Är du feminist? Ledsen, då är du inte välkommen

Vi lever i ett mycket underligt land där en riksdagsledamot kan kastas ut från restauranger för sin politiska åsikts skull och det är lagligt. Åtminstone enligt vad som framkommit hittills så är det lagligt. Eller ja, du måste vara en vit man med penis för att kunna behandlas hur som helst. I alla fall om man använder en redig marxanalys! Läs den otroligt korkade krönikan (länkad ovan) väldigt noga… Är du däremot en sk minoritet så kan du säga att du blivit diskriminerad, gå till bankomaten, förlåt DO, och kvittera ut 50 000-60 000 för kränkning…

Men detta öppnar oanade möjligheter, det är tydligen tillåtet att diskriminera pga politiska åsikter, man kan t ex säga

”Ledsen Jonas Sjöstedt, det sitter folk här i restaurangen som har flytt från forna Östtyskland, de mår lite illa när du är här samtidigt”

”Nä du Gustav Fridolin, försök inte! Det sitter faktiskt landsbygdsbor som är beroende av bilen här och äter, de mår väldigt illa om du serveras samtidigt”

”Är du Reinfeldt? Nä, då kan du inte serveras något här för det sitter det några FAS3:are här och äter och du kan ju tänka dig hur illa de skulle må om de skulle se dig samtidigt?”

Visst är det fantastiskt? Vilken blir första att använda dem? Det går ju att hitta på vad som helst om vem som helst! Det kan ju också bli väldigt användbart på andra sätt, tänk om man sitter som ansvarig för att rekrytera personal och det kommer en som uttryckt feministiska åsikter

”Jaha, du är feminist? Nä då finns inget för dig här för på vår arbetsplats vill vi att alla ska vara lika mycket värda oavsett och om det skulle komma in en feminist så skulle de andra må lite illa”

”Ok, så du är genusvetare? Ledsen då finns det inget jobb för dig för på den här arbetsplatsen. Vi vill inte ha någon feminism eftersom jämställdhet är viktigt för oss”

528260_606253326069528_92148418_n

”Du är genuspedagog och vill ha jobbet som förskolelärare? Nä serdu, det går inte alls för vi vill att barnen ska få 100 möjligheter istället för hen”

”Ok, så din fru är med i Kvinnolobbyn och du stödjer den också? Nä då blir det inget krubb för dig! Det sitter män här och de skulle må jävligt illa om någon som stödjer Kvinnolobbyn serverades samtidigt”

sveriges_kvinnolobby_klippakuken_02_2013-09-14-135203

Osv, det går att fylla på i all oändlighet! Tänk att Sverige skulle erbjuda detta smörgåsbord av möjligheter? Det trodde jag aldrig…

Annat

Aktivarum: ”Oisin Cantwells inkompetens och PK-ideologi är ett långt allvarligare problem

Genusdebatten: ”RFSU i förskolan?

Johan Grå

Juggen: ”Feminister på Facebook, del 2

Tenebrism: ”En analys oförtjänt av sympati

MVH

MiT

Annons
Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

150 kommentarer

  1. Finns det vita män utan penis? Ja, utöver John Wayne Bobbit då?

    Svara
    • MiT

       /  01/21/2014

      bashflak:
      De tjatar ju så förbannat om just detta så tänkte göra dem glada en gång! 😉

      Svara
    • ^_^

       /  01/21/2014

      Helt orelaterat: men ett av mina första minnen av kvällspressen var just John Wayne Bobbit som spred ut sig efter att ha fått sin Frankenpenis tillbaka. Totalt orelaterat till något men något jag kom och tänka på.

      Svara
      • Man borde satsat en hundring på att han skulle bli porrskådis därefter, skulle nog ge goda odds

        Svara
        • Kristian

           /  01/24/2014

          Intervjun med Ron Jeremy (som var någon slags konsult i sammanhanget) är intressant:
          1) Det var svårt att se ”ärret” om man inte visste omständigheterna.
          2) I vanliga fall kan en vanlig film i genren spelas in på en dag. Bobbit var inte bara amatör utan, tja, inte i hjärntrusten för att säga så, så det tog minst dubbelt så lång tid som normalt.

          Svara
  2. MiT

     /  01/21/2014

    Kommer ni ihåg detta?
    https://toklandet.wordpress.com/2013/06/13/riktig-verklighet-vs-feministisk-verklighet/

    Nu minsann

    Svara
  3. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Problemet är väl att genusvetenskapen inte ens med nödvändighet efterfrågar påvisbara fakta utan det räcker att man känner något för att det skall vara sant.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Dessutom är det ju så att grundpremisserna i t.ex matematik har tagits fram genom att man har prövat sanningshalten i dom innan de blev grundpremisser.

      Svara
      • Anonym

         /  01/21/2014

        Nej, så fungerar inte matematik heller. Ett axiom är ett påstående som är så fundamentalt att det inte går att bevisa utan att anta något om det. Du kan antingen godta eller förkasta det, men du kan inte bevisa det. Den stora skillnaden är dock att inom matematik så strävar man efter att anta så lite som bara möjligt, inom genusvetenskap verkar man dock se en ära i att framställa fler och fler osammanhängande sanningar.

        Svara
        • Matematiken är ett slutet system och premisserna, kalkylerna och resultaten påstås endast gälla inom detta slutna system.

          Att säga att 1+1=2 betyder inte att man har bestämt allt (eller ens något) i världen som är 1, allt i världens som är plus,allt i världen som är lika med, och allt i världen som är 2.

          Svara
    • Anders/AV

       /  01/21/2014

      För det är ingen skillnad mellan:
      – En rak linje är den kortaste sträckan mellan två punkter som sedan förlängs oändligt åt båda håll.
      eller
      – Det finns en könsmaktsordning där gruppen män förtrycker gruppen kvinnor. Vi lever i ett patriarkat.

      Herr Filosof skulle bli förvånad hur enkla saker inom matematiken som kräver och bygger på logiska resonemang. Axiomen och definitioner inom matematik är så grundläggande att de blir självklara. Axiomen inom genusvetenskap bygger på odefinierade/ofalsifierbara begrepp. Och de är inte självklara. En del är dessutom motbevisade, som att kön bortom anatomi är en social konstruktion.

      Svara
    • Noger

       /  01/21/2014

      Skillnaden är väl att matematiken ÄR falsifierbar. Den är dessutom öppen för ifrågasättande för den som vill och orkar (vilket många gjort).

      Mao, beträffande matematiken så kan du ifrågasätta ELLER godta grundpremisserna. För genusvetenskapen gäller bara det senare.

      Svara
    • Jonte

       /  01/21/2014

      Kreationism är också bara dåligt om man inte godtar grundpremisserna. Gör filosofen NIls det?

      Svara
      • MiT

         /  01/21/2014

        Jonte:
        Å andra sidan, Filosofen tyckte ju det var kloka feministiska tweets…

        Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      Så han erkänner alltså att det rör sig om ett axiomatiskt system?
      Finns det en icke-euklidisk genusvetenskap där män inte är onda eller där patriarkatet inte förutsätts finnas?

      (För övrigt är det ganska lågt att hävda extrem reduktionism.
      http://www.ditext.com/carroll/tortoise.html)

      Svara
      • MiT

         /  01/21/2014

        Kristian:
        Män är skit i hans värld. ja inte han själv och de män han känner men alla andra…

        Svara
    • Jonte

       /  01/21/2014

      Filosofen som inte kan knyta skorna””

      Svara
      • Kristian

         /  01/21/2014

        Jag förstår ungefär vad han menar (ungefär som jag förstår ungefär vad Wittgenstein menade), men liknelsen haltar lite när man hårdrar den.

        Svara
    • Nils har faktiskt en poäng den här gången. Matematik är ingen vetenskap. Men matematiken gör inte, till skillnad från genusvetenskapen, anspråk på att vara en vetenskap. Det heter inte matematikvetenskap, för det är en självmotsägelse. Matematiken har dessutom visat sig vara ett oundgängligt verktyg i samtliga övriga vetenskaper, vilket man inte kan säga om genusvetenskapen.

      Svara
  4. Mats

     /  01/21/2014

    Snacka om hot mot demokratin. Tänk dig att du arbetar politiskt på en mindre ort och driver en kontroversiell fråga. Säger lokala ICA handlaren eller din hyresvärd nej så är det bara packa och flytta långt bort eller svälta.

    Finns nog ingen som vågar säga sin åsikt ens till närmaste vännerna, tänk om det kommer ut och du inte får gå på bio handla mm i din hemstad. Värre än i Nordkorea om ni frågar mig

    Men det mest skrämmande är att de som skall stå upp för yttrandefriheten inte gör sitt jobb.
    Inte en mer djupgående artikel om vad detta kan betyda för landet från våra journalister. Istället manshats-trams och funderingar om SÄPO vet vad de gör eller ej.

    Spelar ingen roll om krogens eller Ekeroths sida är sann bara misstanken att uttrycka en åsikt kan få dessa konsekvenser utan att någon ledande politiker eller journalist
    bryr sig,får mig att fundera på att fly landet tokmenistan.

    Mats

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/21/2014

      Heberlein har åtminstone ryggrad:
      ”Vi kan väl börja med att rannsaka oss själva och fråga när feminism blev en sekt där några översteprästinnor tar sig rätten att döma vem som är inne och vem som är ute, vem som får vara med och vem som ska mobbas ut.”

      Svara
  5. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/21/2014

      Personkryssar man Foujan i riksdagsvalet vill man antingen det här landet illa, alternativt är man i behov av kognitiv beteendeterapi

      Svara
      • Jonte
        / 01/21/2014

        ”Personkryssar man Foujan i riksdagsvalet vill man antingen
        det här landet illa, alternativt är man i behov av kognitiv
        beteendeterapi”

        Tänk om båda alternativen stämmer?

        Feminism påminner lite grand om hästhoppning:
        dubbelfel/kombinationsfel.

        Svara
        • Kristian

           /  01/21/2014

          Är lösningen vägran?
          Kan vi få löpande kommentar av Anders Gernandt?

          Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Jonte:
        Eller så är man helt enkelt knäpp? 😉

        Svara
  6. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      Fantastisk.
      ”The Posthumanities Network: Next Genderation”
      (Det står så.)

      Svara
    • MiT

       /  01/21/2014

      Åsa:
      Huh, det var inte dåligt! 🙂

      Svara
      • Åsa

         /  01/21/2014

        Är det på riktigt det där eventet? Vad tror ni?

        Svara
        • Kristian

           /  01/21/2014

          Jo, det var en del könsord och många onödiga z, så det tror jag nog!
          30 kr låter billigt, så samtliga uppträder väl ideellt .

          Svara
        • Hjalmar

           /  01/21/2014

          Troligtvis. Nog för att det bitvis ser ut att vara Jämställdhetsfeministern som har skrivit ihop det, men…

          Svara
          • Vilken är den kvinnliga motsvarigheten till ”korvkalas”? ”Snigelskiva”?

          • MiT

             /  01/22/2014

            Ekvalist:
            Tacofest har jag hört…

        • MiT

           /  01/22/2014

          Åsa:
          Det skulle det mycket väl kunna vara!

          Svara
  7. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      Är det så ”anställningsgaranti” stavas, tro? 🙂

      (Det kan de i så fall vara värda, som de sliter ut kroppen i förtid.)

      Svara
  8. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      Det blir ännu bättre:
      ”När det ordnas en skönhetstävling bestämmer sig döttrarna i familjen Logan och familjen Bishop för att delta. Med i tävlingen finns också en viss Franswa Sharl från Frankrike – det är Greg i lånad bikini som anmält sig under ett alias.”
      Och naturligtvis: ”Based on a true story.”

      Man blir lite nyfiken, ärligt talat. Ett slags ”Priscilla – Queen of the Desert,” fast med barn. En toppenkombination helt enkelt!
      Ja, detta om något skriker ”Filmfestival,” alternativt Disney Channel och 1995.

      Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Kristian:
        Och tänk hur enormt många det är som drabbas av att inte kunna göra som Greg! Hur har mänskligheten klarat sig?

        Svara
  9. Hjalmar

     /  01/21/2014

    Den som säger ‘r-ordet’ först vinner…
    http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=4-vardag

    Svara
  10. Jonte

     /  01/21/2014

    Ibland undrar jag om inte PK-maffian på södermalm är undercover SD-agenter. Dom serverar SD martyrrollen på silverfat om och om igen. SD lär bara öka i opinionen återigen

    Svara
  11. Magnus

     /  01/21/2014

    Som restaurangägare eller dennes representant kan man slänga ut Sjöstedt, Fridolin och Reinfeldt – ja. Diskrimineringslagstiftingen omfattar inte politisk uppfattning. Om man kan slänga ut feminister är en gråzon, eftersom religiös uppfattning omfattas.

    Sedan är jag inte hundra på om restauranger, som INTE är offentliga institutioner, omfattas av lagstiftningen.

    Så här står det på regeringens sajt om diskrimineringslagstiftningen – dels VAD den omfattar, och inom vilka OMRÅDEN den kan tillämpas:

    ”SJU OLIKA DISKRIMINERINGSGRUNDER
    Den nya lagen ska motverka diskriminering på grund av:
    – kön
    – könsöverskridande identitet eller uttryck
    – etnisk tillhörighet
    – religion eller annan trosuppfattning
    – funktionshinder
    – sexuell läggning
    – ålder.

    DISKRIMINERINGSFÖRBUDENS OMFATTNING
    Diskrimineringslagen innehåller diskrimineringsförbud som gäller:
    – arbetslivet
    – utbildningsverksamhet
    – arbetsmarknadspolitisk verksamhet och arbetsförmedling utan offentligt uppdrag
    – start eller bedrivande av näringsverksamhet
    – yrkesbehörighet
    – medlemskap i vissa organisationer
    – varor, tjänster och bostäder
    – allmän sammankomst och offentlig tillställning
    – hälso- och sjukvården
    – socialtjänsten
    – socialförsäkringen
    – arbetslöshetsförsäkringen
    – studiestöd
    – värnplikt och civilplikt
    – offentlig anställning.

    Möjligt att restauranger räknas som ”varor, tjänster och bostäder”. Jag noterar att privat anställning INTE omfattas….

    Problemet är ju inte vilka som inte omfattas, för man skulle kunna hitta på nya offergrupper varje kvartal, problemet är det motsatta – varför ska vissa grupper ”skyddas” ?

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/21/2014

      Ja, varför skyddas bara vissa grupper och inte alla? Det innebär ju lagstadgad diskriminering. Vissa har rättigheter, andra inte. Mycket obehagligt.

      Svara
    • MiT

       /  01/22/2014

      Magnus:
      När man börjar göra undantag för vissa så kan det bara gå åt helvete!

      Svara
  12. Jonte

     /  01/21/2014

    Ibland undrar jag om inte scientologer är mer vetenskapliga än dom här nissarna

    Svara
    • Anonym

       /  01/21/2014

      Hur en ångmaskin fungerar är tämligen klarlagt. Ämnet ifråga heter termodynamik och är en disciplin inom fysik. Vill man studera det på mer abstrakt grund studerar man lämpligen statistisk mekanik.

      Svara
      • Jonte

         /  01/21/2014

        Om diskursanalys bättre kan förklara hur ångmaskiner och andra tekniska innovationer fungerar så borde diskursanalysen ha gett upphov till en mängd uppfinningar vid det här laget. Kan någon nämna ett enda exempel där diskursanalys här lett till vetenskapliga genombrott inom ämnen som teknik, naturvetenskap och medicin?

        Svara
        • Hjalmar

           /  01/21/2014

          Fittbyxor…?

          Svara
          • Jonte

             /  01/21/2014

            😀 Sant, hur kunde vi överleva så länge utan dom?

          • Hjalmar

             /  01/21/2014

            Det finns så mycket som feminismen har givit oss, som tex möjligheten att urinera stående för kvinnor och sittande för män… 😉

  13. Jonte

     /  01/21/2014

    Svara
  14. Jonte

     /  01/21/2014

    Ska alla ha separata omklädningsrum? Jobbigt för simhallar o annat isf

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      Se även National Lampoons ”Saturday Night on Antares (the planet with 12 sexes)”

      Svara
    • Kristian

       /  01/21/2014

      (Okej, vi förstår, ni kan skriva unicode-tecken 2640. Bra jobbat.)

      Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      En feminist räknar kön:
      Ett, två tusentals..

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/21/2014

      Vore spännande att få reda på twitterfeministernas genomsnittliga mattebetyg i gymnasiet. Nåja… 🙂

      Svara
    • MiT

       /  01/22/2014

      Jonte:
      ”TUSENTALS”…

      Svara
    • Jonte

       /  01/21/2014

      Queerfeminister är egentligen svampar?

      Svara
      • Jonte
        / 01/21/2014

        ”Queerfeminister är egentligen svampar?”

        Eller så har queerfeministerna prova Systembolagets
        nya utbud, som de inte var medvetna om själva:
        Vilka svampar?

        Svara
    • MiT

       /  01/22/2014

      Anonym:
      Haha, ja jävlar i det!

      Svara
  15. Jonte

     /  01/21/2014

    Så alla genusvetare hatar alltså män? Tack för klargörandet

    https://twitter.com/Bamseklas/status/425596313015943168

    Svara
  16. Hjalmar

     /  01/21/2014

    http://www.sydsvenskan.se/kultur–nojen/mannen-och-skulden/
    ”Våldtäkt är inte ett kvinnoproblem längre. Det är ett gigantiskt mansproblem.”
    Vi har hört den förut… och det var lika fel då.

    Svara
    • MiT

       /  01/22/2014

      Hjalmar:
      De matar på med samma sak hela tiden, tröttnar de aldrig?

      Svara
  17. Grodan Boll

     /  01/21/2014

    De kanske slutligen erkänner att feminismen är religion som vilar på dogma?
    Då skulle den omfattas.

    Svara
  18. Ännu en hopplöst manlig debattör som borde maka på sig.

    Svara
    • Någon slags halvfeminist. Påverkbar i sin inkonsekvens. Jag gissar att han på grund av sitt nuvarande umgänge är på väg in i mansföraktsträsket. Några skönlitterära feministiska böcker eller en djup kärlek till en rättrogen feminist är nog allt som krävs. Men det kan egentligen gå hur som helst för honom, kanske tar han till slut avstånd från feminismen.

      Svara
  19. MiT

     /  01/21/2014

    Hahaha, han som inte är så PK slår till igen 🙂

    Svara
  20. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Måste var bekvämt att vara feminist. Allt ont i världen är den vite mannens fel inklusive saker som drabbar just den vita mannen..

      Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Pelle2:
        Bara att luta sig tillbaka och tycka synd om sig själv!

        Svara
  21. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Jonte

       /  01/21/2014

      Varför inte döpa om kontot till @UR_Genuspedagogerna istället?

      Svara
  22. Jonte

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      ” att undersöka saker men redan har bestämt sig för resultatet*.
      Lite genusforskning alltså 😉

      Svara
    • Kalle

       /  01/22/2014

      ”Det är ju väldigt irrelevant för ämnet”
      Jahaaaa och vi ska bara godta det för att hen tycker detta?

      Svara
  23. Jonte

     /  01/21/2014

    Är dom rädda för att allt manshat dom spytt ut sig helt plötsligt ska komma till allmän beskådan? Som du sår får du skörda…

    Svara
  24. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Hon får väl hoppas att hon är tillräckligt stark när hon vill utföra sitt våld mot en man.
      Det kan slå tillbaka mot henner själv rent bokstavligt.

      Svara
  25. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Å ännu en intersektionalist har fötts och sett ljuset…..
      Det är inte ok att skämta om en icke vits hudfärg om du är vit men tvärt om går bra
      precis som att det gå bra att som kvinna skämta om män men inte tvärtom.

      JAg spyr på den omvända rasismen och misandrin !!

      Svara
    • David

       /  01/21/2014

      Ur ett strikt intersektionellt perspektiv så tycks sålunda förhållandet vara följande: Alla människor tillhör en offerkategori med rätt att sparka uppåt, med undantag för de privilegierade vita icke-handikappade heterosexuella cis-männen som förtrycker alla andra, och som av denna anledning enbart skall hålla käften och ta emot vad de övriga önskar att ösa över dem. Om de däremot svarar med samma mynt så är detta att betrakta som ett uttryck för deras underliggande rasism, sexism, homofobi och intolerans.

      Svara
    • Kalle

       /  01/22/2014

      LEKTION NR 1: Om du är antirasist, så innebär det att du inte får häva ur dig en massa kränkande och nedlåtande trams om någon grupp/individ baserat på deras etniska tillhörighet.
      Måste jag förklara för dig att detta gäller även gruppen vita män, så kan vi vara ganska säkra på att du är en äcklig rasist.

      Svara
  26. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Störigaste bloggrollen :
      CIS eller homokvinnlig tokfeminist !

      Svara
    • Hjalmar

       /  01/21/2014

      Det taskiga självförtroendet talar…
      Pär Ström skaver fortfarande…?

      Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Hjalmar:
        Han är en vass tagg fortfarande! 🙂 Och den blir förmodligen ännu vassare efter del 2…

        Svara
    • oldaren

       /  01/21/2014

      Gött att man är nummer ett på någon lista! 😉

      Svara
  27. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
  28. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Och kan vi få se något bevis för detta eller är det något som hen bara känner ?

      Svara
  29. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Hjalmar

       /  01/21/2014

      Tycker synd om Kyle. Bli utnämnd till ‘Veckans Rasist’ för något så löjligt och betydelselöst.

      Svara
  30. MiT

     /  01/21/2014

    Hon svarar fortfarande inte på sin egen fråga…

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2014

      Det är ju som bekant bara andras män och fäder som är svin och potentiella våldtäktsmän. Deras egna fäder och män är ju naturligtvis guds ställföreträdare på jorden och de enda undantagen.

      Svara
    • Kalle

       /  01/22/2014

      Att hon vägrar att svara med ett simpelt ja eller nej är rätt så talande.

      Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Kalle:
        Två gånger har dragit upp samma fråga utan att svara… 😉

        Svara
  31. Halvövertygade feministen Frefan Lövfeldt blir garanterat statsminister efter riksdagsvalet 2014, hur du än röstar.

    Svara
  32. MiT

     /  01/21/2014

    Detta är nog prat om samma

    Svara
  33. MiT

     /  01/21/2014

    De tycker att detta är sjukt jobbigt alltså

    Svara
  34. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
  35. MiT

     /  01/21/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/22/2014

      168 män av hur många män i den populationen ? Hur kan man döma ett helt kön pg.a vad en absolut minoritet av männen gör ?
      Vad skulle David säga om vi t.ex säger att kvinnor som grupp skall stå till svars för det fåtal kvinnor som sitter i fängelse och det fåtal kvinnor som är prostituerade ? Vad är det för fel på kvinnorollen som leder till sådant ?

      Svara
    • Kalle

       /  01/22/2014

      Kollade upp listan och räknade namnen snabbt och slarvigt, ungefär hälften av dem hade namn som signalerade utländsk härkomst.
      Med andra ord en rätt så rejäl överrepresentation med tanke på att det är en grupp som endast utgör ca 10% av detta lands befolkning.

      Så när kommer David att ställa frågan: vad är det för fel på invandrare?

      Svara
      • Kalle

         /  01/22/2014

        Kan tillägga att jag inte anser att man kan hålla en majoritet ansvarig för vad en minoritet orsakar, vare sig det är män/invandrare/religiösa mm.
        Utan det jag ville poängtera är att David är en liten hycklare.

        Svara
  36. MiT

     /  01/22/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  01/22/2014

      Skulle snarare säga tvärt om.Det visar på vikten att ta avstånd från extremfeminister och social ingenjörskonst.

      Svara
    • Kalle

       /  01/22/2014

      Ytterligare en hycklande kommunist, för det finns inte en chans att han skulle använda sig av samma resonemang när det gäller Lars Vilks teckningar som avbildar en viss profet.
      Där snackar vi dessutom om reaktioner som stundtals var mycket våldsamma.

      Svara
    • Kristian

       /  01/22/2014

      Oh noes, det finns människor i världen som tycker fel!

      Tur att vi har en standardlösning:
      http://www.youtube.com/watch?v=mUP3A9imOYU

      Svara
    • Jonte

       /  01/22/2014

      Blir medlemskap i Gudrunjugend obligatoriskt för alla?

      Svara
      • Kristian

         /  01/22/2014

        Gensomol, trodde jag. Kanske får man ”välja” mellan de två.

        Svara
      • MiT

         /  01/22/2014

        Jonte:
        Japp! Men bara för de som inte är blonda och vita för de ska sändas på ”uppfostringskollon”

        Svara
  1. Är du feminist? Ledsen, då är du inte välkommen | systems perestroika – éminence grise
  2. Nr 10 till nr 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: