Vad är en ”skitvåg från högertroll” för något?

Det låter ju extremt otrevligt att drabbas av en ”skitvåg” oavsett från vilket håll, det unnar man ju ingen, eller hur? Inte jag i alla fall.

Po Tidhom säger att han drabbades av en ”skitvåg från högertroll” efter tråden som inlägget ”Märkliga frågor” handlade om

tidholm28

Man blir ju lite nyfiken på hur en sådan ”skitvåg” ser ut egentligen, speciellt eftersom jag har kollat igenom alla tweetar i den tråden flera gånger till mitt inlägg utan att se något som kan betecknas som ”skitvåg”, inte ens en tweet som var värre än hans egna mycket insinuanta tweetar till Arpi såg jag.

Eftersom jag inte såg något direkt konstigt i tråden så tänkte jag att det kanske finns bland hans övriga mentions på twitter under den dagen? Det är ju rimligt att anta att det finns något där? Jag gick igenom alla hans mentions från tweeten till Arpi och fram till kl cirka 12:00 igår och samtliga Tidholms mentions i det tidsspannet finns i den här pdf-filen.

Så läs igenom alla hans mentions från twitter och se om ni kan hitta den så kallade ”skitvågen” för jag kan det i alla fall inte!

Även advokaten, Emma Persson, som inlägget ”Varning för advokaten” handlar om har beklagat sig för Tidholm om alla vita män som hon drabbats av

advokatenvitamän

Hon fick blocka cirka 30 vita högermän minsann! Men det går åt rätt håll i alla fall

advokatenigen3

för bara lite tidigare så var det ju ”örti” stycken. Om vi väntar några dagar till så kanske det är ”jugo” för att om ytterligare en vecka eller så närma sig noll?

Av någon anledning så är det enormt viktigt med hudfärg för henne, hudfärgen är liksom huvudargumentet i alla diskussioner som hon är inblandad i. Men hur hon vet att alla ”örti” (eller var det trettio?) är vita är för mig en gåta.

Jag har gått igenom Emma Perssons mentions också från precis i början av tråden där hon blev ifrågasatt till cirka den 28:e augusti för att se om det finns fog för hennes bisarra fascination för – och hat mot just vita men jag hittade inget alls egentligen. Det är en hel del fler mentions där och ni hittar alla i den här pdf-filen.

Ni får gärna säga till om ni hittar något anmärkningsvärt för jag hittade inget speciellt i alla fall.

När någon påstår att man fått blocka ”örti” vita män på grund av skit och attacker så förväntar man sig att hitta rätt mycket som är grovt och ännu mer som är på gränsen. När man kollar så hittar man inget. Det tycker i alla fall jag är märkligt!

Men så här resonerar hon i alla fall

advokatenigen

advokatenigen1

advokatenigen2

Den tweeten är ju rätt intressant i det här sammanhanget…

advokatenigen4

advokatenigen5

Ungefär så ser det ut, en närmast bisarr fixering vid hudfärg.

Och när det gäller Tidholm så var det ju till och med en ”skitvåg från högertroll”! Det var så illa att han tyckte man måste markera mot den flanken! Låter ju jätteilla och när man kollar där så förväntar man sig ju massor av grova grejer. Och så hittar man inget alls? Noll! Det finns inget alltså!

Nu är det så att tweets KAN ha blivit raderade plus att jag är inte säker på om tweetarna från de som blivit blockade finns kvar i mentions för jag har aldrig blockat någon själv så jag har kunnat kolla faktiskt. Men oavsett så borde man se en tendens bland alla andra mentions och det kan man inte. Vad de påstår om saker och ting matchar helt enkelt rätt dåligt med verkligheten av någon anledning…

********************

Genusdebatten: ”Björklund och pappamånaderna

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

70 kommentarer

  1. Jonte

     /  08/30/2014

    Är det några som är vit medelklass så är det ju AFA:iter och RF:are

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/31/2014

      Det är därför det är så viktigt att vara extrem ”antirasist”, för då kan man bli lite rasifierad by proxy.

      Svara
  2. Det blir så svårt nu för dem. De som kastade sten var ju vita män, med det som de själva, i sina tweetar, attackerar är ju vita män som då i sin tur attackerar vita mäns fel i att kasta sten. Uj uj Puff. Puff.
    ”Tweeter and the Monkey man” (Travelling Wilburys.)

    Advokaten är RASIST, det är faktiskt ganska härligt att se, hur de värsta rasisterna inte ens förstår att de är raister, hur de är så urbota korkade, hur de är så fullständigt bortom all vett och balans. En dag kanske kanske.
    Men jag värderar ju människor efter deras hudfärg. Jag är ju rasist.

    Kanske Emma en dag vaknar upp och får ångest över.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/31/2014

      Än värre är att deras definition av rasism är rasistisk enligt den vedertagna definitionen =/

      Svara
  3. Pelle2

     /  08/30/2014

    Tidholm och Persson är väl som extremvänstern brukar vara emot yttrandefrihet. Det är ju jättejobbigt när någon ifrågasätter deras fina vänsteråsikter.
    Det är ju också kul att Tidholm tycker att man måste markera mot dom som tyckte att hans frågor till Arpi var insinuanta. Hur kan en sådan människa kalla sig journalist ? Är det bara han som får ställa frågor och ha en åsikt ?
    Emma Persson verkar ha en väldig koll på hur motdemonstrationer mot nazisterna brukar se ut. Hon pratar om sossar och vanlig vänster.Om jag tillhörde de grupperna skulle jag bli väldigt upprörd eftersom demonstrationerna oftast urartar i våld som dessa grupper inte står för.
    Hoppas att dagens demonstrationer går lugnt till men vad jag förstår kommer stenkastarvänster från Danmark komma till Stockholm så förmodligen kommer vi få se hur vänstern som Tidholm och Persson försvarar visar deras version av demokrati.
    Tycker att det är skrämmande att framförallt Persson som jobbar som advokat försvarar ren brottslighet. Hur är det ens möjligt att jobba som advokat med de åsikterna ?

    Svara
    • ”Tycker att det är skrämmande att framförallt Persson som jobbar som advokat försvarar ren brottslighet. ”
      Ah, där är du henne på spåren. Hon blev nog advokat eftersom hon VILL FÖRSVARA brottslighet. Nu gör hon det varje dag, med tweetar och i domstolen.

      – Jag trodde advokater jobbade mycket och inte hade tid att tweeta, men det kanske bara gäller ambitiösa advokater, de utan nazifemi-idiotiologi

      Svara
  4. morpheus

     /  08/30/2014

    De här människorna hade klassat Ghandi och Martin Luther King som högertroll.

    Tragiskt.

    Svara
  5. MiT

     /  08/30/2014

    Är det någon som har hittat något som kan kallas skitvåg? Jag har kollat och kollat men ser inget alls…

    Svara
    • morpheus

       /  08/30/2014

      Det är som vanligt – all kritik och invändningar klassas direkt som ”hat”.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      I det du visade upp såg jag inget som en normalt tänkande människa kan kalla för en skitvåg.I Po Tidholms och hans anhangs ögon är väl däremot den allra minsta kritik mot den sanna läran detsamma som hat och Nazism.

      Svara
    • Chr Ewrk

       /  08/30/2014

      Det är inte omöjligt att det skickas privata meddelanden

      Svara
  6. anonym

     /  08/30/2014

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/kulturochnoje/article19406192.ab Notera att det nu tydligen är fel när män uttrycker vilka slags kvinnor de föredrar, men både Fanny Åström, Lady Dahmer, Johanna Sjödin och till och med Hanna Fridén har ju gjort klart att det är helt ok för kvinnor att uttrycka vilken typ av utseende de föredrar på män. Är det mer modern feminism och att män inte får ha några preferenser.

    Svara
    • Ja men du vet, kvinnor ska ta för sig.
      You go, girl! Girlpower! 😉

      Svara
    • Jonte

       /  08/30/2014

      Det är den gyllene regeln i modern feminism. En av de saker där i stort sett alla dagens feminister är helt överens. Dubbelmoralen och hyckleriet är ju uppenbart för vem som helst. De gånger jag har diskuterat det här med feminister så har dom i regel 3 olika svar.

      Ett svar är att pga patriarkatet så kan det inte jämföras, mäns preferenser hos kvinnor är bara ett sätt att ytterligare förtrycka kvinnor genom att sätta ännu mer press på dom medans kvinnors preferenser hos män bara är befriande och något som jämnar ut förtrycket kvinnor tvingas utstå.

      Ett annat svar är att eftersom både mäns och kvinnor preferenser är skapade av patriarkatet och män är de huvudansvariga till att patriarkatet existerar så är det först och främst mäns ansvar att sluta upprätthålla patriarkatet genom att ha könsnormativa preferenser vad gäller kvinnor. När patriarkatet är borta kommer varken män eller kvinnor att ha några normativa könspreferenser längre.

      Och den tredje förklaringen jag har fått höra är att kvinnors preferenser är bra för män eftersom de uppmuntrar män till positiva saker såsom en vältränad och fysiskt stark kropp, social status, självsäkerhet, ambition, karriär och pengar medans mäns preferenser förtrycker kvinnor in i en underdånig roll där kvinnor uppmuntras att svälta sig själva och inte skaffa några muskler, vara underdåniga, vara omvårdande, inte ha starka åsikter samt att inte vara ambitiösa och satsa på karriär.

      Det är ungefär så det brukar låta, det lustiga är ju att svar 1 förespråkar hämnd och revanchism, svar två erkänner att kvinnors preferenser bidrar till att upprätthålla patriarkatet och svar tre erkänner att det är kvinnors preferenser som är huvudorsaken till den av feminister så hatade mansrollen. Dumt dummare dummast mao.

      Svara
  7. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Mandela var terrorist, enligt varje rimlig definition.

      http://www.crisismagazine.com/2013/nelson-mandela-a-candid-assessment

      Most white South Africans rejoin that Nelson Mandela had no reason to seek revenge on anyone, nor any basis for extending forgiveness to his previous jailors. After all, as the most famous prisoner of the previous Apartheid government, he had been fairly tried and convicted of complicity in many murders, and he confessed to participation in 156 acts of terror, crimes that would certainly have earned him the death penalty in a great many countries. […] Even a group as left-leaning as Amnesty International refused to grant Mandela political prisoner status because of the obviously violent character of his ideology and his actions.

      Man kan diskutera huruvida de våldshandlingar han själv har erkänt var motiverade, och man bör väga dem mot att han avtjänade sitt straff och mot hans gärningar efteråt, men att ifrågasätta att de var terrorhandlingar känns lite väl revisionistiskt.

      Svara
  8. Pelle2

     /  08/30/2014

    Åsa Linderborg gör som vanligt allt hon kan för att försvara våldsvänstern i denna artikel:
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article19446486.ab.
    Hon anklagar liberaler för att inte ta avstånd från Nazismen,vilket inte är sant,men hon själv tar inte på minsta sätt avstånd från våldsvänstern och det skall man bara acceptera.
    Förstår inte hur AB kan låta den gamla kommunisten få skriva för dom.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/31/2014

      Förbannade människor = läsare = reklamintäkter.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      Hon är just en snygg representant för Sveriges Radio med dom åsikterna…

      Svara
  9. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      Ja, herregud hur kan dom förstöra livet för den stackars kakan genom att prata högt om sina intressen ? Självklart skall dom ju prata högt om feminismen i positiva ordalag och patriarkatet i negativa ordalag eller något annat godkänt samtalsämne som den fina feministen Kakan vill höra…
      Hur kan fö övrigt en vuxen människa vilja bli kallad för kakan ? Fast det passar väl i och för sig jättebebisen kakan…

      Svara
  10. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      Ja, hur kunde dom vara så oförskämda att de har egna åsikter ? Ingen kan väl ha bättre åsikter än den stora tänkaren Anny !

      Svara
    • Kalle

       /  08/30/2014

      mentions är det verkligen ett ord?

      Svara
      • Liten

         /  08/30/2014

        Bara om du e femenist, dom har en hel hög av hittepå ord.

        Svara
  11. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Kalle

       /  08/30/2014

      Nej nej säg inte smällare, jag råkar veta att det var smååå smååå kinapuffar som buspojkarna kastade.

      Svara
  12. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      Och du tackar väl Stalin,Lenin,Marx med flera för att de fanns och spred sin godhet bland Sovjetunionens befolkning..

      Svara
      • Kalle

         /  08/30/2014

        Hörrudu nu tycker jag att det är bristande politisk analys och insikt från din sida, tänk på Israel och han Bush, han är ju jättedum.

        Svara
  13. MiT

     /  08/30/2014

    Nä de svartklädda och maskerade är så snälla så snälla

    Svara
    • Kalle

       /  08/30/2014

      Ja men vadå det är ju bara buspojkar, tycker du något annat så är det för att du har valt ett lag och står fast vid det.

      PS: själv så är jag så opartisk man bara kan bli.

      Svara
  14. MiT

     /  08/30/2014

    Undrar varför han klagar? Det är ju faktiskt hans kompisar som håller på

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2014

      Det är väl inte lika kul när hans kamrater i AFA ger sig på hans egna medarbetare medans han inte har några problem att låta dom jobba för honom i andra sammanhang.

      Svara
  15. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Kalle

       /  08/30/2014

      Nej nej nej nej, vi vet inte riktigt vilken sorts sten det är och det kan ju vara helt avgörande. Så tills vidare så säger vi att buspojkarna kastar saker, bara för att vara på den säkra sidan.

      PS: jag är opartisk.

      Svara
  16. Pelle2

     /  08/30/2014

    Undrar om det är Emmas vanliga sossar och vänster som demonstrerar idag och kastar sten eller är dagens demonstration ett undantag när det är andra som demonsterar och kastar sten ?

    Svara
  17. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
  18. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Kalle

       /  08/30/2014

      Lugn bara lugn det är ju buspojkar.

      Svara
    • Killarna i solbrillor eller polisen? Måste vara polismannen som avses, de i solbrillor ser ju ut som vita män med destruktiva maskulinitetsnormer. Antagligen är de heterosexuella också eftersom de får mycket ligg hos feministerna…

      Svara
    • Jonte

       /  08/30/2014

      Vita heterosexuella män duger tydligen ibland.

      Svara
  19. MiT

     /  08/30/2014

    Ja det är ju verkligen viktigt i det här läget…

    Svara
  20. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
  21. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
  22. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
    • Liten

       /  08/30/2014

      Ja för AFA är ju inte kända för att fotografera sina motståndare alls, eller hålla några slags register på sina meningsmotståndare. ”hålla HELA käften” wow tuff kille.

      Svara
    • Mallemattias

       /  08/30/2014

      Okej, fair enough. Men hur kommer hela ”kasta grejer på polisen” in i det hela då? Man är rädd för nazister så man ger sig på polisen, jag måste vara helt blåst som inte fattar hur det går ihop.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/31/2014

      Axel visar sin fina demokratisyn som vanligt. De fina vänsterligisterna får man inte ifrågasätta.

      Svara
  23. Detta citat stal jag just från hexanmexans blogg, det förtjänar spridning…

    ”Vad är det för vackert med att vissa människor ska avrättas, andras sättas i läger,
    hjärntvätt av folket, statligt beslagtagande av ägodelar, en ekonomisk politik
    som leder till svält, övervakning, hemlig polis osv?
    Det där påståendet att marxister egentligen vill något gott är bara trams
    och det är dags att tala om vad kommunisterna, vare sig de kallar sig socialister,
    anarkister eller annat, verkligen vill.”

    Svara
  24. MiT

     /  08/30/2014

    Svara
  25. Rick

     /  08/30/2014

    @ MiT

    Svar på dina ursprungliga funderingar: De där vänstertyperna får sällan några hatmejl eller dito tweets. Däremot skulle de gärna få sådana, för det ger någotslags cred i de kretsarna. De suktar alltså desperat efter sådant som höjer deras status och därför hittar de på. Det är på sätt och vis synd om dem som aldrig belönas med ett enda hatmejl, för det tyder i deras värld på att de inte är tillräckligt mycket vänster. De kan ju rentav bli misstänkta för att vara nassar elller rassar.

    Svara
    • Jonte

       /  08/30/2014

      Just nu ryktas det ganska kraftigt att en viss känd feministisk spelkritiker ska ha fabricerat hot mot sig själv genom att skapa fejkade twitterkonton. Hur sant det är har jag ingen aning om, men med tanke på hur många i dom kretsarna som visar upp hatmejlen de får för att få sympatipoäng och uppmärksamhet för sin sak så är det ganska logiskt att sådana misstankar uppstår.

      Svara
      • Problemet är att de aldrig visar upp några mejl. Dom påstår att dom har fått hatmejl. Det finns alltid minst en tjej/kille i en skola som kommer med de mest otroliga påståendena och när någon kompis synar skitsnacket så har sportbåten helt plötsligen blivit stulen och fjällstugan är begravd i en lavin.

        Mytomaner hela bunten tills motsatsen bevisas.

        Svara
        • Jonte

           /  08/30/2014

          Just den här personen visade up tweets som skickats från ett anonymt twitterkonto som hon hade screenshotat, vem som låg bakom twitterkontot däremot är en annan historia. Just nu anklagas hon för att ha gjort det själv.

          http://imgur.com/p6eaary
          http://greylining.com/2014/08/28/online-harassment-reporting-threats-is-only-half-the-job/

          Svara
          • Då är det bara att polisanmäla. Inga konstigheter faktiskt. Men vi kan leka med tanken att det inte riktigt har gått till som personen i fråga påstår.

            Brott ska utredas av polisen allt annat resulterar i lynchmobbar.

          • Haha, va ägd hon är. Måste skaffa extra mycket uppmärksamhet o offerroll när hon är utsatt för granskning av fler än tidigare, tom en film görs om henne. Sen har vi de hela om de andra ”gamer”feministerna som gått hus i helvete.
            Väggarna börjar komma närmare för galningarna.

  1. Lite mer om den osmakliga Kakan | WTF?
  2. Följetongen Kakan | WTF?
  3. Varför blir det nästan alltid drev? | WTF?
  4. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser?: GBA och självcensur | WTF?
  5. Drabbad av hatsvansen! Eller…? | WTF?
  6. Det finns en enkel lösning | WTF?
  7. Virtanens svans | WTF?
  8. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?
  9. Lite gammalt som ligger och skräpar del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: