Vem har skapat bilden? Och lite reaktioner…

Igår i inlägget ”Gäller inte rätt person på rätt plats längre?” som handlade om att Kawa Zolfagary av alla var inbjuden till Internetdagarna av Juridikinstitutet! för att prata om näthat. Jag hade med en bild som jag tagit från Kawas egen blogg från ett numera borttaget inlägg och jag hade då skrivit på bilden ”Den här bilden + bildtext är skapad av Kawa Zolfagary”. Kawa reagerade så här

kawareaktioner

Jag ska ge honom ett knappt halvt rätt i alla fall även om det bara handlar om gradskillnader

kawabilden

Bilden ovan är ”originalbilden” så att säga

knullaengris

Den här bilden är ju en helt annan bild (den röda texten är min)! Kawa har använt den första bilden som grund för att faktiskt skapa en ny med förändringar som inte går att göra ogjorda. Förändringarna är också mycket stora och ENBART med syftet att mobba och insinuera att personen som avbildas ska ha sagt sådana grejer. Texten är en VÄSENTLIG” del av bilden. Det är i praktiken en ny bild. Skapad av Kawa Zolfagary. Och som ni ser så har jag ändrat den rödfärgade texten lite också jämfört med den på bilden igår så det stämmer med det knappt halva rätt som han har. Så jag tycker visst att man kan man säga att Kawa har skapat bilden.

Det är tydligen en Mållgan som skapat originalbilden

kawareaktioner1

Eller förlåt, Greger var det visst…

Men lite reaktioner var det

kawareaktioner2

kawareaktioner3

Inte en reaktion från Juridikinstitutet om detta till mig. Knäpptyst. Väldigt ryggradslöst och fegt av dem tycker jag. Det finns ganska mycket mer som Juridikinstitutet borde ha kollat. Eller är det ”källkritik” som gäller för dem? Det kanske är så att Juridikinstitutet faktiskt tycker att den typen av nätmobbning, som Kawa har sysslat med i många år, är riktigt bra skit?

internetdagarna3

Kawa är ju ”grym” enligt Mårten Schultz… De måste ju verkligen gilla sånt som Kawa gjort/gör, hur ska man annars tolka deras KOMPAKTA tystnad om detta till mig? De kan åtminstone förklara varför de bjuder in Kawa till Internetdagarna för att prata om näthat när han ändå är känd för att nätmobba? Eller berättade Kawa på Internetdagarna hur han gick till väga när han i princip ensam mobbade bort en debattör från offentligen med grova hån och förlöjliganden samtidigt som han hetsade andra att göra likadant på sin facebooksida Vita Kränkta Män? Det kanske var det han berättade om? Inte? Vad gjorde han där om han inte berättade om sådant? Det är ju det han kan… Bilden ovan om att ”knulla en gris” är bara ett exempel, ganska grovt i och för sig, men ändå bara ETT exempel på den fula taktiken.

kawareaktioner4

Ni kan hitta några av de jag tror han menar i kommentarsfältet under förra inlägget. Där finns även fler tweetar av Kawa i diskussioner med andra.

kawareaktioner5

kawareaktioner6

Jamen eller hur, visst är det sådana bloggar…

kawareaktioner7

”info från rassesidor”. En liten utmaning kanske? Vi gör så här, vi kollar Kawas twitter, säg ett år tillbaka, söker tweetar där han använder hudfärg (länken innehåller en enkel sökning på ”vita” och hans konto bara, går säkert att förfina om man vill) i någon form som argument (som inte UPPENBART är i form av satir), räknar dem och ser hur många det blir? Sen gör vi samma sak med min twitter och så ser vi vem som får ihop flest, det vill säga ”vinner”? Sen kan vi prata om ”rassesidor”, vem som är rasist och sånt…

kawareaktioner8

kawareaktioner9

kawareaktioner10

kawareaktioner11

kawareaktioner12

Jaha, nu är jag visst sån också…

kawareaktioner13

På tal om konspirationer…

kawareaktioner14

kawareaktioner15

kawareaktioner16

Var och en kan själva kolla via Wayback Machine hans numera borttagna inlägg och se om det handlade om något annat än just VKM, här är en skärmdump av rubriken och texten under

kawavitkränktman

Ok, fanns inget i inlägget som hade med VKM att göra utan det handlade om något heeeelt annat…

”Bara” åtta gånger i de tretton senaste tweetarna ovan använder han ordet ”rasist” i någon form för att kleta, ordet finns alltså ”bara” med i drygt 60 procent av tweetarna… Det är metoden som ständigt används.

Jag har ju skrivit om Kawa flera gånger på bloggen, jag har också flera gånger skrivit att jag absolut tror han är väldigt utsatt och får väldigt mycket skit. Men tydligen får man inte säga att förutsättningarna för en hel del av skiten han får har han skapat själv. För precis som ovan ser det ut när han inte håller med om något eller tycker illa om något, en JÄVLA massa kletande med allt möjligt, konstant! Och då kan man lägga till bakgrunden han har som nätmobbare också… För att han är en nätmobbare av rang kan man väl knappast förneka va?

Det är också intressant att han själv var en ANONYM dirigent av VKM på facebook fram till slutet av juli 2012. Det måste bara vara ett märkligt sammanträffande att hans utträde ur anonymiteten ”råkade” ske när det skulle komma fram att en bok om VKM var på gång? Nästan så man kan tro att han slutade vara anonym när han upptäckte att han kunde tjäna pengar på mobbningen? Men så kan det väl inte vara va?

Man ska också komma ihåg att han är där han är tack vare att han var/är? en framgångsrik nätmobbare. För det var ju Kawa som till exempel var inbjuden att prata på Internetdagarna, som tydligen har Juridikinstitutet som backar upp honom. Det är Kawa som sitter på sin upphöjda maktposition i samhället och pissar och sparkar vilt neråt hela tiden. För det är inte så mycket sparka uppåt från honom…

Sen det där med att folk tar kontakt med arbetsgivare för att få folk sparkade är ett jävla otyg! Där står jag helt och fullt på Kawas sida! Men han kanske inte ska göra samma sak själv om han tycker så illa om det?

kawa1

It takes two to tango som det heter.

Så ni som tar kontakt med arbetsgivare för att få folk sparkade, bara sluta med det! Däremot tycker jag INTE att man ska bjuda in Kawa att prata om näthat, det visar på extremt dåligt omdöme! OM man inte bjuder in honom för att få nätmobbarens version förstås, då passar han alldeles utmärkt!

Sen är det också intressant att blogginlägget där den omdiskuterade bilden kommer ifrån togs bort i samband med att boken skulle släppas…

MVH

MiT

Annons
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. anonym

     /  11/26/2014

    När var senaste gången Kawa visade något intresse för ”samtal” själv?
    Är det någon som vet något om de här påstådda bombhoten mot kommunal?

    Svara
  2. MiT

     /  11/26/2014

    Här gjorde jag samma twittersökning på mitt konto med ”bruna”, ”svarta” och ”gula” som sökord. Alltså inte bara ett ord utan tre.
    https://twitter.com/search?f=realtime&q=bruna%2C%20OR%20svarta%2C%20OR%20gula%20from%3AM____i____T&src=typd

    Svara
  3. Pelle2

     /  11/26/2014

    Det är ju också komiskt när han påstår att hans åsiktsmotståndare inte är mottagliga för argument och att de vill tysta honom.
    Är det några som vill tysta sina motståndare och inte kan argumentera med fakta så är det väl feministerna , kulturmarxisterna och postmodernisterna.Hela deras ideologi går ju ut på att alla måste tycka som dom och att fakta inte är viktigt…

    Svara
    • TrolletPlit

       /  11/26/2014

      Anfall är bästa försvar.
      Man säger att motståndaren att det man själv är. Svårt att försvara sig är. Vederbörande hamnar i läget att börja prata om saker som är felaktiga och tidsspillan uppstår.
      Att rulla tillbaka bollen blir sandlåda. MIT och Kawa möts.
      K:du är så fixerad vid hudfärg.
      – va, det är ju du som är det.
      Och Kawa har initiativet och framstår som aktiv.
      Vet inte vad som är bäst att bemöta detta med. Fakta på Twitter är för omständligt. Därför den stora framgången för vänster med slagord.

      Svara
  4. MiT

     /  11/26/2014

    Om någon känner för att dela inlägget på facebook så gör gärna det. Jag ”råkade” bli avstängd där igår under dagen…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Konstigt att de som inte köper feminismen ”råkar” bli avstängda från Facebook.

      Svara
  5. Leif

     /  11/26/2014

    En hel del av bilderna på Wayback Machine tycks nu vara borta.

    Svara
  6. MiT

     /  11/26/2014

    Snälla, kan inte det här eskalerande vansinnet bara ta slut?
    ”Den vita blicken”
    http://www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/den-vita-blicken/

    Svara
    • J.R.

       /  11/26/2014

      Jobbigt för er. Själv är jag en svart man fångad i en vit mans kropp, så det berör inte mig, men som sagt, jobbigt för er.

      Svara
      • MJ

         /  11/26/2014

        Jag är en svart, lesbisk, transexuell, queer kvinna, invandrad och med samiska rötter.
        Ingen har något på mig.
        Dessutom hoppade jag över medelåldern och gick direkt från ung till gammal.

        Det är så jag definierar mig själv alltså. Det syns inte.

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  11/26/2014

          Djäkla förtryckarfasoner. Jag är en bordslampa.

          Svara
          • MiT

             /  11/26/2014

            Jag är en grå skokartong på motorvägen. Kniv i foten… 😉

          • Blåval Rödval

             /  11/26/2014

            You lucky bastard!

    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Känns som om artikelförfattaren är en första klassens foliehatt som ser saker som ingen annan ser och tror att det är verkligt..

      Svara
    • Anders Senior

       /  11/26/2014

      ”Marken brinner”
      ”Revolution poetry”
      ”Queerfeministisk Praktik”
      ”Studier i Feminitet”

      Det säger nog det mesta.
      Kommunistisk propagandateater!
      Borde vara förbjudet för skolor att skicka sina elever på detta.
      Skolan skall stå för kunskapen, mina barns värdegrunder och politiska uppfattning skall inte de lägga sig i.

      Svara
    • ‘Kroppskultur’, kan sägas vara ett ord i tiden

      Svara
  7. Pelle2

     /  11/26/2014

    Undrar för övrigt hur Kawas mobbningsbeteende stämmer överens med Kommunals värdegrund? Antar att det står en massa fina saker om jämställdhet,antirasism och att man inte får mobba någon annan. Eller så väger hans rasifierade ursprung tyngre..

    Svara
    • Leif

       /  11/26/2014

      Några axplock som kan vara tillämpliga kanske:

      Alltid när du är Kommunals företrädare:
      tala sanning
      tänk på att du företräder hela Kommunal.
      Visa respekt för andra människor

      Aldrig när du är Kommunals företrädare:
      ljug inte
      spekulera inte

      Säg inte:
      ”du fattar ju inte” eller ”du har fel”. Att anklaga någon är ett
      effektivt sätt att få slut på ett fruktbart samtal.

      Klicka för att komma åt 1_71417817.pdf

      Svara
      • Pelle2

         /  11/26/2014

        Inte många saker som Kawa lyckas leva efter 😉

        Svara
      • Björn

         /  11/26/2014

        Aldrig inte ljuga? Verkar som om Kawa jobbar flitigt på den

        Svara
  8. wigwag

     /  11/26/2014

    Kawa måste lära sig den ädla konsten att ”pudla”. Istället för att som nu säga ”det var inte jag som gjorde bilden” ska han säga ”det där var ett slag under bältet jag ångrar och skäms oerhört för liksom mycket annat jag publicerat på min f.d blogg”. Nu gör han inte det vilket måste få konsekvenser för hans status IRL hos juridikinstitut och andra. Annars ska dessa också dras i smutsen. Bra jobbat MiT.

    Svara
  9. Kawa skrev väldigt plumpt om en av mina elever i våras, en 15-årig kille. Inte vid namn men pekade ut honom i ett väldigt negativt sammanhang och eftersom hans namn var känt i och med en händelse som media uppmärksammat var min elev lätt identifierbar. Nu hade Kawa inte en aning om bakgrundsfakta och alla omständigheter för om han hade haft det, så hade nog även han haft omdömet att hålla tyst. Jag ifrågasatte hans yttrande på twitter och även hans omdöme att sprida lögner om en 15-åring. Då blev det tyst. Han skrev inte mer om den pojken i alla fall.

    Svara
    • MiT

       /  11/26/2014

      Tog inte du kontakt med Juridikinstitutet i våras utan att de ens svarade? OM det var så så vet du varför nu, de är tydligen bara skitstövlar som tycker att mobbning och sånt är bra så länge ”rätt” personer står för det.

      Svara
  10. Törnrosa

     /  11/26/2014

    Är det något nätet behöver så är det granskare som gräver och delar med sig av vad de hittar så folk lär sig hur de ska söka källor. Så här långt upplever jag ditt jobb som mycket positivt gräv. mvh

    Svara
  11. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
  12. wigwag

     /  11/26/2014

    ”Juridikinstitutet är partipolitiskt neutralt och vilar på tanken att alla människor, oavsett personliga egenskaper eller åsikter, har rätt att slippa utsättas för brott och allvarliga kränkningar.”

    Tror jag inte på om ni bjuder in denne Kawa att föreläsa om näthat. Ni borde skämmas. Ta upp Kawas nätmobbing mot Pär Ström istället. Var det god internetetik tycker ni? Jävla töntar.

    Svara
  13. MJ

     /  11/26/2014

    Om någon jävel kontaktade mig för att skvallra om vad någon anställd eller anlitad hade skrivit på nätet så hade jag blivit förbannad, på skvallerkärringen. Helt oavsett vad det var som hade skrivits, om det var skit om mig personligen, om det var skit om företaget, om det var nazism, feminism, liberalism, fascism, rasism eller vad fan som helst.
    Jag VILL inte veta, jag vill bedöma mina anställda och anlitade efter hur de sköter sina arbetsuppgifter och inget annat.

    Jag skulle meddela arbetstagaren och ge all information om skvallerkärringarna som jag kunde få tag på.

    Svara
  14. Jerry

     /  11/26/2014

    Länge leve Patriarkatet!

    Svara
  15. michael

     /  11/26/2014

    Kawa + självinsikt = minus hundra.

    Svara
  16. Jonte

     /  11/26/2014

    Hur fan orkar man gå omkring i en sån tjock offerkofta?

    Svara
  17. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Ja,dom lär ju inte vara nyttiga i någon annans ögon….
      Om någon försöker sammanställa nyttan av genusforskningen så tror jag inte att någon förutom dom själva skulle hitta någon. Det krävs en förvriden världsbild och extratjocka genusglasögon för att hitta något positivt dom har gjort.

      Svara
    • robjoh

       /  11/27/2014

      nu tar vi det här igen: om man utgår från en ideologi i sin forskning sysslar man inte med vetenskap.

      Svara
  18. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Klart han är har rätt i det. Man kan bryta järnmalm men man kan inte bryta något som enbart existerar i svårt förvirrade hjärnor som feministernas…

      Svara
      • Ja, att krossa könsmaktsordningen borde vara i paritet med att frysa helvetet och elda upp himmelriket, att bryta järnmalm handlar mycket om att skjuta i berget…

        Svara
    • Hur många kvinnor är det ens som bryter järnmalm?

      Svara
      • Pelle2

         /  11/27/2014

        Det är väl könsmaktsordningen och patriarkatet som hindrar kvinnorna från att bli gruvarbetare;-)

        Svara
  19. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
    • Intenso

       /  11/26/2014

      Står man och pladdrar fritt om saker som inte hör till ämnet så får man kanske finna sig i att nån (man) klagar på kafferepsfasonerna.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Klart att den duktiga Snecker inte har missuppfattat något. Det är ju helt otänkbart….
      Och att två män har mage att försöka förklara något för henne borde väl rendera en anmälan till konstitutionsutskottet.Hur vågar dom ha en annan åsikt än den duktiga,vita feministen Snecker ???

      Svara
    • Pet

       /  11/26/2014

      Är hon dum i huvudet? Till skillnad från männen som ifrågasatte hennes åsikter så går hon rätt ut och diskvalificerar deras åsikter baserat på könet? Hycklarkärring. Låt någon annan ta hennes plats.

      Svara
    • Vah!? Debatt i riksdagen? I talarstolarna av alla ställen? Ifrågasätter en helt oskyddad kvinna?! Nu är väl ändå måttet rågat.

      Från och med nu ska det bara vara fittpyssel och vaginateater i källaren så vi kommer någonstans i det här landet.

      Svara
    • Ja men det är ju riksdagskandidaten som besökte min skola i höstas. En av de manliga eleverna, 17 år, frågade under eftersnacket varför ingen av killarna som räckte upp handen fick ställa frågor. Svaret från ovanstående riksdagsledamot kom tillsammans med en nedlåtande blick: -Va? Tål du inte att kvinnor får prata mer än dig bara för att du är man?” Eleven svarade inte utan gick bara därifrån…

      Svara
      • Pelle2

         /  11/27/2014

        Det visar på vad feministisk jämställdhet går ut på. Dv.s tryck ner männen och lyft fram kvinnorna.
        Om en manlig politiker skulle ha ignorerat tjejerna som ville ställa frågor och sa tål du inte att män får prata mer än dig bara för att du är en kvinna så skulle feministerna få en kollektiv hjärtattack. Sedan skulle det ha diskuterats genus och värdegrund i ett år efteråt samtidigt som de skulle kräva politikerns avgång.

        Svara
      • robjoh

         /  11/27/2014

        Jag vill lyfta något annat här, det hur skadlig den Feministiska ideologin är för kvinnor. Linda har uppenbarligen blivit så hjärntvättad att hon nu inte längre kan debattera med män utan att direkt förkasta vad de säger. Den feministiska ideologin har alltså skapat en människa som inte kan utvecklas, som inte kan ta del av nya idéer eller filosofier.

        Hade någon här velat anställa en sådan människa? En person som inte kan diskutera med sina manliga arbetskollegor? En sådan inställning är väldigt negativ för framtida karriärs möjligheter.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2014

      Många sjuka hjärnor som samlades hos Boverket…

      Svara
  20. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
  21. Kim Jong Skill

     /  11/26/2014

    Bra artikel. Hyckleribelysningen är väldigt hög här, och det är lika intressant VARJE gång att se hur tyst det blir när de märker att någon har bevis för vad de skrivit eller sagt som går rakt emot precis de ”goda” värden de själva säger sig stå för. Kawa är väldigt osympatisk. Punkt.

    Hoppas fiskesäsongen gått bra förresten – du kan knappt hinna med fisket så mkt du bloggar?! Själv drog jag upp en gös på 6,5 – good times! 🙂

    KJS

    Svara
  22. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
  23. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
  24. MiT

     /  11/26/2014

    Svara
  25. MiT

     /  11/27/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/27/2014

      Antar att det är allas vår vän Kawasaki ? Det är ju symptomatiskt från sådana som han att han inte förstår varför han drar på sig hat när han själv är en hatare av rang.
      Inte för att jag tycker att det är ok med hat men man kanske någon gång kan ta till sig konceptet orsak och verkan ? Om man själv sprider hat mot en hel grupp människor så kan man förvänta sig att några ur den gruppen hatar tillbaka…

      Svara
  26. MiT

     /  11/27/2014

    Svara
  1. Ragga clickbait | WTF?
  2. Summan Av Dubbelmoral Är Hyckleri | Löjesguiden
  3. Prata mångfald med Mr Norm på KTH | WTF?
  4. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?
  5. Är budskapet surt? Ge er på budbäraren! | WTF?
  6. En rolig sak med skandalerna runt Kommunal | WTF?
  7. Anne Ramberg | WTF?
  8. ”Inte en ärta ska flytta till Tyskland” | WTF?
  9. Påminnelse inför valet: Del 11 | WTF?
  10. Lite gammalt som ligger och skräpar del 7 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: