Att spåra ur på twitter

Först vill jag påpeka att twittraren har bett Cissi Wallin om ursäkt och verkar ha insett hur dumt det var och Wallin har godtagit ursäkten. Och det verkar vara en ärlig ursäkt också då hon till slut, efter lite krumbukter, insåg HUR allvarligt det hon sagt faktiskt var. Hon har också tagit bort tweetarna och säger att hon ska ta bort sin twitter också. Det verkar vara lämpligt tycker jag…

Twittraren var alltså på Cissi Wallin med detta, helt omotiverat verkar det som. Även Blondinbella och hennes barn verkar vara i blickfånget

B1vXn7LCMAARAau

Till slut blev det till och med för mycket för LD som sa ifrån och då har det gått långt.

Men Cissi Wallin hade ju upptäckt tweetarna eftersom hon tydligen hade pingats in!

spårapåtwitter33

spårapåtwitter15

spårapåtwitter16

spårapåtwitter17

Min dotter är nyss fyllda 12 år och hon skulle ALDRIG säga så till eller om någon annan. ALDRIG alltså…

spårapåtwitter18

spårapåtwitter19

spårapåtwitter20

spårapåtwitter21

Det där var inte sjukt eller impulsivt utan speglar kretsarna där hon finns och inget annat.

spårapåtwitter22

Hmmm, undrar hur många det är av alla som blir polisanmälda varje år i Sverige som säger precis samma sak?

spårapåtwitter23

spårapåtwitter24

spårapåtwitter25

Hon har hängt ut sig själv. Det här inlägget är inte heller någon uthängning.

spårapåtwitter26

spårapåtwitter27

spårapåtwitter28

Hur många pallar det egentligen?

spårapåtwitter29

spårapåtwitter30

Wallin godtar ursäkten och kommer inte att polisanmäla. Det tycker jag är synd. För man måste ju anmäla så man i statistiken kan se att näthatet är det bara vita medelålders heterosexuella män som står för…

spårapåtwitter31

spårapåtwitter32

Några mediciner hjälper inte eftersom beteendet hon visar är knutet till kretsarna där hon rör sig, bland extremvänster och feminister. Det är faktiskt så enkelt. Bryter hon inte med sektmänniskorna totalt så kommer hon att åka dit igen. Och igen och igen och…

Man känner igen dragen och beteendet från MÅNGA poster här på bloggen, det är ALLTID samma typ av människor och de umgås med samma typ av människor som twittraren ovan, nämligen extremvänster och feminister. Det är ALLTID så. Och jo, jag kollade igenom lite på hennes twitter innan hon låste den, bara extremvänster och feminister, inget annat. Då blir det så här, man kan inte vänta sig något annat.

Men hon har bett om ursäkt, låt vara att det skedde under galgen men tror hon förstod allvaret, och Cissi Wallin är ok med det. Nu hoppas jag bara att hon söker sig bort från de otroligt destruktiva kretsarna där hon rör sig, då kommer det säkert att ordna sig för henne! Om hon är smart så frågar hon Cissi Wallin hur livet i sekten är och vad det gör med en…

Det ”roliga” är att man hos henne också kunde läsa detta

spårapåtwitter11

spårapåtwitter12

spårapåtwitter13

spårapåtwitter14

När det är en som vill ta det på allvar så var det inte heller bra av någon anledning? Observera att tweetarna ovan är skrivna i stort sett i samma veva som grejerna mot Wallin…

********************

Genusdebatten: ”Veckans dumhet: tävling för att ersätta ordet våldtäkt

Fnordspotting: ”Ett lackmustest för religionskritik

MVH

MiT

Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Steffen

       /  11/06/2014

      Hmm, låter lite matriarkalt..
      Att hålla de ”sina” om ryggen, att göra upp i godo, att inte ”utlämna” någon i gruppen efter att man markerat..

      Ungefär som patriarkatet gjorde när det fanns.. På typ 1800-talet…

      Svara
  2. MJ

     /  11/06/2014

    Helt otroligt vad rädd hon blir. Så fort Lady Dahmer gick in och sa att det var över gränsen så blev hon helt panikslagen. Intressant vilken makt pastorerna har i den där sekten.

    Svara
  3. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
  4. Innebär det att cirkeln är sluten? Cissi Wallins lilla brigad av retarderade könsrasister kommer tillbaka och biter henne i svansen. Lär nog hända på fler håll när sekten krackelerar. Mer av popcorn-timme kan jag tycka.

    Svara
    • MiT

       /  11/06/2014

      Det kommer säkert mer av sånt här. Det måste det göra…

      Svara
  5. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
  6. Rick

     /  11/06/2014

    När en kvinna, juridiskt sett fullvuxen, näthatar å det grövsta heter det att det är ett misstag som skett i stundens hetta. När en man säger någonting i stil med ”jag håller inte med dig” så är det givetvis brutalt näthat och dito -hot riktat mot alla världens kvinnor.

    Svara
  7. anonym

     /  11/06/2014

    Vi som privatpersoner kan anmäla. Skyldighet faktiskt om man ser eller hör att ett brott är Pågång!

    I’m juat trying to follow the law.

    Svara
  8. MiT

     /  11/06/2014

    Klicka på hashtaggen i tweeten och titta vad de håller på med, kan vara intressant!

    Svara
    • Benjamin

       /  11/06/2014

      Följer och hittar följande roliga tweet:
      ”Normkritik applicerad på de jämställdhetspolitiska målen: binärt heteronormativt perspektiv genomsyrar helt och hållet.”

      Det är så kul när de skjuter sig själva i foten. Det blir svårt att genomföra 50/50-målen (s.k. jämställdhet) och samtidigt upplösa det binära könstänkandet. Feminismen är som ett korthus på väg att rasa.

      Svara
    • notsure

       /  11/06/2014

      Ha, jag skulle på ett annat möte på samma plats men gick fel. Allt jag hann höra var ”förutsättningarna är olika beroende på vem man är…”. Jag rös till och gick sedan på rätt möte.

      Svara
  9. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Larsson

       /  11/06/2014

      Nej motståndet kommer sig av att ”forskningen” ju går ut på att arbeta fram metoder för att övertyga andra om att tänka som rättrogna marxister.

      Svara
      • Kristian

         /  11/06/2014

        ”Rör om på djupet” i hjärnan.

        Varför tror så många att motstånd betyder att de gör något bra?

        -”Nu skall alla här byta religion.”
        -”Nej, det vill vi inte!”
        -”Hurra, vi gör något viktigt!”

        Svara
        • Larsson

           /  11/06/2014

          Att motstånd är en indikation på att de gör något bra (ju hårdare desto bättre) är ju en sak som förenar alla extremister. Alla djupt troende kristna vet ju att om de möter på motstånd beror det ju på att Satan är i farten. Här är det patriarkatet som är i farten. Same, same…

          Och man är givetvis inte beredd att lyssna till motståndet, man vill ”frälsa”. Ja, till och med finns ju i ideologien att om man lyssnar till motståndet riskerar man ju att resonera enligt de gamla patriarkala strukturerna. Och det är ”livsfarligt” för dem.

          Svara
          • David

             /  11/08/2014

            Egenskapen att vara icke-falsifierbar är vad som brukar anses karaktärisera pseudovetenskapliga teorier. Om man instämmer i deras påståenden så bekräftar det teorin, och om man istället tillbakavisar dem så bekräftar det faktum att man gör så även det att teorin är korrekt.

            Män som instämmer i den feministiska världsbilden bekräftar den sålunda, medan de som förnekar den eller på något sätt ställer sig skeptiska, också anses bekräfta den. Den förstnämnda gruppen genom att de skådat ljuset och blivit medvetna, och den senare genom att de anses känna sig hotade och vilja försvara sina manliga privilegier. Vad vad som än sägs från män är med andra ord en bekräftelse av den feministiska teorin.

  10. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Benjamin

       /  11/06/2014

      Håller med fullständigt.
      Klart kvinnor och män skall ha samma mat.
      Varje dag dessutom. Kålsoppa och blodpudding.
      Punkt.

      Svara
    • genusfoljaren

       /  11/06/2014

      Samma mat? Verkligen?
      Mat-maktsordningen igen alltså?

      MVH

      Svara
    • Patriarkatet har ätit upp kvinnors mat?

      Svara
    • Anders Senior

       /  11/06/2014

      Dvs. Ingen (varken makt eller mat) alls om feministmarxisterna får bestämma.
      -och det gäller oavsett om det vore rättstavat eller ej, vilket de länder som praktiserat detta hittills bevisat till 100%….

      Svara
    • Björn

       /  11/06/2014

      Om vi bortser från felstavningen: är det inte redan så? Har inte alla INDIVIDER samma möjligheter att forma sina liv? Visserligen inte samma förutsättningar (alla kan inte bli rockstjärnor eller professorer) men det finns väl mig veterligen inga samhälleliga hinder alls?

      Svara
  11. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
  12. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • michael

       /  11/06/2014

      Ja självklart måste man prata med hunden först så den får berätta vilket kön den upplever sig att tillhöra,för som vi alla vet så är hundars könstillhörighet endast en socialkonstruktion.
      Så när husse och matte tvingar sina hundar bära rosa eller blått så är det en härskarteknik,och som feministisk forskning visat(hela bibliotek)kan leda till psykiska men för dom stackars hundarna.
      Jag har förövrigt en tax i grannskapet som jag misstänkt länge ska komma ut ur garderoben,det är bara en tidsfråga enligt mig.

      Svara
  13. Benjamin

     /  11/06/2014

    Sätter inte LD ribban bra mycket lägre för var ”gränsen går” i detta fall än i vanliga fall?

    Är det för att det har med barn och graviditet att göra eller för att det är en kvinna som blir påhoppad? Min gissning är att det har med barn och graviditet att göra.

    (OBS Jag håller naturligtvis med LD om att det var över gränsen.)

    Svara
    • De är väl svägerskor, även om det numera är spännet mellan dem.
      LD vill nog inte punga upp för någons annans kidnappade barn (OBS tafatt försök till skämt)

      Svara
  14. MiT

     /  11/06/2014

    Vilken härlig samling människor…

    Svara
    • Vilken tid går Goebbles och Leni Riefenstahl på? De använder visst samma presentationer som senast, Word gjorde det enkelt att byta ut alla ”juden” mot ”män”. Svart-vita bilder dock fortfarande.

      Svara
    • Björn

       /  11/06/2014

      Varför talar de endast om maskulinitet? De har alltså redan bestämt var problemet ligger och tänker inte ens beröra feminitet? Känns riktigt genomtänkt det där.

      Svara
  15. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
  16. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Kristian

       /  11/06/2014

      Men om …
      alltså …
      ”Vi är överens om orden” och skall nu bestämma vad orden betyder?

      Svara
      • Björn

         /  11/06/2014

        Meh! Googla patriarkatet! Skaffa dig en analys! Hejdå

        Svara
    • Pelle2

       /  11/06/2014

      Det är ju en feministisk paradgren att omdefiniera kända och accepterade begrepp för att passa deras agenda.Dom skall väl bara omdefiniera några nya ord…

      Svara
  17. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/06/2014

      Vad är det som är en heteronorm vad gäller varor ?Är en hammare hetero eller kan en homo använda en sådan ?

      Svara
      • Benjamin

         /  11/07/2014

        Det är väl sina egna fördomar hon pratar om får man förmoda.

        Svara
  18. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/06/2014

      Hm, i västerlandet så är de flesta vita. Skall vi tvångsmässigt sola i solarium för att bli lite mera rasifierade ? I t.ex afrika torde det på mostvarande sätt råda en svarthetsnorm. Skall vi inte problematisera det också ?

      Svara
  19. MiT

     /  11/06/2014

    Det mest överraskande för mig är att det finns en fön där… 😉 Kan tillägga att jag själv ALDRIG använt en fön. Inte en enda gång alltså 😛

    Svara
    • Ja, det gäller att vara påhittig, vissa hittar på vad som helst (till och med blåsa varmluft i röven) bara för att bryta könsnormerna…

      Svara
      • Fugen

         /  11/06/2014

        Nu får jag komma ut, men jag blåser tort under pungen med fönen, praktiskt, man slipper torsk. 🙂

        Svara
  20. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
  21. Leif

     /  11/06/2014

    Stefan Fölster skriver i dagens DN att Sverige avindustrialiseras i en oroväckande takt:
    http://www.dn.se/debatt/sverige-avindustrialiseras-nu-i-orovackande-hog-takt/
    Skrev en kommentar där jag påpekade att Fölster totalt missat att Sverige under samma tid utvecklats till en genusvetenskaplig stormakt. Tyvärr verkar det inte som om man vill släppa in detta viktiga påpekande.

    Svara
  22. wigwag

     /  11/06/2014

    Det där var inget näthat. Om det hade varit det hade hon inte bett om ursäkt. Till alla unga tjejer som Elin, som känner sig fria på nätet att uttrycka sig lite hur som helst, har jag bara att säga fortsätt med det. Om ni blir ”synade” och hotade med polisanmälan är det bara att backa och be om ursäkt. Polisen kommer inte göra ett skit åt saken då. Som kommer att betraktas som överspelad. Elin, du hade inte behövt krypa för vare sig LD eller Cissi utan det hade räckt med ett ”Ok! Jag gillar inte dig Cissi men jag ber om ursäkt för det jag skrev.” Så hade det inte varit mer med det. Och nån rädsla för nån polisanmälan hit eller dit hade du då inte behövt känna överhuvudtaget. Jävla fjortisfasoner att hota med polisanmälan tycker ju jag. Polisanmäl då förfan men hota inte med det. Det skapar bara mer ångest och får den inte sitt utlopp på nätet blir det på annat sätt. Elin mår nog inte så bra just nu, förnedring,kryperi,självförakt, och för det har hon dom här översittarjävlarna Cissi och LD att tacka för.

    Kan tillägga att jag hatar på riktigt och jag står för allt näthat jag levererar. Så hota mig med polisanmälan istället era jävlar.

    Svara
  23. Rick

     /  11/06/2014

    @ wigwag

    Jag vet inte om din kommentar behöver tas på allvar, men jag gör det nu denna gång. Hotet handlade uttryckligen om kidnappning av barn. Nu var emellertid Cissi Wallin tillräckligt mogen för att inse att det var någon 19-årig barnrumpa som hade lättat på trycket och lät nåd gå före rätt för att den 19-åriga snorvalpen skulle få sig en läxa. Det var en fin hantering av situationen.

    Dig, wigwag, finns det ingen anledning att polisanmäla för något alls. Osammanhängande utfall är inte ens nära något brottsligt.

    Men ta gärna av dig det där bandet som spänner runt huvudet så blir det inte så mycket tryck där inne.

    Svara
    • wigwag

       /  11/06/2014

      Blablabla..men dig känner jag ju igen. En jävla idiot som jag vill knäcka näsbenet på och förmodligen skulle göra också om jag träffa på dig. Mig ska du ta jävligt på allvar för jag hotar på riktigt. Varsågod och polisanmäl. Tönt.

      Svara
      • wigwag

         /  11/06/2014

        Men vad fan. 10 nertummar på det här fina inlägget från mig. Man undrar ju vad det är för snorungar härinne med outvecklat konsekvenstänkande.

        Anledningen till att jag tar parti mot Cissi och för Elin i detta fall är att Cissi är vuxen, har bidragit med en hatkontext på nätet, liksom LD i högsta grad gjort, som också är vuxen, samt att Elin backa mer än vad hon behövt göra. Hon hade inte behövt krypa för dom här båda näthatarna. Hon har näthatat i en färdig struktur som den hon näthatat mot bidragit till att bygga upp. Och LD ska bara ta och hålla käft tycker jag. ”Gå för långt” finns fan inget som heter. Pandoras ask är vidöppen och hat går inte att reglera. Ta lite jävla vuxenansvar och sluta inspirera till näthat samt visa ödmjukhet inför konsekvenserna av det ni själva ställt till med. Cissi har i stort slutat med det och det är bra men hon är fortfarande delansvarig för tonläget i dom här kretsarna på nätet. Och LD… fortsätter som den störda självömkande jättebabyn hon är. Jag äcklas av det här och udden på det här ”tok”-inlägget var felriktad anser jag. Och bemöt min invändning om det ska svaras på det jag skriver och inte att jag har ”tryck” nånstans.

        Svara
        • Benjamin

           /  11/07/2014

          @wigwag
          Bring it on bring it on!
          Jag gissar att du försöker provocera fram någon slags effekt eller något.
          Fäster inte riktigt säger jag.

          Hur som helst…
          Måste man ta parti för någon? Jag tycker alla tre framstår som rätt otrevliga.
          Jag kan hålla med om att 19-åringens underläge (och eventuella psykiska problem) skulle kunna leda till viss sympati men med tanke på hur otroligt låg toleranströskel det är för män som ”näthatar” så tycker jag gott hon kunde anmälts. För jämlikhetens skull.

          Svara
          • Tja, om man måste ta parti för någon så är det väl barnen i så fall. För skulle någon rikta ett hot mot mig som omfattar mitt barn så tror jag nog jag skulle bli rätt så stökig…

          • wigwag

             /  11/07/2014

            Det är ju inte det jag säger. Cissi ska polisanmäla absolut om hon nu upplevde hotet som obehagligt. Däremot finns ingen som helst anledning att konfrontera tjejen som hota på ett raljerande sätt, omnämnande hennes ålder, var hon bor, och att hon fortfarande bor hemma hos sina föräldrar, etc. Och i sin tur HOTA med polisanmälan. Om Cissi polisanmält först och sen konfronterat tjejen med ett ”Jag upplever det du skriver som ytterst obehagligt och har därför polisanmält dig och dina hot mot mig och mitt barn. Jag vill bara att du ska veta det.” så hade jag inte haft någon invändning mot det agerandet.

            Men som hon nu gjorde ställer det frågor dels om hur hotad hon verkligen kände sig samt om hon inte konfrontera enbart för att visa dominans och översitteri. Och det gillar inte jag när det kommer från någon med hennes position och bakgrund.

          • MJ

             /  11/07/2014

            Om jag förstått Wigwag rätt så håller jag med. CW:s (svars-)hot var reellt, 18-åringens hot var ett försök att uttala sig radikalt och tufft för att få uppskattning i sekten. CW blir inte rädd, hon blir arg och använder sin makt.

            Om Kjettil Benknäck från Hells Angels hotar Kalle Svensson så kommer inte Kalle basunera ut att han vet vem Kjettil är, var han bor och om hans familj.
            Men om Kalle hotar Kjettil så kommer Kjettil berätta att han vet vem Kalle är, var han bor och om hans familj.

    • MJ

       /  11/06/2014

      Det var väl ganska uppenbart att det inte var ett reellt (trängande) hot om kidnappning. Jag tycker att det var omoget och otrevligt men att polisanmäla hade varit larvigt.

      Svara
  24. Rick

     /  11/06/2014

    @wigwag

    Ojoj vad rädd jag blir….:)

    Gå och väx upp och glöm inte att lätta på det där trycket i huvudet, för nu är det lite väl stort.

    Svara
  25. Tyvärr skulle nog varken 18-årsgräns eller alkolås hjälpa i det här fallet. Självinsikt och bättring når längre, vilket förhoppningsvis är på gång. Kanske hon utvecklas i samma riktning som @cardacia gjorde i den åldern?

    Svara
  26. MiT

     /  11/06/2014

    Södermalm har visat att de har stora öppna hjärtan och tar ett större socialt ansvar än andra. Croneman och Arnstad måste gråta av stolthet nu…
    ”Tältläger på Långholmen tvingas bort”
    http://m.direktpress.se/sv/sodermalmsnytt/Nyheter/Taltlager-pa-Langholmen-tvingas-bort/

    Svara
  27. MiT

     /  11/06/2014

    Svara
    • Benjamin

       /  11/07/2014

      Fyrfältare inne i en triangel.
      Tunga grejer inser man.
      Tyvärr kan jag inte läsa texten i trianglarna på min dator men jag har en del annan humorlitteratur så det får gå ändå. Frälsningen får komma en annan dag.

      Svara
      • MJ

         /  11/07/2014

        Jag har också svårt att se men tycker mig se, ovanifrån och vänster till höger:
        Hegemonisk maskulinitet.
        Underordnad maskulinitet, delaktig maskulinitet, belönad feminitet
        Marginaliserad maskulinitet, Andra feminiteter [upprepas fyra gånger]

        Man behöver nog ha sektens kodnyckel.

        Svara
  28. Rick

     /  11/06/2014

    @ wigwag

    Här kommer en kanske lite känslig fråga, men jag är uppriktigt nyfiken. Det finns en signatur ”wigwag” som stundom skriver helt vettiga kommentarer och så finns det en som far ut i ett svavelosande raseri för ingenting. Handlar det om samma person – jag menar finns här något underliggande som eventuellt borde uppmärksammas?

    Svara
  29. Pelle2

     /  11/06/2014

    Det är ju ju stor humor när Lady D reagerar på när någon tjej näthatar Cissi W.Är det någon som har gett näthatet mot män ett ansikte så är det ju hon…

    Svara
  30. Alex Nyström

     /  11/06/2014

    De här människorna kommer aldrig komma längre än till tangentbordet. Vad vore de utan internet och de fantastiska uppfinningarna som kallas sociala medier? Inte ett skit. Ingen, jag säger INGEN, skulle ha hört talas om de här imbecilla jävla idioterna. Möjligen hade Lady Dahmer kunnat göra sig ett namn som den lokala byidioten som alltid skriver uppretade insändare till lokalblaskan, men de andra? Orkar man inte längre än ”vider”, ”fräscht”, ”kräks i munnen”, ”asså skrek rakt ut”, då kan jag förstå att man är frustrerad, för någon verkligen förändring kommer man aldrig att åstadkomma.

    Och detta alltså UTÖVER det faktum att de är inkonsekventa, gör precis det de anklagar andra för (rasism, sexism), vänder kappan efter vinden, ger ord och begrepp nya betydelser, hittar på skit som strukturer, osynliga maktförhållanden och annat som aldrig går att bevisa för att sedan bygga hela sina resonemang på dessa luftslott som är okränkbara (till skillnad från dem själva).

    Jag undrar vad Twitters grundare tjänar. Vad det än är bör han donera en ansenlig summa till den svenska psykvården, för tydligare än så här blir dess behov inte …

    Svara
  1. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?

Kommentera

