Slutna facebookgrupper

Det har ju varit aktuellt tidigare på bloggen för vi kommer ju ihåg drevet mot Annelie för drygt 1,5 månader sedan? Jag har gjort så att i det tredje inlägget om feministsekten så har jag tagit bort maskningen. Jag gjorde det eftersom man tydligen inte ska maska enligt LD, WDF med flera och när inte de gör det så varför ska jag? Så nu kan man se vilka det var som hetsade mot Annelie och vem som sa vad. En av dem har jag sett med ett fint Fi-märke på sin facebookavatar och hon är nu jätteupprörd över att det sitter folk och är förbannade på LD i slutna facebookgrupper…

Den här gången är det just den gruppen igen som det handlar om och nu är det skiten med Robert Hermansson det handlar om. Nu sitter de alltså igen i samma slutna grupp och planerar samtidigt som de är förbannade för att andra sitter i slutna grupper och planerar…

Det är en del som skrivit ganska grova grejer till LD efter den skiten och det beror INTE på att LD skrev ut att två av grundarna till MI var dömda pedofiler utan på att hon (och senare andra) försökte förknippa Robert med just det fast de visste att han var oskyldig. Sen får man inte glömma dumheter24 som drog en copy and paste på LD:s inlägg om Robert utan minsta lilla kritik. Det var alltså bara en part, LD, vars ord fick bli dumheter24:s sanning. Sen gav sig LD även på gamingen med sina pekpinnar. Så det är ganska uppskruvat, minst sagt.

Men de var inte så dåliga på att planera i sin egen facebookgrupp heller, jag tar bara med några exempel och länkar resten till en pdf-fil så man kan kolla om man vill.

varförapor

varförapor1

Ungefär som LD:s egna fjortisentourage som är beredda att attackera alla som inte följer mallen?

varförapor2

varförapor3

varförapor4

varförapor5

varförapor6

Undrar om hon passade på att ”problematisera” att hon själv, 37-38 bast, skriver ut till sina mycket unga följare att hon vill ”rövknulla mellanmjölksfeminister med spikklubba”? Eller att hon säger att hon vill knivhugga folk? Att män är för feministen som nazisten var för juden? Mm mm mm mm…

varförapor7

varförapor8

Ojdå, Totte på dumheter24 är intresserad av sånt som händer i en sluten facebookgrupp och tar gärna emot information från en annan sluten facebookgrupp, samma grupp som tidigare var inblandad i drevet mot Annelie… Men det tycker säkert Totte går fint eftersom bakgrund inte är så viktigt för dem.

varförapor9

varförapor10

varförapor11

varförapor12

varförapor13

Jag gissar att vad hon menar är att det är hemskt att inte Facebook står i givakt för henne. Att de inte bara direkt tar bort allt hon vill att de ska ta bort. Att Facebook inte vill vara hennes personliga Åsiktspolis och Tankepolis. Man skulle kunna säga att hon är lite Butthurt faktiskt…

Nu är det så att det är en del ganska grova grejer mot LD från några i gruppen. Det tycker jag absolut att hon ska anmäla till polisen! Inget snack om saken! Men man ska också komma ihåg att allt som de visar upp i skärmdumpar i tråden inte är någonting utan det är antingen sånt som hänger med av bara farten när man tar en dump vilket jag hoppas att det är. Annars är det värre för då är det medvetet för att det ska se mer ut än vad det är, att det ska se ut att vara extra mycket. Jag tycker att det räcker med de som är grova, man behöver inte fylla på för att det ska se värre ut.

Men som sagt, jag tycker att man ska läsa igenom de tidigare inläggen om just Lady Dahmer för att inse varför just hon drabbas av sånt här. Det handlar inte om att ursäkta utan om att förstå varför.

Inlägg 1

Inlägg 2

Inlägg 3

Inlägg 4

Men det är ändå lite intressant att admin för gruppen inte följer reglerna själv för efter drevet mot Annelie så ändrades gruppreglerna och ser ut så här

cVpLQwK3

Dumpen är från den 12 maj så det är inte rykande färska uppdateringar av reglerna direkt. Så en admin bryter mot de egna reglerna hela tiden och den admin som gick ut med ändringarna deltar glatt i samma tråd utan att säga något… Nu kan jag på ett sätt förstå det lite i alla fall men vad händer nästa gång LD bara känner sig förorättad och postar dumpar? Eller när någon annan gör det? Blir det samma visa igen som när Annelie var i skottgluggen? Om inte ens admins själva kan följa sina egna regler liksom…

Vad LD inte räknade med den här gången var att möta motstånd från någon som är nästan lika bra på att trumma ihop folk som hon själv är på det. Den här gången var det en som också hade plattformar som gjorde att han är nästan lika stor som LD på nätet. Det kom nog som en överraskning…

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

46 kommentarer

  1. Grodan Boll

     /  06/28/2014

    ( Du har fått mail, Token. )

    Svara
    • MiT

       /  06/28/2014

      Inte än i alla fall… Har du skrivit rätt adress? Ska vara .se på slutet

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/29/2014

        Japp och ingen retur pga felaktig adress eller så.
        Kan du skicka ett mail till detta alias som jag kan svara på?

        Svara
    • MiT

       /  06/29/2014

      Inget mail än…

      Svara
  2. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
  3. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
  4. anonym

     /  06/28/2014

    Vad fint att Lukas Romsson också dyker upp. Finns det någon HBTIXYZQfanatiker som inte är med i LDs kabal?

    Svara
  5. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
    • Patrik S

       /  06/28/2014

      Jag vill också ha jämställdhet i bolagsstyrelser. I dag är det ju så att en kvinnlig kandidat med den rätta kompetensen och arbetsviljan har en genväg till styrelsen jämfört med likvärdiga manliga kandidater. Det är verkligen osmakligt att identitetspolitik ska tillåtas gå före jämlikhet och jämställdhet i dagens samhälle.

      Svara
  6. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
  7. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
    • Anders

       /  06/29/2014

      Ingela Pling Forsman får mycket att göra.

      Svara
  8. MiT

     /  06/28/2014

    Hahaha!
    ””Sexig biltvätt” väcker ilska hos feminister”
    http://www.expressen.se/gt/sexig-biltvatt-vacker-ilska-hos-feminister/

    Svara
    • ”problemet är varför man ska behöva använda sin kropp för att tjäna pengar? Jag tycker det känns väldigt omodernt.”

      Hmm, använda sin kropp för att tjäna pengar? Jag antar att hon menar ”använda sitt utseende”? Det är ju ganska många, inte minst män, som ägnar sig åt kroppsarbete för brödfödan.

      Men visst, vill tjejer sluta objektifiera sig själva på kvinnligt vis och istället göra det på manligt vis, så står ju dörren vidöppen. Det är bara att göra, som vi män säger. 😉

      Svara
  9. MiT

     /  06/28/2014

    Hon har verkligen inte förstått vad hon själv har skrivit tror jag…
    http://www.anny.se/2014/06/26/dagen-da-jag-gjorde-skitstov-mannen-arga/

    Svara
    • Av hennes kommentar att döma verkar hon inte ha fått några konstruktiva svar alls av män. Man kan förstås låtsas som om t.ex. Eriks artikel på GD inte hade något annat att säga än att ”Anny Berglin är korkad”. Hade hon läst vidare hade hon faktiskt sett några konkreta bemötanden av hennes argument, de som hon själv verkar vara så stolt över. Vill man argumentera för att män som grupp är skitstövlar, bör man åtminstone vara beredd på att några tar sig för att syna argumenten – och kanske till och med kallar dem korkade. Notera att Erik inte någon gång skriver att hon är korkad. Däremot anser han att hon skrev ”vad som mycket väl kan vara den mest korkade debattartikeln någonsin”.

      Avslutningen:

      I inläggets rubrik finns en fråga om vem som är mest korkad. Det är dock varken Anny Berglin själv, Vänsterpartiet eller Nyheter24. Allihop har faktiskt tyvärr något att tjäna på denna sorts artiklar. Den som är mest korkad är utan tvekan Anny Berglins läsare. Då menar jag dem som är hennes fans.

      Min egen kommentar till hennes artikel, som avfärdades som ett ”troll-tonsargument” av en (kvinnlig) annan kommentator, var:

      Så ovanligt och fräscht att en feminist skriver ett raljerande och hånfullt svar på en artikel som försöker hitta positiva aspekter på manlighet. Ironin i att hon använder sig av ”cry me a river”-resonemang* och samtidigt menar att män kanske inte skulle trycka undan sina känslor kan rimligen bara undgå personer med den feministiska ”skärvan” ordentligt inbäddad i ögat.

      * http://www.youtube.com/watch?v=KWuLVtH6vgM

      Hedblom var tydligt icke-konfrontativ och resonerande. Det hade varit klädsamt att åtminstone försöka svara i samma ton.

      Svara
  10. MiT

     /  06/28/2014

    Svara
  11. Fugen

     /  06/28/2014

    Såg att min hund jämförelse med där, sammanhang Anny, det hade varit fint om du citerade allt. Jag kallade inte dig för hund, jag jämförde. Men grattis till ett lösryckt citat.

    Svara
    • Det var det där ”Anny är en hund, hon skäller som hon lärt sig”?

      Du menar att det inte skulle vara OK att citera halva meningar för att få dem att framstå som annorlunda än de egentligen var? Men då blir det mycket jobbigare att finna stöd för sina påståenden! Lite genvägar kan man allt kosta på sig när man vet att man har rätt.

      Svara
      • Fugen

         /  06/28/2014

        Förlåt, det var en patriarkal härskarteknik som jag försökte med där, oförskämt av mig att kräva bli rätt citerad.

        Svara
  12. Men din förbannade tönt, tror du jag ligger vaken om nätterna för att folk hatar mig på nätet? Folk får snacka hur mycket skit de vill om mig. De får skriva att jag är ful äcklig dum i huvudet förtjänar att dö osv i all oändlighet.

    Men pongo o hans entourage TRAKASSERAR MIG. De telefonterroriserar mig, ringer om o om igen alla tider på dygnet. (Numret jag la ut var till ett anonymt kontantkort, en snubbe som ringde mig upprepade gånger) De pratar om att åka förbi och vandalisera mitt hus. (Tre killar som bor i byn bredvid) De postar bilder på mina barn och hånar dem. De skriver att de vill skada mig och uppmuntrar varandra att göra det. De mailbombar mig, jag har fått kalla in tre vänner att hjälpa mig moderera för det är för mycket och jag inte hinner med osv osv i all oändlighet.

    Ja du säger gång på gång att ”det är ju inte ok” men menar ändå att jag bara gnäller o borde fatta att det är mitt fel. I detta nu planeras ytterligare en ddos-attack som ska gå av stapeln i höst och nån jävla fjant ringer mina annonsörer. Fan skärp dig nu! Det här är allvarligt. Det är inte ”näthat”. Det här är olagligt.

    Svara
    • Mallemattias

       /  06/28/2014

      Ser inget försvar av det olagliga du utsätts för, tvärtom. Vet inte hur lagligt det är att försöka utmåla någon som pedofil bara för att man inte gillar dennes åsikter men det är ju inte direkt snyggt.

      Stoppar man in handen i ett getingbo kan man knappast räkna med att inte bli stucken.

      Svara
      • Jag har inte försökt utmåla nån som en pedofil mer än de som är pedofiler. Att ens påstå det är att greppa långt efter ett halmstrå. Jävligt desperat försök att smutskasta mig.

        Jag var dessutom tydlig om att det INTE gällde pongo. Det hade jag ej behövt vara. Att låtsas som att mitt inlägg smutskastar honom är en förbannad lögn!

        Svara
        • anonym

           /  06/28/2014

          Du har ju själv upphöjt subjektiviteten till kung. Så nu känner vi att du har smutskastat Robert Hermansson, så då är det så.

          Svara
        • Patrik

           /  06/28/2014

          Det är ändå förtal. Sluta gråta om lagöverträdelser när du själv är en lika god kålsupare.

          Tror du att Toklandet kommer att skriva mindre om dig när du kallar honom för en förbannad tönt?

          Svara
    • Patrik S

       /  06/28/2014

      Har du ännu inte förstått att du inte har några sympatier att hämta här?
      ”Live by the sword, die by the sword”
      Den som obefogat anklagar andra för att vara pedofiler förtjänar all skit den får tillbaka.

      Svara
      • Men din kloakpadda, tror du jag är intresserad av era sympatier?

        Jag har inte anklagat någon för pedofili. Ska ni kritisera mig så kan ni iallafall hålla er till nån slags sanning, inte ljuga ihop nåt godtyckligt bara för att rättfärdiga hoten o trakasserierna jag får.

        Svara
        • anonym

           /  06/28/2014

          Nu är LD-dansen igång igen. LD låtsat så desperat att hon är för häftig och för stark för att bry sig om vad vi på toklandet tycker om henne, men hon måste ändå dyka upp och berätta att hon inte bryr sig. Här är ett tips, nästa gång du känner för att skriva att du inte bryr dig. Låt bli, du är mycket mycket mer trovärdig på det sättet.

          Svara
          • Jag skriver inte här för att jag bryr mig om era sympatier. Jag bryr mig däremot om effekterna av er smutskastning o förminskandet av trakasserierna jag får utstå.

          • anonym

             /  06/28/2014

            Förminskande av trakasserier är något du själv har använt dig av. Så även där har du ingen trovärdighet.

    • anonym

       /  06/28/2014

      Du sa ju själv när jag berättade om att jag hade blivit utsatt för telefontrakasserier av en kvinna att det var något jag fick acceptera, eftersom det inte var i närheten av lika synd om mig som det är om kvinnor som har blivit förtryckta. Hur ska du ha det egentligen?

      Svara
      • Nehej du! Jag tycker inte att du ska acceptera trakasserier överhuvudtaget o har ej påstått detta.

        Svara
    • Dreadlock

       /  06/28/2014

      Lägg ut en ljudfil med telefonhoten du får, så kan jag lova att du blir trodd. Det är inte tekniskt avancerad.

      Svara
    • MiT

       /  06/29/2014

      Förstår du verkligen inte att varken jag eller någon annan försvarar det? Vi FÖRSTÅR varför du får skit, thats it! Du gillar inte att vi förstår det helt enkelt för om vi förstår det så förstår fler det också.

      Du är som ett litet barn som viftar med handen framför ansiktet på andra och skriker ”luften är fri” fast i stället för att vifta med handen så spottar du folk i ansiktet samtidigt som du säger det. De flesta kan ta några loskor men ju fler man spottar på desto större blir risken att man spottar på några som inte tar det utan ger igen värre. Håller man på att gapa om KVINNOHAT, FÖRTRYCK, MANSHAT, samtidigt som man spottar, så fort någon inte håller med dig så ruttnar folk. Det du kallar KVINNOHAT (obs, nästan alltid med VERSALER) är inte det alls utan det är riktat mot dig. Det är inte som en av dina fans så ”klokt” sa ”Men det är mot LD, hon är kvinna, alltså är det kvinnohat” (ungefär) för sådant resonemang är så korkat att gräset slutar växa.

      Du publicerar dumpar på löpande band med krigsrubriker som ”KVINNOHAT” när du spottat vilt omkring dig för att fånga in någon eller några som inte gillar att bli spottade på och ger tillbaka på DIG, inte kvinnor utan på DIG. Du ger aldrig en bakgrund utan varje gång ska någon bara ”råkat” posta sådana grejer till dig, bara sådär. Men det vet man aldrig för du ger ingen bakgrund. Det kanske är sant men jag tror inte på dig, hur ska man veta när du aldrig presenterar någon bakgrund? Sen att t ex dumheter24 är är just så dumma att de kör en copy and paste på ditt blogginlägg utan att ens ge någon som helst bakgrund eller något annat är ju inte ditt fel. Men det är DU som förekommer där, det är DINA påståenden, det är DINA dumpar i artikeln, det ska vara synd om just DIG. Vet du varför de smög bort just den artikeln förresten?

      Bakgrund ÄR viktigt, det märkte du om inte annat med dina tweetar om ”n***er, eller hur? Jag vet väl att det fanns en bakgrund och att du ville göra en poäng men visst får dina tweetar en HELT annan betydelse utan bakgrund, eller hur? Det gäller alla andra också…

      Varför ska just DU ha ett frikort för att kunna bete dig hur som helst utan konsekvenser? För att kunna säga vad som helst? För att kunna göra vad som helst?

      Att dina barn har använts mot dig på det viset som har hänt är avskyvärt! Det finns inget försvar mot det utan jag tycker att du ska polisanmäla det. Och nu vet du varför jag har valt att vara anonym…. Vi lever inte i ett utopiskt paradis. ”Felet” du gjort är att du från början använt dem som politiska slagträn och dragit in dem i din kamp och att det var fint så länge det gav dig fördelar. Tyvärr så finns det folk som använder allt som finns emot någon annan, de tar det som de tror har störst effekt helt enkelt. DU har ett ansvar för att de från början har blivit en del av din politiska kamp, sen har folk missbrukat det grovt genom att använda dem mot dig på det sätt som har skett. Men DU har fortfarande ett ansvar för att de blivit indragna i politiken från början, det måste du inse? Och det är väl det som gör ondast på dig antar jag. Återigen, jag försvarar inget som du påstått, jag förklarar vad JAG tror är orsaken. Det är stor skillnad på de sakerna.

      Det är med stort obehag jag har ”skrivit” inläggen om dig, mycket stort obehag! Men så länge inte sådana som t ex dumheter24 ger någon bakgrund till saker och ting så är det bra om det finns på ett ställe så att säga. Hade de t ex skrivit i en faktaruta att ”LD är en kontroversiell person som kallar all kritik mot henne för KVINNOHAT och kallar de som inte håller med henne för KVINNOHATARE oavsett vad de säger och till vem, hon brukar även försöka provocera fram dumheter som hon sen kan hänga ut på bloggen och på twitter utan bakgrund alls” eller nåt liknande så hade jag inte behövt fixa de här inläggen. Detsamma gäller AB och andra för när de tar in en debattartikel från dig så är det nästan omöjligt att läsa vad det står eftersom det man ser är all skit som du pytsat ut genom åren. Det är synd för när du har något bra och vettigt att säga så skyms sikten av all tidigare skit som du spridit ut med VERSALER.

      Jag har ett inlägg till från dig som kommer nu på morgonen kl 08:00, sen är det slut på det för den här gången. Men det kommer säkert att bli ett då och då eftersom det kommer att finnas material. Då finns mycket samlat på ett ställe för den som vill se vad du är för en person. Inläggen kommer att finnas här och jag kommer att fylla på med de som passar in
      https://toklandet.wordpress.com/lady-dahmer/

      Och apropå inlägget om MI och pedofilin, jag har för mig att det t o m var folk i ditt kommentarsfält (har jag fel?) som tyckte det var dåligt att skriva hans namn sist eftersom man läste det med hans namn i huvudet hela tiden. Det hade varit en MYCKET LITEN eftergift att faktiskt lägga till i början att det INTE handlar om honom. Varför du vägrade att göra det vet bara du själv men då får du också förstå att folk spekulerar i varför.

      Summa summarum, handlingar ger konsekvenser i någon form. Aktion och reaktion. Orsak och verkan. Jag tycker du har klarat dig BILLIGT undan genom åren för att media inte gjort sitt jobb tidigare utan tvärtom belönat skitkastandet genom snyftare när du fått tillbaka.

      Svara
    • wigwag

       /  07/01/2014

      Högst tveksamt om nåt av det du beskriver är olagligt. Gör en polisanmälan då så får kompetent folk titta på skiten. Men du ska ju ha klart för dig att under en eventuell rättegång kommer kontexten dras fram och det kommer inte se så bra ut för dig. Vad man får och inte får ”skoja” kring i en sluten fb-grupp får väl juristerna resonera sig fram till men det är säkert okej att hata på dig om underhållningsvärdet anses tillräckligt högt. ”Telefon-trakasserierna” har du bevisbördan för. Har du svarat nån gång och frågat vad dom vill? Det kanske inte är så farligt? Byt telefonnummer om det besvärar dig. Ingen kommer tycka jättesynd om Lady Dahmer pga lite frekventa uppringningar under en rättegång hoppas jag du förstår. Ska mycket till om det ska betraktas som nåt olagligt. Att ringa dina annonsörer är inget olagligt. Att posta bilder på dina barn och skratta åt dom är säkert heller inget olagligt. Att skoja och fantisera om att besöka dig i ditt hus och göra dig illa är nog inget olagligt då det görs i den slutna gruppen och det som sägs kommer därför inte bedömas som nåt hot mot dig då det inte är avsett att nå dina öron. Kort sagt är jag inte imponerad av ”olagligheterna” du påstår dig blivit utsatt för. Och det är som sagt var inte synd om dig Lady Dahmer.

      Svara
  13. Fast här tycker jag rätt ska vara rätt. Jag gillar verkligen inte Lady Dahmers retorik men om någon skulle göra så mot mig och mina barn av det hon beskriver ovan skulle jag också bli både rädd och urförbannad. Det är inte acceptabelt någonstans. Jag gillar inte hat och hot från något håll. Någon djävla måtta får det vara och sånt här bör absolut polisanmälas anser jag. Däremot tror jag inte motaktioner med mer hat leder någonvart. Vidare undrar jag förresten: Var är alla vuxna? Någon ser väl detta? Varför säger ingen ifrån till dessa människor

    Svara
    • Anders Senior

       /  06/29/2014

      Jag håller med dig helt och hållet Annie, men fråga dig själv varför Lady Dahmer som vanligtvis inte drar sig för att publicera skärmdumpar med ”hat” och ”hot” (hos oss normala människor mer känt som saklig kritik) varken publicerat eller polisanmält dessa påstådda hat och hot?

      Det får mig att undra på dess existens, eller om det verkligen kan klassas som hotelser och hat, eller om det bara är som vanligt, kritik?

      Svara
  14. Ubbe

     /  06/28/2014

    Varför kallar hon sig fortfarande för Psomas i efternamn. Hon heter ju inte det längre?

    (Nä, inga adresser här även om det är lätt att hitta ändå på nätet)

    Efter sitt äktenskap heter hon bara Blomberg i efternamn.

    Är det bara för att försöka få ännu mer offerkoftepoäng? Att försöka framställa sig själv som någon stackars invandrare som behöver bidrag och tycka-synd-om sympatier?

    Svara
    • För att jag planerar att byta tillbaka o vill etablera namnet innan detta.

      Jag är ej invandrare. Jag är född här.

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/28/2014

      … Lågt

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/28/2014

        Med ”Lågt” menar jag den här :

        ”Att försöka framställa sig själv som någon stackars invandrare som behöver bidrag och tycka-synd-om sympatier?”

        Svara
  15. MiT

     /  06/29/2014

    Hahahaha!
    Nästa steg är att kolla hur de gick till när de ökade från ca 1000 medlemmar till över 10 000 på bara ett fåtal månader 😀
    ”Feministiskt initiativ har köpt 10 000 följare från Turkiet”
    http://cornucopia.cornubot.se/2014/06/feministiskt-initiativ-har-kopt-10-000.html

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/29/2014

      Cornucopia har den sista tiden dissat både Mp och F! rejält.

      Svara
  16. AMH

     /  09/20/2014

    Vilket jävla pajaskrig…. Hur fan orkar ni? Bruden är ju fucked up!!

    Svara
  1. På Lady Dahmers blogg | WTF?
  2. Frireligiösa vibbar och manshat | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: