Lady Dahmer, första inlägget

Första inlägget med grejer från Lady Dahmer alltså. Detta är inget jag vill göra men det har blivit oundvikligt till slut. För som nu senast när

10394475_1465912556987356_68762536851610294_n

skrev en ”artikel” så finns ingen bakgrund alls med till varför det finns så många som är förbannade på henne. Det handlar om att hon har en enormt aggressiv framtoning som hela tiden är riktad mot män på något sätt. Varje dag året runt kör hon med det. Hennes grejer behövs alltså samlade på ett ställe så man kan hänvisa till det nästa gång man vill visa hur det ser ut eller när någon media, som till exempel dumheter24, vill göra något om hur drabbad stackars LD är. Det hade till exempel varit bra att ha förrförra gången dumheter24 skrev sin numera borttagna artikel.

De här unga killarna (och några tjejer också) som är på henne nu är alla feminismens egna skapelse även om jag tror att varken feminister eller killarna själva vill se det så. Men de har alltså gått hela sitt liv i den feministiska skola vi har i Sverige där allt är killars fel oavsett vad det handlar om. Den skola där redan 9-åringar resignerat och säger att det inte spelar någon roll vad de säger eller gör eftersom de ändå alltid får skulden för allt. Sådana här personer

herregud

finns det alldeles för många av i skolans värld och resultatet är de som nu helt enkelt trackar LD. De skiter i vad som är lämpligt eller ej. De skiter i vad som är tillåtet eller ej. De vet att oavsett så kommer de alltid att vara skyldiga till allt i alla fall. De matas med det 24/7 året runt. När de spelar så är feminister där och ska tala om för dem hur de ska få göra och säga. Inte ens sin humor får de ha ifred, feminister är där och vill bestämma vad de ska tycka är roligt. Feminister är där och vill bestämma vad de ska få tillåtelse att skratta åt. Lycka till…

Jag tycker inte ett dugg synd om LD på något sätt. Hon har själv skapat det som hon möts av. Aktion och reaktion, det är precis det som sker nu. Jag tycker däremot att det är jävligt fel att blanda in hennes barn så som skett. Men man ska då också komma ihåg att LD själv friskt använder sin familj för att försöka få politiska fördelar och poänger och med fördelar kommer också risker för nackdelar. Det är HON själv som har börjat använda dem politiskt från första början. Hon har alltså själv använt dem för sina syften och dragit in dem från början så ett visst ansvar har hon själv för att de nu används på ett fult sätt emot henne. Men jag tycker som sagt att det är jävligt fel att dra in dem i det!  Så ni som håller på med att använda hennes barn i detta, SLUTA FÖR FAN, DE ÄR OSKYLDIGA SMÅBARN NI DRAR IN!

Så var det sagt, det finns ju plats för lite grejer från henne också. Det kommer att blandas hejvilt, ingen tidsordning eller sånt då det inte är viktigt.

dahmerrövhål

Det ovan kommer från hennes kommentarsfält under fittstimsprogrammen. Om ni undrade alltså…

j12

106

tolerant

ldmanshat

ldmanshat1

ldförtryckare

ldförtryckare1

ldmanshat2

ldmanshat3

ldmanshat4

ldmanshat5

ldförtryckare2

ldförtryckare3

ldförtryckare4

ldförtryckare5

ldförtryckare6

ldförtryckare7

ldförtryckare8

ldmanshat6

ldmanshat7

ldmanshat8

ldmanshat9

Kan vara bra att veta när hon själv hänger ut 14-åringar på sin blogg som kvinnohatare för en sak som inte är någonting alls. Det han sa var alltså inget…

ldmanshat10

ldmanshat11

ldmanshat12

ldmanshat13

ldmanshat14

ldmanshat15

ldmanshat16

ldmanshat17

ldmanshat18

ldmanshat19

ldmanshat20

ld50_95

Nu förstår jag, sånt är en uppmaning när det kommer FRÅN henne och ett grovt hot när det är MOT henne.

ld50_45

ld50förtryck

ld50_manshat

ld50_131

Jag tycker den sista är en utmärkt avslutning på tweetarna i inlägget. Den säger så otroligt mycket, håller ni inte med?

Sådant som det ovan är alltså ungefär det som hon matar ut varje dag, endast gradskillnader finns. Varje dag alltså, varje vecka, månad och år. Hon blir belönad med snyftare i mer etablerad media när folk blir förbannade på hennes skitspridande. Hon blir även belönad bara för att hon sprider just sådant som ovan. Folk är förbannat trötta på det!

Hon skriver inlägg om hur ledsen och ensam hon är efter att ha fått motstånd när hon själv varit med och startat drev mot andra. Hon skriver snyftiga inlägg om hur utsatt hon är. Kolla det ovan och fundera på om hon inte klarar sig jävligt bra med tanke på hatproduktionen hos henne själv…

Jag har alltså bara tagit från mängden och lagt in i inlägget, ingen rangordning på vad och hur saker sägs. Jag ska ändå försöka sålla bort en hel del så det inte blir 10 inlägg, lite därför detta är så långt också. Jag har inte heller tagit med vad LD:s tweetar är svar på (de som är det alltså) utan jag kör LD och dumheter24 style på inlägget. Det är ju så de vill att man ska göra eftersom de varje gång gör precis på det här sättet själva. Jag kommer att fortsätta göra så i nästa inlägg, när det nu kommer.

Jag tar gärna emot mer från henne, det kan röra kommentarer på bloggar, tweetar, blogginlägg ellervadfansomhelst som passar. Ta en skärmdump och skicka gärna med länk till det skärmdumpade också så man kan kolla hur det ser ut och skicka ett mail till mig. Jag kanske redan har det som ni skickar men då slänger jag det bara så det gör ju inget!

MVH

MiT

Annons
Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. Two Different Shoes On

     /  06/24/2014

    Om alla män är potentiella våldtäktsmän, så måste enligt samma logik alla kvinnor vara potentiella fnask. Utrustningen finns där.

    Svara
    • Kalle

       /  06/24/2014

      Inte bara det, kvinnor som gifter sig med en man som tjänar mer än dem upprätthåller en gold digger/lyxluder struktur. Så länge det finns män behöver oroa sig för att kvinnor tar dem för deras pengar, så råder det en lyxluderkultur i Sverige som upprätthålls av matriarkatet.
      Alla som upprätthåller strukturen är skyldiga (särskilt de som sitter hemma och bölar på twitter medan deras män drar in pengar till hyran och mat).

      Svara
  2. Pelle2

     /  06/24/2014

    Tycker att det är helt rätt att du radar upp Lady D,s manshatiska texter med tanke på att hon får sitta i riksmedia och gråta över hur synd det är om henne och hur hatad hon är.Det är verkligen på tiden att hon lär sig fenomenet orsak och verkan….
    Hon kommer säkert gråta ännu mera nu när du visar upp hennes hat i en samlad text.
    För det är ju ok med hat när hon och hennes vänster- och feministvänner står för det för att
    könsmaktsordningen,patriarkatet och intersektionaliteten..

    Maken till hycklare och ddubbelmoralist får man leta efter..

    Svara
  3. Jag blir lite orolig när du skriver att det är LD som själv är skulden till det hat hon får ta emot. Det låter lite som vad man får läsa på tokfeministiska sidor: att de minsann inte har någon anledning att använda god ton emot sina förtryckare, att hat emot antifeminister är självförsvar, osv.

    Min åsikt, för att anknyta till titeln på ditt förra inlägg, är att den som beter sig som en skithög gör det av en allt överskuggande anledning: att den är en skithög. Sen kan det finnas saker som triggat skithögsbeteendet, men den bakomliggande orsaken är och förblir att man är en skithög.

    För att citera en av mina favoritskribenter, Ivar Arpi:
    ”Om man är en hatisk person kan det vara bekvämt med en ideologi som tillåter att man kan fortsätta vara jävlig men dessutom anses god.” Det citatet brukar jag hala fram och begrunda närhelst jag känner mig frestad att vräka ur mig berättigat hat gentemot någon.

    Sen håller jag helt och fullt med vad du skriver om att när man lyfter fram LDs hatare i ljuset, så skall man även låta lyktan skina på vad LD skriver. Näthat skall rökas ut. Och det blir inte mindre viktigt att röka ut det när det utförs av de etablerade och till TV-sofforna välkomna, än när det utförs av anonyma nättroll.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2014

      Kort sagt, det man sår får man skörda. Ungefär så menar jag. Och varför ska jag tycka synd om henne på något enda litet sätt? Hon skördar det hon kämpat för att så? Om en person beter sig som ett rövhål allmänt och får skit tillbaka, har man då ingen skuld i det själv? Det tycker jag i alla fall. Men JAG skulle inte göra som det hon fått men jag är jag.

      Svara
    • Det är egentligen inget konstigt med det, annat än att kvinnor antas undantagna från ansvar för de konsekvenser deras egna handlingar får.

      [Neville] Chamberlain’s reputation remains controversial among historians, with the initial high regard for him being entirely eroded by books such as Guilty Men, published in July 1940, which blamed Chamberlain and his associates for the Munich accord and for allegedly failing to prepare the country for war.

      Chamberlain var inte ens hatisk, utan i stället för mesig. Ingen anklagar honom för att ha matchat Hitler i ondska, men väl för att han trodde att man kunde medla med Hitler, och därmed gav honom utrymme att spela sitt spel.

      Dvs det vanliga, när det gäller personer som antas ansvariga för sina egna beslut, är att de kan klandras för medverkan i ett destruktivt skeende, vare sig de bidrog medvetet eller bara genom oförstånd.

      Frågan blir då om LD vill behandlas som en kvinna med agens, eller som ett våp som man inte behöver ta på allvar.

      Svara
    • E. Derva

       /  07/13/2014

      Sedan så är det ju en rätt väsentlig skillnad i att hållas personligt ansvarig på grund av något man gjort/sagt och att rättfärdiga ett ruttet beteende mot en folkgrupp, speciellt inte när det baseras på förutfattade meningar.

      Som du själv säger, ”…inte har någon anledning att använda god ton emot sina förtryckare (grupp), att hat emot antifeminister (grupp) är självförsvar, osv”

      Men det ska ju ses som självklart att individer hålls ansvariga för sina handlingar – det är en av de viktigaste grunderna för ett modernt samhälle.

      Svara
  4. Larsson

     /  06/24/2014

    Det är förståeligt att hennes typ av texter väcker hat hos de som drabbas. För det är dags att prata om att det finns verkliga offer, främst de unga pojkarna och deras föräldrar och andra i deras närhet. Det är inte så att hon skapat det, det går betydligt djupare än så, men valet att bli megafon för dessa absurda åsikter är hennes eget.

    Samtidigt skulle jag önska att du poängterade igen, att hot, implicita eller direkta, emot LD eller någon annan av galenpannorna, är minst lika förkastligt som hot eller förtal av hennes barn. Likaväl som vi tycker illa om det som hon skriver så har hon faktiskt rätt att skriva det. Och om hon själv inte kan skilja på hot eller kritik, så ska åtminstone vi kunna göra det.

    Och så önskar jag att det finns någon i media med ännu mer tyngd som fångar upp detta. Att kejsaren är naken är, som i sagan, ingen garanti för att hon sluta paraden, men kanske väljer hon en annan skräddare till nästa tillfälle.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2014

      Nä, jag tycker inte heller att man ska få hot. Men hur många kan räcka upp handen och ärligt säga att de är förvånade över att hon hår det? Hon är ju rätt duktig på sånt själv? Och vilka alternativ har de som hela tiden är i skottgluggen? När hon beter sig ungefär likadant som de gör så blir hon belönad av dumheter24 och morgonsoffor i tv…

      Svara
    • Tycker också det är förståeligt att folk blir förbannade och t.o.m hatiska. Men jag har noll förståelse för män som hotar och skrämmer och trakasserar kvinnor. Men nej, det förvånar mig inte av uppenbara skäl: män är våldsamma på flera sätt. Att de trakasserar kvinnor de blir arga på är tyvärr ganska vanligt förekommande. Att män som du försvarar det, Toker, tycker jag är anmärkningsvärt och talande dock. Men förmodligen kärnan till problemet: mäns våldsamhet ses som en naturlig reaktion vid ilska.

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/24/2014

        Här har du lite tuggmotstånd LD. Dina axiom om ”våld mot kvinnor” är ,minst sagt uttjatade och gammalmodiga. Häng me´ Du behöver uppdatera dig. http://gendertruce.files.wordpress.com/2014/03/sandberg-fredrik-mansnc3a4tverket-den-slc3a5ende-mannen-myten-om-mc3a4ns-vc3a5ld-mot-kvinnor.pdf

        Läs,kom tillbaka och diskutera.

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/24/2014


          män och kvinnor i princip är lika vanliga utövare av partnervåld, men at
          t
          kvinnor blir skadade drygt dubbelt så ofta som män av det våld som utdelas

          kvinnor oftast är de som först tar till våld i relationer där båda parterna utsät
          ts

          män oftare står för upprepat våldsutövande

          den ”vanlige” mannen sällan står för partnervåld; istället är per
          soner med svag
          social ställning samt alkohol- eller drogproblem överrepresenterade

          det är större risk att en kvinna blir utsatt för grovt våld om
          förövaren är en
          tidigare partner än en nuvarande

          mörkertalet för partnervåld (dvs. hur många utsatta som inte anm
          äler) är större
          för män än för kvinnor

          Svara
      • Larsson

         /  06/24/2014

        Hur får du det till att jag försvarar hot? När du nu bemödar dig med att svara på min replik kan du väl åtminstone ta dig tid att läsa vad jag skriver INNAN du börjar slå på tangentbordet. Sedan kan du fortsätta din parad av tomma haranger och bevisa för oss andra att kejsaren faktiskt är naken.

        Svara
        • jag svarade på Tokers kommentar.

          Svara
          • Larsson

             /  06/24/2014

            Ser inte heller att han försvarar hot. Bara förklarar det självklara i hur människor, kvinnor som män, agerar när de är inträngda i ett hörn.

          • Män, Det är män som agerar så här. Och när man ursäktar det med att skylla på att offret provocerar så försvarar man.

            Hur kommer det sig att ni så gärna förstår män som hotar kvinnor men inte kvinnor som hatar män?

          • Larsson

             /  06/24/2014

            Ledsen att göra dig besviken, men både män och kvinnor agerar på det viset. Det kallas instinkt och jag har sett det tillräckligt många gånger för att veta att det inte är en fråga om kön.

            Inte heller skylla på offret, i de fall de förekommer, är speciellt manligt. Tvärtom är det ju en del av den mer kvinnliga passivt aggressiva arsenalen av aggressioner att göra så. Vi kan ju t.ex. börja med kvinnors våld emot män, som utgör 1/3 av allt våld i hemmet, och fråga oss vilka ni i ditt gäng av radikalfeminister brukar klandra för det. Och det är bara ett exempel.

            Och jag vet heller ingen som inte förstår varför det finns kvinnor som hatar personer av mans-kön. Men det är en lång bit mellan att hata en person och projicera det på hälften av de personer han eller hon möter. Det är när du uppmuntrar och uppmanar kvinnor (och män) att göra den projektionen som vi bemöter dig, sakligt med fakta, ironiskt, sarkastiskt och, när det är befogat, med ilska.

            Vi projicerar inte heller vår kritik emot dina åsikter på hela gruppen kvinnor. Det är vad du skriver och säger, som vi är kritiska emot. Att du vill få det till att vara del av ett allmänt kvinnohat, ja det vet jag inte varför, men jag tror inte att det är långsökt att tro det har att göra med vad jag skrev i förra stycket.

      • anonym

         /  06/24/2014

        Lär du dig aldrig? Vi slog ju fast för länge sedan att ingen här tycker synd om dig, speciellt när du gör klart att män inte har rätt att använda precis samma argument för att hata kvinnor som du använder för att hata män.

        Svara
      • Anonymouse

         /  06/24/2014

        Fast MiT försvarar ju inte alls hot, och det gör jag för egen del inte heller. Sånt är verkligen inte ok. Däremot är du flitig på att själv göra det med tweets som: ”Kommer fan aldrig respektera de som påstår att det är odemokratiskt att tysta hat” (Sammanhang vänstervåld). Vad tror du sånt sänder för signaler till folk som anser att DU är källan till hat? Kanske har du i egenskap av vuxen lärt ut att sånt är OK för just de ungdomar som skickat hot till dig?

        Svara
  5. Hahaha åh du är allt en liten hycklare ändå Toker. (nåja, det visste jag ju redan)

    Ve dumma LD som lägger ut screenshots och citat utan sammanhang. För man måste ju förstå sammanhanget eller som du skrev: ”Bakgrund till någons ord? Det som genererar ett visst svar? Om jag skriver ”du är fullständigt dum i huvudet” och du svarar mig ”Äh, du är en jävla idiot” och sen visar man bara upp ditt svar som då ser extra illa ut när det i själva verket skulle vara mitt som är extra illa.” ) men här är det allt i sin ordning. Skitsamma vad det är jag reagerar eller svarar på. Det är ju inte intressant eller hur?

    Och hur var det med det där ansvaret? Du vet att jag får hot varje dag och att detta inlägg kommer generera i fler. Men såklart, det är ju bara jag som ska ansvara för eventuella drev och eventuella arga läsare. Inte ska väl du. osv.

    Nåja. Kämpa på i det där glashuset.

    Svara
    • robjoh

       /  06/24/2014

      Min spontana fråga till dig är, vilket sammanhang har Toklandet tagit bort som kan rättfärdiga ditt manshat?

      Jag är en stark försvarare av yttrandefrihet, så jag tycker faktiskt du har fullt rätt att skriva den skit du gör. Jag tycker dock att jag har rätten att kalla dig för hatisk idiot också, men om du anser att det är fel av mig så kan du ju ta fram ett exempel ovan över vad som rättfärdigat ditt manshat.

      Och nej jag hotar inte dig, men du är rätt patetisk i ditt hat. Du lägger ner tid att skriva massa hatiskt om män och manlighet medan du lever på din man. Tid som du kunde använda för att faktiskt lära dig ett vettigt yrke och hjälpa till och bygga det här samhället. Du är en typisk gnällig jävel som istället för att göra något själv tycker att andra ska göra det för dig. En person som gör karriär på att vara negativ istället för att se det positiva i dina medmänniskor.

      Svara
      • Detta att använda min mans inkomst som ett verktyg att ogiltigförklara mig är ohederligt och trist. Vad vill du att jag ska svara på det liksom? Vad tycker ni jag ska göra? Ta ett annat jobb? Skilja mig från min man för att han tjänar mer pengar? Skämmas? Ge bort mellanskillnaden mellan hans och min inkomst till bättre behövande? Sluta bry mig om löneskillnader och destruktiva könsnormer?

        Att dessutom nedvärdera det jag gör för att tjäna mina egna pengar (jag är betald krönikör för två stora tidningar, samt frilansande (och betald) krönikör för andra återkommande arbetsgivare utöver annonseringen jag upplåter plats åt. Jag tjänar lika mycket pengar nu som jag gjorde som barnskötare, varför är detta mindre på riktigt?) är bara larvigt, småsint och tröttsamt.

        Bemöt mina argument och åsikter istället för att attackera min person eller fokusera på mitt privatliv.

        Svara
        • anonym

           /  06/24/2014

          Börja själv. Sluta använda penisstorlek som en förolämpning är ett bra första steg. Börja förklara varför det är ok för dig att skriva om män du tycker är attraktiva, samtidigt som vi ska höra hur synd det är om dig som inte passar in i vad män anser är attraktivt.

          Svara
          • Att ej använda penisstorlek håller jag med om och har inte gjort sen jag blev transmedveten.

            Att ha preferenser är inga problem oavsett kön. Jag har aldrig någonsin klagat på mäns preferenser. Däremot män som prackar på andra sina preferenser samt idealen som formar oss.

            Den dag du ser mig maila enskilda män för att berätta för dem på vilket sätt jag tycker de är oattraktiva eller oknullbara så kan du återkomma. Jag ifrågasätter alla normer och ideal, för män som kvinnor.

          • anonym

             /  06/24/2014

            ”Att ej använda penisstorlek håller jag med om och har inte gjort sen jag blev transmedveten. ” Med andra ord, problemet är inte att du upprätthåller kroppsnormer för män, utan att du råkar trampa på en grupp som du har bestämt att det är synd om. F för hyckleri där Nataschja.

            ”Att ha preferenser är inga problem oavsett kön. Jag har aldrig någonsin klagat på mäns preferenser. Däremot män som prackar på andra sina preferenser samt idealen som formar oss. ” Så när du skriver om din förkärlek för stora penisar, samtidigt som det bara råkar överenstämma med samhällsidealet i övrigt. F i kvadrat för dubbelmoral där Nataschja.

            ”Jag ifrågasätter alla normer och ideal, för män som kvinnor.” Men du har inga problem att leva i en kvinnoroll från 1950talet. F i kubik för dubbelmoral.

        • Dreadlock

           /  06/24/2014

          ” Bemöt mina argument och åsikter istället för att attackera min person eller fokusera på mitt privatliv.”

          Du menar ”Bemöt min propaganda baserat på anekdotisk bevisföring” , eller hur ? Tyvärr, det tåget har gått för länge sedan.

          Svara
        • Vad du kan göra åt det? Du behöver knappast hitta ett annat jobb eller skilja dig. Det enda du behöver göra är att sluta utmåla dig själv som ett offer för omständigheter som aldrig någonsin drabbat dig…

          Svara
        • robjoh

           /  06/25/2014

          Jag tog upp din livssituation av en enkel anledning. Du har inga som helst problem med att låta individer som begår brott beskriva manlighet. Samtidigt som du lever med en man som arbetar och sliter för att du och era gemensamma barn skall ha ett gott liv. Trots att du uppenbarligen har en man som visar stor kärlek till dig, en kvinna, så kan du inte lägga in hans uppoffringar i manlighet.

          Jag är uppfödd omgiven av män som är som din man. Män som är beredda att offra allt för sina familjer, som inte gnällde och klagade över att de hade det svårt. Som tog tag i saker för att deras fru och barn skulle få ett bra liv. Och vet du vad? Det mesta tyder på att jag inte var ensam i en sådan uppväxt utan att manlighet till stor del är att hjälpa andra.

          Men du skriver hellre skit om män än erkänner att manlighet kan vara något gott. Nej det viktiga är hur hemskt förtyckt du är som kvinna. Detta samtidigt som du utnyttjar din mans kärlek till dig och dina barn för att slippa göra karriär själv. Jo din livssituation är att angripa dina argument, för till och med hur du lever går emot dina feministiska teorier.

          Svara
    • MiT

       /  06/24/2014

      Jag gör bara som du gör. Du sa ju själv att man inte ska ”tolka” det som sägs? Jag tog fasta på det helt enkelt. Jag citerar vad du själv skrev här
      https://toklandet.wordpress.com/2014/06/04/visst-bryr-sig-feminister-om-man-ocksa/#comment-27457

      ”Kritisera mig så mkt du vill, häng ut varenda tweet men SLUTA hitta på egna förklaringar. Det är ohederligt av dig.”

      Nu har jag dem uppradade utan tolkningar och då är det också fel? Så det du själv gör varje gång är alltså helt fel…

      Men jag bestämde mig, som jag skrev i inlägget, att göra precis som du och nyheter24 gör, bara ta med de från ena sidan. Och dessa ska ses som exempel på vad det spottas ut från dig varje dag året om. Så man får en bakgrund till varför det ser ut som det gör mot dig. Det är INGET jag önskar dig, det som sker nu och jag tycker att det är helt fel. Men jag inser varför.

      Svara
      • så du bara gör lite vad som helst som faller dig in beroende på vem som säger vad, inte för att du har en uppfattning om vad du tycker är rätt eller fel?

        Svara
        • Ligneto

           /  06/24/2014

          Så MiT gör först så att han lägger ut tweets som han tolkar – du säger det är fel.
          Han kör sedan vidare genom angreppssättet ”ok, vi gör väl på ditt sätt” och lägger upp tweets utan tolkningar – du säger att det är fel för att han inte gör på sitt eget sätt.

          Märker du verkligen inte hur fånigt det är? Det är ju snudd på lyteskomik om det inte vore så tragiskt.

          Svara
          • Det enda jag kritiserat Toklandet för är att han tar mina inlägg ur sina sammanhang och antingen spekulerar själv kring dem eller öppnar upp för andra att spekulera. Det han gör nu, dvs lägga ut mina tweets utan sammanhanget, är precis det han gjort hela tiden och det han kritiserar mig för att göra. Hyckleri på stor nivå med andra ord.

          • Det finns inget sammanhang där vissa av de där tweetsen är rumsrena

          • anonym

             /  06/24/2014

            Du har beretts tillfälle att kommentera på hur dina inlägg ska tolkas. Du har valt att börja köra med snyftargument om hur förtryckt du är. Vi är inte imponerade.

          • Ligneto

             /  06/24/2014

            Skulle gissa att det handlar om behändighet att han använder screenshots istället för länkar där man själv kan gå in och kika på sammanhanget. Fast det kanske han kan svara på själv. Föredrar också när man kan gå in och kika på sammanhanget men baserat på vad jag har läst av dig på twitter och din blogg så tror jag ärligt talat inte att det skulle hjälpa. Har inte du tillgång till de tweets som detta handlar om så du kan lägga upp det här så alla får se sammanhanget du pratar om?

          • Ligneto, i ärlighetens namn så bryr jag mig inte så mycket egentligen. Vissa tweets har sina förklaringar absolut och där tycker jag det är problematiskt när jag pekas ut för något som inte är sant. T.ex tweeten där jag skriver att jag hatar 8åriga pojkar. Den var en av flera i en diskussion kring övergrepp i skolan och pekade mot ett inlägg där jag skriver ur 8åriga flickors perspektiv (mitt egna). Andra liknande tweets/citat dras ofta ur sina sammanhang. De som följt mig länge vet att jag ibland använder mig av kategoriska provokativa rubriker till mina krönikor o inlägg. osv. Detta kan givetvis problematiseras och kritiseras, det är ju en självklarhet tycker jag själv. Men här finns inget intresse av det. Bara ett intresse av att peka ut mig som en våldsam barnahatare, allt för att ge sin egen agenda luft under vingarna.

            Poängen med min kritik nu är dock att Toklandet gör en ganska stor grej av att JAG inte länkar eller visar upp sammanhanget när jag postar de hot och det hat jag får för att sen göra precis samma sak och då ursäkta sig med att han använder sig av ”mina” metoder. Ohederligt tycker jag.

          • Anonym, åh nej …. blir du inte imponerad? Nej, vad ledsen i ögat jag blir buhuhuhu

          • anonym

             /  06/24/2014

            Du bryr dig uppenbarligen tillräckligt mycket för att skriva och berätta om att du inte bryr dig.

          • anonym

             /  06/24/2014

            Kan inte vara lätt att vara LD på den här bloggen. Ingen twittermobb som kan åkallas för att mobba ut folk med obehagliga åsikter.

  6. MiT

     /  06/24/2014

    Men den feministiska tourettesnormen vill hon inte bryta
    http://www.politism.se/lisa-ewald/sommarnorm/

    Svara
  7. Jan

     /  06/24/2014

    Släpp den här personliga vendettan, MiT. Alla förstår att Lady Dahmer är en galenpanna. Jag tror inte att du vinner något på att påpeka det gång efter gång. Det blir lite tjatigt i längden.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2014

      Det är ingen personlig vendetta på något sätt. Alla förstår tydligen inte att hon är en galenpanna (vilket hon inte är utan snarare tvärtom, vilket gör det ännu värre) för om de förstod det skulle hon inte få det utrymmet hon får. Jag är bara så trött på att se hennes hatiska skit belönas gång på gång på gång på… Så jag tänkte bara samla ihop det som finns så det är samlat så man kan hänvisa till det om det behövs. Jag är jävligt trött på att se såna som t ex nyheter24 som sitter och kuckilurar med henne (och andra) för att sen dra en copy and paste från hennes inlägg som om det är SANNING. För att sen inse hur korkade de varit och smyger bort artikeln och hoppas att ingen ska märka det. Sånt är jag less på helt enkelt.

      Svara
      • wigwag

         /  06/24/2014

        Jag håller med dig. Att sätta in saker i sitt rätta sammanhang är alltid viktigt. LD blir inte hatad pga något allmänt kvinnohat i samhället. Det är en felaktig vinkling som i bästa fall beror på dålig kontextuell analys och som du bidrar till att råda bot på. Hoppas 24:an och andra intresserade media läser det du skriver för då bör dom få en bättre grund för sina artiklar i ämnet i fortsättningen.

        Svara
    • Anonymouse

       /  06/24/2014

      Problemet är att media INTE gör det.

      Svara
  8. Robert

     /  06/24/2014

    Alltså Lady Dahmer… Varför kan du inte bara tagga ner litegrann? Det man sår får man ju skörda. Sprider man hat, drivs av hat etc, så kommer det tillbaka till en själv.

    Det kommer ingenting gott alls av någon/något som drivs av hat. Hat är i grund och botten rädsla, vilket är raka motsatsen till kärlek. Så vill du ha mer kärlek och omtanke i världen, sluta upp med att så ”hat-frön”.

    Och en uppmaning till alla övriga som känner sig manade till att huta upp denna kvinna, Gör inte det. Det är en nedåtgående spiral. Vi har nog mycket hat och konflikter här i världen och det sista vi behöver är ännu mer av den varan. Låt henne vara. Hon förtjänar inte uppmärksamheten som hon så uppenbart törstar efter.

    Vet man vart man själv står, så behöver väl ändå ingen Lady Dahmer till något? Hon får väl stå och skräna och hoppas och tro att hon må bättre av det. Sanningen kommer nog ikapp även henne förr eller senare.

    Namaste //Robert

    Svara
  9. LD verkar lida av någon form av schizofreni och i hennes upplevda värld så är det säkert så att män är dessa hemska monster som hon utger dem för att vara (jämför med en person som genuint tror att de är förfölja av utomjordingar). Det går antagligen inte att påverka henna genom att visa upp hennes hat eller ens diskutera med henne utan detta kommer bara bekräfta och förstärka hennes vanföreställningar.

    Med det sagt tror jag om vi kan få hennes fans att ta avstånd och media att inte publicera hennes texter kan vi hjälpa henne – så dessa borde vara målet för ”aktioner”. Dvs maila tidningar/webbsidor som lägger ut hennes texter och be dem tänka till innan. Poster som denna (Toklandets alltså) är då bra som referensmaterial.

    Svara
    • Du menar ”kontakta mina arbetsgivare” i syfte att dra in min inkomst? Är det så du tycker att man ska behandla sina meningsmotståndare? Vad tycker Toker om att hans inlägg uppmanar till dessa aktioner? (dum fråga, självklart är det ok om detta drabbar mig.)

      Svara
      • anonym

         /  06/24/2014

        Vem har uppmanat att kontakta din arbetsgivare? Eller det kanske som jag misstänker handlar om vad du känner.

        Svara
      • Att hänga ut för arbetsgivaren är ju den metod du själv använder, enligt en av dina tweets Toklandet visade igår. Jag är emot den metoden, men du kan ju knappast klaga när du får smaka din egen medicin?

        För övrigt säger det en del om debattklimatet i Sverige när folk kan försörja sig på heltid med att sprida sexistiskt näthat.

        Svara
        • Fast nej. Jag ringer inte till arbetsgivare eller uppdragsgivare i syfte att försöka få folk utan jobb. Mina ”uthängningar” som tweeten syftar till är detsamma som Toklandet gör här dvs skriver om personer. Mina arbetsgivare kan googla mig. Då hamnar de här. Men det är en helt annan sak än att strategiskt ringa upp eller på annat sätt kontakta dem själv. Det senare bloggade toklandet själv ivrigt o kritiskt om när det drabbade Annelie. Men när det drabbar mig så blir det andra ljud i källan.

          Svara
          • Visst var det så att det som sades in Annelie var rena lögner och det är ju lite skillnad mot det man ser i inlägget om dig.

      • I din verklighet är männen ute efter dig och du står för det goda men detta är bara ett resultat av en psykos. Jag är säker på att du ser människor som har en helt genuin övertygelse om att det finns en judiska komplott att ta över världen som tokiga men du kan antagligen inte ser likheterna i exemplet med dig för din verklighet är ju verklig, eller hur.

        Menar jag att man ska kontakta din arbetsgivare? Det är kanske ett sett att få arbetsgivaren att ställa vissa kvalitetskrav på det arbete som du utför och behöver inte betyda att du portas. I sin tur kan detta hjälpa dig till en friskare tillvaro.

        Svara
        • är du intresserad av kvalitetskrav så kan du med fördel kritisera de texter som publiceras. Varsågod att kontakta tidningarna om du har något matnyttig att leverera i samband med mina krönikor. Det vore ärligt. Men det är är allt annat än ärligt. Men det är inte vad du är intresserad av här. Du vill bara skapa obehag samt sabotera mitt privatliv.

          Svara
      • E. Derva

         /  07/13/2014

        det där är ju faktiskt precis det som har hänt i den grupp där du var admin…

        Svara
  10. michael

     /  06/24/2014

    Jag tycker tvärtom att det är bra av Toklandet att visa upp LD.s hat hon är ingen isolerad ö inom feminismen tyvärr så är det dom vettiga feministerna som blivit isolerade öar.
    Och detta just pga LD och liknande feminister som med sitt s.k systraskap kritiserat och fryst ut dessa vettiga,Toklandets arbete är egentligen något som är positivt för feminismen,att feminister inte kan tillstå detta visar att feminismen blivit mer rutten än vad någon kunnat tro.

    Svara
  11. Pp

     /  06/24/2014

    Hat mot LD borde väll vara rätt enligt hennes egna övertygelse då det är att ”slå uppåt” iomed att det är hon som sitter på den mediala makten…

    Svara
  12. Patrik

     /  06/24/2014

    Svara
    • ”Ok bäst på hela resan: var just på mina drömmars drömklubb.
      ENBART ASSNYGGA människor (0,1 vita!!)
      ASBRA HIPHOP/RNB/DANCEHALL”

      Stanna där.

      Svara
    • anonym

       /  06/24/2014

      Var det så obehagligt för henne att möta mothugg att hon gick tillbaka till sin safe space på twitter?

      Svara
    • Man kan bara imponeras hur duktig hon är på att använda sociala medier, och hur bra hon är på att finna svaga punkter i en diskussion. Tyvärr så lämnade ju ”Pinjatas” kommentar (i mina ögon helt felaktig och bara dum) henne just den möjligheten att vända en för henne mycket obekväm situation till en möjlighet att flytta fokus till en för henne bra sak! (Hemska hemska Toklandet)

      Det som är bra med internet, och väldigt dåligt för hennes typ av personer. Är ju att internet inte glömmer något trots att man försöker radera det.

      En sak man skall tänka på är sitt ”namn” Har du solkat ner det med att vara en otrevlig och falsk person, då sitter det i länge!

      MVH

      Svara
  13. Alex Nyström

     /  06/24/2014

    Det är ett dödläge. Hela LD:s världsbild går ut på att vita män står högst i näringskedjan, och därför är det ALLTID okej att attackera dem. Kvinnan är alltid i underläge. Vi ser det inte så, och ingen av oss kommer att ändra åsikt. LD påstår att kvinnohat dödar miljoner och att manshat inte påverkar någon. Vad fan vet hon om det? Om inte annat mår många människor väldigt dåligt av de generaliserande twitterspyor hon kräks upp på daglig basis. Men nej, alltid detta mantra. Kvinnohat dödar och är fel, manshat gör ingen förnär och är okej. Varför? För att hon säger det.

    Dessutom gör hon ju generalfelet att dra upp kön så fort man vågar sig på att kritisera henne. Är du en idiot är du en idiot. Vad du har mellan benen är lika relevant som vad du kör för bil eller vilken glass du åt igår.

    Svara
    • anonym

       /  06/24/2014

      Vilken tur då att jag inte är någon vit man. En av mina föräldrar har till och med sitt ursprung söder om gibraltarsundet.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  06/24/2014

        Vore du nu kvinna så skulle det bli full pott 😀

        Jag får nöja mig med noll poäng. Vit, ”medelålders” man utan hipsterskägg och bakelitbrillor.

        Svara
  14. Soundtrack

     /  06/24/2014

    Att du LD blir hatad och hotad på det sätt som jag sett är totalt oacceptabelt enligt mig. Men det som MIT menar vad jag förstår är att när man ser de tweets du skrivit, är att det inte är direkt konstigt att vissa kommer reagera som de gör. Jag vill minnas att hon som spelade upp SCUM.manifestet också fått endel hot, men är det konstigt att vissa reagerar när man spelar upp en pjäs som vill utrota halva befolkningen? Jag tror att det omvända hade väckt samma reaktioner från endel människor.

    Svara
  15. notsure

     /  06/24/2014

    LD är i en branch där det handlar om att skapa rubriker och annonsintäkter. Man vinner inte det slaget genom att ha normala åsikter utan genom att vara mest radikal. LD hade haft betydligt färre läsare om hon hade varit en vanlig svenssonfeminist. Hon hade heller inte blivit omfamnad av nyheter24, Pascalidou och andra mediefånar.
    LD’s jobb är att vara bäst på att vara kränkt och mest radikal. Den dagen hon inte är det så tar någon annan hennes inkomster.

    Kawa kallar alla jävlar för rasister, LD är kränkt och björnen skiter i skogen. Förstår ärligt inte varför folk är förvånade.

    Svara
    • Linda Skugge erkände att hon överdrev sin feminism och skrev medvetet korkade krönikor för att hon visste att det sålde lösnummer åt Expressen. Därför blev hon också en av sin tids mest lästa krönikörer, genom att vara ”sämst”.

      Av samma skäl fick Pär Ström fler läsare än Pelle Billing. Båda höll god ton, men Ström var ändå betydligt mer provokativ, när han likt de värsta tokfeministerna vände minsta gruskorn i jakten på orättvisor.

      Svara
      • Kalle

         /  06/25/2014

        Linda Skugge ja, alla fjortis/twitterfeministers urmoder.

        Svara
  16. Jan

     /  06/24/2014

    Strunta i Lady Dahmer. Det är bara kontraproduktivt att fokusera för mycket energi på en enstaka galenpanna. Lady Dahmer har säkert fullt upp med egna personliga problem. Alla dessa hundratals tweets spammar sönder bloggen dessutom. Det blir för mycket.

    Svara
  17. Lady Dahmer är en feministisk version av en antik gråterska,
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5terska

    anlitad för att spy galla över män.

    Svara
  18. MiT

     /  06/24/2014

    Från och med i morgon bitti och några dagar kommer jag att ha förhandsgranskning av kommentarer då jag kommer att vara upptagen och inte hinner hålla koll på det på samma sätt. Jag kommer dock att gå igenom alla så fort jag kan men det blir på lördag eller söndag.

    Svara
  1. Patriarkatet, manlighet och kvinnlighet… | Maniac Media
  2. Lady Dahmer, andra inlägget | WTF?
  3. Lady Dahmer, tredje inlägget | WTF?
  4. Lady Dahmer, fjärde inlägget | WTF?
  5. Slutna facebookgrupper | WTF?
  6. På Lady Dahmers blogg | WTF?
  7. De Feministiska Fantasierna | Löjesguiden

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: