Företag som annonserar på nyheter24 finns nu på skamlistan

De företag som annonserar på nyheter24 stödjer deras vidriga hatspridande och extrema dubbelmoral. nyheter24 skriver medvetet så provokativa artiklar som det bara går eftersom de vet att folk kommer att reagera surt på det och då kan de sen ta upp hur illa folk uttrycker sig. Jag gissar att de många gånger har ”svarsartikeln” klar innan den första ens publicerats… Detta är ett medvetet mycket fult spel från deras sida! De beter sig fruktansvärt illa!

De kan inte leva utan annonspengar och de som annonserar på nyheter24 stödjer och uppmuntrar till fortsatt hatspridande och polarisering där nyheter24 går i bräschen, de leder den fula utvecklingen med hjälp av ”reportrarna” som de har. Till och med deras ”debattchef” bildsätter en krönika så här

jallajalla1

Och vad sägs om rubriken? Detta i samband med att nyheter24 hade en vecka där de ville att folk skulle engagera sig mot näthat. Det här var deras bidrag till den groteska hatstormen mot Birro! Tottes krönika är bara ETT exempel, det finns nästan ett oändligt antal artiklar/krönikor som jag kunde valt istället som är i ungefär samma klass!

Så här är en skamlista på företag vars annonser jag har hittat på nyheter24. Det är dessa företags annonser som gör det möjligt för nyheter24 att fortsätta. Alla klipp kommer från nyheter24

skamlistanboxer

Man kan välja annat än Boxer…

skamlistannetonnet

Jag har handlat på Netonnet innan men det tänker jag inte göra några fler gånger så länge de annonserar på nyheter24.

skamlistancherrycasino

Den som gillar att spela kan ju enkelt välja ett annat nätcasino än just Cherrycasino?

skamlistanvolksvagen

När man köper bil kan man undvika Volksvagen? De verkar ju gilla hatspridande…

skamlistancitroen

Citroën verkar också gilla skiten på nyheter24. Det gör inte jag. Nu gillar jag både Volksvagen och Citroën men nästa gång man ska köpa en ny bil så kanske det här finns i minnet?

skamlistanförsvarsmakten

Försvarsmakten ja… Vad fan slösar de skattepengar på hat för? Vet de inte att de som nyheter24 hatar allra mest är just de personer som försvarsmakten behöver allra mest? Nyheter24 står ju öppet för att de hatar män? Så jävla korkat av försvarsmakten att annonsera just där! Eller tror de att de ska klara sig med bara en bunt manshatare?

skamlistanremember

Finns andra kort än remember…

skamlistanmax

Synd på Max som jag anser har de godaste hamburgarna. Men jag har nog köpt min sista burgare där i alla fall…

skamlistanmodette

Modette.se kanske gör helt rätt som annonserar på nyheter24 om man går efter vad nyheter24 hatar allra mest?

skamlistantelenor

Jag har faktiskt Telenor till mitt bredband. Men jag kommer omedelbart att byta till något annat. Det finns många olika att välja bland som INTE annonserar på nyheter24!

skamlistanemirates

Om man ska flyga så kan man välja något annat än Emirates?

skamlistaneurocard

Finns andra kort än Eurocard också…

skamlistanhifiklubben

Och vill man köpa en musikanläggning så behöver man inte gå till Hi-Fi klubben.

skamlistancomhem

Jag sa att det finns andra än Telenor att välja på till bredbandet, Comhem tillhör inte de andra eftersom de också väljer att stödja hatsajten nyheter24.

vetefanvaddetär

Vad det ovan är för något vete fan.

skamlistanbarncancerfonden

Barncancerfonden gillar att stödja en en sajt där man öppet deklarerar att man hatar män… Det betyder att pengar som folk har skänkt för att de ska gå till just barn med cancer istället går till folk som hatar män…

skamlistanhemmakväll

Hemmakväll behöver man inte stödja så länge de annonserar på nyheter24.

skamlistanpensionsmyndigheten

Pensionsmyndigheten gillar att stödja hatare, det gillar inte jag i alla fall…

skamlistanseqr

Det ovan vet jag inte heller vad det är…

skamlistanmomondo

Momondo kan man också undvika så länge de göder nyheter24.

skamlistanivtvärmepumpar

Det finns andra värmepumpar än just IVT:s. Och jag förstår inte vad fan de annonserar på nyheter24 för? Inte speciellt många manshatare som köper en värmepump antar jag… Faktum är att jag tror att max 5 procent av nyheter24:s läsare ens vet vad en värmepump är för något…

skamlistanunibet

Jag har faktiskt ett konto på Unibet som jag använder för att spela lite på odds (fast ett tag sedan nu). Det kommer jag att stänga ner och gå till något annat istället. Och jag fattar inte varför Unibet annonserar på nyheter24, de hatar ju nästan alla av Unibets kunder? Tror inte att spel är rabiata manshatares hobby direkt…

Andra som jag inte sett själv men som andra har hittat är

Netflix

Bose

The Economist

Bluestep

Så fort jag sett dem så tar jag ett klipp på annonsen och lägger in

Det var de jag hittade lite snabbt, Jag kommer att kopiera det här inlägget till menyn som finns längst upp och som heter ”Skamlistan”. Alla uppdateringar kommer att ske där och inte i det här inlägget. Jag kommer inte att ta bort någon från skamlistan förrän det är bekräftat att de inte längre annonserar på nyheter24. Eller att nyheter24 offentligt ber om ursäkt för alla sina övertramp som de publicerat!

Är det inte dags för @nyheter24 att sluta bete sig som fjortizar på Lunajstojm?

”8 skäl varför Nyheter24 = Skitblaska”

Det räcker nu Nyheter 24 #FATTA!

Och glöm inte, länka ALDRIG till nyheter24 utan att använda antingen Unvis.it eller Archive.today!

MVH

MiT

Annons
Lämna en kommentar

65 kommentarer

  1. MiT

     /  11/22/2014

    ”En Svensk guide till GamerGate”
    http://argblattetalar.blogspot.se/2014/11/vad-ar-gamergate-egentligen.html

    Det har ju varit upp lite på bloggen förut
    ”Projektledare på Friends anser att bara kvinnor kan bli mobbade”
    https://toklandet.wordpress.com/2014/10/23/projektledare-pa-friends-anser-att-bara-kvinnor-kan-bli-mobbade/

    ”Vad ligger bakom röjet mot gamingkulturen EGENTLIGEN?”
    https://toklandet.wordpress.com/2014/10/24/vad-ligger-bakom-rojet-mot-gamingkulturen-egentligen/

    ”Gamingkulturen igen”
    https://toklandet.wordpress.com/2014/10/27/gamingkulturen-igen/

    Svara
  2. Rick

     /  11/22/2014

    Berömvärt initiativ att följa upp annonsörerna. Den här bloggen är numera tillräckligt stor för att sådan här information ska ha en spridning.

    Jag är bestört över att The Economist finns bland annonsörerna. Journalistiskt är skillnaden mellan Nyheter14 och The Economist som mellan natt och dag.

    Svara
  3. lavazza1891

     /  11/22/2014

    Nätannonser köps och säljs väl i block utan att varken sajt eller annonsör vet exakt var annonserna kommer att hamna?

    Svara
    • Totalliberal

       /  11/22/2014

      Ja, men en bojkott kan ändå innebära att det företag som levererar annonser till Nyheter24 måste tänka över huruvida de vill stödja en hatsajt.

      Svara
  4. morpheus

     /  11/22/2014

    Jag tror också som lavazza att det är lite så det funkar. Som jag förstår det så är det ingen på Hemmakvälls marknadsföringsavdelning som aktivt suttit och bestämt att de ska ha en annons på Nyheter14.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/22/2014

      Så kan det ju vara men om jag var företagare så skulle jag vilja veta i vilket sammanhang mina annonser visas upp. Detta så att man inte annonserar i ett sammanhang man inte vill vara med i.

      Svara
      • Totalliberal

         /  11/22/2014

        Alla undersökningar visar också att alla de annonsnätverk som bara vräker ut annonser överallt utan urval, är näst intill verkningslösa. Annonser måste vara riktade för att fungera – som på Facebook.

        Svara
  5. Suveränt initiativ! Jag köper i nuläget inga av tjänsterna. Det kan vara värt att kontakta någon eller några av annonsörerna också och fråga dem varför de annonserar på en hatsajt.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/22/2014

      Håller med Ekvalist. Man kanske skulle ta fram ett standardmejl som vi kan skicka till företagen i en större mängd där vi påtalar att de stödjer en hatsajt som i många fall hatar
      deras största kundgrupp ?Skulle tro att de inte tycker det skulle vara kul att förlora en massa kunder pg.a det.

      Bra initiativ i vilket fall som helst MIT att visa upp vilka företagen är. Då kan man ju undvika
      att köpa från de företagen där det finns ett direkt alternativ.

      Svara
  6. Leif

     /  11/22/2014

    Bra initiativ!
    Ska skriva till det företag i listan som jag f n har en tjänst hos och klargöra att jag kommer att lämna den såvida man inte slutar att annonsera på denna hatsajt.

    Svara
  7. MJ

     /  11/22/2014

    Öh?
    Nu får de ju gratis reklamplats här. Lista bara namnen men visa inte deras reklam.

    Svara
  8. Leif

     /  11/22/2014

    Vilka andra artiklar förutom den om Birro skulle det vara bra att hänvisa till som grova exempel på övertramp?

    Svara
  9. Som flera andra redan påpekat bör man skriva till företagen och berätta att man inte handlar med dem sålänge de gör reklam på Dumheter24 och varför. Det hjälper ju inte att BARA undvika företagen för då vet de ju inte vad det beror på.

    Svara
  10. AB

     /  11/22/2014

    Nyheter14 har något samarbete med existenz.se där de har 2 artiklar längst upp per dag.
    De drar ju in en del klick därifrån per dag.

    Svara
    • TrolletPlit

       /  11/22/2014

      En del annonser sälja som block genom speciella bolag.
      Andra annonser sälja som retargeting. Har men besökt thé Economists hemsida så får du en annons från den på nästkommande sidor du besökt.
      Med andra ord annonsören vet inte var deras annons visas i de flesta fall.
      Mitt företag, om nu nyheter 14 har det upplägget, skulle kunna varit med ovan, ifall ni hade Besökt mig.
      Dock så tror jag inte nyheter 14 har detta upplägg;’ jag är inte tillräckligt kunnig ännu.

      Svara
      • morpheus

         /  11/22/2014

        Vad står på, din kommentar ser ut som något du har googletranslatat till Tyska och tillbaka igen…

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  11/22/2014

          Fullt begriplig. Ett av de bättre exemplen på kanslisvenska jag har sett på ett tag. 🙂

          Svara
        • TrolletPlit

           /  11/22/2014

          Mitt nya Swype Bird fungera bra. Micke bra.Ja. Ja.
          Fast egentligen är det grymt bra, det träffar rätt så ofta att man glömmer att kolla.

          Svara
      • Verkar som dumheter14 använder http://site.adform.com

        Då kan antingen Adform avsluta sitt samarbete md dumheter14 (Te.x om Adform tycker det skaver med en könsrasistisk hatsajt i sitt utbud). Eller om annonsörerna själva väljer bort dumheter14 från Adforms utbud av publishers.

        Svara
        • TrolletPlit

           /  11/22/2014

          Det enklaste är att kontakta Ad form. (Om det nu är de som är annonsdistributör.Då tappar de allt. Enkelt och effektivt.
          Ett skott. Allt klart.

          Svara
  11. Grreger Hoffa

     /  11/22/2014

    Hoppas att alla som håller på Arsenal slutar med det nu när dom ser att Nyheterna24 sponsras av Emirates! 😉

    Svara
  12. MiT

     /  11/22/2014

    Svara
  13. norskgoy

     /  11/22/2014

    Litt utenfor temaet, men intressant.

    ”fritt ord”-stiftelsen har nettopp utgitt en rapport om ”netthat”. Der menn i litt større grad rapporterer ubehaglige opplevelser.Foruten Kjetil Rollnes så har omtrent alt av kommenterer vært ”kvinner fortrykkes”.

    http://www.dagbladet.no/2014/11/22/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/helgekommentaren/36371391/
    http://www.fritt-ord.no/aktuelt/lansering-av-sluttrapport-status-for-ytringsfriheten-i-norge/

    Svara
  14. Alex

     /  11/22/2014

    Hej, annonsörerna styr inte själva var deras annonser hamnar. Så trots ett berömvärt initiativ blir detta missriktad. Ingen av annonsörerna har alltså någon kontakt med nyheter24 och de vet inte ens om att deras annonser visas där. Det du bör göra är istället att kontakta marknadsavdelningarna på respektive företag och berätta i vilka sammanhang deras annonser visas så kan de sätta press på sin annonsförmedlare, t.ex. Tradedoubler om att exkludera nyheter24 från sitt nätverk. Du kan även sätta press direkt på t.ex. Tradedoubler, men det tror jag är lönlöst.

    Svara
    • TrolletPlit

       /  11/22/2014

      Detta är ju det nya och annonsören måste få kunskap vad som kan hända. Tradedoubler måste också ta sitt ansvar, för sin skull.
      Fast problemet är ju snarare att folk hugger på betet hela tiden
      Till en början. Snart tystnar de dock och sidan måste hitta nya vägar.
      Men för en socialistisksite blir det nog problem. De kan ju inte skriva om de vidriga feministerna som förstör mest i Sverige just nu.

      Svara
    • MiT

       /  11/22/2014

      Missriktad vet jag inte, det är ju ändå företagen själva som ansvarar för var deras annonser finns? Det ansvaret äger ju ingen annan?

      Svara
      • TrolletPlit

         /  11/22/2014

        Nja. Om du har varit på min hemsida och sedan besöker Expressen så visas min annons enbart för dig;remarketing/retargeting. Som en påminnelse. Jag kan ju inte be mitt annonsbolag spärra 123 sidor som just jag ogillar där mina annonser inte får visas. Det skulle kosta mycket pengar att göra så. Just denna enkelhet att få annonser på sidor utan att kontakta dem är billigt för oss företag. Däremot så får tidningar s egna försäljare svårt att sälja då de bara har sin egen dyra sida att sälja mot.
        Blockannonser är lite lättare att säga till om.
        Så det är lite kompLicerat.

        Svara
      • Alex

         /  11/22/2014

        Jag vill bara berätta för dig hur detta funkar i praktiken. Om målet är att företag inte ska ha annonser på nyheter24 för att sänka nyheter 24as intäkter så bör man kontakta företagen direkt och berätta var deras annonser dyker upp. För det vet de som sagt inte själva, eftersom de är anslutna till en annonsförmedlares nätverk. Eftersom de inte har någon kontakt med nyheter 24 och inte vet att deras annonser visas där så kommer inte en köpbojkott att ha någon effekt.

        Svara
        • MiT

           /  11/22/2014

          Hmmm, jag trodde det var självklart att man också måste tala om för företagen varför. Det måste man ju ALLTID göra oavsett vad det handlar om?

          Svara
          • Alex

             /  11/23/2014

            Ok,då så. Bara så du förstod just det att företagen faktiskt inte vet att deras annonser hamnar på nyheter 24. Kör hårt och tack för en läsvärd blogg.

  15. TrolletPlit

     /  11/22/2014

    Feministhatet förstör för många i den yngre generationen. Tjejer som smittas av viruset och hatar män. Killar som förvandlas till viljelösa våp.
    Vi äldre har det bra, men stackars de unga som kommer leva sitt liv för att idioter splittrat upp könen i den åldern när de ska utforska varandra.
    Jag är uppriktigt ledsen och bekymrad för en del av våra ungdomar. Tänk vad de går miste om.

    Svara
    • norskgoy

       /  11/22/2014

      Tilbakeslaget kommer. Det er litt som ekstrem religiøs indoktrinering. Ingenting skaper fler ateister enn tullete lærere som ønsker å spre sin religion i klassen.

      Svara
    • Ja, det är sorgligt att se vissa unga killar som skriver på Flashback, till exempel. De har levt hela sin läskunniga tid i ett medieklimat där mans- och pojkhat har blivit vanligt och accepterat. Jag tror inte att det minskar brottsbenägenheten och självmorden bland unga män, snarare tvärtom.

      Och unga kvinnor serveras en världsbild där det blir naturligt att dra på sig offerkoftan och känna sig förtryckt utan anledning, vilket skapar självdestruktivitet och apati. Hatfeminismen skadar unga människor av båda könen.

      Svara
  16. MiT

     /  11/22/2014

    Svara
  17. morpheus

     /  11/22/2014

    http://thoughtcatalog.com/jasmine-subrata/2014/11/i-thought-i-was-a-feminist-until-i-started-dating-a-mens-rights-activist/

    ”I believed everything I read because Tumblr feminists are the most passionate people out there. And trust me, it’s hard refuting a claim made when it’s in a funny text post on my dashboard. I thought everything there were cold-hard facts. (Fun fact: they’re not.) So many of the statistics used by feminists are either outdated, warped, or completely bazoink.”

    Hur kan så många vuxna människor så okritiskt insupa allt som kommer över dem?

    Källkritik kanske borde läras ut redan i förskolan.

    Svara
  18. dolf

     /  11/22/2014

    De ”blinda” annonserna (adsense etc) där det inte är företagen själva som bestämmer var annonserna skall placeras betalas ju också ofta baserat på ”view/klick”. Det vill säga, om ingen besöker sajten spelar det ingen roll hur mycket annonser det ligger där från ett företag, sajten får inga pengar för annonsen, och annonsören betalar inget.
    Så, när folk tröttnar på dumheter24, vilket de kommer att göra om inte d24 ändrar kurs, det är bara en tidsfråga, så kommer också annonsintäkterna att gå ner.
    Alltså, för automatplacerade annonser får inte betalt för att en annons ligger på deras sida, dumheter24 får betalt efter hur många som ser/klickar på annonsen.
    Så att ge sig på företagen blir bara missriktat.

    Svara
    • MiT

       /  11/22/2014

      Jag tycker det är väldigt rättriktat, varje företag har själv ansvar över i vilket sammanhang deras namn syns när de betalat för det. Det är NÄSTAN som att säga att ”Vadå, det är ju inte jag som har deklarerat, jag betalade en polare för det så ni får fråga honom om skattefifflet”.

      Klart som fan man ska ifrågasätta företagen och inget annat? DE får ta tag i annonsförmedlaren och se till att deras annonser syns i bra sammanhang.

      Svara
      • morpheus

         /  11/22/2014

        Men företagen är ju ovetande och kommer så förbli om det enda ”vi” gör är att sluta handla av dem.

        Bättre då att kontakta dem.

        IMHO.

        Svara
        • MiT

           /  11/22/2014

          Jo men underförstått är ju att man talar om för dem varför? Det trodde jag var ganska klart att man måste oavsett. 😉

          Svara
          • morpheus

             /  11/22/2014

            Det var inte så tydligt, jag tolkar ditt inlägg som uppmuntran till bojkott, inget annat.

            Hur bojkottar vi Försvarsmakten? 🙂

          • MiT

             /  11/22/2014

            Houston, we have a problem 😀

            Man kan ju fråga dem om det är manshatare och annat löst folk de vänder sig till och vill ha i framtiden?

  19. Totalliberal

     /  11/22/2014

    Max är ju ett ökänt skojeriföretag. De säljer negerbollar som de kallar för ”chokladbollar” trots att de inte alls varken består av choklad eller är täckta av choklad. Så dubbel anledning att bojkotta detta vänsterföretag. Dessutom säljer de halal-slaktat kött på den restaurang i Dubai som de driver.

    Svara
    • MiT

       /  11/22/2014

      Är du ett troll?

      Svara
      • Totalliberal

         /  11/22/2014

        Enligt newspeak är väl jag och alla andra vita heterosexuella män rasister och troll. Enligt vedertaget språkbruk – nej.

        Svara
  20. MiT

     /  11/22/2014

    Svara
  21. Värdegrund

     /  11/22/2014

    Gällande försvarsmakten så har de en värdegrund som man som t.ex anställd måste följa. Frågan är hur denna går ihop med innehållet på nyheter24?

    Svara
  22. wigwag

     /  11/22/2014

    ”VAD ÄR NYHETER24?

    Vem behöver fler nyheter? I nyhetsbruset susar mycket bara förbi. Vi tror inte att det behövs mer brus. Vi tror på rätt nyheter. Och rätt urval. Vi vill hjälpa dig att hitta det som är relevant för dig.

    Du som ledsnat på papperstidningarna och deras nätupplagor och som är uppvuxen med internet. Vi vill ge dig snabba uppdateringar, rappa texter och bildspel, kryddat med video. Med glimten i ögat. Och med din hjälp – så att vi kan fortsätta att utvecklas som Sveriges modernaste nyhetssajt. Vi är inte störst men vi jobbar hårdast. För att du ska gilla oss och vilja umgås med oss. Varje dag.”

    Blev lite nyfiken och kollade in hos NYHETER24. Hitta texten ovan bl.a. Och den ser väl ok ut som varudeklaration för sajten? En modern nyhets-sajt som vill satsa på snabb, fördjupad och individuell nyhetsförmedling via interaktion med läsarna. Det är den uttryckliga intentionen i vart fall. Ser ingen anledning till att annonsörer ska bojkotta den här sajten. Men det är din fulla rätt MiT att tycka illa om diverse debattartiklar som publiceras här. Debattdelen av sajten är dock bara en relativt liten del av sajten i stort. Vad jag kunde utröna.

    Svara
    • wigwag

       /  11/22/2014

      Läste förövrigt senaste debattartikeln av en ”Motte” som jag tyckte var bra. Den handlar om kollektivismens negativa påverkan på den individuella medmänskligheten.

      Svara
  23. Totalliberal

     /  11/22/2014

    Någon med samma födelsedatum (850328) som Totte Löfström (debattchefen på Nyheter24) finns med i Lexbase. Någon Totte Löfström finns dock inte med. Även denne person bor i Örebro men på en annan adress än det flummarkollektiv där Totte nu är skriven. Nån som vill ringa Skatteverkets personregister och kolla om det är han? Fråga också om Totte Löfström någon gång bytt namn (kriminella gör ofta det). Ring 0771567567 och begär personregistret. Denna information är gratis.

    Svara
    • morpheus

       /  11/22/2014

      Är inte Totte smeknamn för Torsten? Möjligen även T(h)omas, Kristoffer och liknande.

      Svara
    • Dreadlock

       /  11/22/2014

      Det hela fungerar dessvärre som vanlig gammelmedia i pappersupplaga som har en ”fräck” online tidning som vill generera klick för att locka annonsörer. När Nyheter24:as redaktörer fläskar på ordentligt och balanserar på gränsen för allmänt åtal, så vaknar motoffensiven, börjar skriva – och genererar ännu fler klick.

      Världens äldsta trick i media.

      Svara
    • MiT

       /  11/22/2014

      Btw, hade de inte en sån där ruta där man kunde se tweets som nämnde just nyheter24 innan? Jag hittar inte den längre? Kanske blev det så många nyheter24-negativa tweets att de tog bort den?

      Svara
      • Dreadlock

         /  11/22/2014

        Redaktörer kan göra som de vill. Sålla bort tweets,insändare,kommentarer och åsikter.

        Svara
        • MiT

           /  11/22/2014

          Jo, de har nog tagit bort så man inte ser några tweets alls

          Svara
  24. QED

     /  11/22/2014

    OT: Stasis infiltration i Svenska skolan och samhälle – seminarium 19/11-14

    http://axess.se/tv/player.aspx?id=4275

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/22/2014

      Intressant ! Den skall avnjutas och odla magkatarren ,en annan gång. Helt spontant kommer att jag tänka på ”Värdegrundsdemokrati” (o.k. att du har en åsikt – Men vi ska bara stämma av den mot vår fastlagda värdegrund och kontrollera dina åsikter mot våra schabloner om godtagbara åsikter)

      Svara
  25. En gör som en vill

     /  11/22/2014

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Nyheter24

    ”Nyheter24 har fått skarp kritik för att bryta mot kollektivavtal genom att ha oavlönade praktikanter som anställda, och därmed bidra till lönedumpning i journalistbranschen.”

    Svara
  26. MiT

     /  11/22/2014

    Svara
  1. Virtanen verkar vara besatt av Marcus Birro | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: