Om ni bara ska läsa en enda artikel idag

så ska ni läsa Maciej Zarembas första i en liten serie om rättsväsende, socialtjänster, terapeuter med mera. Första delen heter ”Varför dog Matilda?”.

zaremba

Och när man läser så ska man komma ihåg att de här groteska fallen som Zaremba beskriver bara är toppen av pyramiden. Det finns ett mycket stort antal fall som inte gått så här långt på varje som gjort det.

Folk kanske ger upp, de orkar inte hålla på mot kanske en socialtjänst som agerar maktfullkomligt, förlästa på Eva Lundgren och utbildade av Roks och liknande organisationer fyllda av hatiska sektmänniskor som ser djävulen  i varje liten grästuva. Om folk generellt visste hur LÄTT en mamma (kan finnas någon enstaka pappa också) kan bli av med pappan från barnens liv så skulle ingen ens våga skaffa barn alls idag. En mamma kan påstå en sak och det blir automatiskt en sanning. Det spelar ingen roll om du kan bevisa att det är lögn, det är ändå sant. De skiter i vad du säger eller om du kan motbevisa allt, det är sant ändå.

När man protesterar mot vansinnet så anser de att det är DU som behöver hjälp, de undrar om DU är våldsam, de vill skicka iväg DIG till psykolog, de vill att du ska ansluta dig till någon frivård eller vad fan det är, som om du är någon brottsling. De vill skicka DIG till någon sorts mansjour som inte alls är vad det låter som utan den är enbart till för män som är aggressiva och slår. När du säger att du aldrig höjt din hand eller knappt ens rösten mot någon annan så skiter de i det. Du är en sån typ ändå, för det säger deras utbildningar. När ny skola och dagis tar emot barnen fast du inte hade en aning trots gemensam vårdnad och du undrar HUR detta kunde hända så ljuger alla inblandade konstant. Du bevisar att de ljuger men inget händer. Inget alls.

När man kallas till första samtalet med socialtjänsten och är automatiskt nummer två att besöka dem och man frågar varför och de säger att ”vi har som regel att alltid kalla mamman först”, det innebär att du måste sitta där och rent av försvara dig eftersom de har fått en bild av dig av mamman tillsammans med en massa påståenden. Vid besöket så begär man att det ska finnas en manlig handläggare med men det finns aldrig någon. Man sitter där med två kvinnor som redan har allt klart för sig över vad som är sant och inte innan du ens öppnat munnen. Vid besöket så pratar de om vad de ”känner” och vilka känslor de har över saker och ting, när man då säger till dem att ”jag bryr mig inte om vad ni känner och vilka känslor ni har. Det ska inte ni heller bry er om men trots det har ni nästan bara pratat om vad ni känner” så blir de illröda i ansiktet över att deras viktiga känslor ska behöva stå tillbaka för fakta. I deras rapport så står precis allt som kan vara till din nackdel noga beskrivet på flera ställen medan det som talar till din fördel och fakta inte finns någonstans. Inte ens i någon oviktig bilaga sist i bunten. Det som står i rapporten blir ju då sanning eftersom inget annat står. Ett mycket fint maktmedel…

Jag skulle kunna fylla 10 tättskrivna A4-sidor med saker från kommun, skola, socialtjänst och så vidare. Och då har jag ändå kommit lindrigt undan…

Tänk hur många som bara ger upp till slut, både för barnens skull men även för sin egen. Ingen pallar med att bli nersparkad hur många gånger som helst, till slut så reser man sig inte längre. Man är nermald av det ultimata maktvapnet i de här frågorna, en socialtjänst och andra tjänstemän som aldrig behöver ta ansvar för någonting de orsakar. Som utbildas av sektmänniskor. Där är vi nu och vi har varit där länge. Man kan undra vilken ideologi som härskar på de ställena, det är värt att fundera över…

Zarembas granskning av detta är så viktig och så enormt välbehövlig, det är verkligen på tiden att man börjar granska den här mörka delen av Sverige och jag kan inte annat än undra över varför den är gömd under kulturavdelningen. Jag gissar också att vissa kommer att gå bananas på twitter och facebook över hans artiklar.

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  04/19/2015

    Socialtjänsten är sannerligen ett förtryckarinstrument som används av marxister för att få igenom målsättningar de aldrig skulle kunna nå i ett rättssamhälle. Jag skrev en artikel om detta i Sourze för några år sedan, som dock inte tycks ligga uppe längre efter deras ombyggnad: http://danielhammarberg.se/wp-content/uploads/2011/09/Socialtjänsten_–_en_totalitär_maktapparat_-_av_Daniel_Hammarberg.pdf Det är inte bara i vårdnadstvister de står där med hotfull uppsyn – de lägger sig också i ungdomars utveckling för att försäkra sig om att dessa inte tänker sig fram till ”fel åsikter”. Det kallas ”vård” när man utövar kontroll över människor.

    Svara
  2. Erik

     /  04/19/2015

    Nejdu, den jäveln har jag läst tidigare många gånger och han är en fiende. Låt vara en hal och slug och silkestungad sådan. Såna kommer jag aldrig mer läsa.

    Svara
    • Rick

       /  04/19/2015

      Ta gärna och precisera vad du menar, för din kommentar är annars obegriplig.

      Svara
      • Erik

         /  04/19/2015

        Läs noga vad Zaremba skrivit de senaste 25 åren.

        Svara
        • MiT

           /  04/19/2015

          Du får nog precisera lite, jag har säkert bara läst en bråkdel från honom men minns t ex att han skrivit om skolan? Tror du hittar de artiklarna här
          http://www.dn.se/stories/stories-kultur/hem-till-skolan/

          Svara
          • Erik

             /  04/19/2015

            Hans granskningar har ofta hållit hög kvalitet, det håller jag med om.

          • Erik

             /  04/24/2015

            Jag kommer ihåg när jag läste några av Zarembas artiklar i Moderna Tider för länge sedan. Han skriver bra. Och han tänker verkligen på verkligheten. Har för mig att han skrev en analys av sverige med utgångspunkt för vad som hände i samband med Palmemordet. Han noterade att ingen av samhällets funktioner fungerade korrekt i den krissituationen. Polis och militär bröt mot rutiner och agerade som en skock yra höns. Förutom en sfär. Den politiska. Den fungerade som en väloljat, vältrimmad maskin, gjorde allt korrekt.
            Jag vet inte hur pass väl artikeln stämde i sak. Men dess poäng var att sverige var ruggigt politiserat redan då, politiken hade fått breda ut sig och att det var olycksbådande. Vilket ju har visat sig stämma.

            Jag vet inte. Han har också skrivit en del som gjort mig arg antar jag. Men nu när jag tänker efter är det möjligt att jag har varit orättvis mot Zaremba. Något som definitivt talar emot honom är att han har försörjt sig som journalist i det här skitlandet i den här skitmedian så länge någon kan minnas. Men när jag tänker på de texter jag faktiskt kommer ihåg får jag erkänna att jag talade för fort och betedde mig illa.

  3. Uffe

     /  04/19/2015

    Jag hjälper just nu (nåja, de senaste tio månaderna och all framtid jag kan planera för) en granne som råkat ut för att frun vill ha skilsmässa, och socialen ”hjälper till” genom att placera barnen på institution. Självklart med mamman på samma institution…. De presterade en 60 sidor tjock utredning som knappt innehåller något sant ord, de har hakat upp sig på smådetaljer som de har förstorat, tagit ur sitt sammanhang eller förvrängt på något annat sätt.
    De har till och med ljugit om pappan i domstol! Och sist de kallade pappan till ett möte för att se vad han hade att säga sade kärringen från socialen ”Vi har redan bestämt oss, vi vill bara höra din sida.” Men om de redan bestämt sig, vad är det för mening med mötet???

    Det enda positiva jag ser i det hela är att grannen och jag får en snabbkurs i juridik: han gör inte mycket mer än läsa lagtexter, prata med jurister (ibland med jurister på Justitiedepartementet!) och skriva egna dokument. Och jag har sett mig tvungen att köpa lagboken, så jag kan hänga med när han hänvisar till diverse paragrafer.

    Svara
  4. Pelle2

     /  04/19/2015

    Det var en riktigt bra artikel av Zaremba som visar på rättsosäkerheten för män i vårdnadstvister.

    Svara
  5. Rick

     /  04/19/2015

    Visst är Zarembas artikel utmärkt, men vari ligger nyheten? Det här har varit känt i åratal och ett flertal sakliga bloggar har ingående diskuterat frågan, som t.ex. Ann-Mari Maukonen eller Joakim Ramstedt.

    DN är helt enkelt decennier efter sin tid. Skandalen borde ha brutit ut redan på 1980-talet. Om DN var lika snabb i andra frågor skulle vi i dagens nummer få läsa om t.ex. mordet på Palme eller Gorbatjovs reformpolitik i Sovjetunionen och DDR skulle fortfarande väcka ömsinta känslor på DN kultur (nåja, det sistnämnda gäller väl än…).

    Svara
    • jahaja

       /  04/19/2015

      Precis så.

      Artikeln är välskriven (förutom att Zarembas använder ordet ”hen” som är ett radikalfeministiskt pronomen) och sätter fingret på ett stort samhällsproblem, men kommer säkert 10-20 år för sent.

      Vad gäller fabricerade minnen och övergrepp (för att inte tala om ritualmord) så förblir Eva Lundgren den genusvetenskapliga ledstjärnan.

      Feminismen blomstrar som ogräs i samhällets ideologiska växthusprojekt, där skattemedel konstant pumpas in för att syresätta vansinnet. De tillhör alla samma trossamfund.

      Svara
    • MiT

       /  04/19/2015

      Nyheten ligger väl i att det publiceras på en av de stora drakarna och inte bara på några små bloggar?
      Och visst är det för sent egentligen men bättre sent än aldrig? Eller ska ingen ens ta upp de här grejerna bara för att det är för sent?

      Svara
      • Rick

         /  04/19/2015

        Klart att det är välkommet att ämnet tas upp. Frågan är bara varför man tövat? Min knappast långsökta misstanke är nämligen att DN aktivt bidragit till att rättsrötan kunnat fortgå.

        Svara
        • MiT

           /  04/19/2015

          Jo att t ex DN är en stor bidragande orsak är vi överens om, det kan jag lova! 😛
          Men om man har en mil att gå så måste man ju ta ett första steg, annars kommer man ju aldrig fram så att säga så vi får väl hoppas att detta var det första steget. Eller så vräker de på med ÄNNU mer för att kompensera Zarembas artiklar… 😉

          Svara
      • Magnus

         /  04/20/2015

        Fast Eva Lundgren fick ju rätt på sitt sätt i Tjällmofallet. Nu består sekten som ritualmördar barn visserligen av en mamma och en mormor, men att de mördar sitt barn/barnbarn med fentalylplåster har domstol slagit fast.

        Svara
  6. Anonymouse

     /  04/19/2015

    Glöm inte att manshat inte har några konsekvenser, det har den kloka Dahmer lärt mig…

    Svara
  7. michael

     /  04/19/2015

    Man brukar säga att det inte räcker med att ha rätt om man ska skapa opinion utan att man måste ligga rätt i tiden för att lyckas med det.
    Vi får hoppas att Maciej Zarembas ligger rätt i tiden för detta,där vi alla kan hjälpa till att så blir fallet genom att dela artikeln t,ex på facebook eller rekommendera den till nära och kära,nämna den på twitter att fler bloggar som är kritiska mot feminismen lyfter fram den,om någon har ett flashback konto tar upp den där osv.
    Lite av en gemensam aktion där små bäckar blir till en flod,eller så kan vi fortsätta agera som små öar och ägna oss åt krypskytte mot varandra pga någon slags sårad stolthet och göra så att dessa frågor återigen inte ligger rätt i tiden.

    Svara
  8. Det MiT beskriver är den krassa verkligheten och inget annat. Och det finns personer inom familjerätten som verkligen ser barnperspektivet och tar det parti de endast skall ta, barnens!
    Men de är försvinnande få och blir färre eftersom de mobbas ut av sina kollegor som inte kan jobba med tjänstemän som inte följer ”arbetsbeskrivningen”.

    Svara
  9. MiT

     /  04/19/2015

    Hehehe, en äkta feministfest

    Svara
    • robjoh

       /  04/19/2015

      Nu vet jag inte om Feminstfest är ett trollkonto, men jag får lust att svara.

      Nej det är vad feminister gör. Väljer ut ett fall och påstår det vara mansnormen. Vad vi gör är att peka ut effekterna av en sådan ideologi och se vilka de skadar. Inte bara män utan värnlösa barn vars mödrar uppenbarligen är så sjuka att de hellre slaktar sina barn än har delad vårdnad med barnets pappa.

      Svara
      • Anders Senior

         /  04/20/2015

        Trollkonto?
        I så fall är väl i stort sett samtliga feminister troll…….

        Ja, så är det nog…

        Svara
  10. MiT

     /  04/19/2015

    Svara
    • Kanske dags att stava man – i betydelse av manligt kön – mann som det görs i tyskan om det är så djävla svårt. Feminister och fjollor skall inte förstöra vårt språk med sina hen och en.

      Svara
      • Anders Senior

         /  04/19/2015

        Det är nog ungefär den betydelsen jag lägger i Hen….
        Om jag skulle ge ut ett uppslagsverk hade det stått så här:

        Hen – (Feminist)fjolla, fåne, narr

        Svara
    • trash

       /  04/20/2015

      Dåligt argument. ‘Ingen’ är också ett pronomen.

      Svara
      • Leif

         /  04/20/2015

        ”Ingen” är inte ett personligt pronomen. Det finns inget behov att sätta ”ingen” i objektsform. Det måste man kunna göra med ett personligt pronomen, vilket Kallifatides också påpekade.

        Svara
        • trash

           /  04/20/2015

          @Leif
          Det har du rätt i. Men det är fortfarande ett uselt argument mot att använda ‘hen’. Om sändare och mottagare är någorlunda överens om ett ords betydelse, så finns det ordet.

          Ett rimligare argument mot ‘hen’ skulle kunna vara att vi inte är överens om betydelsen. Betyder det 1.) att könet är okänt eller ointressant eller 2.) ‘hon’ eller ‘han’ passar inte på den här personen ?

          Svara
          • Lars

             /  04/20/2015

            Den riktiga betydelsen av ”Hen” är ”Bryne”, alltså ett verktyg som används till att skrapa på en yta för att bearbeta bort material.
            I svenska pråket finns redan två neutrala pronomen, ”Den” och ”Det”. Behovet av ett tredje neutralt pronomen är klart överskattat. Använd på ett korrekt sätt de ord som redan finns så minskar snabbt behovet av att uppfinna nya.

  11. jahaja

     /  04/19/2015

    Nu när DN har uppmärksammat det här problemet så kanske vi kan komma överens om att det beror på mansnormen.

    För är det något jag har lärt mig av de etablerade medierna de senaste åren så är det att alla problem beror på mansnormen.

    Skämt åsido och mycket bra att artikeln publicerades!

    (någon ansvarig utgivare på DN kanske var sjuk eller hade semester)

    Svara
    • Trolletplit

       /  04/19/2015

      Igår svarade jag på en enkät på DN och fått skrev jag att det var för mycket feminism och PK i tidningen.

      Inte visste jag att jag hade så stor påverkan.

      Svara
  12. Opinionsläget är helt i otakt med både regeringen och mediernas mittfåra, och man läser borgerliga opinionsbildare regelbundet kan man känna en förtvivlan mellan raderna. DÖ har fryst det parlamentariska systemet, men det går inte att ställa in nästa riksdagsval. SD är på väg att bli Sveriges andra parti och regeringen kantrar allt längre ut åt vänster med M:s goda minne. Hela det existerande partiväsendet och med det etablerade media hänger i vågskålen. Flera skribenter på både Expressen och SvD kan inte dölja sitt förakt för den rådande ordningen. Min uppfattning är att DN nu skickar en testballong högerut för att förbereda en omorientering.

    Svara
    • ericr45

       /  04/19/2015

      Nu kom jag in sent i debatten, men EN sak har jag lärt mig under livets gång, soc och genuskärringarna på soc, dom ska man sky som pesten.. Till varje pris!
      Redan genom att ha organet ”på utsidan” har du visat att du är en lögnare och människoplågare och en given förlorare när det gäller att slåss mot soc…
      Var personligen inblandad i ett fall ett, möte med soc personal varannan vecka. Efter två år (!) hade vi kommit till ett relativt sunt resultat, beslutat att så ska det bli. och jag kände mig nöjd..
      Då säger en av soc-kärringarna när det är två minuter kvar av mötestiden (17.58) ” å andra sidan kan vi ju göra så här..”och rapar upp precis som det har varit med minimala förändringar.
      Jag reste mig upp och gick därifrån, asför-ad…….
      Hade jag stannat kvar hade jag garanterat blivit åtalad för ”grov misshandel av soc kärring”…

      Svara
    • Anders Senior

       /  04/19/2015

      Man kan ju hoppas.
      Fler och fler medier börjar faktiskt svänga om så smått.
      Inte för att mitt förakt för dessa vindflöjlar minskar, men om de börjar påverka opinionen åt rätt håll så…..

      Svara
  13. MiT

     /  04/19/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  04/19/2015

      Eller hur. Jag viker undan minst lika ofta som de kvinnor och män jag möter gör det.
      Bara för att radikalfeministerna påstår att det är dom som viker undan så behöver det verkligen inte vara sant.
      Undrar för övrigt vilket klimat vi kommer få i samhället om alla slutar försöka väja undan för de man möter ?
      Skulle för övrigt vilja säga att den som kommer få mest ont är radikalfeministerna om jag också slutar väja.Är betydligt större och väger mer än de flesta av dom….

      Svara
      • Gör samma här, vem har tid och ork att försöka tvinga sig till utrymme? Men en sak är säker, kommer det någon som går in framför mig på det sättet som beskrivs, där kommer jag inte backa undan, då vet jag vad det är frågan om. Hoppas de kan stå emot en 90kg ex styrkelyftare, för det lär bli en axeltackling.

        Svara
    • Liten

       /  04/19/2015

      Åh fan, det är såna som hon som jag brukar sikta på när jag är ute och går med barnvagnen. Det är skitkul att skrika ”Herregud! Mitt barn!” och sen agera upprörd när dom sprungit på barnvagnen.

      Om någon nu blir orolig så har jag en son, och alla vet ju att pojkar och män glider på en räkmacka så no harm done.

      Svara
    • Hur många klena pensionärer har den där människan sprungit omkull i sitt experiment egentligen?

      Svara
    • jahaja

       /  04/19/2015

      Är det inte fröken #prataomdet som bedrev samtyckeslobbyism i samband med Assange-anklagelserna som nu beter sig som en fyraåring?

      Svara
    • Jo, för att det är ju genom att bara gå in i män och inga kvinnor som man bevisar att det bara är män som inte väjer undan?

      Svara
  14. MiT

     /  04/19/2015

    Grattis Örebro!

    Svara
    • Pelle2

       /  04/19/2015

      Eller snarare beklagar sorgen Örebro !

      Svara
    • Hon kan väl kasta en presenning över någon lämplig patriarkal struktur i Örebro och kalla det ”mitt hem”.

      Tänkbara hyresvärdar kan ju ta referenser på Twitter. Finns mycket som nog ger en god inblick i hennes karaktär och livsföring.

      Svara
    • O nej. Stackars Örebro. En sån fin stad blir nu besudlad av ytterligare en vanföreställd individ som troligen mer skulle behöva djupa samtal med en psykolog än att fortsätta sprida sin dynga.

      Svara
      • anonym

         /  04/20/2015

        Hon har ju redan bott i Örebro i snart ett år.

        Svara
        • anonym

           /  04/20/2015

          Resten av konversationen var intressant. Det går alltså plötsligt bra att bo i samma kollektiv som män. Så mycket var alltså Fannys kvinnoseparatism värd. Så snart det börjar kosta lite, så är det inte intressant längre.

          Svara
    • Malcom

       /  04/20/2015

      Örebro? blivit portad från vården i Sthm och uppsala?

      Svara
  15. MiT

     /  04/19/2015

    Svara
    • Trolletplit

       /  04/19/2015

      Måste kännas hårt när en man som skapat världens bästa sociala nätverk gör så att hon inte är välkommen.
      Måste verkligen vara dubbla känslor för lilla Blekk. Fast jag tror inte hon förstår vad han bidragit med.

      Svara
    • Zipper

       /  04/19/2015

      Utan att känna till just hennes åsikter men det är ju inte en alltför långsökt gissning att hon tycker illa om porr eller rent av vill förbjuda det.
      Då blir det ju lite konstigt när hon är upprörd över att Facebook väljer att förbjuda porr på deras sida.

      Svara
      • Det handlar om det sk problemformuleringsprivilegiet: om en feminist bestämmer att någon form av porr eller nakenhet är fel så är det det. Om en man (patriarkatet) försöker säga motsvarande så är det oacceptabelt och patriarkalt förtryck. Feministen ska bestämma vad som är ok och vad som inte är det. Gärna i kombination med total inkonsekvens för maximal osäkerhetsfaktor (kvinnlig härskarteknik).

        Svara
    • Trettio dagar utan söta katter som gör korkade saker. Måste vara helvetet på jorden. Jag har då inte blivit blockad, men å andra sidan så kan jag läsa och ta till mig Terms of Service-avtal.

      Den gyllene regeln – den som har guldet bestämmer regeln. Hon har inte en spänn, Mark rullar i pengar. Det kallas verkligheten och den måste man förhålla sig till.

      Svara
    • Kalle

       /  04/19/2015

      Tycker fortfarande att hon är hemskt modig som låter en gravt synskadad med Parkinssons klippa hennes lugg.

      Svara
  16. Erik

     /  04/19/2015

    Som vanligt intressant och givande när Zaremba skriver en artikelserie! Jag ser definitivt fram emot att läsa nästa artikel i serien (när någon förtalade Erik K som publiceras i DN Kultur i veckan).

    Vill även poängtera att jag inte är den Erik som lämnat en kommentar längre upp och jag delar definitivt inte hans uppfattning om Maciej Zaremba.

    Svara
  17. Jonte

     /  04/19/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  04/20/2015

      Det låter väl i så fall som en spegling av vad radikalfeministerna gör. Se vad ett fåtal kriminella män gör som en norm för alla män.Det ser jag aldrig några feministiska män skriva att det är ett problem…

      För övrigt skall ju Zaremba återkomma med flera artiklar i ämnet så hur kan Molin
      döma ut det Zaremba skriver efter bara de första delen av serien. Zaremba citerar ju
      dessutom advokater och andra som tydligt säger att män är missgynnade i vårdnadstvister samt att det finns felaktigheter i hur rättsväsendet jobbar med vårdnadstvister,

      Advokaten Sarah sa följande till sin klient:
      Sara H var Thomas ombud i vårdnadstvisten. ”Jag kunde ha sagt till honom: ’Ta ditt barn och spring!’ Det hade en kvinna i hans situation kunnat göra”, säger Sara H. ”Men inte han. Han skulle bli brottslig. ’Egenmäktighet med barn’ kan ge fängelse. Han hade ju inte vårdnaden om Matilda, eftersom han var en man. Vet alla det, förresten? Att föräldrabalken gör skillnad på man och kvinna? Om föräldrar är ogifta och modern vill ha ensam vårdnad, får hon den automatiskt.”

      Så här säger några experter om några av de psykologer som anlitas som experter i vårdnadstvister:
      ”Varje normalt bildad domare torde ha vetat att deras metoder var under skarp kritik, eller rent av utdömda som vådliga för både patienter och rättvisan redan 1994. Före den första domen mot Quick avfärdades hela paketet med ”förträngda minnen” i DN av professorn i rättspsykiatri Tomas Eriksson. När docent Rickard L Sjöberg år 2014 skriver ”inkompetens gränsande till bedrägeri” om Sven Å Christiansons metoder är det ingen ny kritik. ”Humbug”, kallades de av neurofysiologen Germund Hesslow 1996. Liknande slutsatser drogs samma år av Lena Hellblom Sjögren i Läkartidningen (nr 18/96). Ville man veta vilka mänskliga och rättsliga katastrofer terapeuterna åstadkommit i utlandet fanns en hel bok att tillgå, DN-journalisten Lilian Öhrströms ”Sex, lögner och terapi”, 1996.”

      Svara
  18. Alex Nyström

     /  04/19/2015

    Damned if you do, damned if you don’t.

    Min fråga är: Hur orkar man leva så här? Att tassa på tå runt varandra så att den andre inte ska bli kränkt, samtidigt som man själv minsann vill visa upp hur rätt att vara kränkt man har …

    Svara
    • Alex Nyström

       /  04/20/2015

      Läs m. fördel hela konversationen.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/20/2015

      och om du inte ger ditt vita barn en svart docka så är du säkert rasist…
      Det är tur att jag inte bryr mig ett skit om vad dårar som Lady D och ickemuzungus
      tycker om mig och det jag gör.

      Svara
    • robjoh

       /  04/20/2015

      PK-människor måste ha det väldigt svårt att klara vardagen. Allt verkar vara kränkande för dessa människor.

      Svara
    • Rick

       /  04/20/2015

      Det är bra att pojkar inte leker med dockor, så blir de inte rasister 🙂

      Fast å andra sidan, Darth Vader är ju kolsvart. Hur ska vi riktigt ha det? En vit Darth Vader till vita barn och originalet åt svarta barn? Orättvist, kommer alla vita pojkar att tycka.

      Svara
      • Svenne

         /  04/20/2015

        Men, Hulken är ju grön…
        Skitsamma, alla vita är ju rassar ändå:)

        Svara
    • Anders Senior

       /  04/20/2015

      För att inte tala om schack!
      Polarisera svarta och vita mot varann på detta sätt!
      Spelar du vit som vit är du rasist, spelar du svart som vit är det white savourism.

      Förbjud schack! Jävla rassespel!

      Svara
  19. Svenne

     /  04/21/2015

    Svara
  20. Svenne

     /  04/21/2015

    Svara
  1. Genusforskning i juridiken | WTF?
  2. ”Därför försvann Ellens pappa” | WTF?
  3. Förra året | WTF?
  4. ”Därför levde lögnerna om Julias pappa” | WTF?
  5. Sista delen av ”Rättvisans demoner” | WTF?

Kommentera

