Vad gör man med religiösa galningar?

Hur bemöter man religiösa galningar? Kan man ens bemöta dem? Jag tänker nu givetvis främst på IS men det gäller Boko Haram, Al Shaabab och liknande. Hur bemöter man sådana som är så extremt insnöade i religionen att de gör vad som helst, alltså VAD SOM HELST, i religionens namn?

Det här är första och enda gången jag postar en liknande bild för jag mår väldigt dåligt av dem, jag brukar aldrig kolla på dem när de glider förbi i något flöde

religionensmakt

Men jag har med den för att jag tweetade den igår tillsammans med bilden som Kulturdepartementet själva tweetade ut. Så gör vi alltså i Sverige. Kulturministern bjuder in sådana som till exempel hyllar Bin Laden.

Ledarsidorna har skrivit om det här mötet två gånger, ”Identitetspolitikens största triumf” och ”Best friends forever”.

Och den här artikeln från SvD, ”Västvärldens självhat urholkar demokratin”, kan man läsa lite om röran med organisationer och företrädare som finns här och där och dyker upp i olika sammanhang.

Jag är långtifrån någon expert på islam eller kristendom eller någon annan religion så någon får gärna rätta mig men när det gäller till exempel IS, visst är det så att de följer koranen till punkt och pricka? De dödar de otrogna helt enkelt för så ska man väl göra enligt koranen? Man ska sprida islam och om så krävs med svärdets makt?

Är inte det största problemet med islam och västländerna att islam aldrig blivit reformerat? Koranen är LAGEN som står över allt annat? Det tenderar att bli mer och mer radikaliserat i områden med många muslimer? Vad gör då en familj med muslimer som INTE vill leva exakt efter koranen när det börjar komma självutnämnda shariapoliser som säger åt dem ”ni får inte göra så här utan ni måste göra så här istället” och de svarar ”men vi vill inte göra så, vi vill leva som alla andra i det här landet” och de självutnämnda shariapoliserna bara säger ”då skär vi halsen av dig och dina barn och ni kan inte gömma er, vi hittar er”. Vad gör en fredlig muslim som vill leva ett vanligt liv då? Och det blir hårdare och hårdare regler för dem allteftersom. Det här finns i Sverige, tro inte annat!

Islam MÅSTE reformeras men vi varken kan eller ska reformera åt dem, det måste komma inifrån, från dem själva. Däremot kan vi hjälpa dem som vill! Vi kan skydda dem så de INTE drabbas av repressalier, vi kan lyssna på dem, vi kan låta DEM ta platsen när det handlar om information och så vidare. Vi kan låta dem som drabbats av islams medeltida förtryck ta plats och berätta. Vi MÅSTE sluta ge en massa pengar till den ena skumma organisationen efter den andra, vi måste SLUTA bjuda in islamistförespråkare till TV, tidningar och radio. Men i Sverige så gör vi EXAKT TVÄRTOM!

Islam är inte bara en religion, det måste man ju förstå när man hela tiden hojtar om religionsfrihet, det är ett politiskt system och ideologi som ska styra människor in i minsta detalj. Stenhårt! Vill vi ha ett stenhårt religiöst politiskt system som vill styra in i minsta detalj i Sverige? Om ja, fortsätt då och var så jävla flata, om nej så måste vi vara så ärliga att vi inte kallar islam en religion utan en ideologi. Kristendomen hade (har) också de ambitionerna men den har vi gjort upp med ordentligt så kyrkan och religionen har minimalt med makt idag. Om islam ska kunna finnas i Sverige så måste det ske samma sak med den. Det gäller alla religioner! Det funkar inte annars.

Fan vad rövknullade alla muslimer och andra som också drabbats som flytt hit måste känna sig när de flytt FRÅN det medeltida tänket till Sverige för att kunna leva ett normalt liv bara för att upptäcka att här uppmuntrar vi samma medeltida tänk. Vi bjuder in sådana som förespråkar det som de flytt från till att tala för alla muslimer, de syns i tv-soffor, i tidningar, de hörs på radio. Alltid samma personer. Under tiden blir reglerna hårdare och hårdare och alla som försöker säga något om det kallas islamofober och rasister…

Den här artikeln från 2004, ”Dubbla budskap i moskén”, är väldigt intressant. Vad säger att det inte är likadant idag? Kanske värre? Hur ska man veta vad någon säger på ett språk som de flesta här inte förstår och de som förstår kanske inte vill att det ska komma ut? Vad sker med en som vill tala om vad som sägs men som blir påkommen med att till exempel spela in?

Så i Sverige så låter vi alltså radikala islamister som förespråkar medeltid prata för muslimer konstant. Det tycker tydligen många i Sverige, inklusive kulturministern är jättebra. De som åker till Syrien från Sverige är enligt Anna Kinberg Batra och Mona Sahlin stackars offer som blivit lurade, de ska få jobb på Örebro kommun och egna bostäder. Antar att både Kinberg Batra och Sahlin tycker att de som eldade upp den jordanska piloten levande bara var stackars ungdomar som lekte med tändstickor och så blev det olyckligt. Om det var från Sverige så får de både bostad, jobb och terapi efter ett samtal till Monas Hotline…

Går det att diskutera med religiösa fanatiker likt IS? Nej, det går inte eftersom de anser att de gör det enda rätta och blir belönade efter döden. Man kan inte förhandla eller diskutera med sådana alls eftersom de inte är intresserade, för vilken belöning kan toppa 72 oskulder i paradiset?

MVH

MiT

Annons
Lämna en kommentar

154 kommentarer

  1. MJ

     /  02/04/2015

    Du har fortfarande inte visat på den minsta lilla länk mellan de där två tjejerna och IS, eller ens att de skulle vara wahhabister.

    Vad gäller koranen och IS så är det som med alla andra religioner. Religionen blir from och andlig när den saknar makt och mordisk och världslig när den får makt, det spelar ingen roll vilken religion.
    Religion ökar i betydelse och får mer makt om förhållandena är eländiga och människor har ont om hopp.

    Koranens lagar är ju väldigt rimliga i förhållande till den mosaiska lagen som gäller för judar och kristna. Men religiösa tolkar alltid som de vill. Koranen har t.ex. regler som förbjuder terrorism, förbud mot att angripa civila och förbud mot att angripa produktionsmedel samt förbud mot självmord. Alla sådana regler kan man tydligen hoppa över om man inte gillar dem.
    Precis som kristna som kräver förbud mot homosexuella äktenskap på biblisk grund men inte kräver att brudar ska vara oskulder trots att bibeln kräver det.
    Man tar det man vill ha och struntar i resten. Så gör alla fundamentalister.

    Att gud skulle ha ändrat sig i andra religioner i någon form av reformation är en mycket sentida uppfinning. Påståendet dök nog upp första gången för ett par år sedan.

    Svara
    • Fuktig

       /  02/04/2015

      Ett enormt problem för hela den Muslimska sfären är att Koranen är oflebar. Att koranen är Allahs ord dikterade av ärkeängeln Gabriel och nedskriven av hans siste profet Mohammed är en av trossatserna i Islam. Godkänner man inte det så är det per defenition något annat än Islam. Detta gör det väldigt svårt att reformera Religionen för det enda man kan göra är att tolka det som skrivs. Man kan inte ändra eller säg att något är fel.*

      sen finns det olika sätt att tolka det hela men vi kan dra jämförelsen med Katolska kyrakn. Du säger att de står för massor bra men ändå så knullar dom barn och förbjuder kondomer under den västa AIDs-epedemins. Man kan inte separera ”det här är meningen, men det blev såhär” så enkelt som nu görs.

      Islam är också en politisk ideologi som realiseras genom Sharia. En majoritet av muslimer i västvärlden vill helst ha Sharia. (Ja länkar finnes de har postats hundratals gånger.) Separerar vi ut ”sekulära” muslimer ur debatten och pratar om de som är kvar så kan vi enkelt se att vi har ett enormt problem för det är majoriteten som är kvar.

      Folk inom identitespolitiken tippar runt det här problemet som på glas istället för att erkänna att det är ett problem som vi borde jobba tillsammans på att lösa utan att kalla det rasism. Jag ser de stackars religösa som offer för en enorm bedragerihärva som har tagit deras fria vilja och sunda förnuft som gisslan. Men om vi dunkar dem i ryggen och ger dem utrymme istället för att mota olle i grind så kommer alla få lida mer än vad som som skulle vara nödvändigt.

      Så ett tips är att sluta säga ”Muslimer” för det kommer bara kidnappas av folk som kräver en defenition och säga ”politisk Islam” istället, för det omfattar ändå en majoritet av muslimerna.

      Svara
      • Fuktig

         /  02/04/2015

        Sorry MJ var inte menat som en kommentar på det du skrev, den hamnade fel, skulle vara i roten.

        Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Exakt som judendom och kristendom alltså. Guds ord och guds lag.
        Men islam är ju inte lika uppstyrt eftersom man också använder andra texter, med muhammeds levnadsexempel, för att fylla ut tolkningen där gud glömt att berätta.

        Alla religioner gör anspråk på världslig makt.

        Religion som politik har folk här inget problem med. De flesta som hänger här stödjer t.ex. den zionistiska staten.

        Svara
        • norskgoy

           /  02/04/2015

          Alle religioner, spesielt abrahamreligionene, er i prinsipp det samme. Men en må jo være bra bortreist hvis man hevder at alle tre idag har det samme skadepotensialet. Dessuten er islam litt annerledes enn de to andre, da den sier at den er den siste og eneste sanne. De fleste minoriteter i de land der islam er majoritet vet eksakt hvor fort de må løpe når praten om jihad starter. Selv om det finnes de som hevder jihad er åndelig indre kamp.

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Jasså?
            Så kristna och judar menar att de har fel och att det kommer komma en ny bättre religion som guds sanna budskap?

            Det är alltid jävligt fascinerande att höra alla insiktsfulla kommentarer om religion från olika högerextremister. När jag var ung hade man kristendomskunskap i skolan, även om innehållet förändrades lite när det blev religionskunskap så måste väl nån jävel i vart fall ha snappat upp NÅGOT om religion i grundskolan?

        • norskgoy

           /  02/04/2015

          Hva de mener får du nesten spørre de som tilhører den. De har dog ikke noe i sine tekster som påpeker at de er de siste, og alt som kommer etter er pr def blasfemi. Du kan jo spørre Ahmadiyya om de mener de er muslimer eller ei, og så spørre den jevne muslim i sunni/shia. Du får svar som du roper i skauen.

          Eller artig å bli satt i bås som høyreekstremist, det er vante klagesangen fra venstreekstremister.

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Du får gärna visa var i de heliga skrifterna som det öppnas upp för att gud skulle ha fel och kan komma att ändra sig i framtiden.
            Jesus t.ex. tjatar ju hela tiden om att (den mosaiska) lagen gäller till punkt och pricka och att det är dödsstraff på att ändra så mycket som ett komma (pricka) i texten.

            Men Jesus kanske inte begrep sig på det där med kristendom eller judendom?

    • Verkar vara ungefär samma upplägg som under de palestinska gruppernas glansdagar. Man har en extrem grupp, och så en mycket moderat grupp – och sedan ett antal grupper däremellan på skalan. Sedan kan den extrema gruppen begå attentat, den lite mindre extrema nöjer sig med att hylla attentatet, och de lite mer moderata tar inte direkt avstånd men är förstående och urskuldande, och så vidare.

      Och politik-kändisarna rör sig däremellan, simmar fram och tillbaka som fiskar i vattnet, och det går aldrig att bevisa var de egentligen hör hemma. Men naturligtvis fördömer de alla varje åtgärd som görs för att förhindra terrorhandlingar.

      Nazister begår brott för att de är onda, men de som spränger bussar är bara ”förtvivlade”. Låter ju oändligt mycket bättre, men är ändå knyckt från psykopatiska mördares metod 1A – att lägga skulden offret. ”Look what you made me do!” Se här vad du tvingade mig att göra!

      En liten skillnad mellan Koranen och muslimerna versus Bibeln och de kristna är ju, att de kristna har slutat att bränna häxor. Kristna nöjer sig numera med en fru, och de gifter sig inte med barn på 6 år. De slaktar på humanast möjliga sätt, för det mesta – det är inget krav på att djuret måste lida när det dör. I kristna länder könsstympar man inte flickor, och sista exemplet på tvångsäktenskap jag hört talas om är när prins Charles motvilligt föstes ihop med Diana Spencer.

      Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Lågpannornas cirkus!

        Hur var det när USA mördade 600 000 Irakiska barn? Var det inte Irakiernas fel för att de haft den dåliga smaken att regeras av ”USA:s skitstövel”?
        Hur var det när NATO bombade Afghanska bröllop? Var det inte Afghanernas eget fel för att de haft oturen att förtryckas av Talibaner innan dess?
        Hur var det när NATO bombade Serbiska civila tåg? Var det inte Serbernas eget fel för att de gjort sig osams med Saudiarabien?
        osv i all oändlighet.

        Dubbelmoralen bara SPRUTAR ur öronen på er högerextrema ”liberaler”.

        Har de kristna slutat bränna häxor, verkligen? Det var inte så länge sedan som en kristen regim mördade 800 000 människor i ett litet afrikanskt land, bland annat stött på den mosaiska lagens Andra bok kapitel 22 paragraf 18.
        Ett annat litet land i närheten införde nyligen dödsstraff på manlig homosexualitet baserat på den mosaiska lagen.
        Slaktar på humanast möjliga sätt? Var hittar du kristet stöd för det? Ingår t.ex. gaskammare för grisar som får stå i kö och se artfränderna längre fram dö i den humana metoden? Grisar som skållas till döds för att man inte kontrollerar om gasen tagit? Är det också humanast möjliga sätt?
        Jag antar att den mindre humana metoden du avser är skäktning?
        Skulle kvinnlig könsstympning ha med islam att göra? Hur kommer det sig att afrikanska kristna och judar sysslar med det då?

        Inte bara dubbelmoralen utan också den totala jävla bristen på bildning kännetecknar den nya tidens lågpannor.

        Svara
  2. MJ

     /  02/04/2015

    Börjar det inte bli lite väl mycket dubbelmoral här förresten?

    Din koppling mellan de två Muslimerna och IS är ju av exakt samma sort som de som kopplar ihop jämställdister med breivik.
    Det är bara fascism när andra gör det?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/04/2015

      Har jämställdister hyllat Breivik?

      Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Har någon av de två Muslimerna hyllat IS?

        Svara
        • MiT

           /  02/04/2015

          Hyllat Bin Laden har Doubakil gjort och hon är en TYDLIG islamistförsvarare. Mänskliga rättigheter är för henne sharia och inget annat.

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Du menar den ironiska tweet som hon skrev 2012 om att bin Laden hyllats som hjälte av jänkarna när hans terrorism drabbade sovjet?
            Den som till och med avpixlat har raderat för att de tyckte att det var pinsamt uppenbart att de feltolkat i glädjeyran över att ha hittat en riktig al Qaida-vän?

          • MJ

             /  02/04/2015

            Även Arpi erkänner att det var ironi från henne och är lite tjurig över att hon visat på hyckleri från jänkarnas sida.

          • Du ser alltså inte skillnaden i att en grupp attackerar militär och i att en grupp attackerar civila?

          • MJ

             /  02/04/2015

            Pether:
            Varför skulle jag inte se det?

            Bara för att jag påpekar att toklandet ljuger om och förtalar de två muslimerna i inlägget?

          • MJ

             /  02/04/2015

            Vet du vilka som har hyllat bin Laden i VERKLIGHETEN?
            De borgerliga partierna. Under tiden efter 1979 när USA, Pakistan och Saudiarabien skickade vapen pengar och tiotusentals jihadister till det heliga kriget i Afghanistan.
            Men association med dem tycker du väl inte är stigmatiserande? För annars vore det ju lättare att koppla ihop någon minister med dem.

          • Tydligen gör du inte det. De stödde Talibanerna när de attackerade den militär som invaderade afghanistan. De stödjer inte när de nu attackerar civila. En VÄLDIGT stor skillnad.
            Islamisterna som Toklandet skriver om stödjer dessa personer och organisationer som ser dessa attacker på civila som något bra.

          • MJ

             /  02/04/2015

            Pether:
            Du blandar ihop saker väldigt mycket.
            1. Talibanerna kommer på tapeten på 90-talet. De får stöd av USA men inte mot någon invasion.
            2. Bin Laden var inte taliban, han var wahhabist.
            3. Jihadisterna var inga haschrökande hippie-krigare. De var heroinrökande mördare då med. De ställde till med massmord, halshuggningar osv då med.
            4. Att ni tycker om vissa terrorister innebär inte att de slutar vara terrorister.
            5. Kvinnorna som toklandet förtalar har aldrig uttalat något sådant.

        • Grodan Boll

           /  02/04/2015

          Jag tänker nu givetvis främst på IS men det gäller Boko Haram, Al Shaabab och liknande

          Vilka kan tänkas vara liknande?

          som till exempel hyllar Bin Laden

          Har hon gjort det? Sannolikt ja, men tagit bort hyllningen i efterhand.

          Men du har rätt i att Tokan borde givit referenser.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  02/04/2015

            Tydligen ”nej”, om det är samam citat som ni diskuterar ovan.

          • MJ

             /  02/04/2015

            Liknande finns ju lite överallt. Våra allierade i Libyen och Afghanistan t.ex. Sen finns det ju sådana här grupper i flera nordafrikanska länder, ofta under namnet al Qaida.

            Nej det har hon inte. Hon ironiserade över när USA hyllade bin Laden då hans terrorism drabbade deras fiender.

    • Kalle

       /  02/04/2015

      Det finns ingen lag som säger att om man ska kritisera IS och liknande så MÅSTE man samtidigt kritisera tex USA/Israel/Ivar Arpi/Sauron för annars så tycker man att alla illdåd begångna av dessa var rättfärdiga och jättebra å Heil Hitler!

      Den som tror det är partisk….

      Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Det är det ingen som påstår heller.

        Om man däremot stödde ISIL 2011 till 2014 (som alla USA-kramare) så är det EXTREMT oärligt att attackera två muslimer som ALDRIG stött ISIL med anklagelser om att de skulle vara på ISIL:s sida och att alla som pratar med dem också är det.
        Det är så oärligt att man tror att den begåvningsbrist som uppvisas här är spelad.

        Svara
        • Kalle

           /  02/04/2015

          Vem är man? berätta nu för denna man verkar vara väldigt viktig för dig, för så fort någon kastar skit på tex Iran eller IS så sätter du igång med ditt jävla dravel om USA och Israel allt på grund av denna man.

          Så fram med det nu, vem är man? Ge oss ett namn och gärna några citat där man ger sitt stöd för IS.

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Det är många. Hela den USA-kramande högern.

            T.ex. alla som kommer med extrem dubbelmoral som snubben här som glömde bort att han skyllt alla USA folkmord på offret.
            Eller Reinfeldt som lovade ekonomiskt och diplomatiskt stöd till ISIL i varje sommartal från 2011 till 2013.
            Eller Arpi som tyckte att USA skulle gå in med en stor militär insats (krig på svenska) på ISIL:s sida 2013.
            eller EU:s ministerråd som terrorstämplade Hizbollah som svar på att Hizbollah förklarade krig mot ISIL.
            Eller DN:s ledarskribenter som ville införa sanktioner mot Ryssland för att ryssarna sålde vapen till Syrien som syrien kunde använda mot USA om USA skulle gå in på ISIL:s sida.

            Samt inte minst då ALLA i den USA-kramande högern som röstade på Reinfeldt eller som kan associeras med dn eller Arpi osv enligt er egen logik.

            (Den USA-Kramande högern är inte t.ex. de ideologiska Sverigedemokraterna som hela tiden var emot skiten, precis som de var emot ssveriges islamistiska krig. )

          • MiT

             /  02/04/2015

            Du behöver en kram tror jag. en riktigt stor USA-kram!

          • Kalle

             /  02/06/2015

            @MJ
            Nu är varken Arpi,Reinfeldt eller DN’s ledarskribenter här, så då är ju frågan varför du envisas med att förpesta vår tillvaro med ditt mindre intelligenta tjat om USA/Israel/Onda liberaler/Sauron.

            Förslagsvis så spar du USA-gaggandet tills det är dags för väckelsemöte i källaren hos SAC, där du och andra spillror till individer (stenkastande tjackpundare) grupprunkar framför ett altare med era idoler: Stalin, Pol Pot och Kim Jong Il.

            PS: Bitch

          • MJ

             /  02/06/2015

            Det var du som frågade.

            Bra svar i övrigt.

  3. http://www.liveleak.com/view?i=3b0_1420379696

    Tjej slår kille, springer runt o skrattar o säger att han inte kan slå henne för att hon e tjej o e 17. Boom, headshot.

    Svara
  4. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  5. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • Inte visste jag att liberalism blivit socialism.

      Svara
      • Kan finnas en koppling till alla de jänkare som inte lärt sig skillnaden och som sprider sitt ogillande, samtidigt som de inte inser att deras konstitution bygger på liberala värderingar .

        Svara
    • Kalle

       /  02/04/2015

      Nej men jag ser ju helt klart att det är Jimmie på bilden, han är på väg hem till Ivar Arpi för att trycka upp falska IS lappar.

      Svara
  6. MiT

     /  02/04/2015

    Ja fy vad hemskt, IS kan ju få jättedåligt rykte…

    Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Du orkade inte ens läsa det innan du länkade alltså. Så besviken du måste vara på att det inte fanns tillräckligt med IS-anhängare.

      Svara
      • MiT

         /  02/04/2015

        Jodå, jag har läst det som länkas. Det jag skrev ovanför tweeten var mest en humoristisk anspelning på vad IRM brukar göra. Och spelar det någon roll vad som stod på arabiska? Räcker inte det som stod på svenska?

        Svara
        • MJ

           /  02/04/2015

          Det var ju någon ”invandringskritiker” som hade förfalskat IS-propaganda. Uppenbarligen frustrerad över bristen på sådan samtidigt som man när som helst ska förvänta sig halshuggningar på gatan.

          Svara
          • MiT

             /  02/04/2015

            Ja tänk vad du vet mycket om något som INGEN annan annan mer än den som satte upp den vet något alls om. Är du ett sånt där medium som polisen anlitar?

          • MJ

             /  02/04/2015

            Ja….. Som att du vet vad kvinnorna du förtalar tycker om saker utan att ha hört eller läst ett ord från dem.

          • MiT

             /  02/04/2015

            Du har alltså inte läst en enda av de länkarna som finns i inlägget eller i kommentarsfältet…

          • MJ

             /  02/04/2015

            Jo, alla.
            Berätta bara vilken du baserar ditt förtal på, istället för att svara som en politiker.

          • Kalle

             /  02/04/2015

            Säkra källor (grupprunkande SAC-mupp) har sagt till mig att det var Jimmie och Ivar som låg bakom lapparna.

  7. Jag minns från 70-talets dubbelkommunistera, att flyktingar från öst betraktade de dagliga demonstrationstågen med fasa målade i ansiktena. De hade flytt från kommunism och förtryck – och så följde den efter dem hit!

    ”Religiösa galningar” är väl lite av en tautologi? (”Tårta på tårta”) 🙂
    Om jag tror att Fantomen finns på riktigt, så är jag tokig. Tror jag på religiösa begrepp, så är jag bara troende. Tror jag att jag har superkrafter och kan flyga genom rymden är jag en stolle. Tror jag att jag efter döden ska flyga upp i himmelen och där leva för evigt, så är jag troende.

    Ingen, ingen har ifrågasatt om inte islamister och självmordsbombare är galna – men Breivik förklaras både galen – trots att han kan motivera sina handlingar med icke-magiska föreställningar – och ond och ska straffas. Vilket ju är en motsägelse – mentalsjuka människor ska ju inte straffas. Om jag är sjuk och svimmar, faller och skadar ett barn, så kan väl ingen kräva någon vedergällning?

    Jag rekommenderar alla intresserade av problemen med religon att läsa Under the Banner of Heaven: A Story of Violent Faith (ISBN 1-4000-3280-6) Jon Krakauer. Finns den inte på biblioteket, så skriv på det där pappret med förslag om inköp. Det handlar alltså om en ganska nyuppfunnen religion, relativt sett – The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (LDS Church) – i Sverige oftast kallad Mormonkyrkan. men korrekt Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Även den kyrkan har sina fundamentalister och extrema utbrytargrupper. Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints (FLDS Church).

    Eftersom de flesta antagligen inte ägnat den här religionen så mycket tankar, så är det en bra studie om vad religion verkligen är. Mankan läsa utan några förutfattade meningar. Om man försöker leva både i en fiktiv verklighet och i den reella, så måste det bli kollisioner.

    Citatutsnitt från Wikipedia ”Under the Banner of Heaven” (en läsvärd sammanfattning med många déjà vu-tillfällen): ”The book opens with news accounts of the 1984 murder of Brenda Lafferty and her infant daughter Erica. Brenda was married to the youngest Lafferty brother, Allen. Older brothers Dan and Ron targeted their sister-in-law because they believed she was the reason Ron’s wife left him (after refusing to allow him to marry a plural/second wife).

    Both men’s extremism reached new heights when they became members of the School of Prophets, founded and led by Robert Crossfield. After joining the school, Ron claimed that God had sent him revelations. Communication with God is a core belief of fundamentalist Mormonism as well as the mainstream LDS Church.

    Ron showed the members of the School of Prophets a written ”removal revelation” that allegedly called for the killing of Brenda and her baby. After other members of the School failed to honor Ron’s removal revelation, the brothers quit the School.

    The murders were particularly cruel, with Dan claiming that he slit the victims’ throats. However, at trial, Chip Carnes, who was riding in the getaway car, testified that Ron said he had killed Brenda and that Ron also thanked his brother for ”doing the baby.””

    Missa inte att kolla fallet Warren Jeffs! Wikipedia finns på både svenska och engelska. Det är händelser som utspelar sig efter bokens utgivning, och som slår undan benen på kritiken mot denna.

    Rättegången utgjorde ett problem för det officiellt gudliga USA. Man kunde ju inte hålla med om att bröderna verkligen fått instruktioner från Gud – för i så fall vore ju Gud anstiftare. Inte heller kunde man beskriva religiösa upplevelser som yttringar av vansinne.

    1984 Lafferty case still haunts – 2 brothers show no remorse for brutal killings
    http://www.deseretnews.com/article/595079489/1984-Lafferty-case-still-haunts.html?pg=all

    Thou Shalt Kill
    http://www.nytimes.com/2003/08/03/books/thou-shalt-kill.html

    Death row inmate Ron Lafferty seeks to keep ‘incriminating’ statements secret
    http://www.deseretnews.com/article/865590678/Death-row-inmate-Ron-Lafferty-seeks-to-keep-incriminating-statements-secret.html?pg=all

    Blood Brothers – Thirty years after the infamous Utah County murders, Dan and Ron Lafferty reveal the complex threads of faith and family that formed their fundamentalist beliefs
    http://www.cityweekly.net/utah/blood-brothers/Content?oid=2469422

    Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Du har missat att:
      1. Breivik inte dömdes som galen.
      2. Breivik motiverade sina dåd med kristendom.

      Svara
  8. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  9. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  10. MJ

     /  02/04/2015

    Här fanns en del av bilden som Doubakil hade med i tweeten bevarad:

    Svara
    • MiT

       /  02/04/2015

      Du får ursäkta men det är rätt svårt för en islamistförespråkare att vara ironisk med Bin Laden…

      Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Trots att hon länkar till ett hjälteporträtt av bin Laden från den tiden då högern tyckte att han var en hjälte?
        När det gudlösa Sovjet var moralens avgrund.

        Till och med avpixlat och arpi fick erkänna det.

        Svara
  11. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  12. Maria

     /  02/04/2015

    ”visst är det så att de följer koranen till punkt och pricka?” Jovisst:

    Svara
  13. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  14. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  15. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Vad är det för ”research” hon ska ha gjort?
      Läst på flashback vad några finniga särskrivare fantiserat om mellan utbrotten av könsord och svengelska?

      Jag som aldrig hört talas om den här Doubakil förut har läst varenda rasistsida och varenda ”nationell” blogg nu utan att hitta en enda referens till vad Doubakil faktiskt själv har sagt.

      Svara
      • Men gå o lägg dig redan.

        Svara
        • MJ

           /  02/04/2015

          Fortfarande har inte en enda här alltså hittat ett enda exempel.
          Märkligt när Google nästan är överbelastat av sökningar på hennes namn.

          Svara
          • MiT

             /  02/04/2015

            Har du provat att söka på google själv? Jag ska hjälpa dig
            http://lmgtfy.com/?q=Fatima+Doubakil

          • MJ

             /  02/04/2015

            Ja det är ett gulligt tonårsskämt, men var hittar du stöd för dina påståenden?

            Är det särskrivaren på flashback eller extremist-lågpannan på fnordspotting som du tagit som sanningsvittne?

          • MiT

             /  02/04/2015

            Du vet väl om att man också kan klicka på länkarna som kommer fram? Testa det annars. Den första går till SVT-Opinion, kolla HUR de skriver…

          • MJ

             /  02/04/2015

            Jo jag har sett det.
            Vad är det med HUR de skriver som du tolkar som att de tycker något som de aldrig gett uttryck för?

  16. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  17. beklämmande

     /  02/04/2015

    Skulle det mot all förmodan väljas ett islamistiskt parti in i riksdagen, så skulle de rödgröna idioterna genast överväga ett samarbete med dessa och anse att SD är långt mycket värre.

    Dagens regering representerar inte det svenska folket utan väljer hellre att smeka de muslimska väljarna medhårs eftersom de blivit en stor grupp i samhället.

    Problemet är bara att vi måste få den naive och hjärntvättade PK-svensken att vakna upp från sin törnrosasömn bestående av Let’s dance, Melodifestivalen, bloggar och diverse dokussåpor innan det är för sent.

    Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Ja för de svengelskspråkiga lågpannorna i andra änden av skalan är ju så jävla upplysta.

      Tyvärr är vi som har studerat historien dömda att se på när andra upprepar de.

      Svara
      • notsure

         /  02/04/2015

        Alla som har studerat historien kommer fram till samma sak som dig?

        Svara
      • MiT

         /  02/04/2015

        Tänk att det bara finns MJ på den upplysta sidan, resten är lågpannor. Inget däremellan alltså…

        Svara
        • Kalle

           /  02/04/2015

          Tänk så jävla skönt att vara den som sitter på facit och kan komma med idiotiska påstående som ”Det är ju inte alla IS krigare som våldtar/säljer kvinnor som slavar/hugger av huvuden/kastar bögar från tak…”
          Nej inte heller var det alla Nazister som jobbade i koncentrationsläger…

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Men alla nazister borde ändå ha behandlats som att de mördat folk?

          • MJ

             /  02/04/2015

            Det var inte heller alla judar som mördade Folke Bernadotte.
            Det var inte heller alla kristna som hög ihjäl folk i Rwanda.
            Det var inte heller alla ”nationella” som sköt ungar på utöja.

            Jag väntar med spänning på din närmare förklaring. Som säkert kommer vara jätteliberal, icke-kollektivistisk osv.

      • beklämmande

         /  02/04/2015

        Vem är du för ett jävla stolpskott? Kryp tillbaks till den sten du kom ifrån är du snäll.

        Svara
  18. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  19. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  20. notsure

     /  02/04/2015

    Jag fattar inte MJ:s resonemang. Är det så att ISIS är jättebra för att liberaler är sämre? Det är i alla fall så jag uppfattar det.
    I en situation som är bedrövlig så kan man välja mellan dåligt och sämre. Hade väst inte stött talibanerna när Sovjet knackade på dörren så hade Afghanistan blivit en sovjetrepublik, vilket som bekant inte var speciellt eftersträvansvärt. Om man stödjer talibanerna idag så försvinner alla chanser att någonsin få ett hyfsat civiliserat samhälle i Afghanistan. Alltså slutar man stödja dem.
    Hade alla suttit på sin röv och inte gjort något alls så hade du som bekant pratat tyska och byggt pansarvagnar för 3:e riket idag. Inte heller särskilt eftersträvansvärt enligt mig.

    För egen del är jag inte på något sätt skenhelig. Jag ser hellre USA som världspolis än Iran eller Nordkorea. Detta eftersom jag anser att det statskick som finns i västvärlden (plus några till) är det som visat sig fungera bäst. En kombination av liberalism och socialdemokrati således. Folk svälter inte, vi har välfärdssystem som fungerar, folk får säga och tycka vad de vill utan riskera att få lemmar bortskurna, religionen är inte stadsbärande utan i mångt och mycket en privat ensak, folk är fria att forma sina egna liv, osv.

    Det är fullt naturligt att vilja hjälpa människor som lider och när man ser att det finns andra människor som orsakar lidandet, pga religion eller annat hittepå, så är det naturliga att man vill avlägsna idioterna så de gör mindre skada. Således gläds vi idag åt att vi kan hjälpa kurderna i mellanöstern genom att bomba skiten ur ISIS fullt medvetna om att dessa kurder mycket väl kan komma att skapa ett fullständigt bedrövligt samhälle.
    Du kommer garanterat påtala för oss hur fel vi hade om 5 år om det visar sig att kurderna börjar äta spädbarn. Men vad skall vi göra nu istället? Vilka är alternativen?

    Svara
    • Väst stödde inte Talibanerna när Sovjet gick in, de fanns inte ens då. Talibanerna bildades ur de pakistanska flyktinglägrens misär och tristess.

      Väst stödde i huvudsak den falang som kallades Mujaheddin, som senare förlorade makten till Talibanerna i de inbördeskrig som följde på Sovjets utmarsch. Mujaheddin övergick i det som kallades Norra Alliansen när väst kom tillbaka 2001. Deras ledare mördades för övrigt några dagar före 11 september 2001, en timing som nog knappast var en slump.

      Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Mer rätt än spånskallarna här, men inte riktigt.
        1.Talibanerna har funnits i hundratals år. Men de afghanska talibanerna var mycket riktigt återvändande flyktingbarn som skolats i talibanskolor i Pakistan.

        2. Mujahedin är mer ett begrepp än en rörelse. I just det här fallet så upplöstes rörelserna efter Sovjets förlust. De flesta utländska krigare åkte hem eller fortsatte till nya spännande krig.

        3. Norra alliansen heter egentligen Islamistiska fronten för Afghanistans frälsning. De hade inget västligt stöd förrän 12 september 2001. Innan dess hade de stöd av Iran och Ryssland, medan Talibanerna var stödda av väst.

        4. Mordet på Massoud hade inget som helst samband med WTC-attackerna. WTC-attackerna hade inte heller något som helst samband med vare sig Talibanerna eller Islamistiska fronten.

        Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Det har du uppfattat för att du är korkad som ett spån.
      Du måste hela tiden vara medveten vid att andra kan hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt och att många gör något som kallas för ”tänka efter” eller ”analysera” istället för att reagera som ett får i en fårskock.

      Eftersom du är totalt obildad så måste jag också dra lite historia för dig.
      Det var inte talibanerna man stödde mot Sovjet, det var Wahhabister. Exakt samma ideologi som IS har.
      Talibanerna kommer från Pakistan och fick makt i Afghanistan på 90-talet. Det är en islamistisk skola från 1700-talet och det var barn/unga män som sändes till Talibanskolorna under kriget och sedan återvände efter kriget som utgjorde kärnan i rörelsen. Deras motståndare var islamister av lite blandat slag med främst stödda av Iran, de hade slagit sig ihop under namnet Islamistiska fronten för Afghanistans frälsning. Talibanerna stöddes av USA för att motverka Irans och Rysslands inflytande i Afghanistan.
      Idag har USA som bekant bytt sida och Afghanistan styrs av Islamistiska fronten. Rent faktiskt är det dock ungefär samma ledarskickt eftersom de lokala ledare som var talibaner på 90-talet raskt hoppade över till Islamistiska fronten när vinden vände.

      Det fanns ingen som hade valet att sitta på sin röv. Tyskarna beseglade sitt öde genom att anfalla Sovjet, och fick stryk av Sovjet.

      Skillnaden är att varken Iran eller Nordkorea har ambitionen att vara världspolis, så det är inget val mellan olika världspoliser.
      Du verkar också ha missat att USA:s världspolisierande är det som håller diktaturer och religiösa galningar under armarna. Ni USA-kramare är ju inte så bildade så ni fattar ju inte t.ex. att USA:s allra käraste vän i världen är Saudiarabien, ni tror väl att det är typ Storbritannien. Ni ser bara att USA eldar med arabiska barn och tror att det betyder att USA tycker som ni gör.

      Gläds ni åt att hjälpa kurderna? Det är fan kul att höra. USA och EU som har terrorstämplat alla kurdiska rörelser och förföljt, fängslat och torterat kurder på löpande band i alla år, är nu alltså kurdernas vänner?

      Ett alternativ kunde KANSKE ha varit att INTE beväpna och hjälpa ISIL så att de blev en maktfaktor. Men det var väl samma sak under 2011-2014, ”ingen kunde veta” eller hur? Ingen kunde veta att era kära demokratihjältar som då bara halshögg skurkar skulle bli sådana hemskingar?
      Inte ens vi som skrek oss hesa över vilka jävla galningar som ni stödde i Syrien kunde väl veta det?

      Fyfan, vad korkade sådana som ni är.

      Svara
      • notsure

         /  02/04/2015

        Så svaret på frågan om vi skall hjälpa kurderna nu eller inte var?

        Svara
        • MiT

           /  02/04/2015

          Svaret: #%*&dödskalle*&#hat#&*usakramare#

          Svara
        • MJ

           /  02/04/2015

          Vilka vi är det som erbjuder sig?
          Vad innebär hjälpen?

          Det är ju alltid så här och har varit sedan 50-talet. Högern byter sida hela tiden och varje gång är det jävulen de hugger i ryggen.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  02/05/2015

            Vad tycker du skulle vara en lämplig handling från Väst angående kurderna?

          • MJ

             /  02/05/2015

            Att stödja dem med vapen och pengar så att de kan slåss själva. Det är det enda som fungerar. Det var så man gjorde med ISIL och de gick från betydelselösa till mäktiga på bara några år. (Man gjorde samma sak med t.ex. Talibanerna, Kim Il Sung och Saddam Hussein).
            Fast det kommer man inte göra. Eftersom man räknar med att behöva slåss mot kurderna om de får för sig t.ex. att de ska ha självstyre eller att de ska sälja sin egen olja, så kan man inte göra dem starka.

    • Förmodar att ett nedlåtande Messerschmidtsvar är på ingående.

      Svara
      • Bingo!

        Svara
      • MJ

         /  02/04/2015

        Besserwisser hette det, begåvningsreserv.

        Svara
        • Och där kom beviset. Tack för det.

          Svara
          • MJ

             /  02/04/2015

            Det var ett skämt, professorn.

          • Du kanske kan be en av dina låtsasvänner om en kram. Jag tror du behöver det. Då kanske du kan komma över ditt egotrippade jag.

            Hade det inte varit för alla nervärderande tillmälen i dina kommentarer så hade de kunnat vara läsvärda. Nu framstår du bara som fullkomligt ur balans. Tagga ner. Bara ett tips.

          • MJ

             /  02/04/2015

            Man blir lätt egotrippad av att omge sig med idioter.

            Det är ett helt allvarligt problem. Om man är begåvad, t.ex. 50% högre intelligens än medel så ter sig samhället som det skulle te sig för er om det styrdes av utvecklingsstörda, och allmänheten uppfattas som ni skulle uppfatta utvecklingsstörda.

          • Det är helt ok att du slutar med att omges av idioter *hej då*

  21. MiT

     /  02/04/2015

    ”Varför för kulturministern dialog med extremister?”
    http://bawarsworld.blogspot.se/2015/02/varfor-for-kulturministern-dialog-med.html

    Svara
  22. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2015

      Josefin Utas är modig som vågar utmana radikalfeministerna

      Svara
    • Fuktig

       /  02/04/2015

      Bra artikel.

      Svara
    • Johan A

       /  02/05/2015

      Det tycker ju feministerna också. 50% män är på tok för mycket. Det borde minskas ned till 0%. Endast då har vi nått sann feministisk genusmedveten jämställdhet.

      Svara
  23. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  24. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  25. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  26. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2015

      Aj,aj,aj.Twittervänstern och radikalfeministerna på Södermalm kommer att jaga livet ut Bard för hans fruktansvärda smädande av deras fina religion.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/05/2015

        Tveksamt.

        Alla vet att han är provokatör till yrket, HBTQ-nog att vara svår att hacka på utan att framstå som ett svin, kvick nog att krossa de flesta floskelargument och skamlös nog att aldrig backa och pudla när det krävs.

        Dumt att bråka med en sådan.

        Svara
    • Fuktig

       /  02/04/2015

      Fniss,*laddar popcorn*

      Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2015

      Propagandaministern,radikalfeministen och historierevisionisten Gustav Frigolit ger sig tydligen inte…

      Svara
  27. MiT

     /  02/04/2015

    Originalet
    http://viralt.aftonbladet.se/hakan-har-byggt-jattelik-rattfalla-att-fanga-sverigedemokrater/

    Svara
  28. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  29. Reagerade när jag läste ”Vill vi ha ett stenhårt religiöst politiskt system som vill styra in i minsta detalj i Sverige?”. Uppenbarligen vill vi det, eftersom vi röstat in en massa feminister i riksdagen…

    Svara
  30. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • Svenne

       /  02/05/2015

      Bard har verkligen ‘ballar av stål’…
      Hur långt kan han gå utan att bli offentligt pryglad för sina åsikter?

      Svara
  31. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  02/04/2015

      Fräscht med lite fint homohat. NOT!!!

      Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2015

      Så den gamla rapparen Gurra G kommer ut som radikalfelminist.Undrar om hen bor på Söder 😉

      Svara
  32. MiT

     /  02/04/2015

    Svara
  33. Dreadlock

     /  02/04/2015

    Diskuterade samma ämne (IS) med en arbetskamrat som är kurd för bara ett par timmar sedan, och detta är vad hon återgav :

    * De enda som bjuder på motstånd mot IS i norr är kurderna.
    * USA säger sig vara med,men de bombar endast redan tömda byar
    Varför bombar USA då tomma byar,frågade jag ?
    * USA vill inte stöta sig med den viktiga partnern Turkiet
    Varför det ?
    * Turkiet är ett Natoland och som enda muslimska Natoland i förbund med USA för kampen mot terrorism.De flesta kurdiska organisationer är terrorstämplade. Syrien gav dessutom ekonomiskt stöd till kurdiska PKK (Terrorstämplad). När USA bombar redan tömda byar och städer lägger man kampen mot den riktiga besten (IS) åt sidan.

    Tilläggas kan att IS dödar allt som går på 2 ben,som inte tillhör den specifika sekten. Shiamuslimer,ateister,kristna….etc etc (Hela raddan av den övriga religiösa mångfalden som finns) Våldtar,plundrar och spränger de otrognas (Allas) kulturarv i luften. Ganska likt ett totalt krig för att skapa det Tredje Riket för ganska exakt 75 år sedan.

    Svara
    • MJ

       /  02/04/2015

      Inte enda. Bosnien och Albanien är med också.

      USA bombar nog på riktigt. Bomber är dyra. Men däremot är det inte så effektivt utan samordning på marken.

      Svara
      • Dreadlock

         /  02/04/2015

        Kurdernas motstånd i norr i väldokumenterat,så jag behöver inte skicka länk, antar jag.

        Däremot MJ. Bosnien och Albanien (?) Är det så som du säger ,kan du väl länka till någon källa…

        Svara
  34. MiT

     /  02/05/2015

    Fast frågar man MJ så är det fel, det är bara falksa lögnaktiga USA-kramare som hittar på

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/05/2015

      * Kräk *

      Svara
    • MJ

       /  02/05/2015

      Nejnej.
      Däremot är det inte så avvikande i kommentarsfälten på exponerat, avpixlat m.m. dyker samma krav på samma sorts straff upp.
      Inte bara för att elda upp folk utan även för mycket lindrigare brott.

      Svara
      • MJ

         /  02/05/2015

        T.ex:
        ”Dessa islamister och dess anhängare förtjänar inte annat än att utrotas -inte straffas- utan rätt och slätt utrotas” – 15 poäng

        ”Detta är INTE människor utan djävulens avkomma.
        Kastrera, lobotomera, ja vad som helst bara dom utrotas.” – 7 poäng

        ”Det är inte människor som beter sig så här – dom ser bara ut som sådana (nästan). När inavel får härja fritt, när man urskiljningslöst sätter på barn, kusiner, släktingar då förstörs rasen. Detta med avel och dess konsekvenser kan vilken hunduppfödare, djuruppfödare som helst intyga.” – 39 poäng

        ”Kanske är jag barbarisk men gillar att dom avrättade henne som hämnd. ” – 29 poöng
        ”…dessa ”sandsadister” bör helst bekämpas med nukleär strålning för ett varaktigt resultat då fissionstiden är 100.000 år:” – 18 poäng

        ”Fyfan säger jag dom skulle ta mig fan
        Både våldtagas stenhårt av alla crack pundare på denna jord och sen
        Avlivas på värsta tänkbara sett och efter dom är döda
        Så skulle vi gjort likadant med deras familjer med precis som
        Dom gör” – 7 poäng

        ”Det är dags att handskas öga mot öga mot såna individer. Låt dom komma till sverige. Välkomna dom o när dom kommer till sverige ska man fängsla o sätta dom i bunker långt ner under marken. Låt dom äta kackerlackor o aldrig se dagsljus. ” – 45 poäng

        ”Oavsett vad de ”svenska hjältarna” medverkat till så är dödsstraff för lindrigt.” – 33 poäng

        ”Visa ansiktena era fega jävla as get är så där ni kommer att bli behandlade i evigheters evigheter då ni hamnat i helvetet” – 17 poäng

        ”Det är tydligen bara Putin som förstår vad dessa slamråttor är för vidriga svin. Kan bara be och hoppas att Putin tar tag i detta och gör parkeringsplats av apornas områden då kärnvapen är lösningen.” – 44 poäng

        ”Vi kan ju hoppas att Jordanien nu hänger alla sina ISIS-fångar.Det verkar vara det enda
        språk dom förstår.En neutronbomb i Raqqa vore desperat men nödvändigt,Frankrike.” – 31 poäng

        Svara
        • MJ

           /  02/05/2015

          Ett till bra exempel är väl Kalles kommentar ovan om att nazister borde ha straffats kollektivt för brotten som vissa nazister begick, som fått 7 poäng.
          Medan min fråga om han verkligen menar allvar med det har fått -4 poäng.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  02/05/2015

          Eller för att summera utan att slå åt alla håll och kanter:
          ”Nej Tokan, jag håller faktiskt med dig.”

          Svara
        • MiT

           /  02/05/2015

          Va fan, har du hittat dem här? Då har jag missat dem totalt! För det har du väl? Om inte, vad har de här att göra då?

          Svara
          • Grodan Boll

             /  02/05/2015

            Nej, skulle gissa på

            i kommentarsfälten på exponerat, avpixlat m.m

        • MiT

           /  02/05/2015

          Och sen vet vi ju alla att kommentatorerna i de fälten är riktiga auktoriteter som hela länder lyssnar på och tar på stort allvar…

          Svara
          • MJ

             /  02/05/2015

            Men räcker det inte med att en person associeras med någon med tokiga åsikter för att man ska kunna utgå ifrån att personen ifråga ska kunna anses ha de åsikter? Du vet, som du gör med kvinnorna på bilden.
            Så det är väl klart att t.ex. SD:s riksdagsledamöter och du själv tycker likadant, för ni kan ju associeras med de åsikterna.
            Men den logiken kanske bara fungerar på andra?

          • MiT

             /  02/05/2015

            Du har fortfarande inte läst en enda av länkarna märker jag…

          • MJ

             /  02/05/2015

            Jag har läst alla. Det du presenterat som stöd för dina lögner är ju att debattartikeln av Doubakil skulle vara skriven på ett särskilt sätt som innebar att du fick tolka in valfritt budskap som du ville ha med.
            Men du har inte avslöjat Hur den magiska verksamheten går till.

  35. Vad gör man med bloggande galningar, som tror att allt i media är sant?

    Svara
    • Så bilden är alltså fake?

      Svara
      • MJ

         /  02/05/2015

        Nej, han ljuger däremot om personerna på bilden.

        Svara
      • MiT

         /  02/05/2015

        MJ har inte läst en enda länk som har postats. Inte en enda. det är massor av erkända aktörer som säger att åtminstone den ena (Doubakil) är en extremist som tillhör en extremistorganisation, som försvarar islamister med näbbar och klor och som säger att jihadister har ”så kallade radikala tankar”, hon skriver det alltså inom ””.
        Så här skrev hon alltså i SVT-artikeln som MJ påstår att han läst

        ”Detta trots att den lagstiftning som nu föreslås inte har fungerat i de länder som infört kriminalisering av så kallad terrorträning eller anslutning till ”terrororganisationer”.”

        så kallad terrorträning, ”terrororganisationer”… Så skriver hon.

        Men jag förstår varför inte MJ har läst för Doubakil tycker precis som han att allt är USA:s, Sveriges och västs fel, orsaken till all terror finns är alltså enligt Doubakil vårt (väst) eget. Om inte … så hade ingen terrorism funnits alls. Så resonerar hon och MJ.

        Detta alltså bara i SVT-artikeln, sen tillkommer allt som sker i MMRK också… Och där finns det en hel del. Det har alla som läst det som länkats förstått. utom MJ som inte läst någonting utan bara gapar som en liten hund som låtsas vara stor.

        Svara
        • MJ

           /  02/05/2015

          Ska vi göra samma sak med dig? Lyssna på vad andra säger att du står för istället för att lyssna på vad du säger själv?

          Det framgår ju direkt av artikeln att ordet terrorism inte är definierat i lagtexten och därav citattecken.

          Svara
      • Är det inte självklart för dig att YouTube är det nya Hollywood?

        Svara
  36. Kanske man kunde göra en liten enkät över vad vi tror på, accepterar och stödjer?
    Är man inte pedofil ifall man gifter sig med barn på 6 år – även om man ädelmodigt väntar med förgripa sig på henne tills hon fyllt 9? Om ja, erkänner du att Mohammed var pedofil, och därmed är religionen Islam grundad av en profet som var pedofil?

    Ivern att döda andra bygger på tron att ifall man själv dör, så får man status av martyr och belönas med en evighetslång vistelse i ett Paradis, där man tydligen ska få sitta på sidenkuddar och dricka vin som ”inte ger huvudvärk” ur bägare av guld. Dessutom ska man tydligen varje dag ”deflorera” 72 ”oskulder”, som läker ihop redan till nästa kväll. Dessa kvinnliga varelser utsöndrar inte heller de ”orena vätskor” som jordiska kvinnor gör. Idén med reklamerbjudandet är, att det är skräddarsytt för att locka unga, fattiga, sexuellt utsvultna män att gripa till vapen för jihad-krig mot de ”otrogna/kuffarna” och i de striderna vara totalt orädda inför risken att dödas?

    A: Är det inte cyniskt hyckleri att förespegla, att man i Paradiset, som ju ska vara en helig plats, ska få göra just de saker som räknas som dödssynder nere på jorden?
    B: Att ha sex med 72 – sjuttiotvå! – kvinnovarelser varje kväll – är det inte pubertala fantasier som vida överträffar vad som skrivits i de allra sämsta pornografiska noveller?
    C: Dessa kvinnor ska tydligen vara helt viljelösas, som våldtäktsoffer drogade med Rohypnol eller GHB. Att längta efter denna form av sexuellt umgänge är ju ett tecken psykisk störning. Att sex med en kvinna ska vara en upplevelse av andlig och kroppslig närhet och djupa känslor som paret har gemensamt, där de ger varandra gensvar – existerar det inte inom Islam?

    Kan det möjligen förklara den vanliga seden att stympa flickors könsorgan i avsikt att de inte ska kunna känna sexuell njutning? Och att männen då kan slippa en del av sin paranoida ångest inför möjligheten att deras kvinnor är otrogna?
    D: Att ha sex med 72 objekt en och samma kväll – får det inte könslivet att likna ett ackordsarbete vid det löpande bandet i en fabrik? Och räknar man exv. en kväll till 4 timmar, så blir det drygt 3 minuter per kopulation. Inget att skryta med, precis – ifall man inte är en kanin. Att sexobjektet ska ha något utbyte av samlaget kan vi väl direkt avfärda?
    E: Om man antar att den salige martyren får utlösning vid varje samlag, alltså en var tredje minut – så måste Allah i Paradisets kafeteria sälja massor av extremt potenta ’Super-Viagra’ – eller har muslimer denna förmåga till övermänskliga prestationer redan i livet, här på jorden?

    F: Möjligen är 72 oskulder bara ett ’baspaket’ för ’standardmartyrer’. Enligt åtminstone en hadith skulle ’särskilt förtjänta män’ få fler än 72 sexslavar eller sexandroider! Och hadithen innehöll en hypotetisk fråga om ifall elitmartyren skulle klara av det – vilket besvarades med att Allah skulle se till att mannen fick en utökad förmåga. Alltså kan en rättrogen martyr klara av 72 utan att få turbo-boost av Allah.
    G: Skavsår och muskelutmattning existerar tydligen inte i Paradiset, om detta ska fungera.
    Serveras det sportdrycker? Personligen jämför jag kraftansträngningen vid entusiastiskt samlag med längdskidåkning i vasaloppsfart – jag har prövat båda. Detta tyder väl på att supersexförmågan uppstår först i Paradiset – annars skulle väl muslimer från MENA-länderna lägga rabarber på de 1000 första placeringarna i varje Vasalopp?

    H: Förekommer det ingen som helst intellektuell verksamhet i Paradiset? Varken utövande, skapande eller avnjutande av konst, musik, dans, teater eller litteratur? Schack? Bridge? Inte ens enklare datorspel typ PacMan?
    Om män går omkring och längtar efter maratonsex hela sitt liv – kan det då inte färga av sig och påverka deras syn på relationer, sex och kvinnor?

    Av vilken anledning gör Koranen undantag för skyddet av kvinnor och umgänget med dessa när det gäller kvinnor som inte är muslimer? I dagens debatt skulle ju sådant kallas för rasism.

    A: Att Koranen öppet förordar, att kvinnor som tagits tillfånga i krig betraktas som slavar, vilka man fritt kan utsätta för sexuella handlingar eller till och med hyra ut för prostitution – är ju solklara brott mot dagens Genèvekonventioner och FN:s deklarationer om de mänskliga rättigheterna. För det första får inte civilpersoner och nonkombattanter tillfångatas – det räknas som vanlig, kriminell kidnappning och olaga tvång. Dels får krigsfångar inte skadas, tvingas till arbete, utsättas för fara, utsättas för övergrepp eller förnedras. Allah vädjar visserligen till slavägaren att inte bli hallick åt ”sina” kvinnor och tvinga dem till prostitution, men han förbjuder det inte heller. Okaraktäristiskt för Koranens bud, vilka annars antingen säger ”måste” eller ”får absolut inte” – ett rent binärt ja eller nej.

    B: Kan inte passager i Koranen som uppmuntrar till brott mot mänskligheten förleda individer att följa Koranen i stället för deklarationen om de mänskliga rättigheterna? Händer det inte redan varje dag. Gör inte detta Koranen till en farlig bok? Det krävs upprört att ren fiction som Pippi Långstrump och Tin Tin ska censureras, trots att ingen torde se dessa verk som rättesnören för sina liv.

    C: Är det inte dags att kräva att Koranen redigeras om, så att den åtminstone inte strider mot krigets lagar, våra allmänna regler för mänskligt umgänge, och inte uppmanar till brott mot mänskligheten? Nödvändigheten beror på att troende muslimer ser boken som absolut ofelbar och att varje ord ska följas.

    D. Böcker som Mein Kampf är ju förbjudna i många länder, men säljer bra i MENA. (Gamal Nassers bror skrev på sin tid förordet till den egyptiska upplagan.) Men om Koranen inte är ett problem – i så fall kan ju inte nazisternas heliga skrift vara det heller?

    E: Det har sedan dag 1 varit vanligt att människor under dödshot tvingats att övergå till Islam med motivation hämtad ur just Koranen. Själva bokens innehåll uppmanar alltså till brott och är därmed också något som används i samband med brott.

    Till sist – nästan alla de otaliga falangerna och specialinriktningarna av feminismen angriper dagligdags alla möjliga företeelser som sexism och kränkningar av kvinnor. Men jag har aldrig vare sig sett eller hört talas om att någon feminist kritiserat Koranen. Istället skyller man på mannen som sådan, som en ofullkomlig eller skadlig varelse. Men i så fall vore ju alla dessa avsnitt i Koranen vara redundanta, helt betydelselösa? Begäret att skada kvinnor finns ju redan inprogrammerat i männens, alla mäns gener? I så fall är det ju omöjligt att åtgärda det utan avancerad genterapi eller riktad avel.

    Men är det logik att fördöma förgripliga passager i texter som är ren fiction, men helt nonchalera långt värre passager i en av världens mest spridda böcker, som dessutom ses som en ofelbar lärobok och ett rättesnöre för livet av mer än en miljard av jordens befolkning?

    Svara
    • MJ

       /  02/07/2015

      Om man röstar på ett parti som skickar soldater till andra länder för att dör slåss för en regim som legaliseras äktenskap och sex med barn, är man då verkligen i en position att kritisera det när det verkligen händer?

      Det här med 72 oskulder är ju. Till största delen påhitt, http://faktoider.blogspot.se/2009/07/islam-och-de-72-jungfrurna.html?m=1

      Könsstympning av kvinnor har inte med islam att göra. Judar och kristna i samma kultursfär gör det också.
      Könsstympning av pojkar däremot har med islam att göra.

      Är inte bibeln och Torah lika farliga då? Muhammed tog ju den regeln direkt från den mosaiska lagen och med exemplet då Moses beordrade folkmord på alla vuxna och pojkar men våldtäkt och slaveri för alla flickor, efter segern mot midjanerna.

      Svara
  1. Garderobsextremisterna | Löjesguiden

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: