Hot mot demokratin om kommuner styrs av män anser S-kvinnor

S-kvinnor tweetade ut detta för ca en vecka sedan

kommunerstyrsavmän

Det är ju väldigt intressant vad de faktiskt skriver: ”Att många kommuner fortfarande styrs av män hotar demokratin”. Är målet totalt kvinnostyre i kommunerna men att vi inte är där än? Är det vad S-kvinnor kämpar för? Blir det ett mindre demokratihot om de styrs av kvinnor istället?

Jag klistrade in den tweeten i mitt kommentarsfält då och här är reaktionerna

kommunerstyrsavmän1

Larsson var snabb med att se vad det verkligen stod, det tog bara en kort stund innan han skrev kommentaren. Den roligaste skrev David8!

kommunerstyrsavmän2

Och Kristian skötte översättningen!

Och nej, att de skriver att de kräver jämställd representation betyder bara att de menar att det är jämställt när det är 100% kvinnor på statusjobben. Det är ju därför man kan se här och där att det till exempel är mer jämställt om det är 68% kvinnor i en styrelse än om det är 38%… Sifferexempel bara men verklighetsexempel finns ju också.

********************

Vad sägs om lite storhetsvansinne?

hilleviengström

Förra inlägget: ”Avkoppling

**********

Genusdebatten: ”Svensk okunnig näsvis moralism

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

132 kommentarer

  1. Patrik

     /  08/19/2014

    De rödgrönrosa verkar helt allvarligt tro att mansförakt är en valvinnare. Märkligt.

    Svara
  2. Pelle2

     /  08/19/2014

    Undrar hur dom skall bortförklara det uttalandet ? Eller så kanske det har gått så långt att
    det är ok i Sverige att mena att en kommunledning dominerad av kvinnor=jämställdhet ?

    Svara
  3. Jonte

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Skall bli kul att se om han får något svar. Tillåter mig tvivla på det..

      Svara
  4. Jonte

     /  08/19/2014

    Det kom lite reaktioner trots allt… 🙂

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Med tanke på att deras partiledning är radikalfeminister så kommer dom säkert tycka att det är ok. Romson har ju visat att hon är en väl så god rasist och intersektionalist som hennes språkrör i uppsala…

      Svara
      • Jonte

         /  08/19/2014

        Exakt, med tanke på Romsons tal så är det väl inte så underligt att yngre miljöpartister som Esra känner att dom har stöd i partiet när dom uttrycker sig som dom gör.

        Svara
    • Åsa, manshataren, män är inte människor, Romsås ska alltså uttala sig om språkrövens ”skjuta pilar i huvudet på folk”. (Ett uttalande som är helt i linje med MP:s politik, bara mindre tillrättalagt). Som journalis måste givetvis partiets ledning ställas till svar först (skulle ha gjorts för flera år sedan), ledningens vägväl & retorik sprider sig givetvis ner i pyramiden. Det ända som finns att hämta i att ställa frågan till Romson & Fridolin är underhållningsvärde och förhoppningsvis färre röster på MP (vilket inte ska förringas, men logiken i att låta just Romsåsen hata fritt måste givetvis ifrågasättas).

      Svara
  5. Blond jävel

     /  08/19/2014

    Det kanske märkligaste, och samtidigt mest skrämmande, är att de här stackars själarna är så indoktrinerade i intersektionalismens teorier och postmodernismens relativism att de är övertygade om att de inte bara har moralisk rätt att säga vad de vill,hata vem de vill och göra vad de vill, utan även en juridisk rätt, eftersom de är ”förtryckta”. Jag skulle påstå att det nästan är definitionen på fanatisk politisk extremism.

    Svara
    • Patrik

       /  08/19/2014

      1930-talets nazister ansåg sig vara ”förtryckta” av de ockrande judarna.

      Svara
  6. MiT

     /  08/19/2014

    Bara ca 70 miljarder euro i budget har Horisont 2020…
    ”EU:s Horisont 2020 ett steg framåt för genusforskning”
    http://genus.gu.se/Aktuellt/Nyheter/fulltext//eu-s-horisont-2020-ett-steg-framat-for-genusforskning.cid1230064

    Svara
    • Jonte

       /  08/19/2014

      ”Jämfört med tidigare ramprogram innebar utkasten ett tydligt steg tillbaka för genusfrågor, konstaterar hon. Men på vägen från förslag till beslut förändrades mycket.
      – Vad jag förstår så har det försiggått massiv lobbying efter de första utkasten. De goda krafterna mobiliserade och kommissionen svängde faktiskt 180 grader. I slutändan blev det definitivt ett steg framåt jämfört med tidigare ramprogram.”

      Nåt säger mig att svenska eu-parlamentariker var väldigt aktiva i denna massiva lobbying

      Svara
    • Patrik

       /  08/19/2014

      Horisont (Horizon) 2020 är EUs totala forskningssatsning, i stort sett. Vi ska inte tolka det som att EU kommer att satsa 70 miljarder € på genusvetenskap, men det är illa nog att genusvetenskapen ändå får en bråkdel av dessa pengar.

      Svara
  7. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  8. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Ja visst är det töntigt att ifrågasätta att en politiker har rasistiska åsikter när det kommer från den goda vänstersidan medan det motsatta från höger är rent hat.

      Svara
    • Fugen

       /  08/19/2014

      Eftersom jag dyker upp lite längre ner så tänkte jag bara visa vad jag fick 😀 @OrdförandeJohan är en omtänksam prick. Kan förövrigt rekomendera en snabbkik på hans hemsida för att se var han har sina sympatier

      Svara
    • anonym

       /  08/19/2014

      Nej men titta. Två till i kretsen kring Fanny Åström dyker upp och vädrar sin tourettes.

      Svara
  9. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  10. Här är några kommuner som visserligen inte är helt demokratiska än, men i alla fall en bit på väg. (Andel kvinnor i respektive kommuns kommunstyrelse).

    Varberg 69%
    Ragunda 67%
    Upplands-Bro 67%
    Partille 64%
    Vallentuna 62%
    Stockholm 60%
    Uppsala 60%
    Haninge 60%

    Svara
  11. Jonte

     /  08/19/2014

    DN Kulturs artikelserie om de hemska männen fortsätter, nu är det Aase Bergs tur att spy galla

    http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noje/haggans-triumf-over-bitterheten/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Ja, det är väl bara en vanlig dag på jobbet för radikalfeministerna på DN kultur.
      Att utifrån ett relativt fåtal kvinnors berättelser om skitstövlar till män dra slutsatsen att män är skitstövlar är ju ett sunt tänkande. Hon skriver också bl.a
      ”Generaliseringar om män används för att skapa igenkänning.” Skulle hon tycka detsamma om man negativt generaliserar över judar eller muslimer ?
      Förmodligen skulle hon väl dra det så vanliga och tröttsamma intersektionalitetskortet som enligt feministerna skall ge dom ett carte blanche att bete sig som rasistiska svin mot dom de inte gillar.

      Svara
  12. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Ja, det var ju en stark förbättring mot hennes ursprungliga uttalanden…
      Hon måste vara osedvanligt korkad om hon tror att hon kan förklara bort sina sviniga uttalanden.

      Svara
  13. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Hon är väl så korkad att hon tycker att hennes uttalanden är ok.

      Svara
    • Katladottir har alltid svar på tal. Tur att ni inte träffades irl, då hade det gjort ont med hennes feministiska självförsvar.

      Svara
      • MiT

         /  08/19/2014

        Om det skulle ske så får man hoppas att hon är nykter då… 😀

        Svara
  14. michael

     /  08/19/2014

    Självklart är det så män är odemokratiska och kvinnor demokratiska därför ska kvinnor styra och män ska hållas borta från styrande funktioner inom kommuner,så det blir demokratiskt.

    Svara
  15. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Jonte

       /  08/19/2014

      Twittervänsterns hycklande inställning till näthat börjar bli alltmer bisarr

      Svara
      • Aschberg får köpa grävskopa och extra diesel till nästa runda av trolljägarna för att skyffla bort tonvis med vänsterhatet innan han hittar något ”riktigt hat” att ta med i programmet. 25 säckar manshat, släng tillbaka det i sjön så ska vi se om vi hittar något ”riktigt hat” här nånstans.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/19/2014

          Ingen risk att den gamla kommunisten hänger ut sina åsiktsfränder.

          Svara
  16. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Hade varit enklare för vänstern om presidenten var vit. Nu blir det ju ännu ett error i exceldokumentet över vilken hudfärg som är mest förtryckt.

      Svara
      • MJ

         /  08/19/2014

        Han är väl lika vit som han är svart?

        Svara
        • Du får kolla med vänstern. Har aldrig förstått hur deras hudfärg-förtryckar-skala fungerar. Bara att den blir full med logiska error när hudfärg alltid säger mer om en person en dess ord och gärningar.

          Svara
          • MJ

             /  08/19/2014

            De kör väl med endroppesprincipen. En droppe negerblod räcker, precis som de andra rasisterna.

          • Kan vi inte bara sluta säga neger? Bara för att. Bra poäng i övrigt, MJ.

          • MJ

             /  08/19/2014

            Jag har lite svårt att sluta, eftersom nyord skapas för att man föraktar företeelsen, inte för att ordet är föraktande.

        • robjoh

           /  08/19/2014

          Om vita kränkta män Kawa ej är vit så är Obama det svartaste som finns…

          Svara
  17. http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19386137.ab

    Märks tydligt att intervjuaren började att tugga fradga.

    Svara
    • Fugen

       /  08/19/2014

      Påminner lite om den här sketchen

      Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Göran Hägglund imponerar :
      Journalisten : Är du feminist?

      – Jag är kristdemokrat och tror på alla människors lika värde. Killar och tjejer, män och kvinnor ska ha lika goda förutsättningar att bli det de vill vara.

      Men det brukar man väl kalla feminism?

      – Jag är för jämställdhet och det tycker jag är korrekt som en varudeklaration. Jag är inte för könskamp, jag är för samarbete och lika möjligheter.

      Journalisten: Fi seglar ju i medvind. Hur ser du på det?

      – Fi för en i långa stycken rent galen politik. Skulle man vara snällare, så skulle det vara ett väldigt stort äventyr att satsa på en sådan häst.

      – Det är ett parti som blandar önskedrömmar med det mest revolutionära vi sett på den politiska arenan, i alla fall under min livstid. Att de fick så pass många röster i EU-valet måste helt enkelt bero på att folk inte vet vad de står för. För den politiken går inte att regera ett land utifrån.

      Nästan så att jag blir sugen att rösta på KD. Hägglund är verkligen tydlig med vad han tycker om Fi och han står upp för att feminism inte är detsamma som jämställdhet.

      Reinfeldt har förvisso uttalat många gånger att han inte är feminist men han har inte varit lika tydlig i sitt avståndstagande som Hägglund. Hägglund är också den första allianspolitiker som har pratat i klartext om Fi,s vansinniga politik.

      Bra jobbat Göran !

      Svara
    • Jonte

       /  08/19/2014

      Verkligen rimligt att jämföra avskaffandet av pappamånaderna med legalisering av hustrumisshandel

      Svara
      • robjoh

         /  08/19/2014

        Ja att inte Göran Hägglund frågade om journalisten var dum i huvudet…

        Svara
        • Pelle 2

           /  08/19/2014

          Han behövde inte fråga för det framgår ju med all önskvärd tydlighet att journalisten ÄR dum i huvudet när man läser dom idiotiska frågorna.Nu jobbar ju den så kallade journalisten på Aftonbladet och där är det väl ett anställningskrav att man skall vara dum i huvudet alternativt ideologiskt förblindad.

          Svara
      • Björn

         /  08/19/2014

        ”Men var går gränsen? Exempelvis hustrumisshandel brukar ske bakom dörren.”

        Precis, KD vill GIVETVIS att man ska få begå vilket brott som helst så länge det sker i hemmet.

        Koka meth? Absolut, staten lägger sig inte i så länge ni gör det i hemmet!

        ”journalisten” i fråga är en idiot, rätt upp och ner.

        Svara
  18. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  19. Arnholm och Ohlsson är tydligen inte längre medlemmar i FFFF, och deras sekreterare menar att de blivit tillagda utan att själva godkänna det. Huruvida allt detta är sant är såklart svårare att ta reda på.
    https://bergersjo.wordpress.com/2014/08/19/politik-och-hat-i-sverige/
    Nu har jag skrivit till Romson och Fridolin och artigt frågat ut dem angående Hecimehmet, om hatare som hon är okej för MP. Det tycker jag så många som möjligt borde göra! 🙂

    Svara
    • Jonte

       /  08/19/2014

      Med tanke på Romsons almedalstal så lär väl Esra bli befodrad snarare

      Svara
      • Antagligen, ja. Därför är det viktigt att så många som möjligt trycker på och kritiserar.

        Svara
  20. Jan

     /  08/19/2014

    Typiskt feminister. De vill ha allt serverat på ett fat. Utan ansträngning. Kvinnor får väl helt enkelt engagera sig mer i politiken. Trots allt så är ju 52% av väljarna kvinnor. Min personliga uppfattning är också att kvinnor generellt sett är betydligt mindre intresserade av politik än män. Vilket naturligtvis sätter sina spår i representationen.

    Svara
    • Trots allt så är ju 52% av väljarna kvinnor.

      I alla fall när det gäller riksdagsval har fler kvinnor än män varit röstberättigade sedan 1921 (dvs redan första valet efter att kvinnlig rösträtt infördes), och fler kvinnor än män har röstat i varje riksdagsval sedan 1960. Sedan 1988 röstar även en större andel av de röstberättigade kvinnorna än motsv. män.

      Men de har ju just kommit igång. Ge det lite tid bara, så kommer säkert den kvinnliga majoriteten övervägande rösta på kvinnor. 😉

      Svara
  21. Här har vi en till, som förvisso inte vill skjuta pilar i huvudet på män, men som vill lösa värdens problem genom att reducera antalet män via kontrollerad avel……

    http://touch.metro.se/nyheter/hon-vill-losa-varldens-problem-genom-att-minska-antalet-man-med-90-procent/EVHnhr!EzsGntdRxcAYg/

    Känner vi igen den retoriken?

    Svara
    • Anders/AV

       /  08/19/2014

      Då är det då dags för damerna att kavla upp ärmarna och ge sig in i en del hårt fysiska jobb. Bara idag skulle ett par större skåp flyttas på jobbet. Det två man klarar skulle behöva ett antal damer. Undrar om hon själv kan tänka sig gruvarbete eller takskottare. Eller tänker hon sig att män bara ska göra sådana jobb kvinnor ska slippa? Då har hon problem eftersom dessa män som gör de jobben ofta nog skulle klassas som ”brutes” i hennes värld.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Ett kort citat från feministen ifråga angående framavlandet av de få män som skulle få födas:
      ”De lämpligaste männen skulle helt enkelt vara de som är sunda i både kropp och tanke. Det hör också ihop med genmanipulation.”
      En kvinnlig Josef Mengele ? Detta visar väl på vilka sjuka tankar som föds inom feminismen.

      Svara
    • Jonte

       /  08/19/2014

      Helt seriöst, om man var en av de utvalda 10% män som blev kvar skulle man nog ha rätt kul ändå. Är det det som alla feministmän går omkring och drömmer om?

      Svara
      • grodan boll

         /  08/20/2014

        runka i en glasburk för genkontroll? skitkul.

        Svara
  22. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Anders/AV

       /  08/19/2014

      Det verkar nog som hon blir tagen i örat för sitt ungdomliga oförstånd.

      Svara
    • Det tar sig. Kom håg var ni läste det först!

      Svara
  23. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  24. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Omvändelse under galgen kallas väl sådant ? När det jobbiga inträffade att hon blev konfronterad med sina idiotier så kände hon sig väl tvungen att agera. Kan inte vara lätt för en som är van att komma undan med vilket skitsnack som helst att helt plötsligt blir ifrågasatt..

      Svara
    • Många gånger har jag acceptera en ursäkt. Men en ursäkt är inget att ha utan att fråga vad man kan göra för att det ska bli bra/bättre.

      Det där var ren skadekontroll, inget annat.

      Svara
  25. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      När skall dom ta avstånd från Åsa Romssons rasism och sexism ? Att ta en ungdomspartist i örat är en ganska enkel och ofarlig åtgärd men att göra det med en partiledare är något annat.

      Svara
      • Jonte

         /  08/19/2014

        Precis, när Romson håller tal som det i Almedalen så känner ju yngre medlemmar att det är ok att hata vissa grupper. Och eftersom ungdomsförbunden ska vara mer radikala än moderpartierna så är det inte så konstigt att dom skriver som dom gör.

        Svara
    • Det intressanta är om de tar så stort avstånd att de kastar ut henne ur partiet?

      Svara
      • Hade det varit en ordförande för SDU så skulle hen ha åkt ut illa kvickt. Men MP tillhör ju den ”goda” sidan.

        Svara
  26. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  27. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Ah, en kapitalist!

      Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2014

      Det är väl helt i linje med vänsterns vana att vilja tysta sina meningsmotståndare med alla medel.

      Svara
    • Pelle 2

       /  08/19/2014

      Hörde en intervju där tårtmannen tyckte att Hägglund fick skylla sig själv för att han inte förde den politik som tårtmannen ville ha. Är han så ointelligent att han inte fattar att man kan rösta på de som står för det man vill istället för att fysiskt attackera sina motståndare ?

      Eller är han rädd för att ingen annan vill välja de som företräder den politik han vill ha att han vill skrämma bort sina motståndare ?

      Undrar för övrigt vad han skulle tycka om vi tårtade Schyman,Romson,Fridolin eller Sjöstedt som förmodligen är de som han röstar på ?
      Något säger mig att han skulle skrika sig blå om hat.

      Svara
  28. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  29. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  30. Jonte

     /  08/19/2014

    Ok, så har hockeyfeministern Johan Forsberg visat sig vara en svensk ”Hugo Schwyzer” och blir nu hatad av feminister på twitter… Why am I not surprised? Som hockeyproffs lär han ju ha options om man säger så…

    Svara
    • Feministisk man i förhållande som ligger med många = otrogen.
      Feministisk kvinna i förhållande som ligger med månge = frigjord.
      Feministisk man som gör slut med gravid flickvän = svin.
      Feministisk gravid kvinna som gör slut med barnets far = stark.

      Det kan inte vara lätt att vara feministisk man! Tur man slipper.

      Svara
      • Vad är det Johan Forsberg har gjort? Jag tror att det blir svårt för honom att komma upp i det Hugo har gjort, med mordförsök, drogmissbruk och 4 havererade äktenskap.

        Svara
    • Pelle 2

       /  08/19/2014

      Han följer väl bara mönstret från andra feministmän som kapten klänning. Om du som man vill förnedra dig själv och komma ut som feminist så lider du väl som regel av någon form av självhat eller så är du en ryggradslös opportunist.

      Mia Eliasson visar också prov på den feministiska generaliseringssjukan när hon utan någon form av bevis påstår att hockeyspelare i synnerhet är svin. Tror inte att dom är varken bättre eller sämre än någon annan.

      Svara
    • Feministman säger att alla män är svin = innebär att han själv är det. (feministman vill lätta sitt samvete genom dela skulden med andra). Men feminister är för korkade för att förstå det. För de tror på riktigt att män är sämre människor än kvinnor. Idiotin är ett faktum och ytterligare några 100 miljoner slösas bort på rabiat feminists vanföreställningar.

      Svara
      • Jonte

         /  08/19/2014

        Håller helt med, många feministmän verkar projicera sina egna brister på andra män. Hugo Schwyzer är ett tydligt exempel på det. Alla hans texter om hur hemska än är framstår egentligen bara som självbiografier skrivna i tredje person pluralis.

        Svara
    • Så oväntat ja, eller INTE! Finns en FB-tråd: https://www.flashback.org/t2429724

      Svara
  31. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • MJ

       /  08/19/2014

      Vem fan skulle välja sushi före blodpudding?

      Svara
    • Liten

       /  08/19/2014

      Får man bara bacon till blodpuddingen så e det bättre än sushi, sushi e för kvinnor ;).

      Svara
  32. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  33. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
  34. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/20/2014

      LD jobbar hårt för att misstänkliggöra alla som inte tycker som hon och dessutom har fräckheten att sprida vidare allt hat hon sprider på sin blogg. Är det någon blogg man inte skall länka till och skämmas för om man gör det så är det väl hataren LD,s.
      Trist att folk är så rädda för att bli ogillade av den dåren.Personligen ser jag det som beröm om hon skulle ogilla mina åsikter…

      Svara
  35. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Larsson

       /  08/19/2014

      Lade just en rant om detta på Twitter. Tycker lite synd om henne. I en omgivning som uppenbarligen anser att detta är ett okej sätt att resonera, uttalade ju hon bara det som många andra verkar känna. Det lär knappast vara vare sig första eller sista gången någon uttrycker sig så illa. Men nästa gång aktar de sig att uttrycka det så i halvoffentligt sammanhang. Eller kallar det konst…

      Svara
      • Jonte

         /  08/19/2014

        Jepp, men någon gång måste foten sättas ner. Reotoriken har eskalerat länge nu och till slut nås en gräns.

        Svara
        • Larsson

           /  08/19/2014

          För mig nåddes den gränsen för många år sedan. Innan LD, Kakan och Fanny blev kelgrisar i media. Det har inte bara eskalerat, det accelererar. Men hur bromsas det? Att plocka bort första ruttna äpple ur säcken, kommer inte göra resten till frisk frukt.

          Svara
          • Jonte

             /  08/19/2014

            Ja absolut, skillnaden är väl att varken LD, Fanny eller Kakan är politiker. Men när Romson håller såna tal som hon gjorde i Almedalen förstår jag varför yngre miljöpartister uttrycker sig som dom gör. Dom inbillar sig att dom har sitt godkännande från partiledningen

          • Larsson

             /  08/20/2014

            Jonte: Jo. Bara märkligt att inte fler ser den uppenbara kopplingen.

      • MiT

         /  08/19/2014

        Hon är ju ändå 23 år, man kan inte skylla på ungdomligt oförstånd hur länge som helst. Hon har ju öst ut dryga grejer hela sommaren.

        Jag skrev i inlägget att de här människorna är ett resultat av feminismen i Sverige och att Romson säger ungefär samma saker fast med andra ord.

        Svara
        • Larsson

           /  08/19/2014

          Nej, det har du rätt i. Men det finns både en barnslighet över tweeten och hon blir behandlad som ett barn. Misstänker det är del av samma kultur, kanske konsekvensen av att ständigt se sig som offer.

          Svara
    • Det trodde jag aldrig. Kanske börjar gränsen mellan det fina- och fula hatet suddas ut något. Positivt för hela Sverige i så fall. Nu ska bara den fina sexismen ut på soptippen också.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/20/2014

      Hon blev ju bara avstängd fram till valet för att MP inser att hon blev en belastning. När valet är över så tas hon säkert till nåder igen. Är därmed inte säker på att deras avståndstagande är allvarligt menat. Det blev förmodligen bara för svårhanterligt i valrörelsen att ha henne kvar.
      Med andra ord ser jag ingen anledning att tycka synd om henne. Hon,liksom alla andra, måste lära sig att ta ansvar för sina uttalanden. Detta inte minst om du är politiker.
      Kan lova att det hade blivit ett himla liv i media om någon från ett annat parti hade haft samma rasistiska åsikter mot en annan folkgrupp än vita. De hade förmodligen aldrig varit välkomna tillbaka i partiet.

      Svara
  36. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Vem var det som bidrog till de hot hon fick. Var.det.hon.själv.kanske?
      (Hur Emanuel kan hålla den veritabla dåren LD högre än Toklandet är omöjligt att förstå)

      Svara
    • Pelle2

       /  08/20/2014

      Karlsten skall ta ansvaret för att han spred Esras idiotiska uttalande medan Lady D aldrig tar ansvar för att hon uppviglar sina anhängare mot de som hon inte tycker om. De dubbla måttstockarna och hyckleriet är stapelvara i Ld,s liv.
      Förstår som sagt var inte heller varför han ens besvarar hataren Ld,s idiotiska frågor.

      Svara
  37. Larsson

     /  08/19/2014

    Kul att vara med, även om det kanske inte var en av mina mer nyanserade kommentarer härinne 😉

    Men jag skrattade länge både före och efter åt denna märkliga tweet, och sånt är gott för själen, även om det finns ett bistrare allvar bakom att de drar det så långt.

    Svara
  38. Feminismen har blivit en farsot

     /  08/19/2014

    Är det sant att Polisutbildningen ska flyttas till Södertörns högskola? För att få en tydligare ”genusinriktning”? I så fall börjar det verkligen spåra ur.

    OT men nu ska byggnads införa ”HEN” för att locka kvinnor till byggbranschen.
    http://nsd.se/nyheter/lulea/byggbranschen-ska-bli-mindre-macho-8674219.aspx

    Feminismen är en riktig epidemi som får fäste överallt i jämställdhetens namn. Myndigheter och politiker m.fl. har i många fall ingen aning om vad feminism egentligen går ut på. Skrämmande

    Svara
  39. MiT

     /  08/19/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/20/2014

      Nej, det är klart att det inte är rimligt att upplysa allmänheten om allt hat som frodas inom feminismen.Hur skulle det se ut om man kräver ett vuxenansvar av myndiga feminister ?
      Feminister tar bara ansvar om de får tillträde till attraktiva jobb. För övrigt är dom offer för omständigheterna och kan inte förväntas ta något som helst ansvar för sina handlingar..

      Svara
    • Det är alltid synd om feminister, även när de hatar. Och egentligen hatar de inte, de bara reagerar rimligt på förtryck. Feminister och andra förtryckta människospillror kan per definition inte sprida hat. Emanuel Karlsten borde ha insett detta, inte spridit statusen, utan själv lagt in en egen lajk på fb-inlägget och sedan hållit tyst och lyssnat på de förtryckta. Be om ursäkt nu, Emanuel!

      Svara
  1. Hatgruppen på facebook läggs ner | WTF?
  2. Tweetar från 2014 del 4 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: