Normbrytarna, feministernas hjältar

Vad ni än gör, glöm inte bort att läsa blogginlägget på Skolvärlden!

Ni vet ju att bryta normer är fint och bra, det till och med förordas att bryta normer i skolan. Det ska tydligen vara något positivt att bryta normer. Det är ju detta som genusfältet/feministerna tycker är EXTRA fint och bra att göra.

Vilka normer är det extra fint att bryta? Vi har ju förstått att det är inte fint att bryta den kvinnliga genusvetarnormen, den är tydligen jättejättebra. Inte heller är det fint att bryta hackapåmännennormen, det normen är tvärtom jättefin och mycket viktig att behålla till vilket pris som helst! Nä de normer som ska brytas, ja till och med krossas är ju mansnormer, föraktfullt kallade ”maskulinitetsnormer”. De hemska normerna är det som måste mosas. De har ju till och med fått 2 miljoner för detta.

Det är alltså manlighet man är ute efter enligt dem själva, den är tydligen ”destruktiv”. De specificerar inte något speciellt utan manlighet sådär lite allmänt har vi fått veta är ett jätteproblem i samhället. Mansrollen och mansnormerna är ju destruktiva…

Här kan man läsa lite om de som är feministernas hjältar, de som definitivt brutit mot dessa hemska mansnormer. De måste ju vara FATTA:s hjältar, FATTA som var de som fick 2 miljoner för att se till att fler bryter mansnormer. Rubriken är ”Livsviktigt för normbrytare” och handlar om unga män som brutit just mansnormer. Här finns de

”Till den lilla UngArt-skolan i centrala Malmö kommer elever som inte har fungerat i den vanliga skolan. De behöver särskilt stöd inte bara i undervisningen utan också för att förändra sitt beteende. Det kan handla om hot och våld, men ofta om brister i det vardagliga umgänget med andra människor.

Här finns elever som varit frånvarande från skolan i ett par år. Det de har gemensamt, säger läraren Kim Gustavsson, är att de bryter mot normerna i samhället. Hos UngArt arbetar man mycket med attityder och värderingar, även på fritiden där en del av eleverna har särskilda coacher.

Där har ni de som bryter mansnormerna, de har till och med krossat dem. Precis det som feminister vill att män och pojkar ska göra. De är feminismens och genusfältets hjältar. Det måste de ju vara? De har ju brutit mot de hemska ”maskulinitetsnormerna”! Då är man ju en hjälte enligt feministerna. Och även en hjälte för hela genusakademien! För det är ju därifrån det pratas mest om att det man måste krossa normer, om hur bra och positivt det är. Visst verkar det vara bra och positivt för dem? Och för samhället? Eller?

Jag tycker att alla feminister och hela genusakademien borde läsa det inlägget på Skolvärlden. Det borde vara obligatoriskt! Där ser ni resultatet när man bryter mot de hemska mansnormerna. För de har hamnat där just på grund av att de krossat de gällande ”maskulinitetsnormerna”…

Så det vi ser i Skolvärldens inlägg är feminismens och genusakademiens önskedröm helt enkelt.

facepalm-646x363

Det är det som de vill ha mera av tydligen. För om man inte är helt tom i huvudet så förstår man att det blir resultatet. Synd bara att FLER kommer att offras i normkrossandets namn. Frågan är hur många som till exempel genusakademien tycker är rimligt att offra innan de själva (och andra) inser vad de vill göra? För om de får hålla på som de gör idag, så länge som det anses BRA och duktigt att ständigt hacka på män som korkade journalister/krönikörer/ellervadfanmanvillkalladem gör och så länge som feminister tillåts att sätta agendan för allt sånt här så kommer den gruppen män/pojkar att öka med en faktor som är så stor att ni inte ens vill tänka på det.

FATTAr inte Ida Östensson att det här är resultatet som kommer om man håller på att hela tiden hacka på män, fast i en enormt mycket större skala? Hon satt till och med i TV och pratade sin jävla skit, lyssna i slutet här

Jag undrar fortfarande när de ska FATTA att dem som de pratar om är AVVIKARNA från mansnormerna…

Eller så vill de inte FATTA det så länge slantar trillar in.

Mitt förra inlägg har faktiskt med detta att göra också…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

64 kommentarer

  1. David

     /  04/13/2014

    Den springande punkten tycks här vara skilda uppfattningar kring vad som utgör en maskulinitetsnorm och vad som kan anses ingå i denna. En feminist skulle sannolikt anse att dessa ungdomar inte har brutit mot en maskulinitetsnorm genom sitt beteende, utan att de snarare alltför mycket lever upp till dem. Att bete sig aggressivt och kalla kvinnor för nedsättande tillmälen brukar nämligen av dessa ses som en del av en typiskt manlig norm som måste bekämpas.

    Alternativet är naturligtvis att betrakta det beteende som stöds av den stora majoriteten av män som norm, och det som avviker från detta som brott mot normen. Härmed kan dessa ungdomar sägas lida av en brist på maskulinitetsnormer.

    Svara
  2. Ett samhälle utan normer bryter samman, med krig och oroligheter som resultat. Ett samhälle utan normer gör människor olyckliga.

    Så alla som pratar om att bryta normer är i grunden våldsälskande människor som vill sina medmänniskor illa.

    Svara
  3. Jonte

     /  04/13/2014

    Ny intersektionell hashtagg på twitter #smalaförtrycker… Varför inte starta taggen #allaförtryckeralla med en gång?

    Svara
    • Den taggen blir Twitters motsvarighet till kalla-den-vad-fan-du-vill-bollen.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/13/2014

      Ja, vi måste bekämpa smalhetsnormen eftersom Lady D inte är smal…
      Det är som sagt var alltid någon annans fel när feministerna inte lever upp till normerna
      eller inte får det arbete de vill ha eller… i all evighet.

      Deras offerkofta måste snart vara så tjock att dom riskerar att kvävas.

      Svara
    • anonym

       /  04/13/2014

      Som vanligt så kommer all dårskap på twitter från andra sidan Atlanten. Kolla this is thin privilige och #notyourgoodfattie

      Svara
    • Kalle

       /  04/14/2014

      #stackarsmig

      Svara
  4. Jonte

     /  04/13/2014

    Detta är så fantastiskt otroligt dumt

    http://unvis.it/www.arsinoe.se/samtycke-och-att-bli-uppkatad/

    ”Jag har tänkt en del på det här med sex om samtycke på sista tiden. Jag har kommit att omvärdera vissa sexuella relationer jag har haft med män och kommit fram till att det inte funnits så mycket samtycke som jag innan har inbillat mig.

    Jag har haft så kallat ”bra sex” med män, alltså sex där jag har varit upphetsad, där jag har fått orgasm och så vidare, men jag har kommit fram till att detta inte nödvändigtvis innebär att det har funnits samtycke.

    Till exempel; en man som hade för vana att kåta upp mig trots att jag innan sagt att jag inte ville ha sex då, som gjort upprepade närmanden trots att jag från början tackat nej. Eftersom han visste hur han skulle göra för att jag skulle bli kåt så ville jag ju till slut ha sex, och det var ju skönt och så, men det var fortfarande något som kom sig av att han överträdde mina gränser.”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/13/2014

      ”Jag sa att jag inte ville, men han visste bättre… åh gud det var helt fantastiskt”
      50 Shades of Grey much?

      Svara
    • Pelle2

       /  04/13/2014

      Med hennes sätt att resonera så är det inte ok att ändra sig från att inte vilja till vilja ha sex.
      Undrar vem som någonsin kommer våga ha en sexuell relation med henne utan skriftligt godkännande i tre exemplar,en inspelad film av sexet eller kanske sex i vittnes närvaro..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/13/2014

      Rape appology, eller är män aldrig kåta? Rimligen var hennes partner inte vid sina sinnes fulla bruk heller enligt det resonemanget:

      i sådana situationer blir uppkåtad av någon annan så kan det vara så att lusten tar överhanden, trots att en egentligen inte vill. Att i en sådan situation kåta upp en annan människa är att medvetet få denna att ändra uppfattning i frågan till något en själv råkar tycka är bättre.

      Och hur blir det då med den korta eggande kjolen? Han tänkte ju på annat tills hon gick förbi i den? Hon visste vilken effekt det skulle ge.

      Eget ansvar!
      Luriga grejer.

      Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/13/2014

      Tag lärdom. Ligg aldrig med en kvinnlig feminist. Umgås helst inte med personen heller.

      Svara
  5. Pelle

     /  04/13/2014

    De som skrev det där blogginlägget måste ha missat den feministiska grundkursen, annars skulle de ju skrivit att de FÖLJDE (mans)normerna. Eller är det så att samhällsnormerna (bra?) skiljer sig från mansnormerna (dåliga?). Svårt att hålla reda på vad som gäller för dagen.

    Svara
  6. MiT

     /  04/13/2014

    Är det någon som förstår vad hon menar?

    Svara
    • 0,38% av valmanskåren förstår henne.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/13/2014

      Hon verkar ju tycka att det är enbart kvinnor som blir förtryckta för sin övervikt eftersom män inte förväntas delta i konversationen…Tror nog att överviktiga män har ett och annat att säga om det…

      Svara
    • Larsson

       /  04/13/2014

      Lättviktsmaktordningen även kallad bantningsmaktordningen eller hälsomaktordningen. Den säger att de som väger minst väger tyngst.

      Svara
    • anonym

       /  04/13/2014

      Menar Hanna på fullt allvar att det bara är överviktiga kvinnor som blir förtryckta?

      Svara
    • Ninni

       /  04/13/2014

      Så för att jag inte kan gå upp i vikt, så förtrycker jag? Okej, bra att veta.

      Det måste innebära att jag sitter i förtryckarbåten med er män nu?
      Det firar vi med en öl!

      Svara
      • Haha, du ska bara veta hur arga tjejer blir när jag inte går upp i vikt, har t.o.m. blivit slagen. 🙂

        Svara
      • notsure

         /  04/14/2014

        Tror ändå att det är lättare för dig att gå upp i vikt än för mig att bli av med min snopp. Bantning funkar inte för detta ändamål 🙂 .

        Svara
  7. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/13/2014

      Varför är det aldrig någon som kritiskt granskar Fi,s politik och varför ifrågasätter dom inte att hela deras partiledning består av kvinnor ?

      Svara
  8. MiT

     /  04/13/2014

    Den här OVILJAN att ens låtsas förstå vad någon menar, tror han verkligen att folk är dumma i huvudet? Så fort det blir en lite besvärlig fråga så kommer det där ”vad menar du?”. Skulle bli samma sak om man limmar fast en lapp på näsan där det i klartext står vad man menar. ”Vad menar du nu”, ”jag förstår inte” och annan jävla skit skulle man ändå få tillbaka

    Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/13/2014

      Till att börja med. De länder Sverige jämförs med har mångdubbelt större befolkningar. Man skulle också kunna ställa frågan: varför odlar Sveriges kvinnor en sådan antikarriärskultur? Att tvinga till sig merparten av föräldradagarna och utbilda sig till låglöneyrken ger ingen plats på någon karriärslista.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Dom sätter likhetstecken mellan kvinnor på maktpositioner och jämställdhet.
      Så det kvittar om majoriteten av kvinnorna lever under förtryck som kanske till och med är lagligt så länge det finns kvinnor på ledande positioner. Utifrån detta anser dom att Sverige är ett mindre jämställt land än Turkiet,Brasilien och Indien. Undrar om kvinnorna i dessa länder håller med ??

      Svara
  9. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Larsson

       /  04/13/2014

      Jämställdism, alltså. Pär Ström regerar 🙂

      Svara
  10. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Ah, lite härlig femsplaining uppblandat med en ordentlig dos misandri. Men jag brukar säga att man inte ska skälla på hunden om den bits. För hunden är bara hund.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/13/2014

      Sluta curla människor i priviligierade situationer. Skall det alltså äntligen bli slut med kvotering av vita,feministiska,svenska medelklasskvinnor ??

      Bakom feministernas manshat ligger en enkel önskan om att bli omhändertagen av en Alfaman och att omvända resten av männen till feminismens vita riddare och nyttiga idioter..

      Svara
  11. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Lite feministisk Tourettes igen.Så orginellt 😉
      Jag är förvisso vit och man men jag är inte på något sätt kränkt över vår sexuella historia därför att den absoluta majoriteten av sexuella aktiviteter har skett och sker i samförstånd mellan bägge parter. Att ett gäng tokfeminister ifrågasätter den manliga sexualtiteten och försöker få den till något otäckt och en del av en våldtäktskultur visar ju bara vilka världsfrånvända och intellektuellt ohederliga dårar dom är…

      Svara
  12. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Bäst att han aktar sig så att dom inte klipper kuken…

      Svara
  13. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/13/2014

      Metro Sverige och andra svenska tidningar har säkert tänkt den tanken och avfärdat den för lähähähänge sen. LD borde vara nöjd med att få skriva i Amelia.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Det finns redan feministiska krönikörer i den tidningen så varför skulle dom ta in en tokfeminist också ?

      Svara
    • Kalle

       /  04/14/2014

      Exakt, det handlar bara om en sak när det kommer till kritan: jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,jag,….

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/14/2014

      Svider det att Cissi han före?

      Svara
  14. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/13/2014

      Dumheter24 och Amelia tycks vara de enda som ser star quality hos LD.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Det är ju bevisat att övervikt inte är nyttigt. Tyckwr Lady D att man skall hylla ett överviktigt ideal då så att flera kan bli sjuka ???

      Svara
      • anonym

         /  04/14/2014

        LD verkar dessutom inte det minsta nöjd med sin kropp, med tanke på hur fixerad hon är vid LCHF och hur arg hon är hela tiden.

        Svara
  15. MiT

     /  04/13/2014

    Svara
  16. http://9gag.com/gag/aZPdo53

    Stämmer ruskigt med verkligheten.

    Svara
  17. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Gör en egen film med enbart kvinnor och försök sälja in den istället för att gnälla då.
      Eller skall männen som vanligt göra allt jobbet åt er ?

      Svara
  18. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Klart att Feministern är en riktig feminist. Han håller med om allt som de duktiga feministerna Lady D, Cissi W,Fanny Å med flera skriver i sina bloggar. För du menar väl inte att Lady D,Fanny Å och Cissi W är troll 😉

      Svara
  19. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • robjoh

       /  04/14/2014

      Suck, nej en man som springer till en kvinnas försvar bryter ingen norm. Detta är som att be om att bli klappad på axeln för något som varje man gör.

      Svara
    • notsure

       /  04/14/2014

      Kim Jung Gunnarsson.

      Svara
  20. MiT

     /  04/14/2014

    http://nojesguiden.se/blogg/kakan/en-vanlig-daghall-kaften-gubbjavel

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Bara för att en man har kommenterat kakans kropp så är det en del av mansnormen och något som alla män gör. Lite fint feministiskt kollektivt skuldbeläggande av människor utifrån deras kön.
      GO FUCK YOURSELF KAKAN OCH HÅlL KÄFTEN !!

      Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/14/2014

      Denna sexist är alltså en framstående kulturpersonlighet i Sverige som anlitas av en massa mediebolag. Vad ska man säga?

      Svara
    • anonym

       /  04/14/2014

      Vem i h-te har anställt kakan för att rätta tentor? Hon blir ju överlistad av en femteklassare.

      Svara
    • Äh, vad fan. Ta en kaka, Kakan.

      Svara
  1. Tweetar från 2014 del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: