, överhuvudtaget gäller det att KÄRANDEPARTEN (alltså åklagaren i ett brottsmål) har bevisbördan. Det gäller även i tvistemål.

        Tänk vad besvikna särskolebarnen ska bli när de förstår att det INTE blir som tidningsklippet ovan ljuger om. Hönshjärnor!

        Svara
    • Anders/AV

       /  01/19/2014

      En samtyckeslag där ”bevisbördan läggs på förövaren” lär de inte ha i USA och Storbritannien. Dessutom är man inte förövare förrän dom vunnit laga kraft. Innan det räknas man som åtalad. Vi andra vet nämligen inte om personen är förövare innan.

      En samtyckeslag kommer sätta mer fokus på hennes göranden och låtanden innan. Han säger att hon lockade, klädde av sig sexigt, rörde sig närmare honom under täcket osv. Hon kommer frågas ut om varenda detalj. Då om något kommer man fråga hur hon var klädd.

      Svara
      • David

         /  01/19/2014

        Som jag har förstått de förslag till samtyckeslag som har presenterats så skall det dock vara upp till den anklagade att visa att denne har försäkrat sig om att ett samtycke förelåg. Det enda sättet att kunna visa detta på ett övertygande sätt torde vara att ha ett skriftligt medgivande eller en ljudinspelning till hands. Även i ett sådant fall skulle emellertid det påstådda offret kunna hävda att han/hon ändrat sig efter att en överenskommelse gjorts. Härmed hamnar man i samma ord mot ord situationer som nu uppstår, med den skillnaden att bevisbördan i hög grad har skiftats mot den anklagade.

        Svara
        • Magnus

           /  02/01/2014

          Men då har du gått på lögnerna.
          ”så skall det dock vara upp till den anklagade att visa att denne har försäkrat sig om att ett samtycke förelåg”

          Nej, en lag där den anklagade ska bevisa nånting överhuvudtaget strider mot svensk processrätt.
          http://www.lag24.se/a/bevisbörda-och-beviskrav-i-brottmål

          Det kommer att bli som Anders/AV skriver. Åklagaren hävdar att den åtalade inte fått samtycke till sex. Försvarsadvokaten kommer att hävda att det har den åtalade visst fått. Försvaret kommer att förhöra målsägaren om hur denna agerat, om detta agerande kan tolkas som ett samtycke (det finns i förarbetena till lagen nämnt att samtycke kan ges genom handligar m.m. och det behöver inte vara ett tydligt uttalat ”ja”). Därför blir det av STÖRSTA VIKT för domstolen att avgöra om målsägandes AGERANDE kan tolkas som ett samtycke till sex. Fokus läggs i mycket större utsträckning till målsägandes agerande, och hur detta skulle ha tolkats av den åtalade.

          Svara
  16. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/18/2014

      Feministisk Frustration… 🙂
      Nej, för kvinnliga män är ju mycket bättre på att ragga. I genusvärlden, den parallella verklighet där allting är möjligt…

      Svara
    • Pelle2

       /  01/19/2014

      Han visade verkligen upp så kallade manliga härskartekniker i sin text. Något som feminister klagar över i andra sammanhang.Bra representant för feminismen

      Svara
  17. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  18. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Det är väl snarast extremfeministerna som demoniserar män som grupp och jag tror inte att den vanliga kvinnan därute delar deras åsikter. Så ja, jag lägger skuldbördan på extremfeministerna.

      Svara
    • David

       /  01/18/2014

      Tänk er ett liknande resonemang utifrån ett etniskt perspektiv:

      ”Du invandrare – borde inte du vara sjukt arg över vad andra invandrare får svenskar att tro om dig? Lägg skuldbördan på rätt ställe.”

      Eller för all del om kvinnor som beter sig illa:

      ”Du kvinna – borde inte du vara sjukt arg över vad andra kvinnor får män att tro om dig? Lägg skuldbördan på rätt ställe.”

      Något säger mig att detta skulle klassas som rasism respektive sexism av värsta slag.

      Slutsatsen blir därmed att det bara är vita män som bär ett kollektivt ansvar för vad alla andra inom gruppen gör och inte gör, medan ett motsvarande kollektivistiskt resonemang om andra grupper är förkastligt.

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        David:
        De för så otroligt korkade resonemang att man inte vet vart man ska ta vägen snart.

        Svara
  19. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  20. Jonte

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Är du inte på twitter så vet du inget om dagens feminism ? Stark analys.
      Dessutom skall nog feministerna vara glada att hon inte är på Twitterom det stämmer.
      Då hade hon ju kunnat läsa alla galenskaper som skrivs där av kvinnor som kallar sig för feminister.

      Svara
  21. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Vad gjorde vi utan Sagolikts bokförlags ständiga ström av normkritiska böcker ?

      Svara
  22. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  23. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  24. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Så Annie Lööf,Maria Arnholm,Beatrice Ask,Karin Enström med flera är egentligen transsexuella män ?

      Svara
      • Hjalmar

         /  01/18/2014

        Det förklarar en del…

        Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Pelle2:
        Eller bara förklädda män, där enbart för att förstöra för de snälla feministerna 😉

        Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      När skall för övrigt den duktige feministen och gubbslemmet Daniel säga upp sig från sitt jobb på AB och lämna plats för en duktig kvinna ?

      Svara
    • Steffen

       /  01/18/2014

      Lite klassiskt osynliggörande här, va?

      Finns väl både kvinnliga ministrar, och kvinnor med rösträtt?

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Steffen:
        Nej nej, det finns bara män och sådana som män har lurat! 😉

        Svara
    • Eeeh? En vit man gör alltså anspråk på att representera kvinnor och använder sitt självpåtagna förtroendeuppdrag till att klaga på att andra vita män representerar kvinnor?

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        bashflak:
        Så är det tydligen. Eller nåt. Jag blir inte riktigt klok på dem…

        Svara
    • Kalle

       /  01/19/2014

      Jättebebbe har talat

      Svara
  25. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  26. Jonte

     /  01/18/2014

    En rörelse som bara accepterar intern kritik är inte en demokratisk rörelse, nuff said

    Svara
  27. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2014

      Axel Edgren visar upp vilken kärleksfull och varm människa han är.
      Med sådana vänner behöver feministerna inga fiender.

      Svara
  28. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/18/2014

      Rättssäkerhet är ett patrarkalt påhitt

      Svara
      • MiT

         /  01/19/2014

        Jonte:
        Japp, bara ett sätt att se till att män ska kunna fortsätta att förtrycka alla kvinnor!

        Svara
  29. notsure

     /  01/18/2014

    Verklighet-hen.

    Svara
  30. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  31. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  32. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/18/2014

      Den där artikeln i DN var ju verkligen inte vinklad alls

      Svara
  33. Dreadlock

     /  01/18/2014

    Har också missat Belindas 1:timme (av 3) Betraktelse över feminismen idag. Överhuvudtaget frågar jag mig själv om det är värt att följa sandlådan i etern. Det enda som är positivt är att Sveriges samlade kulturredaktionister avslöjar sig själva vara urhuggna ur samma kollektiva skola.

    Den här samvetsenliga och -till punkt och pricka- koordinerade angreppet mot Belinda Olsson – Är varken frisk-eller FRI journalistik.

    Svara
    • Jonte

       /  01/18/2014

      Ärligt talat så har debatten iom det här programmet fan skrämt mig, sekterismen och intoleransen mot ens en antydan av kritik är helt sinnessjuk. Om det här programmet väcker såna här diskussioner fatta då vad tex ett än mer kritiskt program som Hjernevask skulle leda till… Sverige är helt sjukt, det är en galen intolerant sekt som har skaffat sig ett helt ojämförbart inflytande inom media, akademi, kultur och politik. En sekt som inte tolererar oliktänkande eller något som avviker från den. Gör man det är man per automatik ondskefull, och det värsta är att se hur många fega människor som bara böjer sig ner och kryper och inte vågar säga emot. Våra grannländer tittar på oss och skakar på huvudet…

      Svara
    • MiT

       /  01/19/2014

      Dreadlock:
      Och så visar de jättetydligt att de inte tolererar någon kritik alls, oavsett hur mild den är. De ljuger som fan när de säger att de har ”internkritik”. Ingen kritik tillåts.

      Svara
  34. MiT

     /  01/18/2014

    Svara
  35. Jonte

     /  01/18/2014

    Hahaha, att provocera feminister är ju inte direkt svårt…

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/18/2014

      Hehe, de föds provocerade (av en hen) – går ut hårt och ökar…

      Svara
    • Kristian

       /  01/20/2014

      ”Ni är ensamma människor med för mycket fritid. Sök in på högskolan och bli chef över vad du nu vill bli chef över. Prata inte om dina drömmar, nå dem.”

      Svara
  36. Hjalmar

     /  01/18/2014

    Så nu vet ni det…

    Svara
    • Jonte

       /  01/18/2014

      Om du tycker kvinnans sexualitet är mystisk har du nog aldrig haft ett

      Svara
    • Kalle

       /  01/19/2014

      Somliga går i oknutna skor…..

      Svara
      • Anders/AV

         /  01/19/2014

        Dom har kanske kardborreband. Kan finnas i vuxenstorlek.

        Svara
  37. Jonte

     /  01/18/2014

    Haha skulle hellre se Alice Teodorescu göra ett program om dagens feminism än Belinda

    Svara
  38. Muertosan

     /  01/18/2014

    Svara
    • Kalle

       /  01/19/2014

      Oj en mästare på god ton? POLISANMÄL!

      Svara
    • MiT

       /  01/19/2014

      Muertosan:
      Haha, eller hur!

      (Fixade tweeten också så det blir lite snyggare. Klistra in den unika länkadressen till tweeten bara så ser den ut som den ska)

      Svara
      • Muertosan

         /  01/19/2014

        Tack, jag undrade hur ni fick det att se snyggt ut.

        Svara
        • Kristian

           /  01/20/2014

          Du är inte ensam om det!
          Allt jag vet om att citera twitter lärde jag mig här. En sann folkbildningsinsats!

          Svara
    • Pelle2

       /  01/19/2014

      En kvinna som Fanny som säger att hon hatar män är alltså en mästare på god ton ?.
      Feministiska sanningar….

      Svara
  39. Björn

     /  01/19/2014

    mobil.dn.se/ekonomi/skyltdockor-med-konshar-far-ris-och-ros/

    ”Svenska Veronika skriver på Twitter att företaget ”kör med skyltdockor som har både bröstvårtor och könshår. Bra! De är fortfarande väldigt smala men det är ett steg framåt.”

    Ett steg framåt mot vad?

    Svara
    • MiT

       /  01/19/2014

      Björn:
      Herregud… Om de bråkar om sådana saker så är det ett steg mot stupet!

      Svara
    • Fugen

       /  01/20/2014

      American Apparel, de gör ju allt för reklam, det var ju i blåsväder förra året i feministkretsar.

      Svara
    • Kristian

       /  01/20/2014

      Fler Yeti som underklädesmodeller?

      Svara
  1. Tweetar från 2014 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: