Möte på smurfheter24

Redaktionsmöte på smurfheter24:

Henrik Erikssmurf: -Det var länge sedan vi hade en feministisk vinkling på en artikel, det måste vara flera flera minuter sedan! Vi måste smurfa ut en sådan så fort det går! Vad säger ni?

Viktor Adolfssmurf: -Jag brukar ju smurfa ut sådana hela tiden men jag har ingen på lager just nu.

Matilda Smurfsson: -Jag brukar ju också smurfa den vinkeln varje gång, men det börjar bli lite krystat och svårt att hela tiden försöka smurfa till det så det handlar om feminism. Folk börjar tröttna och ser igenom smurfet och tycker det är smurfigt.

Totte Smurfström: -Jag hade ju en för ett tag sedan om att jag smurfar män. Det var synd, den hade ju smurfat bra nu?

Henrik Erikssmurf: -Det är ju en dokumentär om Zlatan, kan vi inte smurfa till en vinkel på den? Borde vara smurflätt!

Matilda Smurfsson: -Ja, det var en bra idé, vi kan fråga Irena Smurfar? Hon kan smurfa till en artikel om en gråsten till att smurfa om feminism!

-IREEEEENA! IREEEEEEEENAAAAAA! Kan du smurfa in på kontoret en stund, vi har ett smurfigt uppdrag för dig.

Irena Smurfar: -Hej, så här sitter ni och smurfar, vad smurfigt!

Matilda Smurfsson: -Vi har ett litet problem, vi måste smurfa ut en artikel med feministisk vinkel, det var flera minuter sedan vi hade en sådan och vi har idétorka.

patriarkatsmurfen

Patriarkatsmurfen Henrik Erikssmurf och Irena Smurfar fångade på bild samtidigt

Irena Smurfar: -Inga problem, det smurfar jag till hur lätt som helst! Har jag berättat om när smurfiarkatet förtryckte gråstenen? Det smurfades ett feministiskt perspektiv och intersektionell smurfanalys för att kunna visa alla försmurfande strukturer!

Henrik Erikssmurf: -Jag tänkte mig att man kunde göra något med dokumentären om Zlatan, kan du smurfa det lite snabbt tror du?

Irena Smurfar: -Försmurfat också! Det här blir svårare än gråstenen! Hur ska jag smurfa ihop det här? Det handlar ju om Zlatan och hans karriär och liv. Men vänta lite, jag kan smurfa ihop något om vilka som medverkar i dokumentären och lista upp andra som skulle kunnat vara med istället. Jag kan till och med smurfa upp något namn som tackade nej och inte var med därför, inte en smurf kommer att bry sig om att kolla sånt. Där kan vi säkert smurfa in massor av feminism! Japp så kan jag göra.

Henrik Erikssmurf: -Hur har du tänkt gå tillväga då menar du?

Irena Smurfar: -Kan vi inte föra smurfkampen framför kameran så kan man ju alltid attackera de som ligger bakom, det går alltid att hitta en smurfvinkel!

Henrik Erikssmurf: -Det var en bra idé, den kör vi på! Det viktigaste är att smurfkampen alltid finns med! KOM IGEN NU, JAG VILL HÖRA STRIDSROPET

-SMURFKAMPEN FRAMFÖR ALLT!

Henrik Erikssmurf: -Jag hör er inte!

-SMURFKAMPEN FRAMFÖR ALLT!

Henrik Erikssmurf: -En gång till

-SMURFKAMPEN!

Henrik Erikssmurf: -En gång till

-SMURFKAMPEN! NER MED SMURFIARKATET!

smurfiarkatet

Smurfiarkatet lurar i busken och bara väntar på rätt tillfälle att förtrycka och attackera den feministiska smurfkampen

Henrik Erikssmurf: -Sådär ja, så ska det låta! När kan du ha den klar Irena?

Irena Smurfar: -Den är klar på en smurf, jag bara smurfar in en massa trams som jag brukar göra så är saken smurf! Det kommer att bli en jättesmurfig artikel!

*****

Och så gick det till när en av de tramsigaste artiklarna hittills i år skapades (länk via unvis.it) och man kan läsa följande i slutet av den

”Det är inte mer än rimligt att applicera en feministisk analys på en dokumentär som höjts till skyarna så mycket som den om Zlatan.

Domen efter analysen lyder: Var är kvinnorna, Zlatan?”

Det räcker väl så va? Expressen har gjort ett kap…

Annat som tangerar ämnet på sätt och vis

Ett mystiskt folk

Uppdatering: Det mystiska folket

MVH

MiT

Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. Om bilen närmar sig stupet så finns det broms & gas (det är en automat).
    Tidningsbilen har länge sett stupet och använder feministgasen för att komma fram snabbare. Istället för att bromsa och stanna innan stupet anställer man FEMINAZI som chaufför. Gasaaaaaa

    Låt gå för att det inte finns ett kausalt sa mellan feministista artiklar och tidningsdödens allt snabbare annalkande.

    Men eftersom kvällstidningar för 25 år sedan lästes av 48/18% (cirkus) och numera av 18/14% så kan man ju anta att den förre genomssnittige läsaren inte gillar feminism i varje artikel.

    Som egen företagare så är detta fullständigt otrolig, de är så ”sektindoktrinerade” att de inte ser att räddningen finns utan de bara måste gasa på med Femigasen. Tvångsmässigt. Femigazzzzzz!!!

    Just denna vinkel på Zlatan och kvinnor är, som du skrev, ett hejdlöst bottennapp,

    Detta vi och dom tänkande är så sjukt; som tur är står man själv emot och njuter lika mycket av Kalla som Zlatan. Jag skiter i om det är en tjej eller kille bara de presterar.

    Men…ju längre det går, desto starkare kommer jag att ty mig till gruppen män. Jag kanske anställer fler män framöver för att de tillhör min grupp

    Svara
    • MiT

       /  10/14/2014

      Och eftersom tidningsbilar är högerstyrda så går det ännu fortare med en feminazi, som är van vid vänsterstyrning, vid ratten. 😉

      Svara
  2. Pelle Plutten

     /  10/14/2014

    Sjukt att Esra får vara kvar som språkrör med dessa rasistiska åsikter.

    [IMG]http://i61.tinypic.com/2145clg.png[/IMG]

    Svara
  3. Nyheter24 består till 50% av paparazzibilder på nakna kändisar och 50% av feministiska krönikor som klagar på sexualiseringen av det offentliga rummet

    Svara
  4. Jan

     /  10/14/2014

    Slänger in två dagsaktuella länkar om debatten kring utnämnandet av Alice Bah-Kuhnke till kulturminister. Maria Sveland anser att ”medierna ska skämmas” för att de uttalar kritik mot Bah-Kuhnke: http://www.etc.se/kronika/skams-helvete. Åsa af Linderborg svarar med att ”makten är en svart kvinna”: http://www.aftonbladet.se/kultur/article19692457.ab.

    Svara
    • Pelle2

       /  10/14/2014

      Det verkar kunna bli lite slagsmål mellan kulturmarxisterna Sveland och Linderborg på Södermalm. Konstigt att den gamle kommunisten och feministen Linderborg inte håller med om att man inte skall kritisera en kvinna. Har hon inte gjort sin intersektionella analys ännu ?
      Att kritisera en rasifierad kvinna är ju bland det värsta man kan göra.Det placerar Linderborg i paritet med Breivik 😉

      Svara
  5. Casey Jones

     /  10/14/2014

    Vad glad jag är att jag inte är den enda som ser hur vita heterosexuella mansnormer förtrycker sten (alltså inte vita gubbslemmet Sten utan sten som ligger på marken)! Synd bara att Irena Smurfar har så snäva genusglasögon att hon bara ser förtrycket mot gråsten. Själv är jag för att ALL sorts sten ska slippa bli klampad på av maktutövande vita heterosexuella män! Men hon kommer väl dit så småningom hon med får (inte djuret) en hoppas. Hon kanske inte är tillräckligt mycket feminist än.

    /Casey Jones
    Kukbärare och nyfrälst feminist

    Svara
  6. Lövet

     /  10/15/2014

    Meanwhile i Smurflandet så har Smurfheter24 nu anmält en pojklandslagspelare för hot sedan han uppmanat Irena Smurfar att ”gå och hänga sig”…
    …Smurfalistiken följer sedvanlig logik: Skriv nåt provokativt – förfasas dig i nästa artikel över att några reagerat på provokationerna, och gråt sedan ut mot bakgrund av något extremt trolls FB- eller Twitterinlägg…

    Svara
  1. Genuspiloter, genuscoacher och nu även genusobservatörer | WTF?
  2. Twitters Rimligaste | WTF?
  3. Jalla jalla, mer avhuggna huvuden åt alla! | WTF?
  4. Om jorden vore platt | WTF?
  5. Är det inte dags för @nyheter24 att sluta bete sig som fjortizar på Lunajstojm? | WTF?
  6. ”ligger med sina arbetskamrater” | WTF?
  7. Vilka pissar de på? | WTF?

Kommentera

