Vad har Paolo Roberto med knivslagsmål i Malmö att göra?

Det har varit ett jävla liv i Malmö, olika extremistgrupper har brakat ihop och det blev mycket allvarligt! Ett par stycken ligger på sjukhus, någon är visst MYCKET allvarligt skadad! Det var knivar och grejer inblandade och en del verkar inte förstå hur jävla allvarligt vapen en kniv är, eller så förstår de det alldeles utmärkt… Förbannade jävla idioter i alla fall, oavsett vilka det är!

Inom vissa kretsar så funderar man nu på hur man bäst ska försöka slå mynt av detta men det verkar ske på ett väldigt besynnerligt sätt, för hur kan man annars få in Paolo Roberto i det här? Allvarligt alltså, hur kan man lyckas med det? Jag baxnar!

Det finns i alla fall en som tyckte det var långt över gränsen och som sa till. Men jag tror inte att det gick fram riktigt för observera att hon inte svarar det mest naturliga på den frågan, nämligen ”inget alls”… Paolo Roberto är alltså enligt Dickner av samma skrot och korn som de som slåss med knivar i Malmö och nästan hugger ihjäl en människa. Hon till och med pekar ut honom som ”en sådan” i sitt första tweet…

Men hon var inte ensam om att försöka slå mynt av det här givetvis, hon vara bara mest osmaklig. Andra gjorde också några allvarliga försök att utnyttja tillfället. Det nedan är väl egentligen mest riktat mot Åkesson så det bryr jag mig inte så mycket om, det får politiker ta. Men första meningen är riktad mot alla som inte gillar feminismen som sådan, därför är det med här.

Jag konstaterar att Breivik är väldigt populär i de kretsarna nuförtiden… Men de har nog inte läst hans manifest eftersom de verkar tro att feminismen var hans största fiende. Jag har inte heller läst manifestet men Ekvalist har gjort det och i inläggen som heter ”Motiverade Breivik sina terrordåd med antifeminism?” och ”Breivik är även motståndare till den globala kapitalismen” kan man se hur det ligger till med Breivik och feminismen. Om de ovan hade googlat lite så hade de också hittat till Ekvalists blogg och där kunnat se själva att vad de påstår inte direkt har någon bäring.

Men det är väl jobbigt att googla antar jag även om det inte är någon avancerad sökterm att skriva in, jag skrev bara in ”Breivik feminism” i sökrutan och Ekvalists blogg kommer fram som andra länk. Den första länken som kommer fram är till Feministiskt Pärspektiv och en artikel som verkar heta ”Breiviks kvinnohat politiskt motiverat” skriven av Mattias Gardell…

Men sen finns det även de som tycker att lite politiskt våld är kryddan i tillvaron…

Men jag undrar fortfarande vad Paolo Roberto har med knivslagsmål i Malmö att göra? Hur mycket jag än anstränger mig så kan jag inte få ihop det helt enkelt, kan någon förklara?

TILLÄGG:

Bara för att påminna, ”Avrätta alla cismän som är jämställdister!

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. ^_^

     /  03/10/2014

    Åh, de små barnen!

    Om man ska se krasst på det så är nazister ett väldigt litet hot i dagens läge. De är outbildade, oorganiserade och ligger oftast på botten på samhället. Trots de två attackerna så är de… ja, ett minimalt hot i dagens läge. Ser man de ur ett större perspektiv så var båda attackerna rätt korkade!

    Svara
  2. Pelle2

     /  03/10/2014

    Alicia Dickner,Lady Dahmer och Hårddisken har ju visat förut vilka dårar dom är så ingen är väl förvånad.
    Att feminister försöker associera oss som inte ställer upp på deras ideologi med nazister och Breivik har vi ju sett förut. Deras stora idol Maria Sveland var väl en av de första.

    Det visar ju hur lite argument de har att komma med i debatten när dom försöker hitta på saker om sina motståndare.

    Lady Dahmer är ju dessutom dum nog att hylla våldsvänstern så då skulle vi,med deras argumenationsteknik, kunna påstå att är du feminist så är du kommunist och hyllar AFA.

    Svara
  3. Mr Arne

     /  03/10/2014

    Jag tycker att det är fascinerande att kvinnliga feminister som Lady Dahmer är såna våldsförespråkare. Feminister brukar ju klaga på att män är våldsamma. Hur kan de då själva förespråka våld?

    Svara
    • De kan förespråka våld eftersom de är inkonsekventa, vilket de är eftersom de är korkade. Det är inte konstigare än så att dumma saker som människor gör är grundade i just dumhet.

      Svara
  4. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
    • robjoh

       /  03/10/2014

      Jag kan ha fel men jag har för mig att kvinnligt företagande till och med får särskilda bidrag som vi män inte kan söka.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/10/2014

      Ja, det är skrattretande att påstå att kvinnor inte får tillgång till det företagsfrämjande systemet. De får bidrag som inte män får och det förekommer specialsatsningar på kvinnor i alla möjliga sammanhang som män inte får tillgång till.
      Vad skall dom mer få hjälp med ? Lägre skatter och ännu mera bidrag ?
      Kvinnor kan hette det en gång men numera handlar det tydligen mest om att kvinnor kan ta emot specialbehandling och bidrag..

      Svara
    • Jag tror att hon menar att man först måste fängsla eller avrätta alla män som driver företag, eftersom bidragen kvinnorna får inte hjälper. Konkurrensen som män utgör måste elimineras. För att könsmaktsordningen.

      Svara
  5. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  03/10/2014

      Vore det bättre om han sa att hon är en värdelös kärring ?

      Svara
    • robjoh

       /  03/10/2014

      Jag har inte sett programmet så vet inte sambandet, men när är det negativt att säga att någon inte är dålig? Hade det varit ok att säga ingen dålig kvinna?

      Om så är fallet är det negativt att vara tjej?

      Svara
    • Pelle2

       /  03/10/2014

      Ja, det var ett dåligt försök till satir.

      Svara
    • Ständigt denna besatthet av att en kandidatexamen i sociologi gör en person lika lämplig att leda ett företag som en civlingenjörsexamen.

      Svara
  6. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  03/10/2014

      Paolo är bra som inte låter tokfeminister som Alicia komma undan med sitt skitsnack.

      Svara
    • Kan någon fråga Alicia Dickner om hur hon själv ser på att bli sammanblandad med Valerie Solanas och hennes mordförsök?

      Svara
  7. MiT

     /  03/10/2014

    Notera punkten före hans namn, hon vill ha hjälp av sina följare. Och hon förstår inte vad hon gjort uppenbarligen

    Svara
    • Pelle2

       /  03/10/2014

      Skall hon inte i så fall twittra om hur Lady D normaliserar våldet genom att i klartext skriva våldsvänster forever ?

      Svara
      • genusfoljaren

         /  03/10/2014

        Det är kul att läsa inne på hans Twitter. Där en viss Alicia lägger krokben för sig själv hela tiden. Självmål, minst sagt av henne!

        MVH

        Svara
        • genusfoljaren

           /  03/10/2014

          Och där tog hennes argument slut, och hon tog till ”nödbromsen”
          Hon vet ju bättre än han, om vad han vet om feminism. Självklart för alla ”insatta”

          MVH

          Svara
    • Jonte

       /  03/10/2014

      Tror inte att dom blev attackerade främst pga av feminister utan snarare pga vänster, av vad jag hört var de som blev attackerade syndikalister. Noterbart också att de som blev absolut värst misshandlade var männen medan kvinnorna verkar ha kommit betydligt lindrigare undan.

      Svara
    • Goran

       /  03/10/2014

      Och så påstår de att de inte behöver anstränga sig för att hita ”hat”…. Den här kopplingen var allt annat än klockren.

      Svara
    • Jag tror att frk. Dickner har svårt att se skillnad på verklighet och fantasi. Altertnativt har hon väldigt väldigt dålig impulskontroll. Därför kan hon inte förstå skillnaden mellan att säga/tänka saker, och att göra saker.

      Svara
  8. QED

     /  03/10/2014

    Teaterföreställning om s.k. kulturfattiga män. Verkar inte ha den vanliga feminstiska vinkeln.

    http://www.svd.se/kultur/ny-forestallning-om-kulturfattiga-man_8999116.svd

    Svara
    • robjoh

       /  03/10/2014

      Låter som något jag skulle kunna tänka mig att lyssna på.

      Svara
  9. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
  10. robjoh

     /  03/10/2014

    Om inte liberaler kan vissa moralisk och intellektuell ryggrad i dessa dagar hoppas jag ”våldsvänstern” växer. Stort

    Jag börjar undra om dessa människor inser att det de försvarar är bara en annan sorts fascism?

    Svara
  11. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
  12. per Hagman

     /  03/10/2014

    Intressant..
    Vem knivhøgg Vem ?
    Kanske en ny typ av feministisk offensiv… med kniv…jag menar vad står.. SCUM.. før?
    Malmøs knivbevæpnade feminister vill tilllæmpa Scum – manifestet , hjælpta av lokala .. afa ?
    .
    Per Hagman.
    .

    Svara
  13. Grodan Boll

     /  03/10/2014

    Tills dess att jag sett tecken på motsatsen kommer jag anta att ”våldsvänstern” var de som åkte på stryk i knivslagsmålet.

    Att Allt för alla, syndikalisterna och ”blandade vänstergrupper” om ytterst få personer står bakom de senaste demonstrationerna stärker bara min tes.

    Flashback vet säkert, men meh, orka kolla upp.

    Svara
  14. Totalliberal

     /  03/10/2014

    Breivik avhandlade det mesta på sina över 1500 sidor så det skulle väl snarare varit konstigt om han INTE hade berört detta ämne. Men det bevisar ju inte att man är ”som Breivik” bara för att man kritiserar feminism. Retorikknepet vänstern använder här är ”guilt by association”.

    Svara
    • Jonte

       /  03/10/2014

      Sverige är väl det enda land i världen där Breivik är mer känd som antifeminist snarare än högerextrem, islamofob och fascist

      Svara
  15. Jonte

     /  03/10/2014

    Det tragiska är att han har helt rätt, den här krönikan fick fler hyllningar än sågningar på norska twitter, kan ni fatta vad som skulle hänt om den publicerats i Sverige?

    Svara
  16. MiT

     /  03/10/2014

    Kvinnor är så fredliga av sig…

    ”Sarah Palin’s advice to Barack Obama: ‘Stop Putin with nukes’”

    http://mobile.news.com.au/world/north-america/sarah-palins-advice-to-barack-obama-stop-putin-with-nukes/story-fnh81jut-1226849448434

    Svara
  17. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
  18. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
  19. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
  20. Jonte

     /  03/10/2014

    Ytterligare en briljant norsk krönika som helt gör upp med den sk ”våltäktskulturen”, vad tror ni att oddsen är för att en svensk dagstidning skulle publicera något liknande? Hur skulle reaktionerna bli?

    http://www.dagbladet.no/2013/05/18/kultur/ideer/lordagskommentaren/debatt/kjetil_rolness/27237981/

    Svara
  21. per Hagman

     /  03/10/2014

    kvinnor som dødar….( sånt vi int snakkar om )
    jag vill påminna om att…………..
    kvinnor …skakar… vart år ihjæl cirka 20 spæda barn.
    i tllegg till detta kan vi sannolikt påstå att ca 2-300 barn får skak skador till føljd av sina mødrars våld , vart år.
    kvinnor ….ligger ihjæl… ca 20 barn per år.
    hur många spæda barn som får skador tfa detta sina mødrars beteende , kan vi bara spekulera i .
    ..
    Alltså kvinnor tar livet av sa 40 barn per år …FULLT…medvetet.
    .
    Per Hagman.
    .

    Svara
  22. Dreadlock

     /  03/10/2014

    Frk.Dickner är ju en av de mest tragiska exemplen av guilt by association snömos. Knappt 20 bast och en attention whore av guds nåde. Väx upp Dickner , du är mer än lovligt pueril för att hänga på nätet 🙂

    Svara
  23. MiT

     /  03/10/2014

    Svara
    • Ah, det goda fina hatet. Men min fråga är skulle hon våga säga det där till ägaren av butiken i enrum och utan uppbackning av sina polare? Skulle inte tro det det va?

      Mycket intressant artikel på ämnet:
      http://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/07/20/using-twitter-to-help-expose-psychopaths/

      … Now, if you follow a small amount of people on Twitter, and they communicate using Standard English — or the equivalent in your own language — then it’s worth stepping outside the bubble every so often and doing a quick Twitter search for something like “praise God” or “One Direction”, and seeing just how often new tweets arrive.

      The folks that appear in those searches are Twitter’s audience…

      Svara
  24. Som vanligt har Alicia Dickner, Axel Edgren m.fl. otur när de tänker.

    Svara
  25. QED

     /  03/11/2014

    OT lästips igen:

    ”För tyvärr skorrar det skärande falskt att kritisera börsbolagen för låg kvinnorepresentation när det ser ut som det gör på våra ­redaktioner.
    0,33 procent. Så liten är andelen kvinnor som basar på tio av Sveriges största medieföretag. Det är skrämmande.
    Allt vore enklare att förklara om man jobbade med en hög mansgrisar. Men ­mina chefer och flertalet kollegor är bra, medvetna män. De hämtar på förskolan, ­accepterar ingen sexism och vill verkligen ”få fram fler kvinnliga profiler”.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article18517652.ab

    Svara
  1. Vad har Paolo Roberto med knivslagsmål i Malmö att göra? | Det fina hatet
  2. Har massmedia ljugit om Nazistattacken den 8 Mars? | Aktivarum
  3. Vi är inte dumma i huvudet! | WTF?
  4. Tweetar från 2014 del 2 | WTF?
  5. Bacondrottningens återkomst | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: