”Man ska låta barn få vara barn”

Så säger ju genusfolk. Det kanske gäller så länge de är som genusfolket vill att de ska vara för ingen tror väl på deras tugg om 100 möjligheter? De ska bara få EN grå möjlighet, den nya människan. Alla ska helst vara likadana, tycka likadant, de ska alla hata vita män. Det är sånt som lärs ut på genusinstitutionerna i Sverige. Sök till exempel på ”Södertörn” här på bloggen och det dyker upp ett antal inlägg som handlar om just det.

Men det där om att barn bara ska få vara barn som genusfolk hela tiden mässar om, att det är det som det handlar om, är som vi alla vet bullshit. Jonte postade en tweet i mitt kommentarsfält som han hade hittat. det är detta som ”man ska låta barn få vara barn” handlar om för genusfolk

genuspedagogik1

Nu behöver ju inte den listan säga någonting, alla kan skapa en sådan och säga att det är vad som helst. Men jag tycker ändå att den säger rätt mycket faktiskt. På ett jävligt obehagligt sätt eftersom det är känt att det är just sånt här som det handlar om, de ska tvinga in barn i något som de kanske inte alls vill eller trivs med. Det är alltså ren politisk indoktrinering. Sen fortsätter det i till exempel Lilla Aktuellt som flera gånger i år haft ren feministisk propaganda där de noga valt ut vilka radikalfeminister som ska få säga saker och ting och hur.

Det kommer inte att hjälpa något barn alls på något utan det kommer att skapa så många problem för barnen när de blir större att det nog är oöverskådligt. För vad de vill göra framför allt med killarna är att de vill göra dem till tjejer. De killarna kommer att bli framtidens stora losers. På alla plan…

Kolla gärna på Hjernevask för att se hur genusfolk resonerar om kunskap som inte passar in med radikalfeministiska idéer…

Film om genusdagis

MVH

MiT

Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. MiT

     /  07/23/2014

    Det gör de ju själva?

    Svara
  2. Angående inlägget ”Man ska låta barn få vara barn”:

    Jag håller givetvis med. Barn ska få vara barn.
    Det blir bara så fel när man ska kollektivisera
    barnen utifrån kön istället för att se till individen.

    Men kollektivisering är det enda som könsfascisterna
    förstår sig på.

    Svara
  3. Blåval Rödval

     /  07/23/2014

    Pojkar måste öva på att: ”klippa kuken”

    En genusforskare här bor i staden,
    hen spanar strukturer mest hela dagen.
    Hen spanar stora, hen spanar små,
    hen spanar några med könskodning på.

    Svara
  4. Larsson

     /  07/23/2014

    Ärligt talat…. behöver inte alla elever öva på det mesta av det som finns på vänstersidan?

    Svara
  5. MiT

     /  07/23/2014

    ”Män om patriarkatet. Del 1 – Anders”
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/403634?programid=3381

    Svara
  6. Anders

     /  07/23/2014

    ”Låt barn vara barn”? Säg ”fri lek” till en genusvetare och ”hen” får röda utslag. Om barnen får leka fritt börjar de bara odla strukturer, så de behöver strukturerad lek för att bli fria. Logiskt eller hur?

    Svara
    • Jonte

       /  07/23/2014

      Gillar mest det där om att flickor måste äta mer och pojkar mindre. Jag lovar att dom punkterna kom till efter att genuspedagogerna sett Vetenskapens Värld

      Svara
  7. morpheus

     /  07/23/2014

    Pojklighet är dåligt och flicklighet är bra, så pojkar behöver bli mer som flickor, och flickor behöver bli mer som pojkar.

    Makes perfect sense, no?

    Sen var det det där med att inte behandla barn (människor) efter vilket kön de har.

    Ta fram sexisten inom dig – Läs genusvetenskap!

    Svara
    • Chr Ewrk

       /  07/24/2014

      Pojklighet är bra om det är flickor som är det så att säga…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/26/2014

      Hahah! Jo lite så är det.
      ”Alla ska vara fria att bli som de vill, så länge de följer den mall baserad på stereotyper för gruppen som vi tagit fram.”

      Svara
  8. morpheus

     /  07/23/2014

    Ang Hjernevask är det väldigt intressant att genusvetarna huvudsakligen sitter och tycker/påstår saker och ting, medan övriga forskare som intervjuas hänvisar till rättså konkreta forskningsresultat.

    Svara
  9. Pelle2

     /  07/23/2014

    Det verkar som de vill att flickor skall bli pojkar och pojkar flickor. Vad har man vunnit då ?
    Om de lyckas finns det fortfarande några som i deras ögon mest gör bra saker och några som mest gör dåliga saker

    Svara
  10. michael

     /  07/24/2014

    Problemet är att när pojkar t.ex.
    Är stora modiga och starka.
    Syns och hörs.
    Pratar högt och klart i grupp osv.
    Så ses det som ett problem och ett tecken för patriarkala strukturer vilket förskolepersonalen fått lära sig dvs det ses som fel när pojkar gör det,vilket betyder att när Kalle tar plats så ses det med ogillande medans när Lisa gör det så ses det med gillande av personalen,vilket självklart barnen kommer märka.
    Den nya genusnormen som man skolat in personalen i betyder inte att Kalle ibland får ta plats,eftersom det ses som fel beteende så kan man inte låta Kalle göra rätt i hälften av gångerna och fel i den andra hälften av gångerna.Och om man gör det så skulle det skapa stor förvirring bland barnen,där dom upplever att personalens godtycke bestämmer reglerna dvs för barnen finns inga regler där barnen för samma beteende ömsom bestraffas eller uppmuntras.
    Vilket självklart leder till osäkra barn.

    Svara
  1. Athena Farrokhzad: Poet eller Poe? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: