Från SvP till Hitler på några tweetar

Japp, det är tydligen jag det. Det går undan i radfemvärlden minst sagt! Det bara visslar till så är man förbi puppstadiet ”antifeminist” till en fullfjädrad Hitler! Två röda tar det.

Egentligen handlar det om en kontroll utförd av twitterpolisen och brottet är ”länk till blogg”. Och straffet för det brottet är gruppattack från radfems på den som utförde den oerhört brottsliga gärningen. Det var först en bit in i diskussionen som jag tydligen avancerade i raketfart. Och inte bara jag…

Varning för långt inlägg men det mesta är ju tweetar bara. Det började med det här

svptillhitler

Varken mer eller mindre, det är en länk till mitt inlägg igår vars huvudinnehåll är en twitterrant. Thats it. Det räcker för att twitterpolisen ska rycka ut med blåljus och allt.

svptillhitler1

En halvtimma tog det att rycka ut. Tror nästan att räddningstjänsten är avundsjuk på snabbheten.

svptillhitler3

Det var alltså ett inlägg med en twitterrant som faktiskt är väldigt bra. Inget mer.

svptillhitler2

Kattbjörnen säger det självklara som svar på LD:s fråga.

svptillhitler4

Det spelar fan ingen roll att det var en bra rant enligt LD. Och nu kom SvP in i bilden, min blogg är alltså ungefär samma sak tycker LD. Intressant!

svptillhitler5

Nu dyker kontot @vardagsrasismen upp med punktade tweetar, här ska twitterpoliskollegorna uppmärksammas på att det har begåtts ett fruktansvärt brott!

svptillhitler6

svptillhitler7

Nja, ordet jag använde i inlägget som jag hänvisade till var ”proffsoffer”, en del lever ju på och får sina pengar på att vara offer. Då är man väl ett proffsoffer? Och det var ju ganska tydligt att man ville skydda sin offerposition. Men visst, i inlägget med ranten så skrev jag proffskränkta men inte så stor skillnad, de är det också. Och hela den här twittertråden bevisar ju inte motsatsen direkt…

svptillhitler8

Hänger ut? De skriver offentliga tweetar som ALLA kan se. Och sätter JAG i skottlinjen? OM de är i någon skottlinje så sätter de sig  i den själva väldigt frivilligt. Jag skriver inte deras tweetar. Och tweetarna, som de skrivit själva, är det jag visar upp.

svptillhitler9

Jaha, problemet var att ranten var ofeministisk? Vilket oerhört brott!

svptillhitler10

svptillhitler11

Nej, jag utsätter ingen för något. Och nej, jag beter mig inte vidrigt mot någon. Hur kan det vara vidrigt beteende att visa upp vad de själva skriver? Om det är vidrigheter på min blogg så är det ju inte jag som beter mig vidrigt utan… Men jag förstår var skon klämmer, de är lite sura för att de inte kan bre på som vanligt utan att det visas upp samlat. Om ingen visar upp det så blir det lite här och där, på min blogg blir det samlat så man ser hur mycket det egentligen är.

svptillhitler12

Man får visst inte tala om att feminister kan förstöra för unga tjejer, och varför. Sånt kanske ska få fortgå i det tysta?

svptillhitler13

Jag fattar inte heller hur det kan vara att ”hänga ut” när ALLA tweetar är offentliga för hela världen att läsa.

svptillhitler14

svptillhitler15

”rent antifeministiskt beteende”…

svptillhitler16

Hon delar EN åsikt. Det betyder inte att hon kanske gillar allt som den personen säger och tycker utan just DEN åsikten. Jag kan hålla med LD om det är något bra hon säger eller tycker, det betyder inte att jag håller med om allt hon säger utan bara om just DEN saken.

svptillhitler17

Sådärja, nu är jag (och @LadyDaHipster) på samma nivå som självaste Hitler helt plötsligt. Fuck SvP som gällde nyss liksom, nu är det Hitler! Nästan i alla fall, jag är ju inte vegetarian. Och ingen nazist heller. Fan, saknar visst mustasch också. Och inga ambitioner om ett Tredje Rike har jag heller. Inte ens lebensraum är jag ute efter. Judar har jag heller inget emot. Faktum är det nog inte finns något som kan få mig att likna Hitler på något sätt. Jag har inte sett något från LadyDaHipster som passar in i liknelsen heller. På något enda sätt!

svptillhitler18

Om man kritiserar på det viset som @vardagsrasismen säger så är man ju en… Radfem?

svptillhitler19

svptillhitler20

svptillhitler21

Tydligen så tycker LD att det är rimligt… Ja kära nån…

svptillhitler22

Hetsar mot feminister med elaka rants? Nu får de väl ändå ge sig?

svptillhitler23

svptillhitler24

svptillhitler25

Som jag och MÅNGA andra har tolkat det så handlar det om mobbning och dess fruktansvärda konsekvenser under många år efter att man sluppit den. Mobbning alltså, kan även vara att ge sig på någon i grupp för att den länkat en blogg…

svptillhitler26

svptillhitler27

svptillhitler28

”kritik kring strukturerna av hur hennes film mottagits”? Är det någon som förstår vad hon menar? Hjälp mig i så fall för jag fattar inte.

svptillhitler29

svptillhitler30

svptillhitler31

svptillhitler32

svptillhitler33

WOW, nu är det allvar! ”Hänga ut medsystrar till vargarna”!

svptillhitler34

svptillhitler35

svptillhitler36

Men suck, det som finns på min blogg är vad radfems själva skriver rakt ut i offentligheten…

svptillhitler37

Ojdå, jag har visst blivit degraderad, först var jag jämförbar med SvP, sen Hitler och nu Avpixlat och Fria Tider. Fan jag kommer att sluta som en privilegierad uteliggare om de får hålla på ett tag till.

svptillhitler38

Jaha, jag som trodde det var som SvP och Hitler?

svptillhitler39

Ser just det varje dag faktiskt, både i media och på twitter. Även när de inte säger något bra…

svptillhitler40

svptillhitler41

En rant, som INTE är skriven av mig, som jag visar upp på min blogg innebär alltså en hyllning av mig om någon annan tycker ranten är bra? Och nu kom Åkesson också med på ett hörn…

svptillhitler42

Sanslöst! Var får de allt ifrån? Nu är det visst inte bara jag som avancerar (även om jag i och för sig lika snabbt degraderades igen) utan även en som tidigare klart och tydligt uttalat att hon är en feminist som är som Hitler. Även Stalin, Franco och Åkesson får vara med och leka här. Tja, ni kan ju gå in och kolla @mariabroström och se om ni hittar något som motiverar det, jag hittar inget i alla fall. Snarare tvärtom, hon verkar vara en mycket sympatisk människa.

svptillhitler43

svptillhitler44

svptillhitler45

svptillhitler46

Hahaha! Jag tror jag dör  😀 😀

svptillhitler47

Och inte bara det utan man hyllar även till exempel bloggen där man läste det!

Hela twitterdiskussionen finns här.

Så här ser det alltså ut när man begår det mycket grova brottet ”länka till en blogg”. Twitterpolisen rycker genast ut för att beivra brottet medelst gruppattack på den som begått det. Sektmentaliteten är så tydlig att det är löjligt och Sara har ju råkat ut för den tidigare.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

45 kommentarer

  1. Pelle2

     /  08/13/2014

    Det var ju också kul att de klagade på att Schmenus, enligt vad dom tycker,förändrade begreppet feminisms innebörd. Är det någon rörelse som är experter på att byta betydelse på ord så är det väl feminismen. Patriarkat och rasism t.ex har fått en helt annan betydelse än den officiella av feministerna.

    Det är som sagt var också konstigt att de känner sig uthängda om man publicerar det de själva har skrivit på twitter och deras bloggar. Står dom inte för det ?
    Och att du är en nazistisk dödsbreivikare visste vi ju redan 😉 Det är vi ju alla som inte håller med feministerna och dessutom har fräckheten att påtala det för dom.
    I det feministiska lyckoriket får ingen ha en annan åsikt än den som de ledande feministerna har. Det borde väl varenda människa förstå 😉

    Svara
    • De glömde tydligen totalt bort Breivikare så det var bra att du tog med det här i kommentarsfältet…

      Svara
      • Pelle2

         /  08/13/2014

        Japp,man får ju hjälpa till så gott man kan när dom har glömt bort sina vanliga guilt by association objekt ;.-)

        Svara
  2. mats

     /  08/13/2014

    Skrämmande att våra politiker vill fortsätta ösa pengar och resurser till detta vansinne.
    Skulle vilja kalla dem för Henry Ford feminister. Tyck vad du vill bara du tycker som jag bestämt.

    Att stötta en sektliknande rörelse som denna kan ju aldrig bli vara bra.
    Hoppas domen mot de politiker som stödjer vansinnet blir hård på valdagen.

    Svara
  3. Det allra lustigaste är att såväl Natashja ”Lady Dahmer” Psomas Blomberg som ”When Darkness Falls” både läser den här bloggen OCH kommenterar i den med jämna mellanrum, men nåde andra feminister som gör det! 🙂
    Djävla hycklare.

    Svara
  4. Anders/AV

     /  08/13/2014

    Lyteskomik…

    Svara
    • Kristian

       /  08/13/2014

      Hade för några år sedan en kollega med svår diabetes. Han skulle ha skrattat i tio minuter och därefter (i stället för att jobba) gått runt och berättat skämtet för samtliga på kontoret.
      Kul kille. Hoppas han mår bra.

      Svara
    • Kalle

       /  08/13/2014

      Grattis Cissi!
      För du har själv varit med åt drivit den åt det hållet, inte lika kul nu när skiten stänker tillbaka på dig..pepp pepp fina du!

      Svara
    • Anders

       /  08/13/2014

      Vederbörande har inte bara svårt att ta in socker, utan också svårt att ta in sammanhang. Att inte se att det roliga ligger i skillnaden i referensram mellan provställare och elev, utan istället se påhopp på sjuka, tyder på ett socialt handikap. Diabetes är lättare att behandla.

      Svara
  5. ”kritik kring strukturerna av hur hennes film mottagits”? Är det någon som förstår vad hon menar? Hjälp mig i så fall för jag fattar inte.

    Det är enkelt! Det handlar om att se till att man skall kunna få kritisera hur mycket man vill, men undgå konsekvenserna. Man kritiserar alltså aldrig en person direkt, utan bara det den personen symboliserar. Det är en vuxenvariant av det där ungdomar ibland håller på med, som att gå fram till någon och svinga vilt framför deras ansikte och ropa ”luften är fri!!”, som om beteendet därigenom inte skulle innebära en provokation.

    Det behöver för övrigt inte ens vara sant, utan det räcker med att man senare menar att det var det man gjorde. I detta fall:

    LD: ”Fan sluta lajva fetma. Det är en spark i ansiktet på oss!” – naturligtvis menar hon inte Molly specifikt, även om det iofs var ett svar på @helenschki, ”fast det är ju för att hon lajvar tjock hon har objektivt en fin kropp, jobbig för tjocka på riktigt liksom”, osv …, vilket förstås inte heller är riktat mot Molly, utan strukturerna som hon verkar i.

    Det är samma princip som när LD menar att manshat aldrig skadat någon. När man äger offerkortet kan man per definition inte förtrycka någon, och kritik man riktar mot någon kan inte vara så farlig som när kritik kommer från en förtryckare. Om kritiken faktiskt sårar människor, kan man inte undgå slutsatsen att man faktiskt har agens och ansvar. Så får det inte vara, men samtidigt suger det ju om ens kritik inte har någon effekt över huvud taget. Alltså var kritiken per definition aldrig riktad mot personer, utan mot de osynliga strukturer som omger och formar personen. Om personerna tar illa upp är det ju för att de är fångar i strukturen, och då var det ju rätt att kritisera den!

    Just män har extra svårt att förstå denna slags resonemang, eftersom de har en defekt som formats av den destruktiva mansrollen: de har fått för sig att det är manligt att stå för sina ord och handlingar: om en mans handlingar hade effekt var det naturligtvis för att det var det han avsåg. Annars vet han ju inte vad han pysslar med, och vem vill ha en sådan man?

    Svara
    • MiT

       /  08/13/2014

      Haha, tackar! Nu blev det glasklart 😀

      Svara
    • michael

       /  08/13/2014

      Helt rätt det effektivaste sättet att förtrycka sin omgivning på är att framställa sig som offer,för vem vill kritisera ett offer och framstå som en empatilös och dålig person.

      Svara
  6. MJ

     /  08/13/2014

    Smala feminister verkar en aning upprörda över att få veta att de diskriminerar tjocka feminister. Kränkta smala kvinnor.

    Svara
    • anonym

       /  08/13/2014

      Jag tycker att det är jätteintressant att se hur allting brister för Adoori & Co när de plötsligt tvingas konfronteras med att även de besitter priviligier.

      Svara
  7. QED

     /  08/13/2014

    OT

    ”Romsons tal var inte hets mot folkgrupp”

    Justitiekanslern:

    ”Syftet vid tillkomsten av straffstadgandet om hets mot folkgrupp var att till- försäkra minoritetsgrupper av skilda sammansättningar och bekännare av olika trosuppfattningar ett rättsskydd. Det fallet att någon uttrycker sig kritiskt eller nedsättande mot heterosexuella män av svenskt etniskt ursprung torde inte ha varit avsett att träffas av straffstadgandet (se t.ex. Justitiekanslerns beslut den 5 november 2003 i ärende nr 3217-03-30 samt den 30 no- vember 2010 i ärende nr 7435-10-30). Redan på grund av vad som nu har sagts kan innehållet i TV-utsändningen inte anses utgöra hets mot folkgrupp. Förundersökning ska därför inte inledas i ärendet.”

    Klicka för att komma åt JK-6171-14-31.pdf

    Svara
    • QED

       /  08/13/2014

      JK Skarhed är för övrigt medlem i ryggkliarnätverket Hilda

      https://www.advokatsamfundet.se/Hilda/Hilda/Hildas-medlemmar/

      Svara
      • MJ

         /  08/13/2014

        Skarhed har också ägnat större delen av sin yrkesbana till att sänka beviskraven i mål där heterosexuella män anklagas för brott mot kvinnor.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  08/13/2014

      All animals are equal, med andra ord. Så fint och gott då.

      Svara
      • Likhet inför lagen?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/14/2014

          , but some animals are more equal than others. Avsaknad av likhet i det här fallet. Det går att hetsa mot alla folkgrupper, fast vissa räknas mer som folkgrupp än andra (och någon tyckarelit med makt bestämmer hur hierarkin ser ut).

          Svara
    • Syftet med en lag SKA hålla i själva lagtexten. Det kan ju inte lämnas öppet för egna tolkningar. Fullständigt vansinne om ngn ska ha rätten att tolka vad ett syfte är.
      Då ska det stå i lagtexten redan innan.

      Var blir nästa tolkning av syfte?
      Partnervåld? Hmmm…hmmm…
      En samtyckeslag?
      (Ja, nu var ju inte syftet att få fler kvinnor fällda för våldtäkt, utan syftet var ju att kvinnor skulle samtycka…ähum ähhh

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/14/2014

        Det fallet att någon uttrycker sig kritiskt eller nedsättande mot heterosexuella män av svenskt etniskt ursprung torde inte ha varit avsett att träffas av straffstadgandet

        Någon som orkar gräva upp förarbetena till lagen där det med största sannorlikhet framgår?

        Svara
  8. MiT

     /  08/13/2014

    Svara
  9. Björn

     /  08/13/2014

    Nu ska jag testa argumentationstekniken jag just lärde mig: LD skriver som ett fett jävla miffo, en strandad sjöko med skrivförmåga som en elvaåring med adhd.

    Alltså, det är inte ett angrepp mot henne, det är STRUKTURERNA jag angriper!

    Am I doing this right?

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2014

      Självklart argumenterar du fel.Lady D står ju under dig på intersektionalitetsstegen och kan därför kalla dig för vad som helst. Om du gör detsamma mot henne så är du en hatare och Nazist. En kvinna och en rasifierad kan aldrig kränka en vit,medelålders man ;-).

      Svara
  10. Grodan Boll

     /  08/13/2014

    Feministerna* har med all önskvärd tydlighet visat att de skiter i sanning, fakta eller information, för att istället helt fokusera på hackordningar och vem som säger något. Synd att de inte är kapabla att se basen för en ”mobbningsstruktur”.

    Svara
  11. anonym

     /  08/13/2014

    Är det någon mer än jag som har lagt märke till att LD inte har något problem att skylla på strukturerna när det gäller henne själv? Att hon själv är attraherad av stereotypa män med helskägg och stor penis, det är såklart bara en produkt av patriarkala värderingar som hon har bombarderats med.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/14/2014

      Om man kallar totalitär teokrati kantad av massmord och etnisk rensning för ”fred”, då kan man låta dem bilda sitt kalifat.

      Svara
  12. Herbert

     /  08/13/2014

    Måste säga att det är både fascinerande och skrämmande att läsa vad dessa feminister skriver.
    Fascinerande för att – ja, det är helt enkelt otroligt att det finns sådana människor. Lite samma effekt som när du stannar för att titta på en kraschad bil, du fascineras av förstörelsen, det otroliga att något sådant här kan hända.
    Skrämmande för att vi vet att dessa tankar når högre upp för varje dag som går. De finns redan i EU, snart kanske i regeringen. Vad som händer sedan vill man inte ens tänka på.

    Svara
  13. Bostadsbristen i Sverige är ett jätteproblem. Bygg nya mentalsjukhus!

    Svara
  1. En mycket bra twitterrant! | WTF?
  2. Tweetar från 2014 del 4 | WTF?
  3. ”osympatisk antifeministisk blogg” | WTF?
  4. Systerskapet | WTF?
  5. Lite gammalt som ligger och skräpar del 5 | WTF?

Lämna ett svar till Anders Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.