Hur många känner igen sig?

Maciej Zaremba har ju i hittills två artiklar skrivit om den korrumperade socialtjänsten, om hur rabiata manshatare verkar samlas där för att kunna ge utlopp för sin aversion med den ultimata makten i ryggen, om hur det begås fruktansvärda övergrepp mot människor som de slår klorna i. Det som står i hans artiklar är alltså inget påhitt utan verklighet i Sverige just nu.

Häromdagen hade jag ett inlägg med tweetar från en som arbetar inom socialtjänsten, ”När man är en del av problemet”, och hon visade med all önskvärd tydlighet att systemet är genomruttet, det var en på twitter bara, som visar sig vara en del av problemet. Det ”råkade” ju inte bara vara en utan jag gissar att det finns mängder som henne i systemet. Av allt det hemska som Zaremba tagit upp i sina två artiklar så berörde hon inte en enda sak överhuvudtaget utan det var bara full attack på Zaremba som gällde för att han hade mage att belysa dem i en stor tidning. Det var väldigt tydligt eftersom twittraren också flera gånger ville låta påskina att DN med de här artiklarna minsann tillhörde ”papparätts-haverister”.

heyalltarbra11

 Hon använde också ett språk som mer än önskvärt antyder vad hon själv tycker om pappor, det var ”papparättare”, ”rättshaverister”, ”högerextrema”,, ”papparätts-haverister”. Zaremba hade ”släppt lös krafter”, det var ”manliga journalister som slog sig för bröstet”, det var ”manliga advokater som glömt bort sitt uppdrag” och nu inte kunde ”dölja sin förtjusning över det blottade kvinnoföraktet”, texterna ”dryper av osaklighet och anekdotisk bevisföring”, det var ”rättshaveristiska lågvattenmärken” som ”passar på flashback eller papparätts-sidor”, artiklarna var ett ”haveri”, det är ”pappa-rättare som hejar på”. Just det, Zaremba förvandlas ju givetvis omedelbart till en som ”föraktar kvinnor” också. Han använde visst ett vokabulär som också används av ”dessa män”. Nu har jag inte en aning om vilka ”dessa män” är men läs ovan vilken vokabulär hon själv använder och fråga er vilka mer som använder den vokabulären och vem som har ett förakt för vissa människor…

När man läser hur otroligt föraktfull hon är rakt riktat mot män

heyalltarbra36

så blir den ovan allt mindre trolig…

heyalltarbra24

Det Zarembas artiklar tagit upp hittills är alltså två mord på småbarn begångna av kvinnor som bevisligen var extrema manshatare och där man struntat i varningssignalerna och ett fall med en pappa som drabbats av en grotesk förföljelse från socialtjänsten med påhittade bevis, lögner, anklagelser och så vidare. Att belysa sådant anser dock en som arbetar på socialtjänsten vara skadligt för barnen. Så tvärtom kan det alltså funka om man jobbar på socialtjänsten. Jag trodde i min enfald att man ska ingripa i fall där barn riskerar att fara illa, inte där de inte riskerar det och att man framför allt inte ska skapa fall SÅ ATT barnen far illa! Men jag hade tydligen fel, det är visst så man ska göra. Att lyfta upp att sådana saker sker till ljuset är visst dåligt för barnrätten…

Men det jag egentligen tänkte med inlägget var att kolla lite hur många som känner igen sig i socialtjänstens arbetsmetoder som beskrivs i till exempel Zarembas artiklar? Ni vet, ljuga, hitta på, dölja fakta, förvränga vad du säger, bara ta med ena partens ord i rapporten, kalla konsekvent ena parten vid förnamn i rapport och dig fadern/modern, att de låter sina känslor styra, att du i princip förhörs eftersom de redan har en bild av dig baserat på motparten som de pratat med först, försöker köra med utpressning mot ena parten och så vidare? Att alla dessa små delar som var för sig är väldigt svårt att ta fasta på bildar en tjock vägg som du nästan meningslöst kämpar mot?

Det behöver inte ha gått så långt som i artiklarna men att du har märkt av metoderna. Det är inga undantag att göra som de gör utan systematiska arbetsmetoder. Och som ni ser har jag gjort det neutralt för det finns även mammor som drabbats!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

20 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  04/26/2015

    Jag drabbades själv av detta i min ungdom då resten av familjen hade gått och blivit missbrukare. Jag ville inte ha något med socialtjänsten att göra, men de körde trams som att ”jag behövde vård” och liknande. Detta när jag just blivit myndig. Så då utsatte de mig för två års helvete, tvingade mig att vara med på möten där jag fick sitta med flera vuxna, hotade med institutionalisering på grund av påhittat trams m.m… Jag hade aldrig sett sådan ondska som jag gjorde då, i denna kvinnodominerade institution. De diktade ihop massa saker om mig och skrev i sina journaler, försökte vrida på minsta sak till min nackdel i syfte att styrka något slags vårdbehov, när jag inte hade begått något brott över huvudtaget, utan enbart varit en mönstermedborgare hela barndomen. Då gick det upp för mig att vi inte lever i någon rättsstat, utan snarare en totalitär sovjetstat.

    Bo Edvardsson har för övrigt gjort mycket omfattande arbeten om socialtjänstens utredningar. Till skillnad från personer som själva drabbats kan han skriva nyktert om ämnet – se artiklar som denna: http://www.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller/

    Mitt ärende inbegrep för övrigt ingen oro om vad ett hjälplöst barn kunde råka ut för, utan deras sliskiga intresse för mig som person – så de kan inte motivera vad de gjorde med den anledningen. Jag har då och då tagit upp vad jag utsattes för med socionomer och andra offentliganställda, men inte en enda av dem har hållit med om att det staten gjorde mot mig var fel. Det finns en mycket utbredd feministisk fascism i samhälle, långt mer mäktig än Fi:s opinionssiffror kan göra gällande – och i denna fascisms ögon kan man inte vara något annat än ett monster som etniskt svensk man.

    Svara
  2. Andreas Ooka

     /  04/26/2015

    MiT skrev :

    ”Ni vet, ljuga, hitta på, dölja fakta, förvränga vad du säger, bara ta med ena partens ord i rapporten, kalla konsekvent ena parten vid förnamn i rapport och dig fadern/modern, att de låter sina känslor styra, att du i princip förhörs eftersom de redan har en bild av dig baserat på motparten som de pratat med först, försöker köra med utpressning mot ena parten och så vidare?”

    Det beskriver också rätt så exakt hur den feminiserade samhällsdebatten förs i stort i Sverige idag, tycker jag.

    Svara
  3. Goran

     /  04/26/2015

    Blev personligen mycket väl behandlad hos familjerätten men känner flera som blivit totalt manglade. Båda könen och barnen.

    Känner att jag var undantaget tyvärr.

    Svara
  4. OT .. men angeläget ändå. Lägg ut en länk och hjälp Merith Wager att samla pengar till en ny bok om hur det ser ut bakom ridån .. http://anybodys-place.blogspot.se/2015/04/kop-en-bok-och-titta-in-bakom-ridan.html

    Svara
  5. Zaremba har svårt att dölja sitt förakt för kvinnor o använder mkt av den vokabulär som finns bland dessa män

    Förakt” är inte enbart något som män kan utöva mot kvinnor, utan kan även fungera åt andra hållet, vilket tyvärr allt för många fått utrymme till att visa upp … [Klirr! Krasch! Många elefanter i den glasbutiken …] Men, men … inom ”genusvetenskapen” är det dock tillåtet att både likrikta allt och omdefiniera begrepp till egen fördel. Så jämlikt …

    Svara
  6. Då jag separerade från mina barns far och vi skulle ha samarbetssamtal om umgänget som inte fungerade särskilt bra upplevde jag hur de per automatik tog mitt parti. Det var inte någon bra grund för att få till stånd ett samarbete. Jag upplevde dem som komplett värdelösa på att lösa konflikter, däremot ganska bra på att skapa nya eller förstärka de redan existerande.

    Svara
    • robjoh

       /  04/27/2015

      låter som att de verkligen har förstått sin yrkesroll…

      Svara
  7. trash

     /  04/26/2015

    Jag fyllde inte i enkäten, för jag vet inte om det är applicerbart.

    Jag har varit i kontakt med familjerätten i en adoptionsutredning. Vi (herr och fru) blev riktigt illa behandlade av en kvinna som skaffade sig en uppfattning först och sedan utredde vilka saker hon kunde hitta för att bekräfta sin uppfattning, dvs. att vi var olämliga som föräldrar.

    Det slutade med att vi tyckte att hon hela tiden försökte missuppfatta och begärde att få tala med hennes chef. Det ledde till att nästa träff blev en slags rättegång, där soctanten lade fram bevis på bevis på hur olämpliga vi var som adoptivföräldrar och vi mötte upp med att berätta att hon hade missuppfattat på varje punkt. Vi spelade in det här samtalet.Vi skrev även ett brev till en kommundirektör och då blev det fart, vi fick en ny inhyrd utredare som behandlade oss som vuxna. Vi blev gravida en månad senare, så vi kom aldrig till adoptionen. Det hade vi gjort, om den tagit normal tid.

    För att summera resultatet: i en normal adoptionsutredning träffas man 3-4 gånger, vi var på 8 träffar med den första utredaren och två med den nya. Den nya utredaren var dessutom frilans så den timkostnaden var nog högre.

    Fast den värsta konsekvensen drabbade nog en liten, harmynt flicka i Kina, som aldrig fick bli adopterad och som nog arbetar hårt i en fabrik eller på ett risfält just nu. Min biologiska son har det väldigt bra.

    Svara
    • MiT

       /  04/26/2015

      Nä, det fanns ju inte riktigt något passande alternativ för den situationen. Men om du tar det ni möttes av och så multiplicerar du det med 10 så närmar du dig vad man kan råka ut för vid separation och barn är inblandade…

      Svara
  8. http://www.expressen.se/gt/sport/hon-ska-bli-goteborgs-svar—pa-the-mauler/

    O kvinnlig sport håller samma höga kvalitet säger de?

    Svara
    • Vad exakt är det för sport hon har tränat?

      Svara
      • Hon har tydligen tränat mma i två år men aldrig haft någon match överhuvudtaget, o lyckas trots det ta sig till vm. Mma e mixed martial arts, folk som slår på varandra på olika sätt.

        Svara
        • Jag vet vad MMA är. Och jag vet också att i de flesta kampsporter, t.ex. Jujutsu, Karate, Tae Kwondo eller brasiliansk jujutsu så räcker 2års träning knappt för att lära sig flytta fötterna.

          Svara
  9. Här i trakten var en manlig socialsekreterare som fick sparken för att han pressade ett par kvinnliga klienter att ge honom blow jobs i utbyte mot socialbidrag. Vet ej hur det gick juridiskt sen, men borde rimligen vara fängelse på sånt.

    Svara
  10. Tommi

     /  04/30/2015

    Jag har också bara bra erfarenheter från socialtjänsten. Kan eventuellt bero på att jag har talang för att tala och skriva med torr maktvokabulär när det krävs, men jag hoppas att det berodde på att de såg de ärenden jag var inblandad i som klara. Oavsett mina erfarenheter är inlägget bra och viktigt, för den som har stor makt över enskilda barns och vuxnas liv behöver stor granskning.

    Svara
  1. Rätt skylt på rätt plats? | WTF?
  2. Förra året | WTF?
  3. ”Därför levde lögnerna om Julias pappa” | WTF?
  4. Sista delen av ”Rättvisans demoner” | WTF?
  5. Hot och hänga ut folk | WTF?

Kommentera

