Nu kör vi en idiotfri månad @nyheter24

98 procent av de som misstänktes för idiotartiklar under 2013 var reportrar på nyheter24. Majoriteten av dessa fall sker när de är påverkade av feminism.

Hur många idiotartiklar ska vi behöva läsa om? Hur länge ska den dominerande idiotkulturen regera på nyheter24 egentligen?

Ännu en helg har passerat och ännu en idiotartikel från nyheter24 har publicerats. Den här gången handlar det om Mohamed Touzari som med sina vänner på nyheter24 återigen kollektivt vill skuldbelägga folk.

Han hade blivit lovad 100 ryggdunkar av sina vänner på nyheter24 om han skrev idiotartikeln.

Ständigt dyker det upp nyheter kring händelser som skett i reportermiljöer. Är det inte en ung tjej som blivit lurad av kollegor är det någon som fått utstå hån på redaktionen eller blivit kallad ”Breivik” av redaktionens manliga feminister för att hon inte vill skriva om feminism.

Reportrar på nyheter24 är överlag svin – det är ingen hemlighet. Reportrar berusade av feminism däremot, de är monster utan dess like. De beordrar, ryter, tvingar sig på och drogar ner andra.

Skulle vi förbjuda idiotreportrar på tidningarna, i alla fall under en månads tid, tvivlar jag inte en sekund på att antalet idiotartiklar och trakasserier skulle minska markant.

98 procent av de som misstänktes för idiotartiklar under 2013 var reportrar på nyheter24. Ofta sker de i sammanhang där reportrarna är starkt påverkade av feminism.

Det börjar bli tröttsamt att lyssna på idiotreportrar som ursäktar sig med att de tagit till sig feminismen.

Det är dags för en idiotreporterfri månad på nyheter24. En månad där de normala som går till media för att läsa om nyheter faktiskt får läsa nyheter. En månad där de kan få känna sig 100 procent fria när de läser nyheter och slippa oroa sig för att en idiotreporter har skrivit en artikel. En månad där de största idiotreportrarna får sitta hemma och umgås med varandra i stället.

Mohamed Touzari är redo för att ta ett steg tillbaka i en månad, sitta hemma och fundera över vad han och andra individer som identifierar sig som idiotreportrar på nyheter24 egentligen sysslar med. Tänka på vilken kultur och norm de är en del av och sprider.

Här är originaltexten

förbjudamänpåkrogen

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

94 kommentarer

  1. Trodde först att du hade gått loss helt men så kom jag till artikeln och förstod jag varför.

    Föreslår istället en månad med att ingen läser eländet så kanske i alla fall några dårar hinner avgiftas på feministdrogen som de tydligen får där.

    Svara
  2. Liten

     /  11/18/2014

    Haha, gillar en av kommentarerna på krönikan:

    ”Men alltså, vem ska betala för drinkarna?!”

    Tänkte inte på det.

    Svara
    • Pether

       /  11/18/2014

      Ser inga kommentarer alls? Har de stängt av?

      Svara
  3. Intressant

     /  11/18/2014

    ”Jag är redo för att ta ett steg tillbaka i en månad, sitta hemma och fundera över vad jag och andra individer som identifierar sig som män egentligen sysslar med. Tänka på vilken kultur och norm vi är en del av och sprider.”

    Skriver artikelförfattaren i nyheter24-artikeln till inlägget ovan. Ja om han uppfattar mansnormen på det sättet är det nog bäst att han sitter hemma och funderar lite.
    Man undrar om han verkligen ser på sig själv på det sättet? Och tror att alla män är som han själv?

    Svara
  4. michael

     /  11/18/2014

    Artikelförfattaren visar på ett väldigt bra sätt några bärande tankar inom feminismen män är svin och kollektivskuldbeläggning är rätt.
    Det har alltid varit en kamp mellan människor på ena sidan inskränkta och fördomsfulla människor som anser att kollektivskuld är rätt,på andra sidan upplysta människor som förstår hur absurd och idiotiskt kollektivskuld är.
    Det är en kamp som alltid pågått och tyvärr troligtvist alltid kommer pågå,där människor som glatt omfamnar kollektivskuld kommer under olika namn t,ex nazism,kommunism,rasism och nu feminism där alla bygger på samma tanke att dela upp världen i vi och dom vi goda dom onda,och allt handlar om att få bort dom antingen genom att döda,skicka bort eller omskola dessa dvs det är så stort fel på dom att dom inte kan tolereras vara hur dom är i de självutnämnda godas närhet.Och när man fått bort dom så kommer den stora friheten av vi att infinna sig enligt dessa kollektivskuldskramare.
    Detta är en kamp man alltid måste ta mot dessa inskränkta och fördomsfulla eftersom resultaten när dessa inskränkta och fördomsfulla bakåtsträvare tar makten i ett samhälle förskräcker och har aldrig fört något gott med sig.

    Svara
  5. Pelle2

     /  11/18/2014

    Mohamed Touzari behöver inte skriva några flera artiklar överhuvudtaget. Det räcker gott och väl med de kvinnliga feministerna på Dumheter 24.
    Man kan ju också undra varför han känner ett behov av att stanna hemma själv som han sa att han kunde göra ? Är det för att han inser att han själv är ett av svinen som kvinnorna behöver skyddas ifrån och att han egentligen projicerar sitt eget svineri på andra män precis som manliga feminister brukar ?

    Svara
  6. MiT

     /  11/18/2014

    Om det är sant så kanske man kan säga ”Ojdå…”?

    Svara
    • Pelle2

       /  11/18/2014

      Han är ett feministiskt svin helt enkelt som tror att hans egna erfarenheter och illgärningar kan överföras på alla andra män. Jag blir spyfärdig på dårar som han !

      Svara
  7. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/18/2014

      Tycker han att vi skall bli imponerade av att han har läst om feminism,rasism och sexism som har publicerats av dårarna på Twitter och att de skall representera något slags sanning om de ämnena ?

      Svara
    • ”Allt jag kan om kvantmekanik, exotiska partiklar och att färdas i relativistiska hastigheter har jag lärt mig via Twitter”

      Sånt imponerar garanterat på arbetsgivarna.

      Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Med tanke på hur den etniska sammansättningen ser ut på våra anstalter (ja jag har en bekant som jobbar på en hyfsat stor anstalt) så är det nog hög tid att alla ”Mohamed” håller sig inomhus ett år eller två.
      Fast så får man väl inte säga..nej usch och fy nu är det jätteviktigt att ta hänsyn till precis alla tänkbara bakomliggande orsaker, även de som är en massa hittepå som struuuuktur och nooooormer.

      Annat är det när det bara är ”män”, då är alltid könet den minsta gemensamma nämnare och någon djupare analys är totalt ointressant.

      Svara
  8. Rick

     /  11/18/2014

    Ha! Jag håller helt med Mohammed Touzari! Saken är nämligen den att jag på fredag hållit mig borta från krogen i exakt en månad. Nu ska ni alla andra män hålla er borta lika länge. Det blir partaj för mig och era flickvänner och fruar!

    😛

    Svara
  9. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
    • Trolletplit

       /  11/18/2014

      Min första tanke var: vad illa MiT skriver helt plötsligt. Han måste vara berusad eller skriva i affekt. Dåligt språk, övertydligt och orytmiskt .

      Lite beröm till dina skribenttalanger alltså.

      Om det stämmer att han sitter i fyllecellen titt som tätt så blir hans artikel begripligt. Han gör lite själv terapi

      Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Lärjunge var nästan mitt i prick, fast jag skulle vilja mynta ett nytt begrepp som innehåller dresserad för det är precis vad han är.
      Sitt, rulla funt, skall, vacker tass, vit cisman attack!…duuuuuuktig mohamed!

      Svara
  10. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
  11. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
  12. notsure

     /  11/18/2014

    Om män förbjuds på krogen konkar krogen då män både köper öl/drinkar till sig själva och kvinnorna.

    Svara
  13. En svinig alkoholist som tar vit månad, men kallar det nåt annat.

    Svara
  14. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
    • notsure

       /  11/18/2014

      Hårdrock gör att du hatar Jesus och dataspel kommer göra dig till en Breiviksbärsärk!
      Är de på riktigt?

      Svara
  15. wigwag

     /  11/18/2014

    Orka raljera och göra sig lustig över en kille som är upprörd och förbannad på krogsexism och sexuella trakasserier. Visar ju hur moget klientelet här är. Bemöt det han skriver istället. Så som jag gör nu. Problemet är inte att det finns fulla rötägg på krogen som tar sig friheter. Äckel av alla de sorter har alltid funnits och kommer alltid finnas. Problemet är att krogkulturen är sexistisk i sig och att tjejer förväntas ta både det ena och andra med en klackspark. Mohammed skrev om en 19-årig tjej som fått klänningen uppdragen och blivit förnedrad av nåt killgäng. Jaha..Vad hände sen då? Var det tjejen som fick lämna krogen gråtandes eller blev killen avvisad eller helst utkastad med huvet före. Jag gissar på det första scenariot. För sånt här ”krogbus” tas inte på allvar vilket det borde göra. Stanna inte hemma Muhammed utan fortsätt gå på krogen men välj krog med omsorg och bekanta dig med folk som jobbar där och försäkra dig om att dom håller drägg kort och att det blir konsekvenser vid övergrepp. Och om det inte finns någon sån krog i din närmiljö är det ju en smart affärside att själv starta upp en sån. Den kommer bli populär bland tjejer kan jag försäkra dig. Och som grädde på moset blir dom dåliga krogarna utkonkurrerade och vips..problemet löst.

    Svara
    • notsure

       /  11/18/2014

      Eller hur. Tjejer brukar ju tycka att nyktra hipsters är jättespännande?!
      Det du har i artikeln är ett fyllo som vill ta en vit månad. Applåder.

      Svara
      • wigwag

         /  11/18/2014

        Har du läst det på twitter…eller vadå? Gå och kamma dig.

        Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Det hans lågbegåvade generaliseringar vi gör oss lustiga över, har du svårt att begripa det så ja….

      Svara
      • wigwag

         /  11/18/2014

        Jamen du verkar ju jävligt högbegåvad. Idiot.

        Svara
        • Kalle

           /  11/18/2014

          It takes one to know one…
          Så nu vill jag att hen tar en djuuuupt andetag

          Svara
    • Sansobalans

       /  11/19/2014

      Wigwag. Din teori faller lite då det är vanligt med tafsande tjejer, kvinnor, tanter i sammanhang där alkohol serveras.Sexism är inget som är unikt för det ena eller andra könet. Det finns sexistiska individer i bägge läger. Tjejer vill jag dock påstå kommer undan med det killar skulle blivit polisanmälda för.

      Svara
      • wigwag

         /  11/19/2014

        Det är säkert sant. Men det är som med relationsvåld. Av nån anledning så är det tjejer och kvinnor som blir offer i betydligt högre grad. Och är man inget offer eller inte känner sig som ett sådant så fanns heller ingen trakasseri eller våld enligt mig. Om ett tjejgäng drog ner brallorna på en kille som gråtandes och förnedrad därefter sprang ut från krogen skulle det vara samma sak som Mohammed skriver om. Men hur vanligt är det?

        Svara
        • Victim-blaiming

           /  11/19/2014

          wigwag Du menar att gärningsmannen ska förlåtas och brottet förringas beroende på hur brottsoffret reagerade? Det ingår ju lite i mansrollen att bita ihop. Detta gör innebär inte att det är ok för en kvinna att dra ner brallorna, nypa i häcken osv. Det betyder inte heller att det är oproblematiska upplevelser för den utsatta mannen.

          Svara
  16. Rick

     /  11/18/2014

    @ wigwag

    När du hävdar att en tjej som får kjolen uppdragen över öronen på ett killgäng måste lämna krogen – och inte gänget – tyder det på att du inte varit på en krog. Eller så kommer du precis tillbaka från en lite väl lång krogrunda, för precis så korkat är ditt påstående.

    Svara
    • wigwag

       /  11/18/2014

      Det var inget påstående utan en kvalificerad gissning av efterspelet till omnämnda händelse. Om killgänget fick lämna är det kanon och värt applåder. Men det tror ju inte jag på.

      Svara
      • Kalle

         /  11/18/2014

        1 Det var EN kille som lyfte upp hennes kjol.
        2 Vad är det som är kvalificerat med din gissning?

        Svara
      • Rick

         /  11/18/2014

        Och du tror givetvis på vartenda ord han skriver…? Nåja, var och en blir salig på sin tro.

        För egen del misstänker jag att Mohammeds minnesbilder från de där krogkvällarna är rätt diffusa om han nu ofta har efterfest hos polisen. Inte precis något fullt trovärdigt vittne – eller rättare sagt fullt otrovärdigt vittne…

        Svara
        • Kalle

           /  11/18/2014

          Akta dig Rick, var det inte hen som skulle knäcka ditt näsben. Jag antar du är extremt skitis vid det här laget hihihi

          Svara
          • Rick

             /  11/18/2014

            @ Kalle

            wigwags besynnerliga utfall tyder på att han tampas med någon bokstavskombination som ställt till det för honom. Jag känner den sorten av erfarenhet. De skruvar upp det för sig själva ganska snabbt.

        • wigwag

           /  11/18/2014

          ”Om han nu ofta” och vilket trovärdigt vittne åberopar du här? Läst på twitter? Är det MiT? Jag tror förövrigt inte ett skit utan utgår från att det som skrivs är sant tills motsatsen bevisats förutsatt att det är rimligt. Och vafan Mohammeds fyllor har med saken att göra står väl skrivet i stjärnorna. Du med flera här argumenterar som en påse nötter.

          Svara
          • Kalle

             /  11/18/2014

            ”Män i överlag är svin – det är ingen hemlighet. Berusade män på krogen däremot, de är monster utan dess like”
            Det är hans egna ord och din logiska slutledningsförmåga verkar inte vara på topp, lika bra att du går och lägger dig.

          • wigwag

             /  11/18/2014

            Fast hela artikeln är ju förfan skriven i affekt och i upprörd ton över nåt han blivit förbannad på! Har du svårt att fatta en sån sak? Det har inte jag.

  17. MiT

     /  11/18/2014

    Hmmm, noterar att det finns två st som verkar ha en liten personlig biff med varandra… 😉

    Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Nu är jag inte ett medium, men om jag vore det så skulle jag säga att det finns en varelse här som kraftigt utstrålar lenalille kockobäng-energi

      Svara
      • wigwag

         /  11/18/2014

        Kalleplutten då..Blev du mycket lessen att bli kallad idiot?

        Svara
        • Kalle

           /  11/18/2014

          Ja nu kommer jag ligga sömnlös i flera veckor och gråta ut bland mina hen-kompisar på twitter och få en massa ”pepp fina du”

          Svara
    • wigwag

       /  11/18/2014

      eeh..Jag har ingen grillstek med Rick. Han är bara lite skitnödig och behöver få hjälp att lätta på trycket.

      Svara
      • MiT

         /  11/18/2014

        Som jag skrev till Rick, vill folk ordfajtas så får de göra det men undvik de värsta grejerna bara.

        Svara
    • Jag antar att det bara är egots vibrationer.

      Svara
  18. Rick

     /  11/18/2014

    @ MiT

    Det här är ett direkt citat av wigwag från den 6 november här på bloggen under inlägget ”Att spåra ur på twitter”

    ”Blablabla..men dig känner jag ju igen. En jävla idiot som jag vill knäcka näsbenet på och förmodligen skulle göra också om jag träffa på dig. Mig ska du ta jävligt på allvar för jag hotar på riktigt. Varsågod och polisanmäl. Tönt.”

    Du kan med fördel gå tillbaka och se hela ordväxlingen. För min del anser jag att sådana som wigwag inte förtjänar någon respekt alls efter sådana här utfall. Men bloggen är ju din, så du bestämmer var ribban ligger.

    Svara
    • wigwag

       /  11/18/2014

      Hahaha… Snacka om störd.

      Svara
      • Kalle

         /  11/18/2014

        För en gångs skulle så är jag benägen att hålla med, hur många bag in box blev det den kvällen?

        Svara
    • MiT

       /  11/18/2014

      Såg den då.

      Äh, vill folk ordfajtas så får de göra det bara man undviker de värsta grejerna.

      Svara
      • wigwag

         /  11/18/2014

        Bra att du är cool Mit. Jag gillar attityden. Och jag skriver aldrig när jag är arg på riktigt. Bara så du vet.

        Svara
  19. xavier245

     /  11/18/2014

    Vad hände med originalet? Första kommentaren innan de togs bort nämnde att artikelförfattaren varit dömd för kvinnomisshandel, och en lexbase länk. Kunde inte se vad domen gällde eftersom jag inte har konto. Någon som han titta?

    Svara
  20. Kalle

     /  11/18/2014

    @wigwag
    ”Fast hela artikeln är ju förfan skriven i affekt..”
    Ja det är något du verkar vara väl bekant med hahahaha stackars människa

    Svara
    • wigwag

       /  11/18/2014

      Är det synd om människor som skriver i affekt? Men varför tycker du det? Prova nån gång vet jag. Ska vara bra terapi..har jag hört.

      Svara
      • Kalle

         /  11/18/2014

        ”Är det synd om människor som skriver i affekt”
        Inte överlag utan det är mest du.

        För att återgå till diskussionen gällande lille Mohammed och hans fyller bravader, får jag bjuda hen på en extra stor skopa STFU?

        Svara
        • Frogfish

           /  11/19/2014

          Men vafan….. Maska åtminstone brottsoffren. De har väl inte gjort nåt för att cirkulera i de här sammanhangen?

          Svara
  21. xavier245

     /  11/18/2014

    Hela nyheter24 är väl skrivet i affekt?

    Svara
  22. Rick

     /  11/18/2014

    @ wigwag

    Jag ska passa på att säga dig några allvarsord. Som jag tidigare sagt så skriver du ibland helt vettigt, men periodvis spårar du ur totalt, bortom rim och reson. Jag ironiserade inte ovan när jag sade att jag har erfarenhet av sådant. En bekant till mig under studieåren, kalla honom J., lärde jag känna som en smart, ambitiös och rätt trevlig man. Vi umgicks inte särskilt ofta, så det tog ett tag för mig att upptäcka att han på bråkdelen av en sekund kunde bli som förbytt och det mig veterligen helt utan droger eller alkohol. En blixtrande aggression fick J. helt i sitt grepp utan uppenbar orsak. J. blev dock färdig jurist på ganska kort tid och fick direkt ett ansett jobb inom finanssektorn. Det dröjde inte länge innan han fick personalansvar. Sedan hände något dramatiskt. Det senaste jag hörde om honom för något år sedan är att han är förtidspensionerad och bor hos sin mamma.

    Ett liknande fall var den unge mannen som snabbt blev vice VD för ett börsnoterat bolag för att sedan förstöra allt för sig genom att flyga på VD:n. Den inte längre så unge mannen står numera vid fiskdisken i ett snabbköp.

    Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Som sagt detta modus operandi att gå från sansad diskussion till att gå i affekt och tappa fattningen totalt. För att senare inte vilja kännas vid det och tom låtsas att det var någon annan.
      Det känns igen helt klart.

      Svara
    • wigwag

       /  11/18/2014

      Hahaha..Jisis Rick. Du får tro mig på mitt ord. Jag har inga som helst problem. Gillar inte dig bara. Du är en sån jävla pajas som tror du kan bedöma folk utifrån hur dom uttrycker sig. Det är inte din starka sida. Tro mig gärna på det också.

      Svara
      • Kalle

         /  11/18/2014

        Så när du får dina frispel och spårar ur totalt, så är det enligt dig ett friskt och sunt beteende? Som när du hotade honom med att du skulle knäcka hans näsben, är det ett normalt beteende in din bok?
        Låt säga att jag tycker att du är ett stolpskott av episka proportioner, då är det alltså fritt fram för mig att hota dig precis när jag känner för det, har jag fattat det hela rätt?

        Svara
        • wigwag

           /  11/19/2014

          Nej du har inte många rätt. Men du är en rätt ung tjej eller kille, förmodligen kille, och under 20, som jag inte känner så bra, har inte sätt så mycket av dig, har ingen debatthistorik med dig vilket jag har med Rick vars typ är omisskännlig. Dryg och arrogant i sina kommentarer. Jag är en människokännare av mått och klarar sånt som Rick tror sig vara duktig på. Även om jag kalla dig idiot, vilket du gick igång på, med all rätt, så har jag egentligen inget emot dig. Du är bara en del av en större mobbingmob mot Mohammed i den här tråden vilket jag ogillar. Samma förhållningssätt som jag har till dig föreslår jag du jobbar på att skaffa dig mot såna som mig som provocerat dig. Bli gärna förbannad och reagera på provokation men om du ska göra som jag gjort mot Rick bör du ha rejält mer på fötterna och framförallt vara mer säker på att du genuint ogillar den du skriver hatinlägg till. Och det har du inte vad gäller mig. Och även om inte du fattar vad jag skriver här så finns det mer mogna läsare på denna blogg och som kanske är lite nyfikna på hur jag tänker egentligen och jag riktar detta inlägg lika mycket till dom.

          Svara
          • Rick

             /  11/19/2014

            @ wigwag
            Om du är en stor människokännare, så har du nog inte precis gett några belägg för det. Dessutom verkar du helt obekant med dig själv.

            Du har för övrigt inte gjort mig något alls. Bara gjort dig själv löjlig med dina raserianfall.

            Jag har ingen aning om huruvida Kalle är runt 20 år. Ifall han är det så är han en rejält skärpt 20-åring.

  23. Pether

     /  11/18/2014

    Svara
  24. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Mohammed kommenterar sin kvinnomisshandelsdom på twitter: patriarkatet made me do it

      Svara
    • Kalle

       /  11/18/2014

      Nu sitter pappskallen och skriver snyftare på twitter om hans så svåra barndom, oj vad otippat!!!

      Svara
    • Pelle2

       /  11/19/2014

      Om han är lärling till radikalfeministen Pozar så är kanske inte hans utfall mot alla män att förvåna sig över ? Helt sjukt att hon kan säga att han som vanligt skriver smart och bra när han anklagar ett helt kön för vad ett fåtal män gör. Fast det är ju typiskt för radikalfeminister attt resonera som hon…
      Om han nu,som Wigwag säger, skrev artikeln i affekt så borde redaktionschefen i alla fall vara tillräckligt intelligent för att inte publicera skiten men han eller hon tyckte uppenbarligen att det Touzari skrev var rätt och rimligt. Det säger ju en hel del om skitsajten dumheter 24…
      Sedan kan jag inte låta bli att tycka att det är väldigt ironiskt att en man som anklagar andra män för att vara ett svin själv verkar vara ett av de större svinen själv med tanke på hans misshandel och ofredande av andra. Detta naturligtvis om domen som citeras ovan inte är påhittad av någon illvillig person.

      Svara
  25. MiT

     /  11/18/2014

    Svara
    • The Perfect Man

       /  11/19/2014

      Jag vet inte, jag tror att den skjortan objektifierar kvinnor den med. Vad sägs om en skjorta med MLP motiv?
      😉

      Svara
  26. Datum domslut:
    2012-04-26

    Domstol:
    Gävle

    DOMSLUT

    Begångna brott
    1. Misshandel 3 kap 5 § brottsbalken
    2. Ofredande 4 kap 7 § brottsbalken

    Påföljd m.m.
    Ungdomstjänst 30 timmar

    Skadestånd
    1. Mohamed Touzari ska utge skadestånd till X med 5 575 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 20 november 2011 till dess betalning sker.

    2. Mohamed Touzari ska utge skadestånd till X med 5 000 kr jämte ränta
    på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 20 november 2011 till dess
    betalning sker.

    Brottsofferfond
    Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 500 kr enligt lagen (1994:419) om
    brottsofferfond.

    Ersättning
    1. Johan Mellgren tillerkänns ersättning av allmänna medel med 7 750 kr. Av beloppet avser l 550 kr mervärdesskatt.
    2. Wissal Abdallah tillerkänns ersättning av allmänna medel för arbete som målsägandebiträde med 15 154 kr. Av beloppet avser 3 031 kr mervärdesskatt.
    3. Kostnaden för försvaret ska stanna på staten.

    Datum domslut:
    2010-10-21

    Domstol:
    Hudiksvalls

    DOMSLUT

    Begångna brott
    Stöld 8 kap 1 § brottsbalken

    Påföljd m.m.
    Ungdomsvård
    – Särskild föreskrift: Mohamed Touzari ska genomgå behandling i enlighet med
    bilagt ungdomskontrakt, se bilaga 5.

    Förverkande och beslag
    1. I beslag tagna 54 kr förklaras förverkade. Beslaget ska bestå (Polismyndigheten i
    Gävleborgs län; beslagsliggare 2010-2102-BG1723 nr 1).
    2. I beslag tagen kartong förklaras förverkad. Beslaget ska bestå (Polismyndigheten i
    Gävleborgs län; beslagsliggare 2010-2102-BG1720, nr 1).

    Brottsofferfond
    Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 500 kr enligt lagen (1994:419) om
    brottsofferfond.
    R1 2010-10-21

    Ersättning
    1. Göran Wiklund tillerkänns ersättning av allmänna medel med 18 390 kr. Av
    beloppet avser 9 072 kr arbete, 4 970 kr tidsspillan, 670 kr utlägg och 3 678 kr
    mervärdesskatt.
    2. Kostnaden för försvaret ska stanna på staten.

    Andra parter i B1598-10
    MAYRA Elizabeth Rebecka Carlsson (Tilltalad)
    THERESE Astrid Monica Larsson (Tilltalad)

    Svara
    • xavier245

       /  11/19/2014

      Jo, jag hittade. När jag kollade hans Twitter nu ikväll så skrev han ganska mycket om hur tufft han hade haft det efter artikeln. Fast jag såg inte mycket som var så hemskt på Twitter, kanske var värre i kommentarsfältet på nyheter24 innan de stängde det, men då borde de ju sett värre ut på Twitter också kan jag ju tycka. Jag såg också att han hade beklagat sig över näthatare och hemska människor som hade grävt fram 15 år gamla saker och trodde att det här var det men det var ju ganska nyligen och hans fyllecellvistelse var ju nu i höstas, vet inte exakt vad det gällde men det är ju sällan lugna och medgörliga människor hamnar där, även om det kan hända om man stöter på fel poliser.

      Måste vara hemskt skönt att kunna skylla sitt dåliga ölsinne och kvinnosyn på patriarkatet och osynliga strukturer och dessutom få mängder med ryggdunk och ❤ för det. Jobbigt att se och ta eget ansvar gissar jag.

      Svara
    • wigwag

       /  11/19/2014

      Av det som framgår här så kan man, om man vill, vilket jag vill, tolka artikeln mot bakgrund av Mohammeds personliga problematik några år tillbaka i tiden. Han var säkert ingen feminist då utan har på senare år ”skådat ljuset” med stöttning och välmenat bistånd från hans mentor Pozar. Och det är väl bra så långt att feminismen fått honom att byta bana kan jag tycka. Artikeln är skriven mot denna bakgrund där han ser sig själv och hur han var då. Men det hade ju i såna fall varit bra med nån liten passus i artikeln där det framgick hur illa han själv har betett sig så att riktningen på hans uppmaning blev tydligare till killar som nu är såna han var förr. Som det nu blev så görs det poäng av att han minsann själv inte är guds bästa barn och jag gissar att han just i den egenskapen förvänta sig att hans uppmaning, till såna som han var, ska tas på större allvar. Sen vidhåller jag att artikeln var aggressivt skriven och andas en genuin ilska mot den skit han skriver om men det gör bara artikeln bättre och hans bakgrund gör honom mer, inte mindre, trovärdig i sin intention.

      Svara
    • Frogfish

       /  11/19/2014

      Jag skrev det ovan och upprepar här: TA BORT NAMNEN PÅ BROTTSOFFREN! Vafan har de gjort för att dras in i det här?

      Svara
      • wigwag

         /  11/19/2014

        Instämmer! Även om jag inte själv reagera direkt på det. Får fundera ett tag på varför.

        Svara
  27. MiT

     /  11/19/2014

    Svara
  28. QED

     /  11/19/2014

    http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/mansdag-sagas-av-mansforskare/

    ”I dag firas Internationella mansdagen i olika delar av världen.
    En i grunden fullkomligt onödig företeelse, tycker mansforskaren Lars Jalmert.

    – Den behövs ju inte. Den är ett påfund av antifeminister som tycker att det är männen som är offer och de underprivilegierade, säger Jalmert, professor emeritus i pedagogik.
    Internationella mansdagen firas i olika länder den 19 november, även om den oftast smyger ganska obemärkt förbi i Sverige.
    Det tycker Lars Jalmert bara är bra, och pekar som kontrast på Internationella kvinnodagen den 8 mars:
    – Den dagen är ju till för att kvinnor faktiskt är de underprivilegierade. Internationella kvinnodagen är ju också sant internationell.”

    Svara
    • Pelle2

       /  11/19/2014

      Jag hörde talas om denna artikel på nattradion på väg till jobbet. Programledaren Elin Fredriksson var naturligtvis tvungen att ta upp den för gud förbjude att den radikalfeministiska statsradion kan säga något positivt om den internationella mansdagen.
      Den så kallade mansforskaren Jalmert borde byta titel till manshatare…

      Svara
  29. chade

     /  11/19/2014

    @MIT: kan du inte gå in och maska namnen på brottsoffren i de domar som lagts ut här i kommentarsfältet? Väldigt dumt att ha med dem helt öppna.

    Svara
  30. Jag kontaktade Touzari och berättade att jag läst hans sexistiska krönika och skrivit om den, för att se om han skulle komma med någon intressant kommentar. Han kom med två snabba mail: Först ett där han bara skrivit ”hahahahaha”, sen ett där han skrev ”Du läser från ett anonymt twitterkonto med 0 följare och som följer 0 att jag ska ha suttit i fyllecell och använder det som exempel? Bra. :)”
    Jag påpekade då att jag inte alls använt det som exempel utan snarare som komik, vilket borde synas tydligt i min text eftersom jag skrivit att jag inte betraktar twitter som någon god källa, men jag bad honom kommentera ifall det stämmer att han suttit i fyllecell. Jag bad honom också kommentera misshandeln och ofredandet och det han gjorde när han var 15 år.
    Ska bli intressant att se ifall han svarar! 🙂
    http://bergersjo.wordpress.com/2014/11/19/som-dig-sjalv-kanner-du-andra/

    Svara
  31. Jonte

     /  11/19/2014

    Hugo Schwyzer har tydligen ett lovechild även i Sverige. Ärligt talat, feminister är fan dumma i huvudet, deras totala oförmåga att identifiera manliga opportunistfeminister tyder på det. Det är knappast någon hemlighet att du i princip måste identifiera dig som feminist för att ha någon chans att få ett journalistjobb i Stockholm, ju mer feministisk du är desto bättre. Hur många tror på fullaste allvar att all dessa manliga journalistfeminister är helt ärliga?

    Svara
  32. Senaste nytt: Var inne på Touzaris twitter för att kolla om han uttalat sig där om att jag mailat honom. Det hade han! Han har gnällt rasistiskt om att han vaknat upp till mail från ”sture, sven och tommy” (jag är Sven).
    Dock har han ännu inte svarat på frågorna jag bett om, så jag misstänker att han inte kommer göra det…

    Svara
  1. Som dig själv känner du andra | Maniac Media
  2. Mansdagen | WTF?
  3. Är det inte dags för @nyheter24 att sluta bete sig som fjortizar på Lunajstojm? | WTF?
  4. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?

Kommentera

