Fridas Fiktiva

samtal fortsätter i Expressen/GT. Nästan varje artikel/krönika från Frida Boisen handlar om ett eller flera ”samtal” med någon, det ena mer tendentiöst än det andra. Allt för att försöka vinna en feministisk poäng. Problemet är väl bara att det är väldigt få som faktiskt tror på det hon säger. Det borde vara väldigt få i alla fall. För cirka en månad sen var det så övertydligt att hon gör vad som helst för kampen och att sanning inte är så viktigt att till och med andra reagerade. Och det vill till MYCKET för att det ska ske så här

boisen1

boisen

Den här gången är det en artikel som har rubriken ”Män som recenserar kvinnor”, alltså ännu en artikel i KAMPENS förtecken. Ännu fler osannolika ”samtal” som hon deltagit i. Återigen kommer hon ihåg samtal ordagrant. Slutknorren i artikeln är att en journalist sagt att han inte skulle känna igen henne på grund av sminkningen på de bilder som finns. Hon kom också ihåg att han ”snörpte” på munnen när han sa det. Hon ”kommer ihåg” väldigt mycket som passar bra för KAMPEN…

frida-boisen

Det är så övertydligt att det återigen är KAMPEN som är det viktiga för Boisen. Jag kan nog säga att jag inte skulle känna igen många offentliga personer om jag mötte dem på gatan. Man TROR nog att man skulle göra det men jag vet ju att det inte är sant.

Jag tror mycket väl att en del av det som hon säger i artikeln KAN vara sant, problemet när det kommer till Boisen är att det inte går att skilja det från all bullshit!

**********

Genusdebatten: ”Alla dessa vidriga ”våldtäktsmän” – Del 1

AVfM Sverige: ”Att försöka tysta AVfM är en dålig idé

MVH

MiT

Lämna en kommentar

43 kommentarer

    • Jonte

       /  05/05/2014

      Jonas Thente är fan min nya idol. Skulle alla vänsterintellektuella vara lika klarsynta som honom skulle man inte behöva kräkas i munnen varje gång man läser DN Kultur eller liknande.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Jättebra svar från Thente men dessvärre kommer den med all säkerhet bemötas med mera spott och spe från kultureliten. De vill ju naturligtvis inte se att dom är en del av problemet med sitt förakt för lågutbildade och förakt för oss som inte delar deras feministiska ideologi.
      Fast jag är jätteglad att han valde att ta kampen 🙂

      Svara
      • Jonte

         /  05/05/2014

        ” Analysen blir mindre konstig om man betänker att det var på Palmes tid som Greider senaste gången jämförde sin karta med verkligheten.” 😀

        Klockrent!

        Svara
    • Dreadlock

       /  05/05/2014

      Kors i taket,nu har jag hört nämnas Faludis bok ”Ställd” 2 gånger, på mycket kort tid, av 1 st. svensk (Manlig) professor som vill använda Faludis premisser i en mansutredning samt 1 st. bra journalist (Thente) som också verkar ha läst den , och blivit varse om i de närmaste profetiska kvaliteér som Faludis bok hade i en tid pre WTC.

      Även om Faludi bekänner sig som politisk feminist (Av den gamla sorten) Så är det först och främst idealet som upplyst humanist som ligger till grund för bokens principiellt öppna hållning för individens egen historieberättelse.

      En bok, som måste läsas helt enkelt.

      Svara
      • Dreadlock

         /  05/05/2014

        Om Kameleonten Boisen däremot tycker jag inte. Hon kan slänga sig i samma vägg som alla andra panikslagna uppsägningsvarslade journalist-nickedockor, kräla i den egna avföringen som journalistgärningen producerat och och sälla sig till den stora skaran av den snabbt ökande journalistelefantkyrkogården ( I alla områden utanför just Södermalm) tända ett ljus och fundera över sitt öde som amoralisk idiot i en verklighet som de själva skapat.

        Jag har inget medlidande för narcissistiska nollor oavsett politisk läger,eller yrke

        Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Helt sjukt att en röd-grön regering kan tänka sig att ta med Fi i ett regeringssamarbete. Fast det kanske inte är så förvånande med tanke på MP,s ökade radikalisering i feministisk inriktning

      Svara
  1. Pelle2

     /  05/05/2014

    Jag tror inte att det är särskilt vanligt att vuxna män säger taskiga saker till kvinnor om deras utseende rakt upp i ansiktet på dom. Däremot förekom det och förekommer säkert fortfarande barn emellan för barn kan ju vara väldigt elaka. Fast vad gäller barn så hände det ju också att tjejer sa något taskigt om killarnas utseende.

    Vad gäller journalisten som sa att Frida inte var sig lik i verkligheten i jämförelse med bilderna så tycker inte jag att det ligger något taskigt i det. Han sa inte att hon såg sämre ut i verkligheten och det kan ju vara stor skillnad på utseendet i verkligheten i jämförelse med hur man ser ut på bild.
    Fast för offerkoftan och extremfeministen Frida så gäller det väl att hitta något mera att gnälla på oss män om.

    Svara
  2. MiT

     /  05/05/2014

    Svara
  3. MiT

     /  05/05/2014

    Svara
  4. MiT

     /  05/05/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Ja, det är ju verkligen det viktigaste att diskutera. Sådan skitsaker som hur vi skall försvara oss,skapa bra förutsättningar för nya jobb och hur vi skall sköta om våra finanser är ju naturligtvis sekundärt ….

      Svara
    • Patrik

       /  05/05/2014

      Det var nog bra för V:s opinionssiffror att feminismen inte var ett av de ämnen som debatterades.

      Svara
    • MJ

       /  05/05/2014

      Varför skulle de lägga tid på en fråga där alla är överens?

      Svara
      • lavazza1891

         /  05/05/2014

        KD och SD är väl de enda som är för jämställdhet och mot feminism.

        Svara
        • Jonte

           /  05/05/2014

          Vilket är förbannat tragiskt efterdom båda dom partierna har en del annat olustigt bagage. Dom ”liberala” partierna i Sverige är tyvärr ett skämt.

          Svara
        • MJ

           /  05/05/2014

          KD är ju uttalat feministiska. De var på god väg ett tag, särskilt i rättsfrågorna men sen föll de tillbaka på feminismen.
          SD är också feministiska och har inte lagt en enda motion om något jämställt, inte ens manlig könsstympning (beror förvisso på att deras rättspolitiske talesperson är jude). Det närmaste de kommit är att begära utredningar om vårdnadstvister. Annars återkommer exakt samma feministiska tankegods i deras motioner, t.ex. att för varenda föreslagen åtgärd presentera hur åtgärden skulle gagna kvinnor.

          Att feminister normalt sett inte gillar SD och KD betyder inte att SD och KD är mindre feministiska. ”Antifascister” tycker ju också minst om de två partierna, men de blir inte mer fascistiska än resten för det.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  05/05/2014

          Att de är emot feminism håller jag med om, men inte att de skulle vara för jämställdhet.

          Deras syn på jämställdhet är exakt samma som för vilken jude eller muslim som helst: hur hårt kramar de sin heliga bok? Ju hårdare desto mer skillda, snävare och huggna i sten blir rollerna för de båda könen.

          De hävdar förstås att det är helt jämställt värdemässigt (för det har gud sagt), men det blir klart svårare att hävda lika skyldigheter, rättigheter till allt i samhället.

          Svara
  5. MiT

     /  05/05/2014

    Svara
  6. Bladet

     /  05/05/2014

    Problemet med objektifiering av kvinnor kommer nog snart lösas eftersom Svensk Kvinnolobby just nu samlar ihop pengar för att pryda stockholms kollektivtrafik med varningsmeddelanden mot sexistisk reklam.

    http://www.metro.se/stockholm/crowdfunding-ska-stoppa-sexistisk-reklam/EVHneb!Qlt1fvXBcnQiQ/

    Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Jag såg det där. Skall vi slå vad om att de inte kommer sätta upp några lappar om t.ex en halvnaken David Beckham gör reklam för kalsonger ?
      Det hela känns för övrigt som om den moraliska majoriteten från USA har fått en filial i Sverige. Kanske lika bra att kvinnorna i reklamen börjar bära Burkha så att de inte visar upp något som kan sexualisera de stackars förtryckta, svenska kvinnorna..

      Svara
      • Bladet

         /  05/05/2014

        Jag håller med. Feminister ser bara sexism om den är riktad mot kvinnor. Dessutom får jag fortfarande känslan av att de tror att sexism har med sex att göra, och inte med kön, med tanke på att ämnet nästan bara kommer upp när man pratar objektifiering och lättklädd reklam. Hetsjakten och det kollektiva skuldbeläggandet av män i media verkar de inte över huvud taget koppla samman med sexism.

        Svara
  7. Jan

     /  05/05/2014

    Så om vi ska tro Frida så recenserar kvinnor aldrig män? När det gäller bildbylines så skulle det heller inte överraska mig om kvinnor klär upp och sminkar sig mer än män för dessa bilder. Något Frida naturligtvis skulle förneka…

    Svara
    • Ramqvist recenserade aldrig Lundells konsert. Det är endast ett patriarkalt påhitt. 😉

      Svara
  8. Patrik

     /  05/05/2014

    Man ska vara snäll och inte säga taskiga saker. Men.

    Män recenserar män, kvinnor recenserar kvinnor, män recenserar kvinnor och kvinnor recenserar män. Vems recensioner som är värst är alltid en subjektiv bedömning. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.

    Om de bagatellerna som Frida Boisen tar upp är så värda att lägga på minnet och gråta ut offentligt för så kan man inte kalla Frida Boisen för särskilt belevad. Cry me a river, vita kränkta offerkoftefeminist.

    Svara
    • Dreadlock

       /  05/05/2014

      Din beskrivning är diplomati . I överkant. Jag gav dig ett minus därför att du trivialiserar för mycket, och inte fattat sammanhanget.

      Svara
  9. Jonte

     /  05/05/2014

    https://twitter.com/juliawillen/status/463277710320881665

    Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Gustav verkar ha svårt med läsförståelsen eller så hade han på sig dom extrastarka genusglasögonen när han läste.

      Svara
    • anonym

       /  05/05/2014

      En gång i tiden så hävdade Herr Almestad att det är diskriminering att sjukvården inte erbjuder subventionerad assisterad befruktning till lesbiska par, trots att homosexualitet inte är klassat som en sjukdom. Han började då med en svada om att det är diskriminering att behandlas olika. Av någon anledning ville han inte diskutera mer när det kom fram att det skulle innebära att handikapparkeringsplatser är diskriminerande mot de som inte är handikappade.

      Svara
  10. Jonte

     /  05/05/2014

    En proffskränkt går igång igen…

    http://www.expressen.se/kvallsposten/konditori-kritiseras-for-rasistiska-bakverk/

    ”Kitimbwa Sabuni vill inte förklara mer ingående varför han anser att kakorna är rasistiska.

    – Vi finns inte till för att utbilda människor om rasism, vi försöker bara skydda oss och andra människor mot rasism. Att spela oförstående är en del av en härskarteknik, säger han till Kvällsposten.”

    Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Hen har uppenbarligen gått en kurs genuskunskap. Hen klagar på att bakverken är rasistiska men orkar inte förklara varför för hen skall inte behöva utbilda någon om rasism.
      Om det inte är uppenbart vad som är rasistiskt så kanske det inte är det heller utom i den kränkta, rasifierade, henens ögon.

      Svara
      • Jonte

         /  05/05/2014

        Han använder sig också av genusvetarnas vanligaste härskarteknik, nämligen den att beskylla andra för härskartekniker när man blir ifrågasatt.

        Svara
    • Dreadlock

       /  05/05/2014

      Men va f-n ?

      Svara
    • lavazza1891

       /  05/05/2014

      Att anklaga för härskartekniker är också en härskarteknik. Att låtsas att man har svar och försöka sända iväg frågaren efter möjliga bra svar som frågaren inte får av den tillfrågade (och som den tillfrågade sedan förkastar) är också en härskarteknik.

      Svara
  11. Jonte

     /  05/05/2014

    Låter som en ganska klockren beskrivning av genusvetare, Thente bara stiger i aktning hos mig. 🙂

    https://twitter.com/jennikucukaslan/status/463286120164626433

    Svara
    • MJ

       /  05/05/2014

      Det var angående att en barnboksförfattare som skrivit en bok som skulle förmedla antirasism och tolerans fick kritik för att en av hennes ”brokiga” råkade vara svart. Det var nämligen rasistiskt att ta svart som ett exempel på en färg som inte skulle värderas annorlunda än andra färger.

      Svara
  12. Patrik

     /  05/05/2014

    Vi behöver inrätta ett nobelpris i den allra skarpaste vetenskapen, helt befriad från ideologiska skygglappar.
    https://twitter.com/matildabirging/status/463320124381200385

    Svara
    • Jonte

       /  05/05/2014

      klicka på länken för att läsa hela texten…. 😉

      Svara
      • Pelle2

         /  05/05/2014

        Citat från texten:
        ”Cis)manskroppen är högst värderad,”
        Så Cismäns kroppar är annorlunda än t.ex homosexuella mäns kroppar ?
        Undrar vad som skiljer sig åt ?
        Citat från texten:
        ”Historiskt har de med kvinnokön gått från att helt förbises, till att vara en ofullständig och sämre version av mannen, till att bli “en egen sort” heeelt olik manskroppen”
        Mycket av en mans och kvinnokropp är likadant men det finns, för oss som har studerat och förstått biologin, en del avgörande skillnader.
        Fast det kanske också är en social konstruktion att mäns och kvinnors könsorgan är olika ? Det finns ju en del feminister som hävdar att man kan byta kön lite som man känner för det :…
        Vill nog påstå att det var bra länge sedan som någon eventuellt hävdade att kvinnokroppen är en sämre variant än manskroppen. Men det gäller ju för extremfeministerna att hitta nya saker som dom kan klanka ner på männen för och att få sig själva att framstå som det ständiga offret.

        Om ovanstående citat skulle visa att genusvetenskapen är den bästa vetenskapen
        så kan jag ju inte påstå att jag är imponerad. Det känns ju också som om den så kallade vetenskapen inte kan ha genererat särskilt mycket av intresse om ovanstående skulle vara en av de bästa sakerna som genusvetenskapen har kommit fram till..

        Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2014

      Intresseklubben antecknar…

      Svara
      • Pelle2

         /  05/05/2014

        Oops, denna skuklle vara ett svar på uttalandet om dags för b-uppsats i genusvetenskap..

        Svara
  13. David8

     /  05/05/2014

    När får vi höra?: Inga könsrasister på våran gård

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: