”En fruktansvärd människosyn”

Om man har en sådan människosyn, vad är man för människa då? En som hatar människor med annan hudfärg? Hatar homosexuella? Hardcore nazister? IS-terrorister? Några andra obehagliga?

Det nedan anser socialnämnden i Älmhult vara just en fruktansvärd människosyn, ja rent obehaglig. Det måste vara någon av de ovan uppräknade som hittat på något sådant djävulskt

obehagligmänniskosyn

Det handlar alltså om flyktingmottagande, små enkla tips för att underlätta för alla och om hur det funkar här, tips som åtminstone jag tycker låter helt rimliga. Kunde varit MÅNGA fler tips…

WTF? Hur kan man få det ovan till ”fruktansvärd människosyn” som till och med passerat gränsen till att vara obehaglig? Eller har jag missat något? Ligger det MYCKET mer bakom som inte kommer fram?

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

55 kommentarer

  1. MiT

     /  03/26/2015

    Står lite mer här
    ”Råd till flyktingar: Gör rätt för dig!”
    https://archive.today/304Sx

    Svara
  2. MiT

     /  03/26/2015

    ”Halvförstådda idéer påverkar offentliga debatten”
    http://www.dn.se/debatt/repliker/halvforstadda-ideer-paverkar-offentliga-debatten/

    Svara
  3. Michael E

     /  03/26/2015

    Det är samma metoder som national-socialisterna i Tyskland och socialisterna i Sovjet använde mot sina motståndare. Så beter sig totalitära kollektivister.

    Svara
  4. Hans Odeberg

     /  03/26/2015

    Att kommunen försöker få flyktingarna att stanna kvar i kommunen visar tydligt att instruktionerna har några år på nacken.

    Svara
  5. Erik

     /  03/26/2015

    Att kalla det för fruktansvärd människosyn är bara löjeväckande, men jag kan helt klart se problem med texten. Lita inte på vad andra säger, vi vill dig väl, tro inte på rykten, alla får vad de är berättigade till, försök inte få mer, om någon säger att den får mer ljuger de, prata med oss på flyktingenheten om du undrar något, vi talar sanning, andra ljuger.

    Var och ett för sig är det utan tvekan högst rimliga råd, men sammantaget förs mina tankar till Stasi och liknande verksamheter.
    (Nu fattar jag att det givetvis inte ska uttolkas så och att det högst sannolikt aldrig har varit syftet utan tanken har helt enkelt varit att ta fram goda råd som ska hjälpa flyktingarna som kommer hit.)

    Svara
    • Erik

       /  03/26/2015

      Eller om man så vill:

      1) Läs texten och ha i åtanke att myndigheter är kompetenta och vill dig väl.
      2) Läs texten och ha i åtanke att myndigheter är inkompetenta och (i bästa fall) inte bryr sig det minsta om dig.

      Du kommer att få två väldigt olika tolkningar av texten.

      Svara
      • Kristian

         /  03/27/2015

        Jag ser hur du tänker. Håller med om att man kan läsa det väldigt olika.

        Läs texten som pojke i svensk genusbaserad skola. Usch.

        Svara
  6. MiT

     /  03/26/2015

    Svara
    • Kristian

       /  03/27/2015

      Är de där konstgjorda eller har Kvinnolobbyn som har fått som de vill?

      Svara
  7. Finns det också en dildo som inte syns på bilden – mitt sitsen?

    Svara
  8. MiT

     /  03/26/2015

    Hahaha!

    ”Faktakoll: Påståendet i Uppdrag Granskning att vi behöver raketbyggare är falskt”
    http://nyheteridag.se/faktakoll-pastaendet-i-uppdrag-granskning-att-vi-behover-raketbyggare-ar-falskt/

    Svara
    • Jan

       /  03/26/2015

      Tydligen måste man vara en dokumenterad idiot för att få bli kommunalråd nuförtiden…

      Svara
    • Dreadlock

       /  03/26/2015

      😀

      Svara
    • Det är inte första gången som det blir tokigt när sossepampar som inte kan engelska försöker läsa engelska texter. ”Rocket scientist” är ju bara ett talesätt, ofta använt i negativa sammanhang – den och den är inte precis någon ‘rocket scientist’.

      Svara
  9. Svenne

     /  03/26/2015

    Nyspråk…

    Svara
  10. Svenne

     /  03/26/2015

    Kanske en FI:a, och publicerad på Dumheter24?

    Svara
    • JE

       /  03/26/2015

      (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = ”//connect.facebook.net/sv_SE/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

      En vit västerländsk man väljer att medvetet begå självmord genom att krascha ett plan med 150 passagerare och man…Posted by Ines Haskic on den 26 mars 2015

      Svara
      • JE

         /  03/26/2015

        Äh.. Blev fel med inbäddningen, klicka på tidsstämpeln för att komma till inlägget.

        Svara
        • MiT

           /  03/26/2015

          Jag fixade

          Svara
        • Svenne

           /  03/26/2015

          Där kom den! Dock så tryckte Haskic mest på den vita hudfärgen.
          Fattas bara publiceringen på Dumheter24 då…

          Svara
      • Eftersom man inte har hittat någon annan förklaring. Märk väl, att man spekulerade mycket om Breivik ”var sjuk” eller inte. Men han agerade utifrån politiska idéer. Nu har vi i åratal varje dag haft nyheter om unga muslimska män som spränger sig själva i luften – tillsammans med bröllopsföljen, begravningskorteger, husmödrar som shoppar mat till familjen på torget. Och sedan spränger man dem som rusar till för att undsätta de skadade. Man skjuter småflickor på skolgården och bränner skolor – för att kvinnor inte ska studera. Boko haram är ett snäpp tokigare – man vill förbjuda all västerländsk kunskap. Och IS/ISIS/ISIL våldtar småflickor för att göra Gud glad.

        Alltså – om jag berättade för en läkare, utan att nämna religion, att jag ville göra dessa saker, hur skulle han reagera? Stor spruta thorazine, dubbla tvångströjor och madrasserad cell. Men inte om jag är skyddad av religionsfriheten!

        Och idén med ett evigt liv ”sittande på sidenkuddar, drickande ur guldpokaler” – och så i industriell skala ha sex med 72 oskulder varenda kväll. I all evighet. Är inte detta komplett vansinne? Och vilken bild ger det av de religiösa – att de gärna mördar och dör själva för att ha sex med 72 sexslavar? Hur tänker dessa män, hur står det till inne i deras skallar? Kan man verkligen lita på att de inte gör något vansinnigt vilken minut som helst?

        Svara
  11. Ett svar på den artikel jag länkade i förra inlägget.

    http://unvis.it/www.svd.se/opinion/brannpunkt/billiga-poanger-i-egen-kamp-mot-genusforskning_4439161.svd

    Killen verkar inte ha någon aning om vad den första artikeln handlade om, förutom då att den har fel för att han tycker det, trots att han själv säger samma saker, förutom då att ge manshatet i genusgalenskapen en del av skulden.

    Svara
    • robjoh

       /  03/26/2015

      han lägger ju inte fram något som helst svar på de påståenden och citat Bo presenterade…

      Svara
  12. Svenne

     /  03/26/2015

    Svara
  13. Jens

     /  03/26/2015

    I artikeln som Martina Quinn skrivit framstår det som att det vore en lögn att sveriges befolkning betalar för flyktingmottagandet. Hon vet såklart att det är staten med sin magiska plånbok som betalar, medans regnbågar parar sig med enhörningar framför ett enormt porträtt av Mao Tse Tung och Gudrun Schyman.

    Svara
  14. Zipper

     /  03/26/2015

    Brukar hålla med dig TL men jag kan tycka att texten från flyktingförläggningen faktiskt är obehaglig.
    Kollektivismen lyser igenom starkt och jag tycker det känns som ett krav på tacksamhet om man läser mellan raderna.
    Väldigt mycket rätta dig i ledet och var nöjd.
    Jag vet inte vad som är praktiskt möjligt när man för in invandrare i ett land men tycker man borde kunna skriva på ett mer respektabelt sätt.
    Tycker inte att det nödvändigtvis är en självklarhet att ta in invandrare men någon tacksamhet ska dom definitivt inte behöva känna.

    Svara
    • MiT

       /  03/26/2015

      Kollektivism att begära att de ska sköta sig eftersom allt de får bekostas av andra och några enkla riktlinjer till att börja med? Hur kan det bli fel?

      Och visst fan ska de känna tacksamhet! Det ska alla göra som får chansen att bo i ett av de bästa länderna i världen! Jag känner tacksamhet varje dag över att jag ändå bor här och inte på något värre ställe. Tacksamhet kan uttryckas på fler sätt än att stå med mössan i handen och bocka, för mig räcker det att man sköter sig och beter sig som folk och inte utnyttjar allt maximalt med alla möjliga metoder. Det är också ett sätt att uttrycka tacksamhet.

      Svara
      • Zipper

         /  03/27/2015

        Där har vi mycket skilda åsikter.
        Jag känner inte den minsta tacksamhet över att bo i ett korrupt land. Pratar inte bara om feminismen nu utan om mycket annat.
        Jag kan känna en tacksamhet åt slumpen (då jag inte heller är religös) att jag inte föddes i ett ännu värre land med krig och svält. Men inte mot landet som sådant.

        Självklart ska folk som kommer hit sköta sig precis som vi som alltid bott här, men jag skulle inte säga att jag tycker dom bör stå i någon tacksamhetsskuld till någon. Hela skattesystemet bygger ju på totalitärt maktmissbruk så jag vet inte riktigt vem dom bör känna sig tacksamma mot. Staten som stjäl folks pengar och bekostar invandringen eller befolkningen som inte ens har något att säga till om utan blir tvingade att betala hela skiten?
        Nej det bästa vore fri invandring men en som är helt avsaknad av något ”välfärdssystem”.
        Då behöver ingen känna någon påtvingad tacksamhetsskuld till någon annan.
        Låt varje människa själv bestämma över sitt eget liv.

        Svara
        • Blond jävel

           /  03/27/2015

          Fast tanken på att det är slumpen som bestämmer var du föds är ju en religiös idé i sig. Den bygger på att din själ redan existerar och att den sedan slumpvis placeras ut i ett nyfött barn, medan det icke-religiösa sättet att se på det är att det inte är slumpen utan att just du bara kunde bli född av just dina föräldrar. Ett barn fött av andra föräldrar är ju per definition inte du.

          Förlåt för att jag gick lite OT. 🙂

          Svara
          • Zipper

             /  03/27/2015

            Ok, du har rätt.
            I så fall får jag väl säga att jag eventuellt känner tacksamhet för att mina förfäder valde att inte bosätta sig i ett mer riskfyllt land.
            🙂

            Eller också skiter jag i tacksamheten…

          • MiT

             /  03/27/2015

            Om någon människa hjälper dig när du ligger extremt illa till och du inte har någonting alls, knappt kläder på kroppen eller mat, är du inte tacksam då?

          • Zipper

             /  03/27/2015

            Självklart skulle jag känna en tacksamhet då. Men då är det ju en specifik människa det handlar om, som gjort det fina valet att hjälpa mig.

            Om en stat bestämt att ”vi ska ta in invandrare” av diverse anledningar. Vem bör man vara tacksam mot då? Staten som sådan gör ju det hela på andra människors bekostnad.
            Och det blir ju konstigt att vara tacksam mot hela befolkningen då många inte ens tycker att man ska vara där och inte haft något att säga till om saken.

        • Om ”tacksamhetsskulden” ganska enkelt betalas tillbaka genom att man är god medmänniska så är det nog inte för mycket begär.

          Svara
          • Zipper

             /  03/27/2015

            Nej det håller jag med om. Men det ser jag snarare som en självklarhet framför att det skulle vara någon slags tacksamhetsskuld.

  15. MiT

     /  03/27/2015

    Svara
    • Vad trodde folk skulle hända? Polisens flytt till Södertörns lekskola är som att afrosvenskarnas riksförbund skulle flytta in hos VAM.

      Svara
      • Kristian

         /  03/27/2015

        Eller att judar skulle gå genom vissa delar av Malmö …

        Svara
    • Pelle2

       /  03/27/2015

      Det är väl tyvärr inte konstigt att polisstudenterna på Södertörn blir trakasserade eftersom de flesta som studerar där är radikalfeministiska kulturmarxister.Dom brukar ju hata poliser.
      Södertörn skall vara glada att de får ta hand om nya utbildningar som genererar nya pengar men polisstudenterna skall vara ledsna att dom tvingas genomföra sin utbildning på det radikalfeministiska dårhuset Södertörns lekskola.
      Det är en skam att staten belönar de postmodernistiska radikalfeministerna på Södertörn
      genom att låta dom ta hand om polisutbildningen.

      Svara
      • Hans Odeberg

         /  03/27/2015

        Men det är ju jättesmart att lägga polisutbildningen på Södertörn. Tänk så lätt det sedan blir för poliserna att identifiera och lagföra sina gamla skolkamrater vid framtida motdemonstrationer.

        Svara
  16. QED

     /  03/27/2015

    Marteus Ledare i Expressen

    ”Sverige börjar bli en stor barnrumpa”

    ”När Löfven satte ihop sin regering i höstas tänkte han på mångfalden. Hälften kvinnor – check. Utländsk bakgrund – check. Regional spridning – check. Och ungdom – check!”

    ”Barnrumperi gör sig ju utmärkt i en era då känslorus och idealism slår torrt förnuft och kylig analys varje gång. Så vi ska inte räkna med att landet kommer att styras påtagligt klokt och rimligt framöver. Eller att de ansvariga har vett att lära av gamla politiska misstag. För varje generation måste ju göra sina egna misstag, inte sant?”

    http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/sverige-borjar-bli-en-stor-barnrumpa/

    Svara
    • Jonte

       /  03/27/2015

      Ann-Charlotte Marteus har fantastiskt nog börjat vakna upp ur dvalan, hoppas fler liberala skribenter (och politiker) följer efter

      Svara
    • Kristian

       /  03/27/2015

      Skulle kunna handla om Sverige: ”In late 2013 A group of UCLA students staged a “sit-in” protest against a professor for – no joke – correcting their papers.”

      Svara
  17. Erik

     /  03/27/2015

    OT för det här, men missa inte intervjun där Gert Fylking får redogöra för sin ”fruktansvärda” kvinnosyn: http://www.expressen.se/sport/fotboll/gert-fylking-det-ar-som-v75-med-kor/

    Svara
    • Kul. Hon säger att hon låter tidningsförsäljningen lämnas åt marknaden, men låter inte skoförsäljningen göra det samma.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/27/2015

      Och om juniorerna spelar i samma skor?
      jag vill minnas att damlaget spelat mot just juniorer och att det inte gick bättre för det.

      Svara
  18. Jonte

     /  03/27/2015

    Butthurt

    Svara
  19. michael

     /  03/27/2015

    Man trodde faktiskt det var någon slags parodi när man såg kommunpolitikern från Vänersborg eftersom hon uppfyllde alla klicheer man har om dessa,men jag får tacka för skrattet.
    Jag gissar i hennes lilla värld av blommor och teletubbies så ser hon framför sig hur invandrare röjer mark och plogar under dagen för att sedan när skymningen faller sätter sig runt köksbordet och bygger raketer,medans elden sprakar i kaminen och värmer inte Karl-Oskar och Kristna utan Mohammed och Amina där dom små barnen tultar runt på golvet och dom stora barnen flitigt läser läxor i fotogenlampans sken.

    Svara
  20. MiT

     /  03/27/2015

    Svara
  21. MiT

     /  03/27/2015

    Svara
  22. Svenne

     /  03/27/2015

    Svara
  23. Om en text har vettigt innehåll kan man testa genom att ”negera den”. Blir det värre då, så kan den ju inte vara helt fel. Och texter som inte får att negera har inget faktainnehåll.

    Är det fel att uppmana någon att INTE tro på rykten? För några dagar sedan spred en mullah i Afghanistan ett rykte att en kvinna hade bränt en Koran. Orsak: Hon hade kritiserat hom för att sälja amuletter som botar sjukdom och annat kvacksalveri. Direkt samlades en blodtörstig folkmassa som slog kvinnan med brädor, stampade på henne, släpade henne efter en bil innan man tände eld på henne och kastade kroppen i en flod.

    Talibanerna bekämpar vaccinnering mot polio eftersom de inbillar sig att det är iblandat ämnen som ska göra att muslimerna får färre barn. Liknande med Egypten – ett hårschampo påstods ha samma effekt. Alltså, rykten och löst prat betraktas som fakta. Kan detta vara en förklaring till att muslimska länder inte har någon exportindustri?

    Ett rykte kan leda till hedersmord
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10254901.ab

    ”Efter hoten flyttade kvinnan till en egen lägenhet i Landskrona, men där hittades hon död i april förra året. Hon hade blivit huggen över 100 gånger med kniv och sax.
    I samma lägenhet fanns också hennes 16-åriga bror med blodiga kläder.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5527515

    ”I Jordanien är det vanligt att familjen hänger en flagga över sitt hus när ett hedersmord utförts, vilket bekräftar för omgivningen att man nu fått tillbaka familjens heder, att man gjort det som har förväntats. För att mörda en kvinna kan det räcka med ett ogrundat rykte. Att man har valt fel man, fel kläder, fel vänner, fel frisyr, fel yrke. I princip vad som helst som männen av någon anledning kan anse vara felaktigt.”

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: