Bilden av Sverige?

Twitterkontot @sweden är lite i blåsväder då en Amina Lebbad spakar kontot. Problemet med det twitterkontot är att det ska vara Sveriges officiella konto, det vill säga det som sägs där sägs av Sverige (givetvis inte allt men ni fattar…).

swedenkontot

Så säger väl de flesta antar jag. Skillnaden den här gången är att det är sant också…

swedenkontot1

Så Svenska Institutet sätter en radikalfeminist att spaka kontot vilket vi ska se inte alls är konstigt.

swedenkontot2

Yttrandefrihet är inte så mycket värt för en radikalfeminist och därmed inte så viktigt heller. Inga nyheter alltså…

swedenkontot3

Man kan fråga sig hur lämpligt det är med partipolitiska ställningstaganden på Sveriges officiella konto? Hade det varit lämpligt att skriva att Sjöstedt stödjer en politisk idé som dödat över 100 miljoner människor vara de flesta var den egna befolkningen?

Tweetarna hittade jag på Nyheteridags artikel om @swedenkontot.

Det är ju Svenska Institutet som står för @sweden och att de sätter en radikalfeminist där är inte så konstigt för det verkar vara religionen hos institutet

svenskainstitutet

”Beyond gender stereotypes” och taggat med #gentlehen, #genderequality (vad nu det har med toaletter att göra…) och #feminism

svenskainstitutet1

”Breaking down #gender #stereotypes” och #genderequality is important”. Vad har Lucia med ”genderequality” att göra?

Sen ska Svenska Institutet i Paris ha ett rundabordssamtal med ämnet ”när blir reklamen jämställd” och en Anja Hirdman dyker upp där. Undrar om äpplet fallit långt från trädet? Hon har också varit med i ”Är det sant?” som sänts på Barnkanalen bland annat.

Sen finns det en sida som heter sweden.se som SI också står för. Så sent som i september 2013 kunde man läsa om ”Equality starts in pre-school” (in och botanisera på den cachade sidan, kan säkert finnas mycket mer, de gjorde om sidan i oktober 2013 till vad den är nu). Men fram till oktober 2013 så gällde det nedan

swedenpunktse

swedenpunktse1

Sånt här var alltså det som mötte läsare från andra länder om förskoleverksamhet i Sverige… Det finns säkert mer att hitta som de tyckte var bra. Eller så kanske man kan hitta något intressant på den nya sidan som de lanserade i oktober 2013?

Sen har vi visitsweden.com som också är en officiell sida för Sverige, vad vill de ge för bild av Sverige till människor i andra länder?

visitsweden

Jo att moderna svenska män är feminister, det är alltså bilden som de ger folk från andra länder…

Sen har vi den fantastiska feministiska utrikespolitiken som skördat sådana enorma ”framgångar” de senaste månaderna också.

Man kan undra hur omvärlden reagerar på den svenska dumheten?

Ungefär så…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

48 kommentarer

  1. Jonte

     /  04/07/2015

    “We keep the children under observation to see which abilities they need to develop and then we work with that. One example is that we keep boys and girls separated during lunch, since girls from an early age know that they are expected to serve others. We want to teach them to think more about their own needs. We have also removed gender-specific toys, for instance dolls and cars.”

    Ok hur går ovanstående ihop med det uttalade målet att behandla flickor och pojkar lika och låta alla barn utvecklas helt fritt?

    Svara
    • Kristian

       /  04/07/2015

      Typisk svensk hybris ”vi behöver ingen engelsktalande, vi kan översätta själva, we can speak english good.”

      Jag översätter den meningen tillbaka som den uppfattas: ”… eftersom flickor från tidig ålder vet att de förväntas tjäna andra.” ”tjäna?” Sverige eller medeltid?

      Svara
    • Rick

       /  04/07/2015

      Jösses, sedan när blev pojkarna på dagis och skola uppassade av flickorna? De som tror det har aldrig gått i skola (vilket i och för sig skulle förklara deras allmänna okunskap).

      Svara
    • David

       /  04/07/2015

      Ett lysande exempel på den feministiska paradoxen. Eftersom våra handlingar inte avgörs av oss själva utan av inlärda könsnormer, så är de inte att betrakta som fria. Därför behövs genusexperter som kan avgöra vad vi egentligen önskar och styra oss i den riktningen. Först när våra beslut styrs av andra kan vi således betraktas som fria.

      Detta förklarar varför pojkar som förbjudits att leka med bilar är friare än de som får göra som de vill. Genom sitt ingripande har man ju förhindrat barnen från att styras av patriarkala könsmönster. Att de istället styrs av personalen är inget problem eftersom denna är genusmedveten och vet vilka beteenden som är önskvärda.

      Svara
  2. Skal innrømme at latter har forekommet flere ganger når ”nyhetene” siver over grensen. Men nå har Feministisk Initiativ Avd Norge startet opp i Oslo, klare for kommende lokalvalget. Kan jo bli artig å se deres utvikling opp mot den svenske versjonen.

    Dog, Sverige er ikke alene. Dette er en trend i den vestlige ”akademia”. Der ideologer nå har overtatt ”undervisningen”.

    Svara
    • Jonte

       /  04/07/2015

      Du har rätt i att intersektionalitet, socialkonstruktivism och radikalfeminism är en vänsterakademisk trend världen över, precis som maoismen och marxismen var en vänsterakademisk trend på 70-talet.

      Men nämn ett annat land där hela samhället genomsyras i lika hög grad av den här vänsterakademiska trenden som Sverige.

      Svara
  3. Pelle2

     /  04/07/2015

    Gammal hederlig indoktrinering och social ingenjörskonst med andra ord.
    Sovjets ledare skulle vara stolta över sina lärjungar även om budskapet är något annorlunda.
    Med tanke på att vi har en feministisk regering så är det dessvärre inte så konstigt att de officiella hemsidorna för landet ser ut som dom gör och att de låter en radikalfeminist moderera kommentarsfälten.Det är ju dock tragiskt hur de skämmer ut Sverige i omvärlden.

    Svara
    • Rick

       /  04/07/2015

      I Sovjet slutade försöken att skapa den nya människan med ett sällan skådat fylleslag. Jag undrar om det inte vore klokast att också i Sverige ta till flaskan för att kunna hantera vansinnet…

      Svara
    • Bo

       /  03/25/2016

      Det jag fråga mig är hur detta går ihop med de extremt patriarkala kulturyttringar som sprids i landet iom den stora invandringen? Kommer sluta med fullständig kortslutning i huvudet på pedagogerna när de mötet den kulturen. Eller så får de helt enkelt en hurring när de försöker feminisera ”barnen”.

      Svara
  4. Intenso

     /  04/07/2015

    Det är ju tydligt att invandrare till Sverige enbart har läst migrationsverkets och kanske Socialstyrelsens hemsidor och inte visit sweden annars hade de nog kommit på andra tankar.

    Svara
    • Skogsmulle aka dr Mabuse

       /  04/07/2015

      HA HA HA HA! Insiktsfullt! Och analogt med detta får besöksnäringen hoppas att hågade utländska turister inte ”hittar dit” heller….

      Svara
  5. Herregud, skall se hur det uppfattas här nere då jag lever 8 månader om året i sydvästeuropa, har luskat och berättat en del här redan.
    Sedan, feminismen vänster hit och dit, kan vara bra vara lite självkritisk även från andra hållet, regeringen Reinfeldt m.fl.
    Nyfeminismen kom f.ö. mest från USA för femtio år sedan, och nu är cirkeln snart sluten, med Hillary Clintons i farten och nya feministiska presidentambitioner.
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/den-nya-bilden-av-president-clinton/
    50 år, från Berkely(?) till Hillary Clinton. DN:s långa okritiska hyllning av Clintons opportunism

    Svara
  6. Anders Senior

     /  04/07/2015

    Ja, vad skall jag säga?
    I den svenska kommuniststaten måste ju indoktrineringen påbörjas redan på dagis, så våra barn växer upp till goda medborgare. Indoktrineringen släpper ju också så småningom såvida man inte via olika medier (svenska institutet, public service, etc.) vidmakthåller den.

    Nu börjar vi ju också se (genus)politiska kommissarier på våra arbetsplatser som skall se till att vi fortsätter att tänka i de rätta banorna.

    Frågor på det kamrat hen?

    Svara
    • Rick

       /  04/07/2015

      Som jag svarade på Jontes kommentar ovan, så slutade de kommunistiska indoktrineringsförsöken i Sovjet med århundradets brakfylla. Ingen annanstans i världen söps det lika mycket som i kommuniststaterna. Folket bara svarade på sitt sätt på överhetens orimliga krav. Det kanske börjar vara dags att korka upp spritflaskorna också här i Sverige….

      Svara
    • Jonte

       /  04/07/2015

      “We keep the children under observation to see which abilities they need to develop and then we work with that”

      Översatt: ”Vi håller barnen under ständig observation och så fort de visar upp könsstereotypa preferenser så griper vi in för att förhindra det”

      Genuspedagogik handlar inte om att låta barn leka och utvecklas fritt, det handlar om att skapa den nya genusneutrala människan

      Svara
  7. anonym

     /  04/07/2015

    Hon är 21, studerar genus och jobbar på ett it-företag. Märkligt att alla it-företag jag har kollat på kräver minst civilingenjörsexamen och/eller 5+ års arbetslivserfarenhet. Törs jag gissa på att hon är inkvoterad så att det visslar om det?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/07/2015

      Kanske som städerska? Har hon speccat vad hon gör på det?

      Svara
  8. Zipper

     /  04/07/2015

    Det här var nog rekordet i idioti hittills.
    Jag är mållös. Har inget att säga…

    När sådan här galenskap lyckats ta sig så här högt upp och ingen med makt reagerar. Helt sjukt!

    Detta visar också tydligt att det inte spelar någon roll vilken av dom två blocken som har makten. Det blir hallelujafeminism oavsett.

    Svara
    • CarlK

       /  04/07/2015

      Barnrumpan i mig har väldigt roligt åt att hon heter Lebbad i efternamn.

      Svara
  9. QED

     /  04/07/2015

    ”Beyond gender stereotypes” loggan – technicolor yawn ?

    http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=technicolor+yawn

    Svara
  10. Jonte

     /  04/07/2015

    Svara
    • Fugen

       /  04/07/2015

      Var inte det där från Borås? En lov aktivitet, tjejerna gick en annan dag

      Svara
      • Jonte

         /  04/07/2015

        Genuspedagogen som intervjuas ovan bekräftade ju att de delar in flickor och pojkar i olika grupper och låter dom göra olika saker. Byter du bara kön på den där gruppaktiviteten så är det genuspedagogik

        Svara
  11. Svenne

     /  04/07/2015

    Nä nu, djeflar…

    Svara
  12. Svenne

     /  04/07/2015

    För den som kan sin Hamlet…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/07/2015

      Nog är det ruttet alltid. Arvfienden bara skrattar åt oss =(

      Svara
  13. Mr Goodbar

     /  04/07/2015

    The modern swedish man is a feminist! Det tar jag som en förolämpning.

    Svara
    • Pelle2

       /  04/07/2015

      Håller med ! Det är verkligen en förolämpning att de säger att vi män är feminister.

      Svara
  14. MiT

     /  04/07/2015

    Svara
  15. Svenne

     /  04/08/2015

    Som när Stig Malm sa ”Fittstim” om Margareta Winberg mfl…

    Svara
  16. Svenne

     /  04/08/2015

    Bostadsministern utbildar sig?

    Svara
  17. Svenne

     /  04/08/2015

    Svara
  18. Svenne

     /  04/08/2015

    Kommenteras aldrig av svenska #feminister

    Svara
  19. jahaja

     /  04/08/2015

    Friheten på internet minskar – Här är länderna som har det värst

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6135348

    Jag var rädd för att det skulle vara ett Snowden-inspirerat inlägg om övervakningssamhället. Ja efter att ha läst rubriken. Kände mig genast lugn när jag blev varse att det betonas att ”Indonesien blockerar HBTQ-sajter”.

    ”Det som är mest skrämmande för undersökning är att oberoende nyhetssidor det senaste året fått ännu mer press från regeringar att regleras.”

    Ja vilken tur då att vi har oberoende, som i radikalfeministiskt vinklade, nyhetssidor i Sverige. Att ta del av och konsumera svensk media är lite som att medverka i Idiocracy. Oberoende svensk media är så urbota korkad och ideologiskt vinklad att man får huvudvärk.

    Svara
  20. Anders Senior

     /  04/08/2015

    Svenska institutet förresten, var det inte de som floppade med ”Svenska ambassaden” i megafloppen ”second life”?

    Svara
    • Jag skulle inte säga att Second Life var någon flopp precis.

      Svara
      • Anders Senior

         /  04/08/2015

        Allt är ju relativt…..
        Hur många har ens hört talas om second life?
        Nåja, det är i vart fall ett sidospår.

        Svara
  21. Jonte

     /  04/08/2015

    Det här är förvisso tragiskt men det förklarar också väldigt mycket (nu utgår jag ifrån att hon talar sanning). Är det här ett vanligt mönster bland radikalfeminister?

    Svara
    • Svenne

       /  04/08/2015

      Som du vet så sitter offerkoftan, verklig eller inbillad, alltid som gjuten på feminister. Man kan ju tro att de föds sådana, men det är väl en ”social konstruktion”…

      För att bli bekräftad så måste ”en” ha offerkofta. Grupptryck. Och så finns det ju en del som tjänar pengar på det…

      Svara
  1. Radikalfeminismen och tokreligiösa, tillsammans går de hand i hand | WTF?
  2. Lite blandat från 2015 del 2 | WTF?
  3. Endast åsikter kvalitetssäkrade av känd vänsterextremist tillåtna på svensk myndighet | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: