En sak Sverigedemokraterna är fantastiskt bra på

Det är att locka fram de mentalt omogna människorna, de som egentligen borde lämnas in på dagis klockan 07:00 och hämtas 17:00 och inte sitta i riksdagen. Nu senast var de Rossana Dinamarca (igen…) som visade prov på fjortizbeteende.

Är det verkligen så in i helvete svårt att bete sig som folk? Man kan inte gilla alla, jag tycker illa om folk också, men vem har lurat i henne att det är okej att vara fjortiz hela livet? Klarar man inte av att bete sig någorlunda vuxet så kanske man ska lämna plats till vuxet folk? Ett tecken på mognad är att man faktiskt kan bete som folk sig även mot de man inte gillar. Här har Sjöstedt något att verkligen ta tag i, det är hans ansvar att se till att de som representerar V sköter sig. Jag gillar faktiskt Sjöstedt, han ger ett ganska ärligt intryck på mig, så jag hoppas att han försöker stävja de mentalt omogna som hela tiden gör bort sig.

björndinamarca

Smält ihop dem så får man Björn Dinamarca

Att sitta i Sveriges högsta beslutande församling medför att större ansvar att bete sig vuxet, hur ska man kunna tala om för barn att de inte får bete sig hur som helst mot andra när de som sitter i riksdagen skiter i det? Har man inte fattat att det medför större ansvar att sitta där så kanske man inte ska sitta där alls?

Hur fan skulle Dinamarca klara av ett vanligt jobb på en industri? Hon klarar ju inte ens av att bete sig i riksdagen som ändå är ganska tillrättalagd och väldigt skyddad? Eller är skyddad verkstad enda alternativet för henne?

Hon förstår verkligen inte att det inte är Björn Söder hon beter sig som ett arsel mot utan resten av Sveriges befolkning.

Sverigedemokraterna är fantastiskt bra på att locka fram de som är klart olämpliga att sitta i riksdagen.

********************

Ekvalist: ”Normkritiska julsånger

Jämställdhetsfeministern: ”Därför är det okej att 59 miljoner pojkar inte får gå i skolan

Löjesguiden: ”Huggsexa I Identitetspolitikens Namn

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

50 kommentarer

  1. Liten

     /  12/18/2014

    Ja så här blir det när generationen som fick allt och har allt ”växte upp” och blev stora.

    Nu sitter de i riksdagen och uppför sig som en treåring som inte fick godis när de var och handlade med mamma och pappa.

    Svara
  2. Maria

     /  12/18/2014

    Är hon inkvoterad? Ung (14?), kvinna, mångkultur… fattas bara något handikapp, men det kanske finns också.

    Svara
    • morpheus

       /  12/18/2014

      Glöm inte icke-cis.

      Svara
      • The Perfect Man

         /  12/19/2014

        Vad då, vill hon inte vara en kvinna, eller föddes hon med snopp? Lesbisk är en sak, cis är en annan. Är hon inte cis så är hon antingen trans eller väldigt ”queer” (vad nu det innebär).
        🙂

        Svara
  3. BH

     /  12/18/2014

    Hon har väl hamnat i fyrtioårskris, synd om henne.

    Svara
  4. Jonte

     /  12/18/2014

    Det handlar om att flörta med de egna partiets kärnväljare och säkra sin riksdagsplats. Räkna med att många vänsterpartister (speciellt yngre kvinnor) kommer personkryssa Dinamarca i valet. Tro faktiskt att hon agerar planerat.

    Svara
  5. Hon är Inte min representant!

    Riksdagen stiftar inte mina lagar!

    Sverige bestämmer inte min skatt!

    Med henne som förebild kan man alltså nu strunta i både att betala skatt och följa lagar!?

    Bra, då vet jag…..

    Svara
  6. QED

     /  12/18/2014

    http://denkorteavis.dk/2014/hvad-skal-man-kalde-sverige/

    ”Spørgsmålet er ikke, hvad man skal kalde Sverigedemokraterna. Det eneste relevante spørgsmål er, hvad man skal kalde Sverige.

    Nogle har omtalt det som ”DDR light”. Andre har kaldt det et konsensussamfund. Personligt tror jeg ikke, at det rigtige ord er opfundet endnu. Sverige er så vanvittigt, at det adskiller sig fra alle andre samfund i historien, og i virkeligheden er det måske ikke statsvidenskaben, som skal inddrages i navngivningen, men snarere fagkræfter inden for psykiatrien med speciale i skizofreni og fortrængning af følelser.”

    Svara
  7. MiT

     /  12/18/2014

    Svara
  8. wigwag

     /  12/18/2014

    Tycker tvärtom att det var barnsligt och omoget av Söder att proppsa på bli tilltalad ”Herr Talman”. Hans uppgift är knappast att uppfostra riksdagens ledamöter utan att fördela ordet och få debatterna att flyta på smidigt. Och om någon talare av personliga skäl, vilket Söder i detta fall vet att Dinamarca har, inte vill titulera honom borde han vara tillräckligt mogen för att ha överseende med detta. Jävla lekstuga. Söder kan göra poäng av sånt här trots politiskt, helt ok enligt mig, men inte börja käbbla med talare när dom ska börja tala för då sköter han inte sitt uppdrag som talman. Den riktige talmannen borde ta lill-talmannen i örat och läxa opp honom.

    Svara
    • MiT

       /  12/18/2014

      Men du förstår väl att han inte sitter där i egenskap av Björn Söder utan som talman, ett ämbete? Det är inte personen Björn Söder som sitter där utan Ahlins ersättare.

      Sen att det är barnsligt håller jag med om men den som startar bajskastningen är Dinamarca som inte förstår vad hon gör eftersom hon är ca 14 år gammal mentalt. Den enda talmannen ska ta i örat är Dinamarca, ta i örat och en fot i röven ut ur riksdagen. Eftersom ingen annan gör det.

      Svara
      • wigwag

         /  12/18/2014

        Jisis.. Klart hon förstår vad hon gör. Det du nu gör är ju bara barnsligt. Förövrigt lär hon inte kastas ut från riksdagen för det här. Och inte ändra sitt beteende mot Söder heller.

        Svara
        • MiT

           /  12/18/2014

          Jag frågade om DU förstår det?

          Svara
          • wigwag

             /  12/18/2014

            Klart jag gör. Skrev ju i min första post att Söder och SD med all rätt kan göra politisk poäng av det här. Tex genom att hävda att det inte är SD som bryter mot riksdagspraxis utan Dinamarca och V som gör det genom att inte respektera Talmansämbetet. Förövrigt syfta jag på andra stycket i din svarspost.

          • MiT

             /  12/18/2014

            Men du tror ju att han gör det han gör för politiska poänger? Han sitter ju inte där som politiker för SD utan som ersättare för Ahlin? Han säger ju till alla, inte bara Dinamarca? Då har du ju inte förstått det om du hela tiden säger att han gör det för politiska poänger?

          • wigwag

             /  12/18/2014

            Kan göra och gör är liksom inte samma sak. Förövrigt kunde Söder ha avstått att som talman politisera Dinamarcas trots mot honom som talman genom att ignorera trotset. Han säger inte till alla eftersom de flesta titulerar honom korrekt.

    • Intenso

       /  12/18/2014

      Alla Talmän påtalar för ledamöter som missar ”Herr/Fru Talman” inget konstigt alls.

      Svara
      • wigwag

         /  12/18/2014

        Det har du säkert rätt i. Men Söder hade nog sina aningar varför just Dinamarca inte ville titulera honom. Tror du inte? Men ok invändning ändå. Om det här tjafset får en fortsättning och bråket escalerar tycker iaf jag Söder har mest skuld i det hela.

        Svara
        • Söder utför det uppdrag som följer med det ämbetet! Varför ska han positivt särbehandla henne? Varför ska han inte sköta uppdraget så som brukligt är?

          Hon är en bortskämd fjortis som inte gör det som ingår i den position hon har och då har hon inte där att göra. Passar inte de av folket framröstade talmännen henne så går det bra för henne att lämna sin plats till förfogande.

          Svara
    • Pelle2

       /  12/19/2014

      Om praxis är att titulera talmannen för herr eller fru talman så är det så han eller hon skall tituleras oavsett vad du tycker om personens politiska åsikter.Kan du inte leva efter riksdagens regler så får du väl avstå från att bli riksdagsman.
      Det är som på alla jobb att man måste acceptera arbetsgivarens regler,om de inte strider mot lagar och avtal, eller säga upp sig.
      Känns som om Dinamarca aldrig har haft ett riktigt jobb alternativt har kommit undan med ett dåligt beteende på dessa.
      På tiden att hon växer upp även om jag tvivlar på att hon lyckas med det om hon inte har fixat det på 40 år.
      Kan för övrigt säga att jag inte gillar Dinamarcas politiska åsikter.Skulle hon tycka att det var ok att jag behandlade henne respektlöst utifrån det? Skulle tro att hon skulle börja skrika om manshat och rasism om jag gjorde det.
      Och nej, jag är inte SD:are.

      Svara
    • Intenso

       /  12/18/2014

      Margots plan är nog att Ukrainare och Ryssar skall tröttna så kapitalt pga genustomteriet att de helt enkelt inte orkar slåss längre alternativt att de byter front och bekämpar den nya fienden direkt.

      Svara
  9. MiT

     /  12/18/2014

    Svara
  10. Det censurerade lidandet

     /  12/18/2014

    Rubrik med länk på svt första sida:
    ”185 kvinnor och barn tagna av terrorister”

    ”Den nigerianska terroristgruppen Boko Haram uppges ha kidnappat ytterligare 185 kvinnor och barn och dödat minst 32 personer i en razzia”

    ”De började med att skjuta ner alla män och samlade därefter ihop alla kvinnor och barn, skriver CNN och BBC.”

    – De tog kvinnorna och barnen och förde bort dem

    http://www.svt.se/nyheter/varlden/boko-haram-har-dodat-och-kidnappat-100-tals

    Att männen dödades var inte så viktigt och nämns bara i förbifarten, lite som att det är som det ska vara. Väldigt typiskt journalistarbetet i dagens godhjärtade feministiska samhälle.

    Mäns död och lidande måste mörkas för annars spricker ju det gigantiska luftslott som hela det feministiska samhällsbygget vilar på, de fantasifulla teorierna om patriarkatet och könsmaktsordningen.

    Har de ingen självaktning? Mår de inte illa när de ser sig i spegeln?
    Skamligt är vad det är.

    Svara
    • morpheus

       /  12/18/2014

      De skrev iaf inte:

      ”185 kvinnor och barn tagna av MÄN”

      Men vänta bara.

      Svara
    • Frogfish

       /  12/19/2014

      Ungefär som rapporteringen i TV4 från attentatet i Pakistan häromdagen på militärskolan. 100-tals döda som i alla sändningar refererades till som personer (eller annat avkönat). Medger att jag själv inte vet könsfördelningen på offren, men iom att det var en militärskola så har jag mina aningar.

      Tycker givetvis själv att könet på offren inte är av betydelse, men vi vet ju alla hur rapporteringen hade varit om det varit en flickskola……

      Svara
  11. Gusev

     /  12/18/2014

    ”Smält ihop dem så får man Björn Dinamarca”

    Ok.

    Svara
  12. MiT

     /  12/18/2014

    Svara
  13. Lol, kommunisten Dinamarca i ett privat företag:
    ”-Du är inte min VD!”

    Svara
  14. Pelle2

     /  12/18/2014

    Det är ju inte första gången Dinamarca har gjort bort sig. Hon började med t-shirten med texten inga rasister i riksdagen och nu respekterar hon inte vice talmannen genom att titulera honom så. Man kan tycka vad man vill om sina politiska motståndare men om man inte kan ta debatten verbalt utan beter sig som en tjurig femåring så hör man inte hemma i riksdagen.

    Svara
  15. MiT

     /  12/18/2014

    Svara
  16. Jan

     /  12/19/2014

    Nja, Björn Söder har ett problem här. Söder än andre vice talman, välbetald sådan, och företräder ett slags ämbete. Han representerar riksdagen. Då ålägger det honom att hålla en någorlunda neutral profil och undvika kontroversiella uttalanden. Ungefär som kungen bör undvika ämnet säljakt i nyårstalet. Mister flera riksdagsmän förtroendet för honom börjar han vara på det sluttande planet. Vem som har rätt eller fel spelar då inte längre så stor roll.

    Svara
    • wigwag

       /  12/19/2014

      Det är min upptumme..

      Svara
    • Pether

       /  12/19/2014

      Fast det var ju inget kontroversiellt i hans uttalanden? Hela grejjen handlar ju om att han sagt något, de vet inte vad, men eftersom han är sverigedemokrat så måste det vara rasistiskt, de orkar inte ta reda på vad han sagt dock.

      Svara
    • wigwag

       /  12/19/2014

      Kan väl invända då att det är Söders förtroende hos riksdagsmännen som talman och inte som politiker som han har skyldighet värna om. Och i det, menar jag, ligger att vara medveten om sig själv och sin personliga kontroversiella ställning i förhållande till de politiker han är talman för. Söder har brustit här och förtroendet för honom som talman är skadat. Inte pga sina åsikter utan för att han inte håller en låg profil, mot bakgrund av ovan nämnda, som talman och är onödigt konfliktsökande när han borde veta bättre. Om stämningen och debattklimatet försämras ytterligare så blir det garanterat Söder som får gå och det är ordinarie talman som ger honom kicken. Dinamarca sitter säkert och gör som hon vill så länge hon har partiet med sig och det lär hon ju ha. Hon kanske trappar upp och börjar kalla Söder för ”Herr Rasist” istället. Vem vet. Och Söder och Talmansämbetet kan inte göra ett skit åt det vad jag förstår.

      Svara
  17. notsure

     /  12/19/2014

    Upprinnelsen till fasonerna kommer ju från Björn Söders uttalande om samer och judar. Jag förstod redan från början vad han menade men här förklarar han sig:
    http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/

    Han pratar om skillnaderna mellan assimilering och mångkulturalitet. SD tror inte att ett samhälle fungerar med mångkulturalitet som bas utan människor som kommer hit måste assimileras och ”bli” och se sig som ”svenskar”. SD vet dock och har inget emot att det finns små grupper med annan kulturell identitet än den svenska (t.ex. judar och samer) men dessa grupper måste förbli små i jämförelse med den huvudsakliga gruppen.
    Det finns inget hopp för att få en fungerande integrationspolitik (som det pratas om) om man inte förstår skillnaden, vilket inget parti i riksdagen gör förutom SD. Det är tragiskt.
    Exempel på mångkulturella samhällen är: Balkan (forna Jugoslavien), Israel-Palestina, ett flertal länder i Afrika söder om Sahara. Det funkar inte särskilt bra.
    Assimilering är det som använts i Europa och USA, t.ex. Svarta, gula, vita, blåa amerikaner ser sig fortfarande som amerikaner. Det finns andra grupper i USA som inte nödvändigtvis ser sig som amerikaner (indianer t.ex.) men de är i minoritet. Samma förfarande kan ses i västeuropeiska länder.
    Assimilering är en långdragen och ganska komplex företeelse och kan ta flera generationer innan den är slutförd.
    Om vi vill ta emot så mycket folk som möjligt (vilket jag vill) så måste vi förstå ovanstående. Det gör vi inte idag. Jag ser det som omöjligt att med de kvantiteter vi har idag få en lyckad assimilering. Det kan sluta i total katastrof.

    Svara
    • Jan

       /  12/19/2014

      Upprinnelsen spelar ingen roll. Inte heller vem som har rätt eller fel. Det handlar om respekten för talmansämbetet. Wikipedia: ” Talmansämbetet är det högsta ämbete som en person kan väljas till i Sverige. Talmannen är i rang efter konungen men före statsministern”. Det förpliktigar. Söders anseende som talman (andre vice) är redan fläckat. Förstår han inte att hålla en lägre profil så kommer SD att tvingas byta ut honom.

      Svara
      • MiT

         /  12/19/2014

        Men han kunde sagt ”det är vackert väder ute” och Dinamarca hade varit likadan. Felet finns hos henne och ev någon till. Resten av riksdagen klarar ju av det utmärkt? Ska alla dansa efter hennes lilla pipa?

        Svara
      • morpheus

         /  12/19/2014

        Hur menar du hålla lägre profil? Han blev intervjuad i egenskap av partisekreterare och svarade på frågor helt i enlighet med partiets linje.

        Svara
      • Jan

         /  12/19/2014

        Han bör nog hålla sig från att tala politik överhuvudtaget. Kombinationen partisekreterare och talman är då olycklig. Talmän är i regel personer som partierna vill göra sig av med och då sparkar ”uppåt”. Söder sågs som kontroversiell redan vid tillsättningen och jag tror att hans talmanssejour blir kortvarig.

        Svara
        • Pelle2

           /  12/19/2014

          Eller kalla alla feministiska talmän för Tokfeminister.

          Svara
      • notsure

         /  12/19/2014

        Så om man inte gillar arbetsgivaravgifter så kan man kalla alla talmän ”Kuken”?

        Svara
      • Jan

         /  12/19/2014

        Okej. I så fall får väl Söder sätta sin talmansposition på spel och försöka ”straffa” de tre riksdagsmän (såvitt jag vet) som inte tilltalat honom ”herr talman”. Så får vi se hur det går…

        Svara
        • MiT

           /  12/19/2014

          Alltså, jag håller med egentligen, han är kontroversiell. Men med ditt sätt att se på det så är det Dinamarca som dikterar villkoren i riksdagen och alla ska dansa efter hennes pipa? Det är alltså HON som bestämmer i riksdagen?

          Då spelar det ju ingen roll vem som sitter på talmansposten, Dinamarca eller valfri med fjortizbeteende kan göra exakt likadant oavsett vem som sitter där och alla ska steppa deras dans? Problemet är EGENTLIGEN inte Söder utan Dinamarca, hon har fått alla att dansa hennes lilla dans. Hon kommer att göra likadant med nästa och nästa och nästa och… Det brister i hennes uppfostran eller nåt, hon klarar inte av att bete sig vuxet och det är bara hennes fel och ingen annans.

          Svara
          • Jan

             /  12/19/2014

            Jag är heller inte förtjust i Dinamarca. Söder har dock ett problem när flera riksdagsmän inte respekterar honom som talman. Han representerar också bara knappt 13 procent av riksdagens ledamöter. Som sagt, som talman bör man hålla sig ifrån dagspolitiken. Talmannen representerar hela riksdagen – inte bara sitt parti. Vill Söder återgå till politiken igen bör han lämna sitt uppdrag.

  18. morpheus

     /  12/19/2014

    För övrigt oerhört komiskt när Johan Ehrenberg anklagar Tino Sanandaji för att vara SDare. Jag hade fått för mig att Tino var från typ Estland men han är ju kurd från Iran…

    Hans bok kommer att bli intressant.

    Svara
  1. Huggsexa I Identitetspolitikens Namn | Löjesguiden

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: