”Mansklustret i det köttätande näringslivet”

Det är sånt här som kallas Autosatir

måstevaraautosatir

Det är också samma Priftis som skrivit boken ”Det otäcka könet”…

Men allvarligt, ”mytopoetiska mansrörelsen”, ”intersektionella kamp”, ”mansklustren i det köttätande näringslivet”…

********************

Jämställdhetsfeministern: ”Sveriges Radio visar det komiska i mäns självmord – och Adam Tensta FATTAR att sexuellt våld är fel

Jussi H Lundell: ”Det är egentligen inte konstigt att vara orolig

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

27 kommentarer

  1. Larsson

     /  12/20/2014

    Det jag undrar: hur kan mansrörelsen vara mytopoetisk, när det alltid är kvinnor som drabbas värst?

    Svara
    • norskgoy

       /  12/20/2014

      Prøver du deg på logikk? Slutt med slik toskenskap.

      Svara
  2. CarlK

     /  12/20/2014

    Marcus P blir förstås sur när han har pinkat in sitt revir, och så kommer ngn och ifrågasätter.

    I övrigt bland det mest rubbade jag läst.

    Svara
  3. MiT

     /  12/20/2014

    Svara
    • Anders Senior

       /  12/20/2014

      Damned if you do, damned if you don’t…..
      Suck, dessa feministiska rikspuckon…

      Svara
    • Om feministerna förminskar någon med ordet ”dude” (eller ”snubbe”, naturligtvis) vet man att det gått långt i hatet…

      Svara
    • Mallemattias

       /  12/20/2014

      Det vanliga ha kakan och äta den. Retweetar han bara vita snubbar som håller med eller både och? #hjärnkapacitet

      Svara
    • Pelle2

       /  12/20/2014

      När en man hatas på nätet så skriver feministerna ”hat” inom citattecken trots att det i Birros fall är väldigt tydligt att t.ex Virtanen har drivit en förföljesekampanj mot Birro.När en feminist påstår att hon har hatats så behöver de däremot inte bevisa någonting.Man skall bara tro dom på ordet.

      Svara
  4. Zipper

     /  12/20/2014

    Jag är vegetarian och blir irriterad när han blandar ihop vegetarianism med feminism. Två saker som inte har det minsta med varandra att göra.
    Djur är minst sagt förtryckta på riktigt. Och jag är säker på att framtiden kommer att döma vårt samhälle hårt för hur det tillåter något så barbariskt som köttindustrin.
    Men framtiden kommer också att döma Sveriges feminism hårt för hur manshat var allmänt accepterat.

    Jag ser fram emot detta!

    Svara
  5. Feminism, från latinets Femina = kvinna, alltså Kvinnoism, är en intresseorganisation som driver kvinnofrågor, i sin grundläggande form alltså. Det här med att feminism automatiskt inkluderar antirasism och liknande är en modern uppfinning. Du kan vara världens rasist, homofob, rentav vara pedofil, terrorist och massmördare och ändå vara feminist: feminism handlar om att driva kvinnofrågor, det som ligger i kvinnors intressen; inget mer, inget mindre. Detta var ursprungligen en bra sak, då man drev relevanta frågor, som att skaffa kvinnor rättigheter de dittills inte haft, breda livsvalsmöjligheterna osv. När det börjar handla om att skaffa rättigheter men ducka för skyldigheterna som medföljer, det är då det blir destruktivt.

    För övrigt undrar jag vad han där Marcus Priftis menar. Jag är vegan, och är inte feminist. Menar han då att jag egentligen, omedvetet, är feminist, för de tu kan inte separeras?

    Svara
    • MiT

       /  12/20/2014

      Japp, du är feminist, du har bara inte fattat det än. Eller nåt 😀

      Svara
    • Anonym

       /  12/20/2014

      Haft liknande resonemang med en tjej från MUF. Sa till henne att jag var så jävla lycklig att Reinfeldt vägrade kalla sig feminist. Blev självklart lite upprörda känslor osv. Sen kom frågan vad jag var. Svarade att jag är liberal och inget annat. Men hon envisade med att jag är feminist, även fast jag sa att jag A L D R I G kommer kalla mig detta. Men alla mina värderingar var tydligen feministiska. När jag frågade henne varför hon har ett sådant behov att döpa om liberalismen till feminismen, fick jag inget bra svar.

      Det var också tydligt att jag inte fick definiera vad feminism är för henne. Svarade självklart men då får du inte definiera vad det är för mig och att det kommer föralltid vara kommunism för mig.

      Svara
    • Det är ju just det där med definitioner igen: menar man feminism i sin ursprungliga betydelse så är ju många av oss feminister. Jag anser självklart att kvinnor ska ha rätt till abort, lika lön för lika arbete osv. MEN isåfall är jag också maskulist/maskulinist: jag anser också att män ska ha rätt till sådant de nekas. Anledningen till detta har dock ingenting att göra med att de är kvinnor och män, utan att de är PERSONER. Och hur meningsfullt är det då egentligen, om man är feminist och samtidigt maskulist? Den enda poängen med att kalla sig något av det är om man är det ena och inte det andra, för är man båda två fyller titlarna ingen mening. Man kan lika bra kalla sig humanist, människorättskämpe osv.

      Saker och ting blev ju fel från början. Feministerna bad inte om samma rätt till att rösta som männen hade, t.ex. bad de om allmän rösträtt, alltså rätt att rösta i egenskap av medborgare, och inte i egenskap av tjänare av landet – som man ju var tvungen att vara som man, för att få rösta (dvs ha fullföljt sin värnplikt och vara villig att strida för landet om staten så beordrade.) Hade de bara bett om rätten att rösta på samma villkor som männen hade det ju varit logiskt, men om man ber om MER rättigheter än männen så är det oroväckande att man bara gör det å kvinnornas vägnar, och inte å BÅDE män och kvinnors vägnar. Det logiska, rättvisa, hade varit att be om allmän rösträtt för alla, oavsett kön (förutom barnen då möjligtvis), DÅ hade man ju värnat om jämlikhet mellan könen.

      Svara
  6. MiT

     /  12/20/2014

    Svara
  7. Mansrörelsen är mytopoetisk och kvinnorörelsen är fittaktivistisk? 🙂
    Jag tror jag föredrar mytopoetiskt då.

    Svara
    • Trolletplit

       /  12/20/2014

      Världens första feministiska regering klarade sig i 2 månader, det gick snabbt utför: feministisk bottenfärg, feministiska 4 miljoner per dag kastas i en ifylld grop, hån från finansrådet och lagrådet, missade feministisk budget, feministiskt käbbel och feministiskt försvar.
      Är det någon som är vid sina sinnens fulla bruk och vill ha en ny feministiskt regering?
      Obs. Det går inte att svara ja på frågan.

      Svara
      • MJ

         /  12/20/2014

        Sverige har ju haft feministiska regeringar de senaste ca 40 åren. Den som avviker är den senaste där det för första gången på flera decennier fanns statsråd som slutade vara feminister under mandatperioden.

        Svara
  8. Här kommer den svenske deltagaren i årets fjantos: Priftin Bångballe och där börjar han sitt program Ånej! Han fastnar i akademikervolten och kan inte ta sig loss. Hur skall det sluta? diskning? Kramtröja, eller smisk på stjärten? Oj oj oj!

    Svara
  9. MiT

     /  12/20/2014

    Svara
    • Kalle

       /  12/20/2014

      Då kan man ju undra vad f-n han gör i detta land, ja menar om majoritetsbefolkningen är så äckliga så hade då jag packat min väska för länge sen.
      Fast å andra sidan, lille Omar kanske försörjer sig på att vara ett konstant kränkt proffsoffer?

      Svara
  10. MiT

     /  12/20/2014

    Svara
  11. Jan

     /  12/20/2014

    Finns nog bara ett sätt att kommentera det hela:

    Svara
  12. Härligt med svaren från en vegetarian och en vegan som inte är feminister. Håller med om att djurrätt och feminism är två helt skilda saker, och jag sympatiserar personligen betydligt mycket mer med djurrättarna. Åsiktspaket i sig har dessutom totalitära drag.

    Svara
  13. notsure

     /  12/21/2014

    Det började med en bok som heter the sexual politics of meat:
    http://www.amazon.com/The-Sexual-Politics-Meat-Feminist-vegetarian/dp/1441173285

    Som vegan har jag bett mina ”kollegor” att för guds skull inte prata med andra människor om denna bok då den består enkom av postmodernistisk rappakalja. Eftersom många av dem dock tillhör tokvänstern så tror de på detta och eftersom de tror sig ha medvind tack vare södrmalmsinkvisitionen så kan de uppenbarligen inte hålla sig.

    Hävdar NAVALT (Not All Vegans Are Like That).

    Svara
    • Har inte läst boken, men det positiva är väl att fler slutar konsumera animaliska produkter, åtminstone kött, till följd av sammanlänkandet med feminism. Vet du vad det är för påståenden som görs i boken, eller teser som drivs? Har de att göra med att de ser ett samband mellan utnyttjandet av djur och ”utnyttjandet” av kvinnor?

      Svara

Kommentera

