Bittra Wallin

Cissi Wallin är bitter som fan. Bitter för att folk inte bara inser hennes storhet och GER henne en massa utrymme i TV. Bitter för att andra ”får” det utrymmet. Bitter för att kanal5 låter Filip och Fredrik synas i rutan. Hon är bitter för ganska mycket nu verkar det som.

Jag hade inte tänkt att ens nämna detta eftersom det verkar som om hon är i en svacka och kanske dumt att ta upp det då. Men det är för mycket konstiga grejer som hon tweetar ut till 19 000+ följare för att man ska kunna låta bli. Många av dem är dessutom unga tjejer som säkert började följa när hon var mer radikal feminist än hon är numera och de kanske tror på dyngan.

bitterwallin

bitterwallin1

bitterwallin2

bitterwallin3

bittrawallin1

bittrawallin

bittrawallin3

bittrawallin4

bittrawallin5

bittrawallin6

bittrawallin7

bittrawallin8

bittrawallin9

bittrawallin10

bittrawallin11

bittrawallin12

Här är det en som flikar in att det faktiskt kan vara annat som ligger bakom. Wallin föreslår då att man ska räkna kön… Jag vet inte när det hände att TV-mässighet, att ”gå hem i rutan”, att vara bra i tv helt enkelt med allt vad det innebär är jämnt fördelat mellan kvinnor och män? När hände detta? Och vi pratar om kommersiella kanaler, gillar inte tittarna vad de ser och får så trillar det inte in några reklampengar.

bittrawallin13

Det är alltså att det är TVÅ programledare av samma kön och att det ska vara en ”grej” som hon hakat upp sig på? Hon tar upp Berg och Meltzer som exempel på att det är få kvinnliga radarpar i TV. Jag hade för mig att jag såg Christine Meltzer redan på 90-talet i rutan och kollade på Wikipedia om henne och det är ganska mycket hon hunnit med och hon är född 1974 och Berg (jag antar att det är Carina Berg hon menar) är född 1977. Wikingsson är född 1973 och Hammar är född 1975. Det är alltså folk med både livserfarenhet och yrkeserfarenhet. Inte direkt glidit in via pissoaren alltså…

bittrawallin14

bittrawallin15

bittrawallin16

bittrawallin18

bittrawallin19

bittrawallin20

Det kan bero på att hon är profilerad att vara en tråkig feminist. Sorry, men det kan faktiskt vara så. Och i den sitsen har hon satt dig alldeles själv i så fall. Folk vill inte se tramsfeminism i TV.

bittrawallin21

Möjligt att hon är allt det där. Men det finns säkert rätt många andra som också är det men som inte heller ”får” chansen.

bittrawallin22

Och de män hon gnäller på är alla ÖVER 30 så förstår inte vad vad det har med saken att göra?

bittrawallin23

Kanal5 är beroende av reklamintäkter för att överleva. Om tittarna inte vill se bittra feminister i rutan och de sätter in dem ändå så trillar det inte in några reklampengar. Och de är mer än 10 år äldre än Wallin, 10 år längre i branschen.

bittrawallin24

bittrawallin25

Är det så man profilerat sig så är det där man hamnar…

bittrawallin26

Plura har/hade nåt matprogram har jag för mig, vet inte mer än så själv. Men jag har förstått att det var ganska populärt bland tittarna. Cash is king. Och Plura är väl också ganska välkänd sen väldigt länge tillbaka, fast inte som TV-personlighet.

bittrawallin27

bittrawallin28

Vad ska de göra? Kvotera in folk och idéer som tittarna inte vill ha bara för att stackars feminister blir ledsna annars?

bittrawallin29

bittrawallin30

bittrawallin31

Här dyker Fredrik Wikingsson upp, hon har ju taggat honom i några tweets så det kanske inte är så konstigt…

Japp, man når högre om man har en balle. Om man ligger ner på rygg och inte får använda händerna och får stånd… Ytterligare en dyker upp och säger det självklara, de har gjort sina hundår och Wikingsson säger att de körde en säsong på Öppna Kanalen när ingen ville ha dem. Genast så är problemet att andra får harva LÄNGRE på Öppna Kanalen och sånt än vad de fick göra. Och om jag får gissa så får många mer eller mindre etablerade män inte heller chansen.

bittrawallin32

Jaha, han blir defensiv när två galna feminister som räknar penisar dyker på honom, några som tror att man kan kvotera TV-mässighet och samtidigt vill diktera vad han och Hammar ska göra med sina egenproducerade program. Vad konstigt…

bittrawallin33

Han är alltså raljant och icke-ödmjuk för att han inte köper deras sovjetidéer… Och det är förminskande att han inte tar hänsyn till andras upplevelser om vad de ska göra i sitt egna produktionsbolag?

bittrawallin34

Inte anklagat någon för att få gratis? Hur var det med att ”glida på stjärtlappen genom pissoaren” till de fina grejerna? Det låter väl som ganska gratis va?

bittrawallin35

Vad ska han självrannsaka? Att de sen 2001 driver ett eget produktionsbolag? Att de också haft sina hundår? Jag förstår inte?

bittrawallin36

Och när blev genustrams relevant att jämföra med TV-produktion?

bittrawallin37

Kan det bero på att ”genustänk” inte är relevant i den verksamheten (inte någon annanstans heller för den delen…)? Och det blir inte mer relevant bara för att kvoteringsivrare tjatar om det. Hon fattar inte det alltså? Genus är kommunisttänk förklätt i ”nya” kläder, det passar rätt dåligt i en värld där reklampengar är allt…

bittrawallin38

bittrawallin39

Och som sagt, de som nämns i tweetarna är MINST 10 år äldre än Wallin. De har alltså 10 års längre erfarenhet. Sånt är faktiskt inte oviktigt. Alla de som nämns i hennes tweets (utom Erik och Mackan, sanningen är att jag fick googla för att ens veta vilka de är…) började inom media när Wallin själv var drygt 11-12 år gammal… Om man kollar på Wikipediasidan om Filip och Fredrik så skulle det bli ett par A4-sidor om man skulle skriva ut den och en hel del av det är vad de har gjort inom media. Bilden nedan är HELA Cissi Wallins

bittracissi

Vad som står på Wikipedia säger väl inte allt men lite säger det i alla fall!

Är så less på det där att en del tror att andra bara FÅR möjligheter. Det kan vara så att någon faktiskt får möjligheten men det beror i så fall på att de dyker upp med en grej som passar just då och efterfrågas av tittarna. Alltså timing. Och jag gissar att det aldrig kommer att bli ”timing” för gnälliga feminister.

Nu är det så att jag inte är rätt person att bedöma Filips och Fredriks program eftersom jag inte tittar på dem. Jag har alltså inte sett ett enda helt program med dem utan bara korta stunder. Men eftersom de får återkomma så antar jag att de genererar tillräckligt med reklampengar.

Jag förstår inte var iden kommer ifrån om att folk vill se radikalfeminister sitta i TV och prata genus och räkna penisar? Som ska få in sånt i varje lite kaffekopp de ser? Tittarna vill uppenbarligen inte ha sådant. Det räcker med att SVT och TV4 försöker trycka in så mycket det bara går av den skiten hela tiden. Men det kommer att slå tillbaka mot dem så småningom.

Det har tagit Wallin ett par år att skaffa sig den feministprofil som inte efterfrågas, det kommer kanske att ta lika lång tid att bli av med den. Men för varje sådan här grej så förskjuts det ju längre in i framtiden för det här är TYPISK feminism.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. Peter

     /  03/23/2014

    Ja, enligt min mening är denna CW inkvoterad feminst som ännu inte gjort något trots alla chanser hon till synes fått helt gratis pga sitt kön.

    Svara
    • Peter

       /  03/23/2014

      Ja, hon är ju en av dem som gjort karriär på att uttrycka korkade feministiska attityder. Då får hon väl på en produktion där sådant efterfrågas. Hon kan vara lugn, det kommer nog fortsätta att pumpas in skattepengar i sådan skit ett bra tag ännu.

      Svara
  2. Hon har en övertro på sin egen förträfflighet, med tanke på att den radiostation där hon var en av de bärande rösterna tvingades till nedläggning p.g.a. brist på reklamintäkter.

    Money talks. Att ha många följare på Twitter ger inte bröd på bordet.

    Svara
    • Fredrik

       /  03/23/2014

      Hon har ju annars ett stort mått av självdistans. Att hon anser att hon själv är ”allmänt intressant” är ju ett ypperligt bevis för det.

      Är skeptisk till att det verkligen är hennes twitterkonto. För hennes inlägg är ju allt annat än smart om man söker ny arbetsgivare ( fast å andra sidan så som landet ligger, så kanske det är precis det som tv4 söker ).

      Svara
  3. David8

     /  03/23/2014

    Filip och Fredrik hade gjort en säsong till på Öppna Kanalen istället för att ge upp och skylla på andra. Det är skillnaden.

    Svara
  4. pic.twitter.com/VbMVfAiXLA— Philosophy (@PhiIosophicaI) 23 mars 2014

    Svara
  5. Martin

     /  03/23/2014

    Är det normalt att vara så här narcisistisk i media?

    Svara
  6. Leif

     /  03/23/2014

    Ja den här marknadens aktörer är ju en slags variant på forna tiders byfånar. Det gäller att ha något att sälja om man vill sitta med vid köttgrytorna. Om inte – då är det tack och adjö! Ut i kylan bara! Och ärligt talat: det finns ju inte hur många varianter som helst på det feministiska gnället och pitt-tjatet.

    Svara
  7. michael

     /  03/23/2014

    Ja Sverige har ju för få kvinnliga feminister inom media som gnäller på män.
    Kvinnliga feminister sa att det rådde gubbvälde på SVT. journalisten tittade på detta och fann att.
    Det är en majoritet kvinnor i styrelsen.
    Det är en majoritet kvinnliga chefer.
    Det är en majoritet kvinnliga programledare.
    Det är en majoritet kvinnliga journalister.
    Jag tycker det skulle vara intressant med en likadan undersökning av SR jag misstänker att resultatet skulle bli densamma.

    Svara
  8. Patrikarkatet

     /  03/23/2014

    CW borde söka sig till P3. Det är tur för P3 att kanalen inte är beroende av reklamintäkter. Jag vet inte hur P3s lyssnarsiffror ser ut, men skulle gärna se hur de har utvecklats över årtiondena. Kan inte tänka mig att kanalen har vunnit någon mark. När jag var liten spelades mest musik i P3. Numera fyller feministiska tråkkomiker ut radiotiden istället för musiken. Hellre lyssnar jag på reklamkanalerna än på P3s flåshurtiga penisräknare.

    Svara
    • Hjalmar

       /  03/23/2014

      Att lyssna på reklamkanalerna är ju också en form av masochism…
      Pest eller kolera?

      Svara
  9. Om man prioriterar att opportunistiskt trams skall leda till många twitterföljare i stället för en karriär i vuxenmedia, ja då kan resultatet bli så här.
    Att det är kunden, i detta fallet tittaren, som skall styra utbudet är väl kanske svårförståeligt för en självupptagen narcissist även om fakta är uppenbara.

    Svara
  10. lavazza1891

     /  03/23/2014

    Det är typ dubbelt så lätt för ung kvinnlig skådis än en ung manlig skådis att få en Oscar. Fast det är snabbt bortglömt när det är dags att gnälla på bristen på roller för mogna kvinnor och gubbdominansen.

    Svara
  11. Fredrik

     /  03/23/2014

    Men om Wallin och Atladottir sammarbetar, då kanske dom tillsammans kan förändra världen. Se själva hur briljanta idéer som kläcks:

    kvinnohatet ska bort, patriarkatet ska krossas. fortsätt med selfies dag in dag ut!!!!!! ta plats!— Margret Atladottir (@atladottir) 21 mars 2014

    Svara
  12. Gusev (f.d. ^_^)

     /  03/23/2014

    Nåja, nu fick ju faktiskt Wallin och Lady Dahmer en chans att göra något förra året. Tyvärr bråkade de och projektet lades ned, trots att arrangörerna hade redan bokat lokaler åt dom – vill de chansa på någon av dessa damer igen någonsin som inte tog chansen när de hade den? 😉

    Svara
    • Fredrik

       /  03/23/2014

      Jo, fast å andra sidan så kan man ju även ”ta plats!” genom att bli större rent fysiskt ( mer mat ). Det kanske är det hon syftar på, större och bredare ”selfies”.

      Svara
  13. J.G

     /  03/23/2014

    Tycker att man kan anföra Ockhams rakkniv på Cissi. Om man har att välja mellan Patriarkatet och hennes inkompetens som anledning till att hon inte får leda ett program, vilken väljer man?

    Svara
  14. Anonym

     /  03/23/2014

    Gick inte Cissi ut som alkoholist tidigare? Märkligt att hon då ska dricka sig full.

    Svara
  15. Dreadlock

     /  03/23/2014

    Lite Cissi Wallin i urval :

    http://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY (2010)

    Svara
  16. MiT

     /  03/23/2014

    När blev vacker något stigmatiserande?

    Svara
  17. MiT

     /  03/23/2014

    Svara
    • Fredrik

       /  03/23/2014

      Underbart Toklandet!

      Jag har länge undrat vad det är för slags kvinnor som driver samtyckestramset, nu har jag skådat ljuset. Det är precis såsom jag misstänkt, det är individer likt ”Hysterisk Kvinna”.

      Att en lagreglering skall drivas igenom, som sedan inte kommer att ha någon verkan, det har ju aldrig varit tydligare. Man kastar med andra ord pärlor efter svin. Inte f*n kommer någon att fysiskt beröra ”Hysterisk Kvinna” varken frivilligt eller ofrivilligt.

      Den här sammanfattningen borde skickas till justitieutskottet, vilka tyvärr tror att det finns en opinion för samtyckesreglering ( vilket är rent trams, det är de som aldrig idkar umgänge som vill ha samtycket ingen annan ).

      Svara
    • Fredrik

       /  03/23/2014

      ”Om en har yttrandefrihet behöver en inte ha moral uppenbarligen
      2:59 E.M. – 23 mars 2014 ”.

      Fantastiskt att hon klarat av att göra sig förstådd under hela sin uppväxt, innan det att synapserna slagit slint. Att hon därtill presenterar sig som ”Glad tjej som älskar livet”, det är humor på hög nivå.
      Glädjen hos henne dog den dag då hon inte längre klarade av att skriva ordet ”man” i sin meningsuppbyggnad.

      Svara
  18. MiT

     /  03/23/2014

    Med tanke på vad Fanny själv gör så kanske hon inte ska säga något?

    Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2014

      Lite fint feministiskt förminskande av meningsmotståndare.
      Fanny skriver ju dessutom en massa skit om andra människor. Har hon frågat om de tycker att det är ok eftersom hon efterlyser samtycke för egne del ?

      Svara
    • Fredrik

       /  03/23/2014

      Nu blev det väldigt konstigt. Dessa individer skriver ju helat tiden ”en” istället för ”man” i sin meningsuppbyggnad. Hur skall dom ha det? Är det här ”Man man kan aldrig vara man hjälte, bara man parasit”?

      Tro f*n att dom är förvirrade och vill ha ett helt alfabet av stödgrupper.

      Svara
      • Kristian

         /  03/24/2014

        Ja, jag vet inte vad en sådan där ”MAN” (versaler är TOPPEN!) är för något. Nog skulle det ha varit ”maskulinitet” eller ”manlighet”?

        Svara
      • anonymiserad

         /  02/02/2015

        Fredrik wrote ”Nu blev det väldigt konstigt. Dessa individer skriver ju helat tiden ”en” ”

        Jag har alltid sett ”en” som det engelska one,då man skriver one men i de facto menar sig själv.Ex ”One might think that would be obvious.” betyder praktiskt att ”jag tycker att det är uppenbart.”
        Anglo-svenska uttryck verkar ju vara favoriserade hos Svenska twitteranvändare rent generellt.

        Svara
    • Hjalmar

       /  03/23/2014

      TALA FÖR DIG SJÄLV, SKUNK

      Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2014

      Och vad har hon själv bidragit med till mänskligheten ?

      Svara
  19. lavazza1891

     /  03/23/2014

    1 mot 7 under 30 och 4 mot 17 under 35. Inget gnäll på diskrimineringen av unga manliga skådisar.

    Svara
  20. lavazza1891

     /  03/23/2014

    Om man deltar i en offentlig debatt, så samtycker man till att få offentligt mothugg. Det är ju själva poängen med en offentlig debatt.

    Svara
    • Anonym

       /  03/23/2014

      Fanny visar ju gång på gång att hon inte gillar offentliga debatter med folk som har ”fel” åsikter.

      Svara
      • Hjalmar

         /  03/23/2014

        Feminister visar ju gång på gång att de inte gillar offentliga debatter med folk som har ”fel” åsikter.
        Sådärja:)

        Svara
  21. MiT

     /  03/23/2014

    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447716698763059200
    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447717571287339008
    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447717939526266880

    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447718308163616768
    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447718813573058560
    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447719040711405568
    https://twitter.com/YlvaHabel/status/447719306110193664

    Svara
  22. MiT

     /  03/23/2014

    Svara
    • notsure

       /  03/23/2014

      EN MAN KAN ALDRIG VARA EN HJÄLTE, BARA EN PARASIT

      Svara
    • Kalle

       /  03/23/2014

      HACKER????Vänta här nu, för det är väl My Vingren på bilden.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  03/23/2014

        Hon är hedersmedlem i researchgruppen, du vet AFA, de där glada feministerna…

        Svara
  23. MiT

     /  03/23/2014

    Svara
    • Anonym

       /  03/23/2014

      Om det är någon som trivialiserar samtycket så är det ju Fanny. Det är ju hon som verkar vilja jämställa offentlig kritik av offentligt yttrade åsikter med våldtäkt och sexuella övergrepp.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2014

      Harf Axel fått ligga med någon feminist snart så att han kan hålla käften ?

      Svara
  24. MiT

     /  03/23/2014

    Svara
  25. MiT

     /  03/23/2014

    https://twitter.com/DiscoKatt/status/447750106948050944

    Svara
  26. MiT

     /  03/23/2014

    Filosofen försöker försvara afa/rf

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/23/2014

      Nej det är inte rätt och dödstalen väger tyngst på vänsterns sida, om det var dem han försökte dra in som alibi.

      Svara
    • Larsson

       /  03/24/2014

      Jag vet inte var ett sådant våld skulle finnas. Vi pratar alltså om vålds-företrädare som tycker man ska mörda politiska motståndare av alla sorter, och inte bara extremhögern. Det ingår i deras taktik att skada och invalidisera och säkert snart dräpa poliser, brandmän och ambulanspersonal i samhällets tjänst. Hur mycket är det ställa sig bakom?

      Men vi kan prata om riktiga folkmord, med samma ideologiska utgångspunkt som AFA/RF. Vi kan också relativisera avrättandet av alla män är även det något man ägnar sig åt i SCUM t.ex. Är inte det att teoretiskt relativisera folkmord?

      För övrigt ställer många inom AFA/RF bakom utrotandet av staten Israel. Men det kanske är mer moraliskt med utrotningskrig av judar där än här.

      Svara
    • robjoh

       /  03/24/2014

      För kommunism har aldrig lett till folkmord? Hur i helvete historielös får man vara?

      Svara
      • Kristian

         /  03/24/2014

        Det beror på vad man vill bli: twittrare, bloggare, ledarskribent eller filosofie doktor.

        Svara
  27. MiT

     /  03/23/2014

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/23/2014

      Fräscht.
      Var det Hübinette som var frågeställaren?

      Svara
    • Muertosan

       /  03/23/2014

      Feministerna är fixerade av kön och ”antirasisterna” tänker inte på annat än ras ras ras.

      Svara
    • notsure

       /  03/23/2014

      Känns som att det hade varit bättre om de hade använt pengarna från sina medlemmar för att bevaka deras intressen istället för att hålla på med postmodernistiskt jöns. Det är ju knappast så att det saknas saker att göra för arbetarrörelsen i en globaliserad värld med lönedumpning, resurskonsulter, ökade klyftor och annat.
      I allt detta trams som pågår så är det detta som gör mig mest bitter. Vi behöver en stark vänster (precis som vi behöver en stark höger) men vänstern har fullständigt retirerat och ägnar sig endast åt ovetenskapliga floskler.

      Svara
  28. MiT

     /  03/23/2014

    https://twitter.com/DiscoKatt/status/447750897435967488
    https://twitter.com/matildabirging/status/447752010084155393

    https://twitter.com/DiscoKatt/status/447752635551346688

    https://twitter.com/DiscoKatt/status/447753706302607360

    https://twitter.com/matildabirging/status/447757085917601792

    https://twitter.com/DiscoKatt/status/447759855093563393

    Svara
    • Trolletplit

       /  03/23/2014

      Snart kommer undsättning mot feministerna. Jag hör dem komma ridande där borta vid bergen. Hör lyssna alla män. Hör deras rustningar gnissla i vinddraget. Hör deras långa hör fladdrande mot ryggen.
      De intelligenta kvinnor är snart framme i debatten. Nazifemin kan endast besegras av deras könsamma motsats.
      Rebecka, Ninni mfl. Vi höjer våra händer och väntar på er ankomst.

      Svara
    • notsure

       /  03/23/2014

      Är det Kawa som har trollat fel person månne?

      Svara
  29. Fender

     /  03/23/2014

    @DiscoKatt asså FINA DU som säger det. Jag slits hejvilt mellan att tycka att outande är bra feministisk strategi & att ha dåligt samvete.— high maintenance (@ettfyndigtnamn) March 23, 2014

    Svara
  30. QED

     /  03/23/2014

    ”– Det ideala samhället ska baseras på kvinnans erfarenheter, det vi istället borde kalla mänskliga kroppens erfarenheter”

    http://www.ergo.nu/nyheter/20140320-fullpackat-när-nina-björk-föreläste-0

    Svara
  31. trash

     /  03/23/2014

    Efter att ha hört Simon Svenssons podintervju med Cissi (googla vvi) har jag pusslat ihop att Cissi bor i USA för att hennes man har fått ett jobb där. Cissi är hemmafru och lite bloggare. Ännu ett offer för patriarkatet.

    Svara
  32. Kristian

     /  03/24/2014

    Hmm, nästan 30 år gammal och inte världsberömd.
    Men allvarligt talat, det kan väl inte vara lättare i USA? Åtminstone inte för oss lata svenskar. Säga vad man vill om amerikaner, men jobba kan de.

    För omväxlings skull tror jag faktiskt att ”media” är medskyldiga.

    ”Fuck the Karate Kid”
    http://www.johndiesattheend.com/updates/?p=1071
    ”We have a vague idea in our head of the “price” of certain accomplishments, how difficult it should be to get a degree, or succeed at their job, or stay in shape, or raise a kid, or build a house. And that vague idea is almost always catastrophically wrong.

    Accomplishing worthwhile things isn’t just a little harder than people think; it’s ten or twenty times harder.”

    Svara
  33. Johan

     /  03/24/2014

    Någon som vet om ett twitterkonto tas bort om tillräckligt många anmäler? Var nämligen så att jag skapade ett konto igår kväll vars syfte var att besvara dom mest hutlöst idiotiska feminist-tweetsen. Efter ca 10-15 inlägg stod det att kontot hade blivit avstängt. Försöker följa hjälpanvisningarna för att återställa kontot men länkarna bara leder tillbaka till samma sida så ingen möjlighet verkar finnas att återställa det.

    Skapar då ett nytt konto där jag gör ungefär samma sak. Det dröjer inte länge innan exakt samma sak händer.
    Ska tilläggas att jag inte på minsta sätt var vare sig hotfull eller på annat sätt över gränsen. Det hela handlade mer om att besvara deras inlägg lite syrligt.

    Är det feministernas taktik att anmäla oliktänkande och tas sådana konton bort? Eller vad är saken? Tror ju knappast att twitter som det amerikanska företag det är blivit så feminiserat att ett antifeministkonto tas bort per automatik.

    Svara
    • Twitter fungerar så att om ett konto får flera blockeringar på sig under kort tid spärras det. Det går också fortare ju nyare ett konto är, och jag tror även att antal följare har med saken att göra. Från början trodde säkert Twitter att detta var ett smart sätt att förhindra trollkonton, men då den svenska feministintelligentian satt i system att blocka oliktänkande och kritiska röster får det till följd att även sådana konton som inte uppenbart gått över gränsen för Twitters användarregler spärras.

      Det man alltså bör göra är att ta det lugnt i början, skaffa följare, ackumulera tid. Tråkigt men sant. Det Twitter BORDE göra är att spärra sådana konton som ofta blockerar andra, alternativt sätta en gräns för hur många man får spärra/dygn.

      Svara
    • Det är bara att skriva till Twitter så låser de upp kontot. Jag fick mitt konto nedstängt två gånger under första veckan, aldrig efter det.

      Svara
  34. anonymiserad

     /  02/02/2015

    Angående Erik och Mackan så hade dom nåt ringa in och svara på vilket ord det var 2003.Det brukade sändas på konstiga tider ,runt 10 på vardagarna, på vad jag har för mig var 4an (pussel* hette det visst även Gabriel Odenhammar(som spelade Håkan i Sunes Jul och Sunes sommar) och jag kan tänka mig att det var allt annat än glamoröst.

    E¤rik och Mackan hade ofta mellansnack med varandra under tiden de väntade på samtal.Om de var speciellt roliga eller inte det tänker jag inte kommentera men uppenbarligen så tyckte någon att de var det.
    Oavsett deras ”rolighet” så kan man väl iallafall tycka att även de gjort sin tid i saltgruvorna?

    *
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Pussel_%28TV-program%29

    Svara
  1. Mer bitterhet | WTF?
  2. hu hu hu humortjafs igen | WTF?

Lämna ett svar till bashflak Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: