Blandat

Börjar med en sak som faktiskt är jättebra och det är Thentes ”Näthatarna ger uttryck för de bortsorterades röst”. Har inte kollat efter reaktioner än men gissar att det från vissa håll är ganska magsurt. Intressant att han tar upp Trolljägarna, i det senaste (3:e avsnittet) avsnittet är det ju övertydligt att offret Linderborg egentligen skulle varit den som konfronterades men det nämndes inte med ett ord all skit som hon själv sprider och som ger reaktionerna. Samma sak i första, där borde Kawa konfronteras och i andra avsnittet borde Fanny Åström konfronteras ordentligt…

*******************

Nästa är en kul grej som är gammal, den är från 2006 och handlar om att Miljöpartiet i Halmstad hade en hampaplanta som polisen kom och tog i beslag. Det var industrihampa och den ska inte ha tillräckligt hög halt av TCH. Polisen skulle skicka ett prov för att mäta halten men jag har inte hittat något mer om detta. Men när man ser den här bilden så undrar man ju lite över halterna i både det ena och det andra…

väckelsemöte

********************

Ett tweet från Kvinnolobbyn är ju intressant eftersom det innehåller det vanliga guilt by association som feminister gärna håller på med. Den här gången så verkar de upprepa vad Birgitta Ohlsson sagt

lobbyn

Birgitta Ohlsson är en typ som vill in och peta i allt privat hos folk. Men när folk vill tala om för henne vad hon borde göra så blir hon sur. Hon är alltså en person som tror att dubbelmoral är dubbelt så bra moral. Kanske hon borde läsa Thentes artikel idag?

Om inte annat så borde hon åtminstone ta ett samtal med Kvinnolobbyn och diskutera vad de gör med de 10 miljoner skattekronor som de fått av en annan folkpartist till sitt nf2014 och som de ville göra reklam för så här

sveriges_kvinnolobby_klippakuken_02_2013-09-14-135203

Och på tal om Kvinnolobbyn och nf2014, vad sägs om Forskarmingel?

lobbyn1

Läs det ovan några gånger och fundera på vad det betyder och vad de vill. Skulle vara intressant att veta vilka som verkligen ser på sin forskargärning på det viset. Orden ”feministisk och normkritisk forskning” borde ju få alla att bara rysa…

Annat:

Genusdebatten: ”Är detta var media vill kvaliteten skall ligga i mansfrågor? (Linderborg & Virtanen)

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

57 kommentarer

  1. För några dagar sedan stod detta som insändare i metro och jag undrade som bekant hur svaret skulle bli, nu har det kommit.

    Svarande har alltså i sin iver inte ens förstått vad det var som avhandlades i den första insändaren, sexismen och objektifieringen av män.

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Eller så hade svaranden begripit det men tyckte att det var ok att objektifiera män om det var uppgjort i förväg….
      Det var väl på melodifestivalen senast som det blev ett himla liv när den manlige programledaren tog den kvinnliga på brösten Detta trots att det var uppgjort innan och att det var den kvinnliga programledarens ide’.

      Tror någon att svaranden i ovanstående inlägg skulle försvara det ??

      Som vanligt är det ok att objektifiera män men inte kvinnor…

      Svara
  2. Same shit, different day….

    Svara
  3. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
  4. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      På vilket sätt då ? Att alla får samma möjligheter på ett jobb är en parameter för att trivas på ett jobb men det finns ju många flera parametrar att ta hänsyn till anser jag..

      Svara
  5. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
  6. MiT

     /  04/22/2014

    Hmmm, Fi ÄR ju ett kvinnoförbund i sig…

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Varför har de inte ett mansförbund vore kanske en mera berättigad fråga med tanke på den genant dåliga manliga representationen de har inte minst på ledande poster..

      Svara
  7. MiT

     /  04/22/2014

    ”Ojämställt sex”, diskussion med Genusföreningen… Vilket härligt liv de verkar ha!

    Svara
    • Jonte

       /  04/22/2014

      Jämställt sex är när kvinnan penetrerar mannen med strap-on vid minst hälften av tillfällena. Har faktiskt hört en feminist som resonerade så…. 😀

      Svara
    • Fugen

       /  04/22/2014

      Allt sex mellan man och kvinna är ju våldtäkt

      Svara
  8. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
  9. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
  10. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
    • Chade

       /  04/22/2014

      Man vet att det är på allvar när feminister drar till med ett av sina starkaste invektiv; ”tönt”!

      Svara
    • anonymous

       /  04/22/2014

      Ja men titta vad gulligt. Twitteratin sitter och håller hov, Varför känns det som att precis alla galna feminister på twitter känner varandra?

      Svara
      • anonymous

         /  04/22/2014

        Förövrigt är det inte Johanna Sjödin som är besatt av den stora svarta penisen? Hur var det nu med rasistiska fördomar och objektifiering?

        Svara
    • Fredrik

       /  04/22/2014

      Denna jävla MYT om att "näthatare" skulle vara extra utsatta går mig på nerverna— Fanny Åström (@sinoes) 22 april 2014

      Det här är roligt på så många plan att jag inte vet vart jag skall börja. Vem är vad och vem var med i trolljägarna pga ”hat” mot sin person? Minnet är kort och ytterst selektivt hos den här mycket arga unga kvinnan.

      Svara
      • anonymous

         /  04/22/2014

        Du missförstår. Fanny är ju ingen näthatare. Hon skriver ju bara om relationer.

        Svara
        • Fredrik

           /  04/22/2014

          My bad. hehe

          Sinoes kompis och tillika sansade medsyster J. Sjödin är en personlig favorit hos trolljägarnas expertprofessor. Hon har till och med fått förtroendet att skriva krönikor hos hans blogg (juridikbloggen) redan år 2013. http://juridikbloggen.wordpress.com/2013/11/29/ny-medarbetare-johanna-sjodin/

          Svara
          • anonym

             /  04/22/2014

            Själv så lägger jag Johanna Sjödin och Tanja Suhinina i samma låda. Två kvinnor som tror att feminism är att de ska få göra, tycka, tänka och säga precis vad de vill eftersom de är kvinnor. Lägg därtill också en otrolig övervärdering av den egna förmågan och en total ovilja att pröva de egna tankarna.

          • Jonte

             /  04/22/2014

            Tanja Suhinina (har inte läst tillräckligt av Sjödin men misstänker att hon är likadan) hör till den grupp feminister (99% av alla feminister?) som är av uppfattningen att heterokvinnors sexuella preferenser är en självklar rättighet för alla kvinnor medan heteromäns sexuella preferenser är patriarkalt förtryck. När en kvinna uttrycker en preferens om stora penisar så är det frigörande och positivt, men ve den man som skulle uttrycka en motsvarande preferens om tajta fittor, han är ett förtryckande patriarkalt as…

          • Fredrik

             /  04/22/2014

            Är Suhinina yrkesverksam som psykolog?

          • anonym

             /  04/22/2014

            Hon säger sig iallafall vara yrkesverksam (på deltid iallafall) som psykolog. När vi pratar om henne för övrigt. https://twitter.com/swussian/status/458566401469718528 Ifall nu feminister är så missnöjda med mäns förmåga till cunnilingus så skulle de kanske sluta vara så fixerade vid stora penisar.

          • Jonte

             /  04/22/2014

            Hon är ju en total idiot, varför tror hon att män är större och starkare än kvinnor om det inte har varit en fördel vid reproduktion? Hennes IQ och slutledningsförmåga imponerar knappast när du läser hennes blogg heller.

          • Fredrik

             /  04/22/2014

            Ja, du har rätt. Hon återfinns tydligen hos en vårdcentral i Stockholm.
            http://www.vardcentralenhjartatsolna.se/

            ”Jag jobbar med samtalsterapi. Mitt jobb är också att på uppdrag från samhället behandla individer, även om jag kan se det problematiska i miljön. Och jag sitter där med beteendeaktivering mot arbetsmarknadshaveri, tillämpad avslappning mot patriarkatet, värderad riktning mot bostadsbristen. Vad ska jag annars göra? Det är det jag kan. Det är därför människor kommer till mig.”
            http://ablativ.blogspot.se/2014/03/samhallsnalys-och-individualterapi.html

            Vette f om jag tycker att det är lämpligt att hon skall guida människor igenom livskriser (eller annars heller).

          • anonym

             /  04/22/2014

            Johanna verkar inte ha varit speciellt produktiv på juridikbloggen, inte ett enda skrivet inlägg?

          • Fredrik

             /  04/22/2014

            Nja, det är snarare så att hon på juridikbloggen försöker framstå som seriös och städad. Nedanstående är hennes alster:

            https://juridikbloggen.wordpress.com/2014/01/31/juridifiering-fran-varsitt-hall-i-samtyckesfragan/

            https://juridikbloggen.wordpress.com/2014/01/11/informationsplikten-for-hivpositiva-personer-forenlig-med-smittskyddslagen/

            https://juridikbloggen.wordpress.com/2013/11/29/hamndporr-och-digitala-fotspar/

            ”Här kan skolan fylla en viktig roll, utöver att det är värdefullt med en ständigt pågående diskussion bland personer oavsett ålder om att det man publicerar på nätet kan förbli tillgängligt över en oöverskådlig framtid, kan skolan behandla detta särskilt.”

    • Leif

       /  04/22/2014

      Ja vilken tönt! Dessvärre utövas samma förtryck också av SAOB:
      http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

      Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Jag tycker de själva är jättetöntar som använder ordet hen till och med när dom vet könet på den de pratar om och där personen inte explicit har sagt att han/hon vill bli omnämnd på det sättet. De flesta accepterar ju trots allt sitt kön…
      Då slutar det ju handla om att vara ett icke könsbundet sätt att benämna en person till att bli den feministiska markör som de förnekar att det är.

      Svara
      • MJ

         /  04/22/2014

        Framför allt är det väl en markör för bristande bildning och språkkänsla. Det går utmärkt att prata helt könsneutralt om vilken person som helst utan att en enda gång benämna den med vare sig han, hon eller hen. Det handlar bara om att kunna svenska, som de flesta personer som kan prata om både den som inte kan svenska och den som kan svenska eller en annan person helt könsneutralt.
        Det som är mest uppseendeväckande är att de tror att de är de första på flera tusen år som kommit på att det kan behövas könsneutrala pronomen, vilka jävla nötter.

        Svara
  11. MiT

     /  04/22/2014

    Bara det där lilla, i deras ögon obetydliga, problemet att det är feminister som inte är säkra på om det är ett riktigt konto, ett konto där det sitter en sjukt person bakom eller ett feministiskt konto….

    Svara
    • Jonte

       /  04/22/2014

      Det roligaste med att läsa Hanna tweets och texter på Politism är att jag får varje gång intrycket att hon försöker övertyga sig själv snarare än att övertyga andra. Förmodligen är det tvivlet på riktigheten i de egna idéerna som gör att hon måste knapra lyckopiller.

      Svara
  12. MiT

     /  04/22/2014

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  04/22/2014

      Där ser man.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Intresseklubben antecknar 😉

      Svara
      • Fredrik

         /  04/22/2014

        Än viktigare är att:

        (Jag och @mymlan tog ä-ordet i våra munnar igår. Nu vet ni, töntkärleksfans.)— Tomas Gunnarsson (@Genusfotografen) 21 april 2014

        Svara
    • robjoh

       /  04/22/2014

      Skattebetalarna betalar?

      Svara
      • Fredrik

         /  04/22/2014

        Nej, patriarkatet. Fast å andra sidan, något säger mig att patriarkatet betalar merparten av skatten. Om inte twitter är SGI-grundande?

        Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Skitbra text och förtydligande av Sanna Rayman ! Hon är en av alltför få journalister som fortfarande är läsvärd och hon vågar stå för obekväma åsikter.

      Svara
  13. Patrikarkatet

     /  04/22/2014

    Vite riddaren Jens Liljestrand angriper Thentes artikel och avslöjar att han själv är en fd näthatare:

    ”Så låt mig berätta om den gången jag själv som packad 20-åring satte mig vid en studentdator och plitade ihop några grovheter i ett mejl till en kvinnlig medieprofil”.

    http://www.expressen.se/kultur/thentes-tankefel-om-nathatets-klasskamp/

    Svara
    • Fredrik

       /  04/22/2014

      Liljestrand tar för säkerhet skull på sig både hängslen och skärp. Han var ”packad” och ”20år”. Min magkänsla säger att han mycket väl kan ha varit nykter samt ex antal år äldre.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2014

      Liljestrand försöker i sann feministisk anda rättfärdiga sitt eget och hans kollegors hat genom att prata om hur förtryckta kvinnor har varit genom tiderna av ”män”. Han säger ju också att han minsann inte hade blivit kränkt om någon hade påtalat hans eget ungdomliga näthat. Är ganska säker på att han inte hade sagt samma sak om Robban Aschberg hängde ut honom t.ex..

      Svara
      • Gusev (f.d. ^_^)

         /  04/22/2014

        Det är väl en helt annan sak att bli ”påtalad” om något och att ha en konstruktiv konversation på samma spelplan jämfört med att bli överraskad med en kamera i nyllet med någon kommentar som den medieoerfarne personen i fråga knappt ens kommer ihåg kontexten.

        Ett av de huvudsakliga problemen i Trolljägarna är ju trots allt överraskningsmomentet tillsammans med det ojämna maktperspektivet.

        Svara
        • Pelle2

           /  04/23/2014

          Påtalad var mitt ordval och inte Liljestrands.Han skrev bara att det inte var synd om honom för att han hade kränkt någon annan.
          Min tanke var då att han tyckte att det var ok att hänga ut honom i medier vilket jag då undrar om han hade tyckt om någon hade hängt ut honom i ord och/eller bild. Det behöver inte vara just Aschbergs metodik utan det är väl minst lika illa att som t.ex Pär Ström bli hånad på en sida som vita,kränkta män, i krönikor och artiklar i stora tidningar samt på teaterpjäser enbart pg.a att han inte delar feminismens ideologi.Det är ju också ett ojämnt maktperspektiv villket bl.a var vad Thente beskrev i artikeln.

          För övrigt delar jag helt din kritik mot Aschbergs program..

          Svara
  14. Skådespelerskan Roseanne Barr vill kastrera nyfödda pojkar

    Svara
    • Gusev (f.d. ^_^)

       /  04/23/2014

      Hon har alltid varit galen. Hon stödjer väl dom där ändlösa konspirationsteorierna om 9/11, bland annat.

      Svara
      • Pelle2

         /  04/23/2014

        Hon borde i vilket fall bli avstängd från twitter för ett sådant uttalande. Vad hade hänt om någon hade skrivit könsstympa flickor vid födseln ? För hon kan väl inte mena att det är ett skämt ?
        I så fall ett otroligt klumpigt sådant..

        Svara
        • Patrikarkatet

           /  04/23/2014

          Neuter betyder alltså inte bara könsstympa, utan kastrera = könsstympa och sterilisera.

          Svara
  15. Patrikarkatet

     /  04/23/2014

    Jag råkade kolla in CW:s twitter från USA. Kan någon skänka henne ett engelskt rättsstavningsprogram? Det är uppenbart att hon har sämre utsikter för mediekarriär i det landet än i Sverige.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: