Miljöpartiet de Manshatande Marxisterna

8 st från Miljöpartiet de Manshatande Marxisterna i Skåne, allt från riksdagsledamöter till kommunfullmäktigeledamöter, har skrivit i Sydsvenskan om feminism ””Vi pratar om feminism i allt vi gör”

Det tar avstamp redan i ingressens första mening där följande kan läsas

”De vuxna och barn som drabbas av mäns våld i nära relationer ska skyddas till varje pris.”

Redan i första meningen så förstår man vad det ska handla om. De ska redovisa sin ordentliga marxanalys som ska slå världen med häpnad! Och de ska tala om vilka som är skyldig till allt.

”Vi pratar om makt och maktdelning. Hur kan vi försäkra oss om att makten fördelas så att den representerar alla människor i samhället? Och vad innebär det för Skåne och för Sverige? Vilken makt ska fördelas och i vilken utsträckning?

Vi pratar om våld, om våld mot barn och kvinnor. Om hot om våld och behov av vård och stöd för den som har blivit utsatt för våld. Men också om förövarna, om vad samhället lärt de män som inte förstår gränser och innebörden av ett nej. Vi pratar om hedersrelaterat våld, om strukturellt våld och om våld mot personer som inte identifierar sig med den traditionella könsindelningen.”

1517925_10200485849748612_535619597_a”Makt och maktdelning”. Låt mig gissa, liksom alla sådana här experiment i östländer så handlar det om att några få ska styra allt in i minsta detalj. Alla utom dem själva ska behöva stå i köer för att kunna köpa bröd med kuponger.

Andra stycket är som vanligt, bara kvinnor och barn (i den ordningen ska det vara, de har bara skrivit fel!) är viktigt för feminister, de skiter i män, de hatar män. Det brukar feminister göra… Och det vore bra om de preciserar vad ”samhället” lär män och hur de lär sig det? Menar de att det finns föräldrar som uppfostrar pojkar så? Tror de verkligen att det finns föräldrar som säger till sin son

”Nej, du måste slåss ännu mer, slå ännu hårdare, bry dig inte om att de säger nej, bara fortsätt! Så ska du alltid göra! Du ska aldrig bry dig om att du skadar andra! ALDRIG! Varje gång du slår någon så belönar vi dig! Och glöm för fan inte att du måste kasta dig över alla tjejer du ser!”

Tror verkligen MMM att det är så det funkar? Om jag får gissa så är de smärtsamt medvetna om att de pratar skit i kvadrat! Som vanligt…

”Vi försöker finna strategier för att förebygga våld mot kvinnor. En av dessa strategier är en genusmedveten skola och förskola. Genuspedagogik är ett sätt att uppmuntra barns utveckling utan krav från traditionella könsroller som lär pojkar att hårda ord och våld bara är lek och ett acceptabelt sätt att hävda sig på, och flickor att stå tillbaka och förhålla sig passiva till pojkarnas övertramp.”

Really? Genusmedveten skola och förskola? Finns det traditionella könsroller som säger att hårda ord och våld är ett acceptabelt sätt att uttrycka sig? Återigen, de får gärna precisera hur de menar att det funkar i praktiken men jag tror att de åtta från MMM är helt koko i huvudet helt enkelt.

”Vi arbetar för att Skånes kommuner och Region Skåne ska vara ledande i Sverige när det gäller att män och kvinnor ska ha lika lön för lika arbete. Vad som är lika arbete måste också omprövas.”

Jaha, man ska ”ompröva” vad som är lika arbete, det var intressant. Jag gissar att svaret och resultatet blir vad vi sett alldeles för många gånger i öst…

Så, först kommer S-kvinnor på Gotland ut som tvättäkta manshatande marxister och nu kommer MP i Skåne ut som samma sak. Fantastiskt…

För att påminna om vad feminism är

hatapojkar

Jaja, det finns mycket mer skit i artikeln…

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

24 kommentarer

  1. Muertosan

     /  02/11/2014

    Det här var det bästa jag sett på länge. ”Vad som är lika arbete måste också omprövas.” Säger ju en del om hur jävla bakvänt de resonerar. Trodde alla vara mer eller mindre överens om vad ordet lika betyder men jag hade tydligen fel. Skjut mig.

    Svara
    • JonasBsson

       /  02/11/2014

      Alla arbeten är lika men vissa arbeten är mer lika än andra.
      Alla arbeten som utförs av en kvinna skall jämföras med valfritt arbete i en högre löneklass. När alla kvinnor tjänar lika mycket som högst betalda manliga VD så är det jämställt.

      Svara
    • Kristian

       /  02/11/2014

      ”Vad som är lika arbete …”

      Jag trodde i min enfald att om A=B och A=C så är B=C. Skall det behövas en jämkningsfunktion också?

      Svara
  2. Anonymouse

     /  02/11/2014

    Innan vi sågar MP tycker jag att vi börjar med att kolla våra privilegier och lär oss varandras pronomen, för en sund start på dagen.
    Tyrone hjälper oss:

    Svara
    • Jonte

       /  02/11/2014

      Hur många intersektionalister har kallat honom för Onkel Tom efter den videon?

      Svara
      • Hjalmar

         /  02/11/2014

        Nej fy, det är ju bara rasister som bryr sig om hudfärgen…
        Feminister och antirasister räknas inte, för de anser sig vara så goda.

        Svara
  3. robjoh

     /  02/11/2014

    Miljöpartiet är inte bara mansfientliga, de är människofientliga. Jag vet inte hur många miljöpartister jag har träffat som säger att det finns för många människor på jorden. När jag som tekniker säger att jag med dagens teknik skulle kunna göda alla, ge alla energi och samt frigöra mer mark åt naturen säger de bara att jag är teknikoptimist. Deras lösning är alltid färre människor fast de är själva inte beredd att stå tillbaka, nej det är alltid någon annan som ska offra sig.

    Svara
    • Kristian

       /  02/11/2014

      De kan ju börja med att avstå från räkor!

      Färre människor kommer vi att få automatisk. Från 2055-2070 går det nedåt enligt de flesta prognoser.

      (Menar du ”föda alla”? Vi är nog tillräckligt ”gödda” i väst!
      http://en.wikipedia.org/wiki/To_Serve_Man)

      Svara
      • robjoh

         /  02/11/2014

        göda eller föda, jag är inte språkvetare. Det är möjligt att ge alla mat, sedan att miljörörelsen gör sitt bästa för att stoppa den teknik som kan göra det.

        Och ja vi kommer bli färre människor för det verkar vara det naturliga svaret över att vi får det bättre.

        Svara
        • Kristian

           /  02/11/2014

          Ja, kombinationen
          * Färre människor
          * Mindre olja
          ger vissa problem, men samtidigt automatiska lösningar på annat: överbefolkning, lönedumping på grund av billiga transporter, koldioxid …

          Sannolikt blir det bättre oavsett vad ”folkvalda” tycker sig kunna bestämma över.

          Svara
          • robjoh

             /  02/11/2014

            Får dock säga att jag inte precis köper peak oil. Vi har fossila tillgångar för lång lång tid framöver. Handlar bara om rätt teknik att pumpa upp dem.

  4. per Hagman

     /  02/11/2014

    .
    Miljøpartiet …”Vi försöker finna strategier för att förebygga våld mot kvinnor. En av dessa strategier är en genusmedveten skola och förskola.”
    .
    Oj..nu anser sig miljøpartiet hittat…det…. argumentet før att inføra inføra genushjærntvætt i skolorna.
    I turkiet vill islamisterna infør ytterligare ett skolår…dær skolbarnen skall få læra sig koranen från pærm till pærm.
    Kreatonisterna anser… på vetenskapliga grunder… att jorden skapades på 6000 år.
    .
    Per Hagman.
    .

    Svara
  5. Jonte

     /  02/11/2014

    Ännu en till kättare, Joel Kinnaman har officiellt kommit ut som breivikare 😀

    Svara
    • Kristian

       /  02/11/2014

      Ja, det där med städning var naturligtvis det väsentliga.
      Inte att amerikanska kvinnor åstadkommer något på eget bevåg utan genuspedagogik.

      Svara
      • Jonte

         /  02/11/2014

        Har han inte i ärlighetens namn också helt rätt när det gäller städningen? 😉 Det är iaf min erfarenhet

        Svara
    • David8

       /  02/11/2014

      Feminismen i Sverige basunerar ut varje dag hur kvinnor är förtryckta och befinner sig i ständig uppförsbacke och hur män är priviligierade förtryckare. Vem som helst borde förstå att inget gott kommer ur den lögnen. Offermentalitet, könsrasism och manshat är vad feminism är. Svensk feminism skapar bara spöken och bedriver destruktiv propaganda. Fint att fler vågar antyda det.

      Svara
      • Jonte

         /  02/11/2014

        Han är ju numera bosatt i USA så han har inget att vinna på att ge läpparnas bekännelse till svensk tokfeminism längre.

        Svara
        • Hjalmar

           /  02/11/2014

          Ja, av det här så kan vi dra slutsatsen att Kinnaman inte har för avsikt att återkomma till Ankdammen inom de närmaste åren…

          Svara
          • Jonte

             /  02/11/2014

            Noomi Rapace sa väl nåt liknande häromåret? Tror inte dom hade uttalat sig på samma sätt om dom satt fast i det mentala fängelse som utgör kultureliten på Södermalm.

  6. Dreadlock

     /  02/12/2014

    Mp måste vara det främsta partiet i hela riksdagen som plockar majoriteten av sin politik ur statistiska undersökningar, och det är DÄR det hela går åt skogen. Det talas hela tiden om cherryplockade prediktioner ur statistik som passar Mp ifråga. Någon som kommer ihåg Mp:s nationallarm om döende skogar i Europa (Som visade sig vara forskarslutledningsfel,20 år efter) Om kampanjen med döda och döende sälar på 80-talet ? Jaha inte miljön utan ett virus, som man fick brått med att koppla ihop med miljön ändå.

    Hade vi haft Mp som statsbärande parti, så hade vi haft ett parti som inte kunnat leverera någonting av substans utan att hela tiden blanda in larmrapporteringar ur en grym verklihetstsfrånvänt statistik.

    Mp har varit med i nästan 30 år i rikspolitiken. Har de gjort något avtryck alls på samhället i stort ? Någon får gärna berätta för mig.

    Svara
    • Kristian

       /  02/12/2014

      Intressant fråga. ”Miljö” är idag ett självklart ämne för samtliga politiska partier, precis som ”jämställdhet.”

      Betyder detta
      a) att MP haft inflytande på samhället och belyser vissa frågor eller
      b) att samhället lyfter vissa frågor vilket får det att se ut som att MP är viktigt.

      De har knappast gjort något som inte V eller C kunnat göra. (Vet inte om C står för något idag, men varken C eller MP har väl väljare utanför den latte-drickande storstaden.)

      Svara
  7. Grodan Boll

     /  02/13/2014

    Wetterstrand kommenterar pojkar och feminism ur ett nästintill objektivt perspektiv (radikalbreivikhöger gentemot vad MP brukar leverera):
    AB Debatt
    Hon snubblar bara allvarligt på Gnesta. Någon med ett FB-konto som känner för att dela med sig i det ännu öppna kommentarsfältet?

    Svara
  1. MP och feminismen | En stilla undran
  2. Centerkvinnorna är också marxister | Genusdebatten

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: