Visst bryr sig feminister om män också!

Vi har ju hört det otroligt många gånger, det där om att feminismen är till för män också. Och det är ju sant, sådana här män bryr de sig om väldigt mycket, de ger i princip all uppmärksamhet till just de här männen

10277168_834395049922020_4668284235035665054_n

Sen är några igång och vill få folk avstängda från twitter också. Nu står det att hon tycker att andra ska blocka men avstängning (tillfällig i alla fall) blir effekten när man gör som LD gör och de följer hennes ”råd”. Och det vet hon, hennes gapskratt i den sista tweeten säger att hon visste precis vad som skulle hända… Inte så ovanligt att sånt här sker, den här gången gäller det ju bara twitter vad jag vet. Förra gången var det värre, då var de ute efter att få folk sparkade från jobb

ld50_139

Steg 1: Retweeta vad man tycker är skit så att många ska uppmärksamma det.

Steg 2: Uppmana andra, till och med sådana som som han inte alls har skrivit till överhuvudtaget, att blocka så han blir avstängd till slut.

Steg 3:  Avsluta med ett hånfullt gapskratt efter lyckat arbete.

Och jo, jag har kollat igenom alla hans 36 tweets för att se om han ens nämnt någon av de som LD tycker ska sprida och blocka och jag hittade inget till dem…

Här hittar ni @filipclaez,  Jag antar att det är tweeten som LD retweetat som hon tyckte var så hemsk, om det är någon annan så har han tagit bort den. Blev han avstängd så var det tillfälligt för han finns på twitter nu men bara att det är så lätt att få bort folk är lite konstigt tycker jag. Känns metoden igen? Liknande har ju använts förut menar jag. Visst är det en härlig metod de använder sig av?

Syftet med att trumma ihop andra med många följare är uppenbar, de ska sprida detta till så många det bara går. Slår man ihop alla följare som LD tycker det ska spridas till inklusive LD:s egna så handlar det om 30 000+ följare. En del är väl gemensamma men rätt många blir det ändå. Det är väl ganska tydligt vad som är meningen va? Räcker med att några stycken av de 30 000+ spamanmäler hans konto för att det ska bli avstängt för varför nöja sig med att blocka…

Här kan ni läsa om Twitterpoliser

********************

Jämställdhetsfeministern: ”Gudrun Schyman undervisar!

Jämställdhetsfeministern: ”Det här är Public Service! (en hyllning till SVT)

Jämställdhetsfeministern: ”EU-valet 2014: en feministisk framgångssaga!

Tanja Bergkvist: ”Könsdiskriminerande att dammsuga, Fed up med EU, jag i TV, och sex ska in i varje skolämne – say what?

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. LD nämnde själv att hon blivit avstängd från Facebook, som om det vore helt normalt. Nåt som händer vem som helst ibland. Que?

    Svara
  2. Pelle2

     /  06/04/2014

    Ja, extremfeministerna har lärt sig ordentligt från sina kommunistiska förebilder om hur man censurerar sina meningsmotståndare. Gud förbjude att någon avvikande åsikt offentliggörs.

    Svara
  3. De har fått mitt konto avstängt flera gånger genom att rapportera det, då blir man automatiskt avstängd. Twitter har censureringsverktyg inbyggt.

    Svara
  4. Jonte

     /  06/04/2014

    Om nån till äventyrs fortfarande tvivlar på att mp är ett riktigt mupparti så kan ni läsa den här debattartikeln och skingra era tvivel

    Svara
  5. Kalle

     /  06/04/2014

    Om inte Lady Dahller fick klaga, vad skulle hon göra då? Skaffa ett riktigt jobb tex, är ni helt från vettet!

    Svara
  6. MiT

     /  06/04/2014

    ”Feminism provocerar mer än kvinnohat”
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article18999764.ab

    Svara
    • Patrik

       /  06/04/2014

      Ännu ett steg närmare tidningsdöden.
      http://www.resume.se/nyheter/media/2014/06/03/ras-for-dagspressen/
      Och Aftonbladet kontrar med mer feminism. Som när medeltidens läkekunniga försökte bota blodbristsymptom från åderlåtning med att sätta fler blodiglar på patienten.

      Svara
      • Fugen

         /  06/04/2014

        Det är ju faktiskt inte konstigt med all den skit som de skriver. I princip all bekanta har slutat köpa någon av kvällstidningarna, de är helt enkelt för dåliga

        Svara
      • David8

         /  06/04/2014

        Gott o se att Veckans Affärer tappar rejält. Var fjärde läsare försvann jämfört med föregående år. Manshat och fördummande feminism har under långt tid varit en hörnsten i Veckans Affärer. Deras speciella kvinno-nummer är bland det vidrigaste jag har läst vad gäller kollektiv beskyllning, ”flytta på dig”, ohederlighet och förbittring mot män och manliga studenter.

        Svara
  7. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
  8. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
  9. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Är det våldtäktsmannen och ordförande Tomas som pratar ?

      Svara
  10. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
    • Patrik

       /  06/04/2014

      Hade kvinna försökt bränna inne f d pojkvän så hade @feministfest skrikit ”självförsvar” och blivit upprörd för att hon ens hade åtalats.

      Svara
      • Amanda

         /  06/10/2014

        Det låter ju jättekonstigt, varför då för? Ett brott är ett brott.

        Svara
  11. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
  12. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      En feministisk floskeltopp som vanligt. Hon tar upp det gamla vanliga feministiska påståendet om att kvinnor i snitt tjänar 2,9 milljoner mindre än män trots att undersökningen
      de hänvisar till skrev att då hade man inte tagit hänsyn till kortare arbetstid mm.
      Avdelningen att om du upprepar en lögn tilräckligt många gånger så blir det en sanning.

      Sedan menar hon att män stillatigande skall ställa upp på att beskrivas som våldsamma.
      Hon menade då att det var en klassiker att någon man sa inte alla män. Skulle hon själv ställa upp på att bli kallad hora utan att protestera eftersom det bevisligen finns ett anatla kvinnor som är prostituerade ?

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Ytterligare en genustomte som tycker att pojkar läser fel typ av böcker om de överhuvudtaget läser något.Vad är det som säger att litteratur med kvinnliga förtecken är bättre ?
      Jag kommer aldrig läsa en bok för att vara politiskt korrekt utan jag läser enbart sådant som roar mig.

      Svara
  13. Patrik

     /  06/04/2014

    Och den ljusnande framtid är vår

    Svara
  14. MiT

     /  06/04/2014

    Det måste vara ett skämt va?
    ”De startar feministisk juristförening”
    http://www.ergo.nu/nyheter/20140526-de-startar-feministisk-juristf%C3%B6rening

    Svara
    • Fugen

       /  06/04/2014

      Nu är inte jag jurist, men vill ju gärna tro att alla är lika inför lagen. Tyvärr är ju det inte för män, straffrabatt för kvinnor, särskilda genuslagar, kvinnofridskränkning, mm. Man kanskle kunde hoppas på att det är det de tänker på, men förmodligen är det väl samtyckeslagen, i vanlig ordning.

      Svara
  15. Patrik

     /  06/04/2014

    I pannan kanske?

    Svara
    • anonym

       /  06/04/2014

      Det heter strukturformel Alicia, och jag antar att vad hon ville uttrycka var att hon funderade på att tatuera in strukturformeln för den aktiva substansen i hennes anti-depressive medicinering.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Med tanke på skiten hon öser ur sig på bloggar och twitter så verkar inte medicinen hjälpa..

      Svara
  16. MiT

     /  06/04/2014

    På tal om bilden i inlägget…

    Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Tja,feministernas största problem är att gråta över om män är mer representerade än kvinnor i något sammanhang som t.ex styrelseplatser. Om vi nu skulle resonera som Dickner så undrar jag varför feministerna gnäller på det ? Det är väl inga problem ?

      Svara
  17. MiT

     /  06/04/2014

    Nu är de igång igen, feministsekten. LD har skyddat sitt konto men det VERKAR i alla fall som hon inte tycker det är bra det som sker. Rimmar i o f illa med gapskrattet när de fått någon avstängd från twitter.

    Svara
  18. MiT

     /  06/04/2014

    Är det inte bättre att de gör en översyn av allt genustrams?

    Svara
    • lavazza1891

       /  06/04/2014

      Vad får elever i andra länder för uppmuntran i samband med provet som gör att de skriver bättre?

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Känns som om man vill stoppa huvudet i sanden och skjuta på budbäraren för att slippa ta itu med de usla skolresultaten.

      Svara
  19. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
    • Fugen

       /  06/04/2014

      Ja, herregud för den vita blicken i Sverige

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Egentligen handlar inte hennes inlägg om den vita hudfärgen utan hon menar att hon är förtryckt som kvinna och rasifierad i det hemska Sverige. För det är ju för hemskt att hon måste förhålla sig till majoritetskulturen i det land hon bor i.
      Tror hon att jag inte skulle behöva göra det om jag flyttade till ett land med en helt annan kultur än Sverige ?

      Svara
  20. MiT

     /  06/04/2014

    ”Akademisk journalist på Västervikstidningen, redaktör för lokaltidningen Nordöstran. Har genusglasögon som aldrig tas av.”

    Svara
    • David8

       /  06/04/2014

      Ironin i att någon som är så pantad lyckas träffa tangenterna i rätt ordning så att det bildas en tweet.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2014

      Och den fina LD som uttryckligen har skrivit att hon hatar män och åttaåriga pojkar är ju naturligtvis inget problem. Klart hon måste få tycka det….

      Svara
  21. MiT

     /  06/04/2014

    Ni har väl inte missat den här som fanns bland svarstweetarna till @cardiaca igår? Om ni klickar på ”Tweets” under bilden så kommer det fram fler. En av de som är med i hennes bild finns ju även här
    https://storify.com/vemihelvete/coca-cola

    Svara
  22. MiT

     /  06/04/2014

    Svara
    • Muertosan

       /  06/04/2014

      Alla är väl potentiella allting. Jag kan ju sluta som mordbrännare, inte för att jag TROR det men rent teoretiskt. Med hennes resonemang har vi ju våldtäktskultur, mordkultur, trafikolyckskultur, pusskultur och allt annat som man ens kan tänka sig-kultur.

      Svara
    • David8

       /  06/04/2014

      Feminister arbetar mot att alla män ska ses som potentiella våldtäktsmän? Där brann det till i ännu ett feministiskt proppskåp.

      Svara
    • anonym

       /  06/04/2014

      Jaså Hanna. Vad jag har sett så är det inga som är så besatta av att vi ska ta kvinnors våldtäktsparanoia på allvar som feminister.

      Svara
    • Jonte

       /  06/04/2014

      Hannas intellektuella gärning består enbart i att helt okritiskt översätta vad amerikanska feministidoler skriver till svenska. Jag tvivlar på att hon tänkt en enda egen tanke under hela sitt liv.

      Svara
  23. Jonte

     /  06/04/2014

    Kvinnor som slut och fat-shamas av andra kvinnor och skyller på män?

    Svara
    • Kalle

       /  06/04/2014

      Ja jag ser män göra detta på daglig basis, rent av flera gånger om dagen..upp till en gång per minut. Jag lovar det är sant, jättesant! PEPP PEPP!

      Svara
  24. MiT

     /  06/04/2014

    Lyssna på vad experten på våld i nära relationer säger så hör ni ganska snabbt att hon inte alls är expert på våld i nära relationer utan något helt annat…
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4706&grupp=21135&artikel=5880251

    Svara
    • Kalle

       /  06/04/2014

      Orkar inte lyssna men låt mig gissa, genustomte?

      Svara
    • MJ

       /  06/04/2014

      Lite anteckningar om det som sägs:

      Man vet att det är mycket vanligare att kvinnor drabbas, – För så är det.
      Det har varit en del frågor om det. – Men så är det.

      Mörkertal på 80% räknar man med

      Gjort en undersökning på 10 000 män och 10 000 kvinnor

      14% av kvinnor varit utsatta för fysiskt våld.
      20% av kvinnor varit utsatta för psykiskt våld.

      8% av männen varit utsatta för psykiskt våld.
      5% av männen varit utsatta för fysiskt våld.

      Kvinnor blir sjukare av våldet än män blir.

      -Dör det en kvinna i veckan? – Nej ungefär 17 kvinnor per år.
      – Dör männen av misshandelsförhållanden? – Vet inte, har ingen siffra.

      I studien har man gått in på detaljfrågor, som är det någon som dragit dig i håret.

      Hur ser det ut internationellt? – WHO räknar med var tredje kvinna.
      Men undersökningarna ser inte likadana ut.
      Gjordes en undersökning i Europa, Sverige hamnade väldigt högt. Några länder i sydeuropa låg lägst.

      Sverige har världens främsta lagstiftning om detta, kvinnofrid + sexualbrottslagstiftningen.
      Har det effekt då? – Inget svar, bara dravel om behov av utbildning.

      Vad är det som klassas som våld? FN definierat det, delat upp det i fysiskt, psykiskt och sexuellt. Knuffar är t.ex. våld. Tänkt på det här med våldtäkt, tidigare kunde man inte fällas för att våldtagit sin fru, vissa äldre har kanske fortfarande den uppfattningen (det är en lögn)

      Ta siffrorna igen eftersom det kommer in kommentarer om att män också blir slagna. – Upprepar siffrorna. Männen ligger betydligt under i alla de här siffrorna.

      Journalistens alla arbetskamrater har blivit misshandlade av pojkvänner. – Jo men 14% är mycket, det är en halv miljon människor.
      Lika förskräckligt om en man blir utsatt, men siffrorna visar att kvinnor är mer utsatta och att män oftare är förövare.

      Varför ligger Sverige högt i statistiken? – Tror att man inte pratar på samma sätt i andra länder och de har sämre utbildningsnivå, därför får de lägre statistik.

      Sverige haft kvinnofridslagstiftning sedan 1200-talet, ändå tillåtet att slå sin fru fram till 1800-talet. När kvinnor blev medborgare och fick mänskliga rättigheter så ändrade det sig.

      Beror våldet på att den utsatta är en kvinna eller att förövaren är en man? – Har inte med sig de siffrorna men det är mer skamfyllt för bögar att rapportera och därför kan det vara svårt att redovisa.

      Förekommer i alla social grupper. Skulle vara skönt att kunna peka ut en viss grupp som överrepresenterad med det går inte. Det är en jämstäldhetsfråga och handlar om att kvinnor är underordnade.

      Sen ett långt parti om vikten av att alla anlitar genusvetare för att få kunskap om hur det fungerar, främst för att förstå att det är våld även om offret förnekar eller om det öht saknas tecken på våld.

      Sen orkade jag inte lyssna klart.

      Svara
      • MJ

         /  06/04/2014

        MEN, då blev jag intresserad av den där undersökningen, som finns här:

        Klicka för att komma åt NCK-rapport_prevalens_Vald_och_halsa_www.pdf

        Fysiskt våld före 18 års ålder:
        14% kvinnor, 17% män.
        Kvinnorna utsattes lika ofta av sin mor som sin far, männen oftare av sin far än sin mor.

        Vuxen ålder:
        GROVT VÅLD: 10% av kvinnorna och 15% av männen
        Våld inkluderande mindre allvarligt: 20% av båda könen.
        Våld ELLER HOT om våld från en aktuell eller tidigare partner: 14% av kvinnor och 5% av männen.
        OJ! Ny blev det intressant!

        Utsatt för hot om våld (utan specifikation av från vem) 14% av kvinnorna och 19% av männen.

        Nu undrar såklart vän av ordningen hur stor del av de där 14% av kvinnorna som utsatts för våld ELLER HOT från en aktuell eller tidigare partner som faktiskt hade utsatts för våld (Eftersom experten ju säger i intervjun att det är 14% av kvinnorna som utsatts för fysiskt våld av en partner, och hot är väl ändå ”psykiskt våld”?).
        MEN det får vän av ordningen se sig i stjärnorna efter för det särredovisas inte öht i studien.

        Nu hinner jag inte läsa hela, men det finns en hel del guldkorn. I ”Sexuellt våld” räknas t.ex. in att någon ”kritiserat din kropp” eller ”kritiserat din sexuella lust/kapacitet”.

        Svara
  25. Du är mer populär än den där Natashja enligt Alexa. Smaka på den. Smakar gott, eller hur? 🙂

    Svara
    • MiT

       /  06/04/2014

      Är den? Låter otroligt med tanke på hur många fjortizar det finns och som hon drar till sig!

      Svara
  26. Jajemen. Många fjårtisar är det nog inte, men dom låter väldigt mycket. Var tyst och bli tagen för idiot, eller öppna munnen och röj alla tvivel. Det är nog ett uttryck dom borde leva efter.

    Fortsätt ditt värv. Din blogg har ett STORT underhållningsvärde 🙂

    Svara
  27. Nä vet du vad, jag är trött på dina tolkningar o ditt smutskastande. Kritisera mig så mkt du vill, häng ut varenda tweet men SLUTA hitta på egna förklaringar. Det är ohederligt av dig.

    1. Mina tweets var inte med i screenshoten för att de var meningslösa och sakliga, precis som de alltid är när jag diskuterar med folk. Mitt konto var öppet igår för alla att se detta. Du kan snoka runt när jag öppnar o få detta bekräftat. Det är knappast en slump att ni konstant postar samma tweets från mig om och om igen. Det beror på att jag generellt inte beter mig illa. Annars hade ni haft nytt material.

    2. Jag uppmanar inte folk att blocka för att få dem avstängda. Jag uppmanar block eftersom att det är obehagligt att vaa övervakad av hatiska människor. Vi varnar varandra. Jag skrattade för att det var lustigt, inte för att jag anmält.

    3. Jag är ej vd för företaget feminism AB. När feminister gör eller säger saker online så är det inte för att jag beordrat eller hetsat dem. Att tex folk kontaktat Roberts sambo har INGET med mig att göra.

    Jag har sagt detta till dig tidigare, att dina inlägg inte är ärliga och att de bidrar till en förljugen bild av mig. Du antyder, gissar och spekulerar och så sprider dina följare vidare. Lite som viskleken. Du hänvisar ofta till mitt ansvar och min sk makt men ditt eget då? Som sagt: kritisera, visa upp mina tweets. Men sluta lägg in egna tolkningar och sluta lägg ord i min mun och betydelser i mitt handlande.

    Svara
    • MJ

       /  06/04/2014

      1. Då hade det ju gett en ännu bättre bild av att han var tokig.
      2. Det var väl inte blockandet utan anmälandet som ledde till att folk blev avstängda. Blockandet handlar väl om att vägra ta debatten, det var ju motivet förut.
      3. Nej såklart inte, precis som att inte alla män som gör något dumt är någon annan eller alla mäns skuld.
      Jag såg någon stans på den här bloggen hur det där tweetet om att inte kontakta Roberts sambo föregicks av ett tweet från dig där du skriver att man inte ska kontakta sambor, morsors osv så i den saken verkar du ha 100% rätt. (Sen misstänker jag att han och sambon sitter och garvar åt de meddelanden som hon fått så jag tycker inte att det är så allvarligt i just det fallet).

      Svara
      • blockandet handlar om att skydda oss. Du vet att vi får mycket hat och hot, förminska inte det bara för att du tycker vi är larviga som ”ej vill ta debatten”. Det är fruktansvärt nedbrytande och vi har rätt att värja oss. Om det får folk avstängda (?) så får det bli så. En lösning är t.ex att INTE trakassera feminister. Då blir man inte blockad. Enkelt.

        Att jag postade en shout out om Roberts sambo är för att jag såg på facebook (i en annan diskussion) hur Robert (eller kanske var det en vän till robert?) nämnde att detta skett. Vilka som mailat är oklart, men jag vägrar låta en ung tjej komma i kläm bara för att hennes kille beter sig illa. Man kanske tror att man straffar han, men det är hon som får stå till svars. = ej ok, och jag blir fan sné när du antyder att jag ”vet precis att det leder dit” som om jag inte bryr mig. Newsflash: jag är en människa. Med mänskliga kvaliteer. (typ empati) Sluta avhumanisera mig.

        Jag har heller aldrig hållit enskilda män ansvariga för vad gruppen gör. Jag mailar till exempel inte dig eller skriver ett inlägg om DIG när nån annan jävla antifeminist beter sig illa. Jag håller inte dig eller nån annan ansvarig när en annan man beter sig illa. Du kanske ej håller med mig om mina generaliseringar, men påstå inte att jag bemöter folk illa utan anledning. (klart jag kommer lacka ur när nån kallar mig äckligt fetto osv) För det gör jag inte. Jag har hållit så jähähävla god ton i varje debatt här, på genusdebatten, på twitter i debatt med andra jämställdister/antifeminister.

        anyway. Håll till godo: http://ladydahmer.nu/wp-content/uploads/2014/06/nattas-elaka-tweets.jpg (du får helt enkelt lita på att det är alla tweets, men du kan väl be en av alla dina spioner att kolla läget. Vet att det är mer än en jämställdist som följer mig.)

        (ej i ordning) Min första tweet till robert är ”det är töntar som du som….” och den skrev jag EFTER hans ”det är feminister som du som ger andra ett dåligt namn jävla äckel”. Sen välde hans kommentarer in. Som du ser svarade jag bara på några.Men med er logik så är väl såklart jag den dumma dummisen som bara retade upp den stackars lilla oskyldiga killen med mitt våldsamma manshat.

        Svara
        • MJ

           /  06/05/2014

          Nu var det jag och inte Toklandet som svarade.

          2. Det är den förklaringen som har getts tidigare till blockandet. Det har ju till och med varit omfattande uppmaningar till alla feminister att de ska vägra debatten. Jag tycker inte att det är larvigt att vägra debatt. Om jag hade en ståndpunkt som inte klarade granskning och som inte var logisk eller underbyggd så skulle jag också vägra debatten. Under sådana förutsättningar så har man ju ingen möjlighet att klara debatten.

          Sen var det som sagt inte blockandet som gjorde att folk blev avstängda, det var anmälandet.

          De exempel på hat och hot som Ni tar upp är oftast sådant som de flesta människor inte skulle reagera alls på. Men man får såklart blocka vem man vill och av vilket skäl som helst.

          3. Jo, jag skrev ju också att du hade rätt i den saken. Några hade misstolkat tweetet från en av dina lärljungar som att hon reagerade mot en uppmaning från dig att maila Roberts sambo, men det var en felaktig tolkning.

          Män är en sjukdom, jag hatar 8-åriga pojkar osv är alltså inte att ge alla män och pojkar skuld?
          Eller när du skriver till Robert att han gör dålig reklam för män och sedan att det är män som han som ger män en dålig bild, Är inte det att ge andra män skuld för vad han gör?

          Min bild är att du satt och matade ett troll.
          men:

          1. Varför skickade du inte med dessa till nyheter 24 så att de kunde ge en korrekt bild?

          Svara
        • MiT

           /  06/06/2014

          Sorry, såg inte denna innan

          ”En lösning är t.ex att INTE trakassera feminister. Då blir man inte blockad. Enkelt.”
          En lösning är att sprida hat mot män omkring sig. Då kommer inte heller några att ge sig på dig om just det…

          Jag såg att du sagt till om det (att någon mailat hans sambo) och det är bra, du kan inte göra mer än så när det hänt. Men nog vet du att många av dina följare är omogna och mer än gärna gör just sådana grejer, de väntar ju bara på att få tillfälle att gå loss. DET vet du om. Jag har inte sagt att du inte bryr dig om det. Och på tal om avhumanisera, jag eller någon annan här gör inte det, du däremot har det som levebröd efter vad det verkar. För avhumanisering är ju precis det som du gör varje dag på twitter. Känner du igen ordet KVINNOHAT som du använder väldigt flitigt i princip om allt som du inte gillar? ”Manlighet är vår största folksjukdom”? Varje dag öser du ut sånt.

          Nä, du mailar inte mig eller skriver inlägg om mig när någon betett sig illa mot dig, du ger dig på ALLA män som finns istället. Varje gång. Varje dag. Varje vecka, Varje månad och varje år. DET är vad du gör när någon betett sig illa mot dig. Om någon kvinna betett sig illa mot mig så kommer du ALDRIG att se mig anklaga alla kvinnor för något.

          Ska kolla tweetarna, nu vet jag ju inte i vilken ordning och vilka som han svarade på alls men några är det. Om det nu är som du säger, varför tog du inte med samtliga av dina som han gick loss på? Det borde ju ändå vara tillräckligt för att visa din poäng? Och nog var det ganska uppenbart att han var ute för att reta upp dig/er, trolla runt lite? Och vad i de i och för sig ganska korkade tweetarna som han skrev är det kvinnohat? Det var ju även grunden för den korkade artikeln på nyheter24, var är kvinnohatet?

          Svara
    • Att dina tweets är meningslösa får väl stå för dig, men de är sällan sakliga. Att det inte uppstår en strid ström av skärmdumpar beror nog på att upprepningar förtar nyhetens behag. När du skriver sexistisk, rasistisk eller allmänt mobbande tweet nr femtioelva orkar folk sällan bry sig längre. Därför skärmdumpas oftast bara de tweets som bryter mot slentrianen, som när du hatar 8-åringar, skriver att du vill våldta feminister analt med spikklubba, eller jämför en könstillhörighet med sjukdomar eller folk som bränner judar i ugn.

      Att hitta på förklaringar till andra människors beteenden är du och radfems i allmänhet något slags specialister på. Mig har du t.ex. stämplat som kvinnohatare och antifeminist, trots att jag inte är någotdera, och inte heller gett uttryck för någotdera. Hur ofta frågar du ”ursäkta, skrev du sådär för att du är ett kräk som hatar kvinnor?” och accepterar det svar du får — även om svaret inte är det du sökte?

      Det är säkert obehagligt att bli följd på Twitter (”övervakad”) av hatiska människor. Å andra sidan är hatisk ett adjektiv du tenderar att tillskriva alla som inte håller med dig eller tycker att ditt beteende är okej. Om man regelmässigt twittrar sexistiska, rasistiska eller allmänt nervärderande saker drar man till sig ett visst slags människor, eller kanske framförallt två slags: de aggressivt protesterande, och de blint lojala. Allmänt trevliga människor drar sällan till sig hatare, med mindre än att de är regelrätta nazister.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/05/2014

      ”Det är knappast en slump att ni konstant postar samma tweets från mig om och om igen. Det beror på att jag generellt inte beter mig illa. Annars hade ni haft nytt material. ”

      Det verkar som om du tycker att vi skall acceptera dina tweets där du skriver att Jag har aldrig förnekat att jag hatar män och att jag hatar 8-åriga pojkar för att du påstår att du inte generellt beter dig illa. Om jag skulle skriva att jag hatar kvinnor och därefter skriver att jag generellt inte beter mig illa skulle du tycka att det är ok ?
      Du skriver också att du inte håller enskilda män ansvariga för vad andra män gör.
      Om man som du skriver att du hatar män och pojkar så gör du väl det för att du tycker att män som kön är värt att hata utifrån deras handlingar ? Är inte det ett kollektivt skuldbeläggande av män och att hålla enskilda män ansvariga för vad ett fåtal gör ?

      Kom inte dragandes med det vanliga feministiska snacket om att jag menar inte alla män.
      Om du nu inte gillar vissa män så skriv då det och inte män. Eller så kanske du drar till med den andra feministiska favoriten om intersektionalitet som skall ge dig som kvinna och feminist ett carte blanche att skriva och göra vad som helst mot någon som du anser står över dig i status. Kan då säga att intersektionalitet är en ideologi och inte någon sanning.
      Jag köper inte den ideologin utan tycker att man skall behandla andra människor på ett bra sätt oavsett kön,sexualitet,samhällsklass och etnicitet

      Svara
    • MiT

       /  06/05/2014

      Hej Lady Dahmer

      Så jag får inte tolka vad du skriver? Bara du som får tolka vad andra skriver? Du får tolka in kvinnohat i varje liten kommentar som du inte gillar och gärna skriva det med VERSALER? Om någon inte gillar dig eller vad du skriver och påstår så är det inte KVINNOHAT utan Lady Dahmerhat. Och jag får inte ens skriva att det är märkligt att det inte fanns med ett enda tweet från dig? Jag får inte skriva att du och Totte, två manshatare, sitter och kuckilurar på hur ni ska kunna göra det på ”bästa” sätt när ni faktiskt gör det? Mot en som är blockad av dig? Och som inte går att kontrollera? Jag får inte kritisera nyheter24 för att vara extremt ohederliga när de är det? De var MEDVETET extremt ohederliga också eftersom INGEN kunde kolla någonting. Deras SYFTE var att på ett extremt ohederligt sätt visa upp en sak. Om dina tweetar är meningslösa vet du givetvis bäst själv. Men sakliga är inte så ofta de är! Man kan vara någorlunda hederlig och ÄNDÅ visa poängen, gäller både dig, nyheter24 och alla andra. Jaha, samma tweetar? Jag tycker de ser nya ut, de är från i förrgår?

      Du har sagt flera gånger att du är jävligt duktig på sociala medier och jag håller med dig, du är jävligt duktig på det! Och om man är jävligt duktig på sånt så förstår man också vad som händer när man vill sprida ut till 30 000+ att blocka någon. Speciellt som många av dem tror att man alltid löser allt man inte gillar med att anmäla. Jag som tvärtom är jävligt dålig på sociala medier förstår det. Du är HELT medveten om vad som händer, försök inte lura i andra något annat för ingen tror på det. Du skrattar med versaler när du får reda på att han är tillfälligt avstängd. Skriver man HAHAHA när någon blivit avstängd efter att ha uppmanat alla sina följare och adresserat några specifikt att blocka och sprida det så mycket det går så är det också hånfullt. Och nu får du tolka igen ”att vara övervakad av hatiska människor”. Du får tolka men andra får inte göra det…

      Jag så att Dickner retweetade att du inte ville att man skulle kontakta andra men samtidigt så vet du att dina följare är jävligt sugna på sådana dumheter, folk som tror att man kan anmäla bort motvind när man cyklar gör sådana grejer. Många av dem är förmodligen mentalt omogna men det är inte ditt fel. Du kan dock inte göra mer än att säga till när det händer vilket du gjorde. Men du är medveten om att det är så de gör och att du drar till dig sådana…

      Mina inlägg är bra mycket ärligare än både dina och nyheter24:s. Jag försöker så ofta det går att få med det som orsakat en reaktion till exempel. Om någon skriver några galna grejer och jag inte hittar något som ”orsakat” det så visst, då är det med ändå. Men det kan du inte säga eftersom det var dina egna tweetar han svarade på. Så jag visar upp dina grejer och det blir en förljugen bild av dig? Borde det inte få dig att tänka på vad du skriver då? Så jag antyder, gissar och spekulerar? Man ska inte döma andra efter sig själv! Jag tar så mycket ansvar jag kan genom att till exempel så ofta det går ha med sånt som orsakar reaktioner (om jag hittar). Hur ofta gör du det? Återigen så får andra inte ens tolka något av dig medan du skriver KVINNOHAT om i stort sett allt som du inte gillar? Men sen vet jag inte om jag tolkar så mycket, jag tycker att det du själv skriver är ganska klart och behöver inte tolkas, läggas ord i din mun och betydelser i ditt handlande. Det gör du bra själv.

      Sen har Sundholm svarat dig bra också!

      Svara
      • Fast jag satt inte och ”kuckilurade”. Titte frågade om han fick ta mine screenshots. Jag sa ja samt ”hojta till när artikeln är klar”. Du få ha dina konspirationsteorier men problemet är att du sprider ut dem som en sanning som faktiskt skadar mig. Dina följare är väldigt ivriga på att slå where it hurts så att säga o i mitt fall är det i min försörjning. Ta lite jävla ansvar för det!

        Och nej det märks att du har dålig koll på sociala medier. På Twitter kan man nämligen välja om man vill blocka eller anmäla. Det senare kräver en omständig procedur och är något jag ALDRIG uppmanat till. Inget konto har någonsin stängts ner pga min uppmaning till block. INGET! Det är bara att titta till dem närmast dig. Jag har uppmanat hela min publik att blocka dig, Sundholm, Anders, Ulf, medborgare x mfl. Samtliga konton är kvar!

        Däremot så anmäls jag gång på gång på gång. Och detta ökar för varje inlägg med felaktiga anklagelser som du skriver. Du måste, precis som jag, ta ansvar för din publik. Inte bara kräva att jag gör det.

        Svara
        • Anonymouse

           /  06/05/2014

          Det stämmer inte Lady Dahmer, när man man blockar får man välja en anledning till varför man gör det.
          Det kräver ingen omständig procedur, även om det finns ett alternativ med en längre.
          En blockstorm med inkluderad anledning ”spam” leder till att kontot stängs av tillfälligt.
          Det här vet du redan om så det är onödigt att spela oförstående.
          Mitt konto och många andras har stängts ner tillfälligt tack vare dig (på falsk grund).

          Det finns alltid rötägg som följer bloggar.
          Skillnaden är att du uppmanar dina till dåligt beteende.
          Det är en jävligt stor skillnad.

          Svara
        • MiT

           /  06/06/2014

          ”Dina följare är väldigt ivriga på att slå where it hurts så att säga o i mitt fall är det i min försörjning. Ta lite jävla ansvar för det!”

          Försök inte ens att trycka över det på mig, det funkar inte! Jag har ALDRIG uppmanat någon att göra någonting (till skillnad från dig…) utan tvärtom tydligt sagt att man INTE gör sånt. Du vet inte ett skit om vilka som är mina följare så försök inte ens! Förstår du verkligen inte varför sånt händer dig? Jag tror att du fattar det i alla fall för är det något du verkligen inte är så är det dum i huvudet utan tvärtom! Så visst klarar du av att lägga ihop 2+2! Om du inte klarar det, vill du att jag ska slänga ihop ett ”Best of” med dina hatiska grejer? Fast det blir i så fall MINST 10 inlägg av ungefär samma storlek som ditt med pongo på grund av den ofantliga mängden hat och annan skit från dig från dig. Eller det kanske till och med skulle bli 20? Då kanske det går upp ett liljeholmens? Det är absolut inget jag vill göra och förmodligen inte tänker göra heller (som det är nu i alla fall)! Men då skulle det bli övertydligt varför JUST DU drabbas av sånt. Jag är ju inte den enda i Sverige som ser allt vidrigt hat du sprider runt, som ser att i princip allt du inte håller med om är KVINNOHAT, som ser att precis allt går ut på att allt från skoskav till blindtarmsinflammation beror på FÖRTRYCK och KVINNOHAT från alla män. Hela tiden… Det är nog många som har ruttnat rätt rejält på det. Instagramkontot Kvinnohat definierar kvinnohat precis som du, de har till och med sagt i en intervju att det är när någon inte håller med dem och säger det. Det är ert kvinnohat det…

          Du får gärna tala om vilka falska anklagelser jag har kommit med?

          Och sen kan du läsa Anonymouse svar till dig också, apropå det det där med att anmäla. Jag har också anmält spamkonton, för ett bra tag sen var det twitterkonton som bara skickade ut tweets med länkar till reklam, jag tryckte bara ”blocka och anmäl för spam. Klart…

          Svara
    • robjoh

       /  06/05/2014

      @Lady Dahmer
      3. Jag är ej vd för företaget feminism AB. När feminister gör eller säger saker online så är det inte för att jag beordrat eller hetsat dem. Att tex folk kontaktat Roberts sambo har INGET med mig att göra.

      Detta är helt sant, det är därför jag dömer dig för det du själv gör. Något som du verkar ha svårt med när det gäller individer av manligt kön. Du har sagt att du stödjer manshat. Hat emot en grupp, jag behöver inte mer än så. Du som individ lägger negativa kollektiva världen emot mig bara för att jag är född med snopp.

      Så enkelt förklarat det är inte alla feminister jag har problem med, det är dig som individ jag har problem med.

      Svara
    • Jonte

       /  06/05/2014

      ”Men sluta lägg in egna tolkningar och sluta lägg ord i min mun och betydelser i mitt handlande.”

      Kära LD, byt ut orden min och mitt mot andras i citatet ovan, ställ sen dig själv framför en spegel och läs upp det högt hundra gånger för dig själv. Tror det skulle göra dig väldigt gott.

      Svara
  1. Oärligheten på nyheter24 | WTF?
  2. Vad är vitsen? | WTF?
  3. En 15-åring är oändligt mycket klokare | WTF?
  4. Lady Dahmer – min förebild och idol | Jämställdhetsfeministerns blogg
  5. Rösta på Feministiskt initiativ – för kärlekens skull! | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: