FLASH: MP går ihop med Fi och löser Sveriges största problem!

Miljöpartiet hade ju sin kongress i helgen och de spikades att det ska bli mer feminizm från dem. Fi å sin sida gjorde ju ett bra EU-val och kom in med ett mandat. Miljöpartiet gjorde också ett mycket bra EU-val och detta har fått tankarna hos talespersonerna för respektive parti att snurra lite extra. Uppenbarligen så törstar folket efter mer av den fina feminizmen!

Miljöpartiet har ju lite problem med att kunna övertyga folk om att det är jättebra att bli beroende av skitig energi från andra länder fast de kallar det förnyelsebar energi. Folk tror inte på dem. Fi har ju problem med alla vita gubbslem som bara står i vägen för dem hela tiden. Om bara de där äckliga vita männen kunde ”åtgärdas”? Så varför inte göra två flugor på smällen?

Sveriges absolut största problem är ju att få förnyelsebar energi, för lite feminizm och de där jävla vita männen som bara glider fram på sin räkmacka, eller hur?

fipolitik11

Vi vet ju att Fi vill ha vad som numera populärt heter ”omskolningsläger” för de där vita männen som aldrig någonsin gjort något bra för Sverige?

BpEbWR9IUAAyBtE

Vi vet ju också att MP:s politik innebär mer beroende av andra länder för import av energi?

10257924_10152078432837944_16307386290197327_n

Och Sverige törstar ju efter MER härlig feminizm, det känner vi ju till eftersom vår fina och oberoende Public Service säger det till oss i varje nyhetssändning? De där jävla vita männen alltså!

Så två av partierna har nu alltså beslutat att slå ihop sina kloka huvuden till ett och bilda partiet FeMP! Det skiljer ju inget mellan dem i övrigt heller, de är lika främmande för verkligheten båda två så resten ordnar sig också.

Gudrun kläckte den lysande idén att man kan lösa MP:s problem med energin, ”åtgärda” problemet med alla vita män OCH se till att det blir mer feminizm på ett bräde så att säga. Så fort arbetslä… förlåt omskolningslägren, blir klara så löser man alla tre problemen samtidigt! Romsås och Frigolit jublade över det skarpa förslaget!

väckelsemöte

Så här funkar det, eftersom vi ändå måste bygga arbetslä…omskolningsläger så kan man ju lika gärna utnyttja alla vita gubbslem för omväxlings skull och då utnyttja dem i form av hyfsat förnyelsebar energi.

pungkrossaren

Det är ju bara att sätta upp stora hallar i lägren med sådana här gamla godingar, sätt dem i ställningar så att de blir träningscyklar istället och ta vara på energin! Grönt och hyfsat förnyelsebar alltså! Och de gamla militärcyklarna är ganska robust byggda så de håller hur länge som helst så inga nya råvaror behövs för dem i alla fall. Och de kan uppfylla Fi:s önskemål bättre än man anar eftersom cyklarna också kallas pungkrossare…

framtidavitagubbslem

Och det gäller för FeMP att inte vara blödiga, när man hyvlar faller det spånor! Sånt som på bilden ovan är inget att bry sig om, det är ju bara framtida värdelösa vita gubbslem som seglar fram på sin räkmacka. Och när man har dem samlade på ett ställe så kan teamet med Menge.. Förlåt jag menar genusvetarna försöka få dem att förstå att hatet mot dem på grund av deras hudfärg är helt normalt i ett civiliserat samhälle för det har hela bibliotek av feminiztisk forskning visat! Kan man bara få de vita slemmen att fatta att man i ett modernt samhälle måste hata vita av manligt kön så blir det lättare, då kommer de att gå till cyklarna själva.

övertalning

Om de där vita männen inte vill trampa? Inga problem, FeMP har metoderna för att övertyga de mest motsträviga. På bilden ovan ser ni en av metoderna som med mild övertalning och med goda argument övertygar de flesta om feminizmens storhet.

???????????????????????????????

FeMP ska gå till val med det käcka och moderna valspråket ”Feminizm macht frei”. Det ska även pryda ingångarna till arbetsl..omskolningslägren (eller som Gudrun Frigolitsås lyriskt kallar dem, energilägren) som ska byggas runt om i landet.

De tre största problemen i Sverige är efter ett tag lösta på ett rationellt och fiffigt sätt!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

67 kommentarer

  1. anonym

     /  06/02/2014

    Hårddisken har tänkt till idag.

    Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Som socialdemokrat så borde hon väl vara van vid och gilla demonstrationer..

      Svara
      • anonym

         /  06/02/2014

        Det är väl Alicia Dickner som är socialdemokrat, Hårddisken är hardcore F!.

        Svara
        • Pelle2

           /  06/02/2014

          Så kanske det är. Går inte att hålla reda på alla tokfeministers politiska åsikter 😉

          Svara
    • Fugen

       /  06/02/2014

      Vad är CIS homos?

      Svara
      • The Perfect Man

         /  06/02/2014

        CIS är när en persons ”upplevda” kön och biologska kön stämmer överens. En person som inte är transsexuell med andra ord. Sexuell läggning kvittar, även riktigt feminina ”fjollbögar” är CIS.

        Svara
        • Fugen

           /  06/02/2014

          Jag fick läsa det tre gånger innan det sjönk in, herregud.

          Svara
      • Eftersom det föds 51-53% pojkar och bara nån procent är trans, även de homosexuella, så kan man hävda att cismän har egen majoritet bland de nyfödda. Sen finns en något högre dödlighet som gör att ciskvinnorna ändå är i majoritet bland de röstberättigade.

        Men detta tal om att trans måste uppmärksammas i alla sammanhang är ju löjligt

        Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Cis torde väl vara det vanligaste bland homosexuella precis som det är bland heterosexuella.Då måste naturligtvis tokfeministerna klaga på det också i linje med deras marxistiska intersektionalitetsteorier.

      Svara
    • Jag har varit med om EN hårddisk-krasch.
      Vill inte vara med om en till……………

      Å andra sidan verkar det som om anhängare
      till en viss ideologi har kraschat sin hårddisk
      (den i huvudet).

      Svara
  2. Pelle2

     /  06/02/2014

    Tror att du blev lite upprörd efter att ha lyssnat på Miljöpartiets båda helrör i helgen ;-).
    Mp har ju alltid varit verklighetsfrånvända bl.a när det gäller energipolitiken så då är det ju inte konstigt att dom tycker Fi,s politik är bra.
    Det sjuka är ju bara att journalister och övriga politiker är lika lättlurade..

    Dn,s ledarskribenter överraskade dock positivt genom att gå till angrepp mot MP,s
    ”privilegierade feminism”. http://www.dn.se/ledare/de-privilegierades-feminism/.
    Det är ju dock lustigt att dom inte attackerar FI på samma grunder.
    De skriver dock att Fi är så genomsyrat av postkolonial kritik att dom inte förmår att fördöma att Iran överväger en lag som skall tillåta att nioåriga flickor gifts bort…

    Kanske man kan hoppas på ett uppvaknande vad gäller feminismen hos DN ?
    Fast förmodligen blir det väl i bästa fall som hos SVD med en bra ledarsida och en feministiskt anstruken kultursida..

    Svara
  3. trash

     /  06/02/2014

    Var kommer den när listan ifrån? Den finns lite här och var, men jag hittar den inte hos Fi. Är den verkligen skriven av Fi, eller av en belackare?

    Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Antar att du refererar till listan där det står om omskolning av män. Vet ej var den finns
      Tidningen nya dagbladet skriver att följande text stod under punkten EU:s klimat och miljöpolitik i deras partiprogram:
      ”Fi ska verka för att ett program skapas för att finansiera för att analysera och omskola män så att de ändrar sitt konsumtions- och transportmönster för att gagna klimat och en hållbar utveckling.”
      Efter att de tog upp detta med FI så sa de att de formuleringen var olycklig och att de skulle ta bort den.Jag sökte lite i partiprogrammet och kan nu inte hitta denna formulering.
      Antingen lyckades jag inte söka fram det eller så har de formulerat om sig.
      Där ser man vad lite kritisk granskning av extremisterna kan göra 😉

      Fast frågan är ju om de verkligen har ändrat sig eller om de bara har tagit bort en text
      som gav dom negativ publicitet ??

      Svara
      • MiT

         /  06/02/2014

        Hmmm, om jag läste alla kommentarer innan jag svarade på någon så hade jag sett att du redan svarat 😀

        Svara
  4. MJ

     /  06/02/2014

    Jag fattar poängen med nazireferenserna, precis som du beskrev i förra inlägget att feminister gör.
    Men den där memen med Schyman. Jag vet inte om det är meningen, men den verkar syfta på en högst personlig pinsamhet som hon drabbades av i samband med att hon var alkoholiserad. Det gör mig faktiskt illa berörd, sånt där ska inte folk få upptryckt i ansiktet hela tiden och det har ju faktiskt inget med hennes politiska åsikter att göra.

    Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Håller med. Vi behöver inte gå till personangrepp på det sättet. Det kan vi överlåta till feministerna. Deras politik är tillräckligt tokig så vi behöver inga andra angreppspunkter..

      Svara
    • MiT

       /  06/02/2014

      Aha, du tänker på när hon pinkade på teatern? Det tänkte inte jag alls på när jag såg den utan på det här
      http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4093376.aos
      Och jag tänkte givetvis på hardcorefeminister när jag såg bilden. Vet inte alls vad Gudrun säger om kisstratten egentligen utan det är riktat mot allt trams som kommer från dem bara.

      Svara
      • Pelle2

         /  06/02/2014

        Bra att du klargjorde detta. Blev förvånad när jag läste det du skrev och tänkte då naturligtvis på teatergrejen. Du brukar inte skriva på det sättet när det handlar om personliga problem.

        Svara
  5. TrolletPlit

     /  06/02/2014

    Det är dock än intressant fråga. Vi kan ju inte ha alkoholister i regeringen. Oj, nu är jag ute på halt vatten. Men vi måste ju veta att de som sitter på makten alltid är klara i huvudet. Jag kan ju inte ha anställda som kommer berusade till jobbet.

    Svara
  6. MiT

     /  06/02/2014

    Svara
  7. Jonte

     /  06/02/2014

    Faktiskt ganska uppfriskande svar från Fredrik Reinfeldt på frågan om jämställdhet. Kolla från minut 14 ca. Har moderaterna insett att radikalfeminism inte är något for borgerliga partier? Lovande 🙂

    http://www.svt.se/agenda/se-program/agenda-36

    Svara
    • David8

       /  06/02/2014

      Ja, lät positivt! Bättre sent än aldrig.

      Svara
  8. MiT

     /  06/02/2014

    ”Hanna Fahl: Att säga nej till en man som raggar kan vara förenat med livsfara”
    http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/hanna-fahl-att-saga-nej-till-en-man-som-raggar-kan-vara-forenat-med-livsfara/

    Svara
    • Jonte

       /  06/02/2014

      Hanna Fahl kan mycket väl vara landets mest enfaldiga och korkade journalist. Och då är ändå konkurrensen stenhård.

      Feminister är lite av hycklare när dom gnäller på män som anser att dom har rätt till sex och kärlek från kvinnor. Med tanke på att feminister har för vana att kalla män som nobbar feta och fula kvinnor för kvinnohatare och förtryckare så är dom faktiskt lika goda kålsupare själva på den punkten.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Lite feministisk guilt by association. När nu Breivik har fallit lite i glömska så skall han som mördade ett antal personer i kalifornien och skyllde det på att kvinnorna nobbade honom vara en typisk man och en representant för manligt beteende.
      Hon skriver också att män tar det som en rättighet att få sex och kärlek av kvinnor.
      Jag känner i alla fall ingen man som har sagt eller agerat utifrån den tanken och jag tror inte att jag är unik.

      Svara
      • Anders/AV

         /  06/02/2014

        Han dödade dessutom flest män. Det är alltså farligt för andra män om en kvinna nobbar en man som raggar. Eller så drar någon väldigt långa slutsatser av en enskild händelse. En anomali.

        Svara
    • På varje Elliot Rodger går det tusentals män i samma sits som bara skjuter sig själva utan att skada någon annan. Samma med hustrumördare, som Kerstin Weigl nämnde i en krönika igår (och som vanligt fokuserar hon på de få som skadar sina exfruar, inte den stora majoritet som bara dödar sig själv).

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article18986332.ab

      Svara
  9. MiT

     /  06/02/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Och en hardcorefeminist och flata är rätt person att uttala sig om det ?

      Svara
    • Eller kan det helt enkelt vara så att här i Finland har vi kommit så långt i vår jämställdhet att alla (oavsett kön) är fria att göra egna val? I alla fall var det så innan feministtokerierna drabbade vårt redan så krigsdrabbade (men återuppbyggda) land…

      Svara
  10. MiT

     /  06/02/2014

    Ännu en rasist från Fi som anser att hudfärg är argument av stål

    Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Det där med att kvotering har alltid skett är ett intressant påstående. Kan någon verkligen bevisa det eller känner bara feministerna att dom har rätt i vanlig ordning ?

      Svara
    • anonym

       /  06/02/2014

      Livet är inte rättvist, det fick vi andra lära oss redan på dagis.

      Svara
  11. MiT

     /  06/02/2014

    Svara
  12. Lövet

     /  06/02/2014

    Män är väl en förnyelsebar enerigikälla eller: http://www.konvex.se/om-konvex/Biomal-konceptet/index.html
    …fast man kanske skall vara försiktig med vilka tips man ger dem…

    Svara
  13. @MiT/Toklandet:

    Jag ber härmed officiellt om tillstånd att få använda
    den sista bilden i inlägget på FemiSchwitz
    (FEMINIZM MACHT FREI) på PappaRättsGruppens hemsida.

    Mvh Uffe/PappaRättsGruppen

    Svara
    • MiT

       /  06/02/2014

      Haha, den taffligt gjorda bilden är fri att använda 😀 Jag är ingen expert på att använda bildredigeringsprogram direkt… 😀

      Svara
      • Man tackar!

        Bilden är ju suverän. Inga klagomål här inte.
        Kommer givetvis att hänvisa till detta inlägget.

        Mvh Uffe

        Svara
  14. halvgrek

     /  06/02/2014

    Det är otroligt att MP kan få så mycket stöd. om Fi kommer in i höst då blir riksdagen en ännu större lekstuga

    Svara
    • Det blir ett dyrt experiment, men för att lära den lättlurade väljarkåren en läxa bör det provas en kort period. Kanske t.o.m. ministerposter?

      #nyval2015

      Svara
  15. BTW, bakgrunden på sista bilden påminner om Stutthof,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Stutthof_concentration_camp

    som jag besökte i samband med en facklig grundkurs i Polen 2001.
    Stutthof hade en hel del kvinnliga lägervakter –
    som även de blev avrättade, liksom sina manliga kollegor.

    Svara
  16. MiT

     /  06/02/2014

    Vilken tur att de visar det sådär tydligt. Det måste alla tro på eftersom det är tre rutor som är ikryssade…

    Svara
    • anonym

       /  06/02/2014

      Det är bra att de för en gångs skull är ärliga med att män inte har något att vinna på feminism.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/02/2014

      Och hur kan MP lova att antalet våldtäkter och våldet mot kvinnior kommer att minska tack vare feminismen ?
      Ser att det är viktigast också att minska antalet tjejer som mår dåligt trots att antalet män som begår självmord är mycket högre.
      Kan säga att tre av mina närmaste kollegor är kvinnor varav åtministone en och förmodligen alla tre tjänar mer än mig.Vi gör samma saker på pappret och i verkligheten
      gör jag kanske något mer avancerade saker än åtminstone en av kvinnorna.
      Förklaringen är att de har jobbat några år mer än mig i yrket så jag beklagar mig inte
      men jag undrar hur feministerna kan utgå ifrån att kvinnor alltid tjänar sämre och att dom
      fullständigt skiter i om män tjänar sämre än kvinnor.

      Sammantaget visar grön ungdom att feminismen enbart gör saker för kvinnor och skiter i männen trots att dom envist hävdar att feminismen jobbar för männen också.
      Det är ju precis det vi säger att feminsim enbart handlar om att hjälpa kvinnor och smutskasta männen..

      Svara
    • michael

       /  06/03/2014

      Färre unga tjejer kommer må psykiskt dåligt.
      Det verkar som att normupplösning och pressen på tjejer från systerskapet(feminismen)istället gjort att psykiska ohälsan rakat i höjden.

      Färre våldtäkter och mindre våld mot kvinnor.
      Inte visste jag att feminismen funnit botemedlet mot olika psykiska störningar och missbruk av droger och alkohol,vilken är en stor orsak till dessa saker.

      Mer jämställda löner.
      Vi har redan lika lön för lika arbete,feminismen kanske menar lika lön för olika arbeten alltså en planekonomi där staten sätter lönen.Där den otäcka s.k marknaden(tillgång och efterfrågan)är satt ur spel.
      Alltid lika intressant med ismer som menar att dom funnit universalmedicinen mot alla problem i världen,lösningen? att ens egen ism ska genomsyra hela samhället såklart,Vilket innebär att medborgarna från vaggan till graven ska skolas in i rätt tänkande dvs min ism.

      Svara
  17. MiT

     /  06/02/2014

    Svara
  18. Borde inte detta konglomerat kalla sig FIMP? Feministiskt Initiativ Miljö Partiet? En FIMP är ju något man som rökare trampar ner i marken eftersom det inte finns något värde i den! Dessutom är ju dessa ”njutningsmedel” skadliga för folkhälsan och något som alla bör undvika.

    Svara
  19. Jonte

     /  06/02/2014

    Hahahahaha är det här på riktigt? 😀

    Svara
  20. Arbeitslos macht Frau

    Svara
    • Pelle2

       /  06/03/2014

      Tja, Lady D har skrivit att hon hatar män och pojkar,Fanny Åström har skrivit att manshat är självförsvar Jaylazkar vill utrota Cismän, Margaret Atladottir hatar den vita mannen och Linnea Sjödin vill ösa manshat över män.Det de har gemensamt är att de är uttalade feminister.
      Antar att ovanstående uttalande från dom innebär att de urskiljningslöst hatar män och då mes vita, heterosexuella sådana. Där finns det ingen distinktion om att en man måste göra något speciellt för att förtjäna hat.
      Alicia försöker dessutom få det till att de som anser att feminister står för hat av män egentligen har förtjänat det. Dv.s hon försöker skjuta över ansvaret för feministernas hat på offret.
      Hon lär ju vara aktiv i SSU. Undrar om de vill bli förknippade med en sådan hatare som hon ?

      Svara
      • anonym

         /  06/03/2014

        Socialdemokraterna verkar jobba hårt på att samla på sig arga unga kvinnor. Jag antar vidare att jag har fribrev att bete mig precis hur jag vill mot kvinnor nu, för jag kan också hitta på anledningar hela tiden.

        Svara
    • Kalle

       /  06/03/2014

      Om du personligen anser att nassar hatar dig pga din hudfärg är det förmodligen för att du PERSONLIGEN ger dem anledning att hata just dig

      Svara
    • David8

       /  06/03/2014

      När kommer boken? ”Alicia Dickner – Då gick det upp för mig att jag var könsrasist”

      Svara
  21. Johnjohn

     /  06/03/2014

    Kul att du håller luppen stabilt placerad över femmenazisterna det är bra att skiten dokumenteras så att dom inblandade i framtiden inte kan neka till hatet dom sprider i sina grupper och twitters.

    Förresten MiT vet ”dom” vem du är IRL? om inte har det gjorts några efterforskningar, jag antar att din arbetsgivare och liknande skulle bli skapligt trakaserade av stormtrupperna i femnazi sfären.

    Svara
  22. Alex Nyström

     /  06/03/2014

    Tycker du har en bra blogg, och jag brukar kolla in här ofta för att se dig ta itu med extremfeminismen och allsköns pappskallar med humor och argument istället för tomma floskler. Men här måste jag ändå säga ifrån. Använd inte nazisternas illdåd på detta sätt. Vare sig du, jag eller extremfeministerna bör jämföra dagens debatt, hur vi än ser på den, vem som än har ”rätt” eller ”fel” med faktiska, reella folkmord och utrensningar av ”icke behagliga element”. Det är, kort sagt, inte rimligt någonjävlastans att jämföra gnabbande på internet med de här fasorna. Det är, i brist på ett svenskt uttryck, ”to sell the real victims short”.

    Annars utmärkt, som vanligt.

    Svara
    • En del av oss som besöker Toklandet/
      som sympatiserar med Toklandet,
      har släktingar som har råkat ut för nazisternas illdåd.

      För egen del tycker jag att MiT/Toklandet
      gör HELT rätt. Vi som har råkat ut för feministerna
      å det grövsta och som har släktingar som
      råkat ut för nazisternas illdåd har inte tid att vara
      finkänsliga eller kvackmagade.

      Svara
    • ”If you can´t stand the heat – stay out of the kitchen!”

      Svara
    • MiT

       /  06/03/2014

      Det finns många likheter, för många för att ignoreras. Frågan är om det inte är lättare att räkna upp det som INTE stämmer överens än med det som faktiskt stämmer överens.

      Men om man frågar så här: Om inte nassarna hade hållit på med sin judeutrotning, hade det varit en bra ideologi då?

      För det är feminzm idag, nazism minus utrotningar.

      Svara
  1. Om/när ryssen kommer | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: