Det aktuella näthatet

Igår så kunde man läsa att ALEXANDRA PASCALIDOU funderar på att sluta på SR P1-Debatt och kanske även lämna landet på grund av hat som hon får konstant. Det här inlägget kommer inte att handla om just ALEXANDRA PASCALIDOU (varför jag skriver med versaler förklaras senare) utan om själva fenomenet. Och det som hon och andra fått ta emot beklagar jag verkligen, på ett rent mänskligt plan måste det vara enormt påfrestande.

Att offentliga personer får ta emot mer skit än vanliga Svenssons är ju ingen nyhet, det hänger ju tyvärr ihop med offentligheten även om det finns offentliga personer som inte får så mycket skit. Sen finns det ett antal, som är ständigt stigande, som får ta emot ganska mycket skit och det är här jag blir så förundrad över den extrema oviljan att förstå varför.

Hur kan man INTE förstå att människor blir förbannade när det sitter några på sina upphöjda positioner och ständigt pissar rakt i huvudena på resten av befolkningen? Varje dag, varje vecka, varje månad och varje år pissas det rakt i huvudena på folk! Det slungas ut anklagelser om än det ena och än det andra mot vanliga hyggliga människor som kämpar med sin vardag. När de klagar på pisset de fått i huvudet under en lång tid så anklagas de för att vara rasister, kvinnohatare, fascister, Breivikare med mera. Om de ens bevärdigas med en kommentar alltså…

Man har pissat, man har ignorerat och man har klistrat etiketter på de som sagt ifrån under så lång tid att folk har tröttnat. Och då man skvätt sitt piss så vida omkring sig och träffat så många med det så ökar också risken att man träffar några som INTE följer det normala utan de går loss direkt med en massa skit tillbaka. Det är verkligen inget mensaprov att förstå det! Där är vi nu, främst de inom media har sett som sitt uppdrag att pissa på så många man bara kan och sen gnälla när det kommer piss tillbaka.

Det matas ständigt ut till exempel rent manshat i SR, på SVT, på TV4, på alla tidningar och så vidare 24/7 året om. De som protesterar blir omedelbart kallade kvinnohatare, dessa ”kvinnohatare” diskuteras i programmen, om hur drabbade alla är av ”kvinnohatarna”. Vad de egentligen borde diskutera är varför det tillåts så mycket pissande på vanliga hyggliga människor från dem inom media? Nä, istället så klistrar man etiketter på dem som säger ifrån och belönar de som pissar.

Nu kan man se kakan Hermansson i tv igen i något bröllopsprogram, ni vet hon som tycker att polisen tyckte synd om sig själva efter morden i Malexander?

bwnrrdhiuaibg5v1

Hon blir belönad rikligt av Public Service, det är precis så man ska göra tydligen. Härligt att licenspengar går till en extrem hatare som Kakan. Hon blir ju också ett exempel på vad jag menar med att de sitter på upphöjda positioner och pissar rakt i huvudena på folk. Och belönas för det i form av ännu högre piedestaler så pisset kan regna ner över ännu fler. Tidigare inlägg om Kakan ”Följetongen Kakan” och ett med en del tweetar från henne ”En Kaka till kaffet?”. Kakan är bara ett exempel på en som pissar på folk och blir belönad för det och jag tog med henne eftersom jag såg att hon ska leda ett program på SVT.

Att de inom media får väldigt mycket skit är inte så konstigt alls, det är ju ganska självklart. Jag ska inte säga att det är varje enskilds fel för det är det inte utan det är media som sådant som uppmuntrar pissandet och då får de ju sådana som gillar att pissa folk i huvudet. Hade inte media uppmuntrat och hyllat det så hade det inte förekommit alls. Och då hade säkert 90% av hatet inte ens existerat. Det här är ett problem skapat av media och det drivs och får sin näring av media. Från media är det ständiga spyor mot vanligt hyggligt folk.

Nåja, tillbaka till PASCALIDOU och näthatet mot henne, det är ju lite intressant att till exempel Marcus Birro varit i skitstormarnas öga ganska länge nu där det ena drevet efter det andra blossat upp mot honom. Det borde ju vara samma sak egentligen? Stödjer man den ena så stödjer man väl den andra?

pascalidou

Stod hon bakom Birro när han drabbades av skitstorm De Luxe?

pascalidou1

pascalidou2

pascalidou3

Men Frida Boisen som har ett hjärta som verkar brinna mot näthat, hon måste väl ändå ha stått upp för Birro? Hon måste väl ändå ha skickat kärlek och styrka till honom?

pascalidou5

Undrar om Sarah Dawn Finer sa samma sak till Birro?

pascalidou6

Tidskriften Bang stod alldeles säkert upp för Birro, eller hur?

Nu vet jag inte om de ovan faktiskt stod upp för Birro när hatdreven gick mot honom, jag tar för givet att de inte alls stod upp för honom. Har de gjort det så ber jag om ursäkt i förväg.

pascalidou7

My Vingren står på PASCALIDOUs sida, hon stod säkert på Birros också!

myvingren

Eller nåja, hon tyckte inte att man skulle hata så mycket mot honom i alla fall, det var ju vänligt. Och hon var ändå ganska ensam om att vara så vänlig!

pascalidou8

pascalidou9

Loan Sundman, guldspadevinnare från Researchgruppen, hon verkar ha en bra moral och står upp mot näthatet vilket hon visar ovan. Jag antar att hon gjorde samma sak för Marcus Birro när… Förlåt, det var ju hon som startade det senaste hatdrevet mot Birro. Ursäkta mig, men jag trodde moralen alltid satt på samma plats men det är visst skillnad på folk och folk…

Man gör alltså skillnad på folk och folk, några är okej att hata mot på nätet medan andra inte är okej att hata. Det är väldigt tydligt! Det driver också fram ännu mer hat!

Detta leder mig in på nästa grej som också är väldigt hatdrivande, nämligen hur journalister bemöter folk som kanske frågar eller undrar över något. Jag tar mig själv som exempel

giertta

giertta1

Jag tror jag provade tre gånger med samma resultat, nämligen tystnad… Inte en reaktion från Giertta. Jag tycker ärligt att det borde vara i deras intresse att ta upp fenomenet guldspadevinnande journalister som skapar hatdrev på twitter? Nu var detta ett ganska speciellt exempel men så här är det nästan oavsett, har någon en fråga om något som inte faller under kategorin trams så blir det oftast tystnad tillbaka. Eller så låtsas de inte förstå frågan alls trots att det är ganska klart vad man menar och efter att personen verkligen spetsat till frågeställningen för att undvika missförstånd så möts de oftast av…. Just det, total tystnad. Trams går bra att svara på men inget med lite allvar, då försöker de slingra sig som ormar för att till slut alltid ha något annat att göra just då för att sen aldrig ens återkomma eller så är det tystnad.

Först så pissar de på folk, när folk undrar varför de pissar på en så möts de av en överlägsen attityd och nonchalans, ingen ska komma och störa deras viktiga arbete med att uppfostra folket. Om man ens bevärdigas med någon reaktion alls alltså. Till slut så kallas de hatare, rasister, kvinnohatare, Breivikare, fascister med mera i tidningen när de tröttnat på pisset, attityden, nonchalansen och etiketterna. Har sett detta så många gånger nu! Och sen undrar journalister varför folk hatar dem? Really? Behandla vanligt hyggligt folk som skit och tro att de ska hålla käft i längden? Jag är förvånad över att det är så lite hat som det är!

Nu vet jag inte om just PASCALIDOU är den värsta att pissa på folk men hon är helt klart en del i de som gör just det. Men värst är hon säkert inte. Och varför skriver jag då PASCALIDOU med versaler? Jo, för hon verkar tro att hon har mer rätt ju högre hon pratar och ju fler hon avbryter vilket leder till att hon hela tiden försöker överrösta alla andra vilket blir olidligt att lyssna på till slut.

Det har varit väldigt mycket om just hat det senaste, kan det ha med att polisens hatbrottsutredning ska släppas idag att göra? Verkar ju vara en väldigt otrolig slump annars…

Det finns något gemensamt för dem som drabbas värst av hatet och det är att de kallar sig feminister. Så är det, det vet jag också. Men det beror inte på något kvinnohat utan att de nämligen också är de som pissar allra mest på folk från sina upphöjda positioner på de olika mediebolagen. Och pissar man på folk så skvätter det tillbaka rätt mycket till slut. Enkel logik.

Det är korkade människor som skickar massa hatmail. Jag har sagt det en gång förut att när två korkade människor möts så blir det en tävling om vem som är mest korkad och en av dem vinner till slut. Och det kommer aldrig att bli journalisten som vinner eftersom ju mer journalisten pissar desto värre kommer idiotin tillbaka att bli.

Men några andra reaktioner på PASCALIDOU är ju också intressanta, till exempel Malin Ullgrens text i DN som Ernman hyllade och Karin Petterssons i Aftonbladet. Hur bemöter de bägge dem som media och de själva har pissat på i så många år? Jo, genom att klättra upp i tornet, sätta sig på huk och klämma fram en skvätt till…

Enda sättet att minska skiten är att det kommer mindre skit från media själva. jag tror inte det finns något annat sätt. Sparka ut alla osympatiska hatare från redaktionerna så kommer garanterat hatet tillbaka att minska ordentligt. Folk har helt enkelt ledsnat! För flera år sedan!

Snurrigt om detta: ”Hat och hot, ett normaltillstånd.”.

**********

Löjesguiden: ”Landet Baklänges

MVH

MiT

Lämna en kommentar

70 kommentarer

  1. norrmannen65

     /  02/27/2015

    Du satte ord på mina tankar, MiT

    Svara
  2. Jan

     /  02/27/2015

    Alexandra är frilans och slutade av egen fri vilja på ”Ring P1”. Problemet för henne är att hon driver en linje i invandringsfrågan som är kontroversiell i alla andra miljöer än riksdagen och mediehusen. Hon har försökt uppfostra folket i decennier men inser nu att det inte går längre. Därför måste hon pysa ur sig lite ilska och folkförakt. Precis som Karin Pettersson på Aftonbladet.

    Jag tycker mig märka en anda av desperation i åsiktskorridoren nu. Det är idel motgångar och nu börjar man känna en besvikelse. Ilskan mot Expressen (som vänt under galgen) är en tydlig sådan reaktion. De muslimska terrordåden, bristen på bostäder och jobb på grund av massinvandringen. Alltsammans har blivit för mycket att hantera för dem. Därför pyser det över nu.

    Svara
  3. MiT

     /  02/27/2015

    Malena Ernman har också satt sig på huk och försöker klämma fram en skvätt utan att begripa någonting…
    ”Proffshatarna tror att de vunnit en seger i dag – men de har fel”
    https://archive.today/bHdLk#selection-3293.0-3293.66

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/27/2015

      Ernman : ”de (Proffshatarna) har fått tidningar och politiker runt om i landet att tala om ”åsiktskorridoren” och ”pk- maffian” när det i själva verket bara handlar om människor som vill värna vår medmänsklighet och upprätthålla svensk lag genom att ta avstånd från brottet ”hets mot folkgrupp”.

      Ernman får IG i logik,som vanligt. 😉

      Svara
  4. Jan

     /  02/27/2015

    Alexandra Pascalidou gråter krokodiltårar. Jag slår vad om att hon nu kan välja och vraka från erbjudanden om attraktiva mediejobb. vare sig det handlar om radio, tv, tidnings- eller konferensjobb. Allesamman med attraktiva prislappar. Något som knappast erbjuds Birro som numera är avhyst från korridorsvärmen.

    Svara
  5. anonym

     /  02/27/2015

    Haha vad fan trodde kommunisterna egentligen?

    Fight fire with fire!

    Svara
  6. Pelle2

     /  02/27/2015

    Ullgren,Pettersson och Ernman pratar om hat som drabbar dom bara för att de är kvinnor och invandrare i Pascalidous fall.Det kan aldrig handla om att deras egna åsikter är extrema och att det är det de får kritik för ?
    De får säkert sin beskärda del av hat,vilket är oacceptabelt, men det drabbar även män i deras position. Dessutom är jag ganska säker på att det de benämner hat väldigt ofta är kritik mot deras åsikter.
    De menar att åsiktskorridoren inte finns. Det är ju bara att kolla på hur t.ex Göran Hägglund och Sara Skyttedal bemöttes när de försökte hitta vägar för att lösa integrationsproblematiken. Man får inte ha någon annan åsikt än vad medie- och politikereliten har i den frågan för då skall du hånas och kritiseras.
    Det är bara ett exempel på hur de vill styra över vilka åsikter som är godkända eller ej.

    Svara
  7. Svenne

     /  02/27/2015

    OT: Det är inte längden som räknas, det är innehållet…

    Svara
    • Jan

       /  02/27/2015

      Tamefan, välj in 65 kvinnor nästa gång då. Och låt dem ta all talartid i anspråk. Bara man slipper det där förbannade tjatet…

      Svara
      • Rick

         /  02/27/2015

        Faktum är att jag tycker att feminister får all talartid i det offentliga Sverige.

        Svara
    • Opie

       /  02/27/2015

      Vill kvinnorna har mer talartid är det bara att tala MER och LÄNGRE. Det är knappast så att någon avbryter dom efter ett visst antal minuter med hänvisning till att de är kvinnor. Som vanlig är det offerperspektivet som förs fram när det i själva verkat handlar om frivilliga val och beteenden.

      Svara
      • Opie

         /  02/27/2015

        Tar tillbaka det där med offerperspektiv. Tweeten från Liv är faktiskt bara en sakupplysning. Överreaktion från min sida men blir bara så trött ibland.

        Svara
        • Anders Senior

           /  02/27/2015

          Du behöver inte ta tillbaka, det måste väl ändå avsikten med det underförstådda meddelandet? Jag tolkar det som du i alla fall.

          Svara
          • Opie

             /  02/27/2015

            Jo, med största sannolikhet är syftet att återigen framställa kvinnor som offer. Dock så står det inget explicit om detta, Liv skriver tom att kvinnorna ”tog” talartid istället för att de ”fick”. Det tyder, om man är välvillig, på att hon ser kvinnor som vuxna individer med egen agens. Men visst, jag kanske är för snäll. Friar hellre än fäller.

    • MiT

       /  02/27/2015

      Och om man ska räkna på det viset så förutsätter det också att alla 65 SKA tala varje möte vilket jag tycker låter otroligt. Och att alla alltid är där. Vem vet, kvinnorna i Umeå kanske var hemma och trippelarbetade medan männen latade sig i fullmäktige? 😉

      Svara
      • Svenne

         /  02/27/2015

        Alltid:)

        Det är den patriarkala ONDSKAN som plågar kvinnor…
        Det kan ju inte vara så att de är småtråkigt och oinspirerande i Umeå fullmäktige:)

        Svara
    • Vad ska vi göra åt kvinnors antitalkultur?

      Svara
  8. Rick

     /  02/27/2015

    Jaha, Toklandet, nu har du åter igen näthatat våra fina journalister. Ditt syndaregister i bara detta inlägg är långt som ett nödår:

    1) Du har hängt ut journalister och påstått att de sagt precis det de sagt offentligt
    2) Du har skrivit om en kvinnlig journalist i annat än ohöljt översvallande ordalag
    3) Du har insinuerat att du inte är en breivikare
    4) Du har påstått att namngivna medier inte sysslar med objektiv journalistik
    5) Du har hävdat att andra än feminister drabbats av näthat trots att du vet att gängse definition på begreppet näthat utesluter sådana möjligheter.
    6) Du tillåter populus vulgus att kommentera (dvs. näthata) fritt.
    7) I övrigt är givetvis ansatsen din osympatisk, för det har medias ukaser gjort klart för var och en.

    Svara
    • Rick

       /  02/27/2015

      Och i farten glömde jag förstås att påtala att Toklandet fortfarande inte ser ut att ha anlitat de där genusredaktörerna han själv marknadsförde här för ett tag sedan. Eller så är de genusredaktörer han anlitat undermåliga, för texten vimlar ju av genusfel.

      Svara
    • MiT

       /  02/27/2015

      Men oj, vilket långt syndaregister det blev när man samlade ihop det! 😀

      Svara
  9. Törnrosa

     /  02/27/2015

    Det är bra att granskarna blir granskade. Ger perspektiv. Har länge retat mig på etablissemangets (den självutnämnda godhetens) snabba sätt att trycka till folk som visar oro över vissa politikers och viss medias sätt att med raskortet försöka tysta folk.

    Sedan är det mycket beklagligt att folk hotar och hatar oavsett vilken sida det kommer från. mvh

    Svara
  10. William

     /  02/27/2015

    Intressant om hur man ser saken inifrån.

    http://se.avoiceformen.com/feminism/diskussion-med-innanforskapet/

    Svara
    • Jan

       /  02/27/2015

      Innan- och utanförskapet är egentligen en bra definition här. Innanförskapet känner att utanförskapet, via internet, har lyckats skapa rännilar in i innanförskapet. Nu känner sig innanförskapet hotade och vill förstärka vallgravarna mot utanförskapet. Den här isoleringen vill de också beskriva som en demokratifråga…

      Svara
    • MiT

       /  02/27/2015

      Det där med att inte låtsas förstå blir ganska tydligt där, han anstränger sig så mycket att han nästan bajsar på sig för att inte förstå.

      Svara
    • Rick

       /  02/27/2015

      Det var en viktigt text William skrev.

      Svara
  11. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
  12. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
  13. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
    • Chr Ewrk

       /  02/27/2015

      Kan man komma med sånna påstående hur som helst?

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  02/27/2015

      ”Sverige 2015 – a Henrik Arnstad movie”

      Den mannen måste byta kanal på plomberna och det omgående för rösterna han får in säger konstiga saker.

      Svara
    • Erik

       /  02/27/2015

      Ja, efter den där katastrofala insatsen i P1 Debatt där Pascalidou ”livehatade” Paula Bieler (och Alice Teodorescu) så skulle de åtminstone ha ett motiv.

      Jag önskar verkligen att det faktiskt skulle vara sant, men jag undrar om Arnstad själv verkligen tror på det.

      Svara
  14. V. Eremita

     /  02/27/2015

    Förstår inte riktigt parallellen till Marcus Birro? De flesta som följt Birros publika äventyr innan lunchen med Sverigedemokraterna och hans islamkritik har insett att Birro är en tokig megaloman och osympatisk opportunist.
    -Aj, nu kom jag på att även Pascalidou har en sjuklig Nelson Mandeliansk självbild och slår folk på käften med Ghandis knogjärn.

    Marcus Birro/Pascalidou-parallellen är solklar, förlåt.

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/27/2015

      Marcus Birro har vänt sitt privatliv ut och in med sitt professionella liv som skribent. Det finns ingen skillnad på vad han skriver och privatpersonen Birro.

      Det torde vara det första misstaget en människa, som sålt iväg sin själ, för lösnummer borde göras uppmärksam på. På så vis är M. Birro en tvättäkta sellout.

      Men han är på intet vis en lika kallhamrad karriärist som hans överordnade chefer,som anträdd det sista zombiestadiet i det totala sammanbrottet i hyfs och fason.

      Svara
  15. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
    • Rick

       /  02/27/2015

      Vad står KS för? Kvacksalveri?

      Svara
      • Kristian

         /  02/27/2015

        Nu fick jag slå upp igen.
        Ja. Kolloidalt Silver, dvs mycket finfördelat. Från Wikipedia: ”Silverjoner är den giftigaste formen av silver, och är bland de mest toxiska tungmetallerna.”

        Teorin är att eftersom silver tar död på bakterier så är det bra till det mesta, även invärtes.

        (MSM är metyl-sulfonyl-metan.)

        Svara
  16. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
    • Blond jävel

       /  02/27/2015

      Någonting har skavt i mig ända sedan Singla Slant blev kallad ”anonym näthatare” i den första tweeten du publicerade. Jag har gått igenom hans tweets och lyckas verkligen inte hitta något hat. Sarkasmer som kanske känns? Visst, men inget hat. Någonstans måste de här människorna få sina definitioner ifrån, även för så uppenbarligen urvattnade begrepp som ”näthat”. Då slog det mig: Är det så enkelt att de är helt oförmögna att inse att vuxna människor KAN ha olika åsikter utan att hata varandra? Och vad beror det i så fall på? Beror det månne på att DE känner hat för varenda meningsmotsåndare? Det gamla uttrycket ”genom sig själv känner man andra” kommer automatiskt för mig.

      Inom parentes kan jag säga att alla de där #pkbor-tweetsen lika gärna hade kunnat komma från vänster. Jag är själv uppvuxen i förorten och kan inte med ord beskriva hur genuint illa omtyckt tyckar-vänstern är bland i stort sett alla mina barndomskamrater, oavsett vad som hände sedan de växte upp. En del blev poliser, andra blev kriminella. En blev läkare, desto flera blev narkomaner. Några kör HD medan andra åker buss. Det enda de har gemensamt är att de formligen spyr på all dessa politiker och kulturpersonligheter som ständigt berättar om hur bra det är här ute medan de hellre skulle offra ett barn än flytta ut hit själva. Jag visade #pkbor för en en gammal vän, chilenare och medlem i Kommunistiska Partiet sedan länge, och han höll på att garva läppen av sig åt det där skitnödiga hyckleriet. ”Snacka går ju”, som han sa.”Den dagen någon av dem flyttar ut hit tar jag honom på allvar, innan dess är det bara mundiarré”. För en gångs skull höll jag med honom.

      Svara
      • Twitterkontot kvinnohat definierade ju kvinnohat som någon som hade en annan åsikt än den feministiska, speciellt sådana som var kritiska till feminism.

        Svara
        • Blond jävel

           /  02/27/2015

          Exakt, och det är det faktumet att de inte har den kognitiva förmågan att inse att en skild åsikt inte innebär hat som får mig att smått oroas över deras känsloliv. Tänk bara vardagliga små diskussioner:

          -Jag vill ha pasta till middag.
          -Nä, vi kan väl ta ris istället?
          -Du HATAR mig!

          Svara
    • Lövet

       /  02/27/2015

      Fan det kommer reaktion efter reaktion även inifrån kotteriet. Kan det vara så att vi varit på botten och att det har vänt uppåt. Blev AB:s AFA-genererade artiklar och skitstormen mot Birro det som till slut öppnade ögonen på de få journalister som ändå har kvar förmågan att tänka själva?

      Svara
  17. Lars

     /  02/27/2015

    Näthat är säkert ett verkligt problem, men den enorma ökningen av detta fenomen på senare år verkar lite konstig. Har folk verkligen blivit mer hatiska?
    Det slår mig att att det vanskliga med ämnet ”kändisar som utsätts för hat och hot” är krocken mellan det privata och det offentliga. Alla vi mediekonsumerande icke-kändisar hålls ständigt medvetna om hur dessa hot och hat-attacker blir värre/mer förekommande, samtidigt som vi ju av naturliga skäl inte kan ha någon större insyn, mail-boxar och liknande är ju privata grejer.

    Svara
    • Erik

       /  02/27/2015

      Jag tycker tyvärr inte att det är särskilt konstigt att det ökat så mycket.
      * I de fall det är ett brott är det ett brott som i princip inte beivras.
      * Det är något som är enkelt att utföra, och det går att göra relativt anonymt.
      * Det har blivit en väldigt vid definition på vad näthat är, vilket gör att även rättmätig kritik ofta också kallas för näthat. Det i sin tur har gjort att näthat är något som ”alla” gör och då kan en del hämningar lossna. Att det sen är en milsvid skillnad på att vilja våldta någon med en motorsåg och att säga att man inte tycker att någon kan dansa har fått en minskad betydelse i ett mer binärt näthatsystem.
      * Det ljugs en del om att man har blivit näthatad (eller så räknar man in kritik till näthat), vilket också gör att det verkar vara mer frekvent förekommande.
      * Det är något som även förebilder gör, och då är det fullkomligt logiskt att ”alla” andra också gör det.

      Svara
      • Lars

         /  02/28/2015

        Tja, tekniken utvecklas ju, men email har funnits länge, för att inte tala om telefon och vanlig postgång. Så länge jag kan minnas har tidningsredaktioner hållit sig med både telefonnummer och besöksadress, alltså har det även tidigare varit fritt fram för hatiska och anonyma(glöm inte bort telefonkioskerna, som numera är avskaffade) människor , men uppenbarligen utan att det räknades som något större problem.
        Den tredje punkten som du nämner, dvs den kverulantiska metoden att räkna även obekväma åsikter som ”hat”, skulle man ju lätt kunna skratta bort, om det inte var för att det används som argument för inskränkningar av yttrandefriheten. Inte bara för att sådana inskränkningar i sig är problematiska, utan också för att allmänhetens möjligheter till insyn i vilka hatbrev som skickas till kändisar är ganska minimal. Vi får alltså veta att detta hemska pågår och att det blir värre hela tiden och att det måste åtgärdas, men vi kan inte(och bör inte heller kunna, eftersom det gäller människors privatliv) ha någon insyn.

        Svara
  18. Svenne

     /  02/27/2015

    Mera patriarkal ondska…
    http://www.dagensarena.se/magasinetarena/jenny-damberg-forbjud-man-inte-barn-pa-krogen/
    ”Häromveckan hade jag oturen att afterworka på samma ställe som ett antal yngre män. En av dem presenterade sig oombett med ett ”jaså, det är här alla fina flickor sitter, höhö” – en inte ovanlig form av mental nedkladdning.”

    ”Googlar man män + restaurang så handlar fem av tio toppträffar om män som rånat eller skjutit ihjäl folk. Kvinnor + restaurang toppas i gengäld av en artikel om en tv-kock som ”lockat gäster – med nakna kvinnor”. Det är kanske en drastisk sak att ta upp i sammanhanget, men det hänger ihop – det latenta hotet om våld och rätten att ta för sig i det offentliga rummet. Det är liksom lättare att hacka på kvinnor och barn.”

    Ska endast populära män, som Mikael Persbrandt och Jonas Gardell, få finnas och uttrycka sig…? Är det någon som tvivlar på att vi lever i ett matriarkat?

    Svara
    • Liten

       /  02/27/2015

      Ja jävlar, en karl som försöker flirta med det motsatta könet på krogen? Hur ska detta sluta?

      Svara
  19. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/27/2015

      DDS har helt rätt. Det finns ingen ursäkt för väst att stå handfallen,inte efter alla fina fredspriser,medaljer och diplom man har delat ut till politiker och expertis som har ägnat sin karriär åt att skapa fred på jorden .

      Var är dessa människor idag ? Vad har dom att säga idag ? Varför är dom så in i helvete intimiderade av islam ? IS är klassad som systemfarlig terrorism. Vilka kämpar just nu emot ? Kurderna och USA. Var är resten av världssamfundet ? Frågor…frågor…frågor

      Svara
  20. MiT

     /  02/27/2015

    Svara
  21. Erik

     /  02/27/2015

    Det här är vad jag främst tänker på när jag hör namnet Alexandra Pascalidou:
    http://www.resume.se/nyheter/2005/10/20/pascalidou-avslojad–planka/

    De här kan få vara med som bonus:
    Att Paula Bieler får skylla sig själv: http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/02/04/pascalidou-teodorescu-bieler/
    Att hon skulle ha varit med på Elle-omslag i Grekland: http://www.dagensmedia.se/nyheter/article11503.ece

    Svara
  22. William

     /  02/27/2015

    Eftersom det inte verkar ha uppmärksammats i tråden än.

    http://se.avoiceformen.com/allnews/pascalidous-utlandsresa-planerad-sedan-lange/

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/27/2015

      Ja, @William , nu kan ju populisterna Arnstad och Ernman vika sig en ny foliehatt . Den gamla sortens foliehatt verkar ha problem med att leverera blodtillförsel till hjärnans pannlob som representerar vårt högsta organ för tankeverksamheten runt en viss uppgift.

      Svara
  23. Svenne

     /  02/27/2015

    Journalister kan inte längre förneka att IS är barbarer?

    Svara
  24. jahaja

     /  02/28/2015

    slår alltid av radion när det börjar kacklas. kan därför inte säga något om personligheterna som sådana. men angående de där kärringarna, inget kön undantaget, som älskar att höra sin egen röst. som skapar ett varumärke runt sin person. och som bygger sin karriär på att provocera. i kretsarna de rör sig har det uppenbart hög status att vara ”näthatad”. det mest misslyckade för en sådan människa är att inte näthatas alls. näthatas hon inte så finns hon inte. det är deras business att sprida nonsens som skapar reaktioner. sticka en offerkofta och gråta ut i media. folk har för länge sedan ledsnat. det är bara tröttsamt.

    Svara
  25. AP verkar ha ett mycket fritt och otvunget förhållande till sanningen – men hur ofta har man inte sett feminister förneka att det finns någon objektiv sanning? ”Det här är MIN sanning, och den kan ingen ta ifrån mig!” Första gången AP fick min haka att falla mot bröstet var i en av hennes första krönikor för Metro. Där förklarade hon hur synd det var om henne, hennes föräldrar och alla invandrare i allmänhet. Hennes föräldrar jobbade båda, och hade mer än ett jobb. Och ändå HADE DE INTE RÅD ATT ÄTA GRÖNSAKER! Alltså i Sverige!

    Minns inte om de också bodde i en pappkartong mitt på en motorväg, som sketchen i Monty Python.

    Jag råkade höra en del av APs ”sista” program, och jag uppfattade henne som helt avspänd – och till och med betydligt vettigare än hon brukar. Men hur i helvete kunde hon läsa mejl i direktsändning, samtidigt som hon konverserade med människorna som ringde in? Är det kvinnornas fantastiska simultanförmåga?

    Sedan gick hon på yoga (det är det som är inne just nu) och ”grät” sig igenom hela passet. Men ingen av de andra reagerade? Är det fruntimmersspråk, som när de på webben påstår sig ”kräkas” så fort de hör talas om manlighet. Antagligen är kapten Schettino deras idealman?

    Efteråt, på gatan, ropade hon på en kamrat men blev varnad av två 13-åriga, mörkhåriga killar som sa att ”man får inte skrika i det här landet om man har svart hår – för då är man terrorist.” HUR rimligt verkar den episoden vara? Mörkhåriga 13-åringar skriker varje dag ”svennehora” till sina kvinnliga klasskamrater, eller lärare, men har någon förknippat det med terrorism? Skarpt öga att se att de var 13 – visade de leg? Eller var det ensamkommande barn? Troligen inte, för de ”talade perfekt svenska”. Och bodde på Södermalm.

    Så nu kommer AP att knåpa ihop en bestseller som är en kopia av Maria Svelands ”Hatet”, och tjäna bra med klöver. Kommer hon att begära sjukpenning för den tiden hon sitter hemma och skriver?

    Ja det är fult att hata – om inte hatet riktar sig mot ”vita män”, förstås. Och greker är tydligen inte vita? Inte värt att antyda det om man är i Grekland. Dessutom har ingen förklarat varför många greker tycker illa om muslimer – liksom serberna. Det beror på först århundraden av förtryck under Turkiet, det Ottomanska imperiet. Och sedan slakten på bland annat hundratusentals greker när den ”store” Kemal Atatürk rensade Turkiet etniskt.

    Och varför har AP själv läst alla tusentals hatmejl under åren som gått? Förr hade SR redaktionspersonal, som tog emot alla typer av post. Men AP har alltså läst varenda ett själv? Eller har någon bara berättat att ”idag kom det 233 hatmejl”?

    Jag tror hon har mycket gemensamt med den amerikanske TV-stjärnan som fabulerade att han hade varit utsatt för beskjutning i Irak. Och sedan kom det fram mer av samma sort.

    Konspirationsteorier – 1: Hon vill komma ur kontraktet med SR snabbast möjligt. 2: Hon har gjort bort sig på något sätt inom SR, och antingen blivit ombedd att sluta, eller blivit så ”kränkt” att hon vill sluta. Och då låter det ju bra mycket bättre med hatmejlen.

    http://www.metro.se/metro-debatt/sparka-svartskallen-du-ar-smuts/EVHobz!j6sn05A7lI0hE/

    http://www.metro.se/nyheter/pascalidou-lamnar-ring-p1/Hdzobz!fWhiAdE44JTXQEhMxbidNQ/

    http://www.gp.se/kulturnoje/1.2641346-alexandra-pascalidou-jag-orkar-inte-langre

    http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3888457.ece

    http://www.resume.se/nyheter/media/2015/02/26/sr-det-ar-forfarligt/

    http://www.pascalidou.se/blogg/sparka-svartskallen/

    Svara
  26. Svenne

     /  02/28/2015

    ADHD-ministern:
    http://www.dn.se/kultur-noje/alice-bah-kuhnke-regeringens-mest-frisprakiga-foretradare/
    Där saknas det några tomtar på loftet…

    Svara
  27. Blond Jävel

     /  03/02/2015

    Jag blir ta mig fan helt förstummad.

    ”Ja, det ser ju väldigt dåligt ut att ha en chokladfläck på snoppen!”

    Tänk er Twitterraseriet om någon manlig politiker sagt åt en kvinnlig journalist att det ser dåligt ut med choklad på muffen. Jag kan inte annat än skaka på huvudet och undra när jag vaknar upp, för det här kan helt enkelt inte vara verklighet.

    Svara
  28. Anonym

     /  09/29/2016

    Bra skrivet! Jag är kvinna men står på männens sida för kvinnor är inte riktigt kloka! Ta tex Zara Larsson, bortskämd omogen skitunge som ständigt spyr ut sitt manshat till höger & vänster! Klart att ni män blir förbannade! Jag skäms över att vara kvinna!!

    Svara
  1. Den sociala konstruktionen liksom | WTF?
  2. Vilka pissar de på? | WTF?
  3. Dagarna då Sverige höll andan | Jämställdhetsfeministerns blogg

Lämna ett svar till Lövet Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.