Feminism i ett nötskal

Hur många olika buzzwords hittar man i filmen? Har de missat något? Hur många gånger upprepar de dem?

Det blir ju lite reklam men det skiter jag i för jag gissar att de flesta som ser den via mig tar det som en välbehövlig humorstund. Ni förstår varför när ni ser filmen…

Ni använde väl den stora skämskudden va? Jag glömde säga att den är nödvändig 😉 Alltså, de som deltar i klippet, har de noll respekt för sin egen integritet? Det är ju som en dålig tvättmedelsreklam från Tyskland blandat med ”utbildningsmaterial” från 70-talet som man tvingades se i skolan…

**********

Ni känner ju till uttrycket polsk riksdag? Nu har ett parti i Sverige, Miljöpartiet, utvecklat det konceptet. De har även funderat på att byta namn till MiljöPolsk riksdag tack vare utvecklingen av den polska riksdagen. De slipper ju ändra så mycket utan kan köra på som vanligt helt enkelt.

Enligt MiljöPolsk riksdags talespersoner, Åsa Romsås och Gustav Frigolit, så ska ingen märka någon skillnad alls utan allt kommer att vara precis så galet som det brukar vara! De lovar att alla kommer att känna igen sig.

väckelsemöte

Annat:

Susannas Crowbar: ”Djävulen i detaljerna och svenska pekpinnar

Könsfreden: ”Mitt vita, manliga privilegium

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. Patrikarkatet

     /  04/14/2014

    ”Fi, Feministiskt initiativ är på frammarsch. Stödet för Fi växer och den senaste väljarbarometern från Yougov och Metro pekar på att Fi närmar sig 2 procent”.
    http://www.metro.se/nyheter/feministiskt-initiativ-narmar-sig-2-procent/EVHndm!6xzDtRRLujz76/

    Hoppas de får max 3,95% av rösterna i valet.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/14/2014

      I samma artikel sägs ingenting om Piratpartiet (som borde fått förhållandevis lika mycket mediautrymme) eller SD som är långt över MP på sina +11%.
      Men det är ju val snart, så jag litar på att våra oberoende journalister kommer visa sig från sina mest opartiska och konsekventa sida..

      Svara
  2. anonym

     /  04/14/2014

    Hejdå till kroppsideal säger de, låt mig gissa att de som vanligt kommer att försvara sin rätt till att dregla över underklädesmodeller med stora penisar. P.g.a. manlig maktfantasi. Att tjejer i snitt har högre betyg och sedan får lägre lön är väl helt rimligt. Eftersom tjejer får högre betyg för att de förtjänar dem, så måste det ju vara så att män för högre lön för att de förtjänar högre lön.

    Svara
  3. Lite tjoig, frireligiös stämning i klippet. ”Jag är feminist för att det känns självklart”, jahapp.

    Svara
  4. Patrikarkatet

     /  04/14/2014

    Om videoklippet: som fostrad i 68-rörelsens skolgång saknar jag bara loggan för Pogo Pedagog och det obligatoriska plinget mellan inslagen.

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Ja, det var lite vibbar från det kommunistiska 70-talet med sektmedlemar som har lärt sig dom rätta fraserna för att passa in i gemenskapen.

      Svara
  5. Anders/AV

     /  04/14/2014

    Två reflektioner.
    De är emot kroppsideal. Ändå sminkar de sig med bl a rött läppstift, vilket är en biologisk sexuell signal. Ett ideal.
    Alla ska få vara som de vill och bemötas lika. Fine. Men de som vill vara macho ska bekämpas? Ojdå, då stämde ju inte första tesen. Du ska få vara som du vill, så länge du gör som vi tycker och passar in i vår grupp, med våra ideal. Kan det bli mer kvinnligt homosocialt stereotypt?

    Svara
  6. Emelie

     /  04/14/2014

    Oj vad jag skrattade åt videon. Så otroligt klatschig! Årets sommarhit kanske?

    Liksom Anders ovan har jag funderat på det här med att många feminister ofta sminkar sig med rött läppstift, det känns som att det borde vara lite kontraproduktivt med tanke på att de röda läpparna ska förstärka biologiska sexuella signaler och alltså borde dra till sig fler vidriga, manliga, objektifierande förtryckarblickar? Men å andra sidan så brukar inte feminismen vara logisk särskilt ofta (”Det är ok att vara precis som du vill så länge som du är som oss!”).

    Svara
  7. Leif

     /  04/14/2014

    Humor på hög nivå! Hade bara önskat att de som en höjdpunkt använt en voodoodocka föreställande Patriarkatet som de avlivat under plågsamma former.
    Jag får dock för min del intrycket att det är med Patriakatet som med Scarlet Pimpernel:

    Svara
    • Per Persa

       /  04/15/2014

      Hejdå-filmen var ju klart catchy, haha! Är det FI:s officiella valfilm eller..? Nej, uppriktigt sagt, jag skulle inte vilja ha med någon av dem som är med i den filmen att göra. Håller med om att det är en väldigt skum stämning och en svåruthärdlig mix av trallande och intolerant tjoiga slagord. Omedveten kalkonhumor på hög nivå.

      Svara
  8. Att vi som inte är anslutna till den sekteristiska ideologin tål att se denna propaganda är signifikativt. Det omvända, det vill säga att dessa sekterister skulle lyssna på något utanför den tillåtna sfären är emellertid helt otänkbart.
    Jag tror inte F! klarar spärren till riksdagen men jag tycker det vore intressant om de gör det för att se hur de andra partierna skulle förhålla sig till stollerierna, i sådant fall? Det är ju kicking ass som gäller då och vem åsyftas?

    Svara
    • Larsson

       /  04/14/2014

      Det där var också en tanke som slog mig: Om F! blir ett riksdagsparti, kommer man då få kritisera dem utan att bli ansedd som antifeminist? Eller ska vi börja leva i ett samhälle där kritik av vissa värderingar och ideologier anses som ”antidemokratiska” i sig?

      Svara
  9. anonym

     /  04/14/2014

    Hon tjejen vid 4:45 var rätt rolig. Är det sådana tekniker man lär sig på feministiskt självförsvar? Inte speciellt effektiva.

    Svara
    • Larsson

       /  04/14/2014

      Trodde det var en illustration av ett självmål.

      Svara
  10. En av de mest upprepade stroferna i videon är ‘tänk om alla behandlas lika’.

    Hur går det ihop med partiets öppna motstånd mot könsneutrala lagar?

    Svara
  11. anonym

     /  04/14/2014

    Jag vill passa på att följa upp #smalaförtrycker från igår. Det fortsätter idag, och självklart är det twittrande till förbannelse på arbetstid.

    Svara
    • Arbetstid? De flesta försörjs väl av sina karlar och har hur mycket fritid som helst att spendera på twitter.

      Svara
      • anonym

         /  04/14/2014

        Fanny åström lyckades prestera ett blogginlägg om #smalaförtrycker, där hon tydligen drar igång en storm av missnöje.

        Svara
        • Genusföljaren

           /  04/14/2014

          Rätt kul att läsa inläggen på en viss blog där de ”värsta” och mest ädla ”feministerna” börjar Bitcha med varandra när de använder samma retorik om varandra som de använder om män. (För så får man ju inte prata om varandra, dessa ädla feminister)

          Men det är ju bara falskhet och utanpåverk rakt igenom dem!

          Riktigt humor!

          MVH

          Svara
          • Patrikarkatet

             /  04/14/2014

            Ah, läser där och njuter. Hoppas #smalaförtrycker pågår lähähähähänge. Ska viktmaktsordningen bli den spräckande tryckökningen i den intersektionalistiska såpbubblan?

        • Muertosan

           /  04/14/2014

          Åsikterna går isär och direkt sätter avföljandet och blockerandet igång. Smala feminister inser inte sina privilegium och saknar analys så de är inte längre värda att få ingå i de tjocka feministernas grupp.

          Kul för oss andra dock.

          Svara
          • Patrikarkatet

             /  04/14/2014

            Åh, kan du inte lägga upp några härliga tweets från dessa bråk? Jag har inte Twitter.

      • Sanna McDonald (@minasannaord) påstår sig ju iallafall arbeta som språklärare.

        Svara
  12. Jonte

     /  04/14/2014

    Svara
    • Larsson

       /  04/14/2014

      Hmmm, tänka större… förutsägbart. Jadu jösses.

      Här levererar nog ett av dagens blogginlägg ett viktigt svar : http://omviktenavkaniner.wordpress.com/2014/04/14/du-kan-aldrig-vinna-mot-det-enda-goda/

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Så om man inte är feminist så skall man inte få rösta ??
      Vilka dårar dom är …..

      Svara
      • Patrikarkatet

         /  04/14/2014

        Tyvärr är jag inte alls förvånad.

        Svara
    • robjoh

       /  04/14/2014

      Större perspektiv? Hur kan man se det som något annat än ett angrepp emot demokratin?

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Underbart också att Jinder skriver försök se det i ett större perspektiv,undvik förutsägbarhet. Skulle hon tycka detsamma om t.ex Arpi skrev att kvinnor inte borde få rösta eftersom några av dom röstar på V,MP och FI ?
      Och att säga att Arpi är förutsägbar är ju riktigt skrattretande när det kommer från en feminist. Är det några som är föutsägbara så är det ju dom. Oavsett vad frågan gäller så är svaret att män är onda,kvinnor är förtryckta av osynliga strukturer och patriarkatet och det är rätt att hata vita män pg.a intersektionaliteten…
      Dom är som en skiva på evig repeat eller som en feministisk variant av Hare Krishna som upprepar sina mantra i all evighet.
      Åsa inder har titeln riksspelman. Nu kan hon även titulera sig hovnarr och riksdåre…

      Svara
      • Patrikarkatet

         /  04/15/2014

        Manshatarfeminism var nytänkande för ett halvt århundrade sen. Riksspelman Jinders monotona repertoar låter hackig och luktar dessutom plagiat.

        Svara
  13. Dreadlock

     /  04/14/2014

    Hejdå Patriarkatet = Fadersvälde . Varken saknad eller efterlängtad . Buhuuu,hulk snork.

    Hoppas att matriarkatet finner sig tillrätta på södermalm. (Obs. Jag är villig att bli spermadonator mot en skälig ersättning för södermalms framtid)

    Svara
    • Dreadlock

       /  04/14/2014

      Men DÅ vill jag ha en rejäl räkmacka i ersättning …. så det så.

      Svara
  14. Jonte

     /  04/14/2014

    Apropå Poes lag, feministisk twittrare rekommenderar ett blogginlägg av feministern…

    Svara
    • Dreadlock

       /  04/14/2014

      Är det verkligen säkert (att den manshatande jättebebisflatan Kakan Hermanson) Gick på Jämställdhetsfeministerns inlägg , och retweedade detta till Gudrun Gottdämmerung ?

      Svara
  15. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  16. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  17. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  18. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  19. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • Det finns gott om kampsportsklubbar som tjejerna kan gå med i på sin fritid. Fast det kanske inte är vad Ung Vänster vill ha, för där är det inte ideologisk indoktrinering.

      Svara
  20. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • David8

       /  04/15/2014

      Hur kan det bli fler barn med feminism? Knyta eller ”klippa kuken” ger färre (0) barn. Feminister kanske inte tror på den biologiska förklaringen om hur barn blir till.

      Svara
  21. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  22. MiT

     /  04/14/2014

    Undrar varför skolan i Sverige är så dålig?

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Saxat ur Fi,s partiprogram:
      ”En generell arbetstidsförkortning till sex timmars arbetsdag”.
      Samma som V och hur skall det finansieras har dom tänkt ?
      ”För en ökad satsning på åtgärder som förbättrar arbetsmiljön inom kvinnodominerade arbetsområden”
      Det är bara kvinnors arbetsmiljö som behöver bli bättre trots att de är fler män än kvinnor som dör i arbetet.
      ”Arbetsmarknadsstatistiken ersätts av beräkningsgrunder som synliggör kvinnors villkor”
      Mäns villkor är ointressanta.
      ”Rehabilitering av långtidssjukskrivna förbättras och att den genomförs ur ett genusperspektiv i syfte att minska kvinnors förtidspensionering.”
      Hur skall den förbättras ? Det är bara snömos att säga att den skall förbättras. Återigen är det bara kvinnors förtidspensionering som är viktig att åtgärda.
      ”Det inrättas en handlingsplan med genusperspektiv för att förebygga och minska sjukskrivningarna.”
      Antar att det innebär att det enbart är kvinnors sjukskrivningar som skall
      minskas.
      ”All personal hos Försäkringskassan som bedömer fall med anmäld arbetsskada samt Försäkringskassans förtroendeläkare ska utbildas i kvinnors speciella arbetsmiljöproblematik”
      Återigen enbart intressant att jobba med kvinnors problematik.
      ”Feministiskt initiativ föreslår
      •att hela arbetsgivarkollektivet tillsammans med staten finansierar en jämställdhetsfond
      som betalar ut ett jämställdhetsbidrag till arbetsgivare som höjer kvinnors löner.
      Fonden finansieras via en höjd arbetsgivaravgift med en halv procentenhet och ett lika
      stort statligt tillskott. Kostnaden för statskassan för denna reform uppgår till ca 5
      miljarder kronor per år.”
      Återigen ett förslag som gynnar kvinnor på mäns bekostnad trots att det finns lågavlönade män.
      ”Fi ska verka för att vården ska sluta att reproducera köns- och rasistiska stereotyper. Därför kräver vi obligatoriskt genus-, hbtq- och antirasistiskt perspektiv i läkar-, sjuksköterske- och andra vårdpersonalutbildningar.”
      Det kommer säkert höja kvaliteten i vården….

      Sammanfattninsgvis kan man väl säga att Fi är som V med en ännu mera extrem inriktning mot att gynna kvinnor på alla områden på mäns bekostnad. Detta kombinerat med en massa genustrams.

      Hur någon med mer än en hjärncell kan rösta på dessa kvinnoextremistiska kommunister
      är obegripligt..

      Svara
      • Dreadlock

         /  04/14/2014

        ” ”Fi ska verka för att vården ska sluta att reproducera köns- och rasistiska stereotyper. Därför kräver vi obligatoriskt genus-, hbtq- och antirasistiskt perspektiv i läkar-, sjuksköterske- och andra vårdpersonalutbildningar.”
        Det kommer säkert höja kvaliteten i vården….

        Förslaget kommer att SÄNKA kvaliteten inom vården, ty som alla initierade redan vet om den hippokratiska eden : http://sv.wikipedia.org/wiki/Hippokrates_ed

        Så…. FUCK YOU FLATLINER LESBIAN ASSHOLES

        Svara
    • bergersjo.wordpress.com/2014/04/15/dagens-fraga-ar-du-feminist/

      Svara
      • MiT

         /  04/15/2014

        De flesta sådana med frågor är vinklade på något sätt. Och blir det ”för mycket fel svar” så tar de helt enkelt bort den lilla undersökningen 😀

        Svara
  23. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2014

      Säg att Fanny äger en affär och jag tycker att jag har rätt att gå in och ta saker utan att betala för mig. Skulle det kännas rätt Fanny ?? Eller om jag tycker att jag vill ha någon av dina saker så är det ok om jag tar dom.
      Skulle inte tro det va. Kommunisterna pratar om att dela med sig men det gäller enbart alla andra utom dom själva..

      Svara
      • Fanny är ju för fin för att syssla med månglarverksamhet. Hon har säkert tänkt sig att hon ska få sitta och skriva agiterande texter i det post-revolutionära samhället.

        Svara
  24. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
  25. MiT

     /  04/14/2014

    Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/15/2014

      Att mala och mala såna destruktiva tankar dagarna i ända leder i slutändan till sluten psykvård. Det behövs mer forskning om hur mycket feminismen ökar risken för och graden av psykisk ohälsa.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2014

      Samhället,patriarkatet enligt din förvirrade terminologi, har för länge sedan stiftat lagar mot våldtäkt eftersom ingen tycker att våldtäkt är acceptabelt.
      Sedan är det ju så att samhället inte kan beskydda vare sig män eller kvinnor i alla situationer. Därför uppmanar dom kvinnor och män att låsa ytterdörren när de går hemifrån,låsa bildörren och låsa cykeln när vi lämnar dom, undvika att gå i brottsbelastade områden sent på kvällar och nätter samt för kvinnor att de inte skall gå genom dåligt upplysta och avskilda områden nattedtid mm.
      Enligt ditt sätt att se det så har samhället därmed sagt att vi skall ta ansvar för vår egens säkerhet och vår egendom och att det är något dåligt. För mig handlar det om riskminimering.

      Det är inte samhället som säger att män är våldtäktsbenägna djur utan det är ni idiotiska extremfeminister som försöker smeta på detta på oss män som en del av vår påstådda kollektiva skuld.Det är en väldigt liten del av alla män som våldtar kvinnor och det vet ni..

      Du försöker få det till att ni extremfeminister anser att vi män kan mycket mer. Det är ju enbart skrattretande. Ni lever på att kollektivt skuldbelägga män och manligheten samt på att sprida ert manshat. Om du inte kan stå för det så kanske du skall sluta vara extremfeminist..

      Svara
      • Per Persa

         /  04/15/2014

        Självklart, men idag anses det tydligen översittaraktigt och riktigt drygt att påpeka att när kvinnor t ex super sig dyngraka ute på stan eller på en privat fest så försätter de sig själva i allvarlig fara för att bli antastade, det är helt enkelt en riskfaktor de själva kan och bör individuellt ta kontrollen över. Män gör liknande riskminimeringar i sitt beteende, det är inte så himla märkligt. Men det ses idag som patronizing”, som en härskarteknik. Till och med när det är kvinnor som påpekar det.

        Svara
  26. MiT

     /  04/15/2014

    Intressant att se hur fort det rycks ut för att försvara med ord som ”utsatt”, ”försätta i fara”, ”får orimligt mycket hat och hot”, ”är ganska säker på att varken…” mm mm mm. Sådana ord används bara för ett syfte, att tycka synd om. Fan att det ska vara så märkligt svårt för en del att förstå att sprider man skit så får man skit tillbaka? Till och med Fanny själv tar ju lättare på att dessa nu sprids, hon tyckte det var tråkigt eftersom hon ”nu hade ångrat sig” och att de var ”gamla”. De är ju gudbevars ända från okt 2013… Men inte ens hon själv gör ju en stor sak av det…

    https://twitter.com/tassinari_files/status/455826240201822208
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455838399682080768

    https://twitter.com/ladydahmer/status/455839484945653761
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455840489418522624
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455840698429100032
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455840896865816576
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455841054538104832
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455841275850534912
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455841343529824256
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455841430284800001
    https://twitter.com/tassinari_files/status/455841954728017920
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455842911708790784

    Svara
    • Per Persa

       /  04/15/2014

      Jaja, om Fanny Åström twittrat eller facebookat ut några mobilbilder på sig själv framför sin bostad eller motsvarande, så att det i princip vore möjligt att använda dem för att ta reda på var hon bor/bodde, och någon ett halvår senare retweetar en eller två av dessa bilder, så kan ansvaret för Fannys säkerhet inte gärna falla på andra än henne själv. Det känns ganska givet, dessutom är det ju inte så att de flesta hotelser mot henne eller Lady Dahmer är det minsta allvarligt menade, i betydelsen avsedda att sättas i verket. Men ingen kan vänta sig att Lady Dahmer skulle göra en saklig bedömning här, lika litet som att Mona Masri skulle vilja göra det.

      Och visst, Fanny *är* extremist, dessutom totalitär i sin syn på kön och rättvisa. Hade hon varit man och skrivit i omvända riktningen vad hon nu skriver om män generellt, så hade hon blivit utstött ur offentligheten och beskriven som en paranoid genushök.

      Svara
    • Skrev Lady dhamer på allvar 10 tweets i kort följd? Har hon inget annat att göra än att använda twitter?

      Svara
  27. MiT

     /  04/15/2014

    Jajamen, alla har ansvar utom dem själva av någon märklig anledning…
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455841275850534912

    Svara
    • Per Persa

       /  04/15/2014

      Nån mer än jag som tycker att man borde retweetat de orden direkt till Fanny (@sinoes på twitter)? Mycket av det hon skriver på sin blogg kvalar in som aggressiv uppvigling – mot män. Sidan heter ju t o m ”Kom i kontakt med ditt inre hat”…

      Svara
  28. MiT

     /  04/15/2014

    Mmmm, eller hur? TV3 är väl inget i sammanhanget antar jag…
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455847312427081729

    Svara
  29. MiT

     /  04/15/2014

    Ganska liten… Den blir ju betydligt större när t ex LD retweetar de mer galna sakerna…
    https://twitter.com/ladydahmer/status/455846382851858432

    Svara
  30. MiT

     /  04/15/2014

    T ex den här retweetade LD bara ett par timmar innan hon säger att hennes publik är ganska liten…

    Svara
  31. MiT

     /  04/15/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2014

      Alicia Dickner blir tokigare och tokigare. Det är ok att skriva att man hatar män men det är inte ok att retweeta den informationen. Då är du en hatare utifrån ditt kön och påstådda privilegierade ställning .Vilket jävla skitsnack. manshat är manshat oavsett varifrån det kommer. Jag kommer aldrig acceptera det marxistiska och extremfeministiska skitsnacket om intersektionalitet.

      Svara
      • Per Persa

         /  04/15/2014

        Ja, jissses…Eftersom jag var ”late to the party” och fick höra om saken först i denna blogg med de skärmdumpar från twitter som finns här i tråden) antog jag att Tassinari kanske hade ompostat någon bild som Fanny ursprungligen själv hade tagit och lagt ut på twitter, och att denna bild (med en viss uttänjning av förutsättningarna) kunde antas ge ledtrådar till var Fanny Å bodde/hade bott för ett halvår sedan. Om så endast i vilket kvarter (vad syns ute på gården genom fönstret bakom henne, ungefär). Och att det var något sådant Alicia rasade över: ”du sätter hennes personliga säkerhet och privatsfär på spel, när du ändå vet att det finns onda galningar som vill döda henne”, typ. ’(jag kommenterade en bit upp i tråden utifrån den förutsättningen)

        Men när det bara handlar om att ha retweetat ett direkt uttalande av Fanny att hon hatar män och betraktar dem som avskum, en för alla poch alla för en (konsmaktsordningen, kids!), så undrar man ju vilken slags hederskodex Alicia och hennes meningsfränder tillämpar egentligen. I min bok är det en självklart nödvändig betingelse för vettig offentlig debatt att deltagarna får räkna med att vrickade eller uppseendeväckande påståenden och utbrott en av dem gör (eller har gjort i samma ämne i det förflutna) kan tas upp till granskning: hur menade du här egentligen? Står du förtfrande för det här – och hur stämmer det med vad du sade nyss? Att både andra deltagare på den offentliga arenan och folk i publiken får ställa den sortens följdfrågor. Det kallas transparens, och ansvar för den debatt man deltar i. Men Fanny, Alicia, Maria Sveland m fl kör oftare på ”jag får bråka offentligt med min jobbiga syrra eller med farsan, men du får inte vända våra argument eller våra ord mot mig, mot oss, mot våra idéer – du tillhör ju inte vårat gäng!”

        Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/15/2014

      ”Gud vad internet är så bakochfram???” En det kallar det för Lagen om aktion och reaktion. Andra kallar det karma.

      Svara
  32. MiT

     /  04/15/2014

    Intressant att den enda av ”feministerna” som betett sig rakryggat i detta är Fanny!
    https://twitter.com/sinoes/status/455828146315464704

    Svara
  33. Tack för tipset om den där propagandafilmen! 🙂
    http://bergersjo.wordpress.com/2014/04/15/hej-da-matriarkatet/

    Svara
  34. Per Persa

     /  04/15/2014

    Lady Dahmer själv presenterar sig på bloggportalen med bl a ”jag brevväxlar med seriemördare” och deklarerar frankt att alla borde träffa henne,.hon levererar så sköna pungsparkar.

    http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/BlogDetails?id=47262

    Någon mer som får Linda-Skugge-vibbar av sådant här? 😉 Öga mot öga, eller i en paneldebatt inför publik, med kunniga deltagare på scen, tid för att komma någonstans i diskussionen och en bra moderator, hade LD inte vågat klämma ur sig en tiondel av det hon säger skyddad bakom sin datorskärm och sitt nätalias.

    Svara
  35. Jonte

     /  04/15/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2014

      Hur mycket tid behöver det ta att skriva patriarkatet,strukturer,intersektionalitet,googla patriarkatet,jag har inte tid att utbilda dig,läs på och jag hatar män ?
      Jag lyckades alltså på en minut eller två skriva allt det som du försöker förmedla om och om igen som en trasig skiva….
      Så nu kan du ta hand om dina barn och sluta sprida din skit på twitter eller i din blogg 😉

      Svara
    • anonym

       /  04/15/2014

      Tillgodose betyder inte vad hon tror att det betyder, hon menar förse och ifall hon såg till att veta mer och tycka mindre så skulle det nog kräva mindre arbetsinsats.

      Svara
  36. Patrikarkatet

     /  04/15/2014

    Och Aftonbladet överraskar idag med ännu en banbrytande feministisk kolumn.
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/linathomsgard/article18722581.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2014

      Jag läste eländet från ärkesexisten Thomsgård.Snacka om att vara förutsägbar precis som de andra extremfeministerna..

      Svara
    • Jonte

       /  04/15/2014

      Svara
  37. Per Persa

     /  04/15/2014

    Videon som denna blogg utgick från påminner mig förresten om en reklampuff som BBC World News har kört då och då för en reportageserie de gjorde, ”My City” – städer världen runt presenterade av några av dem som bor där. Just promoklippet om Stockhom är så där utstuderat update-twee och kort efter start dyker det upp en modedesigner som säger med näpet Ebba-von.Sydow-tonfall ”it is part of the lifestyle here to look good and dress nice”. Repliken kändes så hundraprocentigt Rodeo/Stureplan/Camilla, så mycket 08, att jag bara suckade.

    The leisured classes, verkligen, en medelklass i sitt akvarium, unga människor i neonfärgade tights och grå eller nougatfärgade designercardigans och jackor, folk som ser filmer för att spana in skorna och inredningen, personer som aldrig någonsin har behövt jobba på allvar. ”One of the most sophisticated cities in Europe” sade en annan röst i den här reklamfilmen – ha ha ha, tänkte man bara. Typ ”Alla svenskar älskar Brooklyn på ett speciellt sätt, vi e ju som ni!”.

    Svara
  1. Dagens fråga: ”Är du feminist?” | Maniac Media

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: