#mängillar är nya samlingsplatsen

Varje gång när man ser tramstaggarna på twitter som feministerna verkligen ÄLSKAR att spamma med sitt nonsens så tror man att nu kan de inte bli värre. Jo det kan det…

Innan har det till exempel varit ”mänförtrycker” och ”grovtpatriarkat” som dragit till sig dem.

Den här gången är det #mängillar som de använder för sina mycket nyanserade och kloka tankar. Det är så mycket där att jag inte vet var jag ska börja men här kommer LITE. Och när jag skriver LITE så menar jag det också… Och jag lovar, har ni haft ont av osakliga och rent löjliga generaliseringar från feminister tidigare så måste ni ha solglasögon på er om ni läser under taggen för annars blir ni blinda.

Eventuella kommentarer kommer efter tweeten, var ju en som tyckte det var lättare att läsa då och jo, jag håller  med! 😉

Här kommer MASSOR av tweets, jag skulle kunna haft med hur många som helst men var tvungen att sålla hårt, det är för mycket som det är ändå…

mängillar

mängillar1

mängillar2

mängillar3

mängillar4

mängillar5

mängillar6

Klart bättre än feminism!

mängillar7

Eller hur?

mängillar8

Jajamen, det är sånt som män gillar att göra…

mängillar9

Huh?

mängillar10

mängillar11

Klart att det är dumt att lyssna på någon som kanske är bättre på just det! Alla fattar att det är bättre att gå genom hela livet och klaga på att man har för dåligt betalt!

mängillar12

OM man nu ska säga det så kan man ju bara utgå från sig själv antar jag? Jag kan ju inte veta hur andras preferenser ser ut?

mängillar13

Jodå, det är det vi gillar allra mest av allt!

mängillar14

Kära nån…

mängillar15

mängillar16

mängillar17

WTF? 😀

mängillar18

Det är ett av våra mål med livet!

mängillar19

Kan passa bra att påminna om vem som ”brölar” på till exempel twitter med versaler.

mängillar20

Från och till är det en VÄLDIG fixering vid såna här grejer som ni ska få se mer av sen

mängillar21

mängillar22

mängillar23

Här är en till som verkar vara fixerad

mängillar24

mängillar25

Jo det gillar ju män att göra. Verkligen…

mängillar26

mängillar27

”män gillar att vara as tillsammans med sina manliga vänner”

mängillar28

Ett vanligt manligt beteende eftersom det har hänt…

mängillar29

Yes, det är säkert jättejättejättevanligt

mängillar30

Eller hur, visst gillar män sånt?

mängillar31

Glöm aldrig bort ”ålderismen”!

mängillar32

Det gillar män däremot. Av den enkla anledningen att det ÄR extremism.

mängillar33

Ja fy fan för sånt! Det är det ingen som vill ha!

mängillar34

Den ovan är intressant på flera olika sätt, den säger väldigt mycket om personen bakom kontot…

mängillar35

Haha, måste ju ta med någon som stämmer också 😀

mängillar36

Just det ja, det är ju ett av männens livsmål! Vi är avslöjade, fan också!

mängillar37

mängillar38

mängillar39

😀 En till som stämmer

mängillar40

mängillar41

WTF? Vad har hon för bekantskapskrets egentligen?

mängillar42

Som sagt, några av hennes tweets säger väldigt mycket…

mängillar43

mängillar44

mängillar45

mängillar46

mängillar47

mängillar48

mängillarspecial

Jag hoppas verkligen att de förstår att tweets är offentliga?

mängillar49

mängillar50

mängillar51

Tjo, lite hudfärg passar också bra!

mängillar52

FNISS!

mängillar53

mängillar54

Visst är man trångsynt då? Trots alla jättekloka tweets som skrivits under taggen #mängillar?

mängillar55

mängillar56

Jodå, det gillar män minsann…

mängillar57

mängillar58

mängillar59

mängillar60

mängillar61

Tja, fantasifullt är det i alla fall!

mängillar62

Jajamen! Sånt som män gillar att göra…

mängillar63

Till skillnad från alla feminister som tweetar under den här taggen? Och alla andra tramstaggar?

mängillar64

mängillar65

”ge plats”…

mängillar66

Helt otroligt…

mängillar67

”män gillar inte att dekonstruera sin mansroll med tillhörande manliga praktiker” 😀

mängillar68

Läs den (de) ovan några gånger, man riktigt känner lukten av genusstudier…

mängillar69

mängillar70

Herregud…

mängillar71

Nä, vi har förstått att kvinnor i Sverige är förtrycktast i hela vääärlden.

mängillar72

Japp, under taggen kryllar det av hårdfakta från feminister! Kollade lite mer på Linus

mängillar73

Härlig inställning han har! Här ska inget som rubbar hans små cirklar släppas in!

mängillar74

mängillar75

Japp, män gillar inte att vara hemma och leka med sina barn för det har Gula Hajen sagt!

mängillar76

Alla män förvarar patriarkatet och strukturerna i en liten låda som vi vaktar jättenoga. Vi plockar bara fram dem när de verkligen behövs!

mängillar77

”män gillar att generalisera…”

mängillar78

”ofta blir överallt, hela tiden”

mängillar79

Nice. Verkligen…

mängillar80

mängillar81

mängillar82

Det som skrivits under taggen säger väldigt mycket om personerna själva och deras umgängeskretsar. De som återkommer mest frekvent kanske också är i mest behov av professionell hjälp? Gå in och kolla själva under #mängillar, bläddra tillbaka till början, kolla vilka som skrivit mest och vad de skrivit och dra era egna slutsatser…

Men som sagt, det ovan är bara en liten del av alla tweets!

Missa inte ”Fucking äckel”

**********

Bashflak: ”Dialog med (F!)

Könsfreden: ”Partiernas politik i mansfrågor?

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

115 kommentarer

  1. Clownparad direkt på lördag morgon.

    Feminister är som clowner. En del gillar dom, andra är lite rädda för dom. Men INGEN tar dom på allvar.

    Svara
  2. Anders

     /  05/03/2014

    ”män gillar att distansiera sig från sin egen roll i patriarkatet genom att kritisera andra mäns maskulinitetsutövning”, vilket är negativt.
    Det är en mening som feministiska män bör läsa ett par gånger. Ni är också svin och om ni tror ni slipper av kroken som vita riddare som kritiserar andra mäns maskulinitetsutövning, tror ni hejdlöst fel! Bikta er om er arvsynd och erkänn ert förtryck, sen kan vi prata. Hon som skrev har visst inte läst SCUM tillräckligt väl. Dessa män ska användas som lydiga slavar och sedan avrättas. Dumt att tala om det för dem redan nu.

    Svara
    • David8

       /  05/03/2014

      Well said. Lite mer av den varan och sedan finns bara de mest patetiska amöbaliknande riddarna kvar. De med känslomässig blockering, som tror att de för en ”fin kamp” kommer att inse vad de håller på med.

      Svara
  3. Anders

     /  05/03/2014

    F ö intressant att de tar sig rätten att definiera vad män gillar. Om en man upplevt sig ekonomiskt utnyttjad och skrev på twitter ”#kvinnorgillar att snylta på mäns lönearbete” skulle samma personer anklaga honom för sexism, generalisering och att tala för kvinnor. Själva tycks de veta exakt hur det är att vara man och hur sådana tänker.

    Svara
  4. robjoh

     /  05/03/2014

    Kvinnor gillar att säga vad män gillar?

    Svara
    • anonym

       /  05/03/2014

      Hur fungerade det här med lived experience nu igen? Eller var det bara så att det att vara kvinna var så mystiskt och förvirrande att det bara är kvinnor som klarar av att veta hur det är att vara kvinna, samtidigt som kvinnorna också vet hur det är att vara man.

      Svara
  5. michael

     /  05/03/2014

    Ja twitterflödet visar väldigt bra att feminism är lika med jämställdhet eller hur.

    Svara
  6. Pelle2

     /  05/03/2014

    Womensplaining kanske ?
    ”Att vara rakt på sak är samma som att vara elak.” Det kan ju vara så men det kan ju lika gärna vara du som inte tål höra sanningen.

    ”Män säger dra alla över en kam.” Om man diskuterar med en feminist så är det ju inte konstigt eftersom deras religion handlar om kollektiv skuldbeläggning av gruppen män.

    ”Män gillar att bli kränkta när man diskuterar manlighet”. Nej, jag blir inte kränkt men jag ställer inte upp på att det beskrivs som en del av manligheten att våldta, misshandla,vara kriminell eller allmänt svinig.Det är en liten del av männen som gör detta och därmed kan det inte vara en del av manligheten.

    Skulle Töntslayern ställa upp på att jag skriver att kvinnor är horor,barnamördare och kriminella eftersom det finns en del kvinnor som sysslar med detta eller skulle du komma ut som en vit,kränkt kvinna ?

    ”Män gillar att ta och få plats hela tiden” Jag tar inte särskilt mycket mera plats än kvinnorna i mitt umgänge och det är ju lite skrattretande när just en Twitterfeminist pratar om att män tar plats..

    ”Män gillar att skicka anonyma hot till en” Tror inte att det är särskilt vanligt utan handlar väl förmodligen om att just hon har fått hot..

    ”Män gillar att skicka bilder på sin kuk till en” Skulle inte tro att det är särskilt vanligt heller.Fast å andra sidan älskar ju feminister att göra utställningar med bilder på sina fittor,de vill visa upp mensen offentligt,de stickar från garnnystan instoppade i fittan mm.

    ”Män gillar sexism för det har aldrig skadat någon” Säger en kvinna som är en del av en rörelse som går ut på att bete sig sexistiskt mot män …

    ”Män gillar att förstöra liv” Hur tänker man när man skriver något sådant..

    ”Män gillar yngre kvinnor för att de är lättare att förtrycka”. Så alla kvinnor i heterosexuella förhållanden är förtryckta och har inte på något sätt valt att bli tillsammans med mannen ??

    ”Män gillar att vara as tillsammans med sina manliga vänner” Hur vet hon det som kvinnna ? Känner hon att det är så eller har någon vit riddare berättat det för henne ?
    Kan inte påstå att det gäller för mig och mina vänner att vi beter oss som as.

    ” Män gillar yttrandefrihet” Skulle det vara något fel med det ? Fast det är klart att extremfeministerna vill ju förbjuda kritik mot feminismen..

    ” Män gillar att förneka könsmaktordningen” ‘ja, alla tror inte på gud,slagrutemetoder och det flygande spaghettimonstret heller..

    ”Män gillar att vara VD-toppar” Jag skulle inte vilja vara VD för jag vet vad det innebär av hårt arbete och försakelser av andra saker i livet.Skulle tro att de flesta extremfeminister tror att VD-jobb är detsamma som att få en hög lön,makt och glida fram i livet på en räkmacka.

    ” Män gillar att ha mer makt,pengar,inflytande,friheter och respekterande rättigheter än kvinnor” . Jag har ingen makt,inte jättemycket pengar,inget speciellt inflytande,inte mer friheter och rättigheter än en kvinna. Detta gäller väl de flesta männen i Sverige.

    Sammanfattningsvis verkar deras åsikter bestå av deras egna upplevelser blandat med en extremfeministisk syn på män och manlighet som något i alla avseende dåligt.
    Självklart är ju alla vi män kollektivt skyldiga till allt dåligt de beskriver medan de oerhört goda feministerna och kvinnorna står för allt gott i världen och de kan naturligtvis inte ta
    ett kollektivt ansvar för vad kriminella och onda kvinnor gör..
    Som man får du naturligtvis inte kritisera feminismen för då är du en kränkt vit man.Helst borde det vara helt förbjudet att göra det.

    Sedan undrar dom varför vi är många som ser feminismen som extremism…

    Svara
  7. Liten

     /  05/03/2014

    Jag har aldrig läst så mycket dumt på en och samma morgon. Hur orkade du posta allt? Jag orkade knappt läsa det. Vad som skrämmer mig mest är att dessa personer påstår sig vara vuxna.

    Svara
  8. Malte Lindeman

     /  05/03/2014

    Oj, det var lite.. Kan inte låta bli att undra vilken typ av män dessa kvinnor omger sig med…

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Jag såg det där skämtet till krönika.Även Strömstedt har nu kommit ut som en Tourettesfeminist som inte bara måste prata om fittor och mens utan även har ett smycke föreställande en fitta på sig. Tänk om en man hade gått omkring med ett smycke föreställande en kuk. Han hade förmodligen blivit anmäld för förargelseväckande beteende eller sexuella trakasserier.
      Feministerna skämmer ut sig genom sitt barnsliga beteende…

      Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Är det för mycket begärt att man har koll på sin egen anatomi och deras namn? Vagina är slidan mellan vulvan och livmodern. Alltså inuti kroppen. Det hon har om sin handled är vulvan med blygdläppar.
      F ö tror jag inte hon skulle bli så road av humor om nattlig sädesavgång och prostataförträngning. Eller att killar hon möter har en redig dase som halssmycke. Då blir det kritik om att män trycker sin kuk i ansiktet på henne.

      Svara
    • Jonte

       /  05/03/2014

      Notera den korta texten om fåglar i högerspalten, samma våta feministiska dröm återigen. Drömmen om en värld där kvinnor kan vara hur fula och oattraktiva som helst men ändå få de snyggaste männen.

      Svara
  9. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Så saklig kritik=ilska i de tokfeministiska kretsarna ? sedan är det ju spännande att vi män skall ta emot en massa skitsnack från feministerna utan att knysta men om en feminist blir det minsta kritiserad så är det=hat och sexism. Hyckleri och dubbelmioral i sann feministisk anda..

      Svara
      • Anders

         /  05/03/2014

        Det är inte bara hat, utan ”hat mot kvinnor”. Om man kritiserar en feminist är det ett direkt angrepp på samtliga världens kvinnor, eftersom denna har gjort sig till tolk för alla dem. ”Hen” har godhetsprevilegiet och därmed representerar alla kvinnor. Hybris major med andra ord.

        Svara
    • Jonte

       /  05/03/2014

      Ingen feminist har retweetat eller favoritmarkerat hans tweet. Den vite riddaren drog sin lans i onödan.

      Svara
      • Muertosan

         /  05/03/2014

        Det är alltid kul att se när de vita riddarna rider ut och INGEN bryr sig eller ännu bättre de skriver nåt som irriterar feministen i nöd. Ursäkterna och stövelslickandet efteråt…wow…

        Svara
  10. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
  11. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      ”Om du som man vet att du inte beter dig som #mängillar, varför tar du åt dig????????”
      För att du skulle illa upp av ”#kvinnorgillar att snylta på män.” även om du inte gör det.
      Ibland undrar man om det inte borde vara körkort på Twitter. Vissa är helt enkelt för korkade för sitt eget bästa och orsakar permanenta skador på sitt rykte.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Så om jag säger att muslimer är självmordsbombare och kvinnor är horor så är det ok för att du behöver inte ta åt dig ?? Och nej,kom inte dragande med intersektionalitetstjafset för jag ställer inte upp på det marxistiska skitsnacket..

      Svara
  12. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Om din man gör det så får du väl ta upp det med honom och inte projicera hans dåliga beteende på andra män..

      Svara
    • Patrik S

       /  05/03/2014

      Medborgare i Sovjetunionen gillade att skämta om staten när KGB inte var i närheten. Det är så det fungerar i diktaturer.

      Svara
  13. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Och feminister gillar att vända manshat till att män får skylla sig själva.

      Svara
  14. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      De kanske vet mer om livet än hon?

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Och den 16-åriga flickan ägnar en hel natt åt att sprida mansförakt men det är förstås ok ??

      Svara
    • Är det inte 18-årsgräns på Twitter?

      Svara
  15. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • anonym

       /  05/03/2014

      Hur var det nu med My ”macho i kollektivtrafiken” Vingren och hennes foton?

      Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      För det är ju typiskt manligt beteende att smygfilma kvinnor och raljera över deras kläder? De flesta killar ser inte skillnad på HM och YSL! Är det någon som har åsikter om kvinnors klädsel och kroppar är det andra kvinnor. Om man frågar en kvinna kan hon sannolikt tala om vilka kläder hennes väninnor hade på festen kvällen innan. Frågar man valfri kille som var på festen kan han inte ens nämna kläderna på sin bordsdam.
      För att ta sig rätten att tala om hur killar är och tänker, har de väldigt dåliga kunskaper. Mest projiceringar av egna tankar.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  05/03/2014

      Från vilken planet är männen i Fridas omgivning ifrån?

      Svara
  16. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Undrar vad Killerbarbie skulle göra om alla män plötsligt lade ner sina jobb och gick hem en månad. Blir lite småjobbigt redan efter en halvtimme utan ström och vatten kan tänka. Hon kanske skulle prova på att leva #mansfritt ett år. Och då menar jag totalt mansfritt. Inte konsumera något som uppfunnits, tillverkats eller transporterats av män. Lycka till!

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      På vilket sätt behövs inte män i samhället ? Är det några som samhället skulle klara sig mycket väl utan så är det tokfeminister som Killerbarbie. Samhället skulle dessutom kunna använda pengarna som slösas på genusvansinnet till vettigare saker som sjukvård mm.

      Svara
  17. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Kim jong Un ringde och frågade om du ville flytta till hans antikapitalistiska och kommunistiska paradis Nordkorea. Du kanske skall slå till Nisse ? Vi skulle inte sakna dig och du skulle få njuta av den paradisiska kommunismen 😉

      Svara
      • MJ

         /  05/03/2014

        Fast Nordkorea är Jucheistiskt. De två största partierna är jucheisterna (typ kristdemokraterna) och socialdemokraterna.

        Svara
        • Pelle2

           /  05/03/2014

          Ja, dom har hittat sin egen vinkling på kommunismen som kallas Jucheism fast deras närmaste, och förmodligen enda bundsförvanter, ligger väl på den kommunistiska sidan,Men för all del, byt ut Nordkorea mot kina,Venezuela,Kuba eller Ryssland
          som är andra kommmunistiska stater som kanske passar Nisse ?

          Hur kan du jämföra Nordkoreas ledande parti med KD ? KD har aldrig förespråkat diktatur vad jag vet och även om inte Jucheisterna officiellt gör det så är det vad dom fatiskt har implementerat.

          Ja, det finns ett socialdemokratriskt parti men vad skulle hända om du röstade på dom ? Eller menar du att Nordkorea är en demokrati ??

          Min tanke var att är du inte kapitalist så är du förmodligen kommunist och jag kan inte se att någon av de kommunistiska staterna som finns eller har funnits har gjort ett bättre jobb än de kapitalistiska vad gäller att skapa välstånd för de flesta.
          De har dessutom samtliga kännetecknats av förtryck av oliktänkande och total brist på demokrati.

          Svara
          • MJ

             /  05/04/2014

            Om man med demokrati menar förekomst av val till parlamentet så är NK en demokrati. Sossarna får såklart en massa röster annars skulle de inte vara näst störst. För några år sedan var de störst och hade varit det i ett par decennier.

            NK allierade är ju Kina. Som är kapitalistiskt så att det skriker om det.

            Jucheisterna använder alltså religionen för att utforma politiken, som kristdemokrater och islamister gör.

            Ja de har ju oftast varit statskapitalistiska och därför haft samma kännetecken som annan kapitalism.

        • Pelle2

           /  05/04/2014

          Om Jucheism från Wikipedia:
          ”Jucheidén är officiellt en vidareutveckling av marxism-leninismen, men anses av många – utanför Nordkorea – vara en variant av stalinism kombinerad med traditionella konfucianska idéer och koreansk kulturnationalism. Den amerikanske litteraturvetaren Brian Myers anser att Juche endast är en ideologisk rökridå som är ägnad att jämställa Kim Il Sung med Mao Zedong som ideolog samt att dölja den i grunden rasistiska nordkoreanska nationalismen.”
          Med andra ord säger många att det är en variant av stalinism som ju är en variant av kommunism.
          Såg inte att det stod ett ord om att de använder religionen för att utforma politiken men du kanske har andra källor som stödjer det påståendet ? Även om de gör det så är det absurt att jämföra KD,s politik med den som förs i Nordkorea eller t.ex Irak.
          Bara för att man är ett parti som delvis bygger sin politik på religion så innebär det inte att man är religiösa extremister. Jag är ingen KD:are så tro inte att det är anledningen till att jag försvarar dom i denna fråga.

          Ok,så det tillåts olika partier i Nordkorea och ytligt betraktat gör det Nordkorea till en demokrati. Men det har ju ingen praktisk betydelse att rösta på ett parti när det ändå är en diktator som styr landet oavsett valutgången.

          Svara
          • MJ

             /  05/04/2014

            Man kan inte läsa på Wikipedia om politiska frågor.

            Juche är en religion. Jucheism är politik baserad på religionen. Precis som islamism, sionism och kristdemokratism. Extremister finns av alla sorter.

            Att jämföra med Irak borde väl gå bra? Irak ockuperades av kristna fundamentalister och bytte ett sekulärt styre mot ett religiöst.

            Ja om man definierar demokrati som förekomst av parlamentsval så finns det nästan bara demokratier i världen.
            Statschefen utses av parlamentet så det spelar ju roll hur rösterna läggs. Men alla de tre största partierna är ju överens i den frågan. Tredje största partiet är för övrigt arbetarepartiet.

    • Anders

       /  05/03/2014

      Autopoeist? Så han kör Poes law på sig själv. Jo, självinsikt har han iaf. En parodi på sig själv.

      Svara
  18. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Skulle tro att de flesta män oftare har blivit förnedrade av kvinnor när de har visat intresse för en kvinna än tvärt om.

      Svara
  19. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Klart att även kritik bekräftar deras tes. Håll med – jag har rätt, håll inte med – du är rädd för sanningen, jag har rätt. Att folk ogillar #mängillar kan bero på att #invandraregillar, #kvinnorgillar, #bögargillar osv i samma anda skulle vara totalt omöjliga utan att klassas som en vidrig människa.
      För de som säger ”varför ta åt dig om du inte gjort det #mängillar tar upp”: Varför tar du åt dig av ”kvinnor kan inte backa med släp” om du kan det? Det finns väl ingen anledning att muslimer tar åt sig av ”#muslimergillar självmordsbomba barn” om de inte självmordsbombar barn? Eller?
      De visar verkligen att de som tror sig vara mest fördomsfria har de största fördomarna. Speciellt om sin egen fördomsfrihet.

      Svara
  20. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Feministiska härskartekniker är ok men inte ”manliga” härskartekniker ?
      Dubbelmoral igen !!

      Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      ”…din lilla klittasnuttare.”
      Så cunnilingus är numera en förnedrande handling? Ett epitet att smeta på meningsmotståndare? Jaja, de upphör inte att förvåna.

      Svara
      • Anders

         /  05/03/2014

        Btw, om man är en klittasmuttare måste ju någon kvinna någonstans gilla personen i fråga och därmed måste åtminstone en person tycka att man är sympatisk.

        Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Vilket feministiskt kollektiv har hon krupit ut ifrån ? Om det nu var så att män generellt gillar att våldta, varför görs det inte i en enormt mycket större omfattning än det görs idag?
      Och varför har vi i så fall stiftat lagar emot våldtäkt ?

      Svara
  21. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • anonym

       /  05/03/2014

      Hahahahahaha. Sara borde kanske kolla vad perserna från hennes älskade hemland Iran hade för sig.

      Svara
      • MJ

         /  05/03/2014

        Fast perserna var ju vita, Iran betyder ju Ariernas land.

        Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      För alla imperium genom historien och all kolonisation har gjorts av vita män? Djingis Kahn var tydligen en vit man. Inca, Maya och Azteker styrdes av vita män. Afrikanerna levde i fred och samförstånd innan ”den vite mannen” kom dit och förstörde allt, dvs när araberna tog slavar där var de vita. Morerna var i själva verket vita, liksom perserna. När araberna spred sig var de vita ickerasifierade, liksom turkarna i Ottomanska riket. Tänka sig att alla kinesiska och japanska dynastier utgjordes av vita män.
      Eller så är Sara Abdollahi en lika korkad fördomsfull person som nazisterna i SvP.

      Svara
  22. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • anonym

       /  05/03/2014

      Vad lever hon i för fantasivärld? #mängillar är väl 95% kvinnor?

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Nej, därför det finns inget patriarkat i Sverige . Om det hade funnits så hade patriarkatet förbjudit twitterfeministerna att twittra,Fi hade aldrig fått existera och ingen extremfeminism hade fått förekomma överhuvudtaget. Nu får allt detta förekomma och redan det visar att Sverige inte är ett patriarkat.
      Den riktiga definitionen av ordet patriarkat:
      ”Patriarkat (av grekiskans πατριάρχης, patriarkhēs, fadersvälde), patrikarkal och patriarkalisk (oinskränkt fadervälde) är gamla begrepp för samhällen som kännetecknas av fäders inflytande inom familjen, manliga ledares envälde och övervikt för männens inflytande i samhället.”

      Om nu nu skall använda er av ett begrepp för det påstådda manliga förtrycket så får ni väl hitta på ett eget och inte förvanska ett befintligt begrepp..

      Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Återigen något för feministiska män att läsa. Du är och förblir en femtekolonnare om du inte erkänner din skuld och gör bot. Spelar ingen roll hur duktig du tror dig vara genom att klanka ner på män, du är man och därmed ett svin och en förtryckare bara genom din existens. Förstått?

      Svara
  23. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Feminister gillar att öppet förnedra män därför att dom njuter av när män(åtminstone vita,svenska sådana) mår dåligt..

      Svara
    • Jonte

       /  05/03/2014

      #mängillar snygga kvinnor, det är det som stör When Darkness Falls & co.

      Svara
  24. #mängillar kvinnor som inte kokettera med sina diagnoser på Twitter.

    Svara
  25. Kalle

     /  05/03/2014

    Tycker det är dags för #lyxluder, där drar vi alla kvinnor över en kam därför att det finns kvinnor som de i hollywoodfruar som är skabbiga gold diggers, skitsamma att dessa kvinnor endast utgör någon promille.
    För det är ju i princip enbart kvinnor som beter sig på det viset och aldrig män = struuuuuuktuuuuuur!.
    Alla kvinnor som är tillsammans med en man som tjänar mer en dem är medskyldiga, för de är en del av detta matriarkat -> #lyxluder och upprätthåller normen.
    Vi kan konstatera att det i Sverige råder en #lyxluderkultur som är en del av matriarkatet

    Svara
  26. anonym

     /  05/03/2014

    Jag hittade förövrigt thetöntslayer här http://rummets.se/blog/varje-sommars-klassresa/ där hon säger sig vara socionom. Hon verkar precis som Tanja Suhinina vara alldeles för upptagen med sina egna problem för att kunna hjälpa någon annan.

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Ok, hon kommer från arbetarklass där man inte hade råd att åka till Åre, utan det blev Gröna lund. Hon hade ärvda kläder och kände sig mindrevärdig. En pojke var dum mot henne och ingen vuxen ingrep. Hennes analys är att det beror på att hon är kvinna och ”rasifierad”.
      Alltså vem f-n kommer inte från arbetarklass och inte åkte till Åre eller på solsemester? Antingen låter man sin bakgrund bli en boja och sänke, eller så skiter man i det och ser till att leva sitt liv ordentligt. Klart det kunde kännas jobbigt när vi skruvade ihop en cykel av flera trasiga istället för att få en ny, men det gav också en styrka att kunna byta en framgaffel och korta en kedja. Jag samlade burkar och kundvagnar i månader för att kunna åka på Liseberg. Man väljer själv om det är en svaghet eller en styrka. Att bli mobbad och slagen för sitt ursprung är inte unikt för de med mer hudpigment eller visst kön. Så hennes intersektionella analys haltar rejält. Att hon sen drar slutsatser av denna pojkes beteende till ett generellt förtryck och sin offerstatus visar att hon kommer vara fast i sin offerroll. Hon kommer bära sina stenar i händerna. Oförmögen att kasta dem eller ens lägga dem i ryggsäcken, utan älta det om och om igen. Fast i ett kletigt tuggummi, i ett limbo, ständigt tittande ut på de andra, de ”lyckade”. Offerkoftan värmer och efter ett tag blir den en tvångströja. Omöjlig att kasta av sig utan professionell hjälp.

      Svara
  27. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
  28. QED

     /  05/03/2014

    Det var ju en guldgruva du hittat i #mängillar !

    Relaterat: Foucault-analyserar man tiggeriet kan det bli så här:

    http://unvis.it/www.dn.se/ledare/kolumner/diskursen-om-elandet/

    Svara
  29. Jonte

     /  05/03/2014

    F! är så jävla dumnaiva så att man vrider sig av skrattplågor tills man inser att dom har 2,3% i senaste opinionsundersökningen.

    Svara
    • Anders

       /  05/03/2014

      Åhh, mera godis.
      ”I det politiska programmet tillsammans med andra feministiska partier i Europa skriver ni att ni vill ha en delad föräldraförsäkring. Varför ska inte familjerna själva få avgöra hur de vill dela upp föräldraledigheten?

      – För att förutsättningarna för familjerna i dag ser ut som de gör, så det blir ingen jämställd fördelning. Det är oftast mannens ekonomi, som är bättre, som får styra hela familjeplaneringen, vilket gör att kvinnan hamnar i ett underläge. Det kan vara så att mannen vill vara hemma och dela på föräldraledigheten, men kan inte av ekonomiska skäl.”

      Om han inte kan vara hemma av ekonomiska skäl, vad blir bättre av att han får dagar han inte kan ta ut eller överlämna till någon som kan vara hemma? Orsakerna att mannen har bättre ekonomi KAN bero på att kvinnor gifter sig uppåt och med män som är äldre, dvs har hunnit få bättre lön. Ahh, the stupidity it burns!

      Svara
    • Patrik

       /  05/03/2014

      Nej, mot Putins expansionsplaner hjälper bara regnbågsfärgade naglar och HBTQ-aktivister.

      Svara
  30. notsure

     /  05/03/2014

    Tweetsen ovan visar att det snart är över. Det blir allt svårare för ”alla människors lika värde” floskleriserna att dölja vad ideologin faktiskt innebär i praktiken.
    Eran vi snart ser bakom oss kan beskrivas som ”åren då fjortisar styrde Sverige med hjälp av anti-intellektuella akademiker”.

    Svara
  31. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Det finns säkert folk som är förtryckta i Sverige men det är inte accepterat av samhället.Att ett antal feministiska offerkoftor känner sig förtryckta och försöker anklaga män som grupp för det är en annan sak..

      Svara
  32. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Om ni nu vet att inte alla män är förtryckare varför säger ni då hela tiden män och inte några män som det faktiskt handlar om ? Ni skulle som sagt var inte gilla om jag konsekvent skrev att kvinnor är horor och barnamördare,muslimer är självmordsbombare och homosexuella är perversa …

      Svara
  33. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Ja,eller hur ? Jag känner ingen som resonerar så,det finns lagar som förbjuder våldtäkt och det är väl få brottslingar som är mer hatade än våldtäktsmän ? Dom har t.om separata fängelser eller avdelningar för att dom inte skall slås ihjäl..

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Och vad vet den dåren om det ? Snacka om att projicera sina sjuka tankar på andra..

      Svara
  34. Patrik

     /  05/03/2014

    Expressen skriver om jämställdhet:
    http://www.expressen.se/ledare/jenny-madestam/schyman-flasar-de-roda-i-nacken/

    ”Några dagar tidigare meddelade LO att de kräver kvotering till börsbolagens styrelser. Plötsligt är LO i täten för jämställdhet”.

    Svara
  35. David8

     /  05/03/2014

    Feminism – för dig som är notoriskt gnällig, underbegåvad och tycker om att lipa i kör.

    Svara
  36. MiT

     /  05/03/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2014

      Nog fan är det sexism när feminister pekar ut män och manlighet som roten till allt ont.

      Svara
    • Anders

       /  05/04/2014

      ”Det är, tror jag personligen, ett tecken på ganska grund insikt i sexism. Man tror att det har att göra med generalisering om kön. Punkt.”

      Nä, för om man kan plocka offerpoäng och hävda man ”slår uppåt” är det ok?

      Svara
  37. Liten

     /  05/03/2014

    När jag inte trodde att twitterkommentarerna kunde bli värre så blev de det. Hur kan man känna ett sånt hat mot folk (män) man inte känner? Tycker de verkligen att deras fäder, bröder eller söner är våldtäcktsmän som gillar konstig porr? Var för slags män väljer de själva att leva med? Män som inte protesterar, inte ställer några krav, som inte fixar något i hemmet som är trasigt, osv? Jag har massor av frågor till de som kör den här twittertaggen (om det nu heter så) men jag har förstått att några svar kan man inte förvänta sig. Elaka och dryga svar och kommentarer är de däremot bra på.

    Svara
  38. Lars

     /  05/04/2014

    Hmm. Det är lustigt hur mycket de moderna feministernas manshat påminner om det ganska beklämmande kvinnohatet som uttrycktes av August Strindberg, exempelvis i böcker som Svarta fanor och En dåres försvarstal.
    Men Strindberg var ju också en begåvad författare, som tog en del risker, och som mötte hårt motstånd(Strindbergsfejden).
    Jämför exempelvis Pär Ström-fejden med Strindbergs-fejden. Strindberg skrev argt inlägg i tidning, fick argt svar i annan(eller samma tidning.vet inte så noga). Pär Ström-fejden: Pär Ströms motståndare skriver arga inlägg om Pär Ström i sina tidningar. Pär Ströms motståndare gör teaterpjäs som bara handlar om att Pär Ström är ful och dålig. Pär Ström själv däremot har inte tillgång till att skriva i någon tidning, har bara en blogg som lades ner för två år sedan.

    Svara
  39. MiT

     /  05/04/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/04/2014

      Hon kallar män för empatilösa psykopater. Vad tänker hon då om sina meningsfränder som vill döda alla vita cismän och skriver att de hatar män och åttaåriga pojkar ? Om inte det är ett tecken på empatilöshet och psykopatbeteende så vet inte jag vad som är det.
      Om det var sant att män gillar att våldta och döda så skulle väl sådana saker hända i mycket större omfattning än de gör.
      When Darkness fall verkar vara en riktig dåre som projicerar sin extremfeministiska syn
      på oss män.

      Svara
  40. MiT

     /  05/04/2014

    Svara
    • Anders

       /  05/04/2014

      Om man protesterar mot att bli generaliserad mor är man ”kränkt”, dvs snarstucken? Så de invandrare som tar illa upp av SD-retorik är bara ”kränkta”? Om hon själv protesterar mot ”kvinnor kan inte köra bil” och liknande är hon bara löjligt ”kränkt”. Nej, just det. Det är ju annorlunda för att den intersektionella könsmaktsordningen. Det är ok när ”vi” gör det.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/04/2014

      Och vill du se en vit,kränkt feminist och offerkofta så är det bara för dig att hålla upp en spegel.

      Svara
  41. MiT

     /  05/04/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/04/2014

      Och om man beskriver en historia som i många avseenden har dominerats av män så är den inte giltig eller intressant ? Om ni nu tycker att det saknas böcker om kvinnors historia så skriv den själv istället för att gnälla.

      Svara
  42. Härskarinnan

     /  05/04/2014

    Feminismen äger! Ni andra är iq-befriade möss!

    Svara
  1. En feministblogg bland alla andra | WTF?
  2. Det flödande manshatet | Maniac Media
  3. När Madame Tourettes hälsar på | WTF?
  4. Tweetar från 2014 del 3 | WTF?
  5. Förra året | WTF?
  6. Påminnelse inför valet: Del 5 | WTF?
  7. Lite gammalt som ligger och skräpar del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: