Skit är skit oavsett om det blänker

I Arbetaren kan man läsa en debattartikel med rubriken ””Hård intern kritik bland feminister och antirasister””. Det är Kristina Wiksell, en feminist, som säger att den interna kritiken är hård.

förtrycktaochutsatta

”Förtryckta och utsatta människor”, det är feminister det… Kvinnliga feminister förväntas ”bilda människor” och lägga tid på att informera om ”grundläggande feministisk analys”. De feministiska analysverktygen ser ut så här. Kort och gott, manshat är vad Wicksell själv tycker är bra feministiska analysverktyg i alla fall

ld50_24

Läs inlägget som länkas innan och se med egna ögon vad som är feministiska analysverktyg och räkna gärna hur många gånger orden ”hat” och ”förtryck” förekommer i någon form… Det finns även fler analysverktyg i den feministiska verktygslådan. Jättemånga analysverktyg finns det och de ser ungefär likadana ut.

Och ”ställer dumma frågor” antar jag är att be dem komma med underlag för påståenden som de gör. Eller att man inte håller med dem, att inte hålla med en feminist kallas också att ”dreva” eller ”hetsa” mot dem. Men det vanligaste är att det kallas ”kvinnohat” att inte hålla med en feminist.

Jovisst, det är säkert jättemånga som tror på att det förekommer ”intern kritik” överhuvudtaget. För vad händer när någon feminist till exempel kommer med MILD kritik mot tongivande röster inom rörelsen? Jodå, då slår sekten till direkt och obönhörligt! Till och med Kristina Wicksell själv hjälper ju till på sitt lilla sätt genom att till exempel kalla en annan blogg för ”rassebloggen”. För om någon tagit minsta lilla kliv utanför hagen och inte bräker i takt med de andra feministerna så ska det försökas stämplas

266

Så hanterar alltså Wicksell ”intern kritik”. Folk ska helst skrämmas tillbaka in i hagen igen. Var och en kan gå in på bloggen ”Tenebrism”, som är den som hon kallar ”rassebloggen”, och själv kontrollera om det finns ett enda uns av rasism där…

Det är klart det inte finns någon rasism där men sanning och verklighet är inte så viktigt för feminister när det gäller att fösa tillbaka någon in i den extremt lilla och trånga hagen igen.

Är man självutnämnt god, oavsett hur idiotiskt man egentligen beter sig eller uttrycker sig, så ska man slippa kritik för annars kan någon bli skrämd. Det är ju det som hennes första mening i artikeln säger

”En person som lägger all sin vakna tid på att försöka göra rätt och vars syfte är gott borde rimligtvis inte kritiseras lika hårt och kompromisslöst som en person som medvetet beter sig illa för att provocera.”

Skit är fortfarande skit oavsett om det blänker men ingen ska få säga det…

********************

AVfM Sverige: ”#WomenAgainstFeminism förvirrar åsiktsmonopolet

Genusdebatten: ”Om HEN är tredje kön varför använda HEN vid okänt kön?

Jussi H Lundell: ”Svar till Alfred Skogberg om osynliggörandet av pojkars självmord

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

23 kommentarer

  1. michael

     /  08/03/2014

    Ja då ska vi se vad Kristina Wicksells resonemang är i en överförd form till en nazists..
    Istället för att hata individer(judar som är svin)så ser vi strukturer,Istället för att hata judar så hatar jag judars kultur och normer.
    Vilket betyder om du slutar att vara jude så slutar jag att hata dig.

    Svara
  2. Larsson

     /  08/03/2014

    Stackars Kristina. Det finns ju nu en viktig orsak till att kvinnliga feminister tvingas lägga omfattande tid på förklara feministisk ”analys”. Propagerar man för något så genomgående inkonsekvent, och saknar själv så pass mycket kunskap om sina egna teorier som de flesta av dem verkar göra, så kommer det förhoppningsvis alltid finnas folk som kommer ifrågasätta.

    Svara
  3. morpheus

     /  08/03/2014

    Feministerna har grava lingvistiska problem.

    Att hata män är inte ett ”analysverktyg”.

    Och ”förtryck” det är sådant som t.ex. kristna och homosexuella lider av i mellanöstern.

    Att säga ”googla patriarkatet” är inte heller att ”utbilda” (lika lite som att säga ”läs en bok” är det).

    ”Kunskap” är också ett ord de inte riktigt verkar förstå innebörden av.

    Svara
  4. Pelle2

     /  08/03/2014

    Så att begära att feministerna skall hålla god ton mot sina meningsmotståndare är alltså fel enligt feministerna . Varför skall vi så fall vi hålla en god ton mot dom ? Något säger mig dock att dom direkt skulle börja gråta och skrika om hat om vi ger tillbaka med samma mynt.
    De vill heller inte utbilda de som ifrågasätter sektens ideologi och det kan jag förstå eftersom dom inte klarar av att styrka sina ovetenskapliga påståenden.Då är det ju bättre
    att försöka tysta ner dom som kritiserar dom.

    Svara
  5. notsure

     /  08/03/2014

    Man undrar vad som hände med arbetarna?
    I en numera svunnen tid så trodde vänstern på att det fanns en maktrelation mellan arbetare och arbetsgivare. Man ville därför stärka fackföreningsrörelsen så att arbetare kunde gå samman och kräva högre löner, anställningstrygghet, m.m. Detta är naturligtvis oförenligt med den nya vänstern som fullständigt skiter i halva befolkningen, oavsett om de är arbetare eller inte. Man kan liksom inte stå upp för en vit, kränkt man som är lastbilschaufför eller bilmekaniker då denne redan har privilegier. En hel del av dessa har lämnat Sossarna till förmån för SD och jag kan inte säga att jag klandrar dem då SD representerar dem bättre än sossarna.
    Vi behöver en stark, verklighetsbaserad vänster precis som vi behöver en stark, verklighetsbaserad höger i våran riksdag. Det är (enligt mig) detta som gjort Sverige starkt (politiskt). Ge mig vänstern tillbaka!

    Svara
    • Det behövs ett S som inte slåss med F! om 2.8% av väljarna utan faktiskt vågar representera också arga unga män.

      Svara
    • MJ

       /  08/03/2014

      Tvärtom är det ju så att de fackföreningar som verkligen tog risker och strider också är de som skaffat sig mest makt i förhållande till arbetsgivarna. Detta kallar feministerna idag för förtryck av de arbetargrupper som aldrig tog strid eller risker.

      Svara
    • Kristian

       /  08/08/2014

      Håller med.
      Tyvärr låter det ovant med orden ”verklighetsbaserad” och ”riksdag” i samma mening.

      Svara
  6. David

     /  08/03/2014

    Feminister skall med andra ord inte behöva framföra sina åsikter på ett sakligt och stringent sätt, och de skall heller inte behöva besvara några invändningar, argumentera för sin sak eller ens förklara vad de menar. Istället skall vi ta till oss allt de häver ur sig som en sanning, utan att opponera oss och ställa några besvärliga motfrågor. Detta eftersom de är så förtryckta, och deras bakomliggande syften så vällovliga.

    Detta om något visar på den antiintellektuella kultur som existerar inom feminismen där man anser sig sitta på Sanningen och representera det Goda, och där all reell debatt således blir överflödig och hotfull. Likheten med religiös fundamentalism är slående.

    Svara
  7. Lite Ot både LD och Kickan Wicksel verkar ha näsring. Är det någon ny trend bland arga feminister?

    Svara
    • Det är för att dom ska bli mindre attraktiva. Du vet behaga patriarkatet och det där.

      Svara
    • Fugen

       /  08/03/2014

      Förlät mig nu, men:
      Kossor har det

      Svara
      • Kartago

         /  08/03/2014

        Nä du Fugen. Det är tjurar som har nosring. Menar du att LD liknar en tjur? 😀

        Svara
        • Fugen

           /  08/03/2014

          Hon är rätt tjurig…..så det passar bra på henne oxå
          Annars är det min upplevelse av nötboskap du kränker genom att dela in den i manlig och kvinnlig nötboskap. Sk kvinnlig nötboskap har vid en snabb syn FLER snoppar än sk manlig, mao, du har ingen intersektionell analys och kränker strukturellt med kunskapsmaktsteori. gör avbön och googla patriarkatet.

          Svara
  8. Jan

     /  08/03/2014

    Kanske är det så att det, särskilt bland svaga kvinnor, är mer accepterat att tycka synd om sig själv och skylla sina motgångar på andra? Och dessutom betrakta det som en vetenskap! Män kan visserligen också tycka synd om sig själva men undviker nog att utveckla det till en ideologi. Det skulle ses som omanligt och ynkligt. Vissa unga kvinnor tycks dock helt sakna den spärren.

    Svara
  9. MiT

     /  08/03/2014

    Undrar om han som är en jätteduktig feminist kommer att #tackanej och ge plats åt en kvinna? Han är en som blivit upplyst om att det var strukturer och normer som fick honom att bete sig illa förut. Enligt egen utsago alltså. Vilken tur att det var strukturer och normer som bär skulden till hans sviniga beteende och inte han själv… Det var ju inte han utan…

    Svara
    • michael

       /  08/03/2014

      Ännu en svensk ståuppare som stoppat upp fingret i den feministiska röven för att känna efter vart vinden blåser.
      Självklart kommer han fortsätta vilja uppträda men eftersom feminismen endast godkänner skämt om vita heterosexuella män och han vill vara en politiskt korrekt ståuppare(vilket verkar vara alla svenska ståuppares dröm även här ska konsensus råda) så kommer hans entoniga fokus snabbt urholka hans material till att bli tjatigt och förutsägbart dvs tråkigt.
      Men jag gissar att han kommer trygga sin inkomst med inbjudningar från statliga och kommunala tillställningar där han säger vad makten vill höra,och det är inte heller någon vild gissning att han får gästa svt,sr och andra kanaler och tidningar för att han är så ”provokativ”

      Svara
    • Måste missat ngt men vem är Eric Alvekrans och var står det att han är en avfälling?

      Svara
    • Filip

       /  08/04/2014

      Sök på hans på Youtube, så fruktansvärt tråkig

      Svara
  10. Jonte

     /  08/03/2014

    Visst är det kul med feminister som Kickan Wicksell som påstår sig hata maskulinitet och manlighet. Gäller det här henne också tror ni? 😉

    http://groupthink.jezebel.com/traditional-masculinity-and-sexual-preferences-1614373452

    Svara
    • Björn

       /  08/04/2014

      Den där tråden är underbar. ”alltså… män ska vara på det sätt vi vill just där och då, annars känns det inte bra!”

      Gråtfest över att mannen blivit feminiserad på grund av idogt tränande av feminister som vill äta kakan och ha den kvar.

      Svara
  11. Kjell

     /  08/07/2014

    ”En person som lägger all sin vakna tid på att försöka göra rätt och vars syfte är gott borde rimligtvis inte kritiseras lika hårt och kompromisslöst som en person som medvetet beter sig illa för att provocera.”

    Konstig jämförelse… hur blir det om någon säger något vettigt på ett provocerande vis? Inte för att provokationer är bra, men innehållet är trots allt viktigast i debatten (tex när någon får kritik).

    Sedan behöver inte ”försöka göra rätt” innebära att det blir rätt, eller att det inte finns andra bättre (eller sämre) alternativ.

    Slutligen, hur vet man att syftet är gott? Feminister själva hittar ju dolda agendor hela tiden (som ”det säger du bara för att inte förlora dina privilegier”).

    Slutligen visar de här citaten på en allmän, väldigt märklig ide: Den förtryckte har mer rätt än förtryckaren, och det går inte ens att ifrågasätta i vilken mån det ens finns ett förtryck. Vem som ”har rätt” är en fråga om fakta och argument, inte några maktpyramider.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: