Romsons mardröm: Vita medelålders heterosexuella hjältar

Nu duger de vita heterosexuella männen igen för Åsa Romson, nu är de hjältar helt plötsligt. Det går fort, för en månad sen så var de ju inte ens människor för henne. Alla tweetar finns här.

hjältar

Jag kan ge mig fan på att de äter kött och kör bil också. Men säg det inte till Åsa för då får hon väl det totala frispelet.

hjältar1

Cornucopia såg Romsons tweet och talade om den bittra sanningen för henne.

hjältar2

Intressant att Grön Ungdoms ena provrör, Lorentz Tovatt, dyker upp och försvarar. Eller försvarar, att säga att någon är kränkt så fort det blir lite småraljant motstånd tyder snarare på att man inser att man är körd och inte kan komma med något annat. Det är ju inget försvar utan mer uppgivet. Borde det inte vara bättre att ligga lågt med sånt i det här läget?

hjältar3

Tovatt brukar rida in på sin vita springare när kvinnor är i nöd. Det ligger ju i den feministiska mannens roll att göra det.

Men det jag undrar är om en tunga kan vara ”rasifierad”? För så mycket komiskt rövslickeri som Tovatt har ägnat sig åt sen ett år eller två tillbaka så måste hans tunga vara kroniskt brun vid det här laget. Är han kanske till och med inkvoterad?

Förra inlägget ”Kampen mot heteronormen

********************

Genusdebatten: ”Den mycket modiga feministen Sara Schmenus – skriver om ekonomisk ojämställdhet

Jussi H Lundell: ”Jag är islamistofob och det borde fler vara

Gendertruce: ”Prostatacancer – den accepterade döden

Maniac Media: ””Tänk fel om du vill, men tänk själv”

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

76 kommentarer

    • Anders/AV

       /  08/07/2014

      David har skrivit bra förut har jag för mig.Kitimbwa och Tobias är riktiga tomtar. Man får nog ladda upp med stora skämskudden. Det är inte lika lätt att avfärda David eftersom han själv är ”rasifierad”, men de kommer försöka.

      Svara
    • Jonte

       /  08/07/2014

      Det där var ingen jämn matchup.

      Svara
  1. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
    • The Perfect Man

       /  08/07/2014

      Ännu en anledning att inte betala TV-licens.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Skrev en kommentar där jag bl.a frågade om det är pg.a att han har blivit feminist som han har börjat skriva negativa saker om män?
      Undrade också varför han fråntog kvinnorna ansvaret för att få ett bra sexliv eftersom han klagade på att det finns kvinnor som aldrig har fått en orgasm i sitt förhållande.Det måste väl ändå vara upp till kvinnan att säga hur hon vill ha det om det mannen gör inte funkar för henne ? Jag är övertygad om att de allra flesta män vill att deras partner har det skönt
      när de har sex men om de inte säger något om hur de vill ha det så blir det ju svårt..

      Undrade också om inte mamman har ett ansvar för att uppfostra sina söner.

      Dessutom är det väl inte så ovanligt att det är en annan tjej som kallar tjejen för hora.

      Hoppas verkligen att detta var ett tillfälligt bottennapp från Joakim. Annars är jag rädd att han har blivit indoktrinerad av feminismen…

      Svara
      • anonymous

         /  08/07/2014

        Hur länge tror du det tar innan diskussionen börjar handla om omslutande sex och penetrationsnormen?

        Svara
        • Pelle2

           /  08/07/2014

          Heterosexualitetsnormen kommer väl alltid på tapeten när extremfeministerna debatterar. Det är ju som bekant något fult och äckligt att vara heterosexuell i deras ögon. Detta om man bortser från dom själva som i ingen liten utsträckning lever ett heteronormativt liv med en alfahanne som försörjer dom..

          Svara
          • Jag har förövrigt tröttnat på diskussionerna om kvinnors orgasmsvårigheter. Först så tjatar människor som Fanny, LD och för den delen Johanna Sjödin om hur viktigt det är med penisstorlek. Därefter tjatar människor som Fanny och LD om hur hemskt det är att män har fått för sig att det är penisen som är källan till sexuell njutning för kvinnan. Ja, var kan den föreställningen ha kommit ifrån tror ni? Det är nästan som att de tror att deras uttalanden inte har några konsekvenser.

    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Lady Dahmer har nu gått in och börjat kommentera och försvara Lamottes inlägg om att det är mäns fel att tjejer kallas horor.Han är på god väg att lyftas upp i den extremfeministiska eliten altså.

      Svara
      • Larsson

         /  08/08/2014

        Funderade över om han bara skriver sådant för att provocera. Locka fram diskussionen. Har inte sett honom bemöta inlägg personligen, upplever det som lite fegt. Men upplägget brukar hur han beskriver något anekdotiskt och så går han direkt på radfem-teorierna, och i just detta fall blir det väldigt märkligt.

        Svara
      • Jag fattar ingenting. Det är klart man kan ändra åsikter men jag finner ingen logik i att helt plötsligt svänga om så där. Vad händer om han får en son i framtiden?

        Svara
  2. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
  3. Pelle2

     /  08/07/2014

    Diskuterade feminism med en manliga,medelålders,vit kollega och MP-politiker i förrgår. När jag frågade honom hur han kunde vara med i MP när Romson hade sagt så mycket negativt om den gruppen så kallade han mig direkt för en vit,kränkt man. Vet inte om det är en del av hur MP,s representanter har blivit tillsagda att agera eller om han bara agerar som de flesta feminister gör.
    Om vi diskuterar detta flera gånger och han kallar mig för vit,kränkt man så kommer han få svar på tal. Denna gången valde jag att låta bli eftersom ”debatten” togs på jobbet.

    Svara
    • Kalle

       /  08/07/2014

      Nästan gång frågar du pappskallen på vilket sätt han anser att du känner dig kränkt, kräv av honom att han måste bevisa det annars så får han helt enkelt hålla käften!

      Svara
      • Pelle2

         /  08/07/2014

        Han är dessvärre en ganska känslig själ så jag är rädd att han skulle bryta ihop om jag smäller på för hårt ;-). I grunden är han också snäll så jag vill inte göra honom ledsen.
        Tänkte säga att det sättet att uttrycka sig är en känd,feministisk härskarteknik när de inte har något hållbart argument för sina ståndpunkter.

        Svara
        • Kalle

           /  08/07/2014

          Men du skulle kunna köra med samma taktik tillbaka genom att säga: men du är ju bara sur, sen när han frågar på på vilket sätt du anser att han är sur så svarar du bara med motfrågan: på vilket sätt är jag kränkt?

          Du kanske tycker han är snäll, men håll med mig om att han förtjänar en liten knäpp på näsan med sitt dravel om VKM.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/07/2014

            Jo, han förtjänar en knäpp på näsan precis som alla andra som kör med det dåliga argumentet att meningsmotståndaren är kränkt när man inte håller med dom.

        • Kollen

           /  08/07/2014

          Utav din beskrivning att döma så är han inte alls snäll. Snäll är ett beteende.
          Att häva ur sig att någon är en vit, kränkt man är att underkänna någons argument dels genom att hävda att personen tillhör en demografi som inte har rätt att själva formulera sina åsikter och dels genom att hävda att personen har en irrationell emotionell reaktion som hindrar honom att tänka klart. Hur var det med normen att män är strikt rationella och aldrig emotionella, förresten? Skulle inte den motverkas? Din kollega utsätter dig för en trippelkränkning och förväntar sig att du inte ska reagera, för då bekräftar du hans anklagelse och lyckas på samma gång gå på tvärs med sina egna värderingar. Detta samtidigt som han själv förväntar sig bli behandlad med respekt.
          Han är möjligen känslig, men inte snäll.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/07/2014

            Jo,han är faktiskt väldigt snäll. Tror att han bara uttryckte sig på det sätt han har blivit lärd och det är ju accepterat i de feministiska kretsarna inom MP som han rör sig i.
            De som uttrycker sig så blir ju väldigt sällan ifrågasatta och
            det är ju dessutom accepterat att skriva och uttala sig på det sättet i massmedia så varför skulle han tro att det inte är ok ?
            Det kräver ju lite eftertanke och det är ju inte feministernas starka sida ;-).

            Dom beter sig som de gamla testuggande kommunisterna på 70-talet.

          • Jag håller med. Det är inte snällt, även om han är snäll på andra sätt.

    • Agree and Amplify – ”Jag är inte kränkt, jag är skändad och besudlad. Hela patriarkatet ska minsann få höra att hon inte dyrkar oss vita hetromän.”

      Svara
  4. http://ladydahmer.nu/sjalvhat-ar-en-stark-drivkraft/ Lite orelaterat var inte LD50 tjock och stolt? Varför då ta bort alla helkroppsspeglar? Det verkar helt bakvänt.

    Svara
    • Kalle

       /  08/07/2014

      Ja men det förstår du väl, det är inte hon som tycker illa om sig själv som överviktig utan det patriarkatet och noooooormerna som får henne att bli lessen i ögat.
      Hon är stark kvinna/kvinnor kan och allt vad det nu heter. men patriarkatet det är som saurons brinnande öga över mordors berg och det bränner sig in i hennes själ.

      Svara
        • Ja eller hur?

          Det handlar om din egen syn på dig själv och inget annat, det är du som ser dig i spegeln och dömer dig själv, ingen annan.

          Skyller man på att man påverkas av yttre faktorer som patriarkat, reklampelare, modetidningar och annat innebär det bara i praktiken att man anser och erkänner att man låter sig påverkas av dessa yttre faktorer. Var är då det egna förnuftet?

          Är de då så lättpåverkade av all propaganda som sprids, utan att själva kunna filtrera bort skadliga saker och ta eget ansvar för sig själv och sin egen förmåga att kunna se vad som är rätt och fel att man inte ens kan se sig själv i spegeln, kan man nog fundera på ett och annat.

          Kan de inte ens ta detta elementära ansvar för sig själva, hur skall de kunna ta ansvar för det gemensammas bästa? Då kan man ju undra om de inte rent av skall ha förmyndare och fråntagas sin rösträtt.

          Då kan ju nämligen vilket sektliknande, odemokratiskt och totalitärt parti som helst lura skiten ur dem och förmå dem att tro på de mest konstiga saker, och lura dem att just deras totalitära synsätt är det rätta.

          Tänk om det dessutom skulle visa sig att somliga av dem lider av bipolära sjukdomar som ger vanföreställningar och bristande verklighets uppfattning, då blir det ju rent av bäddat för katastrof!

          De skulle ju rent av kunna fås att tro på knasigheter såsom att muslimer, judar eller rent av män skulle vara roten till allt ont! Så galet! Och eftersom personen själv är så lättpåverkad och därmed saknar ansvar för vad som händer och låter sig påverkas av det är de fria från ansvar!

          Galet va? Så illa kan det väl ändå inte vara?

          Nämen vänta nu……. Det där låter nästan skrämmande likt ett scenario som skulle kunna utspela sig här och nu!

          Näru, den köper inte jag!
          Skall man friskriva sig från ansvaret skall man heller inte ha befogenheten!

          Svara
        • Dreadlock

           /  08/07/2014

          Nyttigt att LD inser att hon inte kan få sin egen perfekta evigt unga Prince Charming längre med den korpulenta kroppen,som kunde tillhöra en 50 åring. Det var väl sådags att lämna flickrummets affischering på manliga hunks, och inse realiteten.

          Nu var jag taskig. Men det skiter jag i.

          Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Självklart behöver inte rasifierade och andra lågt stående på intersektionalitetsstegen förklara någonting av sitt dåliga beteende och befängda påståenden.Detsamma gäller ju feministerna.

      Svara
      • Kalle

         /  08/07/2014

        Men glöm aldrig bort att de ska ses som jämlikar trots alla undantag och ”specialregler”.

        Svara
    • NDRS

       /  08/07/2014

      Jag tror bestämt att hela upprinnelsen till ovanstående tweetar kommer från detta facebookevent – en stödfest för F! Norrköping där det bl.a. skulle förekomma hennamålning, vilket några ansåg var ‘cultural appropriation’. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

      https://www.facebook.com/events/296051460577178/?fref=ts

      Svara
      • Jag har googlat, och finner endast att det använts för tatueringar och färgning av hår, i europa har man använt det sedan 1800talet. Det började användas i egypten för 6000 år sedan. Hittar inget om att det endast skulle användas i några speciella riter eller annat kulturellt som skulle få feministerna att bli galna ifall någon annan använde det?

        Det verkar istället att de tagit några specifika användare i indier, desier, som grund, därför ska ingen annan kunna använda det. De bryr sig alltså inte om den 6000 åriga kulturen att använda henna närmare europa. De försöker att få det mer religiöst o kulturellt än vad det egentligen är.

        Sedan, om de säljer tatueringar till höger o vänster i dessa ‘rasifierade’ länder så borde de vara ok med att de har de på sig…. seriöst… är de så knäppa? Allt för att skapa rasister där det inte finns några.

        Svara
    • Anders/AV

       /  08/07/2014

      Hur blir det då med ”rasifierade” som tatuerar in ”vitas” motiv? Är det kränkande för alla vita? Eller när Zlatan tatuerar in mönster från olika delar av världen? Kan han som ”rasifierad” från Balkan tillåta sig att tagga in typiskt japanska motiv? Han är ju ändå europé och står högre upp på den intersektionella maktstegen än förtryckta Asiater. ”Exotifierar” han japaner? Blir jobbigt det där vad man får och inte får.

      Svara
    • anonymous

       /  08/07/2014

      Och som vanligt dyker Adori upp och har ingen aning om vad hon pratar om. Hon och hennes familj är från Bangladesh. Hon har approprierat min och min familjs kultur från nordafrika. Nu är jag kränkt.

      Svara
    • Larsson

       /  08/07/2014

      Gillade dessa reflektioner kring det hela

      https://twitter.com/cardiaca/status/497332410460422144

      Svara
  5. MiT

     /  08/07/2014

    Är det bara hos mig som skämskudden åker fram när de börjar prata om ”white people” och menar andra? Speciellt när de är svenska och heter Anette…
    https://twitter.com/waterstain/status/497070103536889859
    https://twitter.com/waterstain/status/497070691871911936

    Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Kan inte vara lätt att vara feminist. Man måste hålla reda på en miljon regler för att försöka göra rätt enligt de senaste feministiska rönen.Dessa rön förändras ju dessutom ständigt utifrån feministelitens godtycke så det som var rätt idag är inte med nödvändighet rätt imorgon.

      Svara
      • Carl

         /  08/07/2014

        Är waterstain en svensk variant eller en parodi på Suey Park? Verkar lika verklighetsfrånvänd.

        Svara
  6. MiT

     /  08/07/2014

    ”Ryssland erbjöd hjälp att släcka branden i Västmanland. Men räddningsledningen tackade nej.
    – Jag fick frågan om ett flygplan som tar 40 kubikmeter vatten, säger Lars-Göran Uddholm, räddningsledare.

    – Vi har redan så mycket flygplan här att vi skulle behöva ställa av något annat, säger Lars-Göran Uddholm.”

    Ok, så 40 kubikmeter på en tur gör det inte värt att ställa av ett som tar 6? Eller är det annat som ligger bakom, t ex start/landning och sånt? 40 kubik borde ju utklassa vilket annat 6-kubiks som helst kan man ju tycka?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19329394.ab

    Svara
  7. MiT

     /  08/07/2014

    https://twitter.com/P3Nyheter/status/497344727201873923

    Svara
  8. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
  9. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
  10. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
    • Lövet

       /  08/07/2014

      Du kritiserar henne bara för att hon är kvinna…

      Svara
  11. michael

     /  08/07/2014

    Vita heterosexuella män får inte påpeka vad den anser fel och idiotiskt,denna rättighet ska endast rättfärdiga idioter ha.
    För demokratins skull.

    Svara
  12. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
  13. MiT

     /  08/07/2014

    För er som missat att WDF kommenterat under inlägget om attacken på Cissi Wallin. WDF var ju också med i inlägget så…

    Attack på Cissi Wallin. Igen…

    Svara
    • Anonymouse

       /  08/08/2014

      Verkar som hon försöker trolla sönder komentarsfältet totalt med sina kompisar. IGNORE…

      Svara
  14. MiT

     /  08/07/2014

    Hur är det med Tovatts tunga, är den ”rasifierad” än?

    Svara
    • Dreadlock

       /  08/07/2014

      Har ingen aning om hur fröken missnöjd definerar sin feminismen ,men i vilket fall kan man utläsa i inlägget att kön inte är en social konstruktion – Vilket är välkommet i debatten.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Är det någon som tror att han skulle säga detsamma om någon hade sagt något rasistiskt till honom ? Men som rasifierad hen så skall man komma undan med vad som helst..

      Svara
  15. MiT

     /  08/07/2014

    Sen kan ni ju kolla här 😀
    http://ladydahmer.nu/man-vill-inte-bli-behandlade-som-kvinnor-av-when-darkness-falls/
    Madame Tourettes har skrivit hos LD50

    Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2014

      Hon skrev bl.a följande:
      ”Män är överlag sjukligt fixerade vid kvinnor och att få lägga sig i, kontrollera och styra vad kvinnor gör, anser och känner. För den här typen av män är det dessutom det enda som förenar dem.”
      Skrattretande !
      Det är väl extremfeministerna som är sjukligt intresserade av vad de påstår män gör,anser och känner. Dessutom pratar vi inte om kvinnor generellt särskilt ofta utan vi pratar om extremfeminister.Att det är det som förenar oss är väl inte så konstigt eftersom hon refererar till kommentarer på feministkritiska bloggar.

      Resten av inlägget verkar mest handla om hur tuff hon tycker hon är när hon vågar ”utmana” oss. Hoppas att hennes feministpolare blir imponerade av hennes fina språk med
      ett ständigt upprepande av könsord bl.a…

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/07/2014

      Ja jisses, det bekräftar ju bara bilden av en ytterlig kränkt kvinna som ballat ur fullständigt och delat upp hela världen i dem som är emot – och dem som är för.

      Bekräftelsebehov = 100%

      Svara
  16. MiT

     /  08/07/2014

    Hahaha!

    Svara
  17. MiT

     /  08/07/2014

    Del 2 om Melindas öde. Är visst flera delar pubbade på olika datum som heter del två av någon anledning
    http://nwt.se/filipstad/article1608882.ece
    http://nwt.se/filipstad/article1608884.ece
    http://nwt.se/filipstad/article1608885.ece

    Svara
  18. Patrik

     /  08/07/2014

    Sara Abdollahi reagerar över att bara kvinnor och barn ses som offer i krig. http://unvis/it/www.aftonbladet.se/kultur/article19311538.ab

    Svara
    • Jonte

       /  08/07/2014

      Naturligtvis missar hon målet totalt och blundar för den verkliga anledningen som är kvinnors högre skyddsvärde.

      Svara
  19. Patrik

     /  08/07/2014
    Svara
    • Dreadlock

       /  08/07/2014

      Det är vajsing med länken. Barometern hittar inte den.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/07/2014

        Länken funkar inte för mig heller. Den finns dock med i texten på aktivarums senaste inlägg i genusdebatten och där funkar den. Väldigt bra artikel av Formgren för övrigt !

        Svara
        • ni behöver ha med .gm i länken. I posten så har det kommer bort i länkningen men ligger som text efter, kopiera o klistra in.

          Svara
          • Dreadlock

             /  08/07/2014

            Tog med .gm i länken också,innan jag skrev. Men fungerade inte.

          • MiT

             /  08/07/2014

            Har fixat länken

    • Dreadlock

       /  08/07/2014

      Fungerade

      Mäh…

      Mp vill alltså släta över sina egna politiska beslut (nedläggande av jobbiga CO2 förpestande nationella räddningsstationer) Och göra upphandlingar av räddningstjänst från utrikes nationer ? Det blir väl konsekvensen ?

      ” men av alla riksdagspartier är det Miljöpartiet som är ivrigast att gå vidare och skära bort ännu mer av ­Sveriges försvar. Helst vill MP ersätta så mycket som möjligt av försvaret med ”ickevåld, förebyggande diplomati och fredsbyggande insatser”

      ” Läser man MP:s senaste riksdags­motion om försvar och samhällets krisberedskap framgår dock att en del av ”klimatanpassningsmiljarden” som MP vill ta från försvaret och ge till MSB ska gå till ”klimatanpassning av miljonprogramsområdena”.

      Man kan i.o.f.s. ifrågasätta Sveriges anslag till försvaret,som trots, en extrem skyndsam avveckling fortfarande får 60 Miljarder kronor per år. Vilket är samma summa sedan i början av 80-talet- Då Sverige hade ett civilförsvar värt namnet.

      Hur kan en ynka miljard från en försvarsbudget på 60 miljarder göra en skillnad på en ”klimatanpassning” för våra miljonprogramsområden i förorterna ?

      Svara
  20. MiT

     /  08/07/2014

    Svara
  1. Nu duger plötsligt vita heterosexuella män för Åsa Romson och Miljöpartiet | Genusdebatten
  2. Om man undrar varför kränktheten regerar i Sverige | WTF?

Lämna ett svar till Pelle2 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.