Virtanen verkar vara besatt av Marcus Birro

För ett par veckor sedan råkade Marcus Birro ut för en hatstorm utan dess like på twitter där till exempel Totte Löfström på nyheter24 och Fredrik Virtanen på Aftonbladet var med och lekte dirigenter.

Men Virtanen är inte riktigt nöjd ändå verkar det som utan han fortsätter att mata på. Tweetarna nedan hittar ni här och jag börjar med några bekanta tweetar som man även hittar i det här inlägget, ”Menar Virtanen att Marcus Birro är fascistsympatisör?”.

virtanenbesatt

Virtanen efterfrågade ju exempel vilket jag gav honom och då var vi nog en hel del som väntade på att Virtanen skulle visa upp hot från några högerextremister som också älskade Birro som han lovat? Vi väntar fortfarande för han blockade mig istället för att visa något för någon…

virtanenbesatt1

Efter den värsta skitstormen så fortsätter Virtanen med att försöka förlöjliga.

virtanenbesatt2

virtanenbesatt3

virtanenbesatt4

virtanenbesatt5

Det var väldigt vad Birro måste en massa saker? Men Virtanen själv måste tydligen inte ens hålla vad han lovar av någon anledning…

virtanenbesatt6

Den stora frågan är ju om han var fundamentalistiskt kristen? Var hans mission att kristendom ska styra stat och människa in i minsta detalj? Att gudsregler ska stå över stat och alla människor? Var det verkligen det som den mest kända terroristen vi har i norden var ute efter? Jag har faktiskt ingen aning. Men det är ju det som islamistiska terrorister är ute efter.

virtanenbesatt7

Nu vet vi, det som Birro retweetar är från anonyma hatare och de som står på Virtanens ”sida” är alla genomgoda människor… Länken i Virtanens tweet går hit

virtanenbesatt8

Det är sant, går man till länken så finns bara sånt som skett i Europa med. Inget utanför Europa verkar räknas av någon anledning, kanske för att det är Europol som står för den? Per Erik har inte fått något svar på den sista, undrar varför…

virtanenbesatt9

Och vilken agenda är det?

virtanenbesatt10

”MarcusBirro och hans trollvänner”…

virtanenbesatt11

Men det har han ju inte sagt? Inte speciellt många andra heller, det är ju ett rent påhitt av Virtanen! Och jo, han vill stenhårt förknippa det påståendet med Birro.

virtanenbesatt12

virtanenbesatt13

Det är inte ett påstående, det är fakta. Jag till exempel bara gav Virtanen det han själv efterfrågade och blev blockad direkt…

virtanenbesatt14

virtanenbesatt15

virtanenbesatt16

Men var det verkligen tweets om ”muslimer som terrorister” Birro skrev? Vi kan ju kolla nu när Virtanen så många gånger har sagt samma sak

virtanenbesatt34

Här kan vi alla se VAD han skrev, det står alltså inte en stavelse om muslimer där, eller hur? Utan det står om islam. Och Virtanen som vill vara noga med fakta har inte läst speciellt noga eftersom han i flera tweetar länkat till hur det ser ut i Europa medan Birro TYDLIGT skriver VÄRLDENS religiösa terrorism. Sen vet jag inte om det Birro påstår är sant men skriver han världens religiösa terrorism så är det världens religiösa terrorism vi får utgå ifrån tycker jag. Sen håller jag inte med Birro om det där med religioner för de är och har alltid varit extremt farliga.

virtanenbesatt17

Så när vi läser Birros tweet ovan och sen återigen ser Virtanen länkat till hur det ser ut i Europa så undrar jag hur det står till i pannrummet hos Virtanen…

virtanenbesatt18

virtanenbesatt19

Vi kanske kan passa på att fråga Irena Pozar varför hon inte hörs när hat, lögner och generaliseringar mot män är aktuella? Eller just det, hon hörs ju som fan då eftersom hon brukar stå för just sånt …

virtanenbesatt20

Jag kan visa fler än fem artiklar där Pozar generaliserar väldigt glatt om män och hudfärg. Skillnaden är att Pozar själv skapar sin utsatthet med sina korkade och oärliga generaliseringar som hon hela tiden gör. Birros utsatthet kommer av att folk inte klarar av att läsa vad han faktiskt skriver, de kan inte läsa innantill helt enkelt.

virtanenbesatt21

virtanenbesatt22

Jag antar att Birro får ångra att folk inte kan läsa vad han skrivit…

virtanenbesatt23

virtanenbesatt24

Nu vet inte jag om Birro sa sanningen men med tanke på hur världen ser ut just nu med Al Qaida, Boko Haram, Al Shaabab, IS och säkert ytterligare några mindre kända så kanske han har rätt? Som det ser ut just nu i alla fall?

virtanenbesatt25

virtanenbesatt26

virtanenbesatt27

”Hat mot muslimer”? För att han sa att islam finns i bakgrunden för den stora delen av VÄRLDENS religiösa terrorism?

virtanenbesatt28

virtanenbesatt29

Kära nån…

virtanenbesatt30

virtanenbesatt31

virtanenbesatt32

Har han inte? Var det inte precis det han gjorde bara några tweetar upp? Och i inlägget som jag länkar till i början? Och nog försöker han flitigt förknippa Birro med rasism och fobier?

virtanenbesatt33

”Suck, har du blockerat mig nu? Är det så skitjobbigt att få de saker du själv efterfrågade, att få dina ”sanningar” och ”fakta” påpekade”. Så kunde jag ha skrivit till Virtanen…

Det var det här med fakta igen, det är ju så viktigt. Men inte tillräckligt viktigt för att ens orka läsa vad han faktiskt skrivit? Och på det en tre veckors förföljelse med en massa egna påståenden som han försöker få till Birros? Allt alltså för att han inte kan läsa innantill…

Det tar aldrig slut verkar det som, Virtanen har hållit på i flera veckor nu, den sista är från igår kväll…

Och eftersom Irena Pozar fick vara med så passar jag på att länka gårdagens inlägg också, ”Företag som annonserar på nyheter24 finns nu på skamlistan” då hon har del i att det skrevs alls…

********************

Genusdebatten: ”Gästinlägg: Reflekterande absurditeter i debatten

Fnordspotting: ”Intersektionalitetsbingo

Fröken missnöjd: ”demons…

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

50 kommentarer

  1. Rick

     /  11/23/2014

    Jag börjar nästan tycka synd om Virtanen. Tänk er bara hur jobbigt det kan vara att ha dessa tvångstankar kring en annan människa – Marcus Birro eller vem som helst annan. Det låter mest som en himlastormande tonårsförälskelse. Virtanens hela värld består nu av Birro.

    Svara
  2. Det vi ser är ett exempel hur man är en fullfjädrad satkärring och proffsmobbare i en och samma person.

    Problemet med ett sånt beteende är att för eller senare så gör man ett karriärterminerande utspel i affekt som det inte går att pudla sig ur.

    Svara
  3. anonym

     /  11/23/2014

    Och återigen ser vi hur vänstern ställer sig positiv till victim blaiming, så länge det inte drabbar kvinnor.

    Svara
  4. J.G

     /  11/23/2014

    Bara jag som reagerade på att virre menar att när muslimer utsätts för islamsk terrorism så räknas det inte. Men när krista utsätts för kristen terrorism så ska det räknas?

    Svara
  5. Anonym

     /  11/23/2014

    Svara
  6. Hans Odeberg

     /  11/23/2014

    Stötte för några veckor sedan på begreppet ”skrikfeminist” (http://jesperahlin.com/2014/11/19/glad-mansdag/). Av vad jag läser ovan verkar det som om prefixet ”skrik-” kan appliceras tvärsöver hela samhällsdebatten. Landet verkar fyllt av människor med små öron och stora käftar, som trollar nätet efter misshagliga ord som ger dem anledning att vräka ur sig sina aggressioner.

    En punkt vill jag invända emot: tanken att Breivik var kristen. När jag skummade igenom hans manifest, hittade jag tankar om att han uppskattade kyrkan som kulturell institution; att där fanns en vacker, vitkalkad kyrka mitt i byn där man kunde döpas, konfirmeras och begravas, och kanske däremellan gå på den årliga julbönen. Jag misstänker att Breivik även var positiv till skolavslutningar i kyrkan, även med en och annan psalm och välsignelse, men har inte hittat något skrivet om det.

    Men, för att vara kristen gäller att man står upp för det som står i trosbekännelsen:
    ”Vi tror på Gud Fader allsmäktig, himmelens och jordens skapare”
    ”Vi tror ock på Jesus Kristus, hans enfödde Son, vår Herre”

    Jag misstänker att jag har samma förhållande till idrotten som Breivik har till religionen. Jag tittar aldrig på sport, och blir lika förvånad varje år som mina kollegor stannar hemma för att det är något VM eller OS på TV. Men jag uppskattar den roll idrottsrörelsen har i samhället, och är glad att de håller unga gossar borta från sysslolöshetens och brottets bana. Inte tusan gör det att eventuella brott jag skulle utföra sker i Riksidrottsförbundets namn?

    Svara
    • wigwag

       /  11/23/2014

      Fast trosbekännelsen indikerar väl att Jesus och Gud inte är samma väsen vilket motsäger treenigheten som man också måste tro på som kristen? Varför räcker det inte med att bara tro på Gud Faderns allsmäktighet? Är man inte kristen då om man endast gör det menar du? Kristendomen är full av motsägelser vilket gör den synnerligen farlig för människor att tro på. Man blir galen om man skulle försöka finna en röd tråd av logik i denna tro.

      Svara
      • Hans Odeberg

         /  11/23/2014

        Hörrdu! Nu är det väl dags för mig att dra igång versalerna och säga till dig att googla, läsa på, skaffa en teologisk analys, backa och så en blockeliblock som avslutning.

        Eller så kan jag vara trist och försöka argumentera.

        Om man bara tror på Gud Fader, så misstänker jag att man landar i judendomen. Eller Islam, om man dessutom tror att Muhammed är hans profet. Föga överraskande är det tron på Kristus som särskiljer kristendomen från övriga religioner.

        Treenigheten förvirrar även kristna. Och muslimer, som verkar tycka att kristna är polyteister. Men nej, enligt kristendomen är Gud en. Fadern, Sonen och Anden är tre ”aspekter” av denna enda Gud. Och vad som menas rent konkret med ”aspekter”, och hur det skiljer sig från tre helt separata gudar, ja där är det nog dags att koppla in teologerna.

        Svara
      • Droechai

         /  11/23/2014

        Tror man inte på Jesus om Guds son halkar man in på sionism, tror man att Jesus fanns och verkade för Gud men inte var hans son ligger man mer åt Islam

        Svara
        • wigwag

           /  11/23/2014

          Om man tror att Jesus var Guds son men ingen ”aspekt” av Gud eller Helig ande på nåt sätt utan en människa av kött och blod, en individ som alla vi andra med fel och brister som alla människor. Var halkar man in då? Kristendomens blodsmystik äcklar mig. Att tro på den här skiten är livsfarligt menar jag.

          Svara
          • Droechai

             /  11/23/2014

            Jag bemötte bara din okunskap utan att försöka lägga en värdering i det. Att diskutera rimligheten i om Jesus var guds son eller ej var inte frågan i i posten jag besvarade så därför vet jag ej vad du vill med det här svaret. Om du klargör vad du syftar på eller om du tar upp en helt ny punkt skulle det underlätta för mig 🙂 själv är jag kluven mellan Pastafarism eller Chtuluism så skriver inte på Jesus överhuvudtaget om det var personlig trossats du tänkte på?

          • Diskussionen kring Jesus eventuella mänsklighet har pågått i århundraden. Tror inte att man kan räknas som kristen om man tror att han var mänsklig med fel och brister, då detta skulle ge en mänsklig (felande) aspekt till Gud, som ska vara fulländad. Skulle han ha en alltigenom mänsklig son, legitimeras ifrågasättandet av Guds perfektion, vilket är ett stort no-no. Vissa självutnämnda kristna är av den uppfattningen, dock.
            Ja, att tro på allt det där – utan att dessutom förstå de allegoriska delarna – är livsfarligt, som konsekvenserns av chauvinism har visat genom historien.

          • wigwag

             /  11/23/2014

            Droechai: Som framgår av posten du svara på så problematiserar jag kristendomens dualistiska trosbekännelse relativt treenigheten som är central i kristen tro. Märkligt också att den stackars Heliga anden tydligen ingen behöver tro på för att få kalla sig kristen. Gud,Ande och Jesus är samma väsen enligt treenigheten som jag förstår det och då borde det väl räcka med en trosbekännelse till Gud så inkluderas de övriga två i den bekännelsen.

            Maxie: Nej det tror inte jag heller. Kristen tro är inte konsistent i sitt fundament som Judendom och Islam. Det är människosonen hit Gud dit och Helig ande som en fis i rymden om vartannat. Jag känner betydligt mer respekt för Judar och Muslimer än jag gör för troende kristna trots att jag såklart är kulturellt kristen som etniskt svensk född i Sverige.

          • Håller med dig, kristendomen känns väldigt vag i jämförelse med de andra. Kanske därför att det är en ”fortsättning” på judendomen, eller ”den grekiska versionen” av judendomen, och alltså inkluderar judarnas bibel i sina heliga skrifter, istället för att komma på en egen skapelseberättelse osv. Detta gör att man kan betrakta kristendomen som en sidogren till judendomen, på samma sätt som protestantismen är en gren inom kristendomen och Sunni inom islam.
            Det gör den mindre självständig som religion, som jag ser det.

    • dolf

       /  11/23/2014

      jag skulle väl, utifrån din beskrivning, säga att Breivik är ”kulturellt kristen”.
      Vilket också är vad jag brukar säga att jag är. Jag är uppväxt i en kultur där kristendomen varit förhärskande och omfattar viss kristen värdegrund och etik, jag alluderar till kristna berättelser och använder kristna metaforer och talesätt (”bjälken i ögat” osv). Jag skäms inte på något sätt för denna kristna kultur. Men jag är inte en troende kristen.

      Svara
    • Jag har också skummat Breiviks manifest och det fanns inga religiösa passager. Har svårt att tro att Breivik är mer kristen än att han möjligtvis har besökt en kyrka nån gång vartannat år på sin höjd. Snarare hatar han muslimer och mångkulturalismen. Han avskyr faktiskt även den globala kapitalismen, vilket Virtanens tidning har glömt att nämna.

      Min textanalys av hans manifest finns här:
      http://ekvalist.blogspot.se/2013/04/breivik-ar-aven-motstandare-till-den.html

      Svara
      • Bitvis läst, bitvis skummat, skulle jag ha skrivit. Det är 1500 sidor långt, innehåller en massa kopierade avsnitt från andra skribenter, och överlag ganska dåligt skrivet.

        Svara
  7. MiT

     /  11/23/2014

    Svara
    • Pether

       /  11/23/2014

      Objektifiering much?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/23/2014

      Som sagt var,feministerna säger aldrig nej till alfahannar för egen del…

      Svara
    • notsure

       /  11/23/2014

      Kapten klänning var väl medveten om detta. Likaså pajasen på Nyheter14.

      Svara
    • Frågan är om hennes känslor är besvarade eller om hon tränger sig på och kan inte acceptera ett nej. Garanterat skelett i den garderoben.

      Svara
    • En könsförrädare?

      Svara
    • Larsson

       /  11/23/2014

      När biologin får säga sitt, så att säga. Det finns inga som är så fast i de gamla könsnormerna som feministerna 😀

      Svara
  8. notsure

     /  11/23/2014

    Att fler och fler journalister lider av kognitiv dissonans vet ju de flesta redan, vilket tidningsdöden också indikerar (inte enda anledningen, jag vet!).
    Fredrik Virtanen har tagit detta till patologiska nivåer. Han behöver medicin, inte twitter.

    Svara
  9. MiT

     /  11/23/2014

    Svara
    • Björn

       /  11/23/2014

      Den här fick mig att garva så jag frustade kaffe över tangentbordet 😀

      Svara
  10. MiT

     /  11/23/2014

    Svara
  11. MiT

     /  11/23/2014

    Svara
    • Pether

       /  11/23/2014

      Yay för mer förtryck av kvinnlig sexualitet av feministerna…

      Svara
    • morpheus

       /  11/23/2014

      ”Detta har ingen koppling till den marknadsförda tjänsten”

      Lol de har aldrig hört talas om vad Oktoberfest är och hur servitriserna brukar se ut…?

      Svara
      • De är visserligen klädda i Dirdel, som är i sig sexigt, men det där är bara porriga fantasidräkter.

        Svara
        • TrolletPlit

           /  11/24/2014

          Och? Jag tycker inte de är porriga. Inte mer än en BH. Lika bra att förbjuda BH reklam på en gång.
          Eller vi gör så här:
          OKTOBERFEST. Samt BH provning av våra nya alster.(Om vi hinner)

          Svara
        • Okej, kjolarna är kortare än originalen men inte överdelarna.

          Får känslan av att vi är på väg tillbaka till den viktorianska eran. Den kan vi bespara oss.

          Svara
  12. Anders Senior

     /  11/23/2014

    Det är förhoppningsvis ett sista panikartat försök att rädda den döende feminismen.
    Folket börjar äntligen sent omsider vakna och ifrågasätta vansinnet.

    Svara
  13. Zipper

     /  11/23/2014

    Ang oktoberfestreklamen, tycker du ska ta upp detta i en artikel TL.
    Detta är riktigt sjukt. Vilken jäkla nymoralistiskt land vi lever i. Sexualitet har blivit något fult. Självklart är tjejerna på bilden sexobjekt till viss del. Det är vi väl alla?

    Nej, det måste vända snart för det här börjar bli obehagligt. Feminismen har makt att censurera vad den vill snart.

    Svara
  14. TrolletPlit

     /  11/24/2014

    En porrfilmsreklam går alltså bra.
    En sexig tjej för senaste ”pang du är en teenwimp” (visst vill ni se den) går bra.
    Ett naket bröst i ”Seanse of a girl”. Inga problem.
    Påklädda kvinnor för en fest ”Sexistiskt”.

    SJUUUUUKT. Yes. 40 tal here we goo.

    Om jag har en fest som heter Swingers party så kan jag nog ha nakna kroppar som kopulerar vilt, men inte en fest med män och kvinnor. Påklädda.

    Feminismen äckel sprider sig överallt.

    Svara
  1. Birrogate: Hating in the name of Good | THE SWEDEN REPORT
  2. Gäller inte rätt person på rätt plats längre? | WTF?
  3. Man kan äta alla svampar | WTF?
  4. Virtanens korståg mot Marcus Birro fortsätter | WTF?
  5. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?
  6. Vilken jävla dag! | WTF?
  7. Lite mot Marcus Birro igen | WTF?
  8. Äckliga mobbare på twitter | WTF?
  9. Fredrik Virtanen flippar ur igen | Cattasbubbla - Just read it !

Kommentera

